МIНIСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 28 вересня 2004 року | N 856 |
---|
Про затвердження Правил реєстрацiї та
експлуатацiї власних вантажних вагонiв
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 15 жовтня 2004 р. за N 1316/9915 |
Вiдповiдно до пункту 4 Положення
про Мiнiстерство транспорту та зв'язку України,
затвердженого Указом Президента
України вiд 27.08.2004 N 1009, та статтi 5 Статуту
залiзниць України, затвердженого постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06.04.98 N 457 (iз
змiнами i доповненнями), наказую:
1. Затвердити Правила реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв (далi - Правила), що додаються.
2. Державнiй адмiнiстрацiї залiзничного транспорту України (Федюшин Ю. М.):
2.1. Подати цей наказ у встановленому порядку до Мiнiстерства юстицiї України для державної реєстрацiї.
2.2. Довести зазначенi Правила до вiдома працiвникiв залiзниць, пiдприємств, установ, експедиторiв та громадян, якi користуються послугами залiзничного транспорту.
2.3. Органiзувати вивчення причетними працiвниками залiзниць цих Правил, узяти їх до керiвництва та забезпечити виконання.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Т. в. о. Мiнiстра |
В. В. Корнiєнко |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Мiнiстерства транспорту та зв'язку України вiд 28 вересня 2004 р. N 856 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 15 жовтня 2004 р. за N 1316/9915 |
ПРАВИЛА
РЕЄСТРАЦIЇ ТА ЕКСПЛУАТАЦIЇ ВЛАСНИХ ВАНТАЖНИХ
ВАГОНIВ
1 Загальнi положення
1.1 Цi Правила регламентують порядок реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв на залiзничному транспортi загального користування.
Правила є обов'язковими при перевезеннях вантажiв вагонами, що перебувають у власностi операторiв, пiдприємств, органiзацiй, установ, громадян - суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi орендують їх в iнших власникiв або якими вони володiють на пiдставi договору управлiння майна, договору про спiльну дiяльнiсть тощо.
1.2 У цих Правилах термiни вживаються у такому значеннi:
АБД ПВ - автоматизований банк даних iнвентарного парку вантажних вагонiв залiзниць та вагонiв, якi належать пiдприємствам i органiзацiям.
Власнi вантажнi вагони - вантажнi вагони всiх типiв будь-яких форм власностi (крiм вагонiв iнвентарного парку залiзничних адмiнiстрацiй), якi мають восьмизначну нумерацiю, що починається з цифри "5".
Вагони-двiйники - наявнiсть на мережi залiзниць декiлькох власних вантажних вагонiв, якi мають однаковi восьмизначнi номери з правильним контрольним знаком.
ГIОЦ Укрзалiзницi - Державне пiдприємство "Головний iнформацiйно-обчислювальний центр Укрзалiзницi", однiєю з функцiй якого є ведення iнформацiйних баз та системи нормативно-довiдкової iнформацiї на рiвнi Укрзалiзницi.
Заборона курсування - неможливiсть вагона рухатися колiями загального користування у порожньому i навантаженому станi за наявностi перешкод, якi зазначенi в АБД ПВ.
Загальномережевий перепис вантажних вагонiв - натурний номерний перепис вантажних вагонiв. За результатами перепису можуть уноситися змiни до АБД ПВ.
Заводський номер - номер вагона зазначеної моделi, який присвоюється вагонобудiвним заводом.
Залiзничнi колiї загального користування - колiї, що належать залiзницям.
Залiзничнi колiї незагального користування - залiзничнi пiд'їзнi колiї, що примикають безпосередньо чи через iншi залiзничнi пiд'їзнi колiї до залiзничних колiй загального користування i призначенi для обслуговування користувачiв послугами залiзничного транспорту на умовах договорiв або для виконання робiт на власнi потреби.
Вагони iнвентарного парку - вантажнi вагони залiзничних адмiнiстрацiй, якi мають нумерацiю вiдповiдно до Системи нумерацiї вагонiв вантажного парку залiзниць колiї 1520 мм, уведеної наказом МШС СРСР N 22-Ц вiд 15.05.84, зi змiнами та доповненнями.
Iнформацiйно-статистичний центр залiзницi (IСЦ) - структурний пiдроздiл залiзницi, однiєю з функцiй якого є ведення iнформацiйних баз та системи нормативно-довiдкової iнформацiї на рiвнi залiзницi.
Iнфраструктура залiзничного транспорту загального користування - технологiчний комплекс, що включає в себе залiзничнi колiї загального користування, залiзничнi станцiї, пристрої електропостачання, мережi зв'язку, системи сигналiзацiї, централiзацiї i блокування, iнформацiйнi комплекси i систему керування рухом та будiвлi, споруди, пристрої й устаткування, що забезпечують функцiонування цього комплексу.
Курсування - рух вагонiв залiзничними колiями.
Орендованi власнi вагони - власнi вантажнi вагони, якi переданi власником в користування на визначений термiн iншiй юридичнiй або фiзичнiй особi на пiдставi договору.
Оператор - самостiйний суб'єкт господарювання, який на пiдставi договорiв iз залiзницею i вантажовiдправниками бере участь у процесi перевезення вантажiв з використанням власного рухомого складу або орендованого в iншого власника або яким вiн володiє на пiдставi сумiсної дiяльностi, договору управлiння майном тощо.
Перевiзник - суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який за договором виконує роботи та надає послуги з перевезення вантажiв вiд вiдправника до одержувача з використанням колiй загального користування чи пiд'їзних.
Перереєстрацiя власних вагонiв - процедура пiдтвердження зафiксованих в АБД ПВ вiдомостей про власнi вагони.
Полiгон обертання - район курсування вагонiв у межах залiзницi приписки, залiзницями України та за її межами.
Пробiг вагонiв - фактично виконаний обсяг робiт.
ПТО - пункт технiчного обслуговування вагонiв, призначений для забезпечення, виявлення й усунення несправностей вагонiв у поїздах, а також профiлактичного i поточного безвiдчiпного обслуговування вагонiв у поїздах при пiдготовцi їх у рейс.
