Документ скасований: Постанова КМУ № 28 від 12.01.2024

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 28 грудня 2011 р. N 1368


Про затвердження Технiчного регламенту щодо складових частин i характеристик колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв

     Вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Технiчний регламент щодо складових частин i характеристик колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв i план заходiв з його застосування, що додаються.

     2. Мiнiстерству аграрної полiтики та продовольства забезпечити застосування затвердженого цiєю постановою Технiчного регламенту та здiйснення контролю за виконанням плану заходiв з його застосування.

     3. Ця постанова набирає чинностi через шiсть мiсяцiв з дня опублiкування.

Прем'єр-мiнiстр України М. АЗАРОВ

Iнд. 70

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 28 грудня 2011 р. N 1368

ТЕХНIЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
щодо складових частин i характеристик колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв

Загальна частина

     1. Цей Технiчний регламент визначає вимоги до складових частин i характеристик колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв, їх розташування.

     2. У цьому Технiчному регламентi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi", "Про пiдтвердження вiдповiдностi", а також у Технiчному регламентi затвердження типу сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв, їх причепiв i змiнних причiпних машин, систем, складових частин та окремих технiчних вузлiв, затвердженому постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 2011 р. N 1367.

     3. Дiя цього Технiчного регламенту поширюється на складовi частини i характеристики сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв, якi обладнанi пневматичними шинами, мають не менш як двi осi i максимальна проектна швидкiсть яких становить не менш як 6 кiлометрiв на годину (далi - трактори), а саме:

     технiчно допустиму максимальну масу трактора з вантажем;

     форму та розмiри мiсця для встановлення номерного знака i способу його розташування на тракторi;

     баки для рiдкого палива;

     баластний вантаж;

     пристрiй звукової сигналiзацiї;

     рiвень зовнiшнього шуму та систему випуску вiдпрацьованих газiв (глушника).

     4. Дотримання вимог цього Технiчного регламенту обов'язкове для:

     суб'єктiв господарювання всiх форм власностi, якi виробляють та/або вводять в обiг трактори (далi - суб'єкти господарювання);

     органу затвердження типу тракторiв i технiчних служб, що визначають вiдповiднiсть тракторiв вимогам цього Технiчного регламенту;

     центральних органiв виконавчої влади, на якi покладенi функцiї з технiчного регулювання у сферi його застосування;

     органу, що здiйснює державний ринковий нагляд за сiльськогосподарськими та лiсогосподарськими тракторами.

Вимоги до технiчно допустимої максимальної маси трактора з вантажем

     5. Технiчно допустима максимальна маса трактора з вантажем, встановлена виробником, i технiчно допустиме максимальне навантаження на вiсь (залежно вiд категорiї транспортного засобу) не повиннi перевищувати значень, наведених у таблицi. При цьому технiчно допустима максимальна маса повинна бути такою, щоб за результатами випробувань характеристики гальм та рульового керування трактора вiдповiдали встановленим до них вимогам.

Категорiя транспортного засобу Кiлькiсть осей Технiчно допустима максимальна маса, тонн Технiчно допустиме максимальне навантаження на вiсь, тонн
ведуча вiсь неведуча вiсь
Т1, Т2, Т4.1 2 18 (з баластним вантажем) 11,5 10
3 24 (з баластним вантажем) 11,5 10
Т3 2, 3 0,6 (без баластного вантажу) не встановлюється
Т4.3 2, 3, 4 10 (з баластним вантажем) не встановлюється

     6. Незалежно вiд рiвня завантаженостi трактора навантаження (розподiл маси) на передню вiсь колiсного трактора пiд час руху по дорозi повинне становити не менш як 20 вiдсоткiв маси трактора без вантажу.

Вимоги до форми i розмiрiв мiсця для встановлення номерного знака i способу його розташування на тракторi

     7. Мiсце для встановлення номерного знака повинне мати рiвну поверхню, форму та розмiри згiдно з вимогами ДСТУ 4278:2004 "Дорожнiй транспорт. Знаки номернi транспортних засобiв. Загальнi вимоги. Правила застосування", ДСТУ 3650:2004 "Дорожнiй транспорт. Знаки номернi транспортних засобiв. Загальнi технiчнi умови" або поверхню прямокутної форми з такими мiнiмальними розмiрами:

     завдовжки - 255 або 520 мiлiметрiв;

     завширшки - 165 або 120 мiлiметрiв.

     8. Номерний знак установлюється з дотриманням таких вимог:

     1) середина номерного знака не повинна бути змiщена праворуч вiдносно поздовжньої площини симетрiї трактора. При цьому лiвий край номерного знака не повинен бути змiщений лiвiше вiд вертикальної площини, що паралельна поздовжнiй площинi симетрiї трактора i проходить через точку лiвого краю трактора, в якiй його поперечний розрiз найширший;

     2) номерний знак розташовується перпендикулярно або майже перпендикулярно поздовжнiй площинi симетрiї трактора;

     3) номерний знак розташовується вертикально з вiдхиленням не бiльш як на 5 градусiв. З урахуванням конструкцiї трактора номерний знак може бути нахилений вiдносно вертикальної площини:

     пiд кутом не бiльш як 30 градусiв, якщо поверхня з номерним знаком нахилена вперед, за умови, що вiдстань вiд поверхнi землi до верхнього краю номерного знака не перевищує 1,2 метра;

     пiд кутом не бiльш як 15 градусiв, якщо поверхня з номерним знаком нахилена назад, за умови, що вiдстань вiд поверхнi землi до верхнього краю номерного знака перевищує 1,2 метра;

     4) нижнiй край номерного знака розташовується над поверхнею землi на висотi не менш як 0,3 метра, а верхнiй край номерного знака - на висотi не бiльш як 4 метри;

     5) вимiрювання вiдстанi вiд поверхнi землi до номерного знака згiдно з пiдпунктами 3 i 4 цього пункту проводиться за вiдсутностi в тракторi вантажу.

Вимоги до бакiв для рiдкого палива

     9. Баки для рiдкого палива повиннi бути стiйкими до корозiї та герметичними. Герметичнiсть повинна забезпечуватися у разi застосування тиску (пiд час перевiрок, якi проводить суб'єкт господарювання), що вдвiчi перевищує робочий тиск, але за значенням не менш як 30 кПа (0,3 бара).

     Надлишковий тиск або тиск, що перевищує значення робочого тиску, повинен автоматично компенсуватися з використанням вiдповiдних пристроїв (сапунiв, запобiжних клапанiв тощо). Конструкцiя сапунiв повинна бути пожежобезпечною.

     Паливо не повинне витiкати через кришку паливного бака або через пристрої, призначенi для компенсування надлишкового тиску, навiть якщо бак перебуває у перевернутому станi (при цьому крапання допускається).

     10. Баки для рiдкого палива встановлюються в положеннi, що забезпечує їх захист у разi удару трактора. Поблизу бакiв конструкцiя трактора не повинна мати виступiв i гострих країв.

     Паливопроводи та заправна горловина бака для рiдкого палива повиннi бути розташованi за межами кабiни трактора.

Вимоги до баластних вантажiв

     11. Для забезпечення вiдповiдностi вимогам до технiчно допустимого максимального навантаження на осi трактор оснащується баластним вантажем.

     Баластний вантаж маркується виробником iз зазначенням маси у кiлограмах з точнiстю до ± 5 вiдсоткiв.

     Для забезпечення доступу до баластного вантажу, який часто знiмається (встановлюється), вiдстань мiж вантажем та елементами конструкцiї трактора повинна становити не менш як 25 мiлiметрiв.

     Баластний вантаж закрiплюється на тракторi у такий спосiб, щоб запобiгти його самовiльному вiд'єднанню вiд трактора, зокрема у разi його перекидання.

Вимоги до пристроїв звукової сигналiзацiї

     12. На тракторi встановлюються пристрої звукової сигналiзацiї, якi вiдповiдають вимогам ДСТУ UN/ECE R 28-00:2004 "Єдинi технiчнi приписи щодо офiцiйного затвердження звукових сигнальних приладiв i автомобiлiв стосовно їхньої звукової сигналiзацiї" або Правилам ЄЕК ООН N 28-00:1972 "Єдинi технiчнi приписи щодо офiцiйного затвердження звукових сигнальних приладiв i автомобiлiв стосовно їхньої звукової сигналiзацiї".

     13. Максимальний рiвень звукового тиску, що спричиняє встановлений на тракторi пристрiй звукової сигналiзацiї, повинен становити вiд 93 до 112 децибелiв.

     14. Вимiрювання рiвня звукового тиску, що спричиняє встановлений на тракторi пристрiй звукової сигналiзацiї, проводиться за допомогою шумомiрiв, вимоги до яких наведено в ГОСТ 17187-81 "Шумомiри. Загальнi технiчнi вимоги i методи випробувань", у децибелах за шкалою A у точцi, розташованiй на вiдстанi 7 метрiв уперед вiд трактора та на висотi вiд 0,5 до 1,5 метра над поверхнею землi.

     Вимiрювання проводиться на вiдкритому рiвному мiсцi з вимкненим двигуном трактора. Для живлення пристрою використовується струм напругою, що вiдповiдає вимогам ДСТУ UN/ECE R 28-00:2004 "Єдинi технiчнi приписи щодо офiцiйного затвердження звукових сигнальних приладiв i автомобiлiв стосовно їхньої звукової сигналiзацiї".

Вимоги до рiвня зовнiшнього шуму та системи випуску вiдпрацьованих газiв (глушника)

     15. Рiвень створюваного трактором зовнiшнього шуму не повинен перевищувати для тракторiв, маса яких без вантажу становить:

     бiльш як 1,5 тонни - 89 децибелiв;

     не бiльше як 1,5 тонни - 85 децибелiв.

     16. Вимiрювання рiвня створюваного трактором зовнiшнього шуму проводиться за допомогою шумомiрiв, вимоги до яких наведено в ГОСТ 17187-81 "Шумомiри. Загальнi технiчнi вимоги i методи випробувань", у децибелах за шкалою А на тракторi без вантажу на вiдкритому мiсцi. Рiвень шуму, створюваного внаслiдок наявностi вiтру або iнших джерел шуму навколишнього середовища, повинен бути щонайменше на 10 децибелiв нижчий за рiвень шуму, створюваного трактором.

     Випробування проводяться на майданчику радiусом 50 метрiв з практично горизонтальною центральною частиною радiусом не менш як 20 метрiв або на горизонтальнiй дiлянцi, яка складається з дороги iз твердим покриттям та практично горизонтальною поверхнею, у вiдкритому достатньо тихому мiсцi.

     Покриття майданчика або дiлянки, на яких проводяться випробування, повинне бути таким, щоб шини трактора пiд час його руху не створювали надмiрного шуму у разi вимiрювання рiвня шуму трактора, що рухається.

     Вимiрювання рiвня створюваного трактором зовнiшнього шуму проводиться за сухої з невеликим вiтром або безвiтряної погоди. Бiля трактора та мiкрофона шумомiра може перебувати лише оператор, що проводить вимiрювання.

     17. Вимiрювання рiвня зовнiшнього шуму трактора пiд час його руху проводяться не менш як два рази з кожного боку трактора.

     Мiкрофон шумомiра пiд час вимiрювання розташовується на вiдстанi 1,2 метра вiд поверхнi землi та 7,5 метра вiд центральної осi СС' трактора, яка вимiрюється вздовж лiнiї РР', перпендикулярної лiнiї СС' (додаток 1).

     Лiнiї АА' i ВВ', що є паралельними лiнiї РР' та розташованi на вiдстанi 10 метрiв вiдповiдно попереду та позаду цiєї лiнiї, позначаються на майданчику для проведення випробування. До лiнiї АА' трактор повинен наближатися з рiвномiрною швидкiстю, зазначеною в пунктi 18 цього Технiчного регламенту. Пiсля перетинання лiнiї АА' важiль керування потрiбно перевести у положення повної подачi палива i утримувати його в такому положеннi доти, доки трактор повнiстю не перетне лiнiю ВВ', пiсля чого важiль слiд вiдпустити. У разi використання трактора з причепом пiд час встановлення факту перетинання лiнiї ВВ' наявнiсть причепа не враховується.

     За результат вимiрювання приймається максимальне значення рiвня зовнiшнього шуму.

     18. Швидкiсть трактора пiд час випробування повинна становити три четвертих максимальної швидкостi, якої можна досягти на найвищiй передачi пiд час руху трактора по дорозi.

     19. Для врахування похибки вимiрювання засобу вимiрювальної технiки отриманий пiд час кожного вимiрювання результат зменшується на 1 децибел вiдносно показання засобу вимiрювальної технiки.

     Результати вимiрювання вважаються достовiрними, якщо рiзниця мiж значеннями двох послiдовних вимiрювань, що проводилися з одного боку трактора, не перевищує 2 децибелiв.

     За кiнцевий результат вимiрювання приймається максимальне значення рiвня зовнiшнього шуму.

     У разi коли такий результат перевищує на 1 децибел зазначений в пунктi 15 цього Технiчного регламенту максимальний рiвень зовнiшнього шуму для даної категорiї трактора, додатково проводяться два вимiрювання. Результати вважаються позитивними, якщо три з чотирьох результатiв вимiрювання, отриманi у такий спосiб, вiдповiдають установленим вимогам.

     20. Вимiрювання рiвня зовнiшнього шуму трактора у нерухомому станi проводиться у точцi X на вiдстанi 7 метрiв вiд найближчої точки поверхнi трактора (додаток 2).

     Мiкрофон шумомiра пiд час вимiрювання розташовується на висотi 1,2 метра над поверхнею землi.

     Вимiрювання проводиться не менш як два рази.

     Результати вимiрювання рiвня шуму трактора у нерухомому станi не використовуються пiд час оцiнки вiдповiдностi для отримання сертифiката затвердження типу та повиннi бути зареєстрованi i внесенi до протоколу випробувань.

     21. Пiд час проведення вимiрювання двигун трактора без регулятора швидкостi повинен працювати з частотою обертання, що становить три четвертих частоти обертання, за якої двигун, за iнформацiєю виробника трактора, має максимальну потужнiсть. Частота обертання двигуна вимiрюється за допомогою тахометра або iншого засобу вимiрювальної технiки, якi не належать до контрольно-вимiрювальних пристроїв трактора. Якщо двигун трактора обладнаний регулятором для запобiгання перевищенню частоти обертання, за якої вiн розвиває максимальну потужнiсть, двигун повинен працювати з максимальною частотою обертання.

     22. Результати вимiрювання вважаються достовiрними, якщо рiзниця мiж результатами двох послiдовних вимiрювань, що проводилися з одного боку трактора, не перевищує 2 децибелiв.

     За результатами вимiрювання складається протокол, у якому зазначаються всi зареєстрованi значення рiвня зовнiшнього шуму з наведенням у разi можливостi методу обчислення потужностi двигуна трактора та його навантаження.

     За кiнцевий результат вимiрювання приймається максимальне значення рiвня зовнiшнього шуму.

     23. Для зниження рiвня шуму, що створюється системою випуску вiдпрацьованих газiв, трактор обладнується глушником, який повинен вiдповiдати таким вимогам:

     1) вихлопна труба розташовується так, щоб вiдпрацьованi гази не могли потрапити всередину кабiни трактора. Креслення системи випуску вiдпрацьованих газiв додається до сертифiката затвердження типу трактора;

     2) на глушнику позначаються його марка i тип. Маркування повинне бути чiтким протягом усього строку експлуатацiї глушника;

     3) застосування у глушниках волокнистого матерiалу для поглинання шуму допускається у разi:

     його розмiщення в частинах глушника, через якi не проходять вiдпрацьованi гази;

     забезпечення надiйного закрiплення такого матерiалу в глушнику впродовж усього перiоду використання глушника;

     його стiйкостi до впливу високої температури, яка перевищує температуру, визначену в мiсцi розташування такого матерiалу в глушнику не менш як на 20 вiдсоткiв;

     коли зазначений матерiал не видiляє шкiдливих хiмiчних речовин;

     4) у разi коли впускний отвiр двигуна обладнаний повiтряним фiльтром, що необхiдний для зниження рiвня шуму трактора, фiльтр вважається частиною глушника i до нього застосовуються тi самi вимоги, що i до фiльтра.

     24. За умови вiдповiдностi зазначених у пунктi 3 цього Технiчного регламенту складових частин та характеристик його вимогам суб'єктам господарювання не може бути вiдмовлено у видачi сертифiката затвердження типу трактора з пiдстав, пов'язаних з такими складовими частинами та характеристиками.

Процедура оцiнки вiдповiдностi

     25. Процедура затвердження типу трактора за результатами оцiнки вiдповiдностi складових частин та характеристик цьому Технiчному регламенту (подання заявки, проведення оцiнки вiдповiдностi, видача сертифiката про затвердження типу трактора), внесення змiн до зазначеного сертифiката здiйснюються згiдно з правилами, установленими Технiчним регламентом затвердження типу сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв, їх причепiв i змiнних причiпних машин, систем, складових частин та окремих технiчних вузлiв.

     У разi коли затвердження типу за складовими частинами та характеристиками трактора, на якi поширюється дiя цього Технiчного регламенту, здiйснюється одночасно iз затвердженням типу трактора вiдповiдно до вимог Технiчного регламенту затвердження типу сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв, їх причепiв i змiнних причiпних машин, систем, складових частин та окремих технiчних вузлiв, окремий технiчний опис зазначених складових частин i характеристик не складається i окремий сертифiкат про затвердження їх типу не видається.

 

Додаток 1
до Технiчного регламенту

СХЕМА
вимiрювання рiвня зовнiшнього шуму трактора, що рухається

 

Додаток 2
до Технiчного регламенту

СХЕМА
вимiрювання рiвня зовнiшнього шуму трактора у нерухомому станi

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 28 грудня 2011 р. N 1368

ПЛАН ЗАХОДIВ
iз застосування Технiчного регламенту щодо складових частин i характеристик колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв

Змiст заходу Вiдповiдальнi за виконання Строк виконання,
роки
Пiдготовчий етап
1. Утворення консультацiйно-методичного центру з впровадження Технiчного регламенту щодо складових частин i характеристик колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв (далi - Технiчний регламент). Популяризацiя впровадження Технiчного регламенту шляхом залучення засобiв масової iнформацiї, проведення семiнарiв, конференцiй Мiнагрополiтики
Мiнекономрозвитку
Мiнiнфраструктури
2012
2. Приведення власних нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть з положеннями Технiчного регламенту Мiнекономрозвитку
Мiнагрополiтики
- " -
3. Пiдготовка вiтчизняних пiдприємств-виробникiв та постачальникiв до виготовлення колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв вiдповiдно до вимог Технiчного регламенту Мiнагрополiтики
Мiнекономрозвитку
- " -
Добровiльне застосування Технiчного регламенту
4. Добровiльне застосування Технiчного регламенту виробниками i постачальниками колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв - " - 2013 - 2015
Обов'язкове застосування Технiчного регламенту
5. Внесення у разi потреби змiн до Технiчного регламенту за результатами його добровiльного застосування - " - - " -
6. Обов'язкове застосування Технiчного регламенту для всiх виробникiв i постачальникiв колiсних сiльськогосподарських та лiсогосподарських тракторiв - " - 2016
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.