ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
13.08.10 | N 918 |
---|
Про затвердження Iнструкцiї про порядок
органiзацiї та проведення службового
розслiдування i службової перевiрки в митнiй
службi України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 04 лютого 2011 р. за N 154/18892 |
Вiдповiдно до вимог статтi 31 Закону України "Про Дисциплiнарний
статут митної служби України" та з метою
встановлення єдиного порядку проведення
службового розслiдування i службової перевiрки в
митнiй службi України наказую:
1. Затвердити Iнструкцiю про порядок органiзацiї та проведення службового розслiдування i службової перевiрки в митнiй службi України (далi - Iнструкцiя), що додається.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Держмитслужби вiд 29.07.2002 N 408 "Про затвердження Порядку проведення службових розслiдувань у митних органах України, спецiалiзованих митних установах та органiзацiях", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 15.08.2002 за N 665/6953 (iз змiнами).
3. Керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв України, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй забезпечити неухильне дотримання вимог цiєї Iнструкцiї.
4. Департаменту кадрового забезпечення та з питань запобiгання корупцiї (Крамаренко К.В.) та Управлiнню правового забезпечення (Чорна Г.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
5. Установити, що цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту кадрового забезпечення та з питань запобiгання корупцiї Крамаренка К.В.
Голова Служби | I.Г.Калєтнiк |
ПОГОДЖЕНО: | |
Мiнiстр фiнансiв України | Ф.О.Ярошенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 13.08.2010 N 918 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 04 лютого 2011 р. за N 154/18892 |
Iнструкцiя
про порядок органiзацiї та проведення службового
розслiдування i службової перевiрки в митнiй
службi України
I. Загальнi положення
1.1. Ця Iнструкцiя визначає приводи, пiдстави, мету, порядок призначення i проведення службового розслiдування (службової перевiрки) в митнiй службi України, документування й оформлення його результатiв, прийняття за ним рiшення, виконання цих рiшень, формування матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) у справи, а також права та обов'язки посадових осiб митної служби України (далi - посадовi особи) пiд час їх проведення.
1.2. Термiни, що вживаються у цiй Iнструкцiї, мають таке значення:
акт службового розслiдування - службовий документ, який складається за результатами службового розслiдування та засвiдчує виявленi факти й обставини, мiстить правову оцiнку цих фактiв, дiй чи бездiяльностi посадових осiб, висновки та пропозицiї;
надзвичайна подiя - порушення нормальних умов i безпеки дiяльностi митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй (далi - митнi органи), їх посадових осiб та функцiонування об'єктiв митної iнфраструктури, а саме:
руйнування або пошкодження об'єктiв митної iнфраструктури, здiйснення нападiв на них;
загибель чи поранення посадової особи при виконаннi службових обов'язкiв;
дорожньо-транспортна пригода за участю посадової особи або транспортного засобу митної служби України;
руйнування, пошкодження або вихiд з ладу програмних, технiчних засобiв, каналiв електрозв'язку Держмитслужби, що призвело до негативних наслiдкiв;
iнша подiя, що завдала шкоди здоров'ю або призвела до людських жертв, заподiяла значну матерiальну чи моральну шкоду посадовiй особi, iншим громадянам (їх об'єднанню), державi, пiдприємству, установi, органiзацiї або викликала значний суспiльний резонанс;
службове розслiдування - це комплекс заходiв, що здiйснюються в межах компетенцiї вiдповiдно до цiєї Iнструкцiї з метою повного, всебiчного та об'єктивного з'ясування обставин вчинення посадовою особою дисциплiнарного або iншого правопорушення, пов'язаного iз здiйсненням службової дiяльностi, виявлення причин i умов, що сприяли його вчиненню, встановлення наявностi (вiдсутностi) вини, її ступеня, а також установлення iнших подiй, обставин, що потребують з'ясування пiд час проведення таких заходiв;
службова перевiрка - це комплекс заходiв, що здiйснюються в межах компетенцiї вiдповiдно до цiєї Iнструкцiї з метою з'ясування дотримання посадовими особами пiд час службової дiяльностi вимог законодавства України, нормативно-правових актiв та iнших документiв Держмитслужби, митного органу, розпоряджень, доручень безпосереднiх та прямих керiвникiв, своїх службових обов'язкiв, з'ясування наявностi пiдстав для проведення службового розслiдування або встановлення обставин вчинення незначного дисциплiнарного чи iншого правопорушення;
суб'єкт службового розслiдування (службової перевiрки) - посадова особа, дiї або бездiяльнiсть якої стали пiдставою для проведення службового розслiдування (службової перевiрки) або дослiджуються пiд час його (її) проведення.
Iншi термiни та поняття вживаються у цiй Iнструкцiї вiдповiдно до Митного кодексу України, Закону України "Про Дисциплiнарний статут митної служби України" (далi - Дисциплiнарний статут) та iнших законодавчих актiв України.
1.3. Службове розслiдування (службова перевiрка) щодо фактiв (ознак) розголошення таємної або iншої iнформацiї, що охороняється законом, втрати її матерiальних носiїв проводиться з дотриманням вимог щодо забезпечення вiдповiдного режиму збереження такої iнформацiї.
