МIНIСТЕРСТВО ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
08.09.2014 | N 378 |
---|
Про внесення змiн до Положення про акредитацiю
спiвробiтникiв дипломатичних i консульських
установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй
та їхнiх представництв, iнших iноземних
органiзацiй
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 29 вересня 2014 р. за N 1176/25953 |
Вiдповiдно до Закону
України "Про правовий статус iноземцiв та
осiб без громадянства", Положення про
дипломатичнi представництва та консульськi
установи iноземних держав в Українi,
затвердженого Указом Президента України вiд 10
червня 1993 року N 198, Правил оформлення вiз для
в'їзду в Україну i транзитного проїзду через її
територiю, затверджених постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 01 червня 2011 року N 567,
та з метою вдосконалення порядку акредитацiї
спiвробiтникiв дипломатичних i консульських
установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй
та їхнiх представництв, iнших iноземних
органiзацiй i членiв їхнiх сiмей наказую:
1. Внести змiни до Положення про акредитацiю спiвробiтникiв дипломатичних i консульських установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй, затвердженого наказом МЗС України вiд 13 сiчня 2003 року N 11, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 28 сiчня 2003 року за N 62/7383, виклавши його в новiй редакцiї, що додається.
2. Протокольному департаменту МЗС України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
3. Управлiнню генерального секретарiату довести цей наказ до вiдома першого заступника Мiнiстра, заступника Мiнiстра - керiвника апарату, заступникiв Мiнiстра, керiвникiв структурних пiдроздiлiв МЗС України i представництв МЗС України на територiї України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра - керiвника апарату.
5. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
Мiнiстр | П. Клiмкiн |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства закордонних справ України 13 сiчня 2003 року N 11 (у редакцiї наказу Мiнiстерства закордонних справ України вiд 08 вересня 2014 року N 378) |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 29 вересня 2014 р. за N 1176/25953 |
ПОЛОЖЕННЯ
про акредитацiю спiвробiтникiв дипломатичних i
консульських установ iноземних держав,
мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв,
iнших iноземних органiзацiй
I. Загальнi положення
1. Належнiсть до осiб, якi користуються привiлеями та iмунiтетами згiдно iз законодавством України та мiжнародними договорами України, посвiдчується документами, що видаються Мiнiстерством закордонних справ України у порядку, визначеному цим Положенням.
2. У МЗС України акредитуються iноземцi, якi є спiвробiтниками посольств, консульських установ, представництв мiжнародних органiзацiй, мiжнародних органiзацiй, iнших iноземних органiзацiй, якщо це передбачено мiжнародними договорами України, та члени сiмей спiвробiтникiв таких установ (далi - акредитуючi установи).
II. Порядок акредитацiї
1. Акредитуючi установи вербальною нотою iнформують Протокольний департамент МЗС України (далi - ПД) про прибуття в Україну своїх спiвробiтникiв та членiв їхнiх сiмей.
Вербальна нота з проханням акредитувати новоприбулого спiвробiтника та членiв його сiм'ї надсилається до ПД не пiзнiше нiж через три робочi днi пiсля перетину ними державного кордону України. У вербальнiй нотi зазначаються iмена та прiзвища спiвробiтника, членiв його сiм'ї, посада, коло обов'язкiв спiвробiтника (українською i англiйською мовами), дата прибуття i строк перебування спiвробiтника та членiв його сiм'ї в Українi.
2. Разом з вербальною нотою надсилаються:
а) паспортнi документи з вiзою (якщо iнше не передбачено чинним законодавством та мiжнародними договорами України) та вiдмiткою про перетин кордону;
б) заповнена реєстрацiйна анкета з вклеєними фотокартками новоприбулого спiвробiтника та членiв його сiм'ї розмiром 3,5 х 4,5 см;
в) копiї сторiнок паспортного документа з прiзвищем, датою народження, строком дiї, зазначенням посади, вiзою (якщо iнше не передбачено чинним законодавством та мiжнародними договорами України) та вiдмiткою про перетин кордону;
г) копiя контракту, засвiдчена пiдписом керiвника та печаткою акредитуючої установи (подають тiльки мiжнароднi органiзацiї та представництва мiжнародних органiзацiй, iншi iноземнi органiзацiї, якщо це передбачено мiжнародними договорами України, додатково до документiв, зазначених у пiдпунктах "а" - "в" цього пункту).
Кольорове фото заявника у форматi JPEG надсилається на електронну адресу ПД.
3. ПД здiйснює акредитацiю протягом 10 робочих днiв.
4. Неповний пакет документiв та/або неповнiстю та/або неправильно заповненi реєстрацiйнi анкети акредитуючої установи не приймаються для розгляду в ПД.
5. На прохання акредитучої установи ПД видає довiдку про прийняття документiв для оформлення акредитацiї.
6. Посол iноземної держави в Українi за сумiсництвом подає документи, визначенi в пунктi 2 цього роздiлу, безпосередньо до ПД пiд час приїзду до Києва з метою вручення копiй вiрчих грамот в МЗС України. ПД здiйснює акредитацiю посла за сумiсництвом до його вiд'їзду з Києва пiсля вручення копiй вiрчих грамот.
III. Види акредитацiйних карток
1. Акредитацiйнi картки вiдповiдно до статусу працiвникiв акредитуючої установи подiляються на такi види:
дипломатичнi картки;
консульськi картки;
службовi картки.
2. Дипломатичнi картки оформлюються на пiдставi:
а) дипломатичних паспортних документiв, запису в них, що пiдтверджує акредитацiйний статус, i вiдповiдної вербальної ноти:
членам дипломатичного персоналу посольств iноземних держав з резиденцiєю в Українi;
послам iноземних держав в Українi за сумiсництвом;
вiйськовим аташе iноземних держав в Українi за сумiсництвом;
представникам торговельно-економiчних мiсiй iноземних держав в Українi за сумiсництвом;
спiвробiтникам мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, розташованих в Українi, з якими укладено мiжнароднi договори України, що передбачають надання цiй категорiї осiб дипломатичних привiлеїв та iмунiтетiв, передбачених Вiденською конвенцiєю про дипломатичнi зносини, Конвенцiєю про привiлеї та iмунiтети спецiалiзованих установ;
спiвробiтникам iнших iноземних органiзацiй, розташованих в Українi, якщо це передбачено мiжнародними договорами України;
б) дипломатичних, службових, звичайних паспортних документiв, запису в них, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної вербальної ноти незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
членам сiмей спiвробiтникiв посольств, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй з резиденцiєю в Українi;
дружинам (чоловiкам) послiв iноземних держав в Українi за сумiсництвом.
3. Консульськi картки оформлюються на пiдставi:
а) дипломатичних паспортних документiв, запису в них, що пiдтверджує акредитацiйний статус, i вiдповiдної вербальної ноти:
штатним консульським посадовим особам генеральних консульств, консульств, вiце-консульств та консульських агентств (далi - консульськi установи) iноземних держав в Українi;
б) дипломатичних, службових, звичайних паспортних документiв, запису в них, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної вербальної ноти незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
членам сiмей штатних консульських посадових осiб консульських установ iноземних держав в Українi.
4. Службовi картки оформлюються на пiдставi:
а) службових паспортних документiв, запису в них, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної вербальної ноти незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
членам адмiнiстративно-технiчного персоналу посольств iноземних держав з резиденцiєю в Українi;
членам адмiнiстративно-технiчного персоналу консульських установ iноземних держав в Українi;
спiвробiтникам мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, розташованих в Українi;
спiвробiтникам iнших iноземних органiзацiй, розташованих в Українi, якщо це передбачено мiжнародними договорами України;
б) службових та звичайних паспортних документiв, запису в них, що пiдтверджує акредитацiйний статус, вiдповiдної вербальної ноти незалежно вiд громадянства осiб, яким вони належать, за винятком громадян України:
членам сiмей зазначених у пiдпунктi "а" цього пункту категорiй спiвробiтникiв.
5. ПД веде облiк оформлених акредитацiйних карток, послiдовно пронумерованих за порядком в окремих журналах вiдповiдно до кожного виду акредитацiйного документа.
IV. Строк акредитацiї
1. Акредитацiйнi картки оформлюються на строк, вказаний у вербальнiй нотi посольств, консульських установ, представництв мiжнародних органiзацiй, мiжнародних органiзацiй, iнших iноземних органiзацiй вiдповiдно до права країни походження.
Мiнiмальний строк акредитацiї - 30 днiв.
2. Строк дiї акредитацiйних документiв не може перевищувати термiн дiйсностi паспортного документа особи, якiй вiн належить, а також термiн перебування цiєї особи в Українi.
3. Акредитацiйнi картки пiдписуються директором ПД, а у разi його вiдсутностi - особою, що його замiщує.
4. Строк акредитацiї продовжується на пiдставi вербальної ноти акредитуючої установи. Разом з вербальною нотою до ПД подаються:
акредитацiйна картка, термiн дiї якої закiнчується;
паспортний документ;
кольорове фото заявника у форматi JPEG, що надсилається на електронну адресу ПД.
5. Акредитуючi установи подають зазначенi в пунктi 4 цього роздiлу документи за 14 календарних днiв до закiнчення строку дiї акредитацiйної картки.
Кожного разу при продовженнi строку акредитацiї акредитацiйнi картки оформлюються на строк, визначений у вербальнiй нотi, але не менше нiж на 30 днiв.
V. Порядок зберiгання та знищення акредитацiйних карток
1. Бланки акредитацiйних карток зберiгаються на складi МЗС України де у разi потреби ПД отримує за видатковою накладною їх необхiдну кiлькiсть.
2. Виданi ПД бланки акредитацiйних карток зберiгаються в сейфi директора ПД або заступника директора ПД. У разi видачi iз сейфа бланкiв акредитацiйних карток робиться вiдмiтка в журналi видачi бланкiв iз зазначенням їх порядкових номерiв.
3. Виготовлення акредитацiйних карток здiйснюється в ПД на спецiальному обладнаннi.
4. ПД веде журнал видачi акредитацiйних карток спiвробiтникам дипломатичних i консульських установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй та членiв їх сiмей, отримання яких засвiдчується пiдписом.
5. До МЗС України повертаються акредитацiйнi картки:
строк дiї яких закiнчився;
у зв'язку iз змiною посади або статусу осiб, яким вони належать;
осiб, якi закiнчили свою мiсiю, та членiв їхнiх сiмей (протягом 30 днiв з дня завершення строку акредитацiї).
6. Знищення повернутих до МЗС України акредитацiйних карток, а також зiпсованих бланкiв акредитацiйних карток здiйснюється в такому порядку:
ПД знiмає повернутi до МЗС України акредитацiйнi картки з облiку в базi даних "Дипломат" та робить вiдмiтки в досьє вiдповiдних спiвробiтникiв дипломатичних i консульських установ iноземних держав, мiжнародних органiзацiй та їхнiх представництв, iнших iноземних органiзацiй;
ПД раз на мiсяць складає перелiк повернутих до МЗС України акредитацiйних карток, а також зiпсованих бланкiв акредитацiйних карток та готує акт про їх знищення;
комiсiя з представникiв ПД один раз на квартал вiдповiдно до акта знищує акредитацiйнi картки.
7. Про випадки втрати акредитацiйних карток особи, яким вони належали, повiдомляють свої акредитуючi установи, про що тi вербальною нотою iнформують МЗС України.
8. Про випадки пошкодження акредитацiйних карток особи, яким вони належали, повiдомляють вiдповiднi акредитуючi установи, а останнi iнформують МЗС України. Разом з нотою про пошкодження акредитацiйної картки до МЗС України надсилається сам документ. Строк виготовлення нової акредитацiйної картки - 10 робочих днiв.
VI. Порядок реєстрацiї паспортних документiв
1. Паспортнi документи осiб, якi вiдповiдно до цього Положення пiдлягають акредитацiї, реєструються в МЗС України.
Реєстрацiя паспортних документiв здiйснюється шляхом проставлення у них вiдповiдного штампа iз записом про строк реєстрацiї, який пiдписується директором ПД або особою, яка його замiщує, та скрiплюється вiдповiдною печаткою ПД.
Паспортнi документи реєструються на строк акредитацiї особи в МЗС України з можливiстю продовження такої реєстрацiї на строк, на який продовжується строк акредитацiї.
2. Реєстрацiї без здiйснення процедури акредитацiї також пiдлягають паспортнi документи:
працiвникiв органiв закордонних справ iноземних держав, якi прибули в Україну у службових справах i мають дипломатичний чи службовий паспорт, та членiв їх сiмей - на строк, визначений акредитуючою установою, але не бiльше нiж 90 днiв;
посадових осiб мiжнародних органiзацiй, якi прибули в Україну у службових справах, працiвникiв представництв таких органiзацiй в Українi, а також працiвникiв представництв держав при мiжнародних органiзацiях, якi мають штаб-квартиру в Українi i вiдповiдно до статутних документiв зазначених органiзацiй чи вiдповiдних мiжнародних договорiв України користуються дипломатичними привiлеями та iмунiтетом, а також членiв їх сiмей - на 30 днiв або на термiн їх перебування в Українi, якщо вiн перевищує 30 днiв, але не бiльше нiж 90 днiв.
3. Реєстрацiя паспортних документiв категорiї осiб, зазначених у пунктi 2 цього роздiлу, здiйснюється на пiдставi документiв, наведених у пунктi 2 роздiлу II цього Положення, якi подаються спiвробiтниками акредитуючих установ для здiйснення процедури акредитацiї.
4. Звiльняються вiд реєстрацiї паспортних документiв особи, якi прибули в Україну за посвiдченнями ООН та органiзацiй системи ООН. Члени сiмей осiб, якi прибули в Україну за посвiдченнями ООН та органiзацiй системи ООН, акредитуються в МЗС України вiдповiдно до пункту 2 роздiлу II цього Положення.
5. Приймання документiв для здiйснення процедури акредитацiї та видача акредитацiйних карток здiйснюються працiвниками ПД вiдповiдно до графiка прийому та видачi документiв.
6. Документи, прийнятi працiвниками ПД, реєструються в канцелярiї ПД та опрацьовуються вiдповiдно до цього Положення.
Директор Протокольного департаменту | М. Бродович |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |