МIНIСТЕРСТВО IНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
м. Київ

23.11.2018 N 561


Про затвердження Змiн до Порядку затвердження конструкцiї транспортних засобiв, їх частин та обладнання

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
17 грудня 2018 р. за N 1430/32882


     Вiдповiдно до абзацу другого пункту 2 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 09 червня 2011 року N 738 "Деякi питання сертифiкацiї транспортних засобiв, їх частин та обладнання" наказую:

     1. Затвердити Змiни до Порядку затвердження конструкцiї транспортних засобiв, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Мiнiстерства iнфраструктури України вiд 17 серпня 2012 року N 521, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 14 вересня 2012 року за N 1586/21898 (iз змiнами), що додаються.

     2. Директорату з безпеки на транспортi забезпечити:

     подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України;

     оприлюднення цього наказу на офiцiйному веб-сайтi Мiнiстерства iнфраструктури України.

     3. Цей наказ набирає чинностi через шiсть мiсяцiв з дня його офiцiйного опублiкування.

     4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Мiнiстр В. Омелян
ПОГОДЖЕНО:
В. о. Мiнiстра фiнансiв України О. Маркарова
Виконувач обов'язкiв Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi України Ю. П. Бровченко
Голова Державної служби України з безпеки на транспортi М. Ноняк
В. о. Голови Антимонопольного комiтету України М. Нiжнiк
Мiнiстр соцiальної полiтики України А. Рева
Т. в. о. Мiнiстра внутрiшнiх справ України С. А. Яровий
Голова Державної регуляторної служби України К. Ляпiна

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства iнфраструктури України
23 листопада 2018 року N 561
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
17 грудня 2018 р. за N 1430/32882

ЗМIНИ
до Порядку затвердження конструкцiї транспортних засобiв, їх частин та обладнання

     1. Абзац перший пункту 11.8 роздiлу XI пiсля слiв "має мiстити" доповнити словами "номер та дату видачi атестата про акредитацiю уповноваженого органу або органу iз сертифiкацiї, виданого вiдповiдно до Закону України "Про акредитацiю органiв з оцiнки вiдповiдностi", номер та дату наказу Мiнiстерства iнфраструктури України про призначення органом iз сертифiкацiї для iндивiдуального затвердження колiсних транспортних засобiв, партiй частин та обладнання,".

     2. Позицiю 61 додатка 2 викласти в такiй редакцiї:

"

Євро-6 61 M1, M2, N1, N2 Правила ЄЕК ООН N 83-07 або Регламент EC N 715/2007 та Регламент EC N 692/2008 (вимоги Euro 6).
З урахуванням пункту 12 Перехiдних положень Правил ЄЕК ООН N 83-07 протягом трьох рокiв з дати запровадження екологiчних норм Євро-6 в Українi (як обов'язкових) гранично допустиме значення кiлькостi викидiв частинок становить 6,0 х 1012 од/км, як це визначено у примiтках 1, 2 до таблицi 1 Правил ЄЕК ООН N 83-07

".

     3. У додатку 4:

     1) у роздiлi I:

     позицiю "R13" викласти в такiй редакцiї:

"

R13 10
11 - з 01.01.2023
71/320/ЕЕС

";

     доповнити роздiл новою позицiєю такого змiсту:

"

R140 00 -

";

     2) у роздiлi II:

     пiдпункт "в" примiтки "Б" викласти в такiй редакцiї:

     "в) наявнiсть функцiї забезпечення стiйкостi (електронної системи контролю стiйкостi) обов'язкова з:

     01 липня 2023 року для КТЗ категорiї M1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13H-00 та для КТЗ категорiї N1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13H-00 або додатка 21 R13-11;

     01 сiчня 2023 року для КТЗ категорiй M2, M3, N2, N3, O3, O4 за вимогами додатка 21 R13-11 та з урахуванням вимог пункту 5.2.1.32 R13-11;

     01 сiчня 2023 року для КТЗ категорiї M2 класiв I та A за вимогами додатка 21 R13-11;";

     примiтку "В" викласти в такiй редакцiї:

     "В" - серiя поправок вiдповiдних Правил ЄЕК ООН, допустимi граничнi рiвнi викидiв та строки їх обов'язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехiдних положень Правил ЄЕК ООН N 83-07 протягом трьох рокiв з дати запровадження екологiчних норм Євро-6 в Українi (як обов'язкових) гранично допустиме значення кiлькостi викидiв частинок становить 6,0 х 1012 од/км, як це визначено у примiтках 1, 2 до таблицi 1 Правил ЄЕК ООН N 83-07;";

     3) у роздiлi III:

     пiдпункт "в" примiтки "Б" викласти в такiй редакцiї:

     "в) наявнiсть функцiї забезпечення стiйкостi (електронної системи контролю стiйкостi) обов'язкова з:

     01 липня 2023 року для КТЗ категорiї M1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13H-00 та для КТЗ категорiї N1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13H-00 або додатка 21 R13-11;

     01 сiчня 2023 року для КТЗ категорiй M2, M3, N2, N3, O3, O4 за вимогами додатка 21 R13-11 та з урахуванням вимог пункту 5.2.1.32 R13-11;

     01 сiчня 2023 року для КТЗ категорiї M2 класiв I та A за вимогами додатка 21 R13-11;";

     примiтку "В" викласти в такiй редакцiї:

     "В" - серiя поправок до вiдповiдних Правил ЄЕК ООН, допустимi граничнi рiвнi викидiв та строки їх обов'язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехiдних положень Правил ЄЕК ООН N 83-07 протягом трьох рокiв з дати запровадження екологiчних норм Євро-6 в Українi (як обов'язкових) гранично допустиме значення кiлькостi викидiв частинок становить 6,0 х 1012 од/км, як це визначено у примiтках 1, 2 до таблицi 1 Правил ЄЕК ООН N 83-07. Визначення кiлькостi частинок у вiдпрацьованих газах допускається iз застосуванням альтернативних методiв;";

     4) у роздiлi IV:

     позицiю 22 викласти в такiй редакцiї:

"

22 Встановлення пристроїв освiтлення i свiтлової сигналiзацiї R48 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 Х1 + Н2 - - - - - - -

";

     примiтку "А" викласти в такiй редакцiї:

     "А" - маркування щодо вiдповiдностi Правилу ЄЕК ООН, альтернативнiй Директивi ЄС. У разi вiдсутностi зазначеного маркування для пiдтвердження вiдповiдностi застосовуються приписи доповнення 2 частини I додатка IV Директиви 2007/46/ЕС або позитивний висновок, наданий технiчною службою.";

     пiдпункт "б" примiтки "В1" викласти в такiй редакцiї:

     "б) наявнiсть функцiї забезпечення стiйкостi (електронної системи контролю стiйкостi) обов'язкова з:

     01 липня 2023 року для КТЗ категорiї M1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 та для КТЗ категорiї N1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13H-00 чи додатка 21 R13-11;

     01 сiчня 2023 року для КТЗ категорiй M2, M3, N2, N3, O3, O4 за вимогами додатка 21 R13-11 з урахуванням вимог пункту 5.2.1.32 R13-11;

     01 сiчня 2023 року для КТЗ категорiї M2 класiв I та A за вимогами додатка 21 R13-11.

     Наявнiсть електронної системи контролю стiйкостi за R13H-00 пiдтверджується позитивними результатами хоча б однiєї з таких дiй: експертизи конструкцiї гальмiвних систем або документально оформленої iнформацiї виробника КТЗ, перевiрки наявностi та функцiонування вiдповiдних оптичних сигналiв iндикаторiв (контрольних сигналiв) та органiв керування за пунктами 3.4 (преамбула), 3.4.1.3, 3.4.1.4, 3.5 (преамбула), 3.5.2, 3.5.3, 3.6 (преамбула), 3.6.2.3 додатка 9 до R13H-00.

     Наявнiсть функцiї забезпечення стiйкостi за R13-11 пiдтверджується позитивними результатами хоча б однiєї з таких дiй: експертизи конструкцiї гальмiвних систем або документально оформленої iнформацiї виробника КТЗ, перевiрки наявностi та функцiонування оптичного сигналу iндикатора (контрольного сигналу) за пунктами 2.1.4, 2.1.5 додатка 21 до R13-11;";

     примiтку "Н" викласти в такiй редакцiї:

     "Н" - серiя поправок вiдповiдних Правил ЄЕК ООН, допустимi граничнi рiвнi викидiв та строки їх обов'язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехiдних положень Правил ЄЕК ООН N 83-07 протягом трьох рокiв з дати запровадження екологiчних норм Євро-6 в Українi (як обов'язкових) гранично допустиме значення кiлькостi викидiв частинок становить 6,0х1012 од/км, як це визначено у примiтках 1, 2 до таблицi 1 Правил ЄЕК ООН N 83-07;";

     примiтку "Н1" доповнити новими абзацами такого змiсту:

     "Для категорiй КТЗ M1, M2, N1 i N2 з контрольною масою понад 2,610 кг (або з постiйним приводом на всi колеса, конструкцiя якого не дає змоги проводити випробовування КТЗ на роликовому моделюючому стендi з однiєю вiссю) i категорiй M3 i N3, якi виготовленi для ринку США не ранiше 2010 року, та з 01 сiчня 2020 року - не ранiше 2015 року допускається застосування технiчною службою альтернативних методiв випробування двигуна у складi КТЗ на роликовому стендi (або на дорозi) з використанням альтернативних методiв визначення питомих масових викидiв забруднювальних речовин.

     Питомi масовi викиди забруднювальних речовин визначаються хоча б в одному iз навантажувальних режимiв, еквiвалентних режимам стацiонарного випробувального циклу, або в позацикловому режимi, визначених R49, та не мають перевищувати нормативних значень, помножених на коефiцiєнт розрахункового навантаження двигуна, що дорiвнює Мк/100, де Мк - вiдсоток розрахункового навантаження двигуна;";

     пiсля примiтки Н1 доповнити примiткою "Н2" такого змiсту:

     "Н2" - крiм вимог щодо маркування;";

     5) у роздiлi V:

     примiтку "А" викласти в такiй редакцiї:

     "А" - маркування щодо вiдповiдностi Правилу ЄЕК ООН, альтернативнiй Директивi ЄС. У разi вiдсутностi зазначеного маркування для пiдтвердження вiдповiдностi застосовуються приписи доповнення 2 частини I додатка IV Директиви 2007/46/ЕС або позитивний висновок, наданий технiчною службою.

     Для КТЗ категорiй M1 та N1, якi виготовленi для ринку США, альтернативним пiдтвердженням вiдповiдностi R83 або Регламенту N 715/2007 у частинi викидiв забруднювальних речовин з вiдпрацьованими газами є пiдтвердження вiдповiдностi вимогам роздiлу 13 Кодексу норм Калiфорнiї, що передбачено у роздiлi 2 додатка I Регламенту N 692/2008.

     Пiдтвердженням вiдповiдностi нормам, еквiвалентним вимогам рiвня "Євро-5", є вiдповiднiсть КТЗ у частинi викидiв забруднювальних речовин з вiдпрацьованими газами нормам LEV II штату Калiфорнiя, США вiдповiдно до Секцiй 1961(a) та 1961(b)(1)(C)(1) роздiлу 13 Кодексу норм Калiфорнiї за умови, що КТЗ було вироблено не ранiше 2010 року.

     Пiдтвердженням вiдповiдностi нормам, еквiвалентним вимогам рiвня "Євро-6", є вiдповiднiсть КТЗ у частинi викидiв забруднювальних речовин з вiдпрацьованими газами нормам LEV III штату Калiфорнiя, США вiдповiдно до пункту 1961.2(a) роздiлу 13 Кодексу норм Калiфорнiї за умови, що КТЗ було вироблено не ранiше 2015 року.

     КТЗ має бути оснащений:

     системою бортової дiагностики, яка забезпечує можливiсть комунiкацiї iз дiагностичним обладнанням;

     пристроєм рециркуляцiї картерних газiв;

     системою обмеження викидiв вiд випаровування палива для бензинових двигунiв;";

     пiдпункт "а" примiтки "М" викласти в такiй редакцiї:

     "а) серiя поправок вiдповiдних Правил ЄЕК ООН, допустимi граничнi рiвнi викидiв та строки їх обов'язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехiдних положень Правил ЄЕК ООН N 83-07 протягом трьох рокiв з дати запровадження екологiчних норм Євро-6 в Українi (як обов'язкових) гранично допустиме значення кiлькостi викидiв частинок становить 6,0 х 1012 од/км, як це визначено у примiтках 1, 2 до таблицi 1 Правил ЄЕК ООН N 83-07;";

     примiтку "М1" пiсля абзацу шостого пiдпункту "в" доповнити новими абзацами сьомим - дев'ятим такого змiсту:

     "Для категорiй КТЗ M1, M2, N1 i N2 з контрольною масою понад 2,610 кг (або з постiйним приводом на всi колеса, конструкцiя якого не дає змоги проводити випробовування КТЗ на роликовому моделюючому стендi з однiєю вiссю) i категорiй M3 i N3, якi виготовленi для ринку США не ранiше 2010 року, та з 01 сiчня 2020 року - не ранiше 2015 року допускається застосування технiчною службою альтернативних методiв випробування двигуна у складi КТЗ на роликовому стендi (або на дорозi) з використанням альтернативних методiв визначення питомих масових викидiв забруднювальних речовин.

     Питомi масовi викиди забруднювальних речовин визначаються хоча б в одному iз навантажувальних режимiв, еквiвалентних режимам стацiонарного випробувального циклу, або в позацикловому режимi, визначених R49, та не мають перевищувати нормативних значень, помножених на коефiцiєнт розрахункового навантаження двигуна, що дорiвнює Мк/100, де Мк - вiдсоток розрахункового навантаження двигуна.

     Якщо КТЗ не призначенi для ринку США або виготовленi до 2010 року, та з 01 сiчня 2020 року - до 2015 року чи у разi виявлення будь-яких змiн конструкцiї КТЗ, що можуть вплинути на викиди забруднювальних речовин з вiдпрацьованими газами, оцiнку вiдповiдностi екологiчним нормам здiйснюють вiдповiдно до вимог примiтки "Н1" до роздiлу IV цього додатка.".

     У зв'язку з цим абзаци сьомий - одинадцятий вважати вiдповiдно абзацами десятим - чотирнадцятим.

Генеральний директор Директорату з безпеки на транспортi А. Щелкунов
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.