МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 12 квiтня 2005 року | N 34/5 |
---|
Про вдосконалення порядку державної реєстрацiї
нормативно-правових актiв в органах юстицiї та
скасування рiшення про державну реєстрацiю
нормативно-правових актiв
(заголовок iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 26.03.2020р. N 1207/5) | |
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12 квiтня 2005 р. за N 381/10661 |
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказами Мiнiстерства юстицiї України
вiд 23 серпня 2006 року N 70/5,
вiд 2 серпня 2007 року N 592/5,
вiд 25 червня 2008 року N 1055/5,
вiд 7 серпня 2008 року N 1357/5,
вiд 6 березня 2009 року N 416/5,
вiд 13 квiтня 2009 року N 647/5,
вiд 30 грудня 2009 року N 2607/5,
вiд 17 лютого 2010 року N 320/5,
вiд 1 березня 2011 року N 632/5,
вiд 13 квiтня 2011 року N 1113/5,
вiд 25 серпня 2011 року N 2035/5,
вiд 15 травня 2013 року N 883/5,
вiд 30 вересня 2013 року N 2056/5,
вiд 14 листопада 2013 року N 2419/5,
вiд 19 грудня 2014 року N 2147/5,
вiд 31 травня 2018 року N 1676/5,
вiд 1 березня 2019 року N 632/5,
вiд 7 серпня 2019 року N 2463/5,
вiд 25 жовтня 2019 року N 3263/5,
вiд 26 березня 2020 року N 1207/5,
вiд 10 червня 2020 року N 1917/5,
вiд 6 липня 2020 року N 2314/5,
вiд 9 листопада 2020 року N 3891/5,
вiд 7 квiтня 2021 року N 1274/5
Вiдповiдно до Положення про Мiнiстерство юстицiї України, затвердженого Указом Президента України вiд 30.12.97 N 1396 (iз змiнами), та Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, органiв господарського управлiння та контролю, що зачiпають права, свободи й законнi iнтереси громадян або мають мiжвiдомчий характер, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.12.92 N 731 (iз змiнами), наказую:
1. Затвердити Порядок подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до органiв юстицiї та проведення їх державної реєстрацiї, що додається.
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 26.03.2020р. N 1207/5) |
2. Затвердити Змiни до Порядку скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, занесених до державного реєстру, затвердженого наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 31.07.2000 N 32/5 та зареєстрованого в Мiн'юстi України 31.07.2000 за N 458/4679 (iз змiнами), що додаються.
3. Визнати таким, що втратив чиннiсть, Порядок проведення державної реєстрацiї нормативно-правових актiв у Мiнiстерствi юстицiї України та включення їх до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, затверджений наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 25.11.2002 N 102/5, зареєстрований у Мiн'юстi України 25.11.2002 за N 915/7203.
4. Департаменту державної реєстрацiї нормативних актiв (Бутрименко В. В.) забезпечити державну реєстрацiю цього наказу в установленому законодавством порядку.
5. Пункт 5 виключено
(пункт 5 у редакцiї наказу Мiнiстерства юстицiї України вiд 25.10.2019р. N 3263/5, виключено згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 26.03.2020р. N 1207/5, у зв'язку з цим пункт 6 уважати вiдповiдно пунктом 5) |
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Л. М. Горбунову.
Мiнiстр | Р. М. Зварич |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства юстицiї України 12 квiтня 2005 року N 34/5 (у редакцiї наказу Мiнiстерства юстицiї України вiд 26 березня 2020 року N 1207/5) |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12 квiтня 2005 р. за N 381/10661 |
Порядок подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до органiв юстицiї та проведення їх державної реєстрацiї
1. Цей Порядок визначає процедуру подання до органiв юстицiї нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, а також iнших органiв, акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, та єдиний механiзм їх розгляду i державної реєстрацiї.
2. Державнiй реєстрацiї пiдлягають нормативно-правовi акти, якi визначено у пунктах 2, 3 Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 1992 року N 731 (далi - Положення). У разi виникнення сумнiву щодо вiдповiдностi актiв ознакам, зазначеним у цих пунктах, такi акти пiдлягають поданню суб'єктом нормотворення на державну реєстрацiю. Остаточне рiшення щодо необхiдностi державної реєстрацiї таких актiв приймає орган юстицiї пiсля проведення їх правової експертизи.
3. Нормативно-правовi акти про внесення змiн до зареєстрованих нормативно-правових актiв, а також акти про втрату чинностi зареєстрованих нормативно-правових актiв пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
У разi необхiдностi внесення змiн до нормативно-правового акта, прийнятого до запровадження державної реєстрацiї, якщо вiн має ознаки, наведенi в пунктах 2, 3 Положення, приймається i подається на державну реєстрацiю новий нормативно-правовий акт з порушеного питання, а попереднiй документ визнається таким, що втратив чиннiсть.
4. Нормативно-правовi акти, якi подаються суб'єктами нормотворення на державну реєстрацiю до органiв юстицiї вiдповiдно до пункту 3 Положення в електроннiй або паперовiй формi, мають вiдповiдати вимогам, встановленим у Типовiй iнструкцiї з документування управлiнської iнформацiї в електроннiй формi та органiзацiї роботи з електронними документами в дiловодствi, електронного мiжвiдомчого обмiну та/або Типовiй iнструкцiї з дiловодства в мiнiстерствах, iнших центральних та мiсцевих органах виконавчої влади, затвердженими постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17 сiчня 2018 року N 55 (далi - Типовi iнструкцiї). Якщо нормативно-правовий акт пiдписано посадовою особою, яка виконує обов'язки керiвника суб'єкта нормотворення згiдно з розподiлом обов'язкiв, останнiй надає органу юстицiї iнформацiю з цього питання.
5. Спiльний нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацiю суб'єктом нормотворення, який є головним розробником.
Нормативно-правовi акти, якi прийнято спiльно суб'єктами нормотворення або за погодженням iз iншими заiнтересованими органами, змiнюються або визнаються такими, що втратили чиннiсть, спiльно або за погодженням iз вiдповiдними заiнтересованими органами, враховуючи при цьому правонаступництво лiквiдованих або реорганiзованих органiв, а також вiдповiднi змiни в законодавствi, пов'язанi з необхiднiстю такого узгодження.
6. Якщо нормативно-правовий акт подається суб'єктом нормотворення на державну реєстрацiю повторно пiсля доопрацювання, а також якщо нормативно-правовий акт прийнято замiсть акта, у державнiй реєстрацiї якого вiдмовлено, у супровiдному листi необхiдно вказати дату i номер листа органу юстицiї про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї для доопрацювання або вiдмову в державнiй реєстрацiї.
7. Перелiк документiв, якi подаються разом iз нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю до органiв юстицiї, встановлено пунктом 9 Положення.
Якщо на державну реєстрацiю суб'єкт нормотворення подає нормативно-правовий акт з питань, що стосуються соцiально-трудової сфери, вiн також повiдомляє за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, iз доданням вiдповiдних пiдтвердних документiв (листiв, аркушiв зовнiшнього погодження тощо) про позицiю уповноваженого представника вiд всеукраїнських профспiлок, їх об'єднань та уповноваженого представника вiд всеукраїнських об'єднань органiзацiй роботодавцiв щодо цього акта та про проведену роботу з врахування їх зауважень i пропозицiй. При цьому необхiднiсть врахування зазначених зауважень i пропозицiй визначає суб'єкт нормотворення. У разi подання на державну реєстрацiю нормативно-правового акта, що стосується прав осiб з iнвалiднiстю, застосовується аналогiчний порядок пiдтвердження позицiї громадських об'єднань осiб з iнвалiднiстю, якi мають всеукраїнський статус, вiдповiдно до їх статутної дiяльностi.
8. Нормативно-правовий акт iз супровiдним листом та документами, зазначеними в пунктi 9 Положення, подається на державну реєстрацiю протягом трьох робочих днiв пiсля його прийняття в електроннiй формi через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади iз застосуванням засобiв квалiфiкованого електронного пiдпису (печатки) та з обов'язковим використанням позначки часу чи спецiальний веб-модуль системи взаємодiї, або у паперовiй формi у випадках, якщо:
у суб'єкта нормотворення вiдсутнi система електронного документообiгу, iнтегрована до системи взаємодiї або спецiальний веб-модуль системи взаємодiї;
нормативно-правовий акт мiстить iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
вимога щодо опрацювання нормативно-правового акта у паперовiй формi встановлена актами Кабiнету Мiнiстрiв України.
Основною формою подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю є електронна. Особливостi органiзацiї дiловодства з документами, що мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, визначено окремими нормативно-правовими актами.
9. Нормативно-правовий акт, який подано на державну реєстрацiю в електроннiй або паперовiй формi, виконавцями якого є кiлька структурних пiдроздiлiв:
надходить одночасно до всiх виконавцiв, визначених електронною резолюцiєю чи перелiком розсилки, створеним реєстратором служби дiловодства або автором документа. Система електронного документообiгу автоматично фiксує факти передавання електронних документiв виконавцям в реєстрацiйно-монiторинговiй картцi iз зазначенням iнформацiї про виконавцiв, яким передано документ;
передається службою дiловодства виконавцям одночасно у виглядi копiй з передачею оригiналу головному виконавцю, визначеному в резолюцiї першим. Факт передачi документiв виконавцям фiксується шляхом проставлення вiдповiдної вiдмiтки в реєстрацiйно-монiторинговiй картцi iз зазначенням iнформацiї про виконавцiв, яким передано паперовий оригiнал документа та його копiї.
Нормативно-правовi акти, що надiйшли на виконання до структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв, заносяться до журналу облiку таких актiв, який ведеться у цьому структурному пiдроздiлi.
10. Спецiалiсти структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв протягом 10 робочих днiв (4 робочих днiв для актiв, визначених пунктом 5; 1 робочого дня для актiв, визначених абзацом тринадцятим пункту 13 Положення) з дня, наступного пiсля надходження нормативно-правового акта на державну реєстрацiю до органу юстицiї, проводять правову, антикорупцiйну та гендерно-правову експертизи нормативно-правового акта, який подано на державну реєстрацiю, а саме перевiряють його на вiдповiднiсть Конституцiї та чинному законодавству України, а також правилам нормопроєктувальної технiки.
(пункт 10 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 07.04.2021р. N 1274/5) |
11. За результатами проведених експертиз орган юстицiї в межах установлених вiдповiдно пунктами 5, 11, 13 Положення строкiв приймає одне з таких рiшень:
(абзац перший пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 07.04.2021р. N 1274/5) |
1) про державну реєстрацiю нормативно-правового акта, якщо нормативно-правовий акт вiдповiдає Конституцiї та законодавству України, Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколам до неї, Конвенцiї про права осiб з iнвалiднiстю, мiжнародним договорам України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та зобов'язанням України у сферi європейської iнтеграцiї та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), принципам забезпечення рiвних прав та можливостей жiнок i чоловiкiв, антикорупцiйному законодавству з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, правилам нормопроєктувальної технiки, яке оформлюється наказом органу юстицiї. У преамбулi наказу зазначається стаття 1 Указу Президента України вiд 03 жовтня 1992 року N 493 "Про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади", у розпорядчiй частинi наказу викладається рiшення органу юстицiї.
(абзац перший пiдпункту 1 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 09.11.2020р. N 3891/5) |
Наказ про державну реєстрацiю нормативно-правового акта оформляється окремо щодо кожного зареєстрованого нормативно-правового акта або включає список нормативно-правових актiв, щодо яких прийнято рiшення про державну реєстрацiю. До наказу додається висновок про державну реєстрацiю нормативно-правового акта (додаток 2), який пiдписується виконавцем та у разi наявностi керiвниками вiдповiдних структурних пiдроздiлiв (згiдно з розподiлом обов'язкiв в органi юстицiї), погоджується керiвником структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв i затверджується заступником керiвника органу юстицiї (згiдно з розподiлом обов'язкiв). Цей висновок не подається, якщо головним розробником нормативно-правового акта є Мiнiстерство юстицiї, розробниками - центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується та координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра юстицiї, а правовi аспекти, зазначенi у пунктi 10 цього Порядку, вiдображаються у пояснювальнiй записцi до проєкту нормативно-правового акта;
(абзац другий пiдпункту 1 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Якщо нормативно-правовий акт прийнято суб'єктом нормотворення виключно без дотримання вимог законодавства з питань документування управлiнської дiяльностi (зокрема правил нормопроєктувальної технiки) орган юстицiї приймає рiшення про державну реєстрацiю такого акта. У висновку про державну реєстрацiю нормативно-правового акта (додаток 2), який додається до наказу про державну реєстрацiю нормативно-правового вiдображаються зауваження i пропозицiї щодо приведення положень такого акта у вiдповiднiсть iз законодавством з питань документування управлiнської дiяльностi (зокрема правил нормопроєктувальної технiки) iз зазначенням конкретних невiдповiдностей, статей, пунктiв тощо або наданням вiдповiдного варiанта редакцiї тексту, до якого є зауваження.
(пiдпункт 1 пункту 11 доповнено абзацом третiм згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 07.04.2021р. N 1274/5) |
При цьому, якщо органом юстицiї прийнято рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта про внесення змiн до нормативно-правового акта, зазначеного в абзацi третьому цього пiдпункту, у висновку про державну реєстрацiю нормативно-правового акта (додаток 2), який додається до наказу про державну реєстрацiю нормативно-правового акта, повторно вiдображаються результати проведених експертиз на вiдповiднiсть Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколам до неї, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, та мiжнародним договорам України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та зобов'язанням України у сферi європейської iнтеграцiї та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) щодо нормативно-правового акта, до якого вносяться змiни;
(пiдпункт 1 пункту 11 доповнено абзацом четвертим згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 07.04.2021р. N 1274/5) |
2) про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї для доопрацювання, на прохання суб'єкта нормотворення або з власної iнiцiативи органу юстицiї, якщо суб'єктом нормотворення порушено вимоги Положення або цього Порядку, яке оформлюється наказом органу юстицiї. У преамбулi наказу зазначається пункт 111 Положення, у розпорядчiй частинi наказу викладаються рiшення органу юстицiї та строк доопрацювання.
Наказ про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї для доопрацювання готується щодо кожного нормативно-правового акта окремо. Для повернення нормативно-правового акта на доопрацювання на прохання суб'єкта нормотворення такий суб'єкт звертається до органу юстицiї з вiдповiдним листом iз зазначенням пiдстав для доопрацювання, пiдписаним керiвником (особою, яка виконує його обов'язки) або заступником керiвника вiдповiдно до розподiлу обов'язкiв.
У разi повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї для доопрацювання до наказу про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї для доопрацювання додається висновок про доопрацювання нормативно-правового акта (додаток 3), який пiдписується виконавцем та у разi наявностi керiвниками вiдповiдних структурних пiдроздiлiв (згiдно з розподiлом обов'язкiв в органi юстицiї), погоджується керiвником структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв i затверджується заступником керiвника органу юстицiї (згiдно з розподiлом обов'язкiв). У висновку про доопрацювання нормативно-правового акта вiдображаються зауваження i пропозицiї щодо приведення положень нормативно-правового акта у вiдповiднiсть до законодавства iз зазначенням конкретних невiдповiдностей, статей, пунктiв тощо або надається вiдповiдний варiант редакцiї тексту, до якого є зауваження.
Копiї наказу та висновку про повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї для доопрацювання на наступний робочий день пiсля прийняття цього рiшення повертаються суб'єкту нормотворення супровiдним листом органу юстицiї за пiдписом керiвника структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв в електроннiй (через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади) або паперовiй формi. Якщо цi документи повертаються суб'єкту нормотворення у паперовiй формi для випадкiв, передбачених пунктом 8 цього Порядку, крiм актiв з грифом секретностi, уповноважений працiвник суб'єкта нормотворення особисто забирає цi документи, при цьому зазначає свою посаду, прiзвище, дату та ставить пiдпис у вiдповiднiй графi журналу облiку нормативно-правових актiв, що надiйшли на державну реєстрацiю до органу юстицiї, або зазначенi документи повертаються суб'єкту нормотворення поштовим вiдправленням або у спосiб, що визначено Типовою iнструкцiєю про порядок ведення облiку, зберiгання, використання i знищення документiв та iнших матерiальних носiїв iнформацiї, що мiстять службову iнформацiю, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 жовтня 2016 року N 736.
(абзац четвертий пiдпункту 2 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Цим супровiдним листом суб'єкту нормотворення повертаються оригiнал нормативно-правового акта та документи, якi були поданi разом з нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю, а саме передбаченi пiдпунктами "в" - "е" пункту 9 Положення, крiм копiй нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та примiрникiв документiв, що були поданi разом з цими нормативно-правовими актами на державну реєстрацiю, адресатом яких є орган юстицiї.
(абзац п'ятий пiдпункту 2 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Паперовi копiї (примiрники): зазначених листа, наказу та висновку; супровiдного листа суб'єкта нормотворення про подання нормативно-правового акта на державну реєстрацiю, а також нормативно-правового акта, поданого на державну реєстрацiю, та документiв, передбачених пiдпунктами "а", "б" пункту 9 Положення, виготовляються реєстратором структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв з дотриманням вимог Типових iнструкцiй. Зазначена вимога не стосується нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та документiв, поданих разом iз цими нормативно-правовими актами, для яких особливостi органiзацiї дiловодства визначено окремими нормативно-правовими актами.
Пiд час доопрацювання нормативно-правового акта суб'єкт нормотворення повинен урахувати всi висловленi органом юстицiї зауваження, усунути виявленi порушення, переузгодити нормативно-правовий акт iз заiнтересованими органами в установленому законодавством порядку (у тому числi iз центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну регуляторну полiтику (для регуляторних актiв)), та протягом мiсяця повторно подати цей нормативно-правовий акт на державну реєстрацiю або надати органу юстицiї копiю розпорядчого документа про його скасування;
3) про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта, у випадках, установлених пунктом 13 Положення, яке оформлюється наказом органу юстицiї. У преамбулi наказу вказується структурна одиниця (їх сукупнiсть) пункту 13 Положення, яка є пiдставою для вiдмови в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта, у розпорядчiй частинi наказу викладається рiшення органу юстицiї.
Наказ про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта готується щодо кожного нормативно-правового акта окремо. У разi повернення нормативно-правового акта без державної реєстрацiї до наказу про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта додається висновок про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта (додаток 4) з викладенням пiдстав вiдмови, який пiдписується виконавцем та у разi наявностi керiвниками вiдповiдних структурних пiдроздiлiв (згiдно з розподiлом обов'язкiв в органi юстицiї), погоджується керiвником структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв i затверджується заступником керiвника органу юстицiї (згiдно з розподiлом обов'язкiв).
Копiї наказу та висновку про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта на наступний робочий день пiсля прийняття цього рiшення повертаються суб'єкту нормотворення супровiдним листом органу юстицiї за пiдписом керiвника структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв в електроннiй (через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади) або паперовiй формi. Якщо цi документи повертаються суб'єкту нормотворення у паперовiй формi для випадкiв, передбачених пунктом 8 цього Порядку, крiм актiв з грифом секретностi, уповноважений працiвник суб'єкта нормотворення особисто забирає цi документи, при цьому зазначає свою посаду, прiзвище, дату та ставить пiдпис у вiдповiднiй графi журналу облiку нормативно-правових актiв, що надiйшли на державну реєстрацiю до органу юстицiї, або зазначенi документи повертаються суб'єкту нормотворення поштовим вiдправленням або у спосiб, що визначено Типовою iнструкцiєю про порядок ведення облiку, зберiгання, використання i знищення документiв та iнших матерiальних носiїв iнформацiї, що мiстять службову iнформацiю, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 жовтня 2016 року N 736.
(абзац третiй пiдпункту 3 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Цим супровiдним листом суб'єкту нормотворення повертаються оригiнал нормативно-правового акта та документи, якi були поданi разом з нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю, а саме передбаченi пiдпунктами "в" - "е" пункту 9 Положення, крiм копiй нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та примiрникiв документiв, що були поданi разом з цими нормативно-правовими актами на державну реєстрацiю, адресатом яких є орган юстицiї.
(абзац четвертий пiдпункту 3 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Паперовi копiї (примiрники): зазначених листа, наказу та висновку; супровiдного листа суб'єкта нормотворення про подання нормативно-правового акта на державну реєстрацiю, а також нормативно-правового акта, поданого на державну реєстрацiю, та документiв, передбачених пiдпунктами "а", "б" пункту 9 Положення, виготовляються реєстратором структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв з дотриманням вимог Типових iнструкцiй. Зазначена вимога не стосується нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та документiв, поданих разом iз цими нормативно-правовими актами, для яких особливостi органiзацiї дiловодства визначено окремими нормативно-правовими актами.
Нормативно-правовий акт, у державнiй реєстрацiї якого вiдмовлено, пiдлягає скасуванню суб'єктом нормотворення вiдповiдно до вимог абзацу шiстнадцятого пункту 13 Положення, копiя розпорядчого документа про скасування нормативно-правового акта направляється до органу юстицiї супровiдним листом;
4) про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї, якщо поданий на державну реєстрацiю акт мiстить ознаки, передбаченi пунктом 5 Положення, та оформлюється наказом органу юстицiї. У преамбулi наказу вказується структурна одиниця (їх сукупнiсть) пункту 5 Положення, яка є пiдставою визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї, у розпорядчiй частинi наказу викладається рiшення органу юстицiї.
Наказ про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї, готується щодо кожного акта окремо. У разi повернення нормативно-правового акта як такого, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї, до наказу про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї, додається висновок про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї (додаток 5), з вiдповiдним обґрунтуванням, який пiдписується виконавцем та у разi наявностi керiвниками вiдповiдних структурних пiдроздiлiв (згiдно з розподiлом обов'язкiв в органi юстицiї), погоджується керiвником структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв i затверджується заступником керiвника органу юстицiї (згiдно з розподiлом обов'язкiв).
Копiї наказу та висновку про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї на наступний робочий день пiсля прийняття цього рiшення повертаються суб'єкту нормотворення супровiдним листом органу юстицiї за пiдписом керiвника структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв в електроннiй (через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади) або паперовiй формi. Якщо цi документи повертаються у паперовiй формi для випадкiв, передбачених пунктом 8 цього Порядку, крiм актiв з грифом секретностi, уповноважений працiвник суб'єкта нормотворення особисто забирає цi документи, при цьому зазначає свою посаду, прiзвище, дату та ставить пiдпис у вiдповiднiй графi журналу облiку нормативно-правових актiв, що надiйшли на державну реєстрацiю до органу юстицiї, або зазначенi документи повертаються суб'єкту нормотворення поштовим вiдправленням або у спосiб, що визначено Типовою iнструкцiєю про порядок ведення облiку, зберiгання, використання i знищення документiв та iнших матерiальних носiїв iнформацiї, що мiстять службову iнформацiю, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 жовтня 2016 року N 736.
(абзац третiй пiдпункту 4 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Цим супровiдним листом суб'єкту нормотворення повертаються оригiнал нормативно-правового акта та документи, якi були поданi разом з нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю, а саме передбаченi пiдпунктами "в" - "е" пункту 9 Положення, крiм копiй нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та примiрникiв документiв, що були поданi разом з цими нормативно-правовими актами на державну реєстрацiю, адресатом яких є орган юстицiї.
(абзац четвертий пiдпункту 4 пункту 11 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Паперовi копiї (примiрники): зазначених листа, наказу та висновку; супровiдного листа суб'єкта нормотворення про подання нормативно-правового акта на державну реєстрацiю, а також нормативно-правового акта, поданого на державну реєстрацiю, та документiв, передбачених пiдпунктами "а", "б" пункту 9 Положення, виготовляються реєстратором структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв з дотриманням вимог Типових iнструкцiй. Зазначена вимога не стосується нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та документiв, поданих разом iз цими нормативно-правовими актами, для яких особливостi органiзацiї дiловодства визначено окремими нормативно-правовими актами.
12. Пiсля пiдписання керiвником органу юстицiї наказу про державну реєстрацiю нормативно-правового акта реєстратор структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв заносить його до Державного реєстру нормативно-правових актiв (далi - Державний реєстр), порядок ведення якого встановлено пунктом 12 Положення.
Нормативно-правовий акт заноситься до Державного реєстру за датою пiдписання наказу про його державну реєстрацiю, вiдповiдно до якого йому присвоюється реєстрацiйний номер, що складається з двох частин: число перед правобiчною похилою рискою - це порядковий номер, що починається з 01 сiчня кожного року, пiсля правобiчної похилої риски - це число, що означає загальну кiлькiсть нормативно-правових актiв, зареєстрованих в органi юстицiї з дня запровадження державної реєстрацiї нормативно-правових актiв. Застосування у Державному реєстрi поряд з цифровою лiтерної нумерацiї не допускається.
У разi якщо розпорядчий документ має декiлька додаткiв пiд грифом затвердження, нормативно-правовому акту, що затверджено першим, присвоюється реєстрацiйний номер розпорядчого документа, а iншим нормативно-правовим актам - наступнi реєстрацiйнi номери в такому порядку, як вони зазначенi у структурних одиницях розпорядчого документа.
Реєстрацiйнi данi нормативно-правового акта: дата державної реєстрацiї, номер акта згiдно з Державним реєстром повiдомляються суб'єкту нормотворення не пiзнiше наступного робочого дня пiсля занесення нормативно-правового акта до Державного реєстру спецiалiстом структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв у супровiдному листi про повернення нормативно-правового акта пiсля державної реєстрацiї.
Копiя наказу (витяг з нього) про державну реєстрацiю нормативно-правового акта, а у разi державної реєстрацiї нормативно-правового акта, зазначеного в абзацi третьому пiдпункту 1 пункту 11 цього Порядку, копiя наказу та висновку про державну реєстрацiю нормативно-правового акта повертаються суб'єкту нормотворення супровiдним листом органу юстицiї за пiдписом керiвника структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв в електроннiй (через систему електронної взаємодiї органiв виконавчої влади) або паперовiй формi. Якщо цi документи повертаються у паперовiй формi для випадкiв, передбачених пунктом 8 цього Порядку, крiм актiв з грифом секретностi, уповноважений працiвник суб'єкта нормотворення особисто забирає цi документи, при цьому зазначає свою посаду, прiзвище, дату та ставить пiдпис у вiдповiднiй графi журналу облiку нормативно-правових актiв, що надiйшли на державну реєстрацiю до органу юстицiї, або зазначенi документи повертаються суб'єкту нормотворення поштовим вiдправленням або у спосiб, що визначено Типовою iнструкцiєю про порядок ведення облiку, зберiгання, використання i знищення документiв та iнших матерiальних носiїв iнформацiї, що мiстять службову iнформацiю, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 жовтня 2016 року N 736.
