ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо усунення бар'єрiв для залучення iноземних iнвестицiй

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:

     1. Абзац перший статтi 204 Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до N 51, ст. 1122) пiсля слiв "що дiють на територiї України" доповнити словами "фiзичними особами - пiдприємцями, якi використовують найману працю".

     2. У Законi України "Про правовий статус iноземцiв та осiб без громадянства" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2012 р., N 19 - 20, ст. 179 iз наступними змiнами):

     1) у статтi 4:

     а) пiсля частини одинадцятої доповнити новою частиною такого змiсту:

     "12. Iноземцi та особи без громадянства, якi є засновниками та/або учасниками, та/або бенефiцiарними власниками (контролерами) юридичної особи, зареєстрованої в Українi, та прибули в Україну з метою контролю за дiяльнiстю таких юридичних осiб i отримали посвiдку на тимчасове проживання, вважаються такими, якi на законних пiдставах перебувають на територiї України на перiод дiї посвiдки.

     Пiдставою для видачi посвiдки на тимчасове проживання у випадку, передбаченому цiєю частиною, є наступне:

     1) iноземець та особа без громадянства є засновником та/або учасником, та/або бенефiцiарним власником (контролером) юридичної особи, данi про яку внесенi до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань;

     2) розмiр частки власностi iноземця або особи без громадянства, або iноземної юридичної особи, бенефiцiаром (контролером) якої вiн є, у статутному капiталi української юридичної особи становить не менше 100 тисяч євро за офiцiйним валютним курсом, встановленим Нацiональним банком України на дату внесення iноземної iнвестицiї".

     У зв'язку з цим частини дванадцяту - вiсiмнадцяту вважати вiдповiдно частинами тринадцятою - дев'ятнадцятою;

     б) у частинах чотирнадцятiй i п'ятнадцятiй слова "у частинах третiй - дванадцятiй" i "у частинах другiй - дванадцятiй" замiнити вiдповiдно словами "у частинах третiй - тринадцятiй" i "у частинах другiй - тринадцятiй";

     2) у статтi 5:

     а) у частинах першiй i другiй слово "шiстнадцятiй" замiнити словом "сiмнадцятiй";

     б) у частинi третiй слова "у частинах четвертiй - чотирнадцятiй та сiмнадцятiй" замiнити словами "у частинах четвертiй - п'ятнадцятiй та вiсiмнадцятiй";

     в) пiсля частини одинадцятої доповнити новою частиною такого змiсту:

     "12. Пiдставою для видачi посвiдки на тимчасове проживання у випадку, передбаченому частиною дванадцятою статтi 4 цього Закону, є:

     1) заява iноземця або особи без громадянства;

     2) дiйсний полiс медичного страхування;

     3) письмове зобов'язання юридичної особи повiдомити центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi мiграцiї, про втрату iноземцем або особою без громадянства статусу засновника та/або учасника, та/або бенефiцiарного власника (контролера) цiєї юридичної особи;

     4) iншi документи залежно вiд форми здiйснення iноземної iнвестицiї:

     копiя установчого документа юридичної особи;

     вiдомостi про розмiр частки iноземця або особи без громадянства - засновника (учасника) юридичної особи у сумi не менше 100 тисяч євро за офiцiйним валютним курсом, встановленим Нацiональним банком України на дату внесення iноземної iнвестицiї, як внеску до статутного капiталу, якщо iноземна iнвестицiя здiйснена в грошовiй формi;

     копiя вантажної митної декларацiї на рухоме майно, передане як внесок до статутного капiталу юридичної особи, та копiя акта приймання-передачi такого майна, якщо iноземна iнвестицiя здiйснена у майновiй формi;

     копiя акта приймання-передачi рухомого або нерухомого майна, переданого як внесок до статутного капiталу юридичної особи, якщо iноземна iнвестицiя здiйснена у майновiй формi, але при цьому таке майно придбане на територiї України;

     виписка з рахунку в цiнних паперах, якщо iноземець або особа без громадянства є акцiонером акцiонерного товариства, зареєстрованого в Українi.

     Документи, визначенi в абзацах другому - шостому пункту 4 цiєї частини, мають бути посвiдченi уповноваженою посадовою особою юридичної особи.

     Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi мiграцiї, для прийняття рiшення про видачу посвiдки на тимчасове проживання самостiйно отримує вiдомостi:

     про те, що iноземець або особа без громадянства є засновником та/або учасником, та/або бенефiцiарним власником (контролером) юридичної особи - з Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань;

     про офiцiйний валютний курс, встановлений Нацiональним банком України на дату внесення iноземної iнвестицiї, - з офiцiйного веб-сайту Нацiонального банку України".

     У зв'язку з цим частини дванадцяту - шiстнадцяту вважати вiдповiдно частинами тринадцятою - сiмнадцятою;

     г) у частинi тринадцятiй слово "дванадцятою" замiнити словом "тринадцятою";

     ґ) у частинi чотирнадцятiй слово "тринадцятою" замiнити словом "чотирнадцятою";

     д) у частинi п'ятнадцятiй слова "чотирнадцятою" та "частинах другiй - дванадцятiй" замiнити вiдповiдно словами "п'ятнадцятою" та "частинах другiй - тринадцятiй";

     е) у частинi шiстнадцятiй слово "сiмнадцятою" замiнити словом "вiсiмнадцятою";

     є) пiсля частини шiстнадцятої доповнити новою частиною такого змiсту:

     "17. Окрiм документiв для вiдповiдної категорiї осiб, визначених частинами першою - шiстнадцятою цiєї статтi, iноземцi та особи без громадянства подають для отримання посвiдки на тимчасове проживання такi документи:

     1) чотири кольоровi фотокартки розмiром 3,5 х 4,5 сантиметра;

     2) паспортний документ iноземця або особи без громадянства з вiдповiдною довгостроковою вiзою та копiєю сторiнки паспортного документа з такою вiзою, крiм випадкiв, якщо особа не зобов'язана отримувати таку вiзу вiдповiдно до цього Закону, iнших законiв України або мiжнародних договорiв України;

     3) копiї сторiнок паспортного документа iноземця або особи без громадянства з особистими даними з перекладом на українську мову, засвiдченим в установленому порядку;

     4) документ, що пiдтверджує сплату державного мита та адмiнiстративного збору за видачу, оформлення або продовження строку дiї посвiдки.

     У разi продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання iноземцi та особи без громадянства додатково подають оригiнал посвiдки на тимчасове проживання.

     Уповноважений орган повертає паспортний документ особi одразу пiсля прийняття заяви про видачу або продовження строку дiї посвiдки".

     У зв'язку з цим частину сiмнадцяту вважати частиною вiсiмнадцятою;

     ж) доповнити частиною дев'ятнадцятою такого змiсту:

     "19. Органам державної влади заборонено вимагати вiд iноземцiв або осiб без громадянства, членiв їхнiх сiмей, роботодавцiв та iнших осiб будь-якi iншi документи або вiдомостi, не визначенi цiєю статтею, для видачi посвiдки на постiйне проживання та посвiдки на тимчасове проживання";

     3) доповнити статтями 51 - 55 такого змiсту:

     "Стаття 51. Строк дiї посвiдки на тимчасове проживання

     1. Строк дiї посвiдки на тимчасове проживання для вiдповiдних категорiй iноземцiв та осiб без громадянства становить:

     1) у випадку, визначеному частиною четвертою статтi 4 цього Закону, - строк дiї дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства;

     2) у випадку, визначеному частиною п'ятою статтi 4 цього Закону, - строк реалiзацiї проекту мiжнародної технiчної допомоги, який зазначається в реєстрацiйнiй картцi проекту;

     3) у випадку, визначеному частиною дванадцятою статтi 4 цього Закону, - два роки;

     4) у випадку, визначеному частиною тринадцятою статтi 4 цього Закону, - перiод навчання, який зазначається в документi, що пiдтверджує факт навчання в Українi;

     5) в усiх iнших випадках, визначених статтею 4 цього Закону, - один рiк.

     2. Строк дiї посвiдки на тимчасове проживання не може перевищувати строку дiї паспортного документа iноземця або особи без громадянства.

     3. Строк дiї посвiдки на тимчасове проживання може бути продовжено необмежену кiлькiсть разiв, за наявностi пiдстав, передбачених законом.