1.4. З'ясування обставин порушення трудової дисциплiни посадовими особами здiйснюється вiдповiдно до вимог Кодексу законiв про працю України, Закону України "Про державну службу", Дисциплiнарного статуту та правил внутрiшнього трудового розпорядку митного органу.
1.5. Дiя цiєї Iнструкцiї не поширюється на Порядок розслiдування та ведення облiку нещасних випадкiв, професiйних захворювань i аварiй на виробництвi, затверджений постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25.08.2004 N 1112.
1.6. Службове розслiдування (службова перевiрка) не повинно порушувати нормального функцiонування митного органу чи його пiдроздiлу.
1.7. Якщо пiд час службового розслiдування (службової перевiрки) з'ясовано, що вчинене посадовою особою дiяння мiстить ознаки злочину, корупцiйного правопорушення, чи отримано вiдомостi, що можуть свiдчити про органiзовану злочинну дiяльнiсть або про вчинення правопорушень iншими особами, якi не є посадовими особами, керiвник митного органу вживає заходiв, передбачених законодавством України.
II. Пiдстави та приводи для проведення службового розслiдування
2.1. Пiдставами для проведення службового розслiдування є факти (ознаки):
а) невиконання або неналежного виконання посадовою особою пiд час службової дiяльностi вимог законодавства України, нормативно-правових актiв та iнших документiв Держмитслужби, митного органу, розпоряджень, доручень безпосереднiх та прямих керiвникiв, своїх службових обов'язкiв, що негативно вплинуло на стан виконання покладених на митну службу України завдань та функцiй або створило загрозу здоров'ю, життю людей, призвело до людських жертв чи iнших тяжких наслiдкiв, порушень громадського порядку або заподiяння шкоди громадянам (їх об'єднанню), державi, пiдприємству, установi, органiзацiї чи порушення їх прав та законних iнтересiв;
б) недодержання посадовою особою законодавства України про державну службу, проходження служби в митних органах, антикорупцiйного законодавства, а також порушення нею норм професiйної етики, передбачених Дисциплiнарним статутом i нормативно-правовими актами Держмитслужби;
в) вчинення посадовою особою дисциплiнарного правопорушення, передбаченого статтями 21, 22, пунктами 1, 3 - 6 статтi 28 Дисциплiнарного статуту, або iншого дiяння, визначеного законодавством України як порушення службової дисциплiни;
г) вчинення посадовою особою чи стосовно неї у зв'язку з виконанням службових обов'язкiв дiяння, яке мiстить ознаки злочину;
ґ) вчинення посадовою особою у зв'язку з виконанням службових обов'язкiв дiяння, за яке передбачена адмiнiстративна чи цивiльно-правова вiдповiдальнiсть;
д) застосування посадовою особою вогнепальної зброї, спецiальних засобiв чи фiзичної сили пiд час виконання службових обов'язкiв, що призвело до людських жертв чи iнших тяжких наслiдкiв, а також порушення нею встановленого порядку застосування спецiальних засобiв та вогнепальної зброї;
е) виникнення надзвичайної подiї;
є) приховування дiянь, якi мiстять ознаки злочину, iншого правопорушення, чи умисне непритягнення винних посадових осiб митного органу до вiдповiдальностi, встановленої законом, а також за наявностi обставин, якi вказують на незабезпечення повноти, всебiчностi та об'єктивностi проведеного службового розслiдування (службової перевiрки).
2.2. Службове розслiдування може бути проведене на вимогу посадової особи з метою зняття безпiдставних, на її думку, звинувачень або пiдозри.
2.3. Приводами для проведення службового розслiдування можуть бути:
а) звернення (доручення) органiв державної влади, пiдприємств, установ, органiзацiй, представникiв влади, громадськостi або окремих громадян про надзвичайнi подiї, факти (ознаки) правопорушень з боку посадових осiб при виконаннi ними своїх службових обов'язкiв;
б) повiдомлення, оприлюдненi у засобах масової iнформацiї;
в) безпосереднє виявлення фактiв (ознак) правопорушень з боку посадових осiб або настання надзвичайної подiї;
г) звернення (повiдомлення), отриманi вiд посадових осiб Держмитслужби, митних органiв, про факти (ознаки) вчинення iншими посадовими особами правопорушень або про надзвичайну подiю;
ґ) матерiали службової перевiрки, iншого службового розслiдування, контрольного заходу чи перевiрки повiдомлення, що надiйшло за телефоном довiри Держмитслужби;
д) звернення посадової особи про проведення службового розслiдування з метою зняття з неї безпiдставних, на її думку, звинувачень або пiдозри.
Не може бути приводом до проведення службового розслiдування звернення, повiдомлення чи документ, що не мiстить вiдомостей про пiдстави, передбаченi пунктом 2.1 цього роздiлу, а також анонiмнi заяви та повiдомлення.