Реєстрацiя власних вагонiв - процедура внесення до АБД ПВ вiдомостей про власнi вантажнi вагони та їх власника.
Реєструвальний пiдроздiл - пiдроздiл залiзницi приписки власних вагонiв, що здiйснює приймання та перевiрку документiв власника вагонiв для реєстрацiї.
Система нумерацiї власних вагонiв - таблиця вiдповiдностi номерiв власних вантажних вагонiв їх характеристикам i технiчним параметрам.
СМГС - Угода про мiжнародне залiзничне вантажне сполучення, до якої Україна приєдналася згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.04.93 N 246 "Про угоди щодо мiжнародного залiзничного вантажного та пасажирського сполучення".
Станцiя приписки - станцiя, на якiй приписується власний рухомий склад для вiдстою на колiях.
Укрзалiзниця - Державна адмiнiстрацiя залiзничного транспорту України.
1.3 Власнi вантажнi вагони, якi мають право виходу на колiї загального користування, пiдлягають реєстрацiї в картотецi власних вантажних вагонiв ГIОЦ Укрзалiзницi i АБД ПВ з видiленням восьмизначного номера на цифру "5" вiдповiдно до дiючої нумерацiї та нанесенням його на вагон згiдно iз "Знаками и надписями на вагонах грузового парка колеи 1520 мм", затвердженими Радою залiзничного транспорту країн - учасниць СНД 25.04.2001 (далi - Знаки i написи). При цьому номер власного вагона залишається власнiстю залiзничної адмiнiстрацiї без права власника вагона розпоряджатися цим номером.
Не допускається випуск на колiї загального користування власних вагонiв, не зареєстрованих в АБД ПВ, крiм випадкiв, передбачених пунктом 5.14.
1.4 Власнi вантажнi вагони, що виходять на колiї загального користування, за конструкцiєю, термiном служби, перiодом проведення планових видiв ремонту i технiчним станом повиннi задовольняти всi вимоги, якi пред'являються до вагонiв iнвентарного парку залiзниць, включаючи i спецiалiзований рухомий склад.
Не дозволяється випускати на колiї загального користування власнi вантажнi вагони, побудованi, переобладнанi або модернiзованi на замовлення власника без узгодження з Укрзалiзницею конструкторської i технологiчної документацiї i не прийнятi в експлуатацiю вiдповiдно до вимог, що висуваються до вагонiв iнвентарного парку залiзниць.
1.5 Власнi вантажнi вагони повиннi бути приписанi до залiзничної станцiї. Залiзничнi станцiї приписки встановлюються за заявкою власника вантажних вагонiв з дозволу залiзницi (додаток 1).
1.6 Укрзалiзниця має право для власних вантажних вагонiв установлювати додатковi вимоги до технiчного стану, що не суперечать цим Правилам, iншим нормативним документам i не порушують законнi iнтереси власника.
1.7 Залiзницями та пiдприємствами залiзничного транспорту України забезпечується рiвнi умови для доступу всiх власникiв вагонiв, операторiв та перевiзникiв до користування iнфраструктурою залiзничного транспорту загального користування.
1.8 З питань експлуатацiї власних вагонiв, що не регулюються цими Правилами, застосовуються мiжнароднi угоди, положення Статуту залiзниць України, Правил перевезень вантажiв та iнших нормативно-правових актiв.
2 Порядок реєстрацiї власних вантажних вагонiв
2.1 Реєстрацiя власних вантажних вагонiв здiйснюється у таких випадках:
якщо ранiше вiдомостi про них були вiдсутнi в АБД ПВ;
змiни власника вагона;
змiни станцiї приписки вагона;
змiни залiзницi приписки вагона;
переобладнання (модернiзацiї) вагона;
перенумерацiї;
передання (прийняття) вагона в оренду та повернення з оренди;
продовження термiну служби вагона.
2.2 Для реєстрацiї власних вантажних вагонiв власник подає до реєструвального пiдроздiлу заявку згiдно з додатком 2 до цих Правил та пакет документiв. Наданi документи мають бути без виправлень, мiстити iнформацiю про рiд, номери вагонiв (заводськi та наданi Укрзалiзницею), моделi та роки їх побудови. Документи повиннi бути пред'явленi в оригiналах або в копiях, завiрених пiдписом i печаткою власника вагонiв. Працiвниками реєструвального пiдроздiлу наданi копiї звiряються з оригiналами документiв, завiряються пiдписом особи, що здiйснила перевiрку, та печаткою реєструвального пiдроздiлу. Оригiнали документiв повертаються власнику. Акт огляду технiчного стану власних вагонiв подається тiльки в оригiналi. Пакет документiв iз заявкою реєструвального пiдроздiлу надається до ГIОЦ Укрзалiзницi згiдно з додатком 3.
До пакета документiв входять:
1). Технiчний паспорт вагона, форма якого затверджена наказом Укрзалiзницi вiд 30.09.98 N 240-Ц.
2). Акт приймання-передавання (внутрiшнього перемiщення) основних засобiв.
3). Статутнi документи пiдприємства (завiренi пiдписом та печаткою власника).
4). Довiдка про включення пiдприємства до Єдиного державного реєстру пiдприємств та органiзацiй України.
5). Свiдоцтво про реєстрацiю платника податку на додану вартiсть.
6). Лист власника вагонiв, погоджений залiзницею, на приписку вагонiв до станцiї.
7). Акт огляду технiчного стану власних вантажних вагонiв, який складається працiвником вагонного господарства на станцiї приписки вагонiв або на iншiй станцiї України, де дислокованi вагони. Акт пiдписується начальником вагонного депо або ПТО, начальником станцiї, представником власника за мiсцем проведення огляду технiчного стану власного вантажного вагона (додаток 4). Огляд технiчного стану власного вагона зi складанням акта проводиться при реєстрацiї у всiх випадках, зазначених у пунктi 2.1 цих Правил. Акт не повинен мати будь-яких виправлень i є дiйсним протягом двох мiсяцiв з дня його складання.
8). У разi необхiдностi документи про продовження термiну служби вагонiв (Технiчне рiшення про продовження термiну служби власних вантажних вагонiв, затверджене органiзацiєю, що провела технiчне обстеження вагонiв, та узгоджене з Головним управлiнням вагонного господарства Укрзалiзницi). Продовження термiну служби вагонiв може здiйснюватися лише за заявкою власника вагонiв.
9). Документи про набуття права власностi на вагони вiдповiдно до чинного законодавства.
2.3 При наданнi власником зареєстрованих власних вантажних вагонiв у тимчасове користування (оренду) орендар подає до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл:
заявку на реєстрацiю оренди вагонiв з доданням:
вiдповiдного договору з власником про передання вагонiв в оренду iз зазначенням термiну оренди;
акта приймання-передавання вагонiв до договору оренди iз зазначенням восьмизначних номерiв, рокiв побудови i моделi вагонiв;
акта огляду технiчного стану вантажних вагонiв;
письмової згоди власника про тимчасову змiну станцiї приписки;
листа орендаря вагонiв, погоджений залiзницею, про приписку вагонiв до станцiї.
Якщо термiн оренди з попереднiм орендарем не закiнчився, то власник вагона повинен до звернення орендаря або пiд час звернення подати до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл документ про розiрвання договору оренди з попереднiм орендарем.
Власник зареєстрованих вантажних вагонiв при переданнi їх у тимчасове користування (оренду) за межами України зобов'язаний подати до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл копiю договору з орендарем про передання вагонiв в оренду iз зазначенням термiну оренди i згоди про змiну станцiї приписки та копiю акта передання (прийняття) вагонiв в оренду.
Пiсля закiнчення термiну оренди або дострокового розiрвання договору оренди власник вантажних вагонiв зобов'язаний подати до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл заявку на повернення орендованого вагона власнику.
При наданнi власником вагонiв оператору у володiння на пiдставi договору управлiння майном або договору про спiльну дiяльнiсть оператор зобов'язаний надати в ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл документи, що пiдтверджують право володiння та згоду власника на цю дiяльнiсть.
При переданнi власних вантажних вагонiв у тимчасове користування (оренду) в АБД ПВ на пiдставi заявки вiд реєструвального пiдроздiлу робиться вiдмiтка про орендаря вагонiв iз збереженням даних про власника.
2.4 При купiвлi вагонiв безпосередньо на вагонобудiвному заводi власник вагонiв може звернутися до ГIОЦ Укрзалiзницi iз заявою про видiлення восьмизначних номерiв, якi починаються з цифри "5", для нанесення їх на вагони заводом. Акт огляду технiчного стану вантажних вагонiв у такому разi може бути складений на станцiї примикання вагонобудiвного заводу за договором мiж власником i станцiєю примикання з дозволу Укрзалiзницi.
2.5 Заявки на реєстрацiю власних рефрижераторних вагонiв (рефрижераторних секцiй i автономних рефрижераторних вагонiв) оформляються в порядку, установленому пунктом 2.4. До заявки на реєстрацiю власник рефрижераторних вагонiв додатково додає договiр iз залiзничною адмiнiстрацiєю iншої країни про обслуговування власних рефрижераторних вагонiв пiд час перевезення вантажiв колiями загального користування.
2.6 Реєстрацiя власних вантажних вагонiв в АБД ПВ здiйснюється ГIОЦ Укрзалiзницi безкоштовно за заявкою реєструвального пiдроздiлу в тижневий термiн з моменту одержання заявки.
ГIОЦ Укрзалiзницi перевiряє в iнформацiйних базах вiдповiднiсть моделi вагона роду вантажу, що перевозиться в ньому, i передбачуваному полiгону обертання, достовiрнiсть заводського або iнвентарного номера вагона.
ГIОЦ Укрзалiзницi в тижневий термiн пiсля одержання заявки вiд реєструвального пiдроздiлу доводить до нього рiшення про реєстрацiю або вiдмову в реєстрацiї iз зазначенням причин. Реєструвальний пiдроздiл у триденний термiн пiсля отримання рiшення вiд ГIОЦ Укрзалiзницi доводить до власника вагонiв рiшення про реєстрацiю його вагонiв. У разi розбiжностей технiчних характеристик вагонiв, зазначених у документах власника, з даними iнформацiйних баз документи повертаються власнику вагонiв для усунення недолiкiв.
2.7 Для пiдтвердження факту продажу вагонiв власникам iнших залiзничних адмiнiстрацiй власники вагонiв України надають ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл повний пакет документiв згiдно з пунктами 2.2, 2.3 цих Правил, якi пiдтверджують право власностi та факт продажу, а також документ про розiрвання договору оренди для вагонiв з незакiнченим термiном оренди.
2.8 ГIОЦ Укрзалiзницi провадить перереєстрацiю власних вантажних вагонiв кожнi три роки.
У разi, якщо при перереєстрацiї вагона виявлена необхiднiсть його перенумерацiї, реєструвальний пiдроздiл повiдомляє власника про необхiднiсть та причину перенумерацiї. Власник у мiсячний термiн повинен дати письмову згоду на одержання нової нумерацiї та здiйснення перенумерацiї протягом наступного мiсяця. У разi вiдсутностi письмової згоди власника на здiйснення перенумерацiї в зазначений термiн вагонам забороняється курсування. Здiйснення перенумерацiї пiдтверджується наданням власником вагонiв до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл акта довiльної форми про нанесення нових номерiв на вагони та технiчного паспорта форми ВУ-4М iз зазначенням нового i старого номерiв.
Якщо характеристика вагонiв, що пред'явленi на перереєстрацiю, не змiнювалась i документи про набуття права власностi на вагони подавались до реєструвального пiдроздiлу ранiше, то подається лише заявка та акт огляду технiчного стану вагонiв.
2.9 Вагонам з однаковими номерами, якi виявленi при загальномережевому перепису, в АБД ПВ проставляється позначка "вагон-двiйник" i курсування їм забороняється. Пiсля пiдтвердження права власностi такi вагони перенумеровуються.
3 Нумерацiя власних вантажних вагонiв
3.1 ГIОЦ Укрзалiзницi веде систему нумерацiї власних вантажних вагонiв, уносить змiни i доповнення до системи нумерацiї, в електроннi довiдники моделей вагонiв, вантажiв, станцiй.
3.2 ГIОЦ Укрзалiзницi на пiдставi заявки власника присвоює власним вантажним вагонам восьмизначнi номери, що починаються з цифри "5," вiдповiдно до системи нумерацiї i реєструє вагони в АБД ПВ.
3.3 Пiсля одержання iнформацiї про видiлений номер власник вагона повинен забезпечити нанесення його на вагон у вiдповiдностi до Знакiв i написiв i надання в ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл технiчного паспорта форми ВУ-4М. Нанесення номера на вагон оформляється актом довiльної форми iз зазначенням старого i нового номерiв, року побудови та моделi. Акт складається у двох примiрниках, якi завiряються пiдписом керiвника вагонобудiвного (вагоноремонтного) пiдприємства, печаткою вагонобудiвного (вагоноремонтного) пiдприємства, пiдписом начальника станцiї, пiдписом представника власника вагонiв. Через реєструвальний пiдроздiл акти подаються власником до ГIОЦ Укрзалiзницi та iнформацiйно-обчислювального центру залiзницi дислокацiї вагонiв для введення нових номерiв в iнформацiйнi бази.
3.4 При продажу або переданнi в оренду власних вантажних вагонiв присвоєнi їм восьмизначнi номери не змiнюються.
4 Порядок виключення власних вантажних вагонiв з числа зареєстрованих
4.1 Виключення власних вантажних вагонiв з числа зареєстрованих може здiйснюватися з причин:
незадовiльного технiчного стану або закiнчення термiну служби;
використання для технологiчних потреб (без виходу на колiї загального користування);
безоплатного передання власних вантажних вагонiв до iнвентарного парку залiзницi;
продажу власних вантажних вагонiв до iнвентарного парку;
непред'явлення на перереєстрацiю.
4.2 Для виключення з числа зареєстрованих власних вантажних вагонiв через технiчний стан, термiн служби або через використання для технологiчних потреб власник вагонiв надає до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл:
заявку за формою додатка 2;
акт огляду технiчного стану вантажних вагонiв;
акт довiльної форми про знищення номера або перших трьох цифр номера на вагонi iз зазначенням номерiв вагонiв, рокiв побудови, моделей та причини виключення, пiдписаний начальником вагонного депо, начальником станцiї, представником власника, завiрений вiдповiдними печатками;
для вагонiв, виключених через технiчний стан або за термiном служби до заявки додаються акти довiльної форми, пiдписанi власником вагонiв, при виключеннi пошкодженого вагона з вини залiзницi - додається акт форми ВУ-25 або копiї актiв про списання основних засобiв.
Випуск таких вагонiв на колiї загального користування категорично забороняється.
4.3 При безоплатному переданнi в iнвентарний парк власних вантажних вагонiв пiдприємств, що входять до структури Укрзалiзницi, власник повинен надати ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл:
заявку за формою додатка 2;
наказ Укрзалiзницi про передання до iнвентарного парку вагонiв власника;
акти форми ВУ-70 М про передання вагонiв;
пакет документiв, який надається при реєстрацiї вагонiв (згiдно з пунктами 2.2, 2.3).
4.4 При продажу власних вантажних вагонiв в iнвентарний парк власник повинен надати до ГIОЦ Укрзалiзницi через реєструвальний пiдроздiл:
заявку за формою додатка 2;
договiр мiж залiзничною адмiнiстрацiєю та власником про продаж (купiвлю) вагонiв;
акти форми ВУ-70 М про передання вагонiв;
пакет документiв, який надається при реєстрацiї вагонiв (згiдно з пунктами 2.2, 2.3).
Документи, зазначенi в пунктах 4.2, 4.3, 4.4, оформляються вiдповiдно до вимог пункту 2 цих Правил.
4.5 Власним вантажним вагонам, якi не пред'явленi власником на перереєстрацiю через три роки пiсля останньої перереєстрацiї, в АБД ПВ проставляється позначка заборони курсування з причини неперереєстрацiї. Пiсля з'ясування з власником вагонiв причин неперереєстрацiї ГIОЦ Укрзалiзницi виключає вагони з АБД ПВ. При пред'явленнi власником вагонiв до виходу на колiї загального користування вони пiдлягають реєстрацiї встановленим порядком з присвоєнням нових номерiв або з вiдновленням старих номерiв, якщо номери не видалено з АБД ПВ.
5 Умови експлуатацiї власних вантажних вагонiв
5.1 Випуск власних вантажних вагонiв на колiї загального користування допускається тiльки пiсля вiдповiдного огляду їх технiчного стану працiвниками вагонного господарства, а для перевезення небезпечного вантажу в спецiалiзованих вагонах - при пред'явленнi вiдправником вантажу працiвникам станцiй i вагонного господарства свiдоцтва про технiчний стан вагона, що гарантує безпеку перевезення цього вантажу. Номер свiдоцтва i результати огляду технiчного стану вагонiв працiвник вагонного господарства записує в Книзi пред'явлення вагонiв вантажного парку до технiчного обслуговування (форма ВУ-14).
5.2 При перебуваннi власних вантажних вагонiв на колiях загального користування технiчне обслуговування їх провадиться, як i для вагонiв iнвентарного парку залiзниць.
Для органiзацiї безперебiйної експлуатацiї власних вагонiв на колiях загального користування власник вагонiв може укласти договiр iз залiзницею (вагоноремонтним пiдприємством) про гарантоване усунення несправностей, що виникають пiд час руху, з вiдчепленням вiд поїзда.
При гарантованому обслуговуваннi власних вагонiв з вiдчепленням згiдно з укладеним договором вiдшкодовується вартiсть робiт, зазначених у Перелiку ремонтних робiт (несправностей), за наявностi яких власнi вагони необхiдно подавати для технiчного обслуговування з вiдчепленням (додаток 5).