     4. Для продовження строку дiї посвiдки iноземець або особа без громадянства має пiдтвердити працевлаштування у цiй юридичнiй особi щонайменше трьох громадян України, якi приступили до роботи не менш як за шiсть мiсяцiв до дати звернення про продовження строку дiї посвiдки, або сплату юридичною особою податку на прибуток пiдприємств у розмiрi не менш як 50 мiнiмальних заробiтних плат за останнiй повний фiнансовий рiк до дати звернення про продовження строку дiї посвiдки.

     Стаття 52. Отримання довгострокової вiзи для отримання посвiдки на тимчасове проживання

     1. Iноземцi та особи без громадянства зобов'язанi отримати довгострокову вiзу з метою отримання посвiдки на тимчасове проживання в Українi, якщо iнше не встановлено законами чи мiжнародними договорами України.

     Ця вимога не поширюється на iноземцiв та осiб без громадянства, стосовно яких прийнято рiшення про оформлення документiв для вирiшення питання щодо визнання бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

     2. Вимога, передбачена абзацом першим частини першої цiєї статтi, не поширюється на iноземцiв та осiб без громадянства у разi:

     1) продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання, якщо вони подали вiдповiдну заяву у строк, визначений частиною другою статтi 53 цього Закону;

     2) отримання посвiдки вперше дiтьми iноземцiв та осiб без громадянства, якi перебувають в Українi вiдповiдно до частин чотирнадцятої i п'ятнадцятої статтi 4 цього Закону, за умови, що на момент досягнення 16 рокiв вони перебували на територiї України на законних пiдставах та звернулися про отримання посвiдки впродовж одного мiсяця з дня досягнення 16 рокiв.

     Стаття 53. Строк видачi посвiдки на тимчасове проживання

     1. Посвiдка на тимчасове проживання видається у десятиденний строк з дня отримання заяви про її оформлення або продовження строку дiї посвiдки.

     2. Iноземець або особа без громадянства подає документи для продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання не пiзнiш як за 10 календарних днiв до закiнчення строку її дiї.

     Стаття 54. Адмiнiстративний збiр за оформлення або продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання

     1. Адмiнiстративний збiр за оформлення або продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання стягується в розмiрi 20 неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян.

     Стаття 55. Порядок прийняття заяви про оформлення або продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання

     1. Iноземець або особа без громадянства подає заяву про оформлення або продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання та вiдповiднi документи, визначенi цим Законом та Кабiнетом Мiнiстрiв України, особисто або через свого представника на пiдставi довiреностi до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi мiграцiї.

     2. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi мiграцiї, зобов'язаний надати iноземцю або особi без громадянства чи його представнику опис прийнятих документiв з пiдписом уповноваженої особи, яка їх прийняла, зазначенням її посади, прiзвища та iменi i дати прийняття документiв.

     3. Iноземець або особа без громадянства отримує посвiдку на тимчасове проживання особисто".

     3. У Законi України "Про зайнятiсть населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 24, ст. 243 iз наступними змiнами):

     1) частину першу статтi 1 доповнити пунктами 41, 51, 81, 82, 83 i 84 такого змiсту:

     "41) вiдрядженi iноземнi працiвники - iноземцi та особи без громадянства, направленi iноземним роботодавцем в Україну для виконання певного обсягу робiт (послуг) на пiдставi договорiв (контрактiв), укладених мiж українським та iноземним суб'єктами господарювання";

     "51) внутрiшньокорпоративнi цесiонарiї - iноземцi та особи без громадянства, визнанi такими вiдповiдно до графiка специфiчних зобов'язань у секторi послуг Протоколу про вступ України до Свiтової органiзацiї торгiвлi (стаття II Генеральної угоди про торгiвлю послугами)";

     "81) iноземнi високооплачуванi професiонали - iноземцi або особи без громадянства, заробiтна плата яких становить не менше 50 мiнiмальних заробiтних плат;

     82) iноземнi IТ-професiонали - iноземцi або особи без громадянства, якi займають посади, пов'язанi з розробленням та впровадженням результатiв комп'ютерного програмування (операцiйної системи, комп'ютерних програм та їх компонентiв, веб-сайтiв, онлайн-сервiсiв) та криптографiчних засобiв захисту iнформацiї в юридичних особах, що провадять дiяльнiсть iз комп'ютерного програмування як основний вид економiчної дiяльностi за Нацiональним класифiкатором видiв економiчної дiяльностi;

     83) iноземний найманий працiвник - iноземець або особа без громадянства, який/яка працює за трудовим договором в українського роботодавця згiдно iз законодавством України;

     84) iноземний працiвник творчої професiї - iноземцi та особи без громадянства, якi займають посади, що передбачають створення об'єктiв авторського права та/або сумiжних прав як основний трудовий обов'язок";

     2) частини першу, другу i третю статтi 42 викласти в такiй редакцiї:

     "1. Роботодавцi мають право на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства на територiї України на пiдставi дозволу, що видається територiальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї.

     2. Праця iноземцiв та осiб без громадянства може застосовуватися на рiзних посадах в одного або декiлькох (двох i бiльше) роботодавцiв, за умови отримання дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства (далi - дозвiл) на кожнiй посадi.

     Праця iноземних високооплачуваних професiоналiв може застосовуватися без дозволу на посадах за сумiсництвом, якщо строк дiї трудового договору на посадi за сумiсництвом не перевищує строк дiї дозволу за основним мiсцем роботи.

     3. Iноземний найманий працiвник може сумiщати роботу на посадi, визначену дозволом, з роботою на посадi тимчасово вiдсутнього працiвника, за умови, що сумiщення триває не бiльше 60 календарних днiв протягом календарного року";

     3) роздiл VII доповнити статтями 421 - 4210 такого змiсту:

     "Стаття 421. Пiдстави для отримання дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства

     1. Роботодавець отримує також дозвiл для таких категорiй осiб, якщо iнше не встановлено мiжнародними договорами України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України:

     1) вiдрядженi iноземнi працiвники;

     2) внутрiшньокорпоративнi цесiонарiї;

     3) iноземцi та особи без громадянства, стосовно яких прийнято рiшення про оформлення документiв для вирiшення питання про визнання бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

     2. Особливими категорiями iноземцiв та осiб без громадянства, якi претендують на працевлаштування в Українi, є:

     1) iноземнi високооплачуванi професiонали;

     2) засновники та/або учасники, та/або бенефiцiари (контролери) юридичної особи, створеної в Українi;

     3) випускники унiверситетiв, що входять до першої сотнi у свiтових рейтингах унiверситетiв, вiдповiдно до перелiку, визначеного Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     4) iноземнi працiвники творчих професiй;

     5) iноземнi IТ-професiонали.

     3. Роботодавець може отримати дозвiл, за умови виплати заробiтної плати у розмiрi не менш як:

     1) п'ять мiнiмальних заробiтних плат - iноземним найманим працiвникам у громадських об'єднаннях, благодiйних органiзацiях та навчальних закладах, визначених у статтях 34, 36, 37, 39, 41, 43, 48 Закону України "Про освiту";

     2) десять мiнiмальних заробiтних плат - для всiх iнших категорiй найманих працiвникiв.

     4. Вимоги до мiнiмальної заробiтної плати не застосовуються у разi отримання дозволу на застосування працi осiб, зазначених у частинi другiй цiєї статтi.

     Стаття 422. Перелiк документiв для отримання дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства та продовження його дiї

     1. Для отримання дозволу роботодавець подає до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, такi документи:

     1) заява за формою, встановленою Кабiнетом Мiнiстрiв України, в якiй роботодавець пiдтверджує, що посада, на якiй застосовуватиметься праця iноземця або особи без громадянства, вiдповiдно до законiв України не пов'язана з належнiстю до громадянства України i не потребує надання допуску до державної таємницi;

     2) копiї сторiнок паспортного документа iноземця або особи без громадянства з особистими даними разом з перекладом на українську мову, засвiдченим в установленому порядку;

     3) кольорова фотокартка iноземця або особи без громадянства розмiром 3,5 х 4,5 сантиметра;

     4) копiя проекту трудового договору (контракту) з iноземцем або особою без громадянства, посвiдчена роботодавцем.

     2. Для працевлаштування окремих категорiй iноземцiв та осiб без громадянства роботодавець додатково подає такi документи стосовно:

     1) випускникiв унiверситетiв, що входять до першої сотнi у свiтових рейтингах унiверситетiв, - копiя диплома про вищу освiту вiдповiдного унiверситету, визнаного в Українi в установленому порядку;

     2) iноземних працiвникiв творчих професiй - нотарiально засвiдченi копiї документiв, що iдентифiкують об'єкт авторського права та/або сумiжних прав автора та засвiдчують авторство (авторське право);

     3) вiдряджених iноземних працiвникiв - копiя договору (контракту), укладеного мiж українським та iноземним суб'єктами господарювання, яким передбачено застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства, якi направленi iноземним роботодавцем в Україну для виконання певного обсягу робiт (надання послуг);

     4) внутрiшньокорпоративних цесiонарiїв - рiшення iноземного суб'єкта господарювання про переведення iноземця або особи без громадянства на роботу в Україну та копiя контракту, укладеного мiж iноземцем або особою без громадянства та iноземним суб'єктом господарювання, про переведення на роботу в Україну з визначенням строку роботи в Українi;

     5) осiб, стосовно яких прийнято рiшення про оформлення документiв для вирiшення питання щодо визнання бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, - копiї рiшення про оформлення документiв для вирiшення питання щодо визнання бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та довiдки про звернення за захистом в Українi.

     Для працевлаштування засновникiв та/або учасникiв, та/або бенефiцiарiв (контролерiв) юридичної особи територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, самостiйно отримує вiдомостi про закiнчення формування статутного капiталу товариства на момент подання заяви про видачу дозволу.

     Для працевлаштування iноземних IТ-професiоналiв територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, самостiйно отримує вiдомостi про наявнiсть у роботодавця зареєстрованого виду дiяльностi - комп'ютерне програмування.

     3. Для продовження дiї дозволу роботодавець подає такi документи:

     1) заява за формою, визначеною Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     2) фотокартка iноземця або особи без громадянства розмiром 3,5 х 4,5 сантиметра;

     3) документи згiдно з перелiком для отримання дозволу, якщо вони змiнилися.

     4. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, самостiйно отримує в електроннiй формi з Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань вiдомостi про статус роботодавця як юридичної особи або фiзичної особи - пiдприємця.

     5. Документи, передбаченi цiєю статтею, якi були виданi за кордоном, мають бути легалiзованi в установленому порядку, якщо iнше не визначено мiжнародними договорами України, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України.

     6. Посадовим особам територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, заборонено вимагати вiд роботодавцiв документи, не встановленi цим Законом.

     Стаття 423. Строк дiї дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства

     1. Дозвiл видається на строк:

     1) дiї трудового договору (контракту), але не бiльш як на три роки - для особливих категорiй iноземцiв та осiб без громадянства, визначених частиною другою статтi 421 цього Закону;

     2) дiї договору (контракту), укладеного мiж українським та iноземним суб'єктами господарювання, але не бiльш як на три роки - для вiдряджених iноземних працiвникiв;

     3) дiї рiшення iноземного суб'єкта господарювання про переведення iноземця або особи без громадянства на роботу в Україну та контракту, укладеного мiж iноземцем або особою без громадянства та iноземним суб'єктом господарювання, про переведення на роботу в Україну - для внутрiшньокорпоративних цесiонарiїв;

     4) дiї трудового договору (контракту), але не бiльш як на один рiк - для всiх iнших iноземних найманих працiвникiв.

     2. За наявностi пiдстав дiя дозволу може продовжуватися необмежену кiлькiсть разiв.

     3. Роботодавець може зазначити у заявi про видачу дозволу менший строк, нiж встановлено цим Законом.

     Не допускається оформлення дозволу на менший строк, нiж зазначено у вiдповiднiй заявi та в межах строкiв, встановлених цим Законом.

     Стаття 424. Плата за видачу або продовження дiї дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства

     1. Розмiр плати за видачу або продовження дiї дозволу становить:

     1) для дозволiв, що видаються на строк вiд одного до трьох рокiв або їх дiя продовжується на такий строк, - шiсть прожиткових мiнiмумiв для працездатних осiб, встановлених законом на 1 сiчня календарного року, в якому роботодавцем поданi документи;

     2) для дозволiв, що видаються на строк вiд шести мiсяцiв до одного року включно або їх дiя продовжується на такий строк, - чотири прожитковi мiнiмуми для працездатних осiб, встановленi законом на 1 сiчня календарного року, в якому роботодавцем поданi документи;

     3) для дозволiв, що видаються на строк до шести мiсяцiв або їх дiя продовжується на такий строк, - два прожитковi мiнiмуми для працездатних осiб, встановленi законом на 1 сiчня календарного року, в якому роботодавцем поданi документи.

     2. Роботодавець вносить плату протягом 10 робочих днiв з дня отримання рiшення про видачу або продовження дiї дозволу, яке надсилається територiальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, поштою з повiдомленням про вручення.

     3. Якщо роботодавець не внiс плату протягом 10 робочих днiв з дати прийняття рiшення про видачу або продовження дiї дозволу, таке рiшення скасовується.

     4. Плата за видачу або продовження дiї дозволу зараховується до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соцiального страхування України на випадок безробiття.

     5. Видача та продовження дiї дозволу на застосування працi осiб, стосовно яких прийнято рiшення про оформлення документiв для вирiшення питання щодо визнання бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, здiйснюються безоплатно.

     Стаття 425. Внесення змiн до дозволу на застосування працi iноземцiв або осiб без громадянства

     1. Роботодавець зобов'язаний звернутися до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, про внесення змiн до дозволу у разi виникнення однiєї з таких обставин:

     1) змiна найменування юридичної особи - роботодавця, реорганiзацiя або видiл юридичної особи - роботодавця, змiна iменi та/або прiзвища, та/або по батьковi фiзичної особи - пiдприємця, який є роботодавцем;

     2) оформлення нового паспортного документа iноземця або особи без громадянства, у тому числi у разi змiни iменi та/або прiзвища, та/або по батьковi iноземця або особи без громадянства;

     3) змiна назви посади iноземця або особи без громадянства, переведення на iншу посаду в одного роботодавця у межах строку, на який видано дозвiл.

     Для внесення змiн до дозволу роботодавець подає заяву за формою, визначеною Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     2. Роботодавець разом iз заявою про внесення змiн до дозволу подає:

     1) у разi змiни iменi та/або прiзвища, та/або по батьковi фiзичної особи - пiдприємця, який є роботодавцем, - копiю паспорта фiзичної особи - пiдприємця, який є роботодавцем;

     2) у разi виникнення обставин, передбачених пунктом 2 частини першої цiєї статтi, - копiї сторiнок паспортного документа iноземця або особи без громадянства з особистими даними разом з перекладом на українську мову, засвiдченим в установленому порядку;

     3) у разi виникнення обставин, передбачених пунктом 3 частини першої цiєї статтi, - проект трудового договору (контракту) в новiй редакцiї або проект додаткової угоди про внесення змiн до трудового договору (контракту).

     Пiдтвердження змiни найменування юридичної особи - роботодавця, реорганiзацiї або видiлу юридичної особи - роботодавця територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, отримує самостiйно з Єдиного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань.

     3. Роботодавець зобов'язаний звернутися до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, iз заявою про внесення змiн до дозволу не пiзнiш як за 30 днiв пiсля виникнення обставин, передбачених частиною першою цiєї статтi.

     Роботодавець, який не звернувся до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, iз заявою про внесення змiн до дозволу в установлений цiєю частиною строк, несе вiдповiдальнiсть вiдповiдно до закону.

     Стаття 426. Строк розгляду заяв про видачу або продовження дiї дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства

     1. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, приймає рiшення в такi строки з дня отримання вiдповiдної заяви:

     1) сiм робочих днiв - про видачу дозволу;

     2) три робочi днi - про продовження дiї дозволу або про внесення змiн до нього.

     2. Заява про продовження дiї дозволу подається роботодавцем до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, не пiзнiш як за 20 календарних днiв до закiнчення строку дiї такого дозволу.

     Стаття 427. Порядок прийняття заяв про видачу або продовження дiї дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства, про внесення змiн до такого дозволу та порядок прийняття рiшень про видачу, продовження дiї або внесення змiн до такого дозволу

     1. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, надає роботодавцю опис прийнятих документiв одразу пiсля прийняття вiд нього заяви про видачу дозволу, заяви про продовження дiї дозволу, заяви про внесення змiн до дозволу (далi - заява) та документiв, що подаються разом з вiдповiдною заявою.

     2. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, протягом наступного робочого дня пiсля прийняття заяви здiйснює перевiрку заяви та доданих до неї документiв на наявнiсть пiдстав для зупинення розгляду заяви.

     3. У разi вiдсутностi пiдстав, передбачених частиною третьою статтi 428 цього Закону, територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, приймає рiшення про видачу або продовження дiї, або внесення змiн до дозволу у строки, встановленi статтею 426 цього Закону, та протягом двох робочих днiв надсилає роботодавцю копiю цього рiшення поштою з повiдомленням про вручення та електронною поштою iз зазначенням платiжних реквiзитiв для внесення плати (у разi прийняття рiшення про видачу або продовження дiї дозволу), а також розмiщує на офiцiйному веб-сайтi територiального органу державної служби зайнятостi iнформацiю про прийняте рiшення та платiжнi реквiзити для внесення плати.

     4. Роботодавець зобов'язаний укласти з iноземцем чи особою без громадянства трудовий договiр (контракт) не пiзнiш як за 90 календарних днiв з дати видачi дозволу та у десятиденний строк пiсля укладення трудового договору (контракту) надати його копiю, засвiдчену роботодавцем, територiальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї.

     Стаття 428. Зупинення розгляду заяви про видачу або продовження дiї дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства, про внесення змiн до такого дозволу

     1. У разi встановлення наявностi пiдстав для зупинення розгляду заяви територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, не пiзнiше наступного робочого дня приймає рiшення про зупинення розгляду заяви, в якому зазначаються пiдстави для його прийняття. Копiя рiшення про зупинення розгляду заяви надсилається роботодавцевi поштою з повiдомленням про вручення та електронною поштою не пiзнiше наступного робочого дня пiсля прийняття рiшення.

     Роботодавець має подати документи для усунення пiдстав для зупинення розгляду заяви у строки, зазначенi в частинi другiй цiєї статтi.

     2. Розгляд заяви зупиняється для усунення пiдстав, викладених у вiдповiдному рiшеннi, на строк, що становить сiм робочих днiв з дати прийняття рiшення про зупинення розгляду заяви про видачу i три робочi днi - заяви про продовження дiї дозволу або про внесення змiн до нього.

     3. Пiдставами для зупинення розгляду заяви є:

     1) подання документiв вiд iменi роботодавця особою, яка не має на це повноважень;

     2) подання разом iз заявою документiв або вiдомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязi;

     3) невiдповiднiсть заяви та/або документiв, поданих разом iз заявою, вимогам, установленим цим Законом, складення заяви не за встановленою формою;

     4) наявнiсть недостовiрних даних у заявi або документах, поданих разом iз заявою;

     5) невiдповiднiсть умов трудового договору (контракту), укладеного з iноземцем або особою без громадянства, або умов додаткової угоди про внесення змiн до трудового договору (контракту) законодавству України про працю.

     Зупинення розгляду заяви з пiдстав, не передбачених цiєю статтею, не допускається.

     Технiчнi помилки, допущенi в заявi або доданих до неї документах, не є пiдставою для зупинення розгляду заяви. Технiчними помилками в цiлях застосування цiєї статтi вважаються орфографiчнi, синтаксичнi, граматичнi помилки, друкарськi та iншi очевиднi помилки, що не спотворюють змiсту заяви, документа.

     4. Пiсля подання протягом строку, встановленого частиною другою цiєї статтi, документiв про усунення пiдстав для зупинення розгляду заяви розгляд заяви поновлюється.

     У разi якщо роботодавцем не усунутi всi зауваження територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, через якi зупинено розгляд заяви, роботодавець разом iз документами на замiну подає також мотивувальний лист щодо причин вiдхилення решти зауважень територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї.

     5. З дня подання документiв на замiну та мотивувального листа щодо причин вiдхилення решти зауважень територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї (за потреби), строк розгляду заяви, встановлений статтею 426 цього Закону, продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

     Стаття 429. Вiдмова у видачi, продовженнi дiї дозволу на застосування працi iноземцiв або осiб без громадянства, у внесеннi змiн до такого дозволу

     1. Пiдставами для вiдмови у видачi, продовженнi дiї дозволу, у внесеннi змiн до дозволу є:

     1) неусунення пiдстав для зупинення розгляду заяви протягом встановленого строку або визнання територiальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, мотивувального листа, поданого роботодавцем, необґрунтованим;

     2) подання заяви та документiв для продовження дiї дозволу з порушенням строку, встановленого частиною другою статтi 426 цього Закону;

     3) вiдсутнiсть у Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань вiдомостей про роботодавця або наявнiсть вiдомостей про державну реєстрацiю припинення юридичної особи в результатi її лiквiдацiї, або наявнiсть вiдомостей про державну реєстрацiю припинення пiдприємницької дiяльностi фiзичної особи - пiдприємця, який є роботодавцем.

     Рiшення про вiдмову у видачi, продовженнi дiї дозволу, у внесеннi змiн до дозволу повинно мiстити перелiк та опис пiдстав (обґрунтування) для вiдмови.

     Вiдмова у видачi, продовженнi дiї або у внесеннi змiн до дозволу з пiдстав, не передбачених цiєю статтею, не допускається.

     У разi вiдмови у видачi, продовженнi дiї або у внесеннi змiн до дозволу поданi документи повертаються (видаються особисто, надсилаються поштовим вiдправленням) роботодавцю не пiзнiше наступного робочого дня з дня надходження вiд роботодавця заяви про їх повернення.

     Пiсля усунення пiдстав для вiдмови у видачi, продовженнi дiї або у внесеннi змiн до дозволу роботодавець може повторно подати документи.

     Стаття 4210. Скасування дозволу на застосування працi iноземцiв та осiб без громадянства

     1. Роботодавець зобов'язаний звернутися до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, про скасування дозволу за таких обставин:

     1) трудовий договiр (контракт) з iноземцем чи особою без громадянства припинено;

     2) припинено виконання договору (контракту), укладеного мiж українським та iноземним суб'єктами господарювання, у зв'язку з яким був направлений iноземець або особа без громадянства;

     3) територiальний орган або пiдроздiл центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi мiграцiї, прийняв рiшення про визнання iноземця або особи без громадянства бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

     2. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, скасовує виданий дозвiл у разi:

     1) невнесення роботодавцем плати за видачу або продовження дiї дозволу у строк, визначений частиною другою статтi 424 цього Закону;

     2) неподання роботодавцем у встановлений цим Законом строк до територiального органу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, копiї трудового договору (контракту), укладеного з iноземцем або особою без громадянства, якщо подання такої копiї є обов'язковим вiдповiдно до цього Закону;

     3) подання роботодавцем письмової заяви про скасування дозволу за обставин, передбачених пунктами 1 - 3 частини першої цiєї статтi, або виявлення територiальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, таких обставин;

     4) виявлення недостовiрностi даних у поданих роботодавцем документах, яка не могла бути виявлена пiд час розгляду заяви;

     5) наявностi рiшення про примусове повернення або примусове видворення iноземця або особи без громадянства, прийнятого вiдповiдно до статей 26 та 30 Закону України "Про правовий статус iноземцiв та осiб без громадянства";

     6) встановлення факту застосування працi iноземця або особи без громадянства на iнших умовах, нiж тi, що визначенi дозволом, або iншим роботодавцем (крiм роботи за сумiсництвом вiдповiдно до абзацу другого частини другої статтi 42 цього Закону та сумiщення посад вiдповiдно до частини третьої статтi 42 цього Закону);

     7) невикористання iноземцем або особою без громадянства права на оскарження рiшення територiального органу чи пiдроздiлу центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi мiграцiї, про вiдмову у визнаннi бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, або у разi остаточного вирiшення питання про вiдмову у визнаннi бiженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;

     8) набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким iноземця чи особу без громадянства засуджено за вчинення злочину".

     4. У статтi 32 Закону України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 51, ст. 716):

     частину шосту викласти в такiй редакцiї:

     "6. Строк дiї, строк оформлення та продовження строку дiї посвiдки на тимчасове проживання визначаються Законом України "Про правовий статус iноземцiв та осiб без громадянства";

     частину сьому виключити.

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi через три мiсяцi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України протягом трьох мiсяцiв з дня опублiкування цього Закону:

     прийняти нормативно-правовi акти, визначенi цим Законом;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України П. ПОРОШЕНКО

м. Київ
23 травня 2017 року
N 2058-VIII

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.