2.4. Службове розслiдування не проводиться, якщо факт правопорушення, причини та умови, що сприяли його вчиненню, ступiнь вини, розмiр заподiяної матерiальної шкоди та iншi обставини у повнiй мiрi встановлено пiд час службової перевiрки, ревiзiї, iнвентаризацiї, а посадова особа, винна у скоєннi правопорушення, не пiдлягатиме звiльненню вiдповiдно до Дисциплiнарного статуту.
2.5. Порушення стосовно посадової особи за результатами її службової дiяльностi кримiнальної справи, складення протоколу про корупцiйне правопорушення, притягнення у зв'язку з цим до встановленої законом вiдповiдальностi, а також закiнчення строкiв накладення дисциплiнарного, адмiнiстративного стягнень не звiльняють керiвника митного органу вiд обов'язку призначення службового розслiдування для встановлення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушення.
III. Мета, завдання i строки проведення службового розслiдування
3.1. Метою службового розслiдування є:
з'ясування правомiрностi дiй чи бездiяльностi посадових осiб при здiйсненнi ними службової дiяльностi;
повне, об'єктивне й усебiчне встановлення обставин правопорушення (надзвичайної подiї), його (її) наслiдкiв, а також iнших подiй чи обставин, що мають значення для прийняття законного рiшення;
встановлення винних, ступеня їх вини та мiри вiдповiдальностi за скоєне правопорушення;
виявлення причин i умов, що сприяли правопорушенню (надзвичайнiй подiї), надання пропозицiй та рекомендацiй, спрямованих на їх усунення та недопущення подiбних правопорушень надалi;
запобiгання правопорушенням, iншим негативним проявам, пiдвищення рiвня професiоналiзму та професiйної етики в митнiй службi.
3.2. Завданнями службового розслiдування є встановлення:
наявностi чи вiдсутностi подiї правопорушення (факту надзвичайної подiї), яка стала пiдставою для призначення розслiдування (час, мiсце, спосiб, iншi обставини);
осiб, причетних до правопорушення (надзвичайної подiї), наявностi (вiдсутностi) вини кожної з них, її ступеня;
наявностi (вiдсутностi) нанесених правопорушенням (надзвичайною подiєю) збиткiв державi, фiзичнiй або юридичнiй особi, їх характер та розмiр;
наявностi (вiдсутностi) в дiяннi суб'єкта службового розслiдування ознак злочину, корупцiйного правопорушення, а також причинно-наслiдкового зв'язку мiж протиправним дiянням та його наслiдками;
обставин, що впливають на ступiнь i характер вiдповiдальностi посадової особи (пом'якшуючi та обтяжуючi обставини), вiдомостей, що характеризують особу (ставлення до служби, поведiнка до порушення);
вимог законiв чи iнших нормативно-правових актiв, документiв Держмитслужби та службових обов'язкiв, якi регламентували дiї посадової особи та були нею порушенi;
причин правопорушення та умов, що йому сприяли (несумлiнне ставлення до виконання службових обов'язкiв; недосконалiсть нормативно-правових актiв Держмитслужби, митного органу; вiдсутнiсть належної органiзацiї роботи пiдроздiлу, контролю за дiями пiдлеглих; недостатня професiйна пiдготовка тощо).
3.3. Строк проведення службового розслiдування визначається з урахуванням обсягу та особливостей його проведення, але не може перевищувати двох мiсяцiв.
Якщо рiшення щодо проведення службового розслiдування прийнято Держмитслужбою, а його проведення доручено митному органу, службове розслiдування повинно бути проведено у строк, визначений посадовою особою Держмитслужби, яка прийняла рiшення щодо його проведення.
Строк проведення службового розслiдування не включає час, на який призупинялося службове розслiдування.
3.4. Початок службового розслiдування визначається датою пiдписання наказу про його призначення, якщо iнше не передбачено цим наказом.
Завершення службового розслiдування визначається датою пiдписання акта службового розслiдування. Ця дата вважається днем виявлення правопорушення.
IV. Призначення, припинення, призупинення та поновлення службового розслiдування
4.1. Службове розслiдування призначається, призупиняється та поновлюється наказом Держмитслужби або вiдповiдного митного органу за наявностi достатнiх пiдстав, визначених цiєю Iнструкцiєю.
Для проведення службового розслiдування наказом Держмитслужби чи митного органу створюється комiсiя, як правило, у складi не менше трьох посадових осiб - членiв комiсiї, одна з яких призначається її головою. Склад i чисельнiсть комiсiї визначаються з урахуванням мети, обсягу, складностi та особливостей проведення службового розслiдування.
4.2. Рiшення щодо призначення, призупинення та поновлення службового розслiдування приймає:
Голова Держмитслужби або посадова особа, яка виконує його обов'язки, - стосовно всiх посадових осiб;
керiвник митного органу або посадова особа, яка виконує його обов'язки, - стосовно посадових осiб цього митного органу, за винятком посадових осiб пiдроздiлу, уповноваженого на виконання функцiй запобiгання та протидiї корупцiї.
4.3. Не завершене службове розслiдування, призначене керiвником митного органу, пiдлягає припиненню шляхом видання вiдповiдного наказу митного органу у разi призначення службового розслiдування за даним фактом Головою Держмитслужби.
4.4. Проект наказу про призначення, призупинення чи поновлення службового розслiдування готується структурним пiдроздiлом Держмитслужби (митного органу), посадовою особою за дорученням Голови Держмитслужби (керiвника митного органу).
Такi проекти наказiв погоджуються з пiдроздiлами, уповноваженими на виконання функцiй запобiгання та протидiї корупцiї i здiйснення правового забезпечення Держмитслужби (митного органу), а також з iншими заiнтересованими особами у встановленому порядку.
4.5. У наказi про призначення службового розслiдування зазначаються мета, термiни проведення, склад комiсiї з проведення службового розслiдування, голова комiсiї, посадова особа, на яку покладається контроль за проведенням службового розслiдування, термiн подання керiвнику, який призначив службове розслiдування, акта службового розслiдування для розгляду.
4.6. Службове розслiдування може бути призупинено у разi:
перебування суб'єкта службового розслiдування у вiдпустцi, службовому вiдрядженнi або у станi тимчасової непрацездатностi, а також його вiдсутностi з iнших причин;
неотримання до завершення термiну проведення службового розслiдування запитуваної iнформацiї чи документiв, що мають суттєве значення для досягнення мети та завдань службового розслiдування.
4.7. Службове розслiдування може бути поновлено у разi припинення iснування обставин, за яких воно було призупинено.
4.8. Якщо службове розслiдування проводиться стосовно декiлькох посадових осiб, а пiдстави, зазначенi у пунктi 4.6 цього роздiлу, виникли стосовно однiєї або декiлькох з них, службове розслiдування не призупиняється за умови можливостi досягнення мети та завдань службового розслiдування.
4.9. У разi виникнення пiдстав для призупинення службового розслiдування голова комiсiї або особа, на яку покладено контроль за проведенням службового розслiдування, письмово iнформує керiвника, що призначив службове розслiдування, про пiдстави його призупинення, результати, висновки i пропозицiї, iншi вiдомостi, необхiднi для прийняття законного рiшення.
4.10. У наказi про призупинення службового розслiдування обов'язково зазначається пiдроздiл (посадова особа), на який (яку) покладається контроль за вiдстеженням обставин, за яких службове розслiдування може бути поновлено.
Про результати вiдстеження таких обставин доповiдається керiвнику, що призначив службове розслiдування, для прийняття рiшення про його поновлення.
V. Органiзацiя роботи та повноваження осiб пiд час проведення службового розслiдування
5.1. До проведення службового розслiдування залучаються досвiдченi, належно пiдготовленi фахiвцi з митної справи, iншi посадовi особи, участь яких потрiбна для отримання обґрунтованих оцiнок i висновкiв з питань, що стосуються службового розслiдування.
5.2. Голова комiсiї органiзовує та координує її роботу, надає iншим членам комiсiї обов'язковi до виконання уснi та письмовi доручення, контролює їх виконання, за необхiдностi доповiдає керiвнику, який призначив службове розслiдування, або особi, яка здiйснює контроль за його проведенням, про хiд та результати службового розслiдування.
5.3. До участi у проведеннi службового розслiдування не повиннi залучатися посадовi особи, якi є пiдлеглими суб'єкта службового розслiдування або якщо обставини свiдчать про їх особисту заiнтересованiсть у результатах службового розслiдування.
За наявностi вказаних обставин посадова особа, залучена до проведення службового розслiдування, зобов'язана письмово звернутися до керiвника, який призначив службове розслiдування, iз заявою про самовiдвiд. До прийняття рiшення керiвником участь цiєї посадової особи у проведеннi службового розслiдування не припиняється.
Про змiни, внесенi до складу комiсiї, видається вiдповiдний наказ, про що повiдомляються усi заiнтересованi особи.
5.4. У разi потреби до проведення службового розслiдування можуть залучатися працiвники iнших органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй за погодженням з їх керiвниками.
5.5. Голова комiсiї визначає перелiк питань, якi потребують з'ясування пiд час проведення службового розслiдування, що вiдображає у планi проведення службового розслiдування (додаток 1). З планом проведення службового розслiдування ознайомлюються пiд пiдпис iншi члени комiсiї. Пiд час службового розслiдування до плану можуть бути внесенi змiни та доповнення.
Члени комiсiї детально ознайомлюються з наявними матерiалами службового розслiдування, опрацьовують законодавчi та iншi нормативно-правовi акти, а також збирають необхiдну iнформацiю для забезпечення повноти, всебiчностi та об'єктивностi проведення службового розслiдування.
5.6. Члени комiсiї зобов'язанi:
а) суворо дотримуватися принципiв законностi, повноти, всебiчностi, об'єктивностi та достовiрностi результатiв службового розслiдування;
б) дiяти у межах повноважень та у спосiб, передбаченi законодавством України, нормативно-правовими актами Держмитслужби та цiєю Iнструкцiєю;
в) проводити службове розслiдування вiдповiдно до плану проведення службового розслiдування, доручень керiвника, що призначив службове розслiдування, посадової особи, якiй доручено контроль за його проведенням, та голови комiсiї;
г) доповiдати головi комiсiї про виявленi факти (ознаки) порушень, обставини та причини їх скоєння для вiдображення їх в актi службового розслiдування;
ґ) приймати вiд суб'єктiв службового розслiдування поданi за їх iнiцiативою уснi та письмовi заяви, зауваження, пояснення, що стосуються службового розслiдування, та враховувати їх пiд час службового розслiдування.
5.7. Члени комiсiї мають право:
а) безперешкодного доступу в службовi примiщення, до зон митного контролю та об'єктiв митної iнфраструктури митного органу, у встановленому порядку на територiю пунктiв пропуску через державний кордон України, якщо необхiднiсть такого доступу зумовлена метою й завданнями службового розслiдування;
б) викликати до службових примiщень Держмитслужби (митного органу) суб'єктiв службового розслiдування, iнших посадових осiб, а також осiб, якi не є спiвробiтниками митної служби України (за їх згодою), якi обiзнанi або причетнi до фактiв або дiянь, що стали пiдставою для призначення службового розслiдування, й одержувати вiд них уснi та письмовi пояснення, iншi матерiали, що стосуються службового розслiдування, їх копiї;
в) залучати у разi потреби вiдповiдних фахiвцiв митної служби України й отримувати вiд них консультацiї, а також письмовi висновки з питань, що можуть сприяти проведенню службового розслiдування;
г) ознайомлюватись i вивчати в установленому порядку матерiали, що стосуються службового розслiдування, у разi потреби знiмати з них копiї та долучати їх до матерiалiв службового розслiдування;
ґ) виїжджати на мiсце подiї та здiйснювати огляд мiсця подiї з фiксацiєю його результатiв за допомогою технiчних засобiв;
д) тимчасово вилучати зi справ митного органу матерiали, що стосуються службового розслiдування, до його завершення, залишаючи в справi митного органу акт про вилучення матерiалiв (додаток 2);
е) запитувати й отримувати, збирати вiдповiдно до законодавства України iнформацiю, матерiали, що стосуються мети та завдань службового розслiдування, вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби (митних органiв), iнших органiв державної влади, юридичних i фiзичних осiб у встановленому порядку;
є) пiдписувати та вiзувати документи у межах компетенцiї, визначеної цiєю Iнструкцiєю.
5.8. Повноваження членiв комiсiї обмежуються строком проведення службового розслiдування.
5.9. Посадовi особи повиннi всебiчно сприяти проведенню службового розслiдування, надавати членам комiсiї правдивi пояснення, iнформацiю, матерiали, їх копiї, виконувати iншi законнi вимоги членiв комiсiї, що стосуються мети та завдань проведення службового розслiдування.
5.10. Письмовi пояснення надаються членам комiсiї на iм'я особи, яка призначила службове розслiдування. Письмовi пояснення власноручно пiдписуються особою, яка їх надала, на кожному аркушi у нижньому правому кутi iз зазначенням прiзвища, iнiцiалiв та дати.
Уснi пояснення осiб, якi обiзнанi чи причетнi до фактiв або дiянь, що стали пiдставою для призначення службового розслiдування, надаються ними пiд час бесiди з членами комiсiї (опитування) i можуть за письмовою згодою з цими особами фiксуватися технiчними засобами. Про початок запису особа повiдомляється додатково.
Факт вiдiбрання пояснень iз застосуванням технiчних засобiв оформлюється в письмовому виглядi та пiдписується опитуваним. Документ, яким було зафiксовано факт вiдiбрання пояснень, разом з вiдповiдним матерiальним носiєм iнформацiї долучаються до матерiалiв службового розслiдування.
5.11. У разi вiдмови посадової особи вiд надання пояснень, iнформацiї, матерiалiв, що стосуються службового розслiдування, а також вiд виконання законних вимог членiв комiсiї про це вiдображається в актi службового розслiдування й фiксується шляхом складання акта про вiдмову вiд надання пояснень (матерiалiв) або виконання вимог (додаток 3).
5.12. Голова комiсiї невiдкладно iнформує посадову особу, яка призначила службове розслiдування або на яку покладено контроль за його проведенням, про факти перешкоджання дiяльностi комiсiї та вживає заходiв щодо усунення перешкод для проведення службового розслiдування.
5.13. Суб'єкт службового розслiдування має право:
а) отримувати iнформацiю про пiдстави проведення службового розслiдування;
б) брати участь у службовому розслiдуваннi, у тому числi робити заяви, подавати документи, вимагати додаткового вивчення пояснень, проведення опитування iнших осiб, яким вiдомi обставини, що дослiджуються пiд час службового розслiдування;
в) звертатись з клопотанням про витребування й залучення до матерiалiв службового розслiдування нових документiв, iнших матерiальних носiїв iнформацiї;
г) оскаржувати дiї або бездiяльнiсть членiв комiсiї, висловлювати письмовi зауваження щодо проведення службового розслiдування;
ґ) ознайомлюватися з матерiалами службового розслiдування в частинi, яка його стосується, якщо це не суперечить вимогам нормативно-правових актiв щодо збереження iнформацiї, яка охороняється законом.
Суб'єкт службового розслiдування має також iншi права, передбаченi законодавчими та iншими нормативно-правовими актами України.
5.14. Клопотання, заяви подаються суб'єктом службового розслiдування на будь-якiй стадiї розслiдування у письмовiй формi на iм'я голови комiсiї й мають бути прийнятi, розглянутi ним та долученi до матерiалiв службового розслiдування, про що зазначається в актi службового розслiдування.
5.15. Службове розслiдування проводиться з вiдстороненням суб'єкта службового розслiдування вiд виконання службових обов'язкiв або без такого вiдсторонення.
5.16. У разi здiйснення впливу на хiд проведення службового розслiдування з боку суб'єкта службового розслiдування або наявностi можливостi такого впливу чи у випадках, коли невиконання (неналежне виконання) ним службових обов'язкiв призвело до людських жертв, завдало значної матерiальної чи моральної шкоди громадяниновi (їх об'єднанню), державi, пiдприємству, установi, органiзацiї, або за наявностi iнших пiдстав, за якими перебування цiєї особи на займанiй посадi може вплинути на повноту, всебiчнiсть та об'єктивнiсть його проведення, службове розслiдування може проводитись з вiдстороненням цiєї особи вiд виконання службових обов'язкiв на строк проведення службового розслiдування.
Службове розслiдування може проводиться з вiдстороненням суб'єкта службового розслiдування вiд виконання службових обов'язкiв також в iнших випадках, передбачених законодавством України.
5.17. Рiшення про вiдсторонення суб'єкта службового розслiдування вiд виконання службових обов'язкiв приймається посадовими особами, зазначеними в пунктi 4.2 роздiлу IV цiєї Iнструкцiї, за вмотивованим письмовим зверненням голови комiсiї, про що видається вiдповiдний наказ.
Таке рiшення може прийматися одночасно з рiшенням про проведення службового розслiдування, про що зазначається в наказi про призначення службового розслiдування.
На час вiдсторонення вiд виконання службових обов'язкiв за посадовою особою зберiгається заробiтна плата, якщо iнше не передбачене законодавством України.
VI. Оформлення i розгляд результатiв службового розслiдування, прийняття за ними рiшення
6.1. За результатами службового розслiдування члени комiсiї складають акт службового розслiдування (додаток 4), у якому, крiм положень, визначених у пунктi 3.2 роздiлу III цiєї Iнструкцiї, зазначаються:
реквiзити наказiв Держмитслужби (митного органу) про призначення, призупинення чи поновлення службового розслiдування;
мета службового розслiдування;
дати початку i закiнчення службового розслiдування, строк його проведення;
прiзвище, iм'я, по батьковi та посади членiв комiсiї;
приводи для проведення службового розслiдування;
iнформацiя про суб'єктiв службового розслiдування (посада, прiзвище, iм'я та по батьковi, рiк народження, освiта, строки служби в митному органi й перебування на займанiй посадi, iнформацiя про застосованi до неї заохочення, дисциплiнарнi стягнення);
заходи, здiйсненi пiд час службового розслiдування, й одержанi при цьому результати, якi пiдтверджують чи спростовують вiдомостi, що стали пiдставою для його призначення;
наявнiсть зауважень, заяв суб'єкта службового розслiдування, мотиви їх вiдхилення чи пiдстави для задоволення;
обґрунтованi пропозицiї щодо притягнення винних осiб до вiдповiдальностi згiдно iз законом або зняття з суб'єкта службового розслiдування безпiдставних звинувачень чи пiдозри;
вжитi або запропонованi заходи для усунення негативних наслiдкiв вчиненого правопорушення та умов, що їм сприяли;
пропозицiї щодо передання матерiалiв службового розслiдування до правоохоронних чи iнших органiв державної влади у разi наявностi пiдстав, передбачених пунктом 1.7 роздiлу I цiєї Iнструкцiї.
6.2. Акт службового розслiдування пiдписується членами комiсiї. Кожен член комiсiї має право письмово викласти свою окрему думку на iм'я посадової особи, яка призначила службове розслiдування. Викладена у письмовiй формi окрема думка члена комiсiї приєднується до акта службового розслiдування, про що зазначається в актi.
6.3. Перед поданням акта службового розслiдування на розгляд Головi Держмитслужби або посадовiй особi, яка виконує його обов'язки, з актом пiд пiдпис ознайомлюються суб'єкт службового розслiдування та керiвник митного органу, в якому вiн працює. У разi призначення службового розслiдування керiвником митного органу або посадовою особою, яка виконує його обов'язки, з актом пiд пiдпис ознайомлюються суб'єкт службового розслiдування та керiвник пiдроздiлу, у якому вiн працює.
Про дату i мiсце ознайомлення з актом службового розслiдування зазначенi особи повiдомляються за день до його проведення. Процедура ознайомлення проводиться комiсiєю або одним iз її членiв.
6.4. Особи, зазначенi у пунктi 6.3 цього роздiлу, пiд час ознайомлення з актом службового розслiдування можуть висловити свої зауваження, про що власноручно роблять вiдповiдний запис в актi службового розслiдування. Зауваження викладаються ними в письмовiй формi на iм'я керiвника, який призначив розслiдування, та додаються до матерiалiв службового розслiдування.
