КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 21 травня 2012 р. N 429


Про затвердження Порядку проведення контрольного аналiзу сировини, матерiалiв i продуктiв переробки, контрольного запуску у виробництво сировини та матерiалiв

     Вiдповiдно до пункту 5 частини першої статтi 347 Митного кодексу України Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Порядок проведення контрольного аналiзу сировини, матерiалiв i продуктiв переробки, контрольного запуску у виробництво сировини та матерiалiв, що додається.

     2. Ця постанова набирає чинностi з 1 червня 2012 року.

Прем'єр-мiнiстр України М. АЗАРОВ

Iнд. 27

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 21 травня 2012 р. N 429

ПОРЯДОК
проведення контрольного аналiзу сировини, матерiалiв i продуктiв переробки, контрольного запуску у виробництво сировини та матерiалiв

Загальнi положення

     1. Цей Порядок визначає дiї посадових осiб митних органiв та пiдприємств пiд час проведення контрольного аналiзу сировини, матерiалiв i продуктiв переробки, контрольного запуску у виробництво сировини та матерiалiв, якi перебували або перебувають пiд митним контролем чи використовувалися пiдприємством, що перевiряється, у виробництвi продуктiв переробки, виготовленої iз сировини та матерiалiв, розмiщених у вiдповiдному митному режимi, або механiзм призначення проведення зазначених заходiв уповноваженими експертами.

     2. Контрольний аналiз сировини, матерiалiв i продуктiв переробки та/або контрольний запуск у виробництво сировини та матерiалiв можуть проводитися виключно пiд час проведення митним органом документальних виїзних перевiрок.

     3. Термiни у цьому Порядку вживаються у такому значеннi:

     контрольний аналiз сировини, матерiалiв та продуктiв переробки (далi - контрольний аналiз) - перевiрка кiлькiсних та якiсних показникiв матерiалiв, сировини, продуктiв переробки шляхом їх зiставлення iз вiдомостями, заявленими пiдприємством пiд час або пiсля митного оформлення таких сировини, матерiалiв, продуктiв переробки;

     контрольний запуск у виробництво сировини та матерiалiв (далi - контрольний запуск) - перевiрка вiдомостей, заявлених пiдприємством пiд час або пiсля митного оформлення, шляхом дослiдження процесу виробництва однiєї одиницi (груп одиниць) або партiї (у разi неможливостi дослiдження одиницi товару) сировини, матерiалiв i продуктiв переробки з фiксацiєю кiлькiсних та/або якiсних показникiв, отриманих у результатi такого дослiдження.

     Термiн "пiдприємство" у цьому Порядку вживається у значеннi, наведеному в Митному кодексi України.

     4. До проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску залучаються посадовi особи митних органiв та представники пiдприємства, на якому проводиться вiдповiдний захiд. У разi необхiдностi до участi у проведеннi контрольного аналiзу та/або контрольного запуску можуть залучатися спецiалiсти та уповноваженi експерти. Участь у проведеннi контрольного запуску посадової особи митного органу є обов'язковою.

Порядок призначення i проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску

     5. Призначення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску здiйснюється наказом митного органу, в якому, зокрема, зазначаються посадовi особи митного органу та/або уповноваженi експерти, яким доручено проведення таких заходiв.

     6. Наказ митного органу про проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску (далi - наказ митного органу) вручається особисто керiвниковi пiдприємства (уповноваженiй ним особi) або надсилається рекомендованим листом з повiдомленням про вручення на податкову адресу пiдприємства разом iз супровiдним листом, в якому зазначається зворотна адреса.

     7. Контрольний аналiз та/або контрольний запуск проводиться пiдприємством протягом трьох робочих днiв з дня отримання його керiвником наказу митного органу. Пiдприємство не пiзнiше нiж за один робочий день до проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску повiдомляє про дату i час його проведення митному органовi в один з таких способiв:

     засобами факсимiльного зв'язку;

     засобами поштового зв'язку з одночасним надiсланням копiї повiдомлення засобами факсимiльного зв'язку;

     електронною поштою з дотриманням законодавства, що визначає процедуру використання електронного цифрового пiдпису;

     листом на адресу канцелярiї митного органу.

Особливостi проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску

     8. Посадовi особи митного органу перед проведенням контрольного аналiзу та/або контрольного запуску за письмовим рiшенням керiвника митного органу або особи, яка виконує його обов'язки, проводять попереднiй огляд територiй, примiщень складiв, де можуть перебувати матерiали, сировина i продукти переробки, щодо яких необхiдно провести такi заходи. Результати такого огляду зазначаються в актi про результати контрольного аналiзу та/або контрольного запуску.

     9. Контрольний аналiз проводиться щодо продуктiв переробки, якi були виробленi на день, що передує датi отримання пiдприємством наказу митного органу.

     Контрольний аналiз проводиться щодо сировини та матерiалiв, якi на дату його проведення перебувають у виробництвi.

     10. Контрольний запуск та/або контрольний аналiз проводиться за такими показниками:

     кiлькiсними (обсяг сировини або матерiалiв, що використанi у процесi виробництва (переробки); обсяг сировини або матерiалiв (у тому числi придбаних на митнiй територiї України), використаних на кожному конкретному етапi виробництва (переробки); кiлькiсть етапiв виробництва (переробки); обсяг залишкiв, вiдходiв; обсяг супутнiх продуктiв, якi утворюються у процесi переробки; обсяг виходу продуктiв переробки; iншi кiлькiснi показники);

     якiсними (фiзичнi, хiмiчнi, бiологiчнi та iншi характеристики).

     11. Контрольний запуск проводиться щодо сировини та матерiалiв, якi перебували у виробництвi на дату отримання пiдприємством наказу митного органу або ранiше. Посадовi особи пiдприємства надають посадовим особам митного органу пiдтверднi документи, в яких зазначаються вiдомостi про сировину та матерiали, що перебували у виробництвi на дату отримання пiдприємством наказу митного органу або ранiше. При цьому посадовi особи митного органу мають право опитувати осiб, безпосередньо залучених до виробництва або постачання товарiв у виробництво. Результати опитування вносяться до акта про результати контрольного запуску.

Порядок призначення уповноважених експертiв для проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску

     12. У разi коли пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску необхiдно дослiдити обставини та умови, для вивчення яких необхiдне володiння спецiальними знаннями, керiвник митного органу має право призначити уповноважених експертiв для проведення таких заходiв або їх окремих етапiв.

     13. Керiвник митного органу або його заступник надсилає лист пiдприємству, установi або органiзацiї, де працює уповноважений експерт, iз пропозицiєю щодо залучення уповноваженого експерта до проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску. У такому листi, зокрема, зазначаються конкретнi обставини та умови, для вивчення яких необхiднi спецiальнi знання.

     14. Контрольний аналiз та/або контрольний запуск iз залученням уповноваженого експерта проводиться митним органом за погодженням з пiдприємством, установою або органiзацiєю, де працює такий експерт. Залучення уповноваженого експерта здiйснюється окремим наказом митного органу, в якому, зокрема, зазначаються прiзвище, iнiцiали та посада вiдповiдного експерта.

     15. Уповноваженi експерти i посадовi особи митних органiв пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску, мають однаковi права i обов'язки.

     16. Вiдшкодування витрат на залучення уповноважених експертiв до проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску здiйснюється вiдповiдно до статтi 327 Митного кодексу України.

Визначення кiлькiсних i якiсних показникiв пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску

     17. Особи, якi беруть участь у проведеннi контрольного аналiзу та/або контрольного запуску, мають право використовувати для визначення кiлькiсних та якiсних показникiв засоби вимiрювальної технiки вiдповiдно до законодавства про метрологiю та метрологiчну дiяльнiсть.

     Пiдприємство зобов'язане надати посадовим особам митного органу та/або уповноваженим експертам, яким доручено проведення контрольного запуску та/або контрольного аналiзу, наявнi засоби вимiрювальної технiки.

Права i обов'язки посадових осiб митних органiв та пiдприємств пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску

     18. Посадовi особи митних органiв мають право пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску:

     брати уснi та письмовi пояснення вiд посадових осiб пiдприємств, iнших осiб, безпосередньо залучених до виробництва та проведення робiт з перемiщеними товарами;

     оглядати, дослiджувати, тестувати сировину, матерiали i продукти переробки, якщо такi дiї не призводять до їх знищення/псування (за винятком випадкiв, коли таке знищення/псування передбачене технологiчною схемою виробництва або коли вiдповiдне дослiдження неможливо провести без їх знищення/псування);

     володiти iнформацiєю про дату, час та мiсце проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску.

     19. Посадовi особи митних органiв пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску зобов'язанi:

     дотримуватися встановленого режиму роботи пiдприємства;

     дотримуватися принципiв законностi, об'єктивностi, достовiрностi та доказовостi результатiв контрольного аналiзу та/або контрольного запуску; проводити такi заходи у межах документальних виїзних перевiрок;

     не розголошувати вiдомостей, що становлять конфiденцiйну iнформацiю, державну, банкiвську або комерцiйну таємницю, яка стала вiдома пiд час проведення вiдповiдного заходу;

     надавати посадовим особам пiдприємства примiрник акта про результати проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску iз зазначенням усiх вiдомостей, передбачених пунктом 24 цього Порядку, а також акт про неможливiсть проведення контрольного запуску та/або контрольного аналiзу у зв'язку з необхiднiстю залучення уповноваженого експерта.

     20. Посадовi особи пiдприємств пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску мають право:

     подавати посадовим особам митного органу додатковi докази, пояснення, iншi документи, якi можуть свiдчити на користь пiдприємства;

     пiдписувати акт про результати проведення вiдповiдного заходу iз зауваженнями;

     вимагати вiд посадових осiб митного органу надання примiрника акта про результати проведення вiдповiдного заходу.

     21. Посадовi особи пiдприємств пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску зобов'язанi:

     надати посадовим особам митних органiв та/або уповноваженим експертам доступ до виробничих потужностей, сировини, матерiалiв i продуктiв переробки у строки, передбаченi цим Порядком;

     пiдписати акт про результати проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску. У разi необхiдностi такий акт пiдписується iз зауваженнями;

     забезпечити проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску вiдповiдно до наказу митного органу.

     22. Посадовi особи митних органiв та пiдприємств пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску мають iншi права та несуть iншi обов'язки, що передбаченi цим Порядком та законодавством з питань митної справи.

Оформлення результатiв контрольного аналiзу та/або контрольного запуску

     23. Акт про результати проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску складається у довiльнiй формi у двох примiрниках, пiдписується посадовими особами митного органу, якi проводили вiдповiдний захiд, та керiвником пiдприємства (уповноваженою ним особою). Уповноваженi експерти, що були залученi до проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску, зобов'язанi пiдписати обидва примiрники акта.

     24. В актi про результати контрольного аналiзу та/або контрольного запуску зазначаються:

     пiд час якої документальної виїзної перевiрки проведено контрольний аналiз та/або контрольний запуск; обґрунтування необхiдностi проведення вiдповiдного заходу;

     посадовi особи митного органу, представники пiдприємства, уповноваженi експерти (за наявностi) та iншi особи, якi брали участь у проведеннi контрольного аналiзу та/або контрольного запуску;

     дата, час i мiсце проведення вiдповiдного заходу;

     результати опитування осiб, безпосередньо залучених до виробництва та проведення робiт з перемiщеними товарами (за наявностi);

     кiлькiснi та якiснi показники, визначенi пiд час проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску.

     Також в актi зазначаються висновки про вiдповiднiсть/невiдповiднiсть якiсних та/або кiлькiсних показникiв, визначених пiд час проведення вiдповiдного заходу, показникам, задекларованим пiд час або пiсля митного оформлення. Такi висновки використовуються митним органом пiд час прийняття рiшення про результати документальної виїзної перевiрки.

     25. Акт про результати проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску складається протягом одного робочого дня з дати проведення таких заходiв.

     У разi необхiдностi акт про результати контрольного запуску та/або контрольного аналiзу складається посадовими особами митного органу протягом одного дня з дати отримання митним органом вiд уповноважених експертiв iнформацiї про результати вiдповiдного заходу. У такому разi уповноважений експерт зобов'язаний подати у письмовiй формi iнформацiю про результати проведення контрольного аналiзу та/або контрольного запуску протягом п'яти робочих днiв з дня проведення вiдповiдного заходу.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.