МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ
м. Київ

21.10.2019 N 3207/5/1033


Про затвердження Змiн до Методики товарознавчої експертизи та оцiнки колiсних транспортних засобiв

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
23 жовтня 2019 р. за N 1129/34100


     Вiдповiдно до статтi 8 Закону України "Про судову експертизу", статтi 9 Закону України "Про оцiнку майна, майнових прав та професiйну оцiночну дiяльнiсть в Українi" та з метою удосконалення порядку проведення оцiнки колiсних транспортних засобiв наказуємо:

     1. Затвердити Змiни до Методики товарознавчої експертизи та оцiнки колiсних транспортних засобiв, затвердженої наказом Мiнiстерства юстицiї України, Фонду державного майна України вiд 24 листопада 2003 року N 142/5/2092, зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 24 листопада 2003 року за N 1074/8395 (у редакцiї наказу Мiнiстерства юстицiї України, Фонду державного майна України вiд 24 липня 2009 року N 1335/5/1159), що додаються.

     2. Скасувати наказ Мiнiстерства юстицiї України, Фонду державного майна України вiд 29 серпня 2019 року N 2726/5/856 "Про затвердження Змiн до Методики товарознавчої експертизи та оцiнки колiсних транспортних засобiв".

     3. Департаменту з питань правосуддя та нацiональної безпеки (Олiйник О. М.) подати цей наказ на державну реєстрацiю вiдповiдно до Указу Президента України вiд 03 жовтня 1992 року N 493 "Про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади".

     4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.

     5. Контроль за виконанням цього наказу покласти у Мiнiстерствi юстицiї України - на заступника Мiнiстра юстицiї України, у Фондi державного майна України - на заступника Голови Фонду державного майна України вiдповiдно до розподiлу функцiональних обов'язкiв.

Мiнiстр юстицiї України Д. Малюська
Голова Фонду державного майна України Д. Сенниченко

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства юстицiї України, Фонду державного майна України
21 жовтня 2019 року N 3207/5/1033
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
23 жовтня 2019 р. за N 1129/34100

Змiни
до Методики товарознавчої експертизи та оцiнки колiсних транспортних засобiв

     1. У пунктi 1.6 роздiлу I:

     абзац другий викласти в такiй редакцiї:

     "аварiйне пошкодження - будь-якi пошкодження, крiм експлуатацiйних, особливiстю яких є механiзм їх утворення внаслiдок контактування зi стороннiми об'єктами, у тому числi вибоїнами чи просiданнями дорожнього покриття на проїжджiй частинi, що призвело до деформацiї чи руйнування i вiдповiдно до необхiдностi ремонту чи замiни складника, або контактування з агресивним середовищем, що призвело до необхiдностi ремонту (замiни) складника. Подiї, що призвели до аварiйних пошкоджень, як правило, потребують iнформування про них вiдповiдних державних органiв згiдно iз законодавством;";

     пiсля абзацу сiмнадцятого доповнити новим абзацом вiсiмнадцятим такого змiсту:

     "експлуатацiйне пошкодження - пошкодження, що утворилося внаслiдок експлуатацiї КТЗ й обумовлене його експлуатацiйним зносом (змiною первiсних властивостей) та умовами експлуатацiї. До експлуатацiйних пошкоджень належать простi деформацiї складових частин кузова, кабiни, що характеризуються плавними формами, легко пiддаються ремонту та розташованi у легкодоступних мiсцях, якi виникли в процесi експлуатацiї КТЗ, сколювання лаку пофарбованого покриття (далi - ЛФП) на лицьових поверхнях кузова, пошкодження ЛФП внаслiдок тертя з ущiльнювачами. Загальна площа деформацiї (деформацiй) не повинна перевищувати 1,0 дм2. До експлуатацiйних пошкоджень у виглядi простої деформацiї складових кузова, кабiни КТЗ належать деформацiї, якi виникли вiд тиску будь-яких предметiв чи тiла людини (вм'ятини вiд рук, вiд падiння граду, каштанiв i подiбних за розмiрами i масою предметiв, вiд дрiбних камiнцiв пiд час руху КТЗ тощо);".

     У зв'язку з цим абзаци вiсiмнадцятий - сорок дев'ятий вважати вiдповiдно абзацами дев'ятнадцятим - п'ятдесятим;

     в абзацi двадцять шостому слово "iнвалiдiв" замiнити словами "осiб з iнвалiднiстю";

     пiсля абзацу двадцять дев'ятого доповнити новими абзацами тридцятим, тридцять першим такого змiсту:

     "корозiйнi пошкодження - результат фiзико-хiмiчної взаємодiї металевого матерiалу iз зовнiшнiм середовищем, що призводить до зниження витривалостi i мiцностi матерiалу аж до його повного руйнування;

     мiсцева корозiя - корозiя, яка охоплює окремi дiлянки поверхнi металу.".

     У зв'язку з цим абзаци тридцятий - п'ятдесятий вважати вiдповiдно абзацами тридцять другим - п'ятдесят другим;

     пiсля абзацу тридцять третього доповнити новими абзацами тридцять четвертим, тридцять п'ятим такого змiсту:

     "мопед - двоколiсний транспортний засiб, який має двигун з робочим об'ємом до 50 куб. см або електродвигун потужнiстю до 4 кВт;

     мотоцикл - двоколiсний механiчний транспортний засiб з боковим причепом або без нього, що має двигун з робочим об'ємом 50 куб. см i бiльше. До мотоциклiв прирiвнюються моторолери, мотоколяски, триколiснi та iншi механiчнi транспортнi засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кг;".

     У зв'язку з цим абзаци тридцять четвертий - п'ятдесят другий вважати вiдповiдно абзацами тридцять шостим - п'ятдесят четвертим;

     пiсля абзацу тридцять шостого доповнити новим абзацом тридцять сьомим такого змiсту:

     "наскрiзна корозiя - мiсцева корозiя, що спричинила руйнування металу наскрiзь;".

     У зв'язку з цим абзаци тридцять сьомий - п'ятдесят четвертий вважати вiдповiдно абзацами тридцять восьмим - п'ятдесят п'ятим.

     2. У роздiлi V:

     1) абзац другий пункту 5.1 викласти в такiй редакцiї:

     "Визначення матерiального збитку чи вартостi КТЗ без його огляду особисто експертом, який складає висновок, можливе тiльки за рiшенням органу (особи), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта), у разi надання ним даних, необхiдних для проведення дослiдження.";

     2) пункт 5.4 доповнити новим пiдпунктом такого змiсту:

     "є) рахунок на проведення ремонтних робiт зi спецiалiзованої станцiї технiчного обслуговування, данi дефектування дiагностики тощо.".

     3. У роздiлi VII:

     1) абзац шостий пункту 7.4 викласти в такiй редакцiї:

     "К - коефiцiєнт ринку регiону, який враховує вiдмiннiсть поточних цiн продажу та пропозицiї до продажу у вiдповiдному регiонi вiд цiн з довiдкової лiтератури. Значення коефiцiєнта ринку регiону приймається рiвним 1,0. Це значення може змiнюватись вiдповiдно до даних таблицi 3.2 додатка 3 до цiєї Методики. Значення, вiдмiннi вiд 1,0, мають бути обґрунтованi;";

     2) пункт 7.18 викласти в такiй редакцiї:

     "7.18. Вартiсть утилiзацiї КТЗ визначається як сума ринкової вартостi технiчно справних складникiв та вартостi металобрухту складникiв, якi залишилися, або iз застосуванням методу питомої ваги окремої складової КТЗ вiд ринкової вартостi КТЗ.";

     3) пункти 7.38, 7.39 викласти в такiй редакцiї:

     "7.38. Значення Ез приймається таким, що дорiвнює нулю, для нових складникiв та складникiв КТЗ, строк експлуатацiї яких не перевищує:

     5 рокiв - для легкових КТЗ виробництва країн СНД;

     7 рокiв - для iнших легкових КТЗ;

     3 роки - для вантажних КТЗ, вантажопасажирських КТЗ, причепiв, напiвпричепiв, спецiальних КТЗ, спецiалiзованих КТЗ, автобусiв виробництва країн СНД;

     4 роки - для iнших вантажних КТЗ, вантажопасажирських КТЗ, причепiв, напiвпричепiв, спецiальних КТЗ, спецiалiзованих КТЗ, автобусiв;

     5 рокiв - для мототехнiки.

     7.39. Винятками стосовно використання зазначених вимог є:

     а) КТЗ експлуатується в iнтенсивному режимi (фактичний середньорiчний пробiг щонайменше вдвiчi бiльший за середньорiчний нормативний);

     б) складовi частини кузова та оперення кузова, кабiни, рами КТЗ вiдновлювали ремонтом (крiм випадкiв, що однозначно свiдчать про усунення експлуатацiйних пошкоджень (наприклад, усунення сколiв ЛФП на лицьових поверхнях кузова, усунення деформацiї методом видалення вм'ятин без пофарбування складової частини));

     в) складовi частини каркасу кузова, оперення кузова, кабiни та рами мають наскрiзну корозiю, що призвело до зниження витривалостi i мiцностi матерiалу виготовлення цiєї складової частини (складових частин) КТЗ;

     г) складовi частини кузова, кабiни, рами КТЗ мають пошкодження у виглядi деформацiї, за винятком таких, що пiдпадають пiд визначення експлуатацiйних пошкоджень вiдповiдно до пункту 1.6 роздiлу I цiєї Методики;

     ґ) КТЗ експлуатувався в умовах, визначених у пунктi 4 таблицi 4.1 додатка 4 до цiєї Методики.";

     4) пiдпункт 7.53.2 пункту 7.53 доповнити новим абзацом такого змiсту:

     "Пiд час визначення цiни КТЗ, що був у користуваннi на територiї американського континенту, за формулою 17 iз застосуванням електронного довiдника "N.A.D.A. Official used car guide" - N.A.D.A, США (www.nadaguides.com) або електронного довiдника "Used Car Guide" - Kelley Blue Book Auto market report, США (www.kbb.com) необхiдно приймати цiну категорiї "Average Trade-In" (довiдник "N.A.D.A. Official used car guide") або цiну категорiї "GOOD" (довiдник "Kelley Blue Book Auto market report").".

     4. У роздiлi VIII:

     1) пункт 8.4 доповнити новими абзацами такого змiсту:

     "У разi визначення вартостi матерiального збитку враховується фактичний технiчний стан складових частин КТЗ до подiї (ДТП, страховий випадок, стихiйне лихо, протиправнi дiї, розукомплектування тощо).

     Принцип економiчної доцiльностi операцiї ремонту (замiни) окремого складника КТЗ (включаючи кузовнi складники) полягає в тому, що економiчно доцiльною є та операцiя замiни чи ремонту, яка є економiчно привабливiша у разi одночасного дотримання принципiв технiчної можливостi ремонту та вiдновлення права особи користуватися КТЗ в тому технiчному станi та з такими самими споживчими властивостями, якi мали мiсце до пошкодження.";

     2) у пунктi 8.5:

     абзац другий пiдпункту 8.5.1 викласти в такiй редакцiї:

     "У зазначених у пунктi 5.1 роздiлу V цiєї Методики випадках орган (особа), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта), визначає обсяги ремонтних робiт з вiдновлення КТЗ або характер та обсяг його пошкоджень.";

     пiдпункт 8.5.14 доповнити новим абзацом такого змiсту:

     "Вартiсть експлуатацiйних рiдин, моторної оливи, трансмiсiйних олив, олив гiдравлiчних систем, охолоджувальних рiдин, холодоагентiв, гальмiвної рiдини тощо визначається на пiдставi даних їх виробника або виробника КТЗ. Кiлькiсть або об'єм зазначених матерiалiв визначається на пiдставi даних виробника КТЗ.";

     3) пiдпункт 8.6.2 пункту 8.6 викласти в такiй редакцiї:

     "8.6.2. Величина ВТВ КТЗ не нараховується, якщо:

     а) строк експлуатацiї легкових автомобiлiв перевищує 5 рокiв для КТЗ виробництва країн СНД, 7 рокiв - для iнших КТЗ;

     б) легковi автомобiлi експлуатуються в iнтенсивному режимi (фактичний середньорiчний пробiг щонайменше вдвiчi бiльший за середньорiчний (середньостатистичний) нормативний), а строк експлуатацiї перевищує:

     3,5 року - для КТЗ виробництва країн СНД;

     5 рокiв - для iнших КТЗ;

     в) строк експлуатацiї вантажних КТЗ, вантажопасажирських КТЗ, причепiв, напiвпричепiв, спецiальних КТЗ, спецiалiзованих КТЗ, автобусiв перевищує 3 роки для КТЗ виробництва країн СНД та 4 роки - для iнших КТЗ;

     г) строк експлуатацiї мототехнiки перевищує 5 рокiв;

     ґ) вiдбулася замiна кузова до оцiнюваних пошкоджень;

     д) складовi частини КТЗ ранiше пiддавалися вiдновлювальному ремонту або пофарбуванню повному, зовнiшньому, частковому (крiм випадкiв, що однозначно свiдчать про усунення експлуатацiйних пошкоджень, вiдповiдно до пункту 1.6 роздiлу I цiєї Методики);

     е) потрiбна замiна окремих складникiв, що не потребують пофарбування та не погiршують зовнiшнiй вигляд КТЗ (скло, фари, бампери, декоративнi накладки, пневматичнi шини, зовнiшня i внутрiшня фурнiтура тощо). Якщо, крiм зазначених складникiв, пошкоджено складовi кузова та оперення, розрахунок величини ВТВ повинен ураховувати всi пошкодження складникiв у комплексi;

     є) складовi частини КТЗ мають наскрiзнi корозiйнi пошкодження або корозiйнi пошкодження, що призвели до зниження витривалостi i мiцностi матерiалу їх виготовлення;

     ж) КТЗ ранiше був аварiйно пошкоджений;

     з) складовi частини оперення кузова, кабiни мають пошкодження деформацiєю, за винятком таких, що можуть бути усуненi методом видалення вм'ятин без пофарбування та пiдпадають пiд визначення експлуатацiйних пошкоджень вiдповiдно до пункту 1.6 роздiлу I цiєї Методики;

     и) КТЗ був виданий громадяниновi безоплатно через органи соцiального захисту населення (крiм випадкiв, коли нарахування ВТВ здiйснюється за завданням особи або органу, яка (який) призначила(в) експертизу);

     i) визначається коефiцiєнт фiзичного зносу для складникiв КТЗ вiдповiдно до вимог пункту 7.44 роздiлу VII цiєї Методики.".

     5. Додаток 8 до Методики доповнити новим пунктом такого змiсту:

     "71. Методика визначення обсягу ремонтних дiй при встановленнi розмiру матерiального збитку, заподiяного власнику колiсного транспортного засобу, - реєстрацiйний код у Реєстрi методик проведення судових експертиз 12.2.03.".

Директор Департаменту з питань правосуддя та нацiональної безпеки Мiнiстерства юстицiї України О. М. Олiйник
Директор Департаменту оцiнки майна, майнових прав та професiйної оцiночної дiяльностi С. А. Булгакова
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.