У разi вiдсутностi договору про гарантоване обслуговування власних вагонiв вагоноремонтне пiдприємство, у районi обслуговування якого вiдчеплено вагон, надсилає на адресу власника телеграфний запит про ремонт вагона.
Власник самостiйно вирiшує питання ремонту таких вагонiв.
5.3 Плановi види ремонту власних вантажних вагонiв провадяться тiльки на вагоноремонтних пiдприємствах, атестованих на здiйснення зазначеної дiяльностi, i виконуються в термiни i в порядку, установленими для вагонiв iнвентарного парку залiзниць, з передачею через IСЦ залiзниць вiдповiдних повiдомлень.
На проведення планових ремонтiв власники вагонiв укладають з вагоноремонтним пiдприємством договiр.
Переведення власних вантажних вагонiв на систему технiчного обслуговування та ремонту проводиться за фактично виконаним обсягом робiт (за пробiгом).
Пiсля продажу вагонiв iншому власнику або при перенумерацiї вагонiв-двiйникiв вони знiмаються iз системи технiчного обслуговування та ремонту за фактично виконаним обсягом робiт (за пробiгом).
5.4 Власник вагона не може без письмової згоди Укрзалiзницi робити змiну конструкцiї вагона або наносити написи на вагон, крiм тих, якi передбаченi Знаками i написами.
У разi необхiдностi Укрзалiзниця має право вимагати вiд власника внести змiни в конструкцiю вагона або окремих його частин.
Усi змiни конструкцiї вагона, якi власник проводить за згодою або на вимогу Укрзалiзницi, повиннi виконуватися пiд контролем залiзницi приписки, за рахунок власника вагона.
5.5 Власнi вантажнi вагони з восьмизначною нумерацiєю, що виходять на колiї загального користування, повиннi мати такi фарбування i трафарети:
вагони повиннi бути пофарбованi в зелений колiр, у цистерн фарбуються в зелений колiр рама i торцевi днища. На краю днища по колу наноситься бiла смуга шириною 300 мм, у рефрижераторних вагонiв у зелений колiр фарбуються рамнi балки (рама) бокових стiн;
на всiх вагонах повиннi бути нанесенi трафарети, знаки i написи вiдповiдно до Знакiв i написiв на вантажних вагонах;
на вагонах, що виходять за межi України, у держави - учасницi СНД та в iншi країни, наносяться, крiм того, трафарети, знаки i написи згiдно з вимогами нормативно-правових актiв про мiжнародне залiзничне сполучення;
на котлах цистерн, призначених для перевезення конкретного вантажу, наносяться трафарет вiдповiдно до роду вантажу, який перевозиться, i знаки небезпеки, якщо вантаж, що перевозиться, належить до групи небезпечних;
на цистерни, призначенi для перевезення небезпечних вантажiв, повинна бути прикрiплена табличка з некорозiйного металу з нанесеними на нiй даними згiдно з вимогами СМГС п. 2.11;
на всi вагони пiд номерами по обидва боки вагона наносяться трафарети "Термiнове повернення", станцiя i залiзниця приписки та найменування власника. Трафарети наносяться бiлою фарбою на зеленому фонi. Номери цистерн робляться накладними на котлi з пофарбуванням їх у чорний колiр.
Номер наноситься по обидва боки вагона на кузовi i рамi в мiсцях i розмiрами у вiдповiдностi до Знакiв i написiв на вантажних вагонах.
5.6 Фарбування вагонiв, нанесення трафаретiв i номерiв в процесi експлуатацiї провадиться за рахунок власника.
5.7 Забороняється випуск власних вантажних вагонiв на колiї загального користування без дотримання установленого цими Правилами порядку фарбування, нанесення трафаретiв i нумерацiї, крiм вагонiв, вихiд яким дозволений установленим на мiсцях порядком для здiйснення власником технологiчних перевезень з виїздом на станцiйнi колiї.
5.8 Курсування залiзничними колiями загального користування окремих маршрутiв або груп власних вагонiв (бiльше 5), сформованих з думпкарiв або iнших вагонiв, не обладнаних спецiальними пiднiжками для проїзду складацьких бригад, провадиться за умови постановки в головi i у хвостi групи власних вагонiв з перехiдними площадками або спецiальними пiднiжками. У разi необхiдностi, виходячи з мiсцевих умов, кiлькiсть таких вагонiв у складi груп може бути збiльшена.
5.9 Допускається курсування колiями загального користування спецiального власного рухомого складу:
5.9.1 Вагонiв для перевезення агломерату й окотишiв на вiзках ЦНДI-Х3 зi швидкiстю не бiльше 80 км/год.
5.9.2 Хопер-дозаторiв замкнутими маршрутами з вагоном для обслуговувального персоналу. Порожнi i завантаженi хопер-дозаторнi маршрути, що прямують у складi менше встановленої графiком руху поїздiв норми за довжиною або масою поїзда, дозволяється доповнювати будь-якими вагонами, крiм думпкарiв (за винятком типiв 6ВС-60, 7ВС-60), що не вимагають вiдчеплень на промiжних станцiях i не обмежують швидкостей руху маршрутiв. При цьому для маршрутiв з хопер-дозаторiв ЦНДI-2 i ЦНДI-3 сумарна маса навантаженого поїзда не повинна перевищувати 2600 тонн. Швидкiсть руху таких вантажних поїздiв не повинна перевищувати швидкостi руху хопер-дозаторiв, якi є в складi поїзду.
5.9.3 Спецiальних вагонiв-цистерн для перевезення стиснутих i зрiджених газiв i iнших небезпечних вантажiв за наявностi встановлених трафаретiв i знакiв небезпеки вантажу та технологiї розпуску з гiрок.
5.9.4 Вагонiв-думпкарiв типу 6ВС-60 i 7ВС-60 повносоставними маршрутами й збiльшеними групами з поповненням будь-якими вагонами, у порожньому чи завантаженому станi до встановленої довжини або маси поїзда вiдповiдно до плану формування зi швидкостями, установленими для вантажних поїздiв. Думпкари типiв ЗВС-50 i 4ВС-50, 5ВС-60, ВС-85, Д-82, 2ВС-105 можуть прямувати колiями загального користування зi швидкостями, установленими для вантажних поїздiв, але не бiльше 90 км/год. для думпкарiв ВС-85, ЗВС-105 на вiзках типу УВЗ-11А i не бiльше 80 км/год. для думпкарiв 2ВС-105 на вiзках УВЗ-10м або УВЗ-7 спецiальними маршрутами масою не бiльше 2600 тонн iз поповненням будь-якими iншими вагонами в порожньому станi до встановленої довжини, а в завантаженому станi до вказаної маси. Випуск думпкарних маршрутiв на перегони, де провадиться їх навантаження або вивантаження, дозволяється тiльки в складi тих номерiв думпкарiв, що включенi в даний маршрут.
Поповнення думпкарних маршрутiв дозволяється такими вагонами, якi не потребують вiдчеплення на промiжних станцiях i не обмежують швидкостi руху думпкарних маршрутiв.
Думпкари всiх типiв, крiм 6ВС-60 i 7ВС-60, забороняється розпускати iз сортувальних гiрок. При пропуску через сортувальнi гiрки змiшаних маршрутiв їх частина, що складається з думпкарiв, пропускається iз сортувальної гiрки разом з локомотивом.
При випуску всiх думпкарiв, крiм 6ВС-60 i 7ВС-60, на колiї загального користування система розвантаження повинна бути звiльнена вiд повiтря, з'єднувальнi рукави знятi, а завантаження думпкарiв повинне бути рiвномiрним.
Думпкари Д-82, ВС-85, 2ВС-105, що мають трафарет Т, можуть пропускатися колiями загального користування в навантаженому станi на умовах, установлених "Инструкцией по перевозке негабаритных и тяжеловесных грузов на железных дорогах государств - участников СНГ, Латвийской Республики, Литовской Республики, Эстонской Республики "ДЧ-1835", затвердженою Радою залiзничного транспорту країн - учасниць СНД 19.10.2001, а в порожньому станi - зi знятими бортами.
Пропуск думпкарiв колiями загального користування дозволяється тiльки за наявностi на головних колiях рейок Р-50 i важче на щебеневому, азбестовому або гравiйному баластi.
Кожний маршрут думпкарiв чи група думпкарiв всiх типiв повиннi супроводжуватися видiленим власником думпкарiв провiдником-механiком, який знає будову й експлуатацiю думпкарiв i здiйснює контроль за правильнiстю їх вивантаження. Вагон для супроводження видiляється власником думпкарiв.
У межах однiєї залiзницi допускається пропуск по колiях загального користування маршрутiв або груп думпкарiв типу 6ВС-60 i 7ВС-60 без супроводу механiка.
Порожнi хопер-дозатори i думпкари, що направляються в ремонт, до мiсця роботи i повертаються з ремонту, перевозяться за перевiзними документами з установленими для вантажних поїздiв швидкостями (для думпкарiв ВС-100 i 2ВС-105 iз швидкiстю не бiльше 80 км/год.). При цьому думпкари 6ВС-60 i 7ВС-60 можуть ставитися в будь-якiй частинi поїзда, а всi iншi - останнiми в хвостi вантажного поїзда.
Вiдчеплення вiд маршрутiв завантажених думпкарiв або хоперiв-дозаторiв через технiчну й комерцiйну несправностi оформляється в порядку, установленому Правилами оформлення перевiзних документiв, затвердженими наказом Мiнтрансу України вiд 21.11.2000 N 644, та зареєстрованими в Мiн'юстi України 24.11.2000 за N 863/5084 (iз змiнами), при цьому обов'язково складається акт загальної форми ГУ-23. У досильнi документи вносяться особливi вiдмiтки з перевiзних документiв. При вiдчепленнi вагонiв через технiчнi несправностi обов'язково складаються повiдомлення за формою, затвердженою наказом Укрзалiзницi вiд 30.09.98 N 240-Ц.
5.10 У випадках, не врегульованих пiдпунктами 5.1 - 5.9, застосовуються:
Правила технiчної експлуатацiї залiзниць України, затвердженi наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 20.12.96 N 411, зареєстрованi в Мiнiстерствi юстицiї України 25.02.97 за N 50/1854 (iз змiнами);
Iнструкцiя iз сигналiзацiї, затверджена наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 08.07.95 N 259;
Iнструкцiя з руху поїздiв i маневрової роботи на залiзницях України, затверджена наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 08.07.95 N 260;
наказ Мiнiстерства транспорту України вiд 21.11.2000 N 644 "Про затвердження окремих роздiлiв Правил перевезення вантажiв", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 24.11.2000 за N 861/5082 (iз змiнами);
"Правила эксплуатации, пономерного учета и расчетов за пользование грузовыми вагонами собственности других государств", затвердженi Радою залiзничного транспорту країн - учасниць СНД 24.05.96.
5.11 Власнi вантажнi вагони, зареєстрованi в АБД ПВ, направляються в плановi ремонти за перевiзними документами (як вагони неробочого парку), iз унесенням до натурного листа поїзда в графу "маршрут, неробочий парк" коду "9", а в графу "примiтка" в разi необхiдностi - "ПЕРЕСЛ" з обов'язковою передачею необхiдних iнформацiйних повiдомлень.
5.12 Власнi вантажнi вагони, зареєстрованi в АБД ПВ, направляються з ремонту за розпорядженням власника вагона та за перевiзними документами.
5.13 Проданий iншому власниковi вантажний вагон направляється за вказiвкою попереднього власника на нову станцiю приписки за перевiзними документами.
5.14 Передача власних вантажних вагонiв вiд вагонобудiвного заводу до покупця може здiйснюватися iз заводськими номерами. Такi вагони приймаються до перевезення як "вантаж на своїх осях".
6 Органiзацiя перевезень
6.1 Перевезення вантажiв залiзничним транспортом у власних вагонах здiйснюються на договiрних засадах згiдно iз затвердженими залiзницею планами перевезень. Власники вагонiв на пiдставi договорiв з вiдправниками, одержувачами, експедиторами та перевiзниками органiзовують ефективне використання власного рухомого складу для перевезення вантажiв.
6.2 Мiсячне планування перевезень вантажiв у власних вагонах здiйснюється вiдправником за окремим замовленням та (у разi необхiдностi) за погодженням з власником вагонiв.
При прийманнi мiсячних планiв перевезення вантажiв у власних вагонах залiзниця визначає можливiсть їх виконання з урахуванням паритетного забезпечення перевезень вантажiв усiєї номенклатури.
У разi, якщо оператор виконує функцiї вiдправника, мiсячне планування перевезень вантажiв здiйснюється оператором.
Оператор повинен мати вiдповiдну лiцензiю згiдно iз Законом України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" i сертифiкат вiдповiдностi продукцiї та послуг згiдно з Положенням про сертифiкацiйну дiяльнiсть на залiзничному транспортi України, затвердженим наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 01.06.98 N 207 та зареєстрованим в Мiн'юстi України 19.08.98 за N 525/2965 (iз змiнами).
6.3 Порядок повiдомлення станцiй про укладенi договори про перевезення вантажiв у власних вагонах, здiйснення контролю за дотриманням умов перевезення колiями загального користування вiдповiдно до цих Правил установлює начальник залiзницi.
6.4 Порожнi власнi вагони перевозяться за перевiзними документами, у яких у графi "Найменування вантажу" вказується "Власний вагон (найменування власника) направляється до пункту навантаження (у ремонт тощо)".
6.5 За наявностi достатньої кiлькостi вантажiв завантаженi власнi вагони перевозяться в органiзованих маршрутах установленої маси або довжини, сформованих у вiдповiдностi до ПТЕ i плану формування поїздiв.
6.6 Керування рухом власних вантажних вагонiв здiйснюється залiзницями в порядку, установленому для вагонiв iнвентарного парку залiзниць.
6.7 Залiзниця може використовувати власнi вагони для перевезення вантажiв, необхiдних для лiквiдацiї стихiйного лиха, у разi виникнення загрози безпецi руху, виконання мобiлiзацiйних та iнших перевезень загальнодержавного значення з повiдомленням про це власника вагонiв. В iнших випадках власнi вагони можуть використовуватись залiзницею за погодженням з власником вагонiв.
6.8 Змiна станцiї призначення на шляху перевезення порожнiх власних вагонiв провадиться за письмовою заявкою власника, наданою залiзницi, у межах якої перебувають вагони.
Переадресування окремих власних вагонiв маршруту або групи, що перевозяться за одним перевiзним документом, пiд час перевезення не допускається. Таке переадресування може провадитися на станцiї призначення.
6.9 Страхування вантажiв i власних вагонiв здiйснюється у встановленому законодавством порядку.
7 Проведення розрахункiв
7.1 При виконаннi функцiй вiдправника (одержувача) оператори сплачують залiзницям плату за перевезення вантажiв у власних вагонах, за перевезення цих вагонiв у порожньому станi та iншi платежi, якi виникають у процесi перевезень, згiдно з тарифами, дiючими на залiзничному транспортi iз застосуванням дiючих коефiцiєнтiв.
7.2 Розрахунки за перевезення вантажiв, користування вагонами, додатковi послуги та штрафи здiйснюються вiдповiдно до Статуту залiзниць України, СМГС, Правил користування вагонами i контейнерами, затверджених наказом Мiнтрансу вiд 25.02.99 N 113 та зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України вiд 15.03.99 за N 165/3458 (iз змiнами), та Правил розрахункiв за перевезення вантажiв, затверджених наказом Мiнтрансу України вiд 21.11.2000 N 644 та зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 24.11.2000. за N 864/5085 (iз змiнами).
7.3 Розрахунки за гарантоване обслуговування та ремонт власних вагонiв здiйснюються вiдповiдно до договору мiж власником та залiзницею (вагоноремонтним пiдприємством).
Директор Департаменту розвитку та координацiї транспортних систем |
Г. М. Легенький |
Додаток 1 до пункту 1.5 Правил реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв |
Заява
про приписку власних вагонiв,
якi належать _________________, до станцiї ___________________
Найменування власника вагонiв (орендаря) |
Номери вагонiв |
Кiлькiсть вагонiв |
Рiд |
Вiснiсть |
Рiд вантажу |
Примiтки |
Пiдпис керiвника ____________ Дата Печатка |
Додаток 2 до пункту 2.2 Правил реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв |
Дата N
Керiвнику ___________ залiзницi
Заявка на реєстрацiю (перереєстрацiю) власних вантажних вагонiв
Власник |
Станцiя приписки |
Текст - обґрунтування реєстрацiї (перереєстрацiї) |
Рiд вагона, особливiсть моделi |
Номер вагона |
Полiгон обертання* 1 - у мiждержавному сполученнi 2 - залiзницями України 3 - залiзницею приписки |
|
8-значний |
заводський |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
Додаток (перелiчити всi документи, що додаються) | |
Виконавець | |
Поштова адреса | Пiдпис, прiзвище, iнiцiали |
Код за ЄДРПОУ | власника |
Телефон, факс | Печатка |
____________
* Примiтка. Полiгон обертання
можна зазначати словами або кодами.
Додаток 3 до пункту 2.2 Правил реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв |
Дата N
Начальнику ГIОЦ Укрзалiзницi _________
Заявка на реєстрацiю (перереєстрацiю) власних вантажних вагонiв
Власник |
Станцiя приписки |
Текст - обґрунтування реєстрацiї (перереєстрацiї) |
Рiд вагона, особливiсть моделi |
Номер вагона |
Полiгон обертання* 1 - у мiждержавному сполученнi 2 - залiзницями України 3 - залiзницею приписки |
|
8-значний |
заводський |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
Додаток (перелiчити всi документи, що додаються) | |
Керiвник реєструвального пiдроздiлу | Пiдпис, прiзвище, iнiцiали |
Телефон, факс | Печатка |
____________
* Примiтка. Полiгон обертання
можна зазначати словами або кодами.
Додаток 4 до пункту 2.2 Правил реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв |
АКТ
огляду технiчного стану вантажних вагонiв власностi _________________"ВЛАСНИК", код ________________, приписаних до станцiї ______________________ i оглянутих на станцiї __________________ залiзницi, що мають право виходу на колiї загального користування, число ___ мiсяць _______ рiк ____.
Огляд вагонiв проведений комiсiєю в складi: начальника ВЧД або ПТО (iнiцiали, прiзвище), начальника станцiї (iнiцiали, прiзвище), представника власника (iнiцiали, прiзвище).
N ЗАЯВКИ ________ КОД ПРИЧИНИ ЗАЯВКИ __________
Технiчнi характеристики:
1 Восьмизначний номер вагона на цифру "5" (рядки акта в математично зростаючому порядку восьмизначних номерiв)
2 Iнвентарний або заводський номер
3 Рiд вагона, особливiсть моделi
4 Модель вагона
5 Код вантажу, який перевозиться у вагонах
6 Найменування вантажу, який перевозиться в цих вагонах
7 Рiк, мiсяць, день побудови вагона
8 Вагонобудiвний завод
9 Вiснiсть
10 Матерiал кузова
11 Об'єм кузова
12 Габарит
13 Вантажопiдйомнiсть, т
14 Маса тари, т
15 Довжина мiж осями автозчепок, мм
16 Наявнiсть перехiдної площадки (так, немає)
17 Тип вiзка
18 Наявнiсть ручного гальма
19 Тип колiсних пар
20 Тип поглинального апарата
21 Тип повiтророзподiльника
22 Калiбрування котла
23 Дата огляду котла (останнiх гiдравлiчних випробовувань - день, мiсяць, рiк, хто проводив, код ВРП)
24 Дата останнього деповського ремонту (день, мiсяць, рiк)
25 Мiсце останнього деповського ремонту (найменування заводу або депо, якi виконали ремонт)
26 Модернiзацiя при деповському ремонтi (код)
27 Дата останнього капiтального ремонту (день, мiсяць, рiк)
28 Мiсце останнього капiтального ремонту (найменування заводу або депо)
29 Модернiзацiя при капiтальному ремонтi (код)
30 Термiн служби вагона продовжено до... (день, мiсяць, рiк)
31 Орендар
32 Станцiя приписки орендаря
33 Термiн закiнчення оренди (число, мiсяць, рiк)
34 Код ВЧД, що склав акт технiчного огляду
Висновок комiсiї про технiчний стан вагонiв:
Оглянутi вагони в кiлькостi __________ одиниць пiд перевезення вантажу (для кожного вагона) технiчно справнi, вiдповiдають вимогам ПТЕ i можуть прямувати колiями загального користування з установленою швидкiстю.
Члени комiсiї:
Начальник ВЧД (або ПТО) | Пiдпис (iнiцiали, прiзвище) |
М. П. |
|
Начальник станцiї | Пiдпис (iнiцiали, прiзвище) |
М. П. |
|
Представник власника | Пiдпис (iнiцiали прiзвище) |
М. П. |
Додаток 5 до пункту 5.2 Правил реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв |
Перелiк
ремонтних робiт (несправностей), за наявностi яких
власнi вагони необхiдно подавати для технiчного
обслуговування з вiдчепленням
1 Замiна колiсної пари через спрацювання в процесi експлуатацiї гребенiв колiс.
2 Замiна бокової рами та надресорної балки вiзка з причини наявностi трiщин через утомленiсть металу, схованих дефектiв при виготовленнi, а також через спрацювання фрикцiйних планок.
3 Регулювання зазорiв ковзуна (несправнiсть виникає в процесi експлуатацiї).
4 Ремонт (замiна) тягового хомута через трiщини з причини втомленостi металу та схованих дефектiв при виготовленнi.
5 Ремонт (замiна) поглинального апарату через зазори мiж упорною плитою та переднiми й заднiми упорами кутникiв.
6 Замiна упорної плити через трiщини з причини втомленостi металу, якi виникли в процесi експлуатацiї.
7 Усунення розширення кузова, обривiв стоякiв, несправностi пiдлоги та дверей вагона, якi виникли в процесi експлуатацiї через порушення технологiї навантаження чи вивантаження.
8 Усунення несправностей запiрного механiзму кришки люка та стулок дверей у пiввагонах через зазори мiж кришками люкiв та нижньою обв'язкою, а також стулками дверей, якi виникли в процесi навантаження чи вивантаження та перевищують нормативнi розмiри.
9 Пiдтяжка та крiплення поясiв котла цистерн, якi були ослабленi в процесi експлуатацiї.
10 Замiна поясiв котла цистерни з причини трiщини або обриву смуг поясiв у процесi експлуатацiї, якi виникли через утомленiсть металу, або схованих дефектiв.
11 Усунення зазорiв мiж кромкою бункера i кришкою люка мiнераловоза та мiж кришкою бункера i кришкою люка цементовоза, якi виникли в процесi експлуатацiї пiд час вивантаження.
12 Регулювання важiльної передачi та блокувального пристрою механiзму розвантаження мiнераловоза, що розрегулювався в процесi експлуатацiї.
13 Регулювання важiльної передачi механiзму розвантаження окотишевозу, що розрегулювався в процесi експлуатацiї.
14 Ремонт хребтових, шворневих, поперечних та iнших балок вагона з причини трiщин, якi з'явилися в процесi експлуатацiї через утомленiсть металу, схованих дефектiв при виготовленнi.
15 Весняна та осiння ревiзiя автогальм (за окремою вказiвкою Укрзалiзницi).
16 Ревiзiя автогальмiвного обладнання у разi вiдмови роботи його в процесi експлуатацiї внаслiдок попадання вологи в гальмiвну систему.