МIНIСТЕРСТВО IНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
29.01.2015 | N 17 |
---|
Про затвердження Правил експлуатацiї власних
вантажних вагонiв
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 14 лютого 2015 р. за N 168/26613 |
Вiдповiдно до статтi 5 Статуту
залiзниць України, затвердженого постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06 квiтня 1998 року
N 457, з метою полiпшення органiзацiї
експлуатацiї власних вантажних вагонiв на
залiзничному транспортi загального користування
наказую:
1. Затвердити Правила експлуатацiї власних вантажних вагонiв, що додаються.
2. Державнiй адмiнiстрацiї залiзничного транспорту України забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
3. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства транспорту та зв'язку України вiд 28 вересня 2004 року N 856 "Про затвердження Правил реєстрацiї та експлуатацiї власних вантажних вагонiв", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 15 жовтня 2004 року за N 1316/9915.
4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Мiнiстр | А. Пивоварський |
ПОГОДЖЕНО: | |
Т. в. о. Голови Державної служби України з питань регуляторної полiтики та розвитку пiдприємництва | О. Л. Шейко |
Заступник начальника Головного управлiння - начальник управлiння нагляду у кримiнальному провадженнi у сферi транспорту | О. Улiнець |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства iнфраструктури України 29 сiчня 2015 року N 17 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 14 лютого 2015 р. за N 168/26613 |
Правила експлуатацiї власних вантажних вагонiв
I. Загальнi положення
1.1. Цi Правила регламентують порядок експлуатацiї власних вантажних вагонiв на залiзничному транспортi загального користування.
Правила є обов'язковими при перевезеннях вантажiв вагонами, що перебувають у власностi операторiв, пiдприємств, установ, органiзацiй, фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi орендують їх в iнших власникiв або якими вони володiють на пiдставi договору управлiння майном, договору про спiльну дiяльнiсть тощо, а також вагонами, якi перебувають на балансi державних вагонних компанiй.
1.2. У цих Правилах термiни вживаються в таких значеннях:
АБД ПВ - автоматизований банк даних парку вантажних вагонiв;
вагони-двiйники - наявнiсть на мережi залiзниць декiлькох власних вантажних вагонiв, якi мають однаковi загальномережевi номери з правильним контрольним знаком;
вагони iнвентарного парку - вантажнi вагони, якi знаходяться на балансi залiзниць України або суб'єктiв господарювання, якi перебувають у сферi управлiння Укрзалiзницi i мають загальномережеву нумерацiю з ознакою в АБД ПВ "вагон iнвентарного парку" вiдповiдно до дiючої нумерацiї та нанесення номерiв на вагони згiдно зi Знаками i написами, а також вантажнi вагони, якi знаходяться на балансi залiзниць iнших залiзничних адмiнiстрацiй, учасниць Угоди про спiльне використання вантажних вагонiв i контейнерiв власностi держав - учасниць Спiвдружностi, Азербайджанської Республiки, Республiки Грузiя, Латвiйської Республiки, Литовської Республiки, Естонської Республiки вiд 12 березня 1993 року (далi - Угода);
власнi вантажнi вагони - вантажнi вагони, якi мають загальномережеву нумерацiю, що нанесена на вагони вiдповiдно до альбому-довiдника 632-2011 ПКБ ЦВ "Знаки и надписи на вагонах грузового парка колеи 1520 мм", затвердженого Радою iз залiзничного транспорту держав - учасниць СНД 25 квiтня 2001 року (далi - Знаки i написи), та мають ознаку в АБД ПВ "власний вагон";
державнi вагоннi компанiї - державнi пiдприємства (крiм залiзниць), пiдпорядкованi Укрзалiзницi, що мають на балансi вантажнi вагони;
заборона курсування - неможливiсть вагона рухатися колiями загального користування у порожньому i навантаженому станах за наявностi перешкод, зазначених в АБД ПВ;
заводський номер - порядковий номер вагона зазначеної моделi, який присвоюється вагонобудiвним заводом;
загальномережевий номер вагона - восьмизначний номер, який надається залiзничною адмiнiстрацiєю та наноситься на борт вагона;
загальномережевий перепис вантажних вагонiв - натурний номерний перепис вантажних вагонiв, який здiйснюється на всiй залiзничнiй мережi держав - учасниць Угоди;
залiзничнi колiї загального користування - колiї, що належать залiзницям;
iнфраструктура залiзничного транспорту загального користування - технологiчний комплекс, що включає залiзничнi колiї загального користування, залiзничнi станцiї, пристрої електропостачання, мережi зв'язку, системи сигналiзацiї, централiзацiї i блокування, iнформацiйнi комплекси i систему керування рухом та будiвлi, споруди, пристрої й устаткування, що забезпечують функцiонування цього комплексу;
