КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 30 сiчня 2019 р. N 56


Деякi питання цифрового розвитку

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 5 лютого 2020 року N 123,
вiд 3 березня 2020 року N 194

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити засади реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку, що додаються.

     2. Внести до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України змiни, що додаються.

     3. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київськiй та Севастопольськiй мiським державним адмiнiстрацiям:

     протягом одного мiсяця з дня набрання чинностi цiєю постановою привести власнi акти у вiдповiднiсть iз цiєю постановою та розглянути можливiсть утворення та забезпечення функцiонування структурних пiдроздiлiв (спецiалiстiв) з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацiй i цифровiзацiї в межах граничної чисельностi працiвникiв апарату мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй;

(абзац другий пункту 3 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.03.2020р. N 194)

     протягом трьох мiсяцiв з дня набрання чинностi цiєю постановою пiдготувати пропозицiї щодо внесення змiн до актiв законодавства, зокрема у сферi архiвної справи та дiловодства, та подати їх Державному агентству з питань електронного урядування для узагальнення.

     31. Центральним органам виконавчої влади (крiм мiнiстерств) передбачати посаду заступника керiвника центрального органу виконавчої влади з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацiй i цифровiзацiї (CDTO) пiд час пiдготовки подань Кабiнетовi Мiнiстрiв України про визначення кiлькостi заступникiв керiвникiв вiдповiдних органiв.

(постанову доповнено пунктом 31 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.03.2020р. N 194)

     32. Установити, що заступники керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацiй i цифровiзацiї (CDTO) отримують необхiдну методичну допомогу та здiйснюють вiдповiдну взаємодiю з Мiнiстерством цифрової трансформацiї.

(постанову доповнено пунктом 32 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.03.2020р. N 194)

     4. Мiнiстерству цифрової трансформацiї здiйснювати монiторинг та методичне забезпечення запровадження органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку.

(пункт 4 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 05.02.2020р. N 123)

     5. Рекомендувати державним органам та органам мiсцевого самоврядування:

     дотримуватися засад, затверджених пунктом 1 цiєї постанови;

     розглянути можливiсть утворення та забезпечення функцiонування структурних пiдроздiлiв (спецiалiстiв) з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацiй i цифровiзацiї та призначення в установленому законодавством порядку заступникiв керiвникiв вiдповiдних органiв з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацiй i цифровiзацiї (CDTO);

     привести власнi акти у вiдповiднiсть iз цiєю постановою.

(пункт 5 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.03.2020р. N 194)

     6. Ця постанова набирає чинностi з дня її опублiкування, крiм пунктiв 1, 4 i 6 затверджених цiєю постановою змiн, якi набирають чинностi через два мiсяцi з дня опублiкування цiєї постанови.

Прем'єр-мiнiстр України В. ГРОЙСМАН

Iнд. 49

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 30 сiчня 2019 р. N 56

ЗАСАДИ
реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку

     1. Цi засади визначають принципи реалiзацiї органами виконавчої влади державної полiтики цифрового розвитку.

     2. Застосування принципiв державної полiтики цифрового розвитку пiд час реалiзацiї прав та свобод громадян забезпечується органами виконавчої влади в процесi пiдготовки проектiв нових нормативно-правових актiв або внесення змiн до нормативно-правових актiв i реалiзацiї владних повноважень шляхом застосування цифрових технологiй.

     3. Реалiзацiя державної полiтики цифрового розвитку ґрунтується на принципах:

     вiдкритостi - полягає в забезпеченнi вiдкритого доступу до вiдомчих даних (iнформацiї), якщо iнше не встановлено законодавством;

     прозоростi - полягає в забезпеченнi можливостi використання вiдкритих зовнiшнiх iнтерфейсiв до вiдомчих iнформацiйних систем, включаючи iнтерфейси прикладного програмування;

     багаторазовостi використання - полягає в забезпеченнi вiдкритого мiжвiдомчого обмiну рiшеннями та їх повторного використання;

     технологiчної нейтральностi i портативностi даних - полягає в забезпеченнi доступу до вiдомчих сервiсiв i даних та повторного використання незалежно вiд технологiй або їх продуктiв;

     орiєнтованостi на громадян - полягає в забезпеченнi першочергового врахування потреб та очiкувань громадян пiд час прийняття рiшень щодо форм чи способiв здiйснення функцiй держави;

     iнклюзивностi та доступностi - полягає в забезпеченнi можливостi для всiх громадян користуватися новiтнiми досягненнями iнформацiйних технологiй доступу до сервiсiв;

     безпечностi та конфiденцiйностi - полягає в забезпеченнi для громадян i суб'єктiв господарювання безпечного та надiйного середовища, в якому вiдбувається електронна взаємодiя з державою, включаючи повну його вiдповiднiсть правилам i вимогам, встановленим законами України щодо захисту персональних даних та iнформацiї, що належить державi, електронної iдентифiкацiї та довiрчих послуг;

     багатомовностi - полягає в забезпеченнi надання громадянам i суб'єктам господарювання адмiнiстративних, iнформацiйних та iнших послуг, включаючи транскордоннi, з використанням мови за їх вибором;

     пiдтримки прийняття рiшень - полягає в забезпеченнi використання новiтнiх iнформацiйних технологiй для розроблення програмних продуктiв, якi пiдтримують прийняття рiшень органами виконавчої влади пiд час реалiзацiї владних повноважень;

     адмiнiстративного спрощення - полягає в забезпеченнi прискорення та спрощення адмiнiстративних процесiв шляхом їх цифрового розвитку;

     збереження iнформацiї - полягає в забезпеченнi зберiгання рiшень, iнформацiї, записiв та даних, достовiрностi та цiлiсностi, а також їх доступностi вiдповiдно до полiтики безпеки та конфiденцiйностi протягом певного часу;

     оцiнювання ефективностi та результативностi - полягає в проведеннi всебiчного оцiнювання та порiвняння не менш як двох альтернативних рiшень для забезпечення ефективностi та результативностi реалiзацiї владних повноважень.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 30 сiчня 2019 р. N 56

ЗМIНИ,
що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України

     1. Пункт 9 Положення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 грудня 1992 р. N 731 (ЗП України, 1993 р., N 1 - 2, ст. 28; Офiцiйний вiсник України, 1998 р., N 42, ст. 1551; 2008 р., N 25, ст. 770), пiсля абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змiсту:

     "Якщо проект акта стосується питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку, разом з нормативно-правовим актом до органу державної реєстрацiї подається висновок Державного агентства з питань електронного урядування про проведення цифрової експертизи за формою, визначеною в додатку 21 до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 54, ст. 2180; 2011 р., N 88, ст. 3199).".

     У зв'язку з цим абзац дванадцятий вважати абзацом тринадцятим.

     2. Пункт 6 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 29 серпня 2002 р. N 1302 "Про заходи щодо подальшого забезпечення вiдкритостi у дiяльностi органiв виконавчої влади" (Офiцiйний вiсник України, 2002 р., N 36, ст. 1700) виключити.

     3. У постановi Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12 березня 2005 р. N 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних пiдроздiлiв та мiсцевих державних адмiнiстрацiй" (Офiцiйний вiсник України, 2005 р., N 11, ст. 522):

     1) доповнити постанову пунктом 13 такого змiсту:

     "13. У складi апарату мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй може утворюватися як самостiйний (департамент, управлiння, вiддiл, сектор) структурний пiдроздiл з питань цифрового розвитку для виконання завдань високого ступеня складностi, пов'язаних iз цифровим розвитком органу виконавчої влади, а також координацiєю, розробленням i виконанням програм, проектiв, завдань i заходiв у вiдповiднiй сферi.";

     2) у пунктi 2 слово i цифру "пунктi 1" замiнити словами i цифрами "пунктах 1 i 13".

     4. У Регламентi Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженому постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 54, ст. 2180; 2011 р., N 88, ст. 3199; 2016 р., N 18, ст. 721, N 65, ст. 2192; 2017 р., N 12, ст. 340, N 34, ст. 1094, N 69, ст. 2073; 2018 р., N 37, ст. 1290, N 42, ст. 1489, N 96, ст. 3173):

     1) в абзацi третьому пункту 5 § 32 слова "iз застосуванням квалiфiкованого електронного пiдпису чи печатки" замiнити словами "iз застосуванням засобiв квалiфiкованого електронного пiдпису чи печатки з урахуванням засад реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку";

     2) пункт 5 § 33 пiсля абзацу третього доповнити новим абзацом такого змiсту:

     "Проект акта Кабiнету Мiнiстрiв з питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку пiдлягає обов'язковому погодженню з Державним агентством з питань електронного урядування, яке проводить його цифрову експертизу згiдно з § 371.".

     У зв'язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п'ятим;

     3) пункт 1 § 34 пiсля слiв "механiзм вирiшення питання" доповнити словами "(зокрема iз застосуванням iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй)";

     4) доповнити Регламент § 361 такого змiсту:

     § 361. Опрацювання на вiдповiднiсть засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку

     1. Проект постанови Кабiнету Мiнiстрiв, а також проект розпорядження Кабiнету Мiнiстрiв про схвалення концепцiї реалiзацiї державної полiтики у вiдповiднiй сферi, концепцiї державної цiльової програми та концепцiї закону пiдлягає опрацюванню на вiдповiднiсть засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку.

     2. Розробник визначає:

     наявнiсть у проектi акта Кабiнету Мiнiстрiв положень, що не узгоджуються iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку;

     засади реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку, якi неможливо врахувати в проектi акта Кабiнету Мiнiстрiв.

     3. Розробник забезпечує врахування у проектi акта Кабiнету Мiнiстрiв засад реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку.

     4. Результати опрацювання проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв вiдображаються розробником у пояснювальнiй записцi.

     5. Органiзацiйне та iнформацiйне забезпечення проведення цифрової експертизи проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв здiйснює структурний пiдроздiл розробника з питань цифрового розвитку.

     6. За наявностi в проектi акта положень, якi не узгоджуються iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку з незалежних вiд розробника причин, у висновку наводяться конкретнi положення актiв законодавства, якi перешкоджають цифровому розвитку.";

     5) доповнити Регламент § 371 такого змiсту:

     "§ 371. Цифрова експертиза

     1. Державне агентство з питань електронного урядування проводить цифрову експертизу проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв з метою виявлення у ньому положень, що не узгоджуються iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку, зокрема перешкоджають створенню сучасних електронних форм взаємодiї та доступностi для громадян i суб'єктiв господарювання переваг i можливостей цифрових технологiй.

     2. Результати цифрової експертизи проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв Державне агентство з питань електронного урядування вiдображає у висновку (додаток 21).

     3. Пiд час опрацювання проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв Державне агентство з питань електронного урядування:

     1) визначає:

     технiчнi аспекти окремих положень проекту акта та вiдповiднiсть проекту акта засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку;

     альтернативнi шляхи реалiзацiї положень проекту акта, якi вiдповiдають засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку;

     суперечностi в актах законодавства, якi унеможливлюють реалiзацiю положень акта iз застосуванням iнформацiйно-комунiкацiйних систем;

     2) наводить обґрунтування застосування положень акта без використання iнформацiйно-комунiкацiйних систем та наслiдки, до яких може призвести їх застосування.

     4. За наявностi в проектi акта положень, якi не узгоджуються iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку з незалежних вiд розробника/головного розробника причин, Державне агентство з питань електронного урядування iнiцiює консультацiї iз заiнтересованими органами для внесення вiдповiдних змiн.";

     6) у § 50:

     у пунктi 1:

     абзац перший пiдпункту 1 пiсля слiв "вiдповiднiсть принципу забезпечення рiвних прав та можливостей жiнок i чоловiкiв" доповнити словами ", вiдповiднiсть засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку";

     доповнити пункт абзацом такого змiсту:

     "До проекту акта з питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку додається висновок Державного агентства з питань електронного урядування про проведення цифрової експертизи.";

     доповнити параграф пунктом 5 такого змiсту:

     "5. Якщо розробником проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв є Державне агентство з питань електронного урядування, цифрова експертиза не проводиться, а зазначенi у § 371 цього Регламенту положення вiдображаються у пояснювальнiй записцi.";

     7) у § 52:

     пункт 1 пiсля слiв "фахову i юридичну" доповнити словами ", а також цифрову";

     доповнити пункт 3 пiдпунктом 7 такого змiсту:

     "7) проводить цифрову експертизу.";

     8) додаток 4 до Регламенту доповнити роздiлом 41 такого змiсту:

     "41. Вiдповiднiсть засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку

     Зазначаються вiдомостi про вiдповiднiсть проекту акта засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку. Робиться посилання на вiдповiднi концепцiї реалiзацiї державної полiтики. Вiдображаються результати аналiзу форм i методiв реалiзацiї акта, а також наводиться обґрунтування обраних шляхiв реалiзацiї положень проекту акта.

     За наявностi в проектi акта положень, якi не узгоджуються iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку з незалежних вiд розробника причин, наводяться конкретнi положення актiв законодавства, якi перешкоджають цифровому розвитку.

     Якщо проект акта стосується питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку, наводиться iнформацiя про надсилання такого проекту акта для проведення цифрової експертизи Державному агентству з питань електронного урядування та про врахування в ньому зауважень, наданих зазначеним Агентством. ";

     9) доповнити Регламент додатком 21 такого змiсту:

"Додаток 21
(до пункту 2 § 371)

ВИСНОВОК
про проведення цифрової експертизи
проекту _____________________________________
(назва проекту акта)

Проект акта розроблено   .
(найменування органу виконавчої влади)

     1. Положення проекту акта, якi не передбачають використання цифрових форм i методiв.

     Зазначаються конкретнi положення проекту акта, що не узгоджуються iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку, зокрема перешкоджають створенню сучасних електронних форм взаємодiї громадян, суб'єктiв господарювання з державними органами iз використанням iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй.

     2. Обґрунтування.

     За наявностi у проектi акта положень, зазначених у пунктi 1, обґрунтовується використання нецифрових форм i методiв, зазначаються наслiдки, до яких може призвести їх застосування.

     У разi виявлення в актах законодавства суперечностей, якi унеможливлюють застосування цифрової форми реалiзацiї, наводяться також вiдповiднi положення законодавства.

     3. Пропозицiї.

     Зазначаються пропозицiї щодо виключення з проекту акта положень, якi не передбачають цифрову форму реалiзацiї, або щодо прийнятних строкiв для їх узгодження iз засадами реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку.

Голова/перший заступник Голови Державного агентства з питань електронного урядування  
(iм'я та прiзвище)
___ ____________ 20__ р.";

     10) додаток 8 до Регламенту доповнити роздiлом 22 такого змiсту:

     "22. Цифрова експертиза

     За результатами проведеної експертизи зазначається:

     чи вiдповiдає проект акта засадам реалiзацiї органами виконавчої влади принципiв державної полiтики цифрового розвитку;

     чи передбачає проект акта цифрову форму реалiзацiї як прiоритетну та застосування iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй;

     чи мiстить проект акта положення, що перешкоджають створенню сучасних електронних форм взаємодiї та доступностi iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй для громадян;

     про наявнiсть не врахованих розробником зауважень Державного агентства з питань електронного урядування.

     Висновок за результатами цифрової експертизи може подаватися окремо.".

     5. Пункт 4 постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 квiтня 2012 р. N 606 "Про затвердження рекомендацiйних перелiкiв структурних пiдроздiлiв обласної, Київської та Севастопольської мiської, районної, районної в мм. Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй" (Офiцiйний вiсник України, 2012 р., N 50, ст. 1984) пiсля слiв "адмiнiстрування (ведення) Державного реєстру виборцiв" доповнити словами ", забезпечення цифрового розвитку".

     6. Пункт 4 Положення про Державне агентство з питань електронного урядування України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 1 жовтня 2014 р. N 492 (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 80, ст. 2269; 2016 р., N 97, ст. 3144; 2018 р., N 57, ст. 1988), доповнити пiдпунктом 21 такого змiсту:

     "21) проводить цифрову експертизу та готує вiдповiднi висновки до проектiв актiв Кабiнету Мiнiстрiв з питань iнформатизацiї, електронного урядування, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, розвитку iнформацiйного суспiльства, електронної демократiї, надання адмiнiстративних послуг або цифрового розвитку;".

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.