(абзац п'ятий пункту 12 iз змiнами, внесеними згiдно з наказами Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5, вiд 07.04.2021р. N 1274/5) |
Цим супровiдним листом суб'єкту нормотворення повертаються оригiнал нормативно-правового акта, а також документи, якi були поданi разом з нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю. Зазначена вимога не стосується копiї нормативно-правового акта, який мiстить iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та примiрникiв документiв, поданих разом з цим нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю, адресатом яких є орган юстицiї, та для яких особливостi органiзацiї дiловодства визначено окремими нормативно-правовими актами.
13. Не пiзнiше наступного робочого дня пiсля занесення нормативно-правового акта до Державного реєстру спецiалiст структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв службовою запискою, створеною в електроннiй формi, через систему електронного документообiгу повiдомляє структурний пiдроздiл, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв (далi - Єдиний державний реєстр), про здiйснення державної реєстрацiї нормативно-правового акта, крiм державної реєстрацiї нормативно-правових актiв, визначених абзацом третiм пiдпункту 1 пункту 11 цього Порядку.
(абзац перший пункту 13 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 07.04.2021р. N 1274/5) |
У службовiй записцi зазначаються реквiзити зареєстрованого нормативно-правового акта: вид розпорядчого документа, найменування суб'єкта нормотворення, дата пiдписання та номер, заголовок, дата та номер державної реєстрацiї у Мiнiстерствi юстицiї, дата та номер наказу про державну реєстрацiю нормативно-правового акта, вiдомостi про виконавця (власне iм'я, прiзвище та номер телефону), а також залежно вiд форми подання суб'єктом нормотворення нормативно-правового акта на державну реєстрацiю електронної (паперової), реєстрацiйнi данi з реєстрацiйно-монiторингових карток:
вхiднi дата та номер (оригiнал) супровiдного листа поданого на державну реєстрацiю нормативно-правового акта;
вихiднi дата та номер (оригiнал) листа Мiнiстерства юстицiї про продовження строку проведення державної реєстрацiї нормативно-правового акта (за наявностi);
вихiднi дата та номер (оригiнал) супровiдного листа Мiнiстерства юстицiї, який адресований суб'єкту нормотворення, про державну реєстрацiю нормативно-правового акта;
копiя (примiрник чи оригiнал) наказу та висновку про державну реєстрацiю нормативно-правового акта.
У разi державної реєстрацiї нормативно-правових актiв, зазначених в абзацах третьому та четвертому пiдпункту 1 пункту 11 цього Порядку, спецiалiст структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв не пiзнiше наступного робочого дня пiсля занесення нормативно-правового акта, визначеного в абзацi четвертому пiдпункту 1 пункту 11 цього Порядку, до Державного реєстру службовою запискою, створеною в електроннiй формi, через систему електронного документообiгу повiдомляє структурний пiдроздiл, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру, про здiйснення державної реєстрацiї таких нормативно-правових актiв. При цьому у службовiй записцi зазначаються реквiзити зареєстрованих нормативно-правових актiв та iнформацiя, визначена абзацами другим - шостим цього пункту.
(пункт 13 доповнено новим абзацом сьомим згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 07.04.2021р. N 1274/5, у зв'язку з цим абзаци сьомий - дев'ятий вважати вiдповiдно абзацами восьмим - десятим) |
Для включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, крiм актiв з грифом секретностi, передаються в установленому законодавством порядку до структурного пiдроздiлу, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру, разом iз службовою запискою структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв, яка створюється вiдповiдно до вимог окремих нормативно-правових актiв щодо органiзацiї дiловодства з документами, що мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, паперова копiя зареєстрованого нормативно-правового акта та примiрники документiв, що були поданi разом з цим нормативно-правовим актом на державну реєстрацiю, адресатом яких є Мiнiстерство юстицiї.
(абзац восьмий пункту 13 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5) |
Службова записка готується щодо кожного нормативно-правового акта, занесеного до Державного реєстру, який передається для включення до Єдиного державного реєстру. Спiльнi нормативно-правовi акти, якi мають рiзнi види розпорядчих документiв, передаються однiєю службовою запискою, у якiй зазначається, який iз суб'єктiв нормотворення є головним розробником.
У структурному пiдроздiлi державної реєстрацiї нормативно-правових актiв зберiгається паперова копiя службової записки, адресованої структурному пiдроздiлу, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру.
14. Для включення зареєстрованого нормативно-правового акта до Єдиного державного реєстру суб'єкт нормотворення не пiзнiше наступного робочого дня пiсля отримання супровiдного листа Мiнiстерства юстицiї про державну реєстрацiю нормативно-правового акта, крiм актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, надає структурному пiдроздiлу, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру, копiю нормативно-правового акта на електронному носiї, текст якої має бути iдентичним оригiналу зареєстрованого нормативно-правового акта, або на адресу службової електронної пошти prawinform@minjust.gov.ua iз застосуванням електронної печатки. Зазначена копiя зареєстрованого нормативно-правового акта має бути пiдготовлена у Microsoft Word, формат DOCX (DOC, RTF), з використанням гарнiтури Times New Roman та шрифту розмiром 14 друкарських пунктiв, таблицi, дiаграми тощо - у Microsoft Excel, формат XLSX (XLS) iз зазначенням таких реквiзитiв акта: назви виду розпорядчого документа, найменування суб'єкта нормотворення, дати пiдписання i номера, заголовка, мiсця видання. При необхiдностi окремi структурнi одиницi зареєстрованого нормативно-правового акта подаються в кольорi (зображення, таблицi тощо).
(абзац перший пункту 14 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 06.07.2020р. N 2314/5) |
Разом iз копiєю зареєстрованого нормативно-правового акта до структурного пiдроздiлу, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру, на адресу службової електронної пошти prawinform@minjust.gov.ua подаються також вiдомостi про уповноважену особу суб'єкта нормотворення (власне iм'я, прiзвище, номер телефону).
15. Структурний пiдроздiл, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру:
перевiряє вiдповiднiсть наданої суб'єктом нормотворення копiї нормативно-правового акта тексту зареєстрованого нормативно-правового акта, розмiщеного в системi електронного документообiгу Мiнiстерства юстицiї;
включає зареєстрований нормативно-правовий акт до Єдиного державного реєстру протягом 5 робочих днiв з дати отримання через систему електронного документообiгу службової записки структурного пiдроздiлу державної реєстрацiї нормативно-правових актiв.
Пiсля включення зареєстрованого нормативно-правового акта до Єдиного державного реєстру i присвоєння йому реєстрацiйного коду структурний пiдроздiл, який здiйснює ведення Єдиного державного реєстру, передає не пiзнiше наступного робочого дня нормативно-правовий акт, крiм актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, для опублiкування в iнформацiйному бюлетенi "Офiцiйний вiсник України" разом з iнформацiєю про реєстрацiйнi данi цього нормативно-правового акта: дату державної реєстрацiї, номер акта згiдно з Державним реєстром.
16. Територiальний орган Мiнiстерства юстицiї не пiзнiше наступного робочого дня пiсля занесення нормативно-правового акта до Державного реєстру або виключення нормативно-правового акта з Державного реєстру включає до довiдкової системи "Регiональний реєстр" текст, крiм актiв, якi мiстять iнформацiю з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та облiкову картку зареєстрованого нормативно-правового акта або нормативно-правовий акт, рiшення про державну реєстрацiю якого скасовано.
В облiковiй картцi зазначаються реквiзити зареєстрованого нормативно-правового акта або нормативно-правового акта, рiшення про державну реєстрацiю якого скасовано: вид розпорядчого документа, найменування суб'єкта нормотворення, дата пiдписання та номер, заголовок, дата та номер державної реєстрацiї у територiальному органi Мiнiстерства юстицiї, найменування територiального органу Мiнiстерства юстицiї, що здiйснив державну реєстрацiю нормативно-правового акта, статус нормативно-правового акта (зареєстрований чи нормативно-правовий акт, рiшення про державну реєстрацiю якого скасовано), реєстрацiйний код та дата присвоєння реєстрацiйного коду, а також для акта, рiшення про державну реєстрацiю якого скасовано, дата скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта та дата виключення його з Державного реєстру.
До довiдкової системи "Регiональний реєстр" включаються також перелiки нормативно-правових актiв, у державнiй реєстрацiї яких вiдмовлено.
17. Суб'єкти нормотворення направляють нормативно-правовi акти для виконання лише пiсля їх державної реєстрацiї та офiцiйного опублiкування. Посилання на реєстрацiйнi данi нормативно-правового акта: дату державної реєстрацiї, номер акта згiдно з Державним реєстром є обов'язковим. При цьому наявнiсть у розпорядчому документi нормативно-правового акта структурної одиницi щодо набрання ним чинностi є обов'язковою умовою.
Директор Департаменту реєстрацiї та систематизацiї правових актiв | Н. Железняк |
Додаток 1 до Порядку подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до органiв юстицiї та проведення їх державної реєстрацiї (пункт 7) |
Довiдка про погодження нормативно-правового акта iз уповноваженим представником вiд всеукраїнських профспiлок, їх об'єднань та уповноваженим представником вiд всеукраїнських об'єднань органiзацiй роботодавцiв
____________________________________________
(назва нормативно-правового акта)
(найменування суб'єкта нормотворення) |
1. Нормативно-правовий акт погоджено без зауважень. | |
(прiзвище та власне iм'я) | (посада) |
2. До нормативно-правового акта висловлено зауваження (пропозицiї), якi враховано в повному обсязi. | |
(прiзвище та власне iм'я) | (посада) |
3. До нормативно-правового акта висловлено зауваження (пропозицiї), якi враховано частково. | |
(прiзвище та власне iм'я) | (посада) |
4. До нормативно-правового акта висловлено зауваження (пропозицiї), якi не враховано. | |
(прiзвище та власне iм'я) | (посада) |
5. Таблицi узгодження позицiї: |
Неврегульованi розбiжностi
Таблиця 1
N з/п | Редакцiя спiрної частини акта | Найменування органу, що подав зауваження (пропозицiї), та змiст зауважень (пропозицiй) | Мотиви неврахування зауважень (пропозицiй) суб'єктом нормотворення |
Врахованi зауваження (пропозицiї)
Таблиця 2
N з/п | Редакцiя частини акта, до якої висловлено зауваження (пропозицiї) | Найменування органу, що подав зауваження (пропозицiї), та змiст зауважень (пропозицiй) | Спосiб врахування зауважень (пропозицiй) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ | |||
(керiвник суб'єкта нормотворення) | (пiдпис) |
___ ____________ 20__ року
____________
Примiтка. Пункти 2 - 5 включаються до довiдки за
необхiдностi.
Додаток 2 до Порядку подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до органiв юстицiї та проведення їх державної реєстрацiї (пiдпункт 1 пункту 11) |
____________________________________________
(найменування органу юстицiї)
ПОГОДЖУЮ
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
|
|||||
|
|
|||||
___ ____________ 20__ року | ___ ____________ 20__ року |
ВИСНОВОК
про державну реєстрацiю нормативно-правового
акта
(найменування мiнiстерства, iншого органу, який прийняв нормативно-правовий акт) |
(вид, дата, номер та заголовок нормативно-правового акта) |
(дата надходження до органу юстицiї) |
Стислий змiст нормативно-правового акта: |
Зворотний бiк
Стисла iнформацiя щодо: |
; |
2) проведення експертизи на вiдповiднiсть Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколам до неї з урахуванням практики Європейського суду з прав людини |
; |
3) проведення експертизи на вiдповiднiсть мiжнародним договорам України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та зобов'язанням України у сферi європейської iнтеграцiї та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) |
; |
; |
; |
6) проведення антидискримiнацiйної експертизи вiдповiдно до iнформацiї, наданої суб'єктом нормотворення у пояснювальнiй записцi за формою, визначеною у додатку 4 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 року N 950, |
; |
7) проведення цифрової експертизи вiдповiдно до висновку Мiнцифри (у разi якщо нормативно-правовий акт стосується питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку) або вiдповiдно до iнформацiї, наданої суб'єктом нормотворення у пояснювальнiй записцi за формою, визначеною у додатку 4 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 року N 950, |
; |
8) виключено; |
; |
8) узгодження нормативно-правового акта iз заiнтересованими органами (у тому числi за вмовчанням) |
; |
9) позицiї уповноважених представникiв всеукраїнських профспiлок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань органiзацiй роботодавцiв, Уповноваженого Президента України з прав людей з iнвалiднiстю, Урядового уповноваженого з прав осiб з iнвалiднiстю, всеукраїнських громадських органiзацiй осiб з iнвалiднiстю, їх спiлок (якщо нормативно-правовий акт стосується питань соцiально-трудової сфери та/або прав осiб з iнвалiднiстю) |
. |
Висновок: |
(рекомендоване рiшення органу юстицiї про державну реєстрацiю нормативно-правового акта та правовi пiдстави його прийняття) |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу
юстицiї (виконавець) |
___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
(додаток 2 iз змiнами, внесеними згiдно з наказами Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5, вiд 09.11.2020р. N 3891/5) |
Додаток 3 до Порядку подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до органiв юстицiї та проведення їх державної реєстрацiї (пiдпункт 2 пункту 11) |
____________________________________________
(найменування органу юстицiї)
ПОГОДЖУЮ
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
|
|||||
|
|
|||||
___ ____________ 20__ року | ___ ____________ 20__ року |
ВИСНОВОК
про доопрацювання нормативно-правового акта
(найменування мiнiстерства, iншого органу, який прийняв нормативно-правовий акт) |
(вид, дата, номер та заголовок нормативно-правового акта) |
(дата надходження до органу юстицiї) |
Стислий змiст нормативно-правового акта: |
Зворотний бiк
Стисла iнформацiя щодо: |
; |
2) проведення експертизи на вiдповiднiсть Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколам до неї з урахуванням практики Європейського суду з прав людини |
; |
3) проведення експертизи на вiдповiднiсть мiжнародним договорам України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та зобов'язанням України у сферi європейської iнтеграцiї та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) |
; |
; |
; |
6) проведення антидискримiнацiйної експертизи вiдповiдно до iнформацiї, наданої суб'єктом нормотворення у пояснювальнiй записцi за формою, визначеною у додатку 4 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 року N 950, |
; |
7) проведення цифрової експертизи вiдповiдно до висновку Мiнцифри (у разi якщо нормативно-правовий акт стосується питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку) або вiдповiдно до iнформацiї, наданої суб'єктом нормотворення у пояснювальнiй записцi за формою, визначеною у додатку 4 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 року N 950, |
; |
8) виключено; |
; |
8) узгодження нормативно-правового акта iз заiнтересованими органами (у тому числi за вмовчанням) |
; |
9) позицiї уповноважених представникiв всеукраїнських профспiлок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань органiзацiй роботодавцiв, Уповноваженого Президента України з прав людей з iнвалiднiстю, Урядового уповноваженого з прав осiб з iнвалiднiстю, всеукраїнських громадських органiзацiй осiб з iнвалiднiстю, їх спiлок (якщо нормативно-правовий акт стосується питань соцiально-трудової сфери та/або прав осiб з iнвалiднiстю) |
. |
Висновок: |
(рекомендоване рiшення органу юстицiї про доопрацювання нормативно-правового акта та правовi пiдстави його прийняття) |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу
юстицiї (виконавець) |
___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
(додаток 3 iз змiнами, внесеними згiдно з наказами Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5, вiд 09.11.2020р. N 3891/5) |
Додаток 4 до Порядку подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до органiв юстицiї та проведення їх державної реєстрацiї (пiдпункт 3 пункту 11) |
____________________________________________
(найменування органу юстицiї)
ПОГОДЖУЮ
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
|
|||||
|
|
|||||
___ ____________ 20__ року | ___ ____________ 20__ року |
ВИСНОВОК
про вiдмову в державнiй реєстрацiї
нормативно-правового акта
(найменування мiнiстерства, iншого органу, який прийняв нормативно-правовий акт) |
(вид, дата, номер та заголовок нормативно-правового акта) |
(дата надходження до органу юстицiї) |
Стислий змiст нормативно-правового акта: |
Зворотний бiк
Стисла iнформацiя щодо: |
; |
2) проведення експертизи на вiдповiднiсть Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколам до неї з урахуванням практики Європейського суду з прав людини |
; |
3) проведення експертизи на вiдповiднiсть мiжнародним договорам України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та зобов'язанням України у сферi європейської iнтеграцiї та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) |
; |
; |
; |
6) проведення антидискримiнацiйної експертизи вiдповiдно до iнформацiї, наданої суб'єктом нормотворення у пояснювальнiй записцi за формою, визначеною у додатку 4 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 року N 950, |
; |
7) проведення цифрової експертизи вiдповiдно до висновку Мiнцифри (у разi якщо нормативно-правовий акт стосується питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку) або вiдповiдно до iнформацiї, наданої суб'єктом нормотворення у пояснювальнiй записцi за формою, визначеною у додатку 4 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 року N 950, |
; |
8) виключено; |
; |
8) узгодження нормативно-правового акта iз заiнтересованими органами (у тому числi за вмовчанням) |
; |
9) позицiї уповноважених представникiв всеукраїнських профспiлок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань органiзацiй роботодавцiв, Уповноваженого Президента України з прав людей з iнвалiднiстю, Урядового уповноваженого з прав осiб з iнвалiднiстю, всеукраїнських громадських органiзацiй осiб з iнвалiднiстю, їх спiлок (якщо нормативно-правовий акт стосується питань соцiально-трудової сфери та/або прав осiб з iнвалiднiстю) |
. |
Висновок: |
(рекомендоване рiшення органу юстицiї про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правового акта та правовi пiдстави його прийняття) |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу
юстицiї (виконавець) |
___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
(додаток 4 iз змiнами, внесеними згiдно з наказами Мiнiстерства юстицiї України вiд 10.06.2020р. N 1917/5, вiд 09.11.2020р. N 3891/5) |
Додаток 5 до Порядку подання нормативно-правових актiв на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України та проведення їх державної реєстрацiї (пiдпункт 4 пункту 11) |
____________________________________________
(найменування органу юстицiї)
ПОГОДЖУЮ
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
|
|||||
|
|
|||||
___ ____________ 20__ року | ___ ____________ 20__ року |
ВИСНОВОК
про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй
реєстрацiї
(найменування мiнiстерства, iншого органу, який прийняв акт) |
(вид, дата, номер та заголовок акта) |
(дата надходження до органу юстицiї) |
Стислий змiст акта: |
Зворотний бiк
Стисла iнформацiя щодо: |
; |
2) вiдповiдностi Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколам до неї з урахуванням практики Європейського суду з прав людини |
; |
3) вiдповiдностi мiжнародним договорам України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та зобов'язанням України у сферi європейської iнтеграцiї та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) |
. |
Висновок: |
(рекомендоване рiшення органу юстицiї про визнання акта таким, що не пiдлягає державнiй реєстрацiї, та правовi пiдстави його прийняття) |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу юстицiї | ___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
Уповноважена посадова особа органу
юстицiї (виконавець) |
___________ (пiдпис) |
Власне iм'я ПРIЗВИЩЕ |
(Порядок iз змiнами, внесеними згiдно з наказами Мiнiстерства юстицiї України вiд 23.08.2006р. N 70/5, вiд 02.08.2007р. N 592/5, вiд 25.06.2008р. N 1055/5, вiд 07.08.2008р. N 1357/5, вiд 06.03.2009р. N 416/5, вiд 13.04.2009р. N 647/5, вiд 30.12.2009р. N 2607/5, вiд 17.02.2010р. N 320/5, вiд 01.03.2011р. N 632/5, вiд 13.04.2011р. N 1113/5, вiд 25.08.2011р. N 2035/5, у редакцiї наказу Мiнiстерства юстицiї України вiд 15.05.2013р. N 883/5, iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 30.09.2013р. N 2056/5, вiд 14.11.2013р. N 2419/5, вiд 19.12.2014р. N 2147/5, вiд 31.05.2018р. N 1676/5, вiд 01.03.2019р. N 632/5, вiд 07.08.2019р. N 2463/5, у редакцiї наказу Мiнiстерства юстицiї України вiд 26.03.2020р. N 1207/5) |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Мiнiстерства юстицiї України вiд 12 квiтня 2005 р. N 34/5 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 12 квiтня 2005 р. за N 382/10662 |
Змiни до Порядку скасування рiшення
про державну реєстрацiю нормативно-правових
актiв, занесених до державного реєстру
1. У пунктi 6:
1.1. В абзацi першому слова "центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв прокуратури, суду" замiнити словами "органiв виконавчої влади, iнших юридичних осiб".
1.2. В абзацi другому слова "вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв прокуратури, суду або громадян реєструючий орган аналiзує цi пропозицiї" замiнити словами "реєструючий орган їх аналiзує".
2. В абзацi першому пункту 7 слово та цифру "пунктi 4" замiнити словами та цифрами "пiдпунктах 4.1, 4.2, 4.4 i 4.5 пункту 4".
3. Пункт 9 пiсля слiв "нормативно-правового акта" доповнити словами "(далi - Висновок)".
4. У пунктi 10 слова "про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта" вилучити.
5. Пункт 10 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"У разi скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта та розпорядчого документа, яким вiн затверджений, у Висновку зазначаються реквiзити нормативно-правового акта та розпорядчого документа, рiшення про державну реєстрацiю яких скасовується".
6. У пунктi 11 слова "про скасування рiшення про державну реєстрацiю" вилучити, а слова "кожного нового року" замiнити словами "1 сiчня кожного року".
7. В абзацi другому пункту 12 слово "Напис" замiнити словом "Штамп".
8. У пунктi 14 слова "нормативно-правовий акт якого скасовано" замiнити словами "що його видав".
9. Пункт 15 викласти в такiй редакцiї:
"15. Якщо за результатами оскарження органом вищого рiвня скасування рiшення про державну реєстрацiю буде визнано неправомiрним або виникнуть новi обставини, якi унеможливлять iснування пiдстави для скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта, скасування рiшення про державну реєстрацiю реєструючим органом анулюється шляхом складання Висновку про анулювання скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта (додаток 4) та проставлення штампа з написом про анулювання скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта (додаток 5).
У журналi облiку скасування рiшень про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв (графа "Примiтка") робиться вiдповiдна вiдмiтка з одночасним присвоєнням затвердженому Висновку про анулювання скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта порядкового номера за датою його затвердження.
Про анулювання скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта реєструючий орган наступного дня повiдомляє органу, що видав нормативно-правовий акт".
10. У пунктi 16 число "10" замiнити на число "15", слова "про скасування рiшення про державну реєстрацiю" вилучити, а пiсля слiв "реєструючим органом" додати слово "позитивного".
11. У пунктi 18 слова "про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта" вилучити.
12. Пункт 18 доповнити новим абзацом такого змiсту:
"У супровiдному листi, з яким Висновок передається для опублiкування, указується дата виключення нормативно-правового акта з державного реєстру".
13. Пункт 19 викласти в такiй редакцiї:
"19. Нормативно-правовий акт, виключений з державного реєстру, пiдлягає скасуванню органом, що його видав, протягом 5 днiв з дня отримання повiдомлення про виключення з державного реєстру.
Копiя вiдповiдного розпорядчого документа направляється до реєструючого органу протягом 2 днiв з дня скасування нормативно-правового акта. Такий розпорядчий документ не повинен мiстити правових норм".
14. Додаток 1 викласти в новiй редакцiї (додається).
15. У Журналi облiку скасування рiшень про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв (додаток 2) слова "реєстрацiя якого скасована" (3 графа) та слова "що скасований" (4 графа) у вiдповiдних графах замiнити словами "рiшення про державну реєстрацiю якого скасовано".
16. Додаток 3 викласти в новiй редакцiї (додається).
Директор Департаменту державної реєстрацiї нормативних актiв | В. В. Бутрименко |
Додаток 1 до Порядку скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, занесених до державного реєстру |
(реєструючий орган) |
ЗГОДЕН Керiвник структурного пiдроздiлу реєструючого органу |
ЗАТВЕРДЖУЮ Керiвник чи заступник керiвника реєструючого органу |
|
(пiдпис, iнiцiали, прiзвище) | (пiдпис, iнiцiали, прiзвище) | |
"___" ____________ 20__ року | "___" ____________ 20__ року |
ВИСНОВОК N ___
про скасування рiшення про державну реєстрацiю
нормативно-правового акта
(найменування мiнiстерства, iншого органу, що видав акт) |
(заголовок нормативно-правового акта, вид, дата та номер розпорядчого документа, яким вiн затверджений) |
(дата реєстрацiї й номер за державним реєстром) |
(пiдстави для скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта) |
Зворотний бiк Висновку
ВИСНОВОК | |
Виконавець | |||
(пiдпис) | (iнiцiали, прiзвище) |
Дата складання висновку ____________________
Додаток 3 до Порядку скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, занесених до державного реєстру |
Напис про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта
_____________________________ (реєструючий орган) Рiшення
про державну реєстрацiю "___" ____________ 20__ року за N ____ Керiвник _________________________ |
Додаток 4 до Порядку скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, занесених до державного реєстру |
(реєструючий орган) |
ЗГОДЕН Керiвник структурного пiдроздiлу реєструючого органу |
ЗАТВЕРДЖУЮ Керiвник чи заступник керiвника реєструючого органу |
|
(пiдпис, iнiцiали, прiзвище) | (пiдпис, iнiцiали, прiзвище) | |
"___" ____________ 20__ року | "___" ____________ 20__ року |
ВИСНОВОК N ___
про анулювання скасування рiшення про державну
реєстрацiю нормативно-правового акта
(найменування мiнiстерства, iншого органу, що видав акт) |
(заголовок нормативно-правового акта, вид, дата та номер розпорядчого документа, яким вiн затверджений) |
(дата реєстрацiї й номер за державним реєстром) |
(дата й номер висновку про скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта) |
(пiдстави для анулювання скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта) |
Зворотний бiк Висновку
ВИСНОВОК | |
Виконавець | |||
(пiдпис) | (iнiцiали, прiзвище) |
Дата складання висновку ____________________
Додаток 5 до Порядку скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, занесених до державного реєстру |
Напис про анулювання скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правового акта
_____________________________ (реєструючий орган) Скасування
рiшення про державну реєстрацiю "___" ____________ 20__ року за N ____ Керiвник _________________________ |