КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 9 серпня 2007 р. N 1036


Про деякi питання реформування системи державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Схвалити Концепцiю реформування системи державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв, що додається.

     2. Покласти на Мiнiстерство внутрiшнiх справ функцiї щодо здiйснення за участю Мiнiстерства транспорту та зв'язку контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актiв, якi регламентують порядок проведення державного технiчного огляду, дiяльнiсть суб'єктiв господарювання з перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв пiд час державного технiчного огляду, правомiрнiсть їх експлуатацiї та сплату обов'язкових платежiв власниками цих засобiв.

     3. Визначити Мiнiстерство транспорту та зв'язку компетентним органом щодо забезпечення виконання Угоди про прийняття єдиних умов перiодичних технiчних оглядiв колiсних транспортних засобiв i про взаємне визнання таких оглядiв.

Прем'єр-мiнiстр України В. ЯНУКОВИЧ

Iнд. 21

 

СХВАЛЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 9 серпня 2007 р. N 1036

КОНЦЕПЦIЯ
реформування системи державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв

Аналiз проблем забезпечення належного технiчного стану колiсних транспортних засобiв та причин їх виникнення

     В Українi зростає кiлькiсть колiсних транспортних засобiв, змiнюється їх склад, збiльшується кiлькiсть осiб, що постраждали внаслiдок дорожньо-транспортних пригод, зокрема через неналежний технiчний стан таких засобiв.

     Однiєю з основних складових державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв є перевiрка вiдповiдностi їх технiчного стану встановленим нормам, правилам i стандартам України. Проте не всi зазначенi нормативнi документи повною мiрою вiдповiдають мiжнародним стандартам.

     Вiдповiдно до Закону України "Про стандартизацiю" обов'язковими до застосування є лише стандарти, якi визначено як обов'язковi в нормативно-правових актах. На даний час законодавчо не визначена обов'язковiсть вимог конкретних стандартiв, обсяги операцiй та методи контролю технiчного стану, метрологiчнi характеристики засобiв вимiрювальної технiки, яка застосовується для перевiрки технiчного стану, залежно вiд категорiй транспортних засобiв та особливостей їх конструкцiї, не встановлено комплексних вимог до виробничих споруд, документацiї та процедур, необхiдних для здiйснення об'єктивного контролю за технiчним станом, а також вимог до професiйної вiдповiдностi персоналу, який здiйснює перевiрку технiчного стану транспортних засобiв.

     Правила проведення державного технiчного огляду автомобiлiв, автобусiв, мототранспорту та причепiв, затвердженi постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 лютого 1993 р. N 141 (ЗП України, 1993 р., N 7, ст. 145), не вiдповiдають сучасним вимогам, оскiльки ними не передбачено видачу автомобiльним перевiзникам мiжнародних сертифiкатiв технiчного огляду, що створює для українських автомобiльних перевiзникiв нерiвнi умови з iноземними перевiзниками стосовно експлуатацiї колiсних транспортних засобiв пiд час мiжнародних перевезень, тому їх необхiдно гармонiзувати з положеннями вiдповiдних мiжнародних правових актiв.

     Державний технiчний огляд колiсних транспортних засобiв i перевiрку їх технiчного стану здiйснюють державнi органи. Вони ж здiйснюють контроль за вiдповiднiстю такої перевiрки. Це створює пiдґрунтя для зловживань та призводить до неналежного проведення перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв.

Мета Концепцiї

     Мета цiєї Концепцiї полягає у створеннi ефективної системи державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв, яка забезпечувала б їх належний технiчний стан, вiдповiдала мiжнародним правовим актам i, зокрема, створювала українським автомобiльним перевiзникам рiвнi умови з iноземними перевiзниками стосовно експлуатацiї колiсних транспортних засобiв пiд час мiжнародних перевезень.

Можливi варiанти та шляхи розв'язання проблем

     Система державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв (далi - система державного технiчного огляду) може бути реформована шляхом удосконалення законодавства з питань технiчного огляду колiсних транспортних засобiв без iмплементацiї вiдповiдних мiжнародних правових актiв, зокрема законодавства ЄС. Такий пiдхiд не вiдповiдає основним принципам положень Конвенцiї про дорожнiй рух, Європейської економiчної комiсiї ООН, резолюцiй Ради Мiнiстрiв Європейської конференцiї мiнiстрiв транспорту стосовно конструкцiї та контролю за технiчним станом колiсних транспортних засобiв. Таким чином, зазначений варiант не забезпечує пiдвищення рiвня безпеки дорожнього руху та не усуває перешкод для мiжнародного вiльного руху товарiв, людей i послуг.

     Другий варiант полягає в створеннi системи державного технiчного огляду, яка вiдповiдає вимогам вiдповiдних мiжнародних правових актiв, зокрема щодо обсягiв перевiрки колiсних транспортних засобiв i методiв об'єктивного контролю за вiдповiднiстю їх технiчного стану. Для цього необхiдно забезпечити належну перевiрку технiчного стану колiсних транспортних засобiв iз застосуванням засобiв вимiрювальної технiки, що потребує значних витрат. Зважаючи на те, що Законом України "Про автомобiльний транспорт" право на проведення перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв надано уповноваженим у визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України порядку суб'єктам господарювання, для забезпечення такої перевiрки не потрiбно залучати кошти з державного бюджету.

     В Українi функцiонують станцiї технiчного обслуговування, автотранспортнi пiдприємства, виробничi бази офiцiйних дилерiв iноземних виробникiв колiсних транспортних засобiв, пiдприємства технiчного обслуговування та гарантiйного ремонту нацiональних виробникiв транспортних засобiв, якi можуть використати свої засоби та кошти для провадження дiяльностi в системi державного технiчного огляду. Реалiзацiя зазначеними суб'єктами господарювання права на дiяльнiсть в системi державного технiчного огляду сприятиме iнвестуванню коштiв у сферу перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв. Для цього необхiдно розробити порядок надання суб'єктам господарювання повноважень на здiйснення перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв пiд час державного технiчного огляду та порядок здiйснення державного контролю за такою дiяльнiстю, що забезпечить належний технiчний стан колiсних транспортних засобiв.

     Таким чином, оптимальним варiантом реформування системи державного технiчного огляду є вдосконалення законодавства України з приведенням його у вiдповiднiсть з вимогами мiжнародних правових актiв.

     Розв'язання проблем реформування системи державного технiчного огляду можливо здiйснити шляхом розмежування функцiй мiж органами виконавчої влади та суб'єктами господарювання щодо перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв, удосконалення законодавства з цих питань та приведення його у вiдповiднiсть з вимогами мiжнародних правових актiв, зокрема таких, як:

     Конвенцiя про дорожнiй рух;

     Європейська угода, що доповнює Конвенцiю про дорожнiй рух, вiдкрита для пiдписання у Вiднi 8 листопада 1968 року;

     Зведена резолюцiя про конструкцiю транспортних засобiв (СР.З) - (TRANS/WP. 29/78 Rev. 1 вiд 11 серпня 1997 р. - документ Європейської економiчної комiсiї ООН);

     Настанова для урядових чиновникiв i перевiзникiв стосовно використання квоти багатостороннiх дозволiв Європейської конференцiї мiнiстрiв транспорту - (CEMT/CM(2005)9/FINAL вiд 24 листопада 2005 р. - резолюцiя Ради Мiнiстрiв Європейської конференцiї мiнiстрiв транспорту);

     Угода про прийняття єдиних технiчних приписiв для колiсних транспортних засобiв, предметiв обладнання та частин, якi можуть бути встановленi та/або використанi на колiсних транспортних засобах, i про умови взаємного визнання офiцiйних затверджень, виданих на основi цих приписiв, 1958 року з поправками 1995 року;

     Угода про прийняття єдиних умов перiодичних технiчних оглядiв колiсних транспортних засобiв i про взаємне визнання таких оглядiв;

     Регламент Комiсiї ЄС вiд 31 липня 2002 р. N 1400/2002 про застосування статтi 81(3) Договору ЄС до вертикальних угод i договiрної практики в автомобiльному секторi;

     Директива 96/96/EC Ради ЄС вiд 20 грудня 1996 р. про приведення у вiдповiднiсть положень законiв держав - членiв ЄС стосовно допуску до експлуатацiї колiсних транспортних засобiв та їхнiх причепiв зi змiнами та доповненнями;

     Директива 2000/30/EC Парламенту та Ради ЄС вiд 6 червня 2000 р. про технiчний контроль придатностi до експлуатацiї на дорогах комерцiйних транспортних засобiв, що пересуваються дорогами Спiвдружностi, зi змiнами та доповненнями.

Очiкуванi результати

     Реалiзацiя Концепцiї дасть можливiсть створити ефективну систему державного технiчного огляду, яка забезпечить необхiднiсть їх утримання в належному технiчному станi, вiдповiдатиме мiжнародним правовим актам i створить українським автомобiльним перевiзникам рiвнi умови з iноземними перевiзниками стосовно експлуатацiї транспортних засобiв пiд час здiйснення мiжнародних автомобiльних перевезень, а також щорiчне зменшення:

     кiлькостi дорожньо-транспортних пригод на 5 вiдсоткiв;

     викидiв в атмосферу забруднюючих речовин на 15 вiдсоткiв (600 тис. тонн);

     споживання автомобiльного палива на 3 вiдсотки.

     Для реалiзацiї Концепцiї необхiдно здiйснити заходи згiдно з додатком.

 

Додаток
до Концепцiї

ЗАХОДИ
щодо реформування системи державного технiчного огляду колiсних транспортних засобiв

     1. Розробити та подати Кабiнетовi Мiнiстрiв України проекти:

     Порядку проведення державного технiчного огляду транспортних засобiв;

     Порядку надання суб'єктам господарювання повноважень на здiйснення перевiрки технiчного стану колiсних транспортних засобiв пiд час державного технiчного огляду;

     Порядку здiйснення державного контролю за перевiркою технiчного стану колiсних транспортних засобiв пiд час державного технiчного огляду.

МВС, Мiнтрансзв'язку, Мiноборони, МНС, Мiнекономiки, Мiнфiн, Мiнпромполiтики, Мiнагрополiтики, Мiнсiм'ямолодьспорт, Антимонопольний комiтет, Держспоживстандарт, Держкомпiдприємництво.
30 жовтня 2007 року;

 

     Порядку перевiрки суб'єктами господарювання технiчного стану колiсних транспортних засобiв пiд час державного технiчного огляду;

     Порядку визначення вимог до перевiрки конструкцiї та технiчного стану колiсних транспортних засобiв.

Мiнтрансзв'язку, МВС, Мiнагрополiтики, Мiнфiн, Мiнпромполiтики, Антимонопольний комiтет, Держспоживстандарт, Держкомпiдприємництво.
30 листопада 2007 року.

     2. Розробити та внести в установленому порядку проект Закону України про внесення змiн до Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення стосовно встановлення вiдповiдальностi за неякiсну перевiрку технiчного стану колiсного транспортного засобу пiд час державного технiчного огляду та неналежне оформлення його результатiв.

МВС, Мiнтрансзв'язку, Мiнекономiки, Мiнфiн, Держспоживстандарт, Держкомпiдприємництво, Мiн'юст.
1 березня 2008 року.

     3. Розробити:

     Положення про технiчне обслуговування i ремонт колiсних транспортних засобiв.

Мiнтрансзв'язку, МВС, Мiнпромполiтики, Мiнприроди, Антимонопольний комiтет, Держспоживстандарт, Держкомпiдприємництво, Мiн'юст.
30 грудня 2007 року.

     Технiчнi вимоги до засобiв перевiрки технiчного стану, обслуговування i ремонту колiсних транспортних засобiв та перiодичностi їх контролю.

Мiнтрансзв'язку, МВС, Мiнпромполiтики, Держспоживстандарт, Держкомпiдприємництво, Мiн'юст.
30 грудня 2007 року.

     Порядок проведення контролю технiчного стану колiсних транспортних засобiв пiд час їх експлуатацiї.

МВС, Мiнтрансзв'язку, Мiнприроди, Антимонопольний комiтет, Держспоживстандарт, Держкомпiдприємництво, Мiн'юст.
30 квiтня 2008 року.

     Порядок проведення статистичних спостережень щодо оцiнки технiчного стану колiсних транспортних засобiв.

МВС, Держкомстат, Мiнтрансзв'язку, Держкомпiдприємництво, Мiн'юст.
30 листопада 2008 року.
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.