Якщо пiд час ознайомлення з актом службового розслiдування до нього не висловленi письмовi зауваження або зазначенi особи не прибули у визначений для ознайомлення час без поважних причин та не повiдомили комiсiї у день ознайомлення про причини своєї вiдсутностi, акт службового розслiдування вважається таким, що не має зауважень.
У разi вiдмови зазначеними особами вiд ознайомлення пiд пiдпис з актом службового розслiдування або неприбуття ними у визначений для ознайомлення час без поважних причин та неповiдомлення комiсiї у день ознайомлення про причини своєї вiдсутностi членами комiсiї складається акт про вiдмову вiд пiдписання акта службового розслiдування або ознайомлення з актом службового розслiдування (додаток 5).
Посадова особа може надати письмовi пояснення щодо мотивiв своєї вiдмови вiд пiдписання акта службового розслiдування, якi додаються до матерiалiв службового розслiдування.
6.5. Акт службового розслiдування за необхiдностi разом з iншими матерiалами службового розслiдування подається на розгляд керiвнику, який його призначив.
Знiмати копiї з акта службового розслiдування до подання його на розгляд керiвника, який призначив службове розслiдування, забороняється.
На вимогу членiв комiсiї чи суб'єкта службового розслiдування акт службового розслiдування може розглядатись у їх присутностi.
6.6. Рiшення за результатами розгляду акта та iнших матерiалiв службового розслiдування приймається керiвником, який його призначив, у 10-денний строк з дати їх надходження.
За результатами службового розслiдування посадовi особи можуть бути притягненi до вiдповiдальностi у встановленому законом порядку. У разi необхiдностi за результатами службового розслiдування видається наказ Держмитслужби (митного органу).
6.7. Рiшення, прийняте керiвником за результатами службового розслiдування, може бути оскаржене суб'єктом службового розслiдування у порядку, визначеному законодавством України.
VII. Особливостi проведення службової перевiрки
7.1. У разi вчинення посадовою особою незначного дисциплiнарного чи iншого правопорушення або вiдсутностi достатнiх пiдстав для проведення службового розслiдування за наявностi приводiв, визначених у пунктi 2.3 роздiлу II цiєї Iнструкцiї, може проводитись службова перевiрка у порядку, встановленому цiєю Iнструкцiєю.
7.2. Метою службової перевiрки є з'ясування дотримання посадовими особами пiд час службової дiяльностi вимог законодавства України, нормативно-правових актiв та iнших документiв Держмитслужби, митного органу, розпоряджень, доручень безпосереднiх та прямих керiвникiв, своїх службових обов'язкiв, з'ясування наявностi пiдстав для проведення службового розслiдування або встановлення обставин вчинення незначного дисциплiнарного чи iншого правопорушення.
7.3. Службова перевiрка може проводитись вiдповiдно до наказу Держмитслужби (митного органу), а також за письмовим розпорядженням Голови Держмитслужби (керiвника митного органу) або посадової особи, яка виконує його обов'язки.
Проект наказу чи розпорядження про призначення службової перевiрки готується структурним пiдроздiлом Держмитслужби (митного органу), посадовою собою за дорученням Голови Держмитслужби (керiвника митного органу).
Такi проекти наказiв (розпоряджень) погоджуються з пiдроздiлами, уповноваженими на виконання функцiй запобiгання та протидiї корупцiї i здiйснення правового забезпечення Держмитслужби (митного органу), а також з iншими заiнтересованими особами у встановленому порядку.
7.4. Службова перевiрка має бути завершена, як правило, протягом одного мiсяця з дня її призначення.
Службова перевiрка стосовно посадових осiб або дiяльностi пiдроздiлу, уповноваженого на виконання функцiй запобiгання та протидiї корупцiї митного органу, проводиться за погодженням з керiвником вiдповiдного пiдроздiлу Держмитслужби.
7.5. Службова перевiрка може проводитись як одноособово, так i комiсiєю. Склад i чисельнiсть комiсiї визначаються з урахуванням мети, обсягу, складностi та особливостей проведення службової перевiрки.
Проведення службової перевiрки доручається посадовiй особi (особам), що володiє (володiють) необхiдними знаннями за вiдповiдним напрямом дiяльностi.
Якщо рiшення щодо проведення службової перевiрки прийнято Держмитслужбою, а її проведення доручено митному органу, службова перевiрка повинна бути проведена у строк, визначений посадовою особою Держмитслужби, яка прийняла рiшення щодо проведення службової перевiрки або доручила її проведення.
7.6. Результати службової перевiрки оформлюються доповiдною запискою на iм'я керiвника, який призначив службову перевiрку, i пiдписуються посадовою особою, яка її провела, або головою комiсiї у разi проведення службової перевiрки комiсiєю.
У доповiднiй записцi зазначаються мета перевiрки, строк її проведення, посадова особа (особи), яка (якi) проводила (и) перевiрку, приводи для її проведення, заходи, здiйсненi пiд час перевiрки, й одержанi при цьому результати, висновки i пропозицiї, а також iншi вiдомостi, необхiднi для прийняття законного рiшення.
7.7. Початок службової перевiрки визначається датою пiдписання наказу чи розпорядження про її призначення.
Завершення службової перевiрки визначається датою прийняття рiшення керiвником за її результатами. Ця дата вважається днем виявлення правопорушення.
7.8. Порядок органiзацiї роботи та повноваження посадових осiб пiд час проведення службової перевiрки передбаченi роздiлом V цiєї Iнструкцiї.
VIII. Порядок формування матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) у справи та їх зберiгання
8.1. Перед поданням матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) на розгляд керiвнику, який призначив службове розслiдування (службову перевiрку), акт службового розслiдування (доповiдна записка) реєструється у встановленому порядку дiловодним пiдроздiлом Держмитслужби (митного органу).
Пiсля прийняття керiвником рiшення за результатами службового розслiдування (службової перевiрки) акт службового розслiдування (доповiдна записка) направляється для контролю виконання такого рiшення до дiловодного пiдроздiлу Держмитслужби (митного органу), пiсля чого разом з його електронною копiєю подається для облiку та опрацювання до пiдроздiлу, уповноваженого на виконання функцiй запобiгання та протидiї корупцiї Держмитслужби (митного органу).
У пiдроздiлi, уповноваженому на виконання функцiй запобiгання та протидiї корупцiї Держмитслужби (митного органу), ведеться журнал облiку актiв службових розслiдувань та доповiдних записок за результатами службових перевiрок (додаток 6).
8.2. Матерiали службового розслiдування (службової перевiрки) облiковуються та формуються в окрему справу у встановленому порядку.
8.3. Справа формується головою комiсiї або за його дорученням одним iз членiв комiсiї з дотриманням таких правил:
а) справа починається описом матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) (додаток 7);
б) справа формується тiльки з оригiналiв (у разi їх вiдсутностi - засвiдчених у встановленому порядку копiй) матерiалiв, що безпосередньо стосуються службового розслiдування (службової перевiрки);
в) матерiали в справi групуються в хронологiчному чи логiчному порядку або в їх поєднаннi;
г) у разi якщо до справи включаються документи з обмеженим доступом, вiдповiдний гриф обмеження доступу присвоюється всiй справi;
ґ) матерiали в справi пiдшиваються в тверду обкладинку, прошиваються, а аркушi справи нумеруються;
д) заголовок на обкладинцi справи оформлюється за встановленою формою (додаток 8);
е) на обкладинках справ, що складаються з декiлькох томiв, зазначаються номер тому та загальна кiлькiсть томiв;
є) справа формується в окремi томи, обсяг яких не повинен перевищувати 250 аркушiв (30 - 40 мм завтовшки). Якщо справа мiстить понад 250 аркушiв, вона повинна бути сформована таким чином, щоб перший том мiстив рiшення про проведення службового розслiдування (службової перевiрки), рiшення керiвника за результатами розгляду акта службового розслiдування (доповiдної записки), акт службового розслiдування (доповiдну записку) з додатками, зауваженнями, план проведення службового розслiдування, акти, довiдки, складенi членами комiсiї, а в iнших томах мiстилася решта матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки).
8.4. Матерiали службового розслiдування (службової перевiрки) пiд час його (її) проведення повиннi зберiгатися в мiсцях, якi забезпечують їх цiлiснiсть та схороннiсть.
8.5. Пiсля прийняття керiвником, що призначив службове розслiдування (службову перевiрку), рiшення за його (її) результатами, сформованi у справу матерiали службового розслiдування (службової перевiрки) в 10-денний строк передаються у встановленому порядку для зберiгання до архiву митного органу, в якому було видано наказ (розпорядження) про проведення службового розслiдування (службової перевiрки).
Збереження справи до її передання в архiв вiдповiдного митного органу забезпечує голова комiсiї.
Забороняється використання матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) у неслужбових цiлях.
8.6. При переданнi матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) до правоохоронних чи iнших органiв державної влади, а також у разi їх вилучення пiд час проведення процесуальних дiй з цих матерiалiв виготовляються копiї, якi нумеруються, прошиваються i формуються в окрему справу у встановленому порядку.
Якщо передання матерiалiв службового розслiдування (службової перевiрки) здiйснюється на пiдставi пропозицiй комiсiї з проведення службового розслiдування (службової перевiрки) чи особи, яка проводила службову перевiрку, то виготовлення вищевказаних копiй матерiалiв покладається на голову комiсiї або особу, яка проводила перевiрку.
Для засвiдчення копiй матерiалiв на останньому чистому аркушi в кiнцi справи вчиняється запис про це, наприклад: "У справi прошито й пронумеровано 15 (п'ятнадцять) аркушiв. Виконавець (посада, прiзвище, iнiцiали, пiдпис, дата)". Пiдпис посадової особи, яка зробила цей запис, завiряється печаткою дiловодного пiдроздiлу Держмитслужби (митного органу).
Директор Департаменту кадрового забезпечення та з питань запобiгання корупцiї | К.В.Крамаренко |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |