МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

ПОВIДОМЛЕННЯ

Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну посуду та приборiв столових або кухонних з фарфору незалежно вiд країни походження та експорту

     4 квiтня 2014 року вiдбулося засiдання Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя), на якому було розглянуто звiт та матерiали Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України стосовно результатiв проведення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну посуду та приборiв столових або кухонних з фарфору (далi - товар) незалежно вiд країни походження та експорту, порушеного рiшенням Комiсiї вiд 16.05.2013 N СП-292/2013/4423-06.

     За результатами розгляду вказаних матерiалiв Комiсiєю було встановлено:

     ТОВ "Дружкiвський фарфоровий завод", ПАТ "Сумський фарфоровий завод" та ТОВ "Корал" Довбиський фарфоровий завод" є належним нацiональним товаровиробником вiдповiдно до пункту 11 статтi 1 Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" (далi - Закон), так як їх частка в загальному виробництвi товару в Українi в перiод з 2010 р. по I кварт. 2013 р. становила понад 90 %.

     Товар, iмпортований на митну територiю України, вiдповiдно до положень пункту 13 статтi 1 Закону є подiбним до товару нацiонального товаровиробника.

     1. Щодо наявностi факту зростання обсягiв iмпорту в Україну товару.

     Протягом перiоду розслiдування (II кварт. 2010 р. - I кварт. 2013 р.) обсяги iмпорту в Україну товару зростали:

     в абсолютних показниках у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. на 172 % i на 208 % у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р.;

     стосовно виробництва подiбного товару нацiонального товаровиробника: у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. на 185 % i на 244 % у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р.;

     стосовно споживання товару в Українi: у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. на 15 % i на 23 % у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р.

     Таке зростання обсягiв iмпорту в Україну товару є достатньо значним, раптовим та недавнiм, щоб стверджувати про наявнi "непередбачуванi обставини".

     На пiдставi зазначеного Комiсiя дiйшла висновку, що в перiод розслiдування вiдбувалося значне зростання обсягiв iмпорту в Україну товару.

     2. Щодо умов здiйснення iмпорту в Україну товару.

     У межах розслiдування було встановлено, що:

     цiна iмпорту в Україну товару у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. зменшилася на 13 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. зменшилася на 19,6 %;

     цiна подiбного товару, що виробляється нацiональним товаровиробником, навпаки, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. збiльшилася на 16,6 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 28,9 %.

     У II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. цiни iмпорту в Україну товару зменшилися до рiвня нижчого, нiж нацiональний товаровиробник реалiзовував подiбний товар на внутрiшньому ринку України, та стали меншими за його собiвартiсть.

     Наведенi вище умови iмпорту в Україну товару негативно вплинули на формування цiн продажу подiбного товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України та позбавили можливостi реалiзовувати його за цiнами пропорцiйними збiльшенню собiвартостi.

     На пiдставi зазначеного Комiсiя дiйшла висновку, що вiдбулося значне зниження цiни iмпорту товару стосовно цiни подiбного товару нацiонального товаровиробника.

     3. Щодо наявностi факту заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.

     Проведене дослiдження показало, що протягом перiоду розслiдування:

     обсяги виробництва подiбного товару нацiонального товаровиробника у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. знизились на 4 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 10 %;

     використання виробничих потужностей у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. знизилося на 4 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 10 %;

     обсяги продажу подiбного товару нацiональним товаровиробником на внутрiшньому ринку України у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. знизилися на 6 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 22 %;

     загальнi обсяги залишкiв подiбного товару на складах у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. збiльшилися на 102 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 78 %;

     рiвень зайнятостi на пiдприємствах нацiонального товаровиробника у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. знизився на 9 % у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 14 %;

     величина коефiцiєнту лiквiдностi у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. зменшилася на 42 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. на 31 %;

     показник продуктивностi працi у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. збiльшився на 1,3 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. збiльшився на 0,2 %;

     показник використання основних фондiв II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р. зменшився на 10,1 %, у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. збiльшився на 9,3 %;

     Пiдприємства нацiонального товаровиробника не мали прибутку з iнвестицiйного капiталу.

     Дiяльнiсть нацiонального товаровиробника вiд реалiзацiї подiбного товару на внутрiшньому ринку України у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. була збитковою.

     Сукупна оцiнка наведених факторiв дала пiдстави Комiсiї встановити наявнiсть факту заподiяння значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.

     4. Наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж зростаючим iмпортом в Україну товару та заподiянням значної шкоди нацiональному товаровиробниковi, а також впливу iнших факторiв.

     Протягом перiоду розслiдування вiдбувалося збiльшення обсягiв iмпорту в Україну товару, що помiтно на динамiцi абсолютних показникiв iмпорту i вiдносно споживання та виробництва подiбного товару нацiонального товаровиробника. Водночас протягом II кварт. 2012 року - I кварт. 2013 року рiвень цiн, за якими здiйснювався iмпорт в Україну товару, був нижчим за цiни продажу подiбного товару нацiональним товаровиробником та нижчим за його собiвартiсть. За умови такого рiвня цiн iмпорту нацiональний товаровиробник не мав змоги пiдвищити цiни продажу подiбного товару на внутрiшньому ринку України до позитивного рiвня рентабельностi.

     Зазначенi умови iмпорту в Україну товару призвели до витiснення нацiонального товаровиробника iз внутрiшнього ринку, а саме: скорочення його питомої ваги в споживаннi товару на внутрiшньому ринку України на 69 % у II кварт. 2013 р. - I кварт. 2012 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. i на 60,5 % у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2011 р. - I кварт. 2012 р.

     Унаслiдок цього зростаючий обсяг iмпорту в Україну товару та умови його здiйснення призвели до зменшення обсягiв виробництва та вiдсотка використання виробничих потужностей, збiльшення обсягiв залишкiв готової продукцiї, скорочення обсягiв продажу подiбного товару на внутрiшньому ринку України, скорочення кiлькостi працiвникiв на пiдприємствах нацiонального товаровиробника, скорочення величини коефiцiєнту лiквiдностi тощо.

     У межах проведеного розслiдування дослiджували вплив дiї iнших факторiв, шкода завдана якими не може вважатися шкодою, заподiяною внаслiдок зростання обсягiв та умов iмпорту в Україну товару.

     Зокрема, такими факторами були: експортоорiєнтована полiтика нацiонального товаровиробника та умови здiйснення експорту подiбного товару, значнi обсяги контрабандної продукцiї (за даними однiєї з заiнтересованих сторiн походженням з Китайської Народної Республiки орiєнтовно кiлькiстю 12 тис. т та загальною вартiстю 21 млн. дол. США), збiльшення собiвартостi фарфорової продукцiї.

     В Українi створено вiдповiдну нормативно-правову базу, яка запобiгає фактам заниження митної вартостi продукцiї або ввезення, у тому числi фарфорової продукцiї, без сплати обов'язкових платежiв. Таким чином, розглядати цей факт, як iнший фактор, що заподiює шкоду нацiональному товаровиробниковi, окрiм зростання обсягiв iмпорту, є недоцiльним для цiлей проведення спецiального розслiдування.

     Зростання собiвартостi на 29 % у II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. зумовлено зростанням цiни природного газу, електроенергiї, зростанням законодавчо встановленої мiнiмальної заробiтної плати в Українi, збiльшенням вартостi сировини та основних матерiалiв. У цьому випадку йде мова про те, що внаслiдок зростання обсягiв iмпорту в Україну товару та умов його здiйснення, зокрема зниження цiни на 20 %, нацiонального товаровиробника було позбавлено можливостi збiльшити цiни реалiзацiї подiбного товару пропорцiйно збiльшенню його собiвартостi.

     Питома вага продажу на експорт у загальному продажi товару протягом перiоду розслiдування становила близько 60 %. У II кварт. 2012 р. - I кварт. 2013 р. порiвняно з II кварт. 2010 р. - I кварт. 2011 р. обсяг експорту товару нацiональним товаровиробником зменшився на 4,8 %, обсяги виробництва - на 10,5 %, а обсяги реалiзацiї фарфорової продукцiї на внутрiшньому ринку України - на 22,3 %. Таким чином, тенденцiї скорочення обсягiв продажу посуду столового та кухонного з фарфору на експорт були значно меншими, нiж тенденцiї скорочення обсягiв виробництва та продажу на внутрiшньому ринку України.

     Отже, згаданi вище iншi фактори не мали визначального характеру щодо впливу на соцiально-економiчнi показники нацiонального товаровиробника та заподiяння йому значної шкоди.

     На пiдставi вказаного Комiсiя дiйшла висновку, що є причинно-наслiдковий зв'язок мiж зростанням обсягiв iмпорту в Україну товару та заподiянням значної шкоди нацiональному товаровиробниковi.

     5. Щодо вiдповiдностi застосування спецiальних заходiв нацiональним iнтересам України.

     Iнтереси нацiонального товаровиробника

     Застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну товару позитивно вплине на зростання обсягiв виробництва та продажу нацiональним товаровиробником подiбного товару, збереже та створить новi робочi мiсця, надасть нацiональному товаровиробниковi можливiсть проведення модернiзацiї, технiчного переоснащення виробництва для випуску бiльш конкурентоздатної продукцiї та виконання iнших заходiв для зменшення її собiвартостi.

     Iнтереси споживачiв

     Застосування спецiальних заходiв сприятиме розробленню нових моделей фарфорового посуду та впровадженню iнновацiйних технологiй, що призведе до задоволення потреб споживачiв якiсною продукцiєю вiтчизняного виробництва. Запропонований розмiр ставки спецiального мита не можна розглядати як заборонний iнструмент, оскiльки вiн уможливить забезпечення попиту на внутрiшньому ринку України як iмпортованою, так i вiтчизняною продукцiєю.

     Мiжнароднi економiчнi iнтереси України та усунення впливу диспропорцiй у торгiвлi

     Мiжнароднi зобов'язання, узятi Україною, не суперечать застосуванню спецiальних заходiв стосовно зростаючого iмпорту, який заподiює значну шкоду нацiональному товаровиробниковi.

     Застосування спецiальних заходiв позитивно вплине на вiдновлення конкуренцiї на внутрiшньому ринку України та призведе до усунення негативного впливу диспропорцiй у торгiвлi.

     На пiдставi викладеного Комiсiєю зроблено висновок, що:

     протягом перiоду розслiдування (другий квартал 2010 року - перший квартал 2013 року) iмпорт в Україну посуду та приборiв столових або кухонних з фарфору зростав, i це зростання вiдбувалося на таких умовах i в таких обсягах, що заподiювало значної шкоди нацiональному товаровиробниковi;

     нацiональнi iнтереси вимагають застосування до такого iмпорту спецiальних заходiв.

     Ураховуючи вищевикладене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiєю прийнято рiшення N СП-309/2014/4421-06 "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну посуду та приборiв столових або кухонних з фарфору незалежно вiд країни походження та експорту" (далi - Рiшення Комiсiї), вiдповiдно до якого застосовано спецiальнi заходи щодо iмпорту в Україну товару незалежно вiд країни походження та експорту, що має такий опис: посуд та прибори столовi або кухоннi з фарфору, що класифiкують згiдно з УКТЗЕД за кодом 6911 10 00 00.

     Спецiальнi заходи застосовано строком на три роки запровадженням спецiального мита, розмiр ставки якого становить:

     iз дня застосування спецiальних заходiв - 35,6 %;

     через 12 мiсяцiв iз дня їх застосування - 32 %;

     через 24 мiсяцi з дня їх застосування - 28,8 %.

     Спецiальнi заходи застосовують iз дня набуття чинностi Рiшення Комiсiї.

     Дiя спецiальних заходiв не поширюється на iмпорт в Україну товару походженням з таких країн: Республiка Вiрменiя, Республiка Казахстан, Республiка Молдова, Киргизька Республiка, Росiйська Федерацiя, Республiка Iсландiя, Князiвство Лiхтенштейн, Королiвство Норвегiя, Швейцарська Конфедерацiя, Ангола, Бангладеш, Бенiн, Буркiна-Фасо, Бурундi, Камбоджа, Чад, Демократична Республiка Конго, Центральноафриканська Республiка, Джiбутi, Гамбiя, Гвiнея, Гвiнея-Бiсау, Гаїтi, Лаоська Народно-Демократична Республiка, Лесото, Мадагаскар, Малавi, Малi, Мавританiя, Мозамбiк, М'янма, Непал, Нiгер, Руанда, Самоа, Сенегал, Сьєрра-Леоне, Соломоновi Острови, Танзанiя, Того, Уганда, Вануату, Замбiя.

     Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.