МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI

ПОВIДОМЛЕННЯ

Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну цементу походженням з Турецької Республiки

     Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) за скаргою ПрАТ "Дiкергофф Цемент Україна", ПрАТ "Кривий Рiг Цемент", ПрАТ "Миколаївцемент", ПАТ "Подiльський цемент" та ТОВ "Цемент", пiдтриманою ПрАТ "Iвано-Франкiвськцемент", рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 02.09.2020 N АД-463/2020/4411-03 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну цементу походженням з Турецької Республiки (далi - розслiдування).

     Згiдно з зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар походженням з Турецької Республiки, що має такий опис:

     цемент, зокрема, клiнкери цементнi та портландцемент, що класифiкуються за такими кодами УКТ ЗЕД: 2523 10 00 00, 2523 21 00 00, 2523 29 00 00.

     У рамках проведення розслiдування Мiнiстерство економiки України (далi - Мiнiстерство) не встановило наявностi виробництва в Українi товару, подiбного до цементу бiлого походженням з Турецької Республiки, що класифiкується згiдно з УКТ ЗЕД за кодом 2523 21 00 00.

     Як наслiдок, уточнено опис товару, що був об'єктом розслiдування, а саме:

     клiнкери цементнi та портландцемент, що класифiкуються згiдно з УКТ ЗЕД за кодами 2523 10 00 00 та 2523 29 00 00 (далi - товар).

     Країною походження товару є Турецька Республiка.

     Факти щодо наявностi та величини шкоди, що заподiюється нацiональному товаровиробнику, встановлювались за перiод дослiдження: 01.01.2017 - 30.06.2020.

     Факти щодо наявностi та величини демпiнгу при iмпортi в Україну товару встановлювались за перiод розслiдування: 01.07.2019 - 30.06.2020.

     Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством звiт та матерiали про результати проведення розслiдування та встановила таке:

     товар, що виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону, є подiбним до товару, що є об'єктом розслiдування;

     ПрАТ "Дiкергофф Цемент Україна", ПрАТ "Кривий Рiг Цемент", ПрАТ "Миколаївцемент", ПрАТ "Iвано-Франкiвськцемент" та ПАТ "Подiльський Цемент" є належним нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 i статтi 11 Закону, оскiльки їх частка в загальному виробництвi подiбного товару в Українi становила понад 50 %. Вiдповiдно до пункту 1 частини першої статтi 11 Закону показники ТОВ "Цемент" не враховувалися пiд час визначення нацiонального товаровиробника;

     протягом перiоду розслiдування iмпорт в Україну товару походженням з Турецької Республiки здiйснювався за демпiнговими цiнами. Вiдповiдно до положень статтi 30 Закону та з огляду на участь у розслiдуваннi значної кiлькостi iноземних експортерiв, дослiдження фактiв наявностi демпiнгового iмпорту було обмежено тими експортерами, якi здiйснювали найбiльшi обсяги експорту в Україну товару протягом перiоду розслiдування. Для iнших експортерiв, якi належним чином спiвпрацювали у рамках проведення розслiдування, вiдповiдно до положень частини сьомої статтi 16 Закону демпiнгова маржа встановлювалася на рiвнi середньозваженої величини iндивiдуальної демпiнгової маржi, розрахованої для експортерiв з найбiльшими обсягами експорту. Демпiнгова маржа для експортерiв, якi здiйснювали найбiльшi обсяги експорту в Україну товару протягом перiоду розслiдування, визначалась шляхом справедливого порiвняння нормальної вартостi та експортної цiни товару у розрiзi окремих його рiзновидiв. У випадках, коли не мав мiсце продаж подiбного товару у звичайних торговельних операцiях або коли цей продаж був незначним, нормальна вартiсть визначалась вiдповiдно до частини п'ятої статтi 7 Закону. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;

     протягом перiоду дослiдження нацiональний товаровиробник перебував у фазi вiдновлення вiд iстотної шкоди, заподiяної попереднiм демпiнговим iмпортом з Росiйської Федерацiї, Республiки Бiлорусь та Республiки Молдова. Однак вплив демпiнгового iмпорту походженням з Турецької Республiки завадив його повноцiнному вiдновленню;

     iснує загроза заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику, про що вказують значний темп приросту обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну товару походженням з Турецької Республiки, значнi обсяги незадiяних виробничих потужностей у Турецькiй Республiцi, якi бiльш нiж у 5,5 раза перевищують обсяги видимого споживання в Українi, зменшення рiвня внутрiшнього споживання в Турецькiй Республiцi на 33,88 % та переорiєнтацiя турецьких виробникiв на експортнi ринки (зростання у 2,8 раза), у тому числi, на ринок України;

     наявний причинно-наслiдковий зв'язок мiж демпiнговим iмпортом в Україну товару походженням з Турецької Республiки та загрозою заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику з огляду на те, що:

     обсяги демпiнгового iмпорту в Україну товару походженням з Турецької Республiки за перiод дослiдження зросли в абсолютних показниках на 184,58 %, вiдносно споживання подiбного товару на внутрiшньому ринку України - на 182,10 %, вiдносно загальних обсягiв виробництва подiбного товару в Українi - на 182,79 %;

     демпiнговий iмпорт в Україну товару походженням з Турецької Республiки здiйснювався за цiнами, що були нижчими як за цiни продажу подiбного товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України, так i за його собiвартiсть;

     iншi фактори, внаслiдок одночасної дiї яких може заподiюватися шкода, не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;

     нацiональнi iнтереси України потребують застосування остаточних антидемпiнгових заходiв.

     У ходi проведення антидемпiнгового розслiдування iнформацiя Sanko Dis Ticaret A.S., зазначена у вiдповiдi на запитальник для iноземного виробника i/або експортера, зокрема щодо загальних, торгових, адмiнiстративних витрат та прибутку, не була врахована, оскiльки була визнана неповною та такою, що не давала можливостi Мiнiстерству зробити точнi висновки щодо експортної цiни. Вiдповiдно до вимог статтi 31 Закону заiнтересовану сторону було поiнформовано про причини вiдхилення зазначеної iнформацiї та надано можливiсть надати додатковi коментарi. Поданi Sanko Dis Ticaret A.S. додатковi коментарi були недостатнiми для змiни вiдповiдних висновкiв Мiнiстерства.

     Основнi факти та висновки Мiнiстерства в рамках проведення розслiдування надiслано всiм заiнтересованим сторонам та надано можливiсть надати коментарi.

     Коментарi заiнтересованих сторiн не мiстили достатньо суттєвих та обґрунтованих аргументiв i фактiв, що могли б вплинути на змiну висновкiв, зроблених щодо наявностi факту демпiнгу, загрози заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику та причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними.

     Пропозицiї добровiльних письмових зобов'язань вiд Bartin Cimento Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi, Sanko Dis Ticaret A.S., VEZIRHAN CIMENTO MADENCILIK SANAYI VE TICARET A. S. та OYAK Cimento Fabrikalari A.S. про перегляд їх цiн визнано незадовiльними, оскiльки вони не забезпечують лiквiдацiї впливу демпiнгу, який заподiює шкоду, а також з огляду на невiдповiднiсть їх прийняття нацiональним iнтересам України.

     Пропозицiї добровiльних письмових зобов'язань вiд Adocim Cimento Beton Sanayi ve Ticaret A. S., KAVCIM CIMENTO SANAYI VE TIC. A. S., ASKALE CIMENTO PAZARLAMA SANAYI VE TICARET A. S. та BURSA CIMENTO FABRIKASI A. S. про перегляд їх цiн є неприйнятними з огляду на невiдповiднiсть їх прийняття нацiональним iнтересам України.

     Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 27.08.2021 N АД-499/2021/4411-03 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну цементу походженням з Турецької Республiки", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Турецької Республiки, що має такий опис:

     клiнкери цементнi та портландцемент, що класифiкуються згiдно з УКТЗЕД за кодами 2523 10 00 00 та 2523 29 00 00.

     Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою:

     для виробника-експортера Adocim Cimento Beton Sanayi ve Ticaret A. S. (Dereboyu Cad. Meydan Sok. Beybi Giz Plaza No:1 Kat:13 Maslak / Istanbul, Turkey) - 40,73 %;

     для виробника-експортера Bartin Cimento Sanayi ve Ticaret A. S. (Golbucagi Mahallesi, 114. Cadde, No: 72/8 74200 Bartin, Turkey) - 32,64 %;

     для експортера Sanko Dis Ticaret A. S. (Burak Mah. Sani Konukoglu Bulvari No:223 Sehitkamil, Gaziantep / Turkey) стосовно експорту товару виробника Bartin Cimento Sanayi ve Ticaret A. S. (Golbucagi Mahallesi, 114. Cadde, No: 72/8 74200 Bartin, Turkey) - 32,64 %;

     для виробника-експортера AKCANSA Cimento Sanayi ve Ticaret A. S. (Barbaros Mah., Kardelen Sok., No:2 D. 124-125, Palladium Tower, Atasehir, Istanbul/Turkey) - 36,91 %;

     для виробника-експортера KAVCIM CIMENTO SANAYI VE TICARET A. S. (Bekdemir Mah.Yukari Bekdemir Sok. No: 53-1 Kavak-Samsun, Turkey) - 36,91 %;

     для експортера ASKALE CIMENTO PAZARLAMA SANAYI VE TICARET A. S. (Yesilova Mah. Trabzon Yolu 3.Km Askale / Erzurum / Turkey) стосовно експорту товару виробника KAVCIM CIMENTO SANAYI VE TICARET A. S. (Bekdemir Mah.Yukari Bekdemir Sok. No: 53-1 Kavak-Samsun, Turkey) - 36,91 %;

     для виробника-експортера BURSA CIMENTO FABRIKASI A. S. (Yeni Mahalle Uludag Caddesi No:170 Kestel / Bursa) - 36,91 %;

     для виробника-експортера CIMSA Cimento Sanayi ve Ticaret A. S. (Kucukbakkalkoy Mahallesi, Kayisdagi Caddesi, No:1/90, 34750 Atasehir/Istanbul, Turkey) - 36,91 %;

     для виробника-експортера VEZIRHAN CIMENTO MADENCILIK SANAYI VE TICARET A. S. (Minarelicavus OSB Mahallesi, N.113 Sk. No:17/_Nilufer / Bursa / Turkey) - 36,91 %;

     для виробника-експортера OYAK Cimento Fabrikalari A. S. (Cukurambar Mahallesi 1480 Sokak No:2A/55 Cankaya Ankara) - 36,91 %;

     для iнших виробникiв та експортерiв - 50,54 %.

     Виробник-експортер має бути одночасно виробником, експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України на поставку товарiв в Україну.

     Експортер (стосовно експорту товару виробника) має бути одночасно експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України на поставку товарiв в Україну.

     Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.

     Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.

     Остаточне антидемпiнгове мито стягується митними органами України незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв)

     Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.

     Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита за найвищою ставкою.

     Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.