ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законiв України у сферi використання ядерної енергiї

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законiв України:

     1. У Законi України "Про використання ядерної енергiї та радiацiйну безпеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 12, ст. 81 iз наступними змiнами):

     1) у статтi 1:

     абзац другий частини першої пiсля слова "видобуванням" доповнити словами "та переробкою";

     доповнити частиною четвертою такого змiсту:

     "Термiни "урановi об'єкти", "видобування уранових руд" та "переробка уранових руд" вживаються в цьому Законi у значеннях, наведених у Законi України "Про видобування i переробку уранових руд";

     2) в абзацi п'ятому частини третьої статтi 25 слова "об'єктiв з переробки уранових руд" замiнити словами "уранових об'єктiв";

     3) частину другу статтi 27 доповнити абзацом чотирнадцятим такого змiсту:

     "видобування та переробка уранових руд".

     2. У Законi України "Про видобування i переробку уранових руд" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1998 р., N 11 - 12, ст. 39; 2003 р., N 37, ст. 307):

     1) в абзацi другому статтi 1 слово "видобуток" замiнити словом "видобування";

     2) частину п'яту статтi 7 пiсля слiв "Лiцензiї на" доповнити словами "видобування та/або".

     3. У Законi України "Про захист людини вiд впливу iонiзуючого випромiнювання" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1998 р., N 22, ст. 115):

     1) у статтi 1:

     абзац сьомий викласти в такiй редакцiї:

     "опромiнення професiйне - опромiнення персоналу, стажерiв та здобувачiв освiти, iнших працiвникiв, залучених до роботи на об'єктах, на яких провадиться практична дiяльнiсть, пiд час роботи цих працiвникiв з джерелами iонiзуючого випромiнювання";

     абзац дев'ятий доповнити словами "яка вважається ситуацiєю планового опромiнення";

     доповнити абзацом дванадцятим такого змiсту:

     "дiагностичнi референтнi рiвнi - рiвнi доз опромiнення пацiєнтiв у рентгенодiагностицi або рiвнi активностi лiкарських речовин з радiоактивними iзотопами (радiоактивних фармацевтичних препаратiв) у радiонуклiднiй дiагностицi для типових дослiджень та стандартних пацiєнтiв або стандартних фантомiв з використанням загальновизнаних типiв обладнання";

     2) статтю 6 доповнити частинами четвертою - дев'ятою такого змiсту:

     "Для стажерiв та здобувачiв освiти вiком вiд 18 рокiв, якi працюють з джерелами iонiзуючого випромiнювання, ефективна доза професiйного опромiнення не повинна перевищувати 20 мiлiзiвертiв на рiк.

     Для стажерiв та здобувачiв освiти вiком вiд 16 до 18 рокiв, якi працюють з джерелами iонiзуючого випромiнювання, ефективна доза професiйного опромiнення не повинна перевищувати 2 мiлiзiверти на рiк, за умови що рiчна ефективна доза опромiнення для даної категорiї не повинна перевищувати 6 мiлiзiвертiв на рiк.

     Для вагiтних жiнок, якi працюють з джерелами iонiзуючого випромiнювання, ефективна доза опромiнення не повинна перевищувати 1 мiлiзiверт на рiк.

     Жiнки, якi мають дитину грудного або раннього вiку i годують дитину грудним молоком, не можуть бути залученi до робiт з джерелами iонiзуючого випромiнювання i мають бути переведенi на iншi види робiт на весь перiод грудного вигодовування.

     Медичнi та iншi працiвники, здобувачi освiти, якi працюють з джерелами iонiзуючого випромiнювання, мають бути поiнформованi працедавцем про ризики для здоров'я, з якими пов'язана їхня робота, про загальнi процедури радiацiйного захисту та запобiжнi заходи, яких необхiдно вжити пiд час перебування на робочому мiсцi з метою запобiгання ризикам для здоров'я, зумовленим iонiзуючим випромiнюванням, а також про алгоритм вжиття невiдкладних заходiв у випадку радiацiйної аварiї.

     Дiя цiєї статтi поширюється також на осiб, якi виконують тимчасову роботу, пов'язану з використанням джерел iонiзуючого випромiнювання";

     3) статтю 9 доповнити абзацами сьомим i восьмим такого змiсту:

     "розроблення i затвердження плану заходiв щодо зниження рiвня опромiнення населення радоном та продуктами його розпаду, мiнiмiзацiї довгострокових ризикiв вiд поширення радону в житлових та нежитлових будiвлях, на робочих мiсцях, вiд будь-якого джерела проникнення радону з ґрунту, будiвельних матерiалiв або води;

     затвердження лiмiтiв еквiвалентних доз iонiзуючого опромiнення для опромiнення населення та професiйного опромiнення з урахуванням вiдповiдних мiжнародних вимог та стандартiв";

     4) статтю 17 доповнити частинами шостою i сьомою такого змiсту:

     "Для дiагностичних цiлей застосовуються дiагностичнi референтнi рiвнi, якi затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони здоров'я, та органом державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки.

     Забороняються ввезення на територiю України, виробництво та прийняття в експлуатацiю:

     рентгенiвських апаратiв, призначених для проведення рентгеноскопiї, без пiдсилювача рентгенiвського зображення;

     нових рентгенiвських апаратiв без пристрою для здiйснення автоматизованого контролю експозицiї та дози (потужностi дози);

     апаратiв для дистанцiйної променевої терапiї з номiнальним значенням енергiї пучка (прискорювальної напруги) понад 1 мегаелектронвольт без пристрою для перевiрки основних параметрiв опромiнення;

     апаратiв для iнтервенцiйної радiологiї без пристрою або функцiї iнформування лiкаря та осiб, якi виконують медичне опромiнення, про дозу опромiнення пацiєнта;

     апаратiв для iнтервенцiйної радiологiї та комп'ютерних томографiв, у тому числi обладнання для планування та виконання медичного дослiдження, без пристрою або функцiї iнформування лiкаря та осiб, якi виконують медичне опромiнення, про значення параметрiв режимiв роботи зазначеного обладнання наприкiнцi медичного дослiдження, необхiдних для оцiнки дози опромiнення пацiєнта;

     нових нерадiонуклiдних установок та пристроїв, що генерують iонiзуюче випромiнювання, без пристрою для iнформування лiкаря про параметри, необхiднi для оцiнки дози опромiнення пацiєнта".

     4. У статтi 7 Закону України "Про дозвiльну дiяльнiсть у сферi використання ядерної енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2000 р., N 9, ст. 68; 2010 р., N 20, ст. 198; 2014 р., N 2 - 3, ст. 41):

     в абзацi третьому частини першої слово "переробка" замiнити словами "видобування, переробка";

     частину третю викласти в такiй редакцiї:

     "Вiд лiцензування звiльняється дiяльнiсть, пов'язана з використанням джерел iонiзуючого випромiнювання, якi вiдповiдають критерiям, встановленим Кабiнетом Мiнiстрiв України";

     частину четверту виключити.

     5. Частину восьму статтi 67 Закону України "Про ринок електричної енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2017 р., N 27 - 28, ст. 312) виключити.

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi через два мiсяцi з дня його опублiкування, крiм пiдпункту 4 пункту 3 роздiлу I цього Закону, який набирає чинностi через три мiсяцi з дня набрання чинностi цим Законом, абзацу другого пункту 4 роздiлу I цього Закону, який набирає чинностi через чотири мiсяцi з дня опублiкування цього Закону, та пункту 5 роздiлу I цього Закону, який набирає чинностi з дня опублiкування цього Закону.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України у шестимiсячний строк з дня опублiкування цього Закону:

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
18 вересня 2019 року
N 107-IX

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.