МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIЧНОГО РОЗВИТКУ I ТОРГIВЛI УКРАЇНИ

НАКАЗ

05.09.2012 N 973


Про затвердження Методики визначення вартостi робiт з акредитацiї та монiторингу

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
14 вересня 2012 р. за N 1589/21901


     На виконання статтi 15 Закону України "Про акредитацiю органiв з оцiнки вiдповiдностi" та пiдпункту 98.1 пункту 98 Нацiонального плану дiй на 2012 рiк щодо впровадження Програми економiчних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспiльство, конкурентоспроможна економiка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України вiд 12 березня 2012 року N 187, наказую:

     1. Затвердити Методику визначення вартостi робiт з акредитацiї та монiторингу, що додається.

     2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства економiки та з питань європейської iнтеграцiї України вiд 10 сiчня 2004 року N 3 "Про затвердження Правил визначення вартостi робiт з акредитацiї", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 17 березня 2004 року за N 327/8926.

     3. Департаменту технiчного регулювання забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.

     4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.

     5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Мiнiстр економiчного розвитку i торгiвлi України П. О. Порошенко
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва М. Ю. Бродський

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України
05.09.2012 N 973
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
14 вересня 2012 р. за N 1589/21901

МЕТОДИКА
визначення вартостi робiт з акредитацiї та монiторингу

I. Загальнi положення

     1.1. Ця Методика визначає механiзм розрахунку Нацiональним агентством з акредитацiї України (далi - НААУ) вартостi робiт з акредитацiї та монiторингу вiдповiдностi акредитованих ним органiв вимогам акредитацiї (далi - вартiсть робiт з акредитацiї та монiторингу).

     1.2. Методика застосовується до осiб, якi можуть бути акредитованi чи компетентнiсть яких може бути засвiдчена НААУ, незалежно вiд форми їх власностi та мiсцезнаходження, а саме:

     випробувальних та калiбрувальних лабораторiй;

     органiв iз сертифiкацiї продукцiї, процесiв та послуг;

     органiв iз сертифiкацiї систем якостi, систем управлiння якiстю, систем екологiчного управлiння;

     органiв iз сертифiкацiї персоналу;

     органiв з iнспектування;

     iнших органiв з оцiнки вiдповiдностi;

     iнших осiб, нiж органи з оцiнки вiдповiдностi, у випадках, установлених законодавством.

     1.3. Рiвень рентабельностi робiт з акредитацiї та монiторингу, який закладається в розрахунки, не повинен перевищувати 25 вiдсоткiв собiвартостi.

     1.4. Вартiсть робiт з акредитацiї та монiторингу визначається без урахування податку на додану вартiсть, що нараховується згiдно iз законодавством.

II. Розрахунок вартостi робiт з акредитацiї та монiторингу

     2.1. Вартiсть робiт з акредитацiї та монiторингу розраховується виходячи з норм часу на їх виконання (трудомiсткостi) та вартостi розрахункової калькуляцiйної одиницi часу (одного людино-дня) за формулою

В = Нч х Воч,

     де: В - вартiсть робiт з акредитацiї та монiторингу, гривень;

     Нч - норма часу на виконання робiт з акредитацiї та монiторингу, людино-днiв;

     Воч - вартiсть розрахункової калькуляцiйної одиницi часу, гривень за один людино-день.

     2.2. Норма часу (Нч) складається iз загальної трудомiсткостi всiх етапiв робiт, що виконуються згiдно з установленим НААУ порядком проведення акредитацiї та монiторингу. Основними етапами здiйснення акредитацiї є:

     подання заявки органом з оцiнки вiдповiдностi (заявником) на акредитацiю чи розширення сфери акредитацiї;

     надання заявником iнформацiї та документацiї, необхiдної для акредитацiї;

     призначення групи аудиторiв з акредитацiї;

     складання програми робiт з акредитацiї та iнформування про це заявника;

     проведення аналiзу наданої iнформацiї та документацiї;

     проведення оцiнки заявника на мiсцi;

     аналiз зiбраних матерiалiв i складання акта оцiнки з рекомендацiями щодо акредитацiї заявника (розширення сфери його акредитацiї) або вiдмови в акредитацiї заявника (вiдмови в розширеннi сфери його акредитацiї);

     прийняття рiшення про акредитацiю заявника (розширення сфери його акредитацiї) або про вiдмову в акредитацiї заявника (вiдмову в розширеннi сфери його акредитацiї).

     Основними етапами здiйснення монiторингу за вiдповiднiстю акредитованих НААУ органiв з оцiнки вiдповiдностi вимогам акредитацiї шляхом здiйснення нагляду, проведення повторних та позачергових оцiнок є:

     призначення групи аудиторiв;

     складання програми робiт з нагляду та iнформування про це органу з оцiнки вiдповiдностi;

     проведення аналiзу наданої документацiї та результатiв попереднього оцiнювання;

     проведення оцiнювання органу з оцiнки вiдповiдностi на мiсцi;

     аналiз зiбраних матерiалiв i складання акта оцiнки;

     прийняття рiшення щодо результатiв нагляду та iнформування про це органу з оцiнки вiдповiдностi.

     Загальна трудомiсткiсть усiх етапiв робiт визначається як сума робочого часу, затрачуваного на кожному етапi виконання робiт. Перелiк робiт, що виконуються пiд час проведення акредитацiї та монiторингу, визначається вiдповiдно до вимог, установлених законодавством у сферi акредитацiї, нацiональних стандартiв з питань акредитацiї, гармонiзованих з вiдповiдними мiжнародними та європейськими стандартами, а також iншими документами з питань акредитацiї, прийнятими НААУ.

     2.3. Вартiсть розрахункової калькуляцiйної одиницi часу (Воч) складається з виробничої собiвартостi, адмiнiстративних витрат, операцiйних витрат та прибутку i визначається вiдповiдно до положень (стандартiв) бухгалтерського облiку та документiв НААУ з питань його облiкової полiтики, якi розробляються згiдно iз Законом України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi".

     Базою для формування вартостi розрахункової калькуляцiйної одиницi часу є економiчно обґрунтованi показники фактичних витрат за даними фiнансової звiтностi за попереднiй рiк. Виняток становлять знос основних засобiв та нематерiальних активiв (амортизацiя), що розраховується на запланований перiод, i прямi витрати на оплату працi та вiдрахування на соцiальнi заходи, якi включаються до складу калькуляцiйної одиницi часу за даними штатного розпису на дату проведення розрахунку.

     2.4. Нормативи трудомiсткостi окремої роботи та розрахунок калькуляцiйної одиницi часу (вартiсть одного людино-дня) встановлюються НААУ та змiнюються в разi змiни законодавства або розмiру витрат, що впливають на собiвартiсть робiт (збiльшення мiнiмальної заробiтної плати, змiна тарифiв на оплату енергоносiїв та iнше).

     2.5. Iншi витрати, пов'язанi з проведенням конкретних робiт з акредитацiї та монiторингу (вiдрядження, послуги спiввиконавцiв), якi не врахованi у вартостi розрахункової калькуляцiйної одиницi часу, зараховуються до загальної вартостi робiт i вiдображаються окремим рядком.

Заступник директора департаменту технiчного регулювання - начальник управлiння з питань стандартизацiї та оцiнки вiдповiдностi С. В. Алексеєв
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.