курсування - рух вагонiв залiзничними колiями;
оператор - самостiйний суб'єкт господарювання, який на пiдставi договорiв iз залiзницею i вантажовiдправниками бере участь у процесi перевезення вантажiв з використанням власного рухомого складу або орендованого в iншого власника, або яким вiн володiє на пiдставi сумiсної дiяльностi, договору управлiння майном тощо;
орендованi власнi вагони - власнi вантажнi вагони, переданi власником у користування на визначений строк iншiй юридичнiй особi або фiзичнiй особi - пiдприємцю на пiдставi договору оренди;
перевiзник - юридична особа або фiзична особа - пiдприємець, яка взяла на себе зобов'язання i вiдповiдальнiсть за договором перевезення вантажу за доставку до мiсця призначення довiреного їй вантажу, перевезення вантажiв та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу;
полiгон обертання - район курсування вагонiв у межах залiзницi приписки залiзницями України та за її межами;
пробiг вагонiв - фактично виконаний обсяг робiт вагона в мiжремонтний перiод експлуатацiї;
ПТО - пункт технiчного обслуговування вагонiв;
система нумерацiї власних вантажних вагонiв - таблиця вiдповiдностi загальномережевих номерiв власних вантажних вагонiв їх характеристикам i технiчним параметрам;
СМГС - Угода про мiжнародне залiзничне вантажне сполучення, до якої Україна приєдналася згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03 квiтня 1993 року N 246 "Про угоди щодо мiжнародного залiзничного вантажного та пасажирського сполучення";
станцiя приписки - станцiя, на якiй приписується власний рухомий склад для вiдстою на колiях.
1.3. Залiзницями та пiдприємствами залiзничного транспорту України забезпечуються рiвнi умови для доступу всiх власникiв вагонiв, операторiв та перевiзникiв до користування iнфраструктурою залiзничного транспорту загального користування.
1.4. З питань експлуатацiї власних вантажних вагонiв, що не регулюються цими Правилами, застосовуються мiжнароднi договори України, положення Статуту залiзниць України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06 квiтня 1998 року N 457 (далi - Статут залiзниць України), та iншi нормативно-правовi акти.
II. Нумерацiя власних вантажних вагонiв
2.1. Для iдентифiкацiї вагона пiд час його експлуатацiї на колiях загального користування Укрзалiзниця разом iз власником вагона присвоює загальномережевий номер власному вантажному вагону вiдповiдно до системи нумерацiї власних вантажних вагонiв. Присвоєний вагону номер не може бути наданий для iнших вагонiв.
2.2. Пiд час купiвлi вагонiв безпосередньо на вагонобудiвному пiдприємствi власник вагонiв або пiдприємство звертається до Укрзалiзницi iз заявкою про видiлення загальномережевих номерiв для нанесення їх на вагони вагонобудiвним пiдприємством.
2.3. Пiсля одержання iнформацiї про видiлений номер власник вагона повинен забезпечити нанесення його на вагон вiдповiдно до Знакiв i написiв з наданням технiчного паспорта форми ВУ-4М та в мiсячний строк передати вiдомостi про комплектацiю вагона.
Нанесення номера на вагон оформляється актом довiльної форми iз зазначенням старого i нового номерiв, року побудови та моделi. Акт складається у двох примiрниках, якi скрiплюються пiдписом керiвника вагонобудiвного (вагоноремонтного) пiдприємства, печаткою вагонобудiвного (вагоноремонтного) пiдприємства (за наявнiстю), пiдписами начальника станцiї, уповноваженого представника власника вагонiв.
2.4. При продажу або передачi в оренду власних вантажних вагонiв присвоєнi їм загальномережевi номери не змiнюються.
III. Курсування власних вантажних вагонiв
3.1. Курсування власних вантажних вагонiв на колiях загального користування здiйснюється на пiдставi договору мiж власником (орендарем, оператором) та залiзницею.
3.2. Не допускається випуск на колiї загального користування власних вантажних вагонiв, не занесених до АБД ПВ, крiм випадкiв, передбачених пунктом 4.14 роздiлу IV цих Правил. Занесення даних про власнi вантажнi вагони до АБД ПВ виконується на пiдставi договорiв мiж залiзницями i власниками вантажних вагонiв та з урахуванням до Методичних положень по веденню Автоматизованого банку даних парку вантажних вагонiв, затверджених Радою iз залiзничного транспорту держав - учасниць СНД 25 квiтня 2001 року.
3.3. Вагонам з однаковими номерами, виявленим пiд час загальномережевого перепису, забороняється курсування колiями загального користування.
3.4. Власнi вантажнi вагони, що виходять на колiї загального користування, за конструкцiєю, строком служби, перiодом проведення планових видiв ремонту i технiчним станом повиннi вiдповiдати всiм вимогам, якi встановлюються до вагонiв iнвентарного парку залiзниць, включаючи спецiалiзований рухомий склад, та мати вiдомостi про комплектацiю вагона.
3.5. Не дозволяється випускати на колiї загального користування власнi вантажнi вагони, побудованi, переобладнанi або модернiзованi на замовлення власника без узгодження з Укрзалiзницею конструкторської i технологiчної документацiї i не прийнятi в експлуатацiю вiдповiдно до вимог, якi встановлюються до вагонiв iнвентарного парку залiзниць.
3.6. Власнi вантажнi вагони приписуються до залiзничної станцiї. Залiзнична станцiя приписки встановлюється з дозволу залiзницi станцiї приписки на пiдставi наданої власником вантажних вагонiв заяви про приписку власних вантажних вагонiв (додаток 1).
3.7. Укрзалiзниця має право установлювати додатковi вимоги до технiчного стану власних вантажних вагонiв, якi не суперечать цим Правилам, iншим нормативним документам i не порушують законнi iнтереси власника.
IV. Умови експлуатацiї власних вантажних вагонiв
4.1. Випуск власних вантажних вагонiв на колiї загального користування допускається пiсля вiдповiдного огляду їх технiчного стану працiвниками вагонного господарства, а для перевезення небезпечного вантажу в спецiалiзованих вагонах - при пред'явленнi вiдправником вантажу працiвникам станцiй i вагонного господарства свiдоцтва про технiчний стан вагона, що гарантує безпеку перевезення цього вантажу. Номер свiдоцтва i результати огляду технiчного стану вагонiв працiвник вагонного господарства записує в книзi пред'явлення вагонiв вантажного парку до технiчного обслуговування (форма ВУ-14).
Iнформацiя про технiчний стан власних вантажних вагонiв вiдображається в актi огляду технiчного стану вантажних вагонiв (додаток 2), який складається працiвником вагонного господарства на станцiї, пiдприємствi, у депо, де дислокованi вагони. При складаннi акта на територiї України вiн заповнюється українською мовою, у залiзничних адмiнiстрацiях iнших країн - росiйською мовою. Число, мiсяць, рiк та мiсце огляду вагона повиннi вiдповiдати фактичнiй датi та мiсцю дислокацiї вагона. Акт не повинен мати будь-яких виправлень i є дiйсним протягом двох мiсяцiв з дня його складання.
4.2. При перебуваннi власних вантажних вагонiв на колiях загального користування їх технiчне обслуговування проводиться так само, як i для вагонiв iнвентарного парку залiзниць.
Для органiзацiї безперебiйної експлуатацiї власних вантажних вагонiв на колiях загального користування власник (орендар, оператор) вагонiв може укласти договiр iз залiзницею (вагоноремонтним пiдприємством) про гарантоване усунення несправностей, що виникають пiд час руху, з вiдчепленням вiд поїзда.
При гарантованому обслуговуваннi власних вантажних вагонiв з вiдчепленням згiдно з укладеним договором вiдшкодовується вартiсть робiт, зазначених у Перелiку ремонтних робiт (несправностей), за наявностi яких власнi вантажнi вагони необхiдно подавати для технiчного обслуговування з вiдчепленням (додаток 3).
У разi вiдсутностi договору про гарантоване обслуговування власних вантажних вагонiв вагоноремонтне пiдприємство, у районi обслуговування якого вiдчеплено вагон, надсилає за мiсцезнаходженням власника (орендаря, оператора) запит про ремонт вагона. Власник самостiйно вирiшує питання ремонту таких вагонiв.
4.3. Плановi види ремонту (деповський та капiтальний, у тому числi з продовженням строку служби) власних вантажних вагонiв проводяться на вагоноремонтних пiдприємствах, атестованих на здiйснення зазначеної дiяльностi.
На проведення планових ремонтiв власники (орендарi, оператори) вагонiв укладають з вагоноремонтним пiдприємством договiр.
Переведення власних вантажних вагонiв на систему технiчного обслуговування та ремонту за фактично виконаним обсягом робiт (за пробiгом) проводиться за заявкою власника.
При перенумерацiї вагонiв-двiйникiв вони знiмаються iз системи технiчного обслуговування та ремонту за фактичним пробiгом вагонiв.
4.4. Власник вагона не може без письмової згоди Укрзалiзницi робити змiну конструкцiї вагона або наносити написи на вагон, крiм тих, якi передбаченi Знаками i написами.
У разi внесення змiн до нормативно-правових актiв або нормативних документiв, якими встановлено вимоги до конструкцiї вагонiв або окремих його частин, Укрзалiзниця має право вимагати вiд власникiв вагонiв привести конструкцiю вагонiв або окремi його частини у вiдповiднiсть до цих змiн.
Усi змiни конструкцiї вагона, якi власник проводить за згодою або на вимогу Укрзалiзницi, повиннi виконуватися пiд контролем залiзницi за рахунок власника вагона.
4.5. До фарбування, нанесення трафаретiв i нумерацiї власних вантажних вагонiв iз загальномережевою нумерацiєю, якi виходять на колiї загального користування, встановлюються такi вимоги:
вагони повиннi бути пофарбованi вiдповiдно до вимог "Положения об окраске собственных грузовых вагонов", затвердженого Радою iз залiзничного транспорту країн - учасниць СНД;
на всi вагони наносяться трафарети, знаки i написи вiдповiдно до Знакiв i написiв;
на вагони, якi експлуатуються в мiжнародному сполученнi, додатково наносяться трафарети, знаки i написи згiдно з вимогами нормативно-правових актiв про мiжнародне залiзничне сполучення;
на котли цистерн, призначених для перевезення конкретного вантажу, наносяться трафарет вiдповiдно до роду вантажу, який перевозиться, i знаки небезпеки, якщо вантаж, який перевозиться, належить до небезпечних;
на цистерни, призначенi для перевезення небезпечних вантажiв, наносяться код цистерни, необхiднi коди спецiальних положень, iнформацiя про проведення випробування котлiв цистерн та крiпиться iнформацiйна табличка з некорозiйного металу з нанесеними на нiй даними, визначеними в додатку 2 до СМГС;
на всi вагони пiд номерами по обидва боки вагона наносяться трафарети "Термiнове повернення", станцiя, залiзниця приписки та найменування власника. Трафарети наносяться бiлою фарбою на зеленому фонi. Номери цистерн робляться накладними на котлi з фарбуванням їх у чорний колiр.
Номер наноситься по обидва боки вагона на кузовi i рамi в мiсцях та за розмiрами вiдповiдно до Знакiв i написiв.
4.6. Фарбування вагонiв, нанесення трафаретiв i номерiв виконуються за рахунок власника вагона.
4.7. Забороняється випуск власних вантажних вагонiв на колiї загального користування без дотримання вимог фарбування, нанесення трафаретiв i нумерацiї, встановлених цими Правилами, крiм вагонiв, випуск яких дозволений установленим на мiсцях порядком для здiйснення власником технологiчних перевезень з виїздом на станцiйнi колiї.
4.8. Курсування залiзничними колiями загального користування окремих маршрутiв або груп власних вантажних вагонiв (у кiлькостi бiльше 5 одиниць), сформованих з думпкарiв або iнших вагонiв, не обладнаних спецiальними пiднiжками для проїзду складацьких бригад, проводиться за умови постановки в головi i у хвостi групи власних вантажних вагонiв з перехiдними площадками або спецiальними пiднiжками. У разi необхiдностi, зважаючи на мiсцевi умови, кiлькiсть таких вагонiв у складi груп може бути збiльшена.
4.9. Допускається курсування колiями загального користування спецiального власного рухомого складу:
вагонiв для перевезення агломерату й обкотишiв на вiзках ЦНДI-Х3 зi швидкiстю не бiльше 80 км/год;
хопер-дозаторiв замкнутими маршрутами з вагоном для обслуговувального персоналу. Порожнi i завантаженi хопер-дозаторнi состави, якi прямують у складi, меншому за встановлену графiком руху поїздiв норму щодо довжини або маси поїзда, дозволяється доповнювати будь-якими вагонами, крiм думпкарiв (за винятком типiв 6ВС-60, 7ВС-60), що не вимагають вiдчеплень на промiжних станцiях i не обмежують швидкостi руху маршрутiв. При цьому для маршрутiв з хопер-дозаторiв ЦНДI-2 i ЦНДI-3 сумарна маса навантаженого поїзда не повинна перевищувати 2600 тонн. Швидкiсть руху таких вантажних поїздiв не повинна перевищувати швидкостi руху хопер-дозаторiв, якi є в складi поїзда;
спецiальних вагонiв-цистерн для перевезення стиснутих i скраплених газiв й iнших небезпечних вантажiв за наявностi встановлених трафаретiв i знакiв небезпеки вантажу та технологiї пропуску з гiрок;
вагонiв-думпкарiв типiв 6ВС-60 i 7ВС-60 повносоставними маршрутами й збiльшеними групами з поповненням будь-якими вагонами у порожньому чи завантаженому станi до встановленої довжини або маси поїзда вiдповiдно до плану формування зi швидкостями, встановленими для вантажних поїздiв. Думпкари типiв 3ВС-50, 4ВС-50, 5ВС-60, ВС-85, Д-82, 2ВС-105 можуть прямувати колiями загального користування зi швидкостями, встановленими для вантажних поїздiв, але не бiльше 90 км/год для думпкарiв ВС-85, 3ВС-105 на вiзках типу УВЗ-11А i не бiльше 80 км/год для думпкарiв 2ВС-105 на вiзках УВЗ-10м або УВЗ-7 спецiальними маршрутами масою не бiльше 2600 тонн iз поповненням будь-якими iншими вагонами в порожньому станi до встановленої довжини, а в завантаженому станi - до зазначеної маси. Випуск думпкарних маршрутiв на перегони, де проводиться їх навантаження або вивантаження, дозволяється тiльки в складi тих номерiв думпкарiв, що включенi в цей маршрут.
Поповнення думпкарних маршрутiв дозволяється такими вагонами, якi не потребують вiдчеплення на промiжних станцiях i не обмежують швидкостi руху думпкарних маршрутiв.
Думпкари всiх типiв, крiм 6ВС-60 i 7ВС-60, забороняється пропускати iз сортувальних гiрок. При пропуску через сортувальнi гiрки змiшаних маршрутiв їх частина, що складається з думпкарiв, пропускається iз сортувальної гiрки разом з локомотивом.
При випуску всiх думпкарiв, крiм 6ВС-60 i 7ВС-60, на колiї загального користування система розвантаження повинна бути звiльнена вiд повiтря, з'єднувальнi рукави знятi, а завантаження думпкарiв повинне бути рiвномiрним.
Думпкари Д-82, ВС-85, 2ВС-105, що мають трафарет Т, можуть пропускатися колiями загального користування в навантаженому станi за умов, установлених "Инструкцией по перевозке негабаритных и тяжеловесных грузов на железных дорогах государств - участников СНГ, Латвийской Республики, Литовской Республики, Эстонской Республики "ДЧ-1835", затвердженою Радою iз залiзничного транспорту держав - учасниць СНД 19 жовтня 2001 року, а в порожньому станi - зi знятими бортами.
Пропуск думпкарiв колiями загального користування дозволяється тiльки за наявностi на головних колiях рейок Р-50 i важче на щебеневому, азбестовому або гравiйному баластi.
Кожний маршрут думпкарiв чи група думпкарiв усiх типiв повиннi супроводжуватися власником думпкарiв. Вагон для супроводження надається власником думпкарiв.
У межах однiєї залiзницi допускається пропуск по колiях загального користування маршрутiв або груп думпкарiв типiв 6ВС-60 i 7ВС-60 без супроводу механiка.
Порожнi хопер-дозатори i думпкари, що направляються на ремонт, до мiсця роботи i повертаються з ремонту, перевозяться за перевiзними документами з установленими для вантажних поїздiв швидкостями (для думпкарiв ВС-100 i 2ВС-105 зi швидкiстю не бiльше 80 км/год). При цьому думпкари 6ВС-60 i 7ВС-60 можуть ставитися в будь-якiй частинi поїзда, а всi iншi - останнiми у хвостi вантажного поїзда.
Вiдчеплення вiд маршрутiв завантажених думпкарiв або хопер-дозаторiв через технiчну й комерцiйну несправностi оформляється в порядку, встановленому Правилами оформлення перевiзних документiв, затвердженими наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 21 листопада 2000 року N 644, зареєстрованими в Мiнiстерствi юстицiї України 24 листопада 2000 року за N 863/5084 (у редакцiї наказу Мiнiстерства iнфраструктури України вiд 08 червня 2011 року N 138) (далi - Правила оформлення перевiзних документiв), при цьому обов'язково складається акт загальної форми ГУ-23. У досильнi документи вносяться особливi вiдмiтки з перевiзних документiв. При вiдчепленнi вагонiв через технiчнi несправностi обов'язково складаються повiдомлення за формою, встановленою Укрзалiзницею.
4.10. У випадках, не врегульованих пунктами 4.1 - 4.9 цього роздiлу, застосовуються:
Правила технiчної експлуатацiї залiзниць України, затвердженi наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 20 грудня 1996 року N 411, зареєстрованi в Мiнiстерствi юстицiї України 25 лютого 1997 року за N 50/1854 (далi - Правила технiчної експлуатацiї залiзниць України);
Iнструкцiя з сигналiзацiї на залiзницях України, затверджена наказом Мiнiстерства транспорту та зв'язку України вiд 23 червня 2008 року N 747;
Iнструкцiя з руху поїздiв i маневрової роботи на залiзницях України, затверджена наказом Мiнiстерства транспорту та зв'язку України вiд 31 серпня 2005 року N 507;
"Правила эксплуатации, пономерного учета и расчетов за пользование грузовыми вагонами собственности других государств", затвердженi Радою iз залiзничного транспорту держав - учасниць СНД 24 травня 1996 року.
4.11. Занесенi до АБД ПВ власнi вантажнi вагони направляються на плановi ремонти за перевiзними документами (як вагони неробочого парку), оформленими в електронному (iз накладенням електронного цифрового пiдпису) або паперовому виглядi згiдно з Правилами оформлення перевiзних документiв.
4.12. Занесенi до АБД ПВ власнi вантажнi вагони направляються на ремонт за розпорядженням власника (оператора, державної вагонної компанiї або орендаря вагона) за перевiзними документами, оформленими в електронному (iз накладенням електронного цифрового пiдпису) або паперовому виглядi згiдно з Правилами оформлення перевiзних документiв.
4.13. Проданий вантажний вагон направляється за вказiвкою попереднього власника на нову станцiю за перевiзними документами, оформленими в електронному (iз накладенням електронного цифрового пiдпису) або паперовому виглядi згiдно з Правилами оформлення перевiзних документiв.
4.14. Перевезення власних вантажних вагонiв iз заводськими номерами (вiд вагонобудiвного пiдприємства до покупця, на утилiзацiю тощо) здiйснюється за погодженням iз вiдправником i залiзницею як "вантаж на своїх осях".
V. Органiзацiя перевезень
5.1. Перевезення вантажiв залiзничним транспортом у власних вантажних вагонах здiйснюється на договiрних засадах згiдно iз затвердженими залiзницею планами перевезень. Власники, оператори, державнi вагоннi компанiї або орендарi вагонiв на пiдставi договорiв з вiдправниками, одержувачами, експедиторами та перевiзником органiзовують ефективне використання рухомого складу для перевезення вантажiв.
5.2. Мiсячне планування перевезень вантажiв у власних вантажних вагонах здiйснюється вiдправником за окремим замовленням та за погодженням з власником вагонiв.
При прийманнi мiсячних планiв перевезення вантажiв у власних вантажних вагонах залiзниця визначає можливiсть їх виконання з урахуванням паритетного забезпечення перевезень вантажiв усiєї номенклатури.
У разi якщо оператор виконує функцiї вiдправника, мiсячне планування перевезень вантажiв здiйснюється оператором.
5.3. Порядок повiдомлення станцiй про укладенi договори про перевезення вантажiв у власних вантажних вагонах, здiйснення контролю за дотриманням умов перевезення колiями загального користування вiдповiдно до цих Правил установлює начальник залiзницi.
5.4. Перевезення власних вантажних вагонiв у завантаженому i порожньому станi в усiх випадках (передислокацiя, ремонт тощо) оформляється перевiзним документом (накладною) в електронному (iз накладенням електронного цифрового пiдпису) або паперовому виглядi згiдно з Правилами оформлення перевiзних документiв.
5.5. За наявностi достатньої кiлькостi вантажiв завантаженi власнi вантажнi вагони перевозяться в органiзованих составах установленої маси або довжини, сформованих вiдповiдно до Правил технiчної експлуатацiї залiзниць України i плану формування поїздiв.
5.6. Керування рухом власних вантажних вагонiв здiйснюється залiзницями в порядку, установленому для вагонiв iнвентарного парку залiзниць.
Керування рухом порожнiх власних вантажних вагонiв державних вагонних компанiй та змiна станцiї призначення на шляху перевезення здiйснюються залiзницями в порядку, установленому для вагонiв iнвентарного парку, з внесенням вiдповiдних змiн до перевiзних документiв.
5.7. Залiзниця пiд час введення правових режимiв воєнного або надзвичайного станiв може використовувати власнi вантажнi вагони для перевезення вантажiв, необхiдних для лiквiдацiї стихiйного лиха, у разi виникнення загрози безпецi руху, виконання мобiлiзацiйних та iнших перевезень з повiдомленням про це власника вагонiв. В iнших випадках власнi вантажнi вагони можуть використовуватися залiзницею за погодженням з власником вагонiв.
5.8. Змiна станцiї призначення на шляху перевезення порожнiх власних вантажних вагонiв проводиться за письмовою заявкою власника, наданою залiзницi, у межах якої перебувають вагони.
Переадресування окремих власних вантажних вагонiв маршруту або групи, що перевозяться за одним перевiзним документом, пiд час перевезення не допускається. Таке переадресування може проводитися на станцiї призначення.
5.9. Страхування вантажiв i власних вантажних вагонiв здiйснюється у встановленому законодавством порядку.
VI. Проведення розрахункiв
6.1. При виконаннi функцiй вiдправника (одержувача) оператори сплачують залiзницям плату за перевезення вантажiв у власних вантажних вагонах за перевезення цих вагонiв у порожньому станi та iншi платежi, якi виникають у процесi перевезень, згiдно з тарифами, що дiють на залiзничному транспортi, iз застосуванням чинних коефiцiєнтiв.
6.2. Розрахунки за перевезення вантажiв, користування вагонами, додатковi послуги та штрафи здiйснюються вiдповiдно до Статуту залiзниць України, СМГС, Правил користування вагонами i контейнерами, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 25 лютого 1999 року N 113, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 15 березня 1999 року за N 165/3458, та Правил розрахункiв за перевезення вантажiв, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 21 листопада 2000 року N 644, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 24 листопада 2000 року за N 864/5085.
6.3. Розрахунки за гарантоване обслуговування та ремонт власних вантажних вагонiв здiйснюються вiдповiдно до договору мiж власником (орендарем, оператором) та залiзницею (вагоноремонтним пiдприємством).
Директор Департаменту державної полiтики в галузi залiзничного транспорту | М. Снiтко |
Додаток 1 до Правил експлуатацiї власних вантажних вагонiв (пункт 3.6 роздiлу III) |
Заява
про приписку власних вантажних вагонiв,
якi належать _________________, до станцiї ___________________
Найменування власника вагонiв (орендаря) |
Номери вагонiв |
Кiлькiсть вагонiв |
Рiд |
Вiснiсть |
Перелiк вантажiв |
Примiтки |
Пiдпис керiвника ____________ Дата М. П. (за наявностi) |
Додаток 2 до Правил експлуатацiї власних вантажних вагонiв (пункт 4.1 роздiлу IV) |
АКТ
, код | , | |||
(власник) |
приписаних до станцiї _____________ i оглянутих на станцiї (депо, ВРЗ) ____________ залiзницi, що мають право виходу на колiї загального користування, число ___, мiсяць ______, рiк ____. Огляд вагонiв проведено комiсiєю у складi начальника ВРП (iнiцiали, прiзвище), начальника станцiї (iнiцiали, прiзвище), представника власника (орендаря) (iнiцiали, прiзвище). N ЗАЯВКИ ____________ КОД ПРИЧИНИ ЗАЯВКИ ____________ Технiчнi характеристики 1. Загальномережевий номер вагона (рядки акта в математично зростаючому порядку восьмизначних номерiв). 2. Iнвентарний або заводський номер. 3. Модель вагона. 4. Код моделi вагона. 5. Код вантажу, який перевозиться у вагонах. 6. Назва вантажу, який перевозиться у вагонах. 7. Рiк, мiсяць, день побудови вагона. 8. Вагонобудiвний завод. 9. Вiснiсть. 10. Об'єм кузова. 11. Вантажопiдйомнiсть, т. 12. Маса тари, т. 13. Довжина мiж осями автозчепок, мм. 14. Наявнiсть перехiдної площадки (є, немає). 15. Тип вiзка. 16. Наявнiсть ручного гальма. 17. Тип колiсних пар. 18. Калiбрування котла. 19. Дата огляду котла (останнiх гiдравлiчних випробовувань - день, мiсяць, рiк, хто проводив, код ВРП). 20. Дата останнього деповського ремонту (день, мiсяць, рiк). 21. Мiсце останнього деповського ремонту (найменування заводу або депо, якi виконали ремонт). 22. Модернiзацiя при деповському ремонтi (код). 23. Дата останнього капiтального ремонту (день, мiсяць, рiк). 24. Мiсце останнього капiтального ремонту (найменування заводу або депо). 25. Модернiзацiя при капiтальному ремонтi (код). 26. Строк служби вагона продовжено до... (день, мiсяць, рiк). 27. Орендар. 28. Станцiя приписки орендаря. 29. Термiн закiнчення оренди (число, мiсяць, рiк). 30. Оператор. 31. Код ВРП, що склав акт технiчного огляду. Висновок комiсiї про технiчний стан вагонiв: Оглянутi вагони в кiлькостi _____ одиниць пiд перевезення вантажу (для кожного вагона) технiчно справнi, вiдповiдають вимогам Правил технiчної експлуатацiї залiзниць України, затверджених наказом Мiнiстерства транспорту України вiд 20 грудня 1996 року N 411, зареєстрованих у Мiнiстерствi юстицiї України 25 лютого 1997 року за N 50/1854 (зi змiнами), i можуть прямувати колiями загального користування з установленою швидкiстю. Члени комiсiї: |
Начальник ВРП | Пiдпис (iнiцiали, прiзвище) М. П. (за наявностi) |
Начальник станцiї | Пiдпис (iнiцiали, прiзвище) М. П. (за наявностi) |
Представник власника (орендаря) | Пiдпис (iнiцiали, прiзвище) М. П. (за наявностi) |
АКТ
, код | ||
(владелец) |
__________, приписанных к станции ____________ и осмотренных на станции (депо, ВРЗ) ______________________ железной дороги, которые имеют право выхода на пути общего пользования, число ___, месяц ________, год ___. Осмотр вагонов проведен комиссией в составе начальника ВРП (инициалы, фамилия), начальника станции (инициалы, фамилия), представителя владельца (арендатора) (инициалы, фамилия). N ЗАЯВКИ ____________ КОД ПРИЧИНЫ ЗАЯВКИ _____________ Технические характеристики 1. Общесетевой номер вагона (строки акта в математически возрастающем порядке восьмизначных номеров). 2. Инвентарный или заводской номер. 3. Модель вагона. 4. Код модели вагона. 5. Код груза, который перевозится в вагонах. 6. Название груза, который перевозится в вагонах. 7. Год, месяц, день постройки вагона. 8. Вагоностроительный завод. 9. Осность. 10. Объем кузова. 11. Грузоподъемность, т. 12. Масса тары, т. 13. Длина по осям автосцепок, мм. 14. Наличие переходной площадки (есть, нет). 15. Тип тележки. 16. Наличие ручного тормоза. 17. Тип колесных пар. 18. Калибрование котла. 19. Дата осмотра котла (последних гидравлических испытаний - день, месяц, год, кто проводил, код ВРП). 20. Дата последнего деповского ремонта (день, месяц, год). 21. Место последнего деповского ремонта (наименование завода или депо, которые выполнили ремонт). 22. Модернизация при деповском ремонте (код). 23. Дата последнего капитального ремонта (день, месяц, год). 24. Место последнего капитального ремонта (наименование завода или депо). 25. Модернизация при капитальном ремонте (код). 26. Срок службы вагона продлен до... (день, месяц, год). 27. Арендатор. 28. Станция приписки арендатора. 29. Срок окончания аренды (число, месяц, год). 30. Оператор. 31. Код ВРП, который составил акт технического осмотра. Вывод комиссии о техническом состоянии вагонов: Осмотренные вагоны в количестве _____ единиц под перевозку груза (для каждого вагона) технически исправные, отвечают требованиям Правил технической эксплуатации железных дорог Украины, утвержденных приказом Министерства транспорта Украины от 20 декабря 1996 года N 411, зарегистрированных Министерством юстиции Украины 25 февраля 1997 года за N 50/1854 (с изменениями), и могут курсировать по путям общего пользования с установленной скоростью. Члены комиссии: |
Начальник ВРП | Подпись (инициалы, фамилия) М. П. (при наличии) |
Начальник станции | Подпись (инициалы, фамилия) М. П. (при наличии) |
Представитель владельца (арендатора) | Подпись (инициалы, фамилия) М. П. (при наличии) |
Додаток 3 до Правил експлуатацiї власних вантажних вагонiв (пункт 4.2 роздiлу IV) |
Перелiк
ремонтних робiт (несправностей), за наявностi яких
власнi вантажнi вагони необхiдно подавати для
технiчного обслуговування з вiдчепленням
1. Ремонт (замiна) колiсної пари через наявнiсть понаднормативних дефектiв осi, колеса або несправнiсть буксового вузла.
2. Замiна бокової рами або надресорної балки вiзка внаслiдок злому або наявнiсть трiщин через утомленiсть металу, прихованих дефектiв при виготовленнi, а також через спрацювання фрикцiйних планок.
3. Регулювання зазорiв ковзуна.
4. Ремонт (замiна) тягового хомута внаслiдок обриву (злому) або через наявнiсть трiщин через утомленiсть металу та прихованих дефектiв при виготовленнi.
5. Ремонт (замiна) поглинального апарата внаслiдок злому, а також через наявнiсть понаднормативних зазорiв мiж упорною плитою та переднiми й заднiми упорами кутникiв.
6. Замiна упорної плити через наявнiсть трiщин.
7. Усунення розширення кузова, обривiв стоякiв, несправностi пiдлоги i дверей та iнших несправностей кузова вагона.
8. Усунення несправностей запiрного механiзму кришки люка та стулок дверей у пiввагонах через зазори мiж кришками люкiв та нижньою обв'язкою, а також стулками дверей, якi перевищують нормативнi розмiри.
9. Пiдтяжка та крiплення поясiв котла цистерни.
10. Замiна поясiв котла цистерни через наявнiсть трiщин або обрив смуг поясiв.
11. Усунення понаднормативних зазорiв мiж кромкою бункера i кришкою люка мiнераловоза та мiж кришкою бункера i кришкою розвантажувального люка цементовоза та зерновоза.
12. Регулювання важiльної передачi та блокувального пристрою механiзму розвантаження мiнераловоза.
13. Регулювання та перiодична ревiзiя важiльної передачi механiзму розвантаження обкотишевоза.
14. Ремонт хребтових, шворневих, поперечних та iнших балок вагона через наявнiсть трiщин.
15. Весняна та осiння ревiзiя автогальм (за окремою вказiвкою Укрзалiзницi).
16. Ревiзiя або ремонт гальмiвного обладнання вагонiв у разi його вiдмови в процесi експлуатацiї.