ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до Митного кодексу України щодо оподаткування митними платежами товарiв, що перемiщуються (пересилаються) у мiжнародних поштових вiдправленнях, мiжнародних експрес-вiдправленнях, та порядку їх декларування

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести до Митного кодексу України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2012 р., NN 44 - 48, ст. 552) такi змiни:

     1. У частинi першiй статтi 4:

     1) у пунктi 2 слова "за єдиним транспортним документом" замiнити словами "за транспортним (перевiзним) документом (авiацiйна вантажна накладна (Air Waybill), автомобiльна вантажна накладна (CMR), коносамент (Bill of Lading) тощо)";

     2) доповнити пунктом 92 такого змiсту:

     "92) депеша - згрупованi мiжнароднi поштовi вiдправлення, що вiдправляються одночасно з мiсця мiжнародного поштового обмiну однiєї країни до iншої згiдно з планом направлення мiжнародної пошти та/або планом направлення пошти EMS за однiєю письмовою картою CN 31, CN 32 або посилковою картою CP 87 та перемiщуються через митний кордон України оператором поштового зв'язку";

     3) пункт 12 викласти в такiй редакцiї:

     "12) експрес-перевiзник - перевiзник, який на виконання угоди (угод) з iноземним оператором про обмiн мiжнародними експрес-вiдправленнями здiйснює прискорене перевезення мiжнародних експрес-вiдправлень з використанням будь-якого виду транспорту, забезпечує приймання, обробку, пред'явлення таких вiдправлень митним органам для митного контролю та митного оформлення, видачу одержувачам (повернення вiдправникам), а також використовує iнформацiйнi, телекомунiкацiйнi, iнформацiйно-телекомунiкацiйнi системи для вiдстеження проходження мiжнародних експрес-вiдправлень протягом усього часу перемiщення вiд вiдправника до одержувача, електронну систему облiку та зберiгання вiдправлень".

     2. У статтi 1941:

     1) в абзацi другому частини четвертої слова "комерцiйнi портовi" замiнити словами "комерцiйнi, портовi";

     2) в абзацi першому частини одинадцятої слова "та притягнення перевiзника до адмiнiстративної вiдповiдальностi вiдповiдно до цього Кодексу" виключити.

     3. У статтi 233:

     1) частину третю викласти в такiй редакцiї:

     "3. Митний орган, у зонi дiяльностi якого розташований пункт пропуску через державний кордон України, здiйснює пропуск вантажу експрес-перевiзника на митну територiю України на пiдставi поданих експрес-перевiзником загальної декларацiї прибуття та митної декларацiї, передбаченої частиною першою або шостою статтi 94 цього Кодексу, яка одночасно є документом контролю доставки з пункту пропуску через державний кордон України до центральної сортувальної станцiї, та направляє його пiд митним контролем до митного органу призначення.

     Вивезення вантажу експрес-перевiзника, а також його пропуск за межi митної територiї України та контроль доставки вiд центральної сортувальної станцiї до пункту пропуску через державний кордон України здiйснюються на пiдставi поданої експрес-перевiзником митної декларацiї, передбаченої частиною першою або шостою статтi 94 цього Кодексу";

     2) пiсля частини третьої доповнити новою частиною такого змiсту:

     "4. Пропуск на митну територiю України депеш та контроль їх доставки до митного органу, в зонi дiяльностi якого знаходиться мiсце мiжнародного поштового обмiну, здiйснюються митним органом, у зонi дiяльностi якого розташований пункт пропуску через державний кордон України, на пiдставi супровiдних поштових документiв CN 37, CN 38, CN 41, що використовуються як документ контролю доставки.

     Вивезення депеш, а також їх пропуск за межi митної територiї України та контроль доставки вiд мiсця мiжнародного поштового обмiну до пункту пропуску через державний кордон України здiйснюються на пiдставi супровiдних поштових документiв CN 37, CN 38, CN 41".

     У зв'язку з цим частини четверту - чотирнадцяту вважати вiдповiдно частинами п'ятою - п'ятнадцятою;

     3) частини сьому i дев'яту викласти в такiй редакцiї:

     "7. Строк зберiгання мiжнародних експрес-вiдправлень пiд митним контролем не може перевищувати 30 днiв. Цей строк за письмовою заявою експрес-перевiзника чи його повiреного або декларанта чи уповноваженої ним особи може бути продовжений (але не бiльш як на 15 днiв) митним органом, у зонi дiяльностi якого розташована центральна (регiональна) сортувальна станцiя, або митним органом, що здiйснює митне оформлення товарiв, що перемiщуються (пересилаються) у вiдправленнi, за мiсцем розташування (проживання) одержувача. У разi вiдмови у продовженнi строку зберiгання митний орган зобов'язаний невiдкладно повiдомити, письмово або в електроннiй формi, експрес-перевiзника чи його повiреного або декларанта чи уповноважену ним особу про причини i пiдстави такої вiдмови";

     "9. Оператори поштового зв'язку, експрес-перевiзники або їх повiренi, декларанти чи уповноваженi ними особи на вимогу митного органу пред'являють вiдправлення для здiйснення митного огляду.

     При проведеннi митного контролю товарiв, що перемiщуються (пересилаються) у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, митнi органи використовують технiчнi та спецiальнi засоби митного контролю, а також службових собак";

     4) частину десяту виключити;

     5) частину одинадцяту викласти в такiй редакцiї:

     "11. У разi письмової вiдмови одержувача вiд отримання мiжнародного експрес-вiдправлення або на вимогу вiдправника про його повернення експрес-перевiзник протягом строку зберiгання, зазначеного в частинi сьомiй цiєї статтi, повертає таке мiжнародне експрес-вiдправлення вiдправниковi.

     Пiсля закiнчення строку зберiгання мiжнародного експрес-вiдправлення, зазначеного в частинi сьомiй цiєї статтi, експрес-перевiзник повертає таке мiжнародне експрес-вiдправлення вiдправниковi або передає його на склад митного органу";

     6) частину дванадцяту виключити.

     4. У статтi 234:

     1) частини першу i другу викласти в такiй редакцiї:

     "1. Товари (крiм пiдакцизних), що перемiщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача - пiдприємства в однiй депешi вiд одного вiдправника у мiжнародних поштових вiдправленнях, на адресу одного одержувача - пiдприємства в одному вантажi експрес-перевiзника вiд одного вiдправника у мiжнародних експрес-вiдправленнях, якщо їх сумарна митна вартiсть не перевищує еквiвалент 150 євро, не є об'єктом оподаткування митними платежами.

     2. Товари (крiм пiдакцизних), що перемiщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача - пiдприємства в однiй депешi вiд одного вiдправника у мiжнародних поштових вiдправленнях, на адресу одного одержувача - пiдприємства в одному вантажi експрес-перевiзника вiд одного вiдправника у мiжнародних експрес-вiдправленнях, якщо їх сумарна митна вартiсть перевищує еквiвалент 150 євро, оподатковуються митом вiдповiдно до цього Кодексу та податком на додану вартiсть за ставкою, встановленою Податковим кодексом України";

     2) пiсля частини другої доповнити трьома новими частинами такого змiсту:

     "3. Товари (крiм пiдакцизних), що перемiщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача - громадянина в однiй депешi вiд одного вiдправника у мiжнародних поштових вiдправленнях, на адресу одного одержувача - громадянина в одному вантажi експрес-перевiзника вiд одного вiдправника у мiжнародних експрес-вiдправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартiсть не перевищує еквiвалент 150 євро, не є об'єктом оподаткування митними платежами.

     4. Товари (крiм пiдакцизних), що перемiщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача - громадянина в однiй депешi вiд одного вiдправника у мiжнародних поштових вiдправленнях, на адресу одного одержувача - громадянина в одному вантажi експрес-перевiзника вiд одного вiдправника у мiжнародних експрес-вiдправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартiсть перевищує еквiвалент 150 євро, оподатковуються митними платежами у порядку, встановленому статтею 374 цього Кодексу.

     5. Товари, що пересилаються громадянами за межi митної територiї України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, оподатковуються митними платежами у порядку, встановленому статтею 371 цього Кодексу".

     У зв'язку з цим частину третю вважати частиною шостою.

     5. У статтi 235:

     1) у частинi першiй:

     пункт 6 викласти в такiй редакцiї:

     "6) товарiв, що класифiкуються в 1 - 24 групах згiдно з УКТ ЗЕД, що перемiщуються (пересилаються) на адресу громадян або вiдправляються громадянами, крiм харчових продуктiв загальною вагою не бiльше 10 кiлограмiв в упаковцi виробника";

     доповнити пунктом 7 такого змiсту:

     "7) алкогольних напоїв та/або тютюнових виробiв, що перемiщуються (пересилаються) на адресу громадян або вiдправляються громадянами, незалежно вiд вартостi";

     2) частину другу пiсля слiв "вiдповiдно до" доповнити словами "законодавства України та".

     6. Статтю 236 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 236. Декларування товарiв, що перемiщуються (пересилаються) через митний кордон України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях

     1. Декларування товарiв, що перемiщуються (пересилаються) через митний кордон України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, здiйснюється оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником чи декларантом або уповноваженою ним особою. Кореспонденцiя, поштовi листи та листiвки, лiтература для слiпих, друкованi матерiали, мiжнароднi експрес-вiдправлення документарного характеру декларуються в уснiй формi на пiдставi товаросупровiдних документiв. Iншi товари, що перемiщуються (пересилаються) через митний кордон України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, пiдлягають письмовому декларуванню.

     2. Декларування товарiв, зазначених у частинi першiй статтi 234 цього Кодексу, здiйснюється декларантом або уповноваженою ним особою шляхом подання заяви за формою, встановленою Кабiнетом Мiнiстрiв України, у тому числi з використанням iнформацiйних технологiй, або оператором поштового зв'язку чи експрес-перевiзником шляхом подання реєстрiв (тимчасових та/або додаткових) мiжнародних поштових та експрес-вiдправлень.

     3. Товари, що перемiщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача - громадянина в однiй депешi вiд одного вiдправника у мiжнародних поштових вiдправленнях, сумарна фактурна вартiсть яких не перевищує еквiвалент 150 євро, декларуються оператором поштового зв'язку шляхом подання реєстрiв (тимчасових та/або додаткових) мiжнародних поштових вiдправлень з урахуванням вiдомостей та документiв, передбачених актами Всесвiтнього поштового союзу.

     4. Товари, що перемiщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача - громадянина в одному вантажi експрес-перевiзника вiд одного вiдправника у мiжнародних експрес-вiдправленнях, сумарна фактурна вартiсть яких не перевищує еквiвалент 150 євро, декларуються експрес-перевiзником шляхом подання реєстрiв (тимчасових та/або додаткових) мiжнародних експрес-вiдправлень.

     Громадянин (уповноважена ним особа) має право самостiйно декларувати такi товари у порядку, встановленому для громадян, шляхом подання митної декларацiї за формою, встановленою Кабiнетом Мiнiстрiв України, у тому числi з використанням iнформацiйних технологiй.

     5. Товари, що перемiщуються (пересилаються) для одного одержувача - громадянина в однiй депешi вiд одного вiдправника у мiжнародних поштових вiдправленнях, сумарна фактурна вартiсть яких перевищує еквiвалент 150 євро, але не перевищує еквiвалент 10000 євро, декларуються оператором поштового зв'язку шляхом подання:

     реєстрiв (тимчасових та/або додаткових) мiжнародних поштових вiдправлень з урахуванням вiдомостей та документiв, передбачених актами Всесвiтнього поштового союзу; або

     документiв, встановлених актами Всесвiтнього поштового союзу.

     6. Товари, що перемiщуються (пересилаються) для одного одержувача - громадянина в одному вантажi експрес-перевiзника вiд одного вiдправника у мiжнародних експрес-вiдправленнях, сумарна фактурна вартiсть яких перевищує еквiвалент 150 євро, але не перевищує еквiвалент 10000 євро, декларуються:

     експрес-перевiзником шляхом подання реєстрiв (тимчасових та/або додаткових) мiжнародних експрес-вiдправлень; або

     громадянином (уповноваженою ним особою) у порядку, встановленому для громадян, шляхом подання митної декларацiї за формою, встановленою Кабiнетом Мiнiстрiв України, у тому числi з використанням iнформацiйних технологiй.

     7. Для цiлей цього Кодексу реєстри (тимчасовi та додатковi) мiжнародних поштових та експрес-вiдправлень замiнюють митнi декларацiї.

     До тимчасових реєстрiв оператор поштового зв'язку, експрес-перевiзник вносить вiдомостi про:

     1) вид вiдправлення;

     2) унiкальний номер вiдправлення;

     3) декларанта, вiдправника, одержувача товарiв у вiдправленнi;

     4) найменування країни вiдправлення (призначення);

     5) товари у вiдправленнi (найменування, звичайний торговельний опис, торговельна марка та виробник товарiв (за наявностi у товаросупровiдних та комерцiйних документах), код товару згiдно з УКТ ЗЕД, кiлькiсть, фактурна та/або митна вартiсть);

     6) вiдомостi про нарахування митних платежiв (суми митних платежiв, спосiб i особливостi їх нарахування та сплати, офiцiйний курс валюти України до iноземної валюти);

     7) транспортнi, комерцiйнi та iншi супровiднi документи на товари.

     До додаткових реєстрiв крiм вiдомостей, що вносяться до тимчасових реєстрiв, оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником вносяться вiдомостi про:

     1) номер i дату вiдповiдного тимчасового реєстру (за наявностi);

     2) суми митних платежiв, що пiдлягають сплатi за цим реєстром;

     3) повернення вiдправлення вiдправнику.

     Форма реєстрiв (тимчасового та додаткового) мiжнародних поштових та експрес-вiдправлень затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України. Порядок заповнення таких реєстрiв, у тому числi порядок внесення змiн до них, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику, з урахуванням актiв Всесвiтнього поштового союзу.

     8. Оператор поштового зв'язку, експрес-перевiзник подає митному органу тимчасовий реєстр пiд зобов'язання про подання додаткового реєстру (додаткових реєстрiв) та сплату митних платежiв за товари, якi є об'єктом оподаткування, у строк не бiльше 30 днiв з дати оформлення вiдповiдного тимчасового реєстру.

     9. Для випуску товарiв за тимчасовим реєстром застосовуються курси валют, визначенi вiдповiдно до статтi 31 цього Кодексу, чиннi на дату подання до митного органу такого тимчасового реєстру для оформлення.

     Митнi платежi сплачуються за додатковим реєстром з урахуванням курсу валют, чинного на дату подання до митного органу тимчасового реєстру, що йому передував.

     Дозволяється подання оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником додаткових реєстрiв та сплата митних платежiв за товари, якi є об'єктами оподаткування, без подання тимчасових реєстрiв. У такому разi митнi платежi нараховуються за курсом валют, чинним на дату подання митному органу такого додаткового реєстру для оформлення.

     10. У разi декларування товарiв оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником шляхом подання реєстрiв (тимчасових та/або додаткових) суми митних платежiв сплачуються оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником до або на день подання митному органу вiдповiдних додаткових реєстрiв для оформлення.

     Декларування на пiдставi додаткових реєстрiв та митне оформлення товарiв, якi пiсля ввезення на митну територiю України повертаються за її межi вiдправникам протягом 30 днiв з дати оформлення тимчасових реєстрiв, припиняє зобов'язання оператора поштового зв'язку, експрес-перевiзника iз сплати митних платежiв за такi товари.

     11. Порушення оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником зобов'язання, передбаченого частиною восьмою цiєї статтi, є пiдставою для вiдмови митним органом у прийняттi нових тимчасових реєстрiв до моменту виконання такого зобов'язання".

     7. Частину першу статтi 293 доповнити абзацом другим такого змiсту:

     "У разi якщо декларування товарiв, що перемiщуються (пересилаються) на митну територiю України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, здiйснюється оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником шляхом подання реєстрiв (тимчасових та/або додаткових), особою, на яку покладається обов'язок iз сплати митних платежiв, є оператор поштового зв'язку, експрес-перевiзник".

     8. Частину сьому статтi 297 пiсля слiв "через митний кордон України громадянами, при" доповнити словами "перемiщеннi (пересиланнi) товарiв у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, при".

     9. Частину п'яту статтi 338 викласти в такiй редакцiї:

     "5. Крiм випадкiв, зазначених у частинах другiй - четвертiй цiєї статтi, огляд (переогляд) товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення може проводитися за наявностi достатнiх пiдстав вважати, що перемiщення цих товарiв, транспортних засобiв через митний кордон України здiйснюється поза митним контролем або з приховуванням вiд митного контролю. Отримана вiд правоохоронних органiв офiцiйна iнформацiя опрацьовується митними органами самостiйно iз застосуванням системи управлiння ризиками. Вичерпний перелiк вiдповiдних пiдстав визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України. З метою проведення огляду (переогляду) товарiв посадовi особи митних органiв самостiйно вживають заходiв, передбачених цим Кодексом, на всiй митнiй територiї України, включаючи зупинення транспортних засобiв для проведення їх огляду (переогляду) в межах контрольованого прикордонного району та прикордонної смуги. Такий огляд (переогляд) проводиться за рахунок органу, з iнiцiативи або на пiдставi iнформацiї якого прийнято рiшення про його проведення. Якщо в результатi проведення огляду (переогляду) виявлено факт незаконного перемiщення товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення через митний кордон України, витрати, пов'язанi з проведенням огляду (переогляду), вiдшкодовуються власником зазначених товарiв, транспортних засобiв або уповноваженою ним особою".

     10. У статтi 368:

     1) частину першу викласти в такiй редакцiї:

     "1. Для цiлей оподаткування товарiв, що перемiщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, застосовується фактурна вартiсть цих товарiв, зазначена в касових або товарних чеках, ярликах, банкiвських виписках, електронних повiдомленнях з iнтернет-магазинiв, iнших документах, якi мiстять вiдомостi про вартiсть таких товарiв.

     У разi перемiщення (пересилання) товарiв у мiжнародних поштових вiдправленнях для цiлей оподаткування додатково може застосовуватися фактурна вартiсть цих товарiв, зазначена у товаросупровiдних документах, складених вiдповiдно до актiв Всесвiтнього поштового союзу";

     2) частину четверту доповнити словами "шляхом прийняття письмового рiшення за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику".

     11. У статтi 374:

     1) частину п'яту доповнити словами "в порядку, встановленому для пiдприємств";

     2) частини шосту i сьому викласти в такiй редакцiї:

     "6. Товари (крiм пiдакцизних), що перемiщуються на митну територiю України у несупроводжуваному багажi, сумарна фактурна вартiсть яких не перевищує еквiвалент 150 євро, пiдлягають усному декларуванню на пiдставi товаросупровiдних документiв та не є об'єктами оподаткування митними платежами.

     Товари (крiм пiдакцизних), що перемiщуються у несупроводжуваному багажi, сумарна фактурна вартiсть яких перевищує еквiвалент 150 євро, але не перевищує еквiвалент 10000 євро, пiдлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввiзним митом за ставкою 10 вiдсоткiв та податком на додану вартiсть за ставкою, встановленою Податковим кодексом України. Базою оподаткування для таких товарiв є частина їх сумарної фактурної вартостi, що перевищує еквiвалент 150 євро.

     7. Товари (крiм пiдакцизних та зазначених у частинi п'ятiй цiєї статтi), що перемiщуються (пересилаються) на митну територiю України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, сумарна фактурна вартiсть яких не перевищує еквiвалент 150 євро, декларуються оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником чи громадянином або уповноваженою ним особою в порядку, визначеному статтею 236 цього Кодексу, та не є об'єктами оподаткування митними платежами.

     Товари (крiм пiдакцизних та зазначених у частинi п'ятiй цiєї статтi), що перемiщуються (пересилаються) на митну територiю України у мiжнародних поштових та експрес-вiдправленнях, сумарна фактурна вартiсть яких перевищує еквiвалент 150 євро, але не перевищує еквiвалент 10000 євро, пiдлягають письмовому декларуванню оператором поштового зв'язку, експрес-перевiзником чи громадянином або уповноваженою ним особою в порядку, визначеному статтею 236 цього Кодексу, та оподатковуються ввiзним митом за ставкою 10 вiдсоткiв та податком на додану вартiсть за ставкою, встановленою Податковим кодексом України. Базою оподаткування для таких товарiв є частина їх сумарної фактурної вартостi, що перевищує еквiвалент 150 євро".

     12. Абзац перший частини першої статтi 473 пiсля слiв "заборонених до пересилання" доповнити словами "законодавством України та".

     13. Роздiл XXI "Прикiнцевi та перехiднi положення" доповнити пунктом 915 такого змiсту:

     "915. Тимчасово, на перiод, що закiнчується останнiм календарним днем мiсяця, в якому завершується дiя карантину, встановленого Кабiнетом Мiнiстрiв України на всiй територiї України з метою запобiгання поширенню на територiї України коронавiрусної хвороби (COVID-19), звiльняються вiд сплати ввiзного мита товари (у тому числi лiкарськi засоби, медичнi вироби, медичне обладнання), необхiднi для виконання заходiв, спрямованих на запобiгання виникненню i поширенню, локалiзацiю та лiквiдацiю спалахiв, епiдемiй та пандемiй коронавiрусної хвороби (COVID-19), перелiк яких визначено Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Митне оформлення товарiв, визначених абзацом першим цього пункту, здiйснюється першочергово. Плата за виконання митних формальностей щодо таких товарiв поза мiсцем розташування митних органiв або поза робочим часом, установленим для них, не справляється".

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування, крiм пунктiв 1, 3, 4, 6 - 8, 10, 11 роздiлу I цього Закону, якi набирають чинностi через шiсть мiсяцiв з дня опублiкування цього Закону.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України у шестимiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:

     прийняти нормативно-правовi акти, необхiднi для реалiзацiї цього Закону;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
25 сiчня 2022 року
N 1999-IX

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.