КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 13 червня 2000 р. N 950


Про затвердження Порядку проведення службового розслiдування стосовно осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, та осiб, якi для цiлей Закону України "Про запобiгання корупцiї" прирiвнюються до осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування

(назва iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.12.2009р. N 1422, вiд 12.10.2011р. N 1044, у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.09.2017р. N 691)

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 18 липня 2007 року N 945,
вiд 24 червня 2009 року N 623,
вiд 8 грудня 2009 року N 1422,
вiд 12 жовтня 2011 року N 1044,
вiд 19 вересня 2012 року N 868,
вiд 17 липня 2014 року N 295,
вiд 14 травня 2015 року N 301,
вiд 13 вересня 2017 року N 691

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Порядок проведення службового розслiдування стосовно осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, та осiб, якi для цiлей Закону України "Про запобiгання корупцiї" прирiвнюються до осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, що додається.

(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 08.12.2009р. N 1422, вiд 12.10.2011р. N 1044, у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.09.2017р. N 691)

     2. Визнати такою, що втратила чиннiсть, постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 4 березня 1995 р. N 160 "Про затвердження Порядку проведення службового розслiдування" (ЗП України, 1995 р., N 5, ст. 130).

Прем'єр-мiнiстр України В.ЮЩЕНКО

Iнд. 19

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 13 червня 2000 р. N 950
(в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 13 вересня 2017 р. N 691)

ПОРЯДОК
проведення службового розслiдування стосовно осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, та осiб, якi для цiлей Закону України "Про запобiгання корупцiї" прирiвнюються до осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування

     1. Вiдповiдно до цього Порядку стосовно осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, та осiб, якi для цiлей Закону України "Про запобiгання корупцiї" (далi - Закон) прирiвнюються до осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, може бути проведено службове розслiдування:

     у разi невиконання або неналежного виконання ними службових обов'язкiв, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або заподiяло значну матерiальну чи моральну шкоду громадяниновi, державi, пiдприємству, установi, органiзацiї чи об'єднанню громадян;

     у разi недодержання посадовими особами мiсцевого самоврядування законодавства про службу в органах мiсцевого самоврядування, антикорупцiйного законодавства;

     на вимогу особи, уповноваженої на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, або особи, яка для цiлей Закону прирiвнюється до осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, з метою зняття безпiдставних, на її думку, звинувачень або пiдозри;

     з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупцiйного або пов'язаного з корупцiєю правопорушення чи невиконання вимог Закону в iнший спосiб, за поданням спецiально уповноваженого суб'єкта у сферi протидiї корупцiї або приписом Нацiонального агентства з питань запобiгання корупцiї (далi - Нацiональне агентство) за рiшенням керiвника органу, пiдприємства, установи, органiзацiї, в якому працює особа, стосовно якої пропонується проведення службового розслiдування, а у разi його вiдсутностi - особи, яка виконує його обов'язки (далi - керiвник органу).

     За анонiмними повiдомленнями, заявами та скаргами службове розслiдування не проводиться, крiм випадкiв, коли анонiмне повiдомлення стосується порушення вимог Закону та наведена в ньому iнформацiя стосується конкретної особи, мiстить фактичнi данi, якi можуть бути перевiренi.

     Дiя цього Порядку не поширюється на:

     державних службовцiв, крiм випадку, визначеного абзацом п'ятим цього пункту;

     осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, та осiб, якi для цiлей Закону прирiвнюються до осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, права та обов'язки яких в частинi додержання службової дисциплiни, види заохочення та дисциплiнарнi стягнення i порядок їх застосування щодо яких встановлюються дисциплiнарними статутами або iншими нормативними актами.

     2. Рiшення щодо проведення службового розслiдування приймається керiвником органу, в якому працює особа, уповноважена на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, або особа, яка для цiлей Закону прирiвнюється до особи, уповноваженої на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, стосовно якої планується проведення службового розслiдування (далi - особа, стосовно якої проводиться службове розслiдування).

     3. Рiшенням щодо проведення службового розслiдування визначаються голова комiсiї з проведення службового розслiдування, iншi члени комiсiї, предмет i дата початку та закiнчення службового розслiдування. Строк службового розслiдування не може перевищувати двох мiсяцiв.

     Якщо рiшення щодо проведення службового розслiдування приймається на виконання припису Нацiонального агентства, керiвник органу зобов'язаний повiдомити про таке рiшення Нацiональному агентству протягом десяти робочих днiв з дня надходження припису.

     Перiод проведення службового розслiдування не включає час тимчасової втрати працездатностi особою, стосовно якої проводиться службове розслiдування, час її перебування у вiдпустцi або службовому вiдрядженнi чи вiдсутностi з iнших причин, час отримання iнформацiї, що стосується предмета службового розслiдування, вiд установ, пiдприємств, органiзацiй iноземних держав, а також час ознайомлення такої особи з актом службового розслiдування.

     У разi потреби до проведення службового розслiдування можуть залучатися вченi, працiвники органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками).

     Члени комiсiї з проведення службового розслiдування у разi виникнення в них реального чи потенцiйного конфлiкту iнтересiв зобов'язанi письмово повiдомити про це керiвниковi органу.

     Керiвник органу за результатами розгляду отриманого вiд члена комiсiї з проведення службового розслiдування повiдомлення про наявнiсть у нього реального чи потенцiйного конфлiкту iнтересiв або з власної iнiцiативи забезпечує здiйснення передбачених Законом заходiв для запобiгання та врегулювання конфлiкту iнтересiв такого члена комiсiї.

     4. Службове розслiдування проводиться з вiдстороненням особи, стосовно якої проводиться службове розслiдування, вiд здiйснення повноважень на посадi або без такого вiдсторонення. Рiшення про вiдсторонення приймається керiвником органу.

     Особа, якiй повiдомлено про пiдозру у вчиненнi злочину у сферi службової дiяльностi, пiдлягає вiдстороненню вiд здiйснення повноважень на посадi в порядку, визначеному законом, якщо iнше не передбачено Конституцiєю України.

     Особа, щодо якої складено протокол про адмiнiстративне правопорушення, пов'язане з корупцiєю, якщо iнше не передбачено Конституцiєю i законами України, може бути вiдсторонена вiд здiйснення повноважень за рiшенням керiвника органу до закiнчення розгляду справи судом.

     У разi закриття провадження у справi про адмiнiстративне правопорушення, пов'язане з корупцiєю, у зв'язку з вiдсутнiстю подiї або складу адмiнiстративного правопорушення вiдстороненiй вiд здiйснення повноважень особi вiдшкодовується середнiй заробiток за час вимушеного прогулу, пов'язаного з таким вiдстороненням.

     5. Керiвник органу, за рiшенням якого затверджено склад комiсiї з проведення службового розслiдування, контролює роботу цiєї комiсiї i у разi потреби дає обов'язковi для виконання доручення.

     6. Члени комiсiї з проведення службового розслiдування несуть персональну вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством за повноту, всебiчнiсть i об'єктивнiсть висновкiв службового розслiдування та нерозголошення iнформацiї, що стосується такого розслiдування.

     Членам комiсiї надається право:

     отримувати вiд осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або мiсцевого самоврядування, iнших працiвникiв органу, пiдприємства, установи, органiзацiї, де працює особа, стосовно якої проводиться службове розслiдування, уснi чи письмовi пояснення, консультацiї спецiалiстiв з питань службового розслiдування;

     ознайомлюватися i вивчати з виїздом на мiсце вiдповiднi документи, у разi потреби знiмати з них копiї та долучати їх до матерiалiв службового розслiдування;

     отримувати та збирати згiдно iз законодавством iнформацiю, пов'язану iз службовим розслiдуванням, вiд iнших юридичних та фiзичних осiб на пiдставi запиту керiвника органу;

     використовувати за погодженням з особами, якi опитуються (надають пояснення, консультацiї) з питань службового розслiдування, аудiозасоби з метою фiксацiї їх пояснень та свiдчень;

     вести протокол засiдання комiсiї.

     У разi вiдмови особи, стосовно якої проводиться службове розслiдування, надати пояснення члени комiсiї складають вiдповiдний акт.

     7. Особа, стосовно якої проводиться службове розслiдування, має право:

     1) отримувати iнформацiю про пiдстави проведення такого розслiдування;

     2) надавати уснi або письмовi пояснення, робити заяви, подавати документи, необхiднi для проведення службового розслiдування;

     3) звертатися з клопотанням про опитування iнших осiб, яким вiдомi обставини, що дослiджуються пiд час проведення службового розслiдування, а також про залучення до матерiалiв розслiдування додаткових документiв, iнших матерiальних носiїв iнформацiї стосовно предмета службового розслiдування;

     4) подавати у письмовiй формi зауваження щодо проведення службового розслiдування, дiй або бездiяльностi осiб, якi його проводять;

     5) звертатися до керiвника органу у письмовiй формi з обґрунтованим клопотанням про виведення iз складу комiсiї з проведення службового розслiдування осiб, в яких наявний реальний чи потенцiйний конфлiкт iнтересiв. Про прийняте за результатами розгляду клопотання рiшення письмово повiдомляється особа, стосовно якої проводиться службове розслiдування.

     8. За результатами службового розслiдування члени комiсiї складають акт, у якому зазначаються:

     факти, якi стали пiдставою для проведення службового розслiдування, посада, прiзвище, iм'я та по батьковi, рiк народження, освiта, строк перебування на займанiй посадi особи, стосовно якої проведено службове розслiдування;

     заяви, клопотання, пояснення та зауваження особи, стосовно якої проведено службове розслiдування;

     висновки службового розслiдування, обставини, що пом'якшують або обтяжують вiдповiдальнiсть, причини та умови, що призвели до порушення, вжитi або запропонованi заходи для їх усунення чи обставини, що знiмають з особи, стосовно якої проведено службове розслiдування, безпiдставнi звинувачення або пiдозру;

     обґрунтованi пропозицiї щодо усунення виявлених порушень та притягнення у разi потреби винних осiб до вiдповiдальностi згiдно iз законодавством.

     У разi прийняття рiшення щодо притягнення особи, стосовно якої проведено службове розслiдування, до вiдповiдальностi комiсiя пропонує вид дисциплiнарного стягнення, передбаченого законодавством.

     Пiд час визначення виду дисциплiнарного стягнення члени комiсiї повиннi враховувати ступiнь тяжкостi вчиненого проступку i заподiяну шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, i попередню роботу особи, стосовно якої проведено службове розслiдування.

     У разi виявлення корупцiйного або пов'язаного з корупцiєю правопорушення комiсiя подає керiвниковi органу пропозицiю щодо надiслання акта службового розслiдування до спецiально уповноваженого суб'єкта у сферi протидiї корупцiї.

     Члени комiсiї мають право викласти письмово свою окрему думку, яка додається до акта.

     9. Акт службового розслiдування пiдписується членами комiсiї та подається на розгляд керiвника органу в одному примiрнику.

     Перед поданням на розгляд керiвника органу з актом службового розслiдування ознайомлюється особа, стосовно якої проведено службове розслiдування.

     Про дату i мiсце ознайомлення з актом службового розслiдування особа, стосовно якої проведено службове розслiдування, повiдомляється за день до ознайомлення iз зазначеним актом.

     Пiд час ознайомлення з актом службового розслiдування особа, стосовно якої проведено службове розслiдування, може висловити свої зауваження, якi додаються до акта.

     У разi коли пiд час ознайомлення з актом службового розслiдування до нього не висловленi зауваження або особа, стосовно якої проведено службове розслiдування, не прибула у визначений для ознайомлення час без поважних причин та не повiдомила комiсiю про причини своєї вiдсутностi у день ознайомлення, акт службового розслiдування вважається таким, що не має зауважень.

     Особа, стосовно якої проведено службове розслiдування, повинна пiдписати акт службового розслiдування, а у разi вiдмови особи пiдписати такий акт члени комiсiї складають вiдповiдний акт, який додається до акта службового розслiдування.

     У разi вiдсутностi пiд час пiдписання акта службового розслiдування члена комiсiї причина його вiдсутностi зазначається в актi.

     Знiмати копiї з акта службового розслiдування до подання його на розгляд керiвника органу забороняється.

     10. Акт службового розслiдування на вимогу особи, стосовно якої проведено службове розслiдування, повинен розглядатися в її присутностi.

     За результатами розгляду акта службового розслiдування керiвник органу приймає у десятиденний строк з дати його надходження вiдповiдне рiшення, з яким ознайомлюється особа, стосовно якої проводилося службове розслiдування.

     У разi коли рiшення щодо проведення службового розслiдування було прийнято на виконання припису Нацiонального агентства посадова особа (орган), якiй (якому) його адресовано, iнформує Нацiональне агентство стосовно висновкiв комiсiї про причини та умови, що призвели до вчинення корупцiйного або пов'язаного з корупцiєю правопорушення чи невиконання вимог Закону в iнший спосiб, пропозицiй щодо усунення зазначених причин та умов, а також стосовно вжитих заходiв за результатами службового розслiдування.

     За результатами службового розслiдування особа, стосовно якої проведено службове розслiдування, може бути притягнута до вiдповiдальностi згiдно iз законодавством.

     11. Рiшення за результатами службового розслiдування може бути оскаржено особою, стосовно якої проведено службове розслiдування, згiдно iз законодавством.

     12. Акт службового розслiдування з вiдповiдними документами зберiгається в органi, яким проведено службове розслiдування.

     Копiї акта службового розслiдування надаються за рiшенням керiвника органу.

(Порядок iз змiнами, внесеними згiдно з постановами Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007р. N 945, вiд 24.06.2009р. N 623, вiд 08.12.2009р. N 1422, вiд 12.10.2011р. N 1044, вiд 19.09.2012р. N 868, вiд 17.07.2014р. N 295, вiд 14.05.2015р. N 301, у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.09.2017р. N 691)
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.