КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 27 серпня 2000 р. | N 1344 |
---|
Про спецiальну економiчну зону "Ренi"
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 10 сiчня 2002 року N 9,
вiд 27 серпня 2003 року N 1368,
вiд 8 вересня 2004 року N 1168
З метою забезпечення функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про спецiальну економiчну зону "Ренi" (додається).
2. Одеськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї забезпечити затвердження в мiсячний термiн вiдповiдних актiв, необхiдних для функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi".
3. Мiнiстерству економiки разом з iншими заiнтересованими центральними органами виконавчої влади здiйснювати монiторинг функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi" i подавати у разi потреби в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо обмеження ввезення на митну територiю України з територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" та вивезення з митної територiї України на територiю цiєї зони окремих видiв товарiв.
4. Державнiй митнiй службi визначити територiї та межi зон митного контролю, а також встановити режим перемiщення на територiю та з територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" товарiв, транспортних засобiв та громадян.
5. Державнiй податковiй адмiнiстрацiї разом з Державною митною службою встановити порядок контролю за правильнiстю застосування спецiального пiльгового режиму оподаткування, який дiє у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi".
Прем'єр-мiнiстр України | В. ЮЩЕНКО |
Iнд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 серпня 2000 р. N 1344 |
ПОЛОЖЕННЯ
про спецiальну економiчну зону "Ренi"
1. Це Положення визначає систему управлiння та органiзацiйнi засади функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi" (далi - СЕЗ), а також порядок розгляду i затвердження iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на її територiї.
2. СЕЗ включає частину територiї м. Ренi Одеської областi загальною площею 94,36 гектара в межах земельної дiлянки, наданої у користування Ренiйському морському торговельному порту i визначеної згiдно з картою, оригiнал якої зберiгається в Ренiйськiй мiськiй радi.
На територiї СЕЗ дiє митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi, встановленi Законом України "Про спецiальну економiчну зону "Ренi".
3. Органами управлiння СЕЗ є:
Одеська облдержадмiнiстрацiя (далi - облдержадмiнiстрацiя);
Ренiйська райдержадмiнiстрацiя (далi - райдержадмiнiстрацiя);
Ренiйська мiська рада та її виконавчий комiтет у межах своїх повноважень;
орган господарського розвитку i управлiння СЕЗ (далi - орган господарського розвитку).
4. Органи управлiння СЕЗ здiйснюють свої повноваження на її територiї вiдповiдно до актiв законодавства та цього Положення.
5. До сфери повноважень облдержадмiнiстрацiї також належить:
визначення стратегiчних напрямiв розвитку СЕЗ;
надання центральним органам виконавчої влади iнформацiї щодо функцiонування СЕЗ;
внесення пропозицiй про змiни в статусi СЕЗ у порядку, встановленому законодавством;
здiйснення iнших повноважень, передбачених Законом України "Про спецiальну економiчну зону "Ренi".
6. До сфери повноважень райдержадмiнiстрацiї також належить:
реєстрацiя суб'єктiв СЕЗ, що реалiзують на її територiї iнвестицiйнi проекти, затвердженi виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради;
утворення, лiквiдацiя, реорганiзацiя органу господарського розвитку за поданням виконавчого комiтету Ренiйської мiської ради;
органiзацiя пiдготовки (перепiдготовки) кадрiв;
регулювання залучення до роботи у СЕЗ iноземних працiвникiв;
здiйснення iнших повноважень, передбачених Законом України "Про спецiальну економiчну зону "Ренi".
7. До сфери повноважень Ренiйської мiської ради та її виконавчого комiтету також належить:
затвердження стратегiчних та поточних програм розвитку СЕЗ;
забезпечення необхiдних умов функцiонування державних органiв, розташованих на територiї СЕЗ;
укладення з органом господарського розвитку генеральної угоди про передачу йому в користування земельних дiлянок та природних ресурсiв мiсцевого значення, розташованих на територiї СЕЗ;
розгляд i затвердження в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї СЕЗ;
укладення договору (контракту) iз суб'єктом СЕЗ щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту в порядку, встановленому Ренiйською мiською радою;
здiйснення iнших повноважень, передбачених Законом України "Про спецiальну економiчну зону "Ренi".
8. Орган господарського розвитку є юридичною особою, що утворена райдержадмiнiстрацiєю вiдповiдно до законодавства.
9. До компетенцiї органу господарського розвитку належить:
органiзацiя облаштування територiї СЕЗ;
органiзацiя i контроль за будiвництвом об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури та розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення договорiв на виконання пiдрядних робiт щодо облаштування територiї СЕЗ, будiвництва об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвитку мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення в установленому порядку договорiв про експлуатацiю об'єктiв iнфраструктури;
укладення з суб'єктами СЕЗ у межах повноважень, наданих Ренiйською мiською радою, договорiв оренди земельних дiлянок та використання природних ресурсiв мiсцевого значення;
видача дозволiв на будiвництво нових господарських об'єктiв суб'єктам СЕЗ, що реалiзують на територiї СЕЗ iнвестицiйнi проекти, затвердженi виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради;
пiдготовка Ренiйськiй мiськiй радi пропозицiй щодо ставок орендної плати, розмiрiв плати за комунальнi послуги, тарифiв;
здiйснення разом з вiдповiдними органами заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї СЕЗ;
складення та подання статистичної звiтностi про функцiонування СЕЗ вiдповiдно до актiв законодавства;
виконання iнших функцiй та повноважень, визначених у положеннi про орган господарського розвитку чи його статутi та переданих до його компетенцiї iншими органами управлiння СЕЗ.
10. Розгляд i затвердження iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї СЕЗ, здiйснюється виконавчим комiтетом.
11. Суб'єкт пiдприємницької дiяльностi (iнвестор), який має намiр реалiзувати iнвестицiйний проект, або уповноважена ним в установленому порядку особа (далi - заявник) подає до виконавчого комiтету:
заяву про розгляд iнвестицiйного проекту за формою, встановленою виконавчим комiтетом;
iнвестицiйний проект, який виконано вiдповiдно до вимог, затверджених Ренiйською мiською радою, пiдписано заявником, прошито, пронумеровано та погоджено з Ренiйським морським торговельним портом (у двох примiрниках);
нотарiально засвiдченi копiї свiдоцтва про державну реєстрацiю суб'єкта пiдприємницької дiяльностi та копiї засновницьких документiв юридичної особи;
у разi коли заявником є iноземна юридична особа - документи, що пiдтверджують реєстрацiю iноземної юридичної особи у країнi її мiсцезнаходження (витяг з торговельного, банкiвського або судового реєстру тощо). Цi документи повиннi бути засвiдченi вiдповiдно до законодавства країни, що їх видала, перекладенi українською мовою та легалiзованi у консульськiй установi України, якщо мiжнародними договорами України не передбачено iнше, або засвiдченi у посольствi вiдповiдної держави в Українi та легалiзованi в МЗС;
висновки щодо iнвестицiйного проекту органiв, що здiйснюють контроль за додержанням безпеки виробництва та працi, протипожежної i екологiчної безпеки, iнших органiв та органiзацiй вiдповiдно до їх компетенцiї та за перелiком, установленим виконавчим комiтетом;
довiдку, видану органом державної податкової служби за мiсцезнаходженням заявника, про стан розрахункiв iз сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) - для юридичних осiб, зареєстрованих в Українi.
У разi потреби виконавчий комiтет може вимагати вiд заявника iншi документи, що пiдтверджують його спроможнiсть реалiзувати iнвестицiйний проект.
Заявник несе вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть iнформацiї, що мiститься у поданих ним документах.
12. Пiсля перевiрки комплектностi документiв, зазначених у пунктi 11 цього Положення, виконавчий комiтет реєструє їх у спецiальному журналi за порядковим номером i видає заявниковi письмове пiдтвердження щодо отримання таких документiв.
Форма ведення цього журналу встановлюється виконавчим комiтетом.
Виконавчий комiтет надсилає у триденний термiн з дня реєстрацiї документiв копiю заяви про розгляд iнвестицiйного проекту та копiю iнвестицiйного проекту облдержадмiнiстрацiї та Мiнекономiки для проведення за участю Мiнтрансу, Мiнфiну, Мiнпромполiтики, Державної податкової адмiнiстрацiї в Одеськiй областi експертизи iнвестицiйного проекту з метою запобiгання негативним наслiдкам його реалiзацiї, зокрема щодо виконання державних та регiональних програм економiчного, науково-технiчного та соцiального розвитку, обсягiв надходжень до бюджетiв, а також з метою визначення джерел покриття можливих втрат.
(абзац третiй пункту 12 в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.01.2002 р. N 9) |
Вiдповiднi висновки облдержадмiнiстрацiї, Мiнекономiки щодо iнвестицiйного проекту надсилаються в мiсячний термiн виконавчому комiтетовi.
(абзац четвертий пункту 12 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.01.2002 р. N 9) |
13. Виконавчий комiтет розглядає зареєстрованi документи заявника разом з експертними висновками щодо визначення доцiльностi реалiзацiї iнвестицiйного проекту i приймає рiшення про затвердження або вiдмову у затвердженнi цього проекту у термiн, який не може перевищувати 45 днiв з дати подання документiв заявником.
131. Рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту приймається виконавчим комiтетом лише за наявностi позитивних висновкiв щодо доцiльностi його реалiзацiї вiд усiх центральних органiв виконавчої влади, залучених до проведення експертизи.
(Положення доповнено пунктом 131 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.08.2003 р. N 1368) |
14. У разi затвердження iнвестицiйного проекту заявниковi видається витяг з вiдповiдного рiшення виконавчого комiтету разом з примiрником iнвестицiйного проекту, на титульному аркушi якого проставляються дата i номер цього рiшення, скрiпленi пiдписом уповноваженої посадової особи та печаткою виконавчого комiтету.
15. Виконавчий комiтет вiдмовляє заявниковi у затвердженнi iнвестицiйного проекту:
за наявностi негативних висновкiв щодо доцiльностi реалiзацiї iнвестицiйного проекту;
у разi виявлення недостовiрних вiдомостей у поданих заявником документах;
за наявностi у заявника заборгованостi iз сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв).
Рiшення про вiдмову у затвердженнi iнвестицiйного проекту виконавчий комiтет надсилає заявниковi у дводенний термiн пiсля його прийняття з обґрунтуванням причин вiдмови.
16. Заявник, якому вiдмовлено у затвердженнi iнвестицiйного проекту, має право пiсля усунення недолiкiв та доопрацювання iнвестицiйного проекту повторно подати його на розгляд виконавчого комiтету в установленому порядку.
17. Заявник може iнiцiювати внесення змiн до затвердженого iнвестицiйного проекту (крiм змiн, пов'язаних з iмпортом товарiв 1 - 24 груп УКТЗЕД, та змiн, що можуть призвести до зменшення кошторисної вартостi iнвестицiйного проекту порiвняно з установленим законодавством мiнiмальним рiвнем).
Змiни до iнвестицiйного проекту розглядаються i затверджуються виконавчим комiтетом у разi:
змiни коду згiдно з УКТЗЕД товару, що ввозиться на митну територiю України виключно для реалiзацiї iнвестицiйного проекту, за винятком змiни коду товару на рiвнi товарної позицiї (першi чотири знаки);
змiни вартостi товару у зв'язку з коливанням валютного курсу.
Виконавчий комiтет надсилає по одному примiрнику затверджених змiн Мiнекономiки, облдержадмiнiстрацiї, вiдповiдному органу державної податкової служби i митному органу.
Змiни, не передбаченi цим пунктом, розглядаються згiдно з пунктами 1 - 16 цього Положення.
(пункт 17 в редакцiї постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.08.2003 р. N 1368, вiд 08.09.2004 р. N 1168) |
18. Статус суб'єкта СЕЗ надається суб'єктам пiдприємницької дiяльностi - юридичним особам, розташованим на територiї СЕЗ та зареєстрованим у встановленому порядку як суб'єкти СЕЗ.
19. Реєстрацiя суб'єкта пiдприємницької дiяльностi як суб'єкта СЕЗ проводиться райдержадмiнiстрацiєю в установленому нею порядку за умови:
укладення з виконавчим комiтетом договору (контракту) щодо умов реалiзацiї на територiї СЕЗ затвердженого в установленому цим Положенням порядку iнвестицiйного проекту вартiстю, еквiвалентною не менш як 200 тис. доларiв США.
Зазначений договiр (контракт) складається вiдповiдно до Типового договору (контракту) на реалiзацiю iнвестицiйного проекту на територiї прiоритетного розвитку, в спецiальнiй (вiльнiй) економiчнiй зонi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 липня 1999 р. N 1199;
внесення в установленому порядку плати за реєстрацiю.
20. Свiдоцтво про реєстрацiю суб'єкта СЕЗ видається райдержадмiнiстрацiєю за встановленою нею формою i є пiдставою для надання пiльг, передбачених актами законодавства для суб'єктiв цiєї СЕЗ.
21. Скасування реєстрацiї суб'єкта СЕЗ проводиться райдержадмiнiстрацiєю:
за iнiцiативою суб'єкта СЕЗ згiдно iз заявою;
у разi скасування державної реєстрацiї його як суб'єкта пiдприємницької дiяльностi в установленому законодавством порядку;
у разi закiнчення термiну дiї договору (контракту) щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту чи дострокового розiрвання зазначеного договору (контракту) в установленому порядку.
Скасування реєстрацiї суб'єкта СЕЗ не є пiдставою для скасування державної реєстрацiї його як суб'єкта пiдприємницької дiяльностi.
22. Райдержадмiнiстрацiя в одноденний термiн пiсля реєстрацiї суб'єкта СЕЗ та/або її скасування iнформує про це органи державної податкової служби, митної служби, виконавчий комiтет та облдержадмiнiстрацiю.
23. Виконавчий комiтет до першого числа мiсяця, що настає за звiтним кварталом, подає облдержадмiнiстрацiї iнформацiю про функцiонування СЕЗ.
24. Облдержадмiнiстрацiя подає:
до п'ятого числа мiсяця, що настає за звiтним, Мiнекономiки, Мiнтрансу iнформацiю про реєстрацiю суб'єктiв СЕЗ або про її скасування;
до п'ятого числа мiсяця, що настає за звiтним кварталом, Мiнекономiки iнформацiю про стан реалiзацiї суб'єктами СЕЗ iнвестицiйних проектiв.
25. Територiя СЕЗ огороджується за периметром i облаштовується вiдповiдно до вимог Держмитслужби. Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури i огородження територiї СЕЗ та їх фiнансування здiйснюється органом господарського розвитку.
Спецiальний митний режим на територiї СЕЗ запроваджується з дня затвердження Держмитслужбою акта приймання-передачi в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури.
26. Перетинання державного кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують на територiю СЕЗ, здiйснюється в установленому законодавством порядку.
27. Спори, стороною яких є органи управлiння СЕЗ, розглядаються вiдповiдно до законодавства України.