КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 22 грудня 2010 р. N 1166


Про єдинi вимоги до конструкцiї та технiчного стану колiсних транспортних засобiв, що експлуатуються

     Вiдповiдно до абзацу одинадцятого статтi 4 Закону України "Про дорожнiй рух" та частини першої статтi 20 Закону України "Про автомобiльний транспорт" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Установити, що конструкцiя та технiчний стан колiсних транспортних засобiв, що експлуатуються, повиннi вiдповiдати єдиним вимогам згiдно з додатком.

     2. Мiнiстерству iнфраструктури за погодженням з Мiнiстерством внутрiшнiх справ визначити вимоги до перевiрки конструкцiї та технiчного стану колiсного транспортного засобу, методи такої перевiрки, технологiчнi вимоги до засобiв перевiрки технiчного стану, обслуговування i ремонту колiсного транспортного засобу.

Прем'єр-мiнiстр України М. АЗАРОВ

Iнд. 21

 

Додаток
до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 22 грудня 2010 р. N 1166

ЄДИНI ВИМОГИ
до конструкцiї та технiчного стану колiсних транспортних засобiв, що експлуатуються

     1. Цi вимоги встановлюються до конструкцiї та технiчного стану зареєстрованих в установленому порядку Державтоiнспекцiєю колiсних транспортних засобiв, що експлуатуються (далi - колiсний засiб).

     Класифiкацiю колiсних засобiв наведено у додатку.

     2. Вимоги до конструкцiї та технiчного стану колiсного засобу, технiчного стану предметiв спецiального обладнання залежно вiд призначення наведено в маркуваннi колiсного засобу, його складникiв, а також у:

     єдиних технiчних приписах - Правилах Європейської економiчної комiсiї ООН з поправками, що додаються до Угоди про прийняття єдиних технiчних приписiв для колiсних транспортних засобiв, предметiв обладнання i частин, якi можуть бути встановленi та/або використанi на колiсних транспортних засобах, i про умови взаємного визнання офiцiйних затверджень, виданих на основi цих приписiв у 1958 роцi з поправками 1995 року, чинними на дату першої реєстрацiї колiсного засобу;

     Європейськiй угодi, що доповнює Конвенцiю про дорожнiй рух, вiдкриту для пiдписання у м. Вiднi 8 листопада 1968 р.;

     сертифiкатi вiдповiдностi;

     документах з експлуатацiї та ремонту колiсного засобу, затверджених його виробником;

     нормативних документах, зокрема технiчних умовах;

     документах щодо переобладнання колiсного засобу;

     мiжнародних угодах України з питань автомобiльних перевезень, що мiстять вимоги до конструкцiї та технiчного стану колiсного засобу.

     3. Конструкцiя колiсного засобу повинна вiдповiдати iдентифiкацiйним даним, визначеним на дату його реєстрацiї (з урахуванням змiн), згiдно з документами, зазначеними у пунктi 2 цих вимог.

     4. Технiчний стан колiсного засобу загального призначення повинен вiдповiдати вимогам щодо експлуатацiйної безпечностi систем управлiння, зокрема оглядовостi з мiсця водiя, установки свiтлотехнiчного обладнання, iнших частин електроустановки, шасi, рами та встановлених на нiй складникiв колiсного засобу, обсягу викидiв забруднювальних речовин, рiвня акустичного шуму, ступеня ущiльнення порожнин складникiв колiсного засобу, що мiстять робочу рiдину, стану засобiв запобiгання надмiрному забрудненню навколишнього природного середовища та створенню надмiрного рiвня електромагнiтних завад, що передбаченi документами, зазначеними в пунктi 2 цих вимог.

     5. Вимоги до технiчного стану колiсного засобу, призначеного для виконання спецiальних робочих функцiй, повиннi вiдповiдати вимогам до технiчного стану колiсного засобу загального призначення, на базi якого вiн виготовлений.

     Вимоги до технiчного стану додаткових предметiв спецiального обладнання повиннi вiдповiдати вимогам, що передбаченi документами, зазначеними в пунктi 2 цих вимог для колiсних засобiв:

     категорiї L;

     категорiй M2, M2G, M3 чи M3G, зокрема шкiльних автобусiв, автобусiв для перевезення iнвалiдiв;

     категорiй M1, M1G чи N/M, що використовуються як пасажирськi таксi;

     категорiй N чи NG, що пристосованi для перевезення пасажирiв;

     категорiй M, N, N/M чи О, оснащених системами живлення двигунiв стисненим природним чи зрiдженим нафтовим газом;

     обладнаних як засоби швидкої та невiдкладної медичної допомоги;

     пристосованих для навчання водiнню;

     великогабаритних i великовагових;

     призначених для перевезення небезпечних вантажiв.

 

Додаток
до Єдиних загальних вимог

КЛАСИФIКАЦIЯ
колiсних транспортних засобiв

     До колiсних транспортних засобiв (далi - колiсний засiб) категорiї L належать:

     L1 - колiсний засiб з двома колесами, робочий об'єм двигуна внутрiшнього згоряння якого не перевищує 50 куб. сантиметрiв або максимальна конструктивна швидкiсть якого не перевищує 50 кiлометрiв на годину в разi використання також двигуна iншого типу (двоколiсний мопед);

     L2 - колiсний засiб з трьома колесами, робочий об'єм двигуна внутрiшнього згоряння якого не перевищує 50 куб. сантиметрiв або максимальна конструктивна швидкiсть якого не перевищує 50 кiлометрiв на годину в разi використання також двигуна iншого типу (триколiсний мопед);

     L3 - колiсний засiб з двома колесами, робочий об'єм двигуна внутрiшнього згоряння якого перевищує 50 куб. сантиметрiв або максимальна конструктивна швидкiсть якого перевищує 50 кiлометрiв на годину в разi використання також двигуна iншого типу (мотоцикл);

     L4 - колiсний засiб з трьома колесами, асиметрично установленими вiдносно середньої поздовжньої вертикальної площини, робочий об'єм двигуна внутрiшнього згоряння якого перевищує 50 куб. сантиметрiв або максимальна конструктивна швидкiсть якого перевищує 50 кiлометрiв на годину в разi використання також двигуна iншого типу (мотоцикл з боковим причепом);

     L5 - колiсний засiб з трьома колесами, симетрично розташованими вiдносно середньої поздовжньої вертикальної площини, робочий об'єм двигуна внутрiшнього згоряння якого перевищує 50 куб. сантиметрiв або максимальна конструктивна швидкiсть якого перевищує 50 кiлометрiв на годину в разi використання також двигуна iншого типу (мототрицикл);

     L6 - колiсний засiб з чотирма колесами, маса якого у спорядженому станi не перевищує 350 кiлограмiв без урахування маси акумуляторних батарей, якщо в такому засобi застосовано електричний двигун; колiсний засiб, обладнаний двигуном внутрiшнього згоряння з iскровим запалюванням, робочий об'єм якого не перевищує 50 куб. сантиметрiв, або двигуном внутрiшнього згоряння iншого типу потужнiстю (нетто) не бiльш як 4 кВт, або електричним двигуном з неперервною вiддачею енергiї, потужнiстю не бiльш як 4 кВт (легкий мотоквадрацикл);

     L7 - колiсний засiб з чотирма колесами, що належить до категорiї L6, маса якого у спорядженому станi, придатному для перевезення пасажирiв, не перевищує 400 кiлограмiв (або 550 кiлограмiв для перевезення вантажiв) без урахування маси акумуляторних батарей у разi використання електричного двигуна потужнiстю (нетто), яка не перевищує 15 кВт (мотоквадрацикл).

     До колiсних засобiв категорiї М належать самохiднi колiснi засоби, що мають не менш як чотири колеса та призначенi для перевезення пасажирiв (легковi автомобiлi, автобуси), зокрема:

     M1 - колiсний засiб, що призначений для перевезення пасажирiв, у якому кiлькiсть мiсць для сидiння, крiм мiсця водiя, не перевищує восьми;

     M2 - колiсний засiб, що призначений для перевезення пасажирiв, у якому кiлькiсть мiсць для сидiння, крiм мiсця водiя, перевищує вiсiм, максимальною масою не бiльш як 5 тонн;

     M3 - колiсний засiб, що призначений для перевезення пасажирiв, у якому кiлькiсть мiсць для сидiння, крiм мiсця водiя, перевищує вiсiм, максимальною масою бiльш як 5 тонн.

     До колiсних засобiв категорiї N належать колiснi засоби, що мають не менш як чотири колеса i призначенi для перевезення вантажiв:

     N1 - колiсний засiб максимальною масою не бiльш як 3,5 тонни;

     N2 - колiсний засiб максимальною масою бiльш як 3,5 тонни, але не бiльш як 12 тонн;

     N3 - колiсний засiб максимальною масою бiльш як 12 тонн.

     До колiсних засобiв категорiї O належать причепи (напiвпричепи):

     O1 - максимальною масою не бiльш як 0,75 тонни;

     O2 - максимальною масою бiльш як 0,75 тонни, але не бiльш як 3,5 тонни;

     O3 - максимальною масою бiльш як 3,5 тонни, але не бiльш як 10 тонн;

     O4 - максимальною масою бiльш як 10 тонн.

     Для позначення колiсного засобу, що належить до категорiй M, N та придатний для руху поза дорогами, використовується також лiтера G (наприклад M1G). Колiснi засоби категорiй багатоцiльового призначення (вантажопасажирськi), що позначаються лiтерами M/N, MG/NG, M1/N2 тощо, вiдносяться до категорiй, передбачених документами з офiцiйного затвердження їх типу.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.