ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
27.07.10 | N 828 |
---|
Про затвердження Порядку органiзацiї та
здiйснення контролю за виконанням документiв у
Державнiй митнiй службi України
З метою змiцнення виконавської дисциплiни та вдосконалення системи контролю за нею наказую:
1. Затвердити Порядок органiзацiї та здiйснення контролю за виконанням документiв у Державнiй митнiй службi України (далi - Порядок), що додається.
2. Керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби забезпечити вивчення та неухильне виконання вимог цього Порядку пiдпорядкованим особовим складом.
3. Керiвникам регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй привести в мiсячний строк власнi нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть до цього наказу.
4. Уважати таким, що втратив чиннiсть, роздiл 6 Iнструкцiї з дiловодства в митнiй службi України, затвердженої наказом Держмитслужби вiд 28.12.2002 N 747.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Служби Гутника А.Є.
Голова Служби | I.Г.Калєтнiк |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної Служби України 27.07. 2010 N 828 |
ПОРЯДОК
органiзацiї та здiйснення контролю за виконанням
документiв у Державнiй митнiй службi України
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок визначає органiзацiю та здiйснення контролю за дотриманням строкiв i повнотою виконання завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами й дорученнями Президента України, рiшеннями Кабiнету Мiнiстрiв України, строкiв, установлених для вирiшення питань, що порушенi в листах Президента України, Голови Верховної Ради України та його заступникiв, голiв комiтетiв Верховної Ради України i депутатських фракцiй, запитах i зверненнях народних депутатiв України, iнших органiв державної влади, а також наказами Держмитслужби, дорученнями, розпорядженнями та протокольними рiшеннями нарад її керiвництва (далi - контрольнi документи).
1.2. Контроль за своєчаснiстю та повнотою виконання контрольних документiв здiйснюється вiдповiдно до вимог Митного кодексу України, Законiв України "Про прокуратуру", "Про Службу безпеки України", "Про статус народного депутата України", "Про комiтети Верховної Ради України", "Про звернення громадян", "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами", Положення про контроль за виконанням указiв, розпоряджень i доручень Президента України, затвердженого Указом Президента України вiд 19.02.2002 N 122 (в редакцiї Указу вiд 26.07.2005 N 1132/2005), Примiрної iнструкцiї з дiловодства у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 17.10.97 N 1153 (зi змiнами), Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 950 (зi змiнами), та цього Порядку.
1.3. Основними завданнями контролю за виконанням документiв у Держмитслужбi є:
забезпечення своєчасного та якiсного виконання всiх завдань, поставлених в контрольних документах, запобiгання можливим недолiкам в органiзацiї виконання контрольних документiв та ризикам несвоєчасного їх виконання;
удосконалення та пiдвищення ефективностi системи контролю, вiдповiдальностi посадових осiб за стан виконавської дисциплiни.
1.4. Контролю пiдлягають зареєстрованi документи, у яких мiстяться питання чи прохання, що потребують вирiшення та у дорученнях до яких установленi вiдповiднi завдання.
1.5. Контроль покладається на:
Управлiння справами - за своєчаснiстю та повнотою виконання контрольних документiв;
Департамент органiзацiйно-iнформацiйного забезпечення дiяльностi Голови Служби - за виконанням рiшень колегiй та планiв роботи Держмитслужби;
Управлiння правового забезпечення - за виконанням документiв процесуального характеру (позовних заяв, рiшень, ухвал та постанов судiв, судових повiсток, повiдомлень i викликiв до судiв тощо), пов'язаних з представництвом iнтересiв Держмитслужби в судах.
1.6. Органiзацiю та координацiю роботи щодо здiйснення контролю за виконанням контрольних документiв здiйснює один iз заступникiв Голови Служби вiдповiдно до розподiлу функцiональних повноважень.
1.7. Безпосереднiй контроль за своєчаснiстю i повнотою виконання контрольних документiв здiйснює сектор контролю виконання доручень вищих органiв влади та Голови Служби Управлiння справами (далi - сектор контролю).
1.8. Структурнi пiдроздiли Держмитслужби самостiйно здiйснюють контроль за виконанням вхiдних документiв, якi надiйшли керiвництву пiдроздiлiв та були зареєстрованi в цих пiдроздiлах.
1.9. Вiдповiдальнiсть за своєчаснiсть i повноту виконання контрольних документiв у структурних пiдроздiлах Держмитслужби несуть керiвники цих пiдроздiлiв, а безпосереднiй контроль здiйснюють посадовi особи, вiдповiдальнi за ведення дiловодства.
1.10. Посадовi особи структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, вiдповiдальнi за ведення дiловодства:
уносять до реєстрацiйних карток резолюцiї керiвництва структурних пiдроздiлiв Держмитслужби та змiни до них;
щоденно здiйснюють монiторинг виконання контрольних документiв та готують керiвнику пiдроздiлу вiдповiдну iнформацiю;
за 2-3 днi до закiнчення строку виконання контрольних документiв попереджують безпосереднiх виконавцiв про його наближення;
надають до сектору контролю не пiзнiше наступного дня пiсля виконання контрольних документiв iнформацiю чи матерiали про їх виконання для зняття цих документiв з контролю;
щотижня, в день отримання, надають керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби iнформацiю про наближення термiнiв виконання контрольних документiв та перелiки контрольних документiв, якi не виконанi в установленi термiни, пiдготовленi Управлiнням справами.
Вiдповiднi функцiї вносяться до посадових iнструкцiй посадових осiб, вiдповiдальних за ведення дiловодства в структурних пiдроздiлах Держмитслужби.
1.11. Вiдповiдальнiсть за виконання контрольних документiв покладається на пiдроздiли (посадових осiб), що зазначенi в розпорядчому документi (наказi, дорученнi, рiшеннi тощо) або резолюцiї керiвника. Якщо виконання контрольного документа покладено на декiлька пiдроздiлiв (посадових осiб), то вiдповiдальним за органiзацiю виконання є той пiдроздiл (посадова особа), що в резолюцiї зазначений першим або окремо визначений (далi - головний виконавець).
1.12. Вiдповiдальнiсть за належну пiдготовку документiв, що розробляються на виконання завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами i дорученнями Кабiнету Мiнiстрiв України, запитами та зверненнями народних депутатiв України, покладається на заступникiв Голови Держмитслужби вiдповiдно до розподiлу функцiональних повноважень, iнших документiв - на керiвникiв структурних пiдроздiлiв Держмитслужби.
2. Строки та термiни виконання документiв
2.1. Строком є певний перiод у часi, зi спливом якого пов'язана дiя чи подiя, яка має юридичне значення.
2.2. Термiном є певний момент у часi, з настанням якого пов'язана дiя чи подiя, яка має юридичне значення.
2.3. Перебiг строку починається з наступного дня пiсля вiдповiдної календарної дати або настання подiї, з якими пов'язано його початок, i закiнчується в останнiй день вiдповiдного строку.
Якщо останнiй день строку виконання контрольного документа припадає на вихiдний, святковий або iнший неробочий день, то днем завершення строку вважається перший за ним робочий день.
2.4. Строки виконання контрольних документiв, якi надiйшли з органiв влади вищого рiвня, обчислюються в календарних днях вiд дати їх пiдписання (затвердження, набрання чинностi), в iнших випадках - вiд дати їх надходження до Держмитслужби.
2.5. Контрольнi документи можуть бути iз зазначенням i без зазначення термiну/строку виконання. Термiни/строки виконання можуть бути зазначенi в самому документi, визначенi резолюцiями керiвництва або встановленi актами законодавства. Перелiк основних контрольних документiв, строки виконання яких встановленi актами законодавства, наведено в додатку до цього Порядку.
2.6. Контрольнi документи, строки виконання яких не встановлено законодавчими актами та в яких не зазначено конкретних строкiв чи термiнiв виконання, повиннi бути опрацьованi протягом 30-ти календарних днiв.
2.7. Контрольнi документи, що надiйшли з органiв влади вищого рiвня з позначкою "Термiново", виконуються протягом 7-ми робочих днiв вiд дати їх пiдписання (затвердження), iншi з такою позначкою - протягом 7-ми робочих днiв вiд дати надходження. Контрольнi документи з позначкою "Негайно" чи "Невiдкладно" - аналогiчно протягом 3-х календарних днiв.
Телеграми, у яких порушуються питання, що потребують негайного вирiшення, виконуються протягом 2-х днiв, решта - протягом 10 днiв.
2.8. Доповiдь керiвництву на виконання доручень з позначками "Термiново доповiсти" чи "Термiново переговорити" повинна бути здiйснена протягом 2-х календарних днiв, а з позначками " Доповiсти ", " Доповiсти особисто ", " Переговорити " - протягом 4-х календарних днiв, про що особа, яка надала такi доручення, вчиняє напис на оригiналi доручення.
2.9. Термiн виконання контрольного документа може бути змiнений лише посадовою особою, яка його встановила, а в разi її вiдсутностi - посадовою особою, що її замiщує.
2.10. Контрольнi документи, якi потребують перiодичного виконання, пiсля виконання за першим термiном можуть бути переданi для здiйснення подальшого контролю до вiдповiдних структурних пiдроздiлiв Держмитслужби з позначкою про це в контрольнiй картцi.
2.11. У разi потреби, строки виконання контрольних документiв можуть бути продовженi на аргументоване прохання виконавця, яке подається вiдповiдно до вимог Порядку пiдготовки документiв про перенесення строкiв виконання актiв, доручень Президента України, рiшень i доручень Кабiнету Мiнiстрiв України структурними пiдроздiлами Державної митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 08.08.2003 N 540.
3. Органiзацiя контролю за виконанням контрольних документiв
3.1. Контроль за виконанням контрольних документiв включає такi етапи:
- поставлення документiв на контроль;
- своєчасне передання документiв виконавцям;
- монiторинг ходу виконання документiв;
- iнформування керiвництва про хiд виконання документiв;
- подання проектiв вiдповiдей на пiдпис керiвництву Держмитслужби;
- зняття документiв з контролю;
- облiк та узагальнення результатiв контролю.
3.2. Прийняття, реєстрацiя, розгляд керiвництвом Держмитслужби, поставлення документiв на контроль та передання їх виконавцям здiйснюються вiдповiдно до вимог Iнструкцiї з дiловодства в митнiй службi України, затвердженої наказом Держмитслужби вiд 28.12.2002 N 747, роздiлу IV "Органiзацiя роботи з документами" Регламенту Державної митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 22.10.2007 N 879, та Порядку проходження документiв, адресованих керiвництву Держмитслужби України, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 18.08.2008 N 910.
3.3. Поставлення документiв на контроль та контроль за їх виконанням здiйснюються iз застосуванням персонального комп'ютера з використанням програмно - iнформацiйного комплексу "Канцелярiя".
3.4. Термiн виконання контрольного документа визначається посадовими особами загального вiддiлу Управлiння справами пiсля розгляду керiвництвом Держмитслужби документа залежно вiд резолюцiї до нього. Контрольний термiн надання вiдповiдi на звернення громадян визначається посадовими особами вiддiлу листiв i органiзацiї прийому громадян Управлiння справами. Пiсля цього контрольнi документи передаються до структурних пiдроздiлiв Держмитслужби для виконання.
3.5. Строк виконання контрольного документа триває до повного виконання вимог, зазначених у дорученнi до нього.
3.6. Посадова особа, вiдповiдальна за ведення дiловодства в структурному пiдроздiлi Держмитслужби, отримує кореспонденцiю в загальному вiддiлi Управлiння справами та пiсля її облiку й розгляду керiвником структурного пiдроздiлу передає контрольний документ виконавцю.
3.7. Контрольний документ повинен передаватися безпосередньому виконавцю протягом одного робочого дня з моменту його надходження до структурного пiдроздiлу Держмитслужби.
3.8. Головний виконавець зобов'язаний органiзувати належне виконання контрольного документа iншими, визначеними резолюцiєю керiвництва виконавцями, а також узагальнити наданi ними матерiали та пiдготувати вiдповiдний документ (доповiдну чи службову записку керiвництву Держмитслужби, лист-вiдповiдь кореспонденту).
Пiдроздiли, посадовi особи, яких визначено як спiввиконавцiв, надають пропозицiї (вiдповiднi матерiали, iнформацiю тощо) головному виконавцю не пiзнiше нiж за три днi до завершення строку виконання контрольного документа (якщо документ потребує термiнового виконання - то в першу чергу).
Вiдповiдальнiсть за своєчасне та якiсне виконання документа однаковою мiрою несуть, у межах компетенцiї, усi пiдроздiли (посадовi особи), зазначенi в резолюцiї керiвництва Держмитслужби.
3.9. Якщо керiвнику структурного пiдроздiлу Держмитслужби для органiзацiї виконання контрольного документа потрiбно залучити iнший структурний пiдроздiл Держмитслужби (спецiалiзовану митну установу чи органiзацiю, регiональну митницю, митницю) або отримати iнформацiю вiд нього, вiн надсилає вiдповiдний запит, у якому визначає форму, обсяги й строк надання iнформацiї, та здiйснює контроль за вчасним отриманням вiдповiдi на нього.
3.10. У разi потреби, переадресування контрольних документiв вiд одного структурного пiдроздiлу Держмитслужби до iншого здiйснюється через загальний вiддiл Управлiння справами за домовленiстю мiж їх керiвниками, а в разi недосягнення згоди - за рiшенням посадової особи, яка наклала первинну резолюцiю. При цьому передача здiйснюється не пiзнiше 2 днiв з моменту отримання контрольного документа, а для термiнового документа - у день його надходження.
3.11. Розгляд та вiзування проектiв вiдповiдей здiйснюються керiвниками структурних пiдроздiлiв Держмитслужби - спiввиконавцями протягом робочого дня з моменту подання на розгляд або першочергово - у разi, якщо документ має позначку "Термiново", "Невiдкладно" чи "Негайно".
3.12. Проекти вiдповiдей на контрольнi документи, що перебувають на контролi в органах влади вищого рiвня, подаються на пiдпис керiвництву Держмитслужби, як правило, за три днi до завершення строку їх виконання.
4. Зняття контрольних документiв з контролю
4.1. Контрольний документ уважається виконаним лише тодi, коли порушенi в ньому питання повнiстю вирiшено й кореспонденту надано вiдповiдь по сутi.
4.2. Зняття з контролю контрольних документiв здiйснюється на пiдставi поданих до сектору контролю Управлiння справами матерiалiв чи iнформацiї, якi свiдчать про виконання документа.
4.3. Документ уважається знятим з контролю пiсля внесення вiдповiдної iнформацiї до реєстрацiйної картки програмно - iнформацiйного комплексу "Канцелярiя".
4.4. Управлiнням справами щоквартально здiйснюється аналiз термiнiв та стану виконання законiв України, актiв i доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабiнету Мiнiстрiв України, запитiв i звернень народних депутатiв України, наказiв Держмитслужби, розпоряджень i доручень її керiвництва та готується вiдповiдна аналiтична довiдка з висновками та пропозицiями щодо усунення недолiкiв та вдосконалення органiзацiї контролю, яка розсилається заступникам Голови Служби, керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби й спецiалiзованих митних установ.
Начальник Управлiння справами | Т.В.Погорєлова |
Додаток до Порядку органiзацiї та здiйснення контролю за виконанням документiв у Державнiй митнiй службi України |
ПЕРЕЛIК
документiв, строки виконання яких установлено
нормативно - правовими актами
Документ | Строк виконання |
1 | 2 |
Доручення на проведення окремих процесуальних дiй | протягом 5-ти календарних днiв з дня
одержання (ст. 383 Митного кодексу України) |
Скарга i подання прокурора у справi про порушення митних правил | протягом 10-ти календарних днiв з дня
одержання (ст. 396 Митного кодексу України) |
Депутатське звернення та звернення комiтету Верховної Ради України | протягом 10-ти календарних днiв з дня його
одержання, а в разi необхiдностi в продовженнi
строку виконання - протягом 30-ти календарних
днiв з моменту одержання, з обов'язковим
повiдомленням заявника про це офiцiйним листом (ст.16 Закону України "Про статус народного депутата України", cт.17 Закону України "Про комiтети Верховної Ради України" ). |
Депутатський запит | протягом 15-ти календарних днiв з дня його
одержання, а в разi необхiдностi в продовженнi
строку виконання - протягом 30 календарних днiв
з моменту одержання, з обов'язковим повiдомленням
Голови Верховної Ради України та народного
депутата України про це офiцiйним листом (ст. 15 Закону України "Про статус народного депутата України") |
Скарга платника податкiв з приводу невiрно визначеної суми податкового повiдомлення | протягом 20-ти календарних днiв вiд дня
отримання скарги (п. 2.2 Порядку розгляду митними органами скарг платникiв податкiв, затвердженого наказом Держмитслужби вiд 08.02.2006 N 97) |
Вимога прокурора | Невiдкладно або у передбаченi законом чи
визначенi прокурором строки (ст. 8 Закону України "Про прокуратуру") |
Протест прокурора на акт, що суперечить закону | Протягом 10-ти календарних днiв пiсля його
надходження (ст. 21 Закону України "Про прокуратуру") |
Письмовий припис прокурора про усунення порушень закону | пiдлягає негайному виконанню, про що
повiдомляється прокурору (ст. 22 Закону України "Про прокуратуру") |
Подання прокурора з вимогами усунення порушень закону, причин цих порушень i умов, що їм сприяють | пiдлягає невiдкладному розгляду. Не пiзнiш
як у мiсячний строк має бути вжито вiдповiдних
заходiв i про результати повiдомлено прокурору (ст. 23 Закону України "Про прокуратуру") |
Постанова прокурора про порушення дисциплiнарного провадження або провадження про адмiнiстративне правопорушення | протягом 10-ти днiв з дня одержання, якщо iнше
не встановлено законом (ст. 24 Закону України "Про прокуратуру") |
Лист-запит правоохоронного органу | Негайно, але не пiзнiше як протягом 10-ти
календарних днiв з дня одержання (ст. 12 Закону України "Про органiзацiйно-правовi основи боротьби з органiзованою злочиннiстю") |