МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

ПОВIДОМЛЕННЯ

Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну деяких видiв виробiв з асфальту або аналогiчного матерiалу походженням з Республiки Бiлорусь

     Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) за скаргою товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "АКВАIЗОЛ" та товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ЗАВОД ОРЕОЛ-1" (далi - заявник) за пiдтримки товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ЦРМ", товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ПРОМТЕХ" та товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ЮС-ЛТД" рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 16.04.2021 N АД-485/2021/4411-03 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну деяких видiв виробiв з асфальту або аналогiчного матерiалу походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї (далi - розслiдування).

     Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:

     деякi вироби з асфальту або аналогiчного матерiалу, якi виконують покрiвельну, гiдроiзоляцiйну та/або пароiзоляцiйну функцiю для рiзного типу дахiв, фундаментiв, пiдземних споруд, а саме: євроруберойд та бiтумна черепиця, що класифiкуються згiдно з УКТ ЗЕД за кодами ex6807 10 00 21, ex6807 10 00 29, ex6807 90 00 90 (далi - Товар).

     Країни походження Товару: Республiка Бiлорусь та Росiйська Федерацiя.

     Перiод дослiдження: 01.01.2018 - 31.12.2020.

     Перiод розслiдування: 01.01.2020 - 31.12.2020.

     Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України (далi - Мiнекономiки) звiт та матерiали про результати розслiдування та встановила:

     заявник є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки його частка в загальному виробництвi Товару в Українi становила понад 50 %;

     Товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару, що є об'єктом розслiдування;

     протягом перiоду розслiдування iмпорт в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї здiйснювався за демпiнговими цiнами. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;

     обсяги демпiнгового iмпорту в перiод розслiдування зросли на 20,7 % порiвняно з 2019 р. та на 97,6 % порiвняно з 2018 р.;

     частка демпiнгового iмпорту вiдносно виробництва у перiод розслiдування збiльшилася на 65,6 % порiвняно з 2019 р. та на 182,1 %, порiвняно з 2018 р., а вiдносно споживання - на 19,0 % та на 62,5 % вiдповiдно;

     факт заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику. За перiод дослiдження у порiвняннi з базовим перiодом вiдбулося погiршення низки фiнансово-економiчних показникiв нацiонального товаровиробника, зокрема зменшилися обсяги виробництва Товару - на 30,0 %, рiвень використання виробничих потужностей - на 39,9 %; обсяги продажу на внутрiшньому ринку - на 34,3 %, фiнансовий результат вiд продажу на внутрiшнiй ринок у доларовому еквiвалентi - на 302,4 %, у гривневому - на 300,6 %, кiлькiсть працiвникiв, зайнятих у виробництвi - на 0,9 %; продуктивнiсть працi - на 31,7 %, обсяги здiйснених iнвестицiй - на 52,7 %. За перiод розслiдування у порiвняннi з попереднiм перiодом зменшилися обсяги виробництва Товару - на 27,1 %, рiвень використання виробничих потужностей - 33,6 %, обсяги продажу на внутрiшньому ринку - на 30,7 %, фiнансовий результату вiд продажу на внутрiшнiй ринок у доларовому еквiвалентi - на 343,7 %, у гривневому - на 354,0 %, рентабельнiсть продажу на внутрiшньому ринку - протягом усiх перiодiв вiд'ємна, та скоротилася на 27,0 %, кiлькiсть працiвникiв, зайнятих у виробництвi - на 1,6 %, продуктивнiсть працi - на 32,6 %;

     маржу шкоди визначено на рiвнi 44,30 % для Товару походженням з Республiки Бiлорусь та 40,82 % для Товару походженням з Росiйської Федерацiї;

     наявнiсть у Республiцi Бiлорусь та Росiйськiй Федерацiї значного експортного потенцiалу, що свiдчить про ймовiрнiсть значного зростання обсягiв демпiнгового iмпорту Товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї;

     демпiнговий iмпорт в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї здiйснювався за цiнами, що були нижчими за цiни продажу подiбного Товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України;

     iншi фактори не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;

     наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї та шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробнику;

     застосування антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї вiдповiдає нацiональним iнтересам України.

     Основнi факти i висновки за результатами проведеного розслiдування Мiнекономiки надiслано заiнтересованим сторонам розслiдування.

     Коментарi заiнтересованих сторiн не мiстили достатньо суттєвих та обґрунтованих аргументiв i фактiв, що могли б вплинути на змiну висновкiв, зроблених щодо наявностi фактiв iстотної шкоди, заподiяної нацiональному товаровиробнику, та причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними.

     Водночас ураховуючи заборону ввезення на митну територiю України в митному режимi iмпорту товарiв з Росiйської Федерацiї вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 09.04.2022 N 426 "Про застосування заборони ввезення товарiв з Росiйської Федерацiї" та фактичне припинення iмпорту Товару з Росiйської Федерацiї, вiдсутня необхiднiсть застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну Товару походженням з Росiйської Федерацiї.

     Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 13.07.2023 N АД-547/2023/441-01 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну деяких видiв виробiв з асфальту або аналогiчного матерiалу походженням з Республiки Бiлорусь", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Республiки Бiлорусь, що має такий опис:

     деякi вироби з асфальту або аналогiчного матерiалу, якi виконують покрiвельну, гiдроiзоляцiйну та/або пароiзоляцiйну функцiю для рiзного типу дахiв, фундаментiв, пiдземних споруд, а саме: євроруберойд та бiтумна черепиця, що класифiкуються згiдно з УКТ ЗЕД за кодами ex6807 10 00 21, ex6807 10 00 29, ex6807 90 00 90.

     Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою 27,68 %.

     Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.

     Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.

     Остаточне антидемпiнгове мито стягується митними органами незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).

     Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.

     Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження, здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита.

     Рiшення Комiсiї вiд 13.07.2023 N АД-547/2023/441-01 набирає чинностi з дня опублiкування цього повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.