ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
27.05.05 | N 435 |
---|
Про затвердження Концепцiї створення,
упровадження i розвитку системи аналiзу та
керування ризиками та Положення про систему
аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi
окремих форм митного контролю
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказом Державної митної служби України
вiд 24 лютого 2006 року N 145
З метою забезпечення вдосконалення дiяльностi митної служби України, прискорення митних формальностей i спрощення митних процедур, пiдвищення ефективностi митного контролю на основi системи аналiзу та керування ризиками та на виконання пункту 55 заходiв щодо виконання у 2005 роцi Плану дiй Україна - ЄС, затверджених розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.04.2005 N 117-р, наказую:
1. Затвердити Концепцiю створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю, що додаються.
2. Керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, начальникам Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту, Управлiння iнформацiйного забезпечення та митної статистики, Центрального митного управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи, регiональних митниць, митниць забезпечити впровадження в роботi митних органiв принципiв, викладених у Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положеннi про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю.
3. Управлiнню iнформацiйного забезпечення та митної статистики забезпечити допрацювання та впровадження програмно-iнформацiйних комплексiв для системи аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Служби | В.В.Скомаровський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 27.05.05 N 435 |
Концепцiя
створення, упровадження i розвитку системи
аналiзу та керування ризиками
1. Загальнi положення
Ураховуючи стратегiчний курс України на iнтеграцiю з Європейським Союзом, забезпечення входження України у європейський полiтичний, економiчний i правовий простiр, удосконалення механiзму спiвробiтництва України з Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом) та на забезпечення виконання Угоди про партнерство та спiвробiтництво, пiдписаної мiж Україною i Європейським Союзом, з метою забезпечення доступу товарiв, що експортуються з України, до зовнiшнiх ринкiв, забезпечення стабiльного та передбачуваного розвитку економiки України, залучення iноземних iнвестицiй, запровадження режиму найбiльшого сприяння у сферi зовнiшньої торгiвлi з країнами - членами Свiтової органiзацiї торгiвлi Держмитслужбою України розроблено Концепцiю створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками (далi - Концепцiя).
Набрання чинностi Митним кодексом України, завдання, покладенi Президентом i Урядом України на митну службу України, глобалiзацiя свiтової економiки, значнi змiни в зовнiшнiй торгiвлi, необхiднiсть застосування сучасних iнформацiйних технологiй все це вимагає вiд митної служби України змiнювати процедури i правила проведення митного контролю й митного оформлення, а з урахуванням цих змiн - визначати стратегiю митного контролю, виходячи iз системи заходiв оцiнки ризикiв.
Митнi органи України при проведеннi митного контролю повиннi керуватись принципом вибiрковостi i, як правило, обмежуватися формами митного контролю, достатнiми для забезпечення дотримання законодавства України з питань митної справи. При визначеннi форм митного контролю повинна використовуватись система аналiзу та керування ризиками (далi - САКР).
Позитивний результат застосування САКР пiдтверджується досвiдом роботи митних органiв iноземних держав, в яких ця система вже використовується.
2. Мета та основнi завдання Концепцiї
Мета Концепцiї - пiдвищення ефективностi дiяльностi митних органiв шляхом створення передумов для проведення цiлеспрямованого контролю переважно у випадках з високим ризиком iз застосуванням ресурсiв, наявних у митнiй службi України.
Упровадження САКР має на метi запобiгти порушенням законодавства України з питань митної справи шляхом створення та використання сучасної системи митного адмiнiстрування, забезпечення ефективного митного контролю, оптимального розподiлу матерiальних та людських ресурсiв митної служби України на найбiльш важливих i прiоритетних напрямах роботи. Порушення законодавства України з питань митної справи, пов'язанi з ухиленням вiд сплати податкiв та зборiв, а також вiд проведення iнших обов'язкових процедур (сертифiкацiя, санiтарний, ветеринарний, радiацiйний та iншi види контролю) або встановлення iнших обмежень на здiйснення зовнiшньоторговельних операцiй, знижують конкурентноздатнiсть вiтчизняних товаровиробникiв, наносять шкоду економiчним iнтересам та безпецi держави, забезпечення додержання яких покладено на митнi органи.
Основи та принципи митного контролю, якi передбачають використання САКР, закрiпленi в Мiжнароднiй конвенцiї по спрощенню i гармонiзацiї митних процедур Всесвiтньої митної органiзацiї (Кiотська конвенцiя у редакцiї 1999 року):
- митний контроль обмежується мiнiмумом митних процедур, необхiдних для забезпечення додержання митного законодавства;
- при виборi форм митного контролю використовується система керування ризиками;
- митна служба застосовує метод аналiзу ризикiв для визначення осiб i товарiв, включаючи транспортнi засоби, що пiдлягають митному контролю, та обсяги сукупностi заходiв такого контролю;
- митна служба використовує стратегiю, що базується на системi заходiв оцiнки ймовiрностi недодержання законодавства.
САКР повинна стати однiєю з основних складових роботи з приведення митних процедур в Українi у вiдповiднiсть до критерiїв якостi митного контролю та митного оформлення, передбачених стандартами Свiтової органiзацiї торгiвлi. Такими стандартами є:
- скорочення часу митного оформлення;
- прозорiсть i передбачуванiсть роботи митних органiв для суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (далi - суб'єкти ЗЕД);
- партнерство у вiдносинах митних органiв iз суб'єктами ЗЕД.
САКР дозволить оптимально використовувати ресурси митних органiв, не зменшуючи ефективностi митного контролю, звiльнити бiльшiсть суб'єктiв ЗЕД вiд зайвого контролю. Процедури, заснованi на управлiннi ризиками, дозволяють контролювати проведення митного оформлення на дiлянках, де iснує найбiльший ризик, дозволяючи основному потоку товарiв i фiзичних осiб досить вiльно перемiщуватись через митний кордон України.
3. Основнi поняття, застосовуванi у САКР
Ризик - iмовiрнiсть недодержання законодавства України з питань митної справи.
Ризики подiляються на два типи: виявлений та потенцiйний.
Виявлений ризик - факт, вiдомий ризик, коли порушення законодавства України вже вiдбулося i митнi органи мають iнформацiю про даний факт.
Потенцiйний ризик - ризик, який не виявив себе, але умови для його виникнення iснують.
Аналiз ризику - систематичне використання наявної у митних органах iнформацiї для визначення причин i умов виникнення ризикiв та їх iдентифiкацiї та оцiнки можливих наслiдкiв недодержання законодавства України з питань митної справи.
Об'єкти аналiзу:
- товари, що перебувають пiд митним контролем або випущенi для вiльного обiгу на митнiй територiї України;
- транспортнi засоби, що використовуються для перевезення пасажирiв i товарiв через митний кордон України;
- вiдомостi, що мiстяться у товаротранспортних та iнших товаросупровiдних документах i документах, що подаються до митного органу для здiйснення митного контролю та митного оформлення;
- вiдомостi, що мiстяться у зовнiшньоекономiчних договорах (або iнших документах, що свiдчать про змiст операцiї) юридичних або фiзичних осiб;
- документи, що пiдтверджують правомiрнiсть дiй власника або вповноваженої ним особи вiдносно товарiв, що перебувають пiд митним контролем;
- дiяльнiсть митних брокерiв (представникiв), власникiв митних лiцензiйних складiв, а також перевiзникiв товарiв, зокрема митних;
- результати застосування форм митного контролю;
- митнi органи України.
Товари групи "ризику" - товари, якi перемiщуються через митний кордон України та вiдносно яких виявленi ризики або iснують потенцiйнi ризики.
Товари групи "прикриття" - товари, що з достатнiм ступенем iмовiрностi можуть декларуватись замiсть товарiв групи "ризику".
Iндикатори ризику - визначенi критерiї iз заданими наперед параметрами, вiдхилення вiд яких дозволяє здiйснювати вiдбiр об'єкта контролю.
Сфера ризику - окремi згрупованi об'єкти аналiзу, щодо яких необхiдно застосувати окрему форму митного контролю або їх сукупнiсть.
Оцiнка ризику - систематичне визначення iмовiрностi виникнення ризику i наслiдкiв порушень законодавства України з питань митної справи у разi його виникнення.
Профiль ризику - сукупнiсть вiдомостей про сферу ризику, iндикаторiв ризику, а також вказiвки iз застосування необхiдних заходiв запобiгання або мiнiмiзацiї ризику. Залежно вiд регiону застосування профiль ризику за видами подiляється на: загальноукраїнський, регiональний i зональний.
Керування ризиком - систематична робота з розроблення та практичної реалiзацiї заходiв запобiгання i мiнiмiзацiї ризикiв, методики оцiнки ефективностi їх застосування, а також контролю за застосуванням митних процедур, яка передбачає безперервне оновлення, аналiз i перегляд наявної у митних органах iнформацiї.
4. Основнi завдання САКР
Основними завданнями САКР є:
- створення єдиного iнформацiйного простору, що забезпечує функцiонування САКР;
- розроблення методик (програм) виявлення ризикiв;
- виявлення потенцiйних i фiксацiя виявлених ризикiв;
- виявлення причин i умов, що сприяють здiйсненню митних правопорушень;
- оцiнка можливої шкоди у разi виникнення потенцiйних ризикiв, а також шкоди вiд виявлених ризикiв;
- визначення можливостi запобiгання або мiнiмiзацiї ризикiв, а також визначення необхiдних ресурсiв i розроблення пропозицiй щодо їх оптимального розподiлу;
- розроблення i застосування методик оцiнки ефективностi здiйснених заходiв;
- розроблення i практична реалiзацiя заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв;
- контроль за практичною реалiзацiєю заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв;
- оцiнка ефективностi здiйснених заходiв для аналiзу та керування ризиками й коригування управлiнських рiшень;
- накопичення та аналiз iнформацiї про результати застосування окремих форм митного контролю або їх сукупностi, а також про причини та умови, що сприяють здiйсненню митних правопорушень, з метою вироблення пропозицiй з удосконалення процедур митного контролю.
Метою впровадження САКР є створення сучасної системи митного контролю та митного оформлення, яка на основi оптимального розподiлу ресурсiв митної служби України на найважливiших прiоритетних напрямах роботи САКР дозволить запобiгти порушенням законодавства України з питань митної справи:
- що мають стiйкий характер;
- пов'язанi з ухиленням вiд сплати податкiв та зборiв;
- якi пiдривають конкурентоспроможнiсть вiтчизняних виробникiв;
- зачiпають державнi iнтереси, забезпечення додержання яких покладено на митнi органи.
Вiд упровадження САКР також пiдвищиться ефективнiсть Держмитслужби України на всiх рiвнях управлiння митними органами:
- на стратегiчному рiвнi, де визначаються сфери ризику з найбiльшою ймовiрнiстю потенцiйно можливого порушення законодавства України з питань митної справи i найбiльшим розмiром збитку у разi виникнення ризикiв (тенденцiї i закономiрностi); а також здiйснюються розроблення i використання вiдповiдних заходiв запобiгання цим правопорушенням або їх мiнiмiзацiї на рiвнi всiєї митної служби України;
- на оперативному рiвнi, де визначаються локальнi сфери ризику з найбiльшою ймовiрнiстю потенцiйно можливого порушення законодавства України з питань митної справи i найбiльшим розмiром збитку у разi виникнення ризикiв, характерних для окремих осiб, товарiв та/або митних органiв;
- на тактичному рiвнi, де визначаються сфери ризику, характернi для короткострокових ситуацiй, конкретних осiб, партiй товарiв тощо.
5. Принципи побудови САКР
САКР ґрунтується на таких базових принципах, що забезпечують вирiшення основних завдань митної служби України:
- цiльової спрямованостi, що полягає у пiдпорядкуваннi всiх завдань митної служби України та способiв їх вирiшення забезпеченню додержання законодавства України з питань митної справи;
- цiлiсностi, що полягає у розробленнi i використаннi структурними пiдроздiлами Держмитслужби України функцiональних пiдсистем керування ризиками як елементiв єдиної системи;
- iнформацiйної єдностi, що полягає в сумiсностi iнформацiйних джерел i єдиних пiдходiв до процедур їх обробки та аналiзу, а також взаємопов'язаностi iнформацiї на усiх рiвнях митного адмiнiстрування;
- законностi, що полягає у вiдповiдностi здiйснюваних заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв законодавству України;
- незалежностi вiд систем, розроблених недержавними органiзацiями;
- єдностi керування ризиками, що полягає у визначеннi єдиних пiдходiв до прийняття управлiнських рiшень за здiйснюваними заходами запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв.
Ґрунтуючись на зазначених принципах, САКР забезпечить органiзацiю ефективного митного контролю, здiйснюваного на основi вибiрковостi. Це дозволить митним органам України:
- зосередити увагу на найбiльш важливих i прiоритетних напрямах роботи й забезпечити бiльш ефективне використання наявних ресурсiв;
- пiдвищити можливостi з виявлення i прогнозування порушень законодавства України з питань митної справи;
- створити сприятливi умови особам, якi здiйснюють зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть з додержанням вимог законодавства України з питань митної справи;
- спростити та скоротити час здiйснення митних процедур при перемiщеннi товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України;
- створити єдине iнформацiйне забезпечення функцiональних пiдсистем керування ризиками структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України.
6. Принципи керування ризиками
Стратегiчне керування - визначення сфер ризику з найбiльш iмовiрною потенцiйною можливiстю порушення законодавства України з питань митної справи та найбiльшою шкодою у разi виникнення ризикiв (тенденцiї, закономiрностi), а також розроблення i впровадження вiдповiдних заходiв для запобiгання цим правопорушенням або їх мiнiмiзацiї на рiвнi всiєї митної служби України.
Оперативне керування - визначення локальних сфер ризику з найбiльш iмовiрною потенцiйною можливiстю порушення законодавства України з питань митної справи i найбiльшою шкодою у разi виникнення ризикiв, характерних для окремих осiб, товарiв i/або митних органiв, у тому числi розподiл компетенцiї митних органiв з прийняття рiшень.
Тактичне керування - визначення сфер ризику, характерних для короткострокових ситуацiй, конкретних осiб, партiй товарiв тощо.
7. Елементи САКР
7.1. Збирання та оброблення iнформацiї про осiб, товари i транспортнi засоби, що перемiщуються через митний кордон України
Даний елемент передбачає збирання й оброблення всiєї iснуючої iнформацiї з рiзних джерел про осiб, товари i транспортнi засоби, що перемiщуються через митний кордон України, у тому числi:
- статистичної iнформацiї про товари i транспортнi засоби, що перемiщуються через митний кордон України, а також результати порiвняння внутрiшньодержавної статистики зi статистичними даними країн-контрагентiв;
- iнформацiї про виробничо-економiчний потенцiал країн-контрагентiв;
- iнформацiї, що надходить вiд iнших правоохоронних i контрольних органiв України, а також митних органiв та правоохоронних органiв iноземних держав;
- iнформацiї про результати дiяльностi митних органiв, а також спецiальної статистики про порушення митних правил;
- iнформацiї про правопорушення i злочини у сферi митної справи;
- iнформацiї про дiяльнiсть митних брокерiв (посередникiв), власникiв митних лiцензiйних складiв, а також перевiзникiв;
- iнформацiї, яка заявляється при здiйсненнi декларування товарiв i транспортних засобiв;
- iнформацiї про розрахунки за здiйсненими зовнiшньоекономiчними угодами;
- iнформацiї про транспортнi логiстичнi схеми.
Найважливiшим фактором, що визначає обґрунтованiсть i ефективнiсть прийнятих управлiнських рiшень, є повнота, оперативнiсть (своєчаснiсть) i вiрогiднiсть iнформацiї, що використовується для розроблення i реалiзацiї заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв. Митнi органи повиннi мати доступ до надiйних, достовiрних i актуальних джерел iнформацiї, умiти дати оцiнку цим вiдомостям.
Системнiсть i комплекснiсть заходiв зi збору, узагальнення й аналiзу iнформацiї, наявнiсть декiлькох незалежних джерел iнформацiї, а також технологiя збору iнформацiї, що регламентує джерела iнформацiї, перiодичнiсть вiдновлення, поповнення баз даних i рух (обiг) iнформацiї в митних органах забезпечать максимальну достовiрнiсть та об'єктивнiсть одержуваних результатiв, а також прийняття оптимальних рiшень для визначення необхiдних заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв.
Як основнi вiдомостi для виявлення та визначення потенцiйних ризикiв використовуються iнформацiйнi ресурси Держмитслужби України.
7.2. Виявлення й аналiз ризикiв
Основнi дiї, пов'язанi з аналiзом ризикiв, полягають у визначеннi:
- сукупностi умов i факторiв, що впливають на ризики;
- митних процедур, при здiйсненнi яких iснує ймовiрнiсть здiйснення митного правопорушення;
- об'єктiв аналiзу;
- критерiїв i параметрiв, що характеризують ризики (кiлькiсть перемiщень, номенклатура товарiв, одержувач товарiв тощо);
- iндикаторiв ризику (граничних кiлькiсних показникiв, що визначають необхiднiсть застосування заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв);
- можливої шкоди у разi виникнення ризикiв.
7.3. Розроблення i реалiзацiя результатiв аналiзу та керування ризиками
При розробцi i реалiзацiї результатiв аналiзу та керування ризиками необхiдно враховувати:
- прогноз результатiв визначення можливих наслiдкiв планованих заходiв i ймовiрностi цих наслiдкiв;
- результати аналiзу можливих заходiв запобiгання та мiнiмiзацiї ризикiв, а за його результатами - вибiр окремої форми митного контролю або їх сукупностi.
7.4. Узагальнення результатiв ужитих заходiв i пiдготовка пропозицiй
САКР неможлива без налагодженої системи "зворотного зв'язку". Поряд з пiдготовкою i реалiзацiєю профiлiв ризикiв необхiдно на постiйнiй основi здiйснювати контроль застосування вiдповiдних форм митного контролю, аналiз їх ефективностi, а за результатами - їх динамiчно коригувати.
Здiйснюванi заходи можуть мати рiзний ефект i впливати на рiзнi аспекти митної дiяльностi (митний контроль, митнi процедури тощо), зокрема на:
- припинення незаконного перемiщення товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України;
- пiдвищення ефективностi митного контролю;
- повноту справляння податкiв та зборiв, передбачених законодавством України з питань митної справи;
- прискорення товарообiгу;
- зменшення витрат митних органiв i осiб, що перемiщають товари, пов'язаних з проведенням митного контролю;
- скорочення часу проведення митного оформлення.
При визначеннi форми митного контролю або їх сукупностi необхiдна збалансована оцiнка спiльного ефекту цих заходiв.
З метою узагальнення результатiв ужитих заходiв необхiдно розробити методики, визначити критерiї i вплив сукупнностi форм митного контролю на запобiгання та мiнiмiзацiю ризикiв для оцiнки ефективностi митного контролю.
Для впровадження САКР у Державнiй митнiй службi України необхiдно провести ряд дослiджень i робiт, а саме:
- проаналiзувати досвiд роботи Держмитслужби України (при необхiдностi - iнших країн) щодо порушень митного законодавства для виявлення iснуючих ризикiв;
- визначити критерiї класифiкацiї об'єктiв аналiзу за сферами i профiлями ризику;
- розробити вiдповiдну нормативно-правову базу, що регламентує впровадження i застосування САКР у практичнiй дiяльностi митних органiв України, необхiдну для систематизацiї вжитих заходiв та мiнiмiзацiї ризикiв;
- забезпечити формування баз даних за основними напрямами дiяльностi митних органiв: валютний контроль, пiдакцизнi товари, культурнi цiнностi, наркотичнi засоби, психотропнi й отруйнi речовини, радiоактивнi матерiали, сертифiкацiя товарiв, iдентифiкацiя автомобiлiв тощо;
- забезпечити обмiн iнформацiєю й iнтеграцiю власних баз даних з базами даних iнших державних контрольних органiв;
- провести аналiз економiчної ефективностi заходiв, що вживаються з мiнiмiзацiї ризикiв, i забезпечити використання САКР митними органами України.
8. Органiзацiя роботи iз здiйснення контролю за групами ризикiв
В основу органiзацiї роботи iз здiйснення контролю за групами ризикiв покладено дiяльнiсть кожного структурного пiдроздiлу Держмитслужби України, регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй з урахуванням покладених на них завдань та функцiй.
Узагальнення напрацювань, висновкiв для розроблення конкретних профiлiв ризикiв i надання необхiдної iнформацiї та рекомендацiй митним органам з метою запобiгання порушенням законодавства України з питань митної справи покладається на Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України.
Напрями дiяльностi структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України та спецiалiзованих митних установ з пiдвищення ефективностi контролю за групами ризикiв:
8.1. Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України:
- вивчення особливостей зовнiшньоекономiчної дiяльностi, конкретних угод;
- аналiз результатiв митного контролю та митного оформлення конкретних товарiв, дiяльностi суб'єктiв ЗЕД;
- постiйне супроводження товарiв груп "ризикiв" та "прикриття";
- визначення тенденцiй активностi зовнiшньоекономiчної дiяльностi у розрiзi регiонiв;
- узагальнення пропозицiй вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України та спецiалiзованих митних установ.
8.2. Департамент органiзацiї митного контролю Держмитслужби України:
- правомiрнiсть застосування обраних форм митного контролю;
- удосконалення процедур митного контролю та митного оформлення;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення конкретних профiлiв ризику як на посилення, так i на спрощення митного контролю.
8.3. Департамент декларування та митних режимiв Держмитслужби України:
- правомiрнiсть застосування митних режимiв;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризикiв" i "прикриття" та розроблення конкретних профiлiв ризику.
8.4. Управлiння нетарифного регулювання Держмитслужби України:
- контроль за додержанням законодавства у сферi нетарифного регулювання при здiйсненнi митних процедур;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризикiв" i "прикриття" та розроблення конкретних профiлiв ризику.
8.5. Управлiння контролю за перемiщенням вантажiв Держмитслужби України:
- контроль за додержанням вимог законодавства щодо перемiщення вантажiв при здiйсненнi зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику.
8.6. Департамент митних платежiв Держмитслужби України:
- контроль за повнотою справляння податкiв та зборiв;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризикiв" i "прикриття" та розроблення конкретних профiлiв ризику.
8.7. Управлiння митно-тарифного регулювання Держмитслужби України:
- контроль за правильнiстю застосування ставок мита та визначення країни походження товарiв;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризикiв" i "прикриття" та розроблення конкретних профiлiв ризику.
8.8. Управлiння митної вартостi Держмитслужби України:
- контроль за визначенням митної вартостi товарiв;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо iндикаторiв ризикiв для розроблення конкретних профiлiв ризику.
8.9. Департамент митної варти та боротьби з контрабандою Держмитслужби України:
- спiльна реалiзацiя iнформацiї за групами та профiлями ризику, наданої Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України;
- взаємообмiн iнформацiєю про новi методи незаконного перемiщення товарiв у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi для формування нових профiлiв ризику;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику;
- органiзацiя спiльних контрольних заходiв.
8.10. Юридичний департамент Держмитслужби України:
- аналiз нормативно - правової бази на предмет виявлення потенцiйних ризикiв;
- внесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику.
- аналiз судових рiшень, за якими суб'єктам ЗЕД наданi пiльги зi сплати податкiв, зборiв та iнших обов'язкових платежiв;
- аналiз судової практики та рiшень на користь митних органiв;
- надання рекомендацiй та пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику для посиленого контролю суб'єктiв порушникiв, а також пропозицiй для формування списку пiдприємств, легiтимно та стабiльно працюючих у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- аналiз судових рiшень з метою виявлення проблем та пiдготовка пропозицiй щодо їх усунення.
8.11. Департамент кадрової роботи Держмитслужби України:
- органiзацiя проведення пiдготовки та перепiдготовки посадових осiб митних органiв України;
- упровадження в системi пiдвищення квалiфiкацiї посадових осiб митної служби України вивчення питань з аналiзу ризикiв та аудиту.
8.12. Департамент внутрiшньої безпеки Держмитслужби України:
- аналiз обстановки в митних органах та на кордонi;
- аналiз матерiалiв службових розслiдувань та перевiрок у митних органах з метою визначення сфер ризику та посадових осiб митних органiв, причетних до порушень законодавства;
- надання до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй з розроблення профiлiв ризику за напрямами своєї дiяльностi.
8.13. Управлiння iнформацiйного забезпечення та митної статистики Держмитслужби України:
- супроводження єдиної iнформацiйної бази даних;
- своєчасне надання iнформацiї за конкретними запитами;
- розроблення програмно - iнформацiйного комплексу за конкретними профiлями ризикiв та впровадження його в автоматизовану систему митного оформлення товарiв та iнших предметiв.
8.14. Центральне митне управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи:
- контроль за правильнiстю класифiкацiї товарiв згiдно з Українською класифiкацiєю товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризикiв" i "прикриття" та розроблення конкретних профiлiв ризику.
9. Першочерговi завдання для досягнення результатiв
До першочергових завдань в роботi над САКР належать такi:
- формування короткострокових та довгострокових прогнозiв для стратегiчного i тактичного планування роботи в митних органах;
- розроблення пропозицiй щодо форм митного контролю вiдносно:
- - конкретних категорiй товарiв;
- - перелiку суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- - перелiку перевiзникiв за напрямами як на пiдвищення рiвня митного контролю, так i спрощення процедур митного контролю;
- узагальнення та використання iнформацiї про фактори, умови та причини, якi сприяють скоєнню порушень законодавства України з питань митної справи;
- мiнiмiзацiя безпосередньо при митному оформленнi часу для оцiнки ступеня ризику об'єктiв аналiзу з метою визначення форм контролю;
- визначення перелiку суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, якi довгий час працюють без порушень митних правил, для розроблення та впровадження спрощених процедур митного контролю та митного оформлення;
- розроблення та застосування методiв оцiнки ефективностi впроваджених заходiв за профiлями ризикiв;
- оперативне надання iнформацiї щодо аналiзу, оцiнки та прогнозування виникнення ризикiв у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
Начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | О.I.Конєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 27.05.05 N 435 |
Положення
про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при
визначенi окремих форм митного контролю
1. Загальнi положення
Це Положення визначає порядок застосування системи аналiзу й селекцiї факторiв ризику, якi можуть призвести до порушень законодавства України з питань митної справи при здiйсненнi митних процедур.
Система аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю є складовою частиною системи аналiзу та керування ризиками (далi - САКР).
У Положеннi термiни вживаються у такому значеннi:
Ризик - iмовiрнiсть недодержання законодавства України з питань митної справи.
Ризики подiляються на два типи: виявлений та потенцiйний.
Виявлений ризик - факт, вiдомий ризик, коли порушення законодавства України з питань митної справи вже вiдбулося i митнi органи мають iнформацiю про даний факт.
Потенцiйний ризик - ризик, який не виявив себе, але умови для його виникнення iснують.
Селекцiя ризикiв - розподiл ризикiв за типами.
Аналiз ризику - систематичне використання наявної у митних органах iнформацiї для визначення причин i умов виникнення ризикiв та їх iдентифiкацiї та оцiнки можливих наслiдкiв недодержання законодавства України з питань митної справи.
Товари групи "ризику" - товари, якi перемiщуються через митний кордон України та вiдносно яких виявленi ризики або iснують потенцiйнi ризики.
Товари групи "прикриття" - товари, що з достатнiм ступенем iмовiрностi можуть декларуватись замiсть товарiв групи "ризику".
Об'єкти аналiзу:
- товари, що перебувають пiд митним контролем або випущенi для вiльного обiгу на митнiй територiї України;
- транспортнi засоби, що використовуються для перевезення пасажирiв i товарiв через митний кордон України;
- вiдомостi, що мiстяться у товаротранспортних та iнших товаросупровiдних документах i документах, що подаються до митного органу для здiйснення митного контролю;
- вiдомостi, що мiстяться у зовнiшньоекономiчних договорах (або iнших документах, що свiдчать про змiст операцiї) юридичних або фiзичних осiб;
- документи, що пiдтверджують правомiрнiсть дiй власника або вповноваженої ним особи вiдносно товарiв, що перебувають пiд митним контролем;
- дiяльнiсть митних брокерiв (представникiв), власникiв митних лiцензiйних складiв, а також перевiзникiв товарiв, зокрема митних;
- результати застосування форм митного контролю;
- митнi органи України.
Iндикатори ризику - визначенi критерiї iз заданими наперед параметрами, вiдхилення вiд яких дозволяє здiйснювати вiдбiр об'єкта контролю.
Сфера ризику - окремi згрупованi об'єкти аналiзу, щодо яких необхiдно застосувати окрему форму митного контролю або їх сукупнiсть.
Оцiнка ризику - систематичне визначення ймовiрностi виникнення ризику i наслiдкiв порушень законодавства України з питань митної справи у разi його виникнення.
Профiль ризику - сукупнiсть вiдомостей про сферу ризику, iндикаторiв ризику, а також вказiвки iз застосування необхiдних заходiв запобiгання або мiнiмiзацiї ризику. Залежно вiд регiону застосування профiль ризику за видами подiляється на: загальноукраїнський, регiональний i зональний.
Керування ризиком - систематична робота з розроблення та практичної реалiзацiї заходiв запобiгання i мiнiмiзацiї ризикiв, методики оцiнки ефективностi їх застосування, а також контролю за застосуванням митних процедур, яка передбачає безперервне оновлення, аналiз i перегляд наявної у митних органах iнформацiї.
Вiдомостi - проаналiзована iнформацiя i визначенi тенденцiї в певних групах критерiїв ризикiв, з'ясованi певнi данi й перевiренi або прийнятi для використання з метою попередження та припинення митних правопорушень.
Види вiдомостей:
- оперативнi - iнформацiя, яка спонукає до миттєвого втручання на мiсцi без додаткової перевiрки, при цьому час вiдiграє вирiшальну роль;
- технiчнi - iнформацiя, що стосується потокiв, товарiв, транзиту та осiб або органiзацiй, задiяних у цьому, зiбрана й проаналiзована для пiдтримки контрольних та спецiальних заходiв; розкриваються взаємозв'язки та шляхи вчинення митних правопорушень;
- статистичнi - опрацьована iнформацiя про методи та загальнi тенденцiї, залежно вiд яких вiдповiдальнi виконавцi визначають фактори й сфери ризикiв та приймають рiшення про застосування окремих форм митного контролю та технiчних засобiв, що використовуються, а також про прийнятнiсть правових положень; охоплюється iнформацiя про методи та тенденцiї у сферi контрабанди та порушень митних правил.
2. Пiдготовчий етап робiт перед застосуванням системи аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю
2.1. Аналiз досвiду Держмитслужби України (при необхiдностi - iнших країн) з питань митних правопорушень для систематизацiї виявлених ризикiв.
2.2. Визначення критерiїв класифiкацiї об'єктiв аналiзу за сферами, профiлями i ступенями ризику.
2.3. Розроблення нормативно-правової бази, яка регламентує застосування САКР в практичнiй дiяльностi митних органiв України, вжиття заходiв з мiнiмiзацiї ризикiв.
2.4. Формування бази даних за основними напрямами дiяльностi митних органiв України.
2.5. Налагодження обмiну iнформацiєю та забезпечення iнтеграцiї власних баз даних з базами даних iнших державних контрольних органiв.
2.6. Проведення аналiзу економiчної ефективностi заходiв, що вживаються з мiнiмiзацiї ризикiв, i забезпечення розширення практики вибiрковостi застосування форм митного контролю митними органами.
3. Групи критерiїв ризику
3.1. Група критерiїв ризику "А" - товари групи "ризику"
А1. Товари, якi мають значнi об'єми перемiщення i забезпечують надходження найбiльших сум митних платежiв.
А2. Товари, щодо яких застосовуються високi адвалернi ставки ввiзних мит.
А3. Товари, щодо яких застосовуються комбiнованi або специфiчнi ставки ввiзних мит.
А4. Товари, об'єми ввезення яких за даними митної статистики України є значно меншими об'ємiв їх вивезення за даними митних статистик країн - контрагентiв.
А5. Товари, якi пiдлягають сертифiкацiї, санiтарному, ветеринарному, радiацiйному та iншим видам контролю або iншим обмеженням на здiйснення зовнiшньоекономiчних операцiй з ними.
3.2. Група критерiїв ризику "Б" - товари групи "прикриття"
Б1. Товари, щодо яких застосовуються низькi ставки мита, i товари, щодо яких застосовуються ставки мита меншi вiд ставок мита, що застосовуються до товарiв, якi класифiкуються в тiй же товарнiй позицiї та/або за своїми характеристиками i зовнiшнiм виглядом вiдносяться до них.
Б2. Товари, якi звiльняються вiд сплати податкiв i зборiв вiдповiдно до законодавства України.
Б3. Товари, об'єми ввезення яких за даними митної статистики України значно перевищують об'єми їх вивезення за даними митних статистик країн - контрагентiв.
3.3. Група критерiїв ризику "В" - країна походження товарiв
В1. Товари, якi декларуються походженням з країн, з якими Україною укладенi угоди про вiльну торгiвлю.
В2. Товари, щодо яких є iнформацiя про вiдсутнiсть виробництва або товари, виробництво яких є нехарактерним для певної країни.
3.4. Група критерiїв ризику "Г" - контроль за митним оформленням
Г1. Товари, заявленi в однiй ВМД, але доставленi в декiлькох автотранспортних засобах, вагонах або контейнерах (за винятком наливних, насипних вантажiв, товарiв, що перевозяться залiзничним транспортом у вiдкритому рухомому складi).
Г2. Дроблення партiї товарiв - декларування однiєї партiї товарiв у декiлькох ВМД.
Г3. Товари, щодо яких нормативно-правовими актами встановлено мiсця їх перемiщення через митний кордон України або мiсця їх митного оформлення.
Г4. Пред'явлення товарiв для митного оформлення в митний орган, вiдмiнний вiд митного органу призначення, зазначеного в документi контролю за доставкою товарiв або книжцi МДП.
Г5. Рiзниця мiж брутто i нетто вагою товарiв, що перевозяться, вiдмiнна вiд загальноприйнятої (для конкретних товарiв).
Г6. Вiдмiнне вiд установлених норм завантаження транспортного засобу.
Г7. Вага одиницi товару не є характерною для даного товару або iдентичних чи подiбних (аналогiчних) товарiв.
Г8. В одному транспортному засобi та/або в одному пакувальному мiсцi одночасно перевозяться товари, деякi з яких вiдносяться до товарiв групи "ризику", а iншi - до товарiв групи "прикриття", за переваги товарiв груп "прикриття".
Г9. В одному транспортному засобi одночасно перевозяться товари з рiзними вимогами до умов їх перевезення.
Г10. У представлених декларантом документах мiстяться неповнi та/або суперечливi вiдомостi, якi викликають сумнiви в їх достовiрностi.
Г11. Вiдсутнiсть вiдмiтки прикордонного пункту пропуску у представлених товаротранспортних та iнших товаросупровiдних документах.
Г12. Декларування товарiв, вiднесених нормативно-правовими актами Держмитслужби України до товарiв груп "ризику" або "прикриття".
Г13. Кiлькiсть транспортних засобiв, оформлених спiвробiтниками пункту пропуску, митного поста, митницi, якi здiйснюють митний контроль й митне оформлення, перевищує пропускну спроможнiсть даного поста, митницi.
Г14. Одержувачами або вiдправниками товарiв є особи, якi притягувалися до адмiнiстративної вiдповiдальностi за ст.ст. 329-354 Митного кодексу України i проходили у справах про порушення митних правил, постанови за якими не виконанi.
Г15. Вiдсутнiсть облiкової картки учасника зовнiшньоекономiчної дiяльностi в одержувача/ вiдправника товару;
Г16. Спецiальна технiчна та конструкторська документацiя.
(пункт 3.4 доповнено абзацом згiдно з наказом Державної митної служби України вiд 24.02.2006 р. N 145) |
3.5. Група критерiїв ризику "Ґ" - митна вартiсть товарiв
Ґ1. Заявлена митна вартiсть товарiв значно вiдрiзняється вiд цiни iдентичних чи подiбних (аналогiчних) товарiв при їх увезеннi на митну територiю Україну.
Ґ2. Заявлена фактурна та вiдповiдно митна вартiсть товарiв значно завищена при їх вивезеннi за межi митної територiї України.
3.6. Група критерiїв ризику "Д" - митнi платежi
Д1. Податки та збори, що пiдлягають сплатi, у розрахунку на одиницю товару (ваги, кiлькостi тощо), меншi визначеної (розрахункової) величини для цього товару.
3.7. Група критерiїв ризику "Е" - особливостi зовнiшньоекономiчної угоди
Е1. Товари перемiщуються через митний кордон України за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами), вiдмiнними вiд договорiв купiвлi - продажу.
Е2. Товари перемiщуються за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами), в яких не наведено суттєвих умов угоди (наприклад, не визначено предмет договору, вiдсутнi перелiк товарiв i його кiлькiсть, цiна за одиницю товару тощо).
Е3. Сторони зовнiшньоекономiчного договору (контракту) є взаємозалежними. *
Е4. Одна зi сторiн зовнiшньоекономiчного договору зареєстрована в офшорнiй зонi.
Е5. Одна зi сторiн зовнiшньоекономiчного договору (контракту) має особливий статус, наприклад є дилером, дистриб'ютором тощо.
Е6. Учасники зовнiшньоекономiчного договору (контракту) мають ознаки "фiрм - одноденок".*
Е7. Учасниками зовнiшньоекономiчного договору (контракту) є особи (органiзацiї), стосовно яких є iнформацiя про протиправну дiяльнiсть цих осiб (органiзацiй), їх засновникiв, фактичних власникiв тощо, отримана вiд правоохоронних, податкових або iнших компетентних органiв України та iноземних держав, а також вiд мiжнародних органiзацiй.
Е8. Невiдповiднiсть країни-контрагента та валюти розрахунку передбаченим зовнiшньоекономiчним договором або оплата за товар за зовнiшньоторговою угодою здiйснюється у валютi України, цiнними паперами або шляхом клiрингових розрахункiв.
______________
* Поняття, зазначенi в Положеннi,
визначенi в Законi України "Про запобiгання та
протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом" вiд 06.02.03 N 345-IV.
Е9. Зовнiшньоекономiчним договором (контрактом) передбачено здiйснення платежiв через банки, якi розташованi в офшорних зонах або мають ненадiйну репутацiю.
Е10. Зовнiшньоекономiчнi договори (контракти), якими не передбачено розрахунки або передбачено взаємообмiн товарами, договори фiнансового лiзингу (оренди), поставки товарiв як внесок до статутного фонду тощо.
4. Принципи формування i дiяльностi системи аналiзу й селекцiї факторiв ризику
Принципом формування системи аналiзу й селекцiї факторiв ризику є комплексний пiдхiд усiх структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, митних органiв України, задiяних у митному контролi i митному оформленнi товарiв, що перетинають митний кордон України та перемiщуються по її митнiй територiї.
Основою цього пiдходу є розподiл вiдповiдальних виконавцiв з опрацювання критерiїв ризику при здiйсненнi митного контролю i митного оформлення, а також постiйнiсть дiї зворотного зв'язку за схемою:
структурнi пiдроздiли Держмитслужби України, Департамент аналiзу ризикiв та аудиту, Управлiння iнформацiйного забезпечення та статистики Держмитслужби, Центральне митне управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи - регiональнi митницi, митницi - пiдроздiли, що безпосередньо здiйснюють митний контроль та митне оформлення, - спецiалiсти митних органiв, задiянi в процесi митного контролю i митного оформлення.
Узагальнення напрацювань, рекомендацiй, висновкiв для розроблення профiлiв ризику покладається на Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України.
5. Вiдповiдальнi виконавцi за групами критерiїв ризику
5.1. Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "Е" (особливостi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, зовнiшньоекономiчнi договори (контракти);
- група критерiїв ризику "Г" - (контроль за митним оформленням);
- розроблення та впровадження перелiкiв групи критерiїв ризику "А" (товари групи "ризику") та "Б" (товари групи "прикриття").
5.2. Управлiння iнформацiйного забезпечення та митної статистики Держмитслужби України:
- iнформацiйне забезпечення контролю за товарами;
- група критерiїв ризику "А" (товари групи "ризику") та група критерiїв ризику "Б" (товари групи "прикриття").
5.3. Департамент митних платежiв Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "Д" (контроль за повнотою стягнення податкiв та зборiв);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризику" та "прикриття".
5.4 Управлiння митно-тарифного регулювання Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "В" (країна походження товарiв);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризику" та "прикриття".
5.5. Управлiння митної вартостi Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "Ґ" (митна вартiсть товарiв);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризику" та "прикриття".
5.6. Центральне митне управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "А" (товари групи "ризику"), "Б" (товари групи "прикриття"); класифiкацiя товарiв згiдно з Українською класифiкацiєю товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризику" та "прикриття" та щодо розроблення профiлiв ризику.
5.7. Департамент органiзацiї митного контролю Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "Г" (удосконалення процедур митного контролю та митного оформлення);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику в напряму посилення або спрощення митного контролю.
5.8. Департамент декларування та митних режимiв Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "Г" (визначення порядку застосування митних режимiв, удосконалення митного оформлення товарiв у митних режимах);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризику" та "прикриття" та щодо розробки профiлiв ризику.
5.9. Управлiння контролю за перемiщенням вантажiв Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "Г" (контроль за дотриманням вимог законодавства щодо перемiщення вантажiв);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику.
5.10. Управлiння нетарифного регулювання Держмитслужби України:
- група критерiїв ризику "А" (контроль за дотриманням законодавства у сферi нетарифного регулювання);
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв груп "ризику" та "прикриття".
5.11. Юридичний департамент Держмитслужби України:
- правомiрнiсть застосування обраних форм митного контролю;
- аналiз нормативно-правової бази на предмет виявлення потенцiйних ризикiв;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику.
- аналiз судових рiшень, за якими суб'єктам зовнiшньоекономiчної дiяльностi наданi пiльги зi сплати бюджетних платежiв;
- аналiз позитивної судової практики та рiшень на користь митних органiв;
- надання рекомендацiй та пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику для посиленого контролю за суб'єктами - порушниками митних правил, а також пропозицiй для формування списку пiдприємств, легiтимно та стабiльно працюючих у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi;
- аналiз застосування митними органами рiвнiв та ступенiв контролю при використаннi профiлiв ризику.
5.12. Департамент митної варти та боротьби з конрабандою Держмитслужби України:
- спiльна реалiзацiя iнформацiї за групами та профiлями ризику, наданої Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України;
- взаємообмiн iнформацiєю про новi методи незаконного перемiщення товарiв у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi для формування нових профiлiв ризику;
- унесення до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй щодо корегування перелiкiв товарiв групи "ризику" та "прикриття".
5.13. Департамент кадрової роботи Держмитслужби України:
- проведення пiдготовки та перепiдготовки персоналу митних органiв України;
- проведення пiдвищення квалiфiкацiї, у тому числi тренiнгiв (на оперативному, тактичному i стратегiчному рiвнях).
5.14. Департамент внутрiшньої безпеки Держмитслужби України:
- аналiз обстановки в митних органах та на кордонi;
- аналiз матерiалiв службових розслiдувань та перевiрок у митних органах України з метою визначення основних факторiв та кола посадових осiб, причетних до порушень законодавства;
- надання до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України пропозицiй з розроблення профiлiв ризику за напрямами своєї дiяльностi.
Керiвники структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України вiдповiдно до своєї компетенцiї регулярно, згiдно з графiком подання, визначеним вiдповiдальним виконавцем, представляють свої пропозицiї за конкретними показниками i значеннями критерiїв ризику, а також пропозицiї щодо заходiв з їх мiнiмiзацiї в такому порядку:
а) за ризиками груп "А-Д" - вiдповiдальним виконавцям за групами ризикiв;
б) за ризикам груп "А", "Б" , "Г", "Е" - Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України один раз на квартал.
Вiдповiдальнi виконавцi за групами ризику забезпечують збирання, аналiз i узагальнення iнформацiї вiдповiдно до своїх напрямiв роботи i щокварталу подають узагальнену iнформацiю i свої пропозицiї до Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України для коригування перелiкiв товарiв груп "ризику" i "прикриття" та розроблення конкретних профiлiв ризику.
Департамент аналiзу ризикiв та аудиту Держмитслужби України проводить аналiтичне опрацювання iнформацiї i формує вiдомостi, якi за погодженням з керiвництвом Держмитслужби України використовуються для розроблення конкретних профiлiв ризику та застосування їх у митних органах України.
6. Прикiнцевi положення
Упровадження системи аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю i митного оформлення дасть змогу митним органам України:
- створити сприятливi умови для суб'єктiв ЗЕД, якi дотримуються законодавства України з питань митної справи;
- спростити та прискорити проведення процедур митного контролю та митного оформлення при перемiщеннi товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України;
- збiльшити ефективнiсть роботи з попередження та припинення порушень законодавства України з питань митної справи за допомогою реалiзацiї заходiв на основi системи аналiзу та керування ризиками;
- зосередити увагу на прiоритетних напрямах роботи та бiльш ефективно використовувати наявнi ресурси;
- об'єднати в єдину систему аналiзу та керування ризиками всi функцiональнi пiдсистеми структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, сформувати їх єдине iнформацiйне забезпечення.
Начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | О.I.Конєв |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |