МIНIСТЕРСТВО ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
13.01.2003 | N 11 |
---|
Про затвердження Положення про акредитацiю
спiвробiтникiв дипломатичних i консульських
установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй
та їхнiх представництв, iнших iноземних
органiзацiй
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 28 сiчня 2003 р. за N 62/7383 |
З метою реалiзацiї пункту 29
Положення про дипломатичнi представництва та
консульськi установи iноземних держав в Українi,
затвердженого Указом Президента України вiд
10.06.1993 N 198, та з метою вдосконалення порядку
акредитацiї спiвробiтникiв дипломатичних i
консульських установ iноземних держав,
мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв,
iнших iноземних органiзацiй наказую:
1. Затвердити Положення про акредитацiю спiвробiтникiв дипломатичних i консульських установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй, що додається.
2. Начальнику Управлiння державного протоколу М. М. Кириченку забезпечити подання на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України наказу "Про затвердження Положення про акредитацiю спiвробiтникiв дипломатичних i консульських установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй" у п'ятиденний термiн пiсля його прийняття.
3. Загальному секретарiату у десятиденний термiн пiсля державної реєстрацiї наказу "Про затвердження Положення про акредитацiю спiвробiтникiв дипломатичних i консульських установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй" забезпечити тиражування його та довести цей наказ до вiдома всiх структурних пiдроздiлiв МЗС України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника Управлiння державного протоколу М.М.Кириченка.
Мiнiстр | А.М.Зленко |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ МЗС України 13.01.2003 N 11 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 28 сiчня 2003 р. за N 62/7383 |
ПОЛОЖЕННЯ
про акредитацiю спiвробiтникiв дипломатичних i
консульських установ iноземних держав,
мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв,
iнших iноземних органiзацiй
I. Загальнi положення
1. Належнiсть до осiб, якi користуються привiлеями та iмунiтетами згiдно iз законодавством України та мiжнародними договорами України, посвiдчується документами, що видаються Мiнiстерством закордонних справ України у порядку, визначеному цим Положенням.
2. У МЗС України акредитуються iноземнi спiвробiтники та члени їхнiх сiмей таких установ (далi - акредитуючi установи):
посольств;
консульських установ;
представництв мiжнародних органiзацiй;
мiжнародних органiзацiй;
iноземних органiзацiй, що забезпечують реалiзацiю програм i проектiв мiжнародної технiчної допомоги;
iнших iноземних органiзацiй, якщо це передбачено мiжнародними договорами України.
II. Порядок акредитацiї
3. Акредитуючi установи нотою iнформують Управлiння державного протоколу МЗС України (далi - УДП) про прибуття в Україну своїх спiвробiтникiв та членiв їхнiх сiмей.
Вербальна нота з проханням акредитувати новоприбулого спiвробiтника надсилається до УДП не пiзнiше нiж через три робочих днi пiсля перетину ним державного кордону України. У нотi зазначаються iм'я та прiзвище спiвробiтника та членiв його сiм'ї українською i англiйською мовами, посада, коло обов'язкiв спiвробiтника, дата прибуття i термiн перебування спiвробiтника та членiв його сiм'ї в Українi.
4. Разом з нотою надсилаються:
- паспорт з вiзою;
- одна фотокартка розмiром 3 х 4 см;
- одна заповнена реєстрацiйна анкета з наклеєною фотокарткою розмiром 3 х 4 см.
5. УДП здiйснює акредитацiю протягом 15 робочих днiв.
6. Неповнiстю заповненi реєстрацiйнi анкети повертаються акредитуючiй установi.
7. На прохання акредитучої установи УДП видає довiдку про прийняття документiв для оформлення акредитацiї.
8. Посол iноземної держави в Українi за сумiсництвом подає документи, згаданi в пунктi 4, безпосередньо до УДП пiд час приїзду до Києва з метою вручення копiй вiрчих грамот Мiнiстру закордонних справ України.
УДП здiйснює акредитацiю посла за сумiсництвом до його вiд'їзду з Києва пiсля вручення копiй вiрчих грамот.
III. Види акредитацiйних карток
9. Акредитацiйнi картки є:
- дипломатичнi (серiя "Д");
- консульськi (серiя "К");
- службовi (серiя "С");
- звичайнi (серiя "А").
10. Дипломатичнi картки (серiя "Д") оформлюються на пiдставi:
а) нацiональних дипломатичних паспортiв, запису, що пiдтверджує акредитацiйний статус, i вiдповiдної нотифiкацiї:
- членам дипломатичного персоналу посольств iноземних держав з резиденцiєю в Українi;
- послам iноземних держав в Українi за сумiсництвом;
- вiйськовим аташе iноземних держав в Українi за сумiсництвом;
- представникам торговельно-економiчних мiсiй iноземних держав в Українi за сумiсництвом;
- працiвникам мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, з якими укладено мiжнароднi угоди, що передбачають надання цiй категорiї осiб дипломатичних привiлеїв та iмунiтетiв, передбачених Вiденською конвенцiєю про дипломатичнi зносини, Конвенцiєю про привiлеї та iмунiтети спецiалiзованих установ;
- працiвникам iнших iноземних органiзацiй, якщо це передбачено мiжнародними договорами України;
б) нацiональних дипломатичних, службових, звичайних паспортiв, запису, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної нотифiкацiї i незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
- членам сiмей спiвробiтникiв посольств, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй з резиденцiєю в Українi, а саме, дружинi, чоловiковi, неповнолiтнiм дiтям вiком вiд 7 до 18 рокiв, якi проживають разом з ними; повнолiтнiм неодруженим дочкам, якi проживають разом з дипломатичними спiвробiтниками i перебувають на їхньому утриманнi, та синам, за умови надання ними пiдтвердження про очну форму їхнього навчання в Українi, а також неодруженим повнолiтнiм дiтям, якi мають вади у фiзичному або розумовому розвитку (далi - члени сiмей);
- дружинам послiв iноземних держав в Українi за сумiсництвом.
11. Консульськi картки (серiя "К") оформлюються на пiдставi:
а) дипломатичних нацiональних паспортiв i вiдповiдної нотифiкацiї:
- штатним консульським посадовим особам генеральних консульств, консульств, вiце-консульств та консульських агентств (далi - консульськi установи) iноземних держав;
б) нацiональних дипломатичних, службових, звичайних паспортiв, запису, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної нотифiкацiї i незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
- членам сiмей штатних консульських посадових осiб консульських установ iноземних держав;
в) нацiональних службових i звичайних паспортiв, вiдповiдної нотифiкацiї i незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
- почесним консульським посадовим особам;
г) нацiональних звичайних паспортiв i вiдповiдної нотифiкацiї:
- почесним консульським посадовим особам - громадянам України.
12. Службовi картки серiї "С" оформлюються на пiдставi:
а) нацiональних службових паспортiв, запису, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної нотифiкацiї, незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
- членам адмiнiстративно-технiчного персоналу посольств;
- консульським службовцям консульських установ iноземних держав;
- працiвникам мiжнародних органiзацiй, їхнiх представництв;
- працiвникам iнших iноземних органiзацiй, якщо це передбачено мiжнародними договорами України;
б) нацiональних службових та звичайних паспортiв, вiдповiдної нотифiкацiї, незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України, членам сiмей зазначених в пунктi а) категорiй працiвникiв.
13. Звичайнi картки (серiя "А") оформлюються на пiдставi нацiональних службових та звичайних паспортiв, вiдповiдної нотифiкацiї i незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
- працiвникам органiзацiй, що забезпечують реалiзацiю програм i проектiв мiжнародної технiчної допомоги, та членам їхнiх сiмей, зареєстрованих згiдно з Порядком залучення, використання та монiторингу мiжнародної технiчної допомоги, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 лютого 2002 року N 153;
- працiвникам iнших iноземних органiзацiй та членам їхнiх сiмей, якщо це передбачено мiжнародними договорами України.
Акредитацiя осiб, зазначених в частинi першiй цього пункту, здiйснюється МЗС України, якщо така акредитацiя передбачена мiжнародним договором України.
IV. Термiн акредитацiї
14. Акредитацiйнi картки оформлюються на такi термiни:
- дипломатичнi (серiя "Д") - на чотири роки;
- консульськi (серiя "К") - на чотири роки;
- службовi (серiя "С") - на три роки;
- звичайнi (серiя "А") - на два роки.
Мiнiмальний термiн акредитацiї - 90 днiв.
15. Термiн дiї акредитацiйної картки не може перевищувати термiну дiйсностi паспорта особи, якiй вона належить, а також термiну перебування цiєї особи в Українi.
16. Акредитацiйнi картки пiдписуються начальником УДП, а в разi його вiдсутностi - особою, що його замiщує.
17. Термiн акредитацiї продовжується на пiдставi ноти акредитуючої установи. Разом з нотою до УДП подаються:
- акредитацiйна картка, термiн дiї якої закiнчується;
- одна фотокартка розмiром 3 х 4 см;
- паспорт з вiзою.
18. Акредитуючi установи подають згаданi в пунктi 17 документи за три тижнi до закiнчення термiну дiї акредитацiйної картки.
Кожного разу при продовженнi термiну перебування iноземних спiвробiтникiв дипломатичних мiсiй в Українi акредитацiйнi картки оформлюються на такi термiни:
- дипломатичнi (серiя "Д") - на один рiк;
- консульськi (серiя "К") - на один рiк;
- службовi (серiя "С") - на один рiк;
- звичайнi (серiя "А") - на один рiк (якщо у кожному випадку бiльш короткi термiни не зазначенi в нотi).
19. До МЗС України повертаються акредитацiйнi картки:
- термiн дiї яких закiнчився;
- у зв'язку iз змiною посади або статусу осiб, яким вони належать;
- осiб, з моменту припинення функцiй яких в Українi пройшло не бiльше 45 днiв.
20. Повернутi до МЗС України акредитацiйнi картки пiдлягають знищенню у такому порядку:
- працiвники УДП один раз на мiсяць складають перелiк акредитацiйних карток, згаданих у пунктi 19;
- перелiк акредитацiйних карток, згаданих у пунктi 19, перевiряється працiвником Першого вiддiлу, пiсля чого картки передаються до Управлiння розвитку та забезпечення дипломатичної служби ДАФ для знищення;
- складається акт про знищення акредитацiйних карток, який пiдписують працiвники УДП i Першого вiддiлу;
- картки знiмаються з облiку в базi даних "Дипломат", робляться необхiднi вiдмiтки в досьє осiб, яким вони належали.
21. Про випадки втрати акредитацiйних карток особи, яким вони належали, повiдомляють вiдповiднi правоохороннi органи держави, в якiй трапився iнцидент, про що акредитуючi установи iнформують МЗС України.
V. Порядок зберiгання акредитацiйних карток
22. Надходження до УДП чистих бланкiв акредитацiйних карток з Департаменту адмiнiстративно-фiнансових питань, документацiї та архiву оформляється актом.
23. Бланки акредитацiйних карток зберiгаються в сейфi начальника УДП або заступника начальника УДП, завiдувача вiддiлу iноземних дипломатичних представництв в Українi.
24. Про видачу iз сейфа певної кiлькостi карток робляться вiдмiтки в журналi видачi iз зазначенням порядкових номерiв карток.
В УДП ведеться журнал видачi оформлених карток акредитуючим установам.
VI. Прикiнцевi положення
25. Приймання i видача акредитацiйних документiв здiйснюються працiвниками УДП у встановленому порядку.
26. Документи, прийнятi працiвниками УДП, реєструються в Загальному секретарiатi i канцелярiї УДП та опрацьовуються в установленому порядку.
Начальник Управлiння Державного протоколу | М.М.Кириченко |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |