Документ скасований: Постанова КМУ № 1092 від 27.09.2022

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 8 липня 2020 р. N 619


Деякi питання провадження дiяльностi незалежних фiнансових посередникiв

     Вiдповiдно до частини шостої статтi 29 Закону України "Про режим спiльного транзиту та запровадження нацiональної електронної транзитної системи" Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити такi, що додаються:

     Порядок надання незалежному фiнансовому посереднику дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу, нагляду та контролю за дотриманням ним умов надання такого дозволу, обмеження дiї або анулювання дозволу;

     критерiї лiквiдностi, прибутковостi та якостi активiв незалежного фiнансового посередника, нормативи платоспроможностi та достатностi капiталу, ризиковостi операцiй та якостi активiв для незалежного фiнансового посередника;

     Порядок формування незалежним фiнансовим посередником резервiв для вiдшкодування у повному обсязi можливих витрат за наданими фiнансовими гарантiями.

     2. Ця постанова набирає чинностi з дня її опублiкування.

Прем'єр-мiнiстр України Д. ШМИГАЛЬ

Iнд. 67

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 8 липня 2020 р. N 619

ПОРЯДОК
надання незалежному фiнансовому посереднику дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу, нагляду та контролю за дотриманням ним умов надання такого дозволу, обмеження дiї або анулювання дозволу

Загальнi положення

     1. Цей Порядок регулює вiдносини, пов'язанi з наданням Держмитслужбою незалежному фiнансовому посереднику дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу (далi - дозвiл), наглядом та контролем за дотриманням ним умов надання такого дозволу, обмеженням дiї або анулюванням дозволу.

     У цьому Порядку термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законi України "Про режим спiльного транзиту та запровадження нацiональної електронної транзитної системи".

     2. Для отримання дозволу незалежний фiнансовий посередник повинен вiдповiдати умовам, встановленим пунктом 2 частини першої, частинами другою i третьою статтi 29 Закону України "Про режим спiльного транзиту та запровадження нацiональної електронної транзитної системи" (далi - умови надання дозволу).

     3. З метою розгляду заяв та документiв незалежних фiнансових посередникiв для отримання, обмеження (вiдновлення) дiї та анулювання дозволу, встановлення вiдповiдностi (невiдповiдностi) незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу, розроблення плану заходiв з монiторингу вiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу, пiдготовки рекомендацiй щодо прийняття рiшення про проведення оцiнки вiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу, залишення заяви про отримання дозволу без розгляду, надання дозволу, вiдмови у видачi дозволу, надсилання запиту у незалежного фiнансового посередника вiдомостей для пiдтвердження вiдповiдностi умовам надання дозволу, проведення перевiрки дотримання незалежним фiнансовим посередником умов надання дозволу, обмеження (вiдновлення) дiї або анулювання дозволу Держмитслужба утворює постiйно дiючу комiсiю з представникiв Держмитслужби.

     4. Держмитслужба невiдкладно пiсля прийняття рiшення про проведення оцiнки вiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу, залишення заяви про отримання дозволу без розгляду, надання дозволу, вiдмову у видачi дозволу, обмеження (вiдновлення) дiї дозволу, анулювання дозволу:

     1) надсилає незалежному фiнансовому посереднику копiю вiдповiдного рiшення у паперовiй або електроннiй формi з накладенням квалiфiкованого електронного пiдпису;

     2) вносить вiдомостi про надання, обмеження (вiдновлення) дiї або анулювання дозволу до Реєстру фiнансових гарантiв.

     5. Рiшення про залишення заяви про отримання дозволу без розгляду, вiдмову у видачi дозволу, обмеження дiї або анулювання дозволу можуть бути оскарженi до суду.

     6. Незалежний фiнансовий посередник, якому надано дозвiл, подає фiнансову звiтнiсть Держмитслужбi з урахуванням положень постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28 лютого 2000 р. N 419 "Про затвердження Порядку подання фiнансової звiтностi" (Офiцiйний вiсник України, 2000 р., N 9, ст. 344).

     Незалежний фiнансовий посередник, якому надано дозвiл, подає щомiсяця до 10 числа мiсяця, наступного за звiтним, Держмитслужбi звiт про виданi фiнансовi гарантiї для забезпечення сплати митного боргу (далi - фiнансовi гарантiї).

     Держмитслужба подає щомiсяця до 10 числа мiсяця, наступного за звiтним, незалежному фiнансовому посереднику, якому надано дозвiл, звiт про прийнятi та вивiльненi фiнансовi гарантiї, виданi цим незалежним фiнансовим посередником.

Подання документiв для отримання дозволу

     7. Документи для отримання дозволу можуть бути поданi Держмитслужбi одним з таких способiв:

     1) безпосередньо уповноваженою особою незалежного фiнансового посередника (з пред'явленням документа, що посвiдчує таку особу, та документа (копiї, засвiдченої нотарiально), що засвiдчує її повноваження);

     2) поштовим вiдправленням з описом вкладення;

     3) в електроннiй формi за допомогою засобiв iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем Держмитслужби з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту iнформацiї, електронних довiрчих послуг та електронного документообiгу.

     Документи викладаються державною мовою та пiдписуються керiвником незалежного фiнансового посередника або iншою уповноваженою на це особою.

     8. Для отримання дозволу незалежний фiнансовий посередник подає Держмитслужбi:

     1) заяву про отримання дозволу за формою згiдно з додатком 1;

     2) фiнансову звiтнiсть за три попереднiх звiтних роки та промiжну фiнансову звiтнiсть за поточний рiк, складену вiдповiдно до Закону України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi", щодо достовiрностi та повноти якої аудитором або аудиторською фiрмою, якi вiдповiдають вимогам, установленим законодавством, висловлено немодифiковану або модифiковану думку iз застереженням в аудиторському звiтi, оформленому вiдповiдно до законодавства та мiжнародних стандартiв аудиту;

     3) оборотно-сальдову вiдомiсть за кожний квартал за три попереднiх звiтних роки та поточний рiк;

     4) анкету керiвника та за наявностi головного бухгалтера незалежного фiнансового посередника (заповнюється окремо керiвником та головним бухгалтером незалежного фiнансового посередника) за формою згiдно з додатком 2;

     5) внутрiшнi правила надання послуг з видачi фiнансових гарантiй;

     6) примiрнi договори про надання послуг з видачi фiнансових гарантiй;

     7) аудиторський висновок за три попереднiх звiтних роки та поточний рiк.

     Документи, визначенi пiдпунктами 2, 3, 5 i 6 цього пункту, у разi їх подання у паперовiй формi засвiдчуються пiдписом керiвника та печаткою незалежного фiнансового посередника (за наявностi) iз зазначенням дати такого засвiдчення.

     9. Строк, що минув з дати пiдписання (засвiдчення) документiв, що подаються для отримання дозволу, не повинен перевищувати 30 календарних днiв до дати подання заяви (за винятком фiнансової звiтностi та звiтних даних незалежного фiнансового посередника).

     10. Посадовим особам Держмитслужби забороняється вимагати вiд незалежного фiнансового посередника:

     1) подання оригiналiв документiв (крiм документiв, визначених пiдпунктами 1 i 4 пункту 8 цього Порядку);

     2) зазначення в документах, що подаються для отримання дозволу, iнформацiї або подання документiв, не передбачених цим Порядком;

     3) документи, що пiдтверджують або спростовують iнформацiю про нього, якi видаються iншими державними органами, органами мiсцевого самоврядування або їх посадовими особами (виписки, витяги, довiдки, листи);

     4) наявностi на документi (його копiї), що подається незалежним фiнансовим посередником, вiдбитка його печатки або засвiдчення вiрностi копiї документа, якщо обов'язковiсть такого засвiдчення не встановлено цим Порядком.

     11. Документи, поданi для отримання дозволу та прийнятi Держмитслужбою до розгляду для видачi дозволу, поверненню незалежному фiнансовому посереднику не пiдлягають.

     12. З документiв, поданих для отримання дозволу на паперових носiях, Держмитслужбою обов'язково виготовляється електронна копiя шляхом сканування.

Розгляд документiв, поданих незалежним фiнансовим посередником для отримання дозволу, та видача дозволу

     13. Держмитслужба протягом 30 днiв з дня реєстрацiї документiв, визначених пунктом 8 цього Порядку, здiйснює їх попереднiй розгляд, за результатами якого приймає рiшення про проведення оцiнки вiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу або про залишення заяви про отримання дозволу без розгляду, iз зазначенням причин прийняття такого рiшення та пропозицiй щодо усунення вiдповiдних недолiкiв, викладених в однозначнiй, зрозумiлiй та достатнiй для виконання незалежним фiнансовим посередником формi. Зазначенi рiшення набирають чинностi з дня їх прийняття.

     14. Пiдставою для прийняття рiшення про залишення заяви про отримання дозволу без розгляду є:

     1) подання не в повному обсязi документiв, визначених пунктом 8 цього Порядку, або внесення вiдомостей до таких документiв не в повному обсязi;

     2) заява або хоча б один з документiв, що додається до неї:

     пiдписанi особою, яка не має на це повноважень;

     оформленi з порушенням вимог цього Порядку;

     складенi не за встановленою формою;

     3) вiдсутнiсть у Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань вiдомостей про незалежного фiнансового посередника або наявнiсть вiдомостей про державну реєстрацiю його припинення;

     4) незалежний фiнансовий посередник перебуває у процедурi санацiї боржника до вiдкриття провадження у справi про банкрутство або щодо такого незалежного фiнансового посередника вiдкрито провадження у справi про банкрутство;

     5) незалежний фiнансовий посередник перебуває у процесi припинення;

     6) не минуло трьох мiсяцiв з дня прийняття рiшення про вiдмову у видачi дозволу на пiдставi пiдпункту 2 пункту 19 цього Порядку;

     7) не минуло року з дня прийняття рiшення Держмитслужби про анулювання дозволу на пiдставi пiдпункту 4 пункту 50 цього Порядку.

     15. Пiсля усунення причин, що стали пiдставою для прийняття рiшення про залишення заяви про отримання дозволу без розгляду, незалежний фiнансовий посередник може повторно подати заяву про отримання дозволу.

     У разi повторного подання незалежним фiнансовим посередником заяви про отримання дозволу до такої заяви додаються лише тi документи, що стали пiдставою для прийняття рiшення про залишення заяви без розгляду, за умови, що попередньо поданi документи зберегли свою актуальнiсть, тобто є достовiрними, а зазначенi у них данi вiдповiдають умовам надання дозволу.

     16. До проведення оцiнки вiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу можуть залучатися посадовi особи митниць з урахуванням мiсцезнаходження такого незалежного фiнансового посередника та/або мiсць провадження незалежним фiнансовим посередником дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй.

     17. У разi вiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу Держмитслужба приймає рiшення про видачу дозволу.

     У разi наявностi пiдстав для вiдмови у видачi дозволу Держмитслужба приймає рiшення про вiдмову у видачi дозволу iз зазначенням пропозицiй щодо усунення вiдповiдних недолiкiв, якi повиннi бути викладенi в однозначнiй, зрозумiлiй та достатнiй для виконання незалежним фiнансовим посередником формi.

     Рiшення про видачу дозволу та про вiдмову у видачi дозволу набирають чинностi з дня їх прийняття.

     18. Строк прийняття рiшення про видачу дозволу або про вiдмову у видачi дозволу не повинен перевищувати 120 днiв з дня реєстрацiї документiв, визначених пунктом 8 цього Порядку.

     19. Пiдставою для прийняття рiшення про вiдмову у видачi дозволу є:

     1) встановлення невiдповiдностi незалежного фiнансового посередника умовам, визначеним пунктом 2 частини першої, частинами другою i третьою статтi 29 Закону України "Про режим спiльного транзиту та запровадження нацiональної електронної транзитної системи";

     2) виявлення недостовiрностi даних у документах, поданих незалежним фiнансовим посередником. Виявленням недостовiрностi даних у документах є встановлення наявностi розбiжностi мiж даними у документах та фактичними вiдомостями щодо незалежного фiнансового посередника на момент подання документiв.

     20. У разi вiдмови у видачi дозволу на пiдставi пiдпункту 1 пункту 19 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник може подати нову заяву про отримання дозволу пiсля усунення причин такої невiдповiдностi.

     У разi вiдмови у видачi дозволу на пiдставi пiдпункту 2 пункту 19 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник може подати нову заяву про отримання дозволу не ранiше нiж через три мiсяцi з дня прийняття рiшення про вiдмову у видачi дозволу.

     21. У разi повторного розгляду документiв не допускається вiдмова у видачi дозволу з причин, ранiше не зазначених у рiшеннi про вiдмову у видачi дозволу (за умови, що на момент повторного розгляду ранiше поданi документи зберегли свою актуальнiсть), крiм:

     1) неусунення чи усунення не в повному обсязi незалежним фiнансовим посередником причин, що стали пiдставою для попередньої вiдмови;

     2) наявностi в новiй iнформацiї, поданiй незалежним фiнансовим посередником, пiдстав для прийняття рiшення про вiдмову у видачi дозволу.

     22. Дозвiл дiє безстроково.

     У випадках, визначених цим Порядком, дiя дозволу може бути обмежена або дозвiл може бути анульований.

     23. Дозвiл оформлюється Держмитслужбою в електронному виглядi шляхом внесення запису про видачу дозволу в Реєстр фiнансових гарантiв.

     24. За зверненням незалежного фiнансового посередника Держмитслужба видає виписку з Реєстру фiнансових гарантiв. Виписка з Реєстру фiнансових гарантiв видається безпосередньо керiвнику незалежного фiнансового посередника або уповноваженiй ним особi чи надсилається рекомендованим листом з повiдомленням про вручення.

     25. Незалежний фiнансовий посередник, якому надано дозвiл, зобов'язаний у паперовiй або електроннiй формi з накладенням квалiфiкованого електронного пiдпису повiдомляти Держмитслужбi про:

     1) змiну вiдомостей, зазначених у заявi про отримання дозволу i документах, що додавалися до неї (за винятком фiнансової звiтностi та звiтних даних незалежного фiнансового посередника), - протягом мiсяця з дня, наступного за днем їх настання;

     2) подiї та/або обставини, що перешкоджають дотриманню незалежним фiнансовим посередником умов надання дозволу, - невiдкладно;

     3) внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань запису про прийняття рiшення про припинення незалежного фiнансового посередника як юридичної особи - протягом п'яти робочих днiв з дня, наступного за днем їх внесення.

     26. Змiна найменування незалежного фiнансового посередника не є пiдставою для переоформлення дозволу. У такому разi незалежний фiнансовий посередник має право продовжувати провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй на пiдставi виданого ранiше дозволу.

     Iнформацiя про змiну найменування незалежного фiнансового посередника вноситься до Реєстру фiнансових гарантiв протягом п'яти робочих днiв з дня отримання вiдповiдного повiдомлення незалежного фiнансового посередника.

Нагляд та контроль за дотриманням умов надання дозволу

     27. Пiсля надання незалежному фiнансовому посереднику дозволу Держмитслужба здiйснює комплекс заходiв, що забезпечують систематичний контроль за вiдповiднiстю незалежного фiнансового посередника умовам надання дозволу (монiторинг вiдповiдностi).

     28. Монiторинг вiдповiдностi проводиться вiдповiдно до затвердженого Держмитслужбою плану заходiв.

     29. До проведення монiторингу вiдповiдностi можуть залучатися митницi, у зонi дiяльностi яких розташовано вiдповiднi мiсця провадження незалежним фiнансовим посередником дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй.

     30. Пiд час монiторингу вiдповiдностi узагальнюються та аналiзуються вiдомостi, що стосуються дiяльностi незалежного фiнансового посередника, отриманi:

     пiд час розгляду заяви про отримання дозволу та монiторингу вiдповiдностi;

     за результатами документальних перевiрок;

     з баз даних, якi використовує Держмитслужба;

     вiд державних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форми власностi, уповноважених органiв iноземних держав;

     вiд незалежного фiнансового посередника вiдповiдно до пункту 6 цього Порядку;

     вiд незалежного фiнансового посередника за результатами заходiв, вжитих ним для забезпечення вiдповiдностi умовам надання дозволу, пiсля обмеження дiї дозволу;

     у вiдповiдь на письмовий запит до незалежного фiнансового посередника щодо обставин, якi можуть свiдчити про його невiдповiднiсть умовам надання дозволу.

     31. За результатами монiторингу вiдповiдностi Держмитслужбою може бути прийнято рiшення про необхiднiсть запиту у незалежного фiнансового посередника вiдомостей та/або документiв для пiдтвердження вiдповiдностi умовам надання дозволу або проведення перевiрки дотримання незалежним фiнансовим посередником умов надання дозволу (далi - перевiрка).

     Незалежний фiнансовий посередник зобов'язаний надавати посадовим особам Держмитслужби на вiдповiднi запити всi вiдомостi та документи, необхiднi для пiдтвердження вiдповiдностi умовам надання дозволу, протягом 10 робочих днiв з дня отримання такого запиту.

     Надання на запит Держмитслужби вiдомостей та/або документiв, що мiстять розбiжностi або не мiстять всiх вiдомостей, необхiдних для пiдтвердження вiдповiдностi умовам надання дозволу, є пiдставою для повторного запиту про надання необхiдних вiдомостей та/або документiв.

     Ненадання незалежним фiнансовим посередником на запит Держмитслужби вiдомостей та/або документiв, необхiдних для пiдтвердження вiдповiдностi умовам надання дозволу, є пiдставою для проведення перевiрки.

     32. Вiдомостi про результати монiторингу вносяться до єдиної автоматизованої iнформацiйної системи митних органiв.

     33. Якщо за результатами монiторингу вiдповiдностi виявлено невiдповiднiсть незалежного фiнансового посередника хоча б однiй з умов надання дозволу, проводиться перевiрка.

     34. Перевiрка проводиться також у разi:

     1) виявлення в документах, що подаються незалежним фiнансовим посередником до Держмитслужби згiдно iз цим Порядком, iнформацiї про недотримання ним умов надання дозволу;

     2) виявлення у державних iнформацiйних ресурсах (паперових або електронних) iнформацiї, що свiдчить про недотримання незалежним фiнансовим посередником умов надання дозволу або не узгоджується з iнформацiєю, що подається незалежним фiнансовим посередником Держмитслужбi вiдповiдно до вимог цього Порядку;

     3) неподання незалежним фiнансовим посередником в установлений строк Держмитслужбi звiтностi вiдповiдно до пункту 6 цього Порядку;

     4) подання незалежним фiнансовим посередником заяви до Держмитслужби про здiйснення заходу контролю за бажанням незалежного фiнансового посередника.

     35. Перевiрка проводиться:

     1) за мiсцезнаходженням Держмитслужби;

     2) за мiсцезнаходженням незалежного фiнансового посередника (за необхiдностi);

     3) за мiсцями провадження незалежним фiнансовим посередником дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй (за необхiдностi).

     36. Держмитслужба повiдомляє незалежному фiнансовому посереднику про проведення перевiрки у день початку її проведення у паперовiй або електроннiй формi з накладенням квалiфiкованого електронного пiдпису.

     37. Пiд час проведення Держмитслужбою перевiрки за мiсцезнаходженням незалежного фiнансового посередника або за мiсцями провадження незалежним фiнансовим посередником дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй незалежний фiнансовий посередник зобов'язаний забезпечити присутнiсть керiвника чи його заступника або iншої уповноваженої особи.

     Керiвник незалежного фiнансового посередника зобов'язаний забезпечити надання посадовим особам Держмитслужби пiд час проведення ними перевiрки документiв та iнформацiї з питань провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй та дотримання умов надання дозволу, а також необхiднi умови для проведення перевiрки.

     38. За результатами перевiрки Держмитслужба складає акт перевiрки у двох примiрниках в останнiй день проведення перевiрки.

     В актi вiдображаються питання, що перевiрялися, та встановлений стан дотримання незалежним фiнансовим посередником умов надання дозволу.

     Один примiрник акта видається керiвнику незалежного фiнансового посередника, дiяльнiсть якого перевiрялася, а другий примiрник - зберiгається Держмитслужбою.

     39. Якщо за результатами перевiрки виявлено невiдповiднiсть незалежного фiнансового посередника хоча б однiй з умов надання дозволу, Держмитслужба складає акт про невиконання умов надання дозволу.

     40. У разi встановлення пiд час перевiрки пiдстав для складення декiлькох актiв, що є пiдставами для обмеження дiї дозволу або для його анулювання, такi акти складаються як окремi документи в останнiй день проведення перевiрки.

     Зазначенi акти повиннi мiстити викладення фактiв порушення законодавства, їх обґрунтування та у випадках, якщо вони стосуються невиконання незалежним фiнансовим посередником умов надання дозволу, - посилання на конкретнi умови надання дозволу. До актiв можуть додаватися фото- та вiдеоматерiали, вiдзнятi пiд час проведення перевiрки.

Обмеження та вiдновлення дiї дозволу

     41. Пiдставою для прийняття рiшення про обмеження дiї дозволу є:

     1) заява незалежного фiнансового посередника про обмеження дiї дозволу. Не є пiдставою для обмеження дiї дозволу зазначена заява незалежного фiнансового посередника, подана пiсля прийняття Держмитслужбою рiшення про проведення перевiрки i до закiнчення строку перевiрки та усунення порушень умов надання дозволу (у разi їх наявностi);

     2) акт про невиконання умов надання дозволу;

     3) наявнiсть в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань запису про прийняття рiшення про припинення незалежного фiнансового посередника як юридичної особи;

     4) акт про вiдмову незалежного фiнансового посередника у проведеннi перевiрки. Вiдмовою незалежного фiнансового посередника у проведеннi перевiрки вважається недопуск уповноважених посадових осiб Держмитслужби для проведення перевiрки за вiдсутностi передбачених для цього законних пiдстав (вiдмова в доступi уповноважених посадових осiб Держмитслужби до об'єктiв за мiсцезнаходженням незалежного фiнансового посередника, що використовуються пiд час провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй, та/або до мiсць провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй, або вiдсутнiсть протягом першого дня перевiрки за мiсцезнаходженням незалежного фiнансового посередника особи, уповноваженої представляти iнтереси незалежного фiнансового посередника на час проведення перевiрки);

     5) акт про ненадання Держмитслужбi незалежним фiнансовим посередником документiв та iнформацiї з питань провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй та дотримання умов надання дозволу на письмову вимогу посадових осiб Держмитслужби пiд час перевiрки.

     42. У разi встановлення наявностi пiдстав для прийняття рiшення про обмеження дiї дозволу, передбачених пiдпунктами 1, 4 i 5 пункту 41 цього Порядку, Держмитслужба протягом п'яти робочих днiв приймає рiшення про обмеження дiї дозволу.

     У разi встановлення наявностi пiдстав для прийняття рiшення про обмеження дiї дозволу, передбачених пiдпунктами 2 i 3 пункту 41 цього Порядку, Держмитслужба приймає рiшення про обмеження дiї дозволу невiдкладно.

     У рiшеннi про обмеження дiї дозволу зазначаються пiдстави та строк обмеження дiї дозволу.

     43. Рiшення про обмеження дiї дозволу набирає чинностi:

     1) на пiдставi пiдпункту 1 пункту 41 цього Порядку - на шiстнадцятий день з дня, наступного за днем отримання такої заяви Держмитслужбою, на перiод, зазначений у заявi;

     2) на пiдставi пiдпункту 2 пункту 41 цього Порядку - на шiстнадцятий день з дня складення акта про невиконання умов надання дозволу на перiод до 150 днiв;

     3) на пiдставi пiдпункту 3 пункту 41 цього Порядку - на шiстнадцятий день з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань запису про прийняття рiшення про припинення незалежного фiнансового посередника як юридичної особи на перiод до 150 днiв;

     4) на пiдставi пiдпунктiв 4 i 5 пункту 41 цього Порядку - на наступний робочий день пiсля прийняття рiшення про припинення дiї дозволу на перiод до 150 днiв.

     44. У разi обмеження дiї дозволу на пiдставi пiдпункту 1 пункту 41 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник може подати до Держмитслужби заяву про вiдновлення дiї дозволу з пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї цього дозволу.

     Держмитслужба протягом 60 днiв з дня отримання заяви про вiдновлення дiї дозволу з пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї цього дозволу, здiйснює монiторинг вiдповiдностi, за результатами якого приймає рiшення про вiдновлення дiї дозволу або рiшення про анулювання дозволу.

     У разi неподання незалежним фiнансовим посередником заяви про вiдновлення дiї дозволу з пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї цього дозволу, Держмитслужба приймає рiшення про анулювання дозволу.

     45. У разi обмеження дiї дозволу на пiдставi пiдпункту 2 пункту 41 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник протягом 90 днiв з дня обмеження дiї дозволу може вжити заходiв для забезпечення вiдповiдностi умовам надання дозволу та повiдомити про це Держмитслужбi.

     Держмитслужба протягом 60 днiв з дня отримання такого повiдомлення здiйснює монiторинг вiдповiдностi, за результатами якого приймає рiшення про вiдновлення дiї дозволу або рiшення про анулювання дозволу.

     У разi неповiдомлення незалежним фiнансовим посередником у строк, визначений абзацом першим цього пункту, про вжиття заходiв для забезпечення вiдповiдностi умовам надання дозволу Держмитслужба приймає рiшення про анулювання дозволу.

     46. У разi обмеження дiї дозволу на пiдставi пiдпункту 3 пункту 41 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник протягом 90 днiв з дня обмеження дiї дозволу може подати до Держмитслужби заяву про вiдновлення дiї дозволу з пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї цього дозволу.

     Держмитслужба протягом 60 днiв з дня отримання заяви про вiдновлення дiї дозволу з пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї цього дозволу, здiйснює монiторинг вiдповiдностi, за результатами якого приймає рiшення про вiдновлення дiї дозволу або рiшення про анулювання дозволу.

     У разi неподання незалежним фiнансовим посередником у строк, визначений абзацом першим цього пункту, заяви про вiдновлення дiї дозволу з пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї цього дозволу, Держмитслужба приймає рiшення про анулювання дозволу.

     47. У разi обмеження дiї дозволу на пiдставi пiдпунктiв 4 i 5 пункту 41 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник протягом 90 днiв з дня обмеження дiї дозволу може повiдомити Держмитслужбi про згоду на проведення перевiрки, допуск уповноважених посадових осiб Держмитслужби для проведення перевiрки, надання пiд час перевiрки документiв та iнформацiї з питань провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй та дотримання умов надання дозволу на письмову вимогу посадових осiб Держмитслужби.

     Держмитслужба протягом 60 днiв з дня отримання такого повiдомлення проводить перевiрку вiдповiдно до пунктiв 35 - 40 цього Порядку, за результатами якої приймає рiшення про вiдновлення дiї дозволу або рiшення про анулювання дозволу.

     У разi неповiдомлення незалежним фiнансовим посередником у строк, визначений абзацом першим цього пункту, про згоду на проведення перевiрки, допуск уповноважених посадових осiб Держмитслужби для проведення перевiрки, надання пiд час перевiрки документiв та iнформацiї з питань провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй та дотримання умов надання дозволу на письмову вимогу посадових осiб Держмитслужби Держмитслужба приймає рiшення про анулювання дозволу.

     48. Рiшення про вiдновлення дiї дозволу набирає чинностi з дня його прийняття.

     49. Рiшення про вiдновлення дiї дозволу повинно мiстити пiдстави для вiдновлення дiї дозволу.

Анулювання дозволу

     50. Пiдставою для прийняття рiшення про анулювання дозволу є:

     1) заява незалежного фiнансового посередника про анулювання дозволу. Не є пiдставою для анулювання дозволу зазначена заява, подана пiсля прийняття Держмитслужбою рiшення про проведення перевiрки i до закiнчення строку перевiрки та усунення порушень умов надання дозволу (у разi їх наявностi);

     2) акт про неусунення незалежним фiнансовим посередником протягом строку обмеження дiї дозволу пiдстав, що стали причиною для його обмеження дiї;

     3) наявнiсть в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань запису про державну реєстрацiю припинення незалежного фiнансового посередника як юридичної особи;

     4) акт про виявлення недостовiрностi даних у документах, поданих незалежним фiнансовим посередником разом iз заявою про отримання дозволу, що впливають на виконання умов надання дозволу.

     51. Акт про неусунення незалежним фiнансовим посередником протягом строку обмеження дiї дозволу пiдстав, що стали причиною для його обмеження дiї, складається Держмитслужбою невiдкладно, якщо:

     1) вiдповiдно до абзацу третього пункту 44 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник не подав до Держмитслужби заяву разом iз пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї дозволу;

     2) протягом строку, визначеного абзацом першим пункту 45 цього Порядку, незалежний фiнансовий посередник не повiдомив Держмитслужбi про вжиття заходiв для забезпечення вiдповiдностi умовам надання дозволу;

     3) протягом строку, визначеного абзацом першим пункту 46 цього Порядку, незалежний фiнансовий посередник не подав до Держмитслужби заяви разом iз пiдтвердними документами про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї дозволу;

     4) протягом строку, визначеного абзацом першим пункту 47 цього Порядку, незалежний фiнансовий посередник не повiдомив Держмитслужбi про згоду на проведення перевiрки, допуск уповноважених посадових осiб Держмитслужби для проведення перевiрки, надання пiд час перевiрки документiв та iнформацiї з питань провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй та дотримання умов надання дозволу на письмову вимогу посадових осiб Держмитслужби;

     5) за результатами розгляду документiв, поданих незалежним фiнансовим посередником, встановлено, що такi документи не мiстять повної iнформацiї про усунення пiдстав, що стали причиною для обмеження дiї дозволу;

     6) за результатами проведення монiторингу вiдповiдностi, передбаченого пунктами 44 - 46 цього Порядку, встановлено, що незалежний фiнансовий посередник не вiдповiдає умовам надання дозволу;

     7) за результатами перевiрки встановлено, що незалежний фiнансовий посередник не вiдповiдає умовам надання дозволу.

     52. У разi встановлення наявностi пiдстав для прийняття рiшення про анулювання дозволу, передбачених пiдпунктами 1, 2 i 4 пункту 50 цього Порядку, Держмитслужба протягом п'яти робочих днiв з дня виявлення таких пiдстав приймає рiшення про анулювання дозволу.

     У разi встановлення наявностi пiдстави для прийняття рiшення про анулювання дозволу, передбаченої пiдпунктом 3 пункту 50 цього Порядку, Держмитслужба приймає рiшення про анулювання дозволу невiдкладно.

     53. Рiшення Держмитслужби про анулювання дозволу набирає чинностi:

     1) на пiдставi пiдпункту 1 пункту 50 цього Порядку - на шiстнадцятий день з дня, наступного за днем отримання такої заяви Держмитслужбою;

     2) на пiдставi пiдпунктiв 2 i 4 пункту 50 цього Порядку - на наступний робочий день з дня прийняття рiшення про анулювання дозволу;

     3) на пiдставi пiдпункту 3 пункту 50 цього Порядку - в день внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань запису про припинення незалежного фiнансового посередника як юридичної особи.

     54. У разi анулювання дозволу вiдповiдно до пiдпункту 4 пункту 50 цього Порядку незалежний фiнансовий посередник може подати заяву про

     отримання дозволу не ранiше нiж через один рiк з дня набрання чинностi рiшенням Держмитслужби про анулювання попереднього дозволу.

     55. Рiшення про анулювання дозволу повинно мiстити пiдстави для анулювання дозволу.

 

Додаток 1
до Порядку надання незалежному фiнансовому посереднику дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу, нагляду та контролю за дотриманням ним умов надання такого дозволу, обмеження дiї або анулювання дозволу

"___" ____________ 20__ року

ЗАЯВА
про отримання дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу

  ,
(повне найменування незалежного фiнансового посередника)
  ,
(найменування посади, власне iм'я та прiзвище керiвника або iншої уповноваженої особи)
  ,
(поштовий iндекс, мiсцезнаходження незалежного фiнансового посередника)
  ,   ,   ,
(телефон) (адреса електронної пошти) (адреса веб-сайту)
iдентифiкацiйний код пiдприємства згiдно з ЄДРПОУ   ,

просить видати дозвiл на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу.
До заяви додаються документи, зазначенi в описi документiв.

Пiдтверджую, що  
(повне найменування незалежного фiнансового посередника)

вiдповiдає умовам надання дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу.

     
(найменування посади керiвника або iншої уповноваженої особи) (пiдпис) (власне iм'я та прiзвище)

 

Додаток 2
до Порядку надання незалежному фiнансовому посереднику дозволу на провадження дiяльностi з видачi фiнансових гарантiй для забезпечення сплати суми митного боргу, нагляду та контролю за дотриманням ним умов надання такого дозволу, обмеження дiї або анулювання дозволу

АНКЕТА
керiвника / головного бухгалтера незалежного фiнансового посередника

Прiзвище, власне iм'я  
Посада  
Реєстрацiйний номер облiкової картки платника податкiв (за наявностi)  
Серiя та номер паспорта, ким i коли виданий  
Освiта, спецiальнiсть  
Загальний стаж роботи  
Особа не була керiвником, головним бухгалтером або власником iстотної участi у фiнансовiй (нефiнансовiй) установi, коли таку фiнансову (нефiнансову) установу в перiод перебування особи на посадi або протягом одного року пiсля цього було визнано банкрутом та/або пiддано процедурi примусової лiквiдацiї*  
Особа не має не погашеної або не знятої в установленому законом порядку судимостi за умиснi злочини, кримiнальнi правопорушення у сферi господарської та службової дiяльностi*  
Особа не позбавлена права займати певнi посади та займатися певною дiяльнiстю*  
Особа не включена до перелiку осiб, пов'язаних iз терористичною дiяльнiстю або стосовно яких застосовано мiжнароднi санкцiї в установленому законодавством порядку*  
До особи не застосовувалися мiжнароднi санкцiї*  
     
(найменування посади керiвника / головного бухгалтера) (пiдпис) (власне iм'я та прiзвище)

"___" ____________ 20__ року
____________
* Зазначити "так" або "нi" (якщо "нi", зазначити рiк, конкретну вiдомiсть про подiю, мiсце роботи та посаду, яку обiймав на той час).

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 8 липня 2020 р. N 619

КРИТЕРIЇ
лiквiдностi, прибутковостi та якостi активiв, незалежного фiнансового посередника, нормативи платоспроможностi та достатностi капiталу, ризиковостi операцiй та якостi активiв для незалежного фiнансового посередника

Критерiї лiквiдностi, прибутковостi та якостi активiв

     1. Активи незалежного фiнансового посередника пiдлягають оцiнцi щодо їх вiдповiдностi критерiям лiквiдностi, прибутковостi та якостi.

     2. Активи незалежного фiнансового посередника, якi вiдповiдають цим критерiям, вважаються прийнятними активами.

     3. Сумою прийнятних активiв є сукупна вартiсть у нацiональнiй валютi прийнятних активiв незалежного фiнансового посередника, яка визначається за балансовою вартiстю таких активiв, або справедливою вартiстю у випадках, передбачених цими критерiями.

     4. Для цiлей розрахунку суми прийнятних активiв використовуються форма N 1 "Баланс" (звiт про фiнансовий стан), форма i склад статей якого визначаються Нацiональним положенням (стандартом) бухгалтерського облiку 1 "Загальнi вимоги до фiнансової звiтностi", затвердженим наказом Мiнфiну вiд 7 лютого 2013 р. N 73, форма N 1-м "Баланс", форма N 1-мс "Баланс", змiст i форма яких встановлена Нацiональним положенням (стандартом) бухгалтерського облiку 25 "Спрощена фiнансова звiтнiсть", затвердженим наказом Мiнфiну вiд 25 лютого 2000 р. N 39 (в редакцiї наказу Мiнфiну вiд 24 сiчня 2011 р. N 25).

     5. До прийнятних активiв можуть включатися (з урахуванням вимог та обмежень, встановлених у пунктах 6 - 8 цих критерiїв) такi активи:

     1) грошовi кошти на поточному рахунку;

     2) банкiвськi вклади (депозити) та рахунки умовного зберiгання (ескроу);

     3) нерухоме майно;

     4) акцiї, облiгацiї пiдприємств (крiм цiльових облiгацiй), iпотечнi сертифiкати, iпотечнi облiгацiї, облiгацiї мiсцевих позик, облiгацiї мiжнародних фiнансових органiзацiй;

     5) державнi цiннi папери, у тому числi державнi облiгацiї України;

     6) права вимоги до страховикiв;

     7) банкiвськi метали, в тому числi поточнi та вкладнi (депозитнi) рахунки в банкiвських металах;

     8) готiвка в касi в обсягах лiмiтiв залишкiв каси, розрахунок яких установлений Нацiональним банком;

     9) непрострочена дебiторська заборгованiсть за укладеними договорами про надання послуг з видачi фiнансових гарантiй в обсязi не бiльше нiж 50 вiдсоткiв такої дебiторської заборгованостi, за умови документального пiдтвердження в установленому законодавством порядку факту надання таких послуг;

     10) дебiторська заборгованiсть за нарахованими вiдсотками за банкiвськими вкладами (депозитами), цiнними паперами, емiтентом яких є держава;

     11) активи з права користування вiдповiдно до мiжнародного стандарту фiнансової звiтностi 16 "Оренда" у розмiрi, що не перевищує розмiру вiдповiдного орендного зобов'язання.

     6. Прийнятнi активи повиннi розмiщуватися з урахуванням принципiв безпечностi, прибутковостi, лiквiдностi.

     7. Активи, визначенi в пунктi 5 цих критерiїв, включаються до суми прийнятних активiв з урахуванням таких вимог та обмежень:

     1) акцiї українських емiтентiв вiдповiдно до законодавства пройшли процедуру лiстингу на фондовiй бiржi та наявнi у бiржовому реєстрi;

     2) акцiї iноземних емiтентiв, щодо яких Нацiональною комiсiєю з цiнних паперiв та фондового ринку прийнято рiшення про допуск таких цiнних паперiв до обiгу на територiї України, вiдповiдно до законодавства пройшли процедуру лiстингу на фондовiй бiржi та наявнi у бiржовому реєстрi, а також за умови, що:

     iноземний емiтент акцiй провадить свою дiяльнiсть не менше нiж два роки;

     акцiї iноземних емiтентiв перебувають в обiгу протягом останнiх 12 мiсяцiв до дати розрахунку величини активiв на органiзованих фондових ринках та пройшли процедуру лiстингу на однiй з iноземних фондових бiрж згiдно з перелiком iноземних фондових бiрж, на яких мають бути допущенi до обiгу цiннi папери iноземних емiтентiв, що мають намiр отримати допуск до обiгу цiнних паперiв на територiї України, затвердженим Нацiональною комiсiєю з цiнних паперiв та фондового ринку;

     3) облiгацiї пiдприємств українських емiтентiв, облiгацiї мiсцевих позик, iпотечнi сертифiкати, iпотечнi облiгацiї, державнi облiгацiї України, облiгацiї мiжнародних фiнансових органiзацiй включенi до бiржового списку.

     У разi коли облiгацiї виключено з бiржового списку та протягом 90 календарних днiв не включено до бiржового списку, такi активи надалi включаються до суми прийнятних активiв у розмiрi не бiльше нiж 50 вiдсоткiв їх вартостi;

     4) облiгацiї iноземних емiтентiв, щодо яких Нацiональною комiсiєю з цiнних паперiв та фондового ринку прийнято рiшення про допуск таких цiнних паперiв до обiгу на територiї України, а також за умови, що:

     кредитний рейтинг iноземного емiтента облiгацiй не нижчий одного з таких:

     A3 - Moody's Investors Service (США);

     A - Standard & Poor's (США);

     A - Fitch Ratings (Великобританiя);

     облiгацiї iноземних емiтентiв перебувають в обiгу протягом останнiх 12 мiсяцiв до дати розрахунку величини активiв на органiзованих фондових ринках та пройшли процедуру лiстингу на однiй з iноземних фондових бiрж згiдно з перелiком iноземних фондових бiрж, на яких мають бути допущенi до обiгу цiннi папери iноземних емiтентiв, що мають намiр отримати допуск до обiгу цiнних паперiв на територiї України, затвердженим Нацiональною комiсiєю з цiнних паперiв та фондового ринку;

     5) цiннi папери iноземних держав - емiтентiв вiдповiдають вимогам щодо допуску таких цiнних паперiв до обiгу на територiї України, а також за умови, що сувереннi рейтинги в нацiональнiй валютi, в iноземнiй валютi, за короткостроковими зобов'язаннями, за довгостроковими зобов'язаннями країни, в якiй державою здiйснено випуск цiнних паперiв, не нижчi одного з таких:

     A3 - Moody's Investors Service (США);

     A - Standard & Poor's (США);

     A - Fitch Ratings (Великобританiя);

     6) активи, визначенi в пiдпунктах 1, 2 та 7 пункту 5 цих критерiїв, розмiщенi в банку, кредитний рейтинг якого вiдповiдає iнвестицiйному рiвню за Нацiональною рейтинговою шкалою, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 26 квiтня 2007 р. N 665 (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 32, ст. 1294).

     У разi зниження рiвня кредитного рейтингу банку, в якому розмiщено активи незалежного фiнансового посередника, нижче iнвестицiйного рiвня за Нацiональною рейтинговою шкалою такi активи включаються до суми прийнятних активiв з такого розрахунку:

     протягом 30 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу - в розмiрi не бiльше 75 вiдсоткiв їх вартостi;

     протягом 31 - 60 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу - в розмiрi не бiльше 50 вiдсоткiв їх вартостi;

     протягом 61 - 90 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу - в розмiрi не бiльше 25 вiдсоткiв їх вартостi.

     Якщо протягом 90 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу банку, в якому розмiщено активи незалежного фiнансового посередника, не вiдбулося вiдновлення рейтингу до рiвня iнвестицiйного, зазначенi активи не включаються до суми прийнятних активiв;

     7) борговi цiннi папери, емiтентом яких є резидент України, мають кредитний рейтинг, який вiдповiдає iнвестицiйному рiвню за Нацiональною рейтинговою шкалою.

     У разi зниження рiвня кредитного рейтингу боргового цiнного папера, в якому розмiщено активи незалежного фiнансового посередника, нижче iнвестицiйного за Нацiональною рейтинговою шкалою такi активи включаються до суми прийнятних активiв з такого розрахунку:

     протягом 30 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу - в розмiрi не бiльше 75 вiдсоткiв їх вартостi;

     протягом 31 - 60 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу - в розмiрi не бiльше 50 вiдсоткiв їх вартостi;

     протягом 61 - 90 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу - в розмiрi не бiльше 25 вiдсоткiв їх вартостi.

     Якщо протягом 90 календарних днiв з моменту зниження рiвня кредитного рейтингу боргового цiнного папера, в якому розмiщено активи незалежного фiнансового посередника, не вiдбулося вiдновлення рейтингу до рiвня iнвестицiйного, зазначенi активи не включаються до суми прийнятних активiв;

     8) оцiнка активiв здiйснюється за їх справедливою вартiстю вiдповiдно до вимог мiжнародних стандартiв бухгалтерського облiку та фiнансової звiтностi з урахуванням вимог цих критерiїв;

     9) активи визначено в нацiональнiй або iноземнiй валютi.

     8. До суми прийнятних активiв не включаються:

     1) активи, розмiщенi в банку, щодо якого прийнято рiшення Нацiонального банку України про вiднесення його до категорiї неплатоспроможних;

     2) цiннi папери:

     обiг яких зупинено або щодо яких зупинено внесення змiн до системи депозитарного облiку, - з дати оприлюднення вiдповiдної iнформацiї на офiцiйному веб-сайтi Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку;

     емiтента, стосовно якого порушено провадження у справi про банкрутство, винесено ухвалу про його санацiю;

     емiтента, щодо якого прийнято рiшення про припинення шляхом лiквiдацiї або визнання емiтента банкрутом;

     емiтента, емiсiю цiнних паперiв якого визнано недiйсною, скасовано реєстрацiю випуску цiнних паперiв такого емiтента;

     емiтента, якого включено до списку емiтентiв, що мають ознаки фiктивностi, оприлюдненого на офiцiйному веб-сайтi Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку;

     емiтента, щодо якого в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань вiдсутнi вiдомостi про юридичну особу;

     емiтента, щодо якого прийнято рiшення про зупинення торгiвлi на будь-якiй бiржi, - з дати оприлюднення вiдповiдної iнформацiї на офiцiйному веб-сайтi Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку;

     3) права вимоги до страховикiв-резидентiв з видiв страхування, за якими такий страховик не має права провадити дiяльностi на дату розрахунку, та права вимоги до страховикiв-нерезидентiв, якi на дату укладення вiдповiдного договору перестрахування не вiдповiдали вимогам, встановленим законодавством з питань регулювання ринкiв фiнансових послуг;

     4) активи, що облiковуються на позабалансових рахунках;

     5) активи, якi зареєстрованi та/або перебувають на тимчасово окупованiй територiї України;

     6) активи, якi зареєстрованi та/або перебувають на територiї населених пунктiв, внесених до перелiку населених пунктiв, на територiї яких органи державної влади тимчасово не здiйснюють своїх повноважень, або до перелiку населених пунктiв, розташованих на лiнiї зiткнення;

     7) права вимоги до фiзичних осiб та юридичних осiб, до яких Радою нацiональної безпеки i оборони України застосовано персональнi спецiальнi економiчнi та iншi обмежувальнi заходи (санкцiї), а також активи таких осiб;

     8) майно, щодо якого законом, актами уповноважених на це державних органiв, їх посадових осiб або на пiдставi договору встановлено заборону розпоряджатися та/або користуватися (обтяження) або заборону вiдчуження, крiм випадкiв, коли обмеження встановлено з метою виконання незалежним фiнансовим посередником зобов'язань iз сплати митного боргу;

     9) активи, щодо справедливої та/або балансової вартостi яких аудитор вiдповiдно до аудиторського звiту не змiг отримати достатнiх аудиторських доказiв (не змiг пiдтвердити вартостi, за якою актив визнано у балансi незалежного фiнансового посередника) та/або отримав достатнi аудиторськi докази i дiйшов висновку про викривлення справедливої та/або балансової вартостi таких активiв. Активи, зазначенi у цьому пiдпунктi, можуть бути вiднесенi до прийнятних активiв пiсля пiдтвердження аудитором їх справедливої та/або балансової вартостi з дати такого пiдтвердження.

Норматив платоспроможностi та достатностi капiталу

     9. Норматив платоспроможностi та достатностi капiталу - сума прийнятних активiв, яка на будь-яку дату повинна бути не меншою нормативного обсягу активiв, що визначається за формулою:

Н = З + К,

     де Н - норматив платоспроможностi та достатностi капiталу;

     З - величина довгострокових та поточних зобов'язань i забезпечень, що розраховується вiдповiдно до законодавства та визначається як сумарна величина роздiлiв II - IV пасиву форми N 1 "Баланс" (звiту про фiнансовий стан);

     К - величина, що дорiвнює 30 млн. гривень.

Норматив ризиковостi операцiй

     10. Норматив ризиковостi операцiй - сума прийнятних активiв, якi вiдповiдають вимогам диверсифiкацiї, встановленим у пунктах 11 - 14 цих критерiїв, яка на будь-яку дату повинна бути не меншою нормативного обсягу активiв, що визначається на рiвнi 50 вiдсоткiв суми прийнятних активiв, визначених вiдповiдно до пунктiв 5 - 8 цих критерiїв.

     11. До нормативу ризиковостi операцiй включаються прийнятнi активи в таких обсягах:

     1) грошовi кошти на поточних рахунках, банкiвськi вклади (депозити) на вимогу та банкiвськi вклади (депозити), iстотною умовою яких є право незалежного фiнансового посередника повернути (зняти) кошти, розмiщенi на такому депозитi, протягом строку дiї договору, - не бiльше 30 вiдсоткiв;

     2) банкiвськi вклади (депозити), крiм зазначених у пiдпунктi 1 цього пункту, та рахунки умовного зберiгання (ескроу), зокрема в iноземнiй валютi, - разом не бiльше 70 вiдсоткiв, при цьому банкiвськi вклади (депозити) - не бiльше 20 вiдсоткiв;

     3) нерухоме майно - не бiльше 20 вiдсоткiв, при цьому вкладення в один об'єкт нерухомого майна - не бiльше 10 вiдсоткiв;

     4) цiннi папери за таким перелiком - разом не бiльше 50 вiдсоткiв, з них:

     акцiї українських емiтентiв - не бiльше 10 вiдсоткiв, при цьому в акцiї одного емiтента - не бiльше 3 вiдсоткiв;

     облiгацiї пiдприємств українських емiтентiв - не бiльше 30 вiдсоткiв, при цьому в облiгацiї одного емiтента - не бiльше 10 вiдсоткiв;

     акцiї, облiгацiї iноземних емiтентiв та цiннi папери iноземних держав - не бiльше 10 вiдсоткiв;

     облiгацiї мiсцевих позик - не бiльше 10 вiдсоткiв;

     iпотечнi облiгацiї, емiтентом яких є Державна iпотечна установа, фiнансова установа, бiльше нiж 50 вiдсоткiв корпоративних прав якої належать державi та/або державним банкам, - разом не бiльше 20 вiдсоткiв;

     облiгацiї мiжнародних фiнансових органiзацiй - не бiльше 40 вiдсоткiв;

     5) державнi облiгацiї України - не бiльше 80 вiдсоткiв;

     6) права вимоги до страховикiв за укладеними договорами страхування вiдповiдальностi незалежного фiнансового посередника перед митними органами щодо забезпечення сплати митного боргу в повному обсязi за умови, що страховик вiдповiдає таким вимогам:

     провадить страхову дiяльнiсть не менше десяти рокiв;

     рейтинг фiнансової надiйностi страховика-резидента, визначений уповноваженими рейтинговими агентствами та/або мiжнародними рейтинговими агентствами, визнаними вiдповiдно до законодавства, не нижче нiж АА- за Нацiональною рейтинговою шкалою;

     7) довгострокове фiнансування (кредитування) житлового будiвництва - не бiльше 10 вiдсоткiв;

     8) банкiвськi метали, в тому числi поточнi та вкладнi (депозитнi) рахунки в банкiвських металах, - разом не бiльше 15 вiдсоткiв.

     12. До нормативу ризиковостi операцiй включаються прийнятнi активи, розмiщенi у банках та боргових цiнних паперах, кредитний рейтинг яких за Нацiональною рейтинговою шкалою нижче нiж А- (але в межах iнвестицiйного рейтингу), - разом не бiльше 20 вiдсоткiв, при цьому в однiй юридичнiй особi - не бiльше 10 вiдсоткiв.

     13. До нормативу ризиковостi операцiй включаються прийнятнi активи, розмiщенi в однiй юридичнiй особi, в розмiрi не бiльше 25 вiдсоткiв, зокрема:

     1) банкiвськi вклади (депозити), банкiвськi метали на рахунках, вiдкритих у цiй юридичнiй особi;

     2) акцiї, облiгацiї пiдприємств, iпотечнi облiгацiї, емiтентом яких є ця юридична особа;

     3) довгострокове фiнансування (кредитування) житлового будiвництва.

     14. До нормативу ризиковостi операцiй не включаються такi прийнятнi активи:

     1) активи, якi перебувають у заставi та є забезпеченням виконання будь-якої вимоги до незалежного фiнансового посередника, крiм випадкiв, коли такi активи перебувають у заставi та є забезпеченням виконання незалежним фiнансовим посередником зобов'язань сплати митного боргу;

     2) активи, придбанi за рахунок позик (кредити, поворотна фiнансова допомога, iншi позиковi кошти);

     3) активи, розмiщенi у банках та боргових цiнних паперах, кредитний рейтинг яких нижче iнвестицiйного рiвня за Нацiональною рейтинговою шкалою;

     4) цiннi папери, емiтентами яких є iншi незалежнi фiнансовi посередники або страховi компанiї;

     5) цiннi папери iз зобов'язаннями зворотного викупу, крiм державних облiгацiй України;

     6) цiннi папери, за якими не здiйснено повної оплати їх вартостi;

     7) iпотечнi сертифiкати, iпотечнi облiгацiї, крiм iпотечних облiгацiй, емiтентом яких є фiнансова установа, бiльше нiж 50 вiдсоткiв корпоративних прав якої належать державi та/або державним банкам;

     8) кошти, наданi iншим особам на умовах субординованого боргу;

     9) помилково перерахованi кошти на рахунок незалежного фiнансового посередника;

     10) непрострочена дебiторська заборгованiсть за укладеними договорами про надання послуг з видачi фiнансових гарантiй;

     11) права вимоги до страховика-нерезидента:

     з країни - члена Органiзацiї економiчного спiвробiтництва та розвитку, рейтинг фiнансової надiйностi (стiйкостi) якої нижче нiж за класифiкацiєю таких мiжнародних рейтингових агентств:

     B+ - A.M.Best (США);

     Baa3 - Moody's Investors Service (США);

     BBB- - Standard & Poor's (США);

     BBB- - Fitch Ratings (Великобританiя);

     з країни, яка не є членом Органiзацiї економiчного спiвробiтництва та розвитку, рейтинг фiнансової надiйностi (стiйкостi) який нижче нiж за класифiкацiєю таких мiжнародних рейтингових агентств:

     A - A.M.Best (США);

     A2 - Moody's Investors Service (США);

     A - Standard & Poor's (США);

     A - Fitch Ratings (Великобританiя).

Норматив якостi активiв

     15. Норматив якостi активiв - сума активiв, визначених пунктом 16 цих критерiїв як низькоризиковi активи, яка на будь-яку дату повинна бути не менше нормативного обсягу активiв, що визначається на рiвнi 20 вiдсоткiв суми прийнятних активiв, визначених вiдповiдно до пунктiв 5 - 8 цих критерiїв.

     16. Низькоризиковими активами визнаються (з урахуванням вимог та обмежень, встановлених пунктами 5 - 8 та пунктами 11 - 14 цих критерiїв) такi активи:

     цiннi папери, емiтентом яких є держава;

     кошти, розмiщенi в банках, крiм коштiв, розмiщених на поточних рахунках, та депозитiв до запитання, якi мають кредитний рейтинг не нижче нiж АА за Нацiональною рейтинговою шкалою;

     облiгацiї, емiтентом яких є банк, що має кредитний рейтинг не нижче нiж АА за Нацiональною рейтинговою шкалою;

     облiгацiї мiжнародних фiнансових органiзацiй.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 8 липня 2020 р. N 619

ПОРЯДОК
формування незалежним фiнансовим посередником резервiв для вiдшкодування у повному обсязi можливих витрат за наданими фiнансовими гарантiями

     1. Цей Порядок визначає механiзм формування незалежним фiнансовим посередником резервiв для вiдшкодування у повному обсязi можливих витрат за наданими фiнансовими гарантiями (далi - резерви).

     2. Незалежний фiнансовий посередник формує резерви для вiдшкодування у повному обсязi суми можливих витрат за 75 вiдсотками одночасно наданих фiнансових гарантiй, за якими зобов'язання фiнансового гаранта щодо виплати на вимогу митного органу коштiв у розмiрi визначеної суми митного боргу у разi гарантiйного випадку є чинним на звiтну дату.

     3. Незалежний фiнансовий посередник веде облiк резервiв.

     4. Резерви не вiдображаються у фiнансовiй звiтностi незалежного фiнансового посередника.

     5. Достатнiсть формування резервiв визначається шляхом здiйснення розрахунку вiдповiдного коефiцiєнта за формулою:

К =  А 
З
,

     де А - сума прийнятних активiв, визначених вiдповiдно до пунктiв 5 - 8 критерiїв лiквiдностi, прибутковостi та якостi активiв незалежного фiнансового посередника, нормативiв платоспроможностi та достатностi капiталу, ризиковостi операцiй та якостi активiв для незалежного фiнансового посередника, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 2020 р. N "Деякi питання провадження дiяльностi незалежних фiнансових посередникiв";

     З - сума зобов'язань за наданими фiнансовими гарантiями, чинних на дату розрахунку коефiцiєнта.

     Значення коефiцiєнта К повинно бути не менше 0,75 на будь-яку дату.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.