ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до деяких законiв України щодо вдосконалення дозвiльної дiяльностi у сферi використання ядерної енергiї

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести змiни до таких законiв України:

     1. У частинi першiй статтi 31 Закону України "Про використання ядерної енергiї та радiацiйну безпеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 12, ст. 81 iз наступними змiнами) слова "юридична або фiзична особа" замiнити словами "юридична особа або фiзична особа - пiдприємець".

     2. У Законi України "Про дозвiльну дiяльнiсть у сферi використання ядерної енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2000 р., N 9, ст. 68 iз наступними змiнами):

     1) в абзацi другому преамбули слова "запобiгання перевищенню допустимих норм опромiнення людей i забруднення довкiлля" замiнити словами "забезпечення захисту людини та довкiлля вiд впливу iонiзуючого випромiнювання, дотримання принципiв радiацiйного захисту";

     2) у статтi 1:

     пiдпункт 2 пiсля слiв "Державного регiстру джерел iонiзуючого випромiнювання" доповнити словами "та iндивiдуальних доз опромiнення";

     у пiдпунктi 11 слово "переоформлення" виключити;

     пiдпункт 13 виключити;

     у пiдпунктi 17 слова "(пiдприємство, установа чи органiзацiя будь-якої форми господарювання)" виключити;

     3) доповнити статтею 71 такого змiсту:

     "Стаття 71. Iнформування про намiр провадження дiяльностi з використання джерел iонiзуючого випромiнювання

     Суб'єкт господарювання, який має намiр провадити дiяльнiсть з використання джерел iонiзуючого випромiнювання, повинен письмово в довiльнiй формi поiнформувати орган державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки про свiй намiр та надати повну i достовiрну iнформацiю про вид робiт та тип джерел iонiзуючого випромiнювання.

     Орган державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки протягом 10 календарних днiв з дня реєстрацiї повiдомлення письмово iнформує вiдповiдного суб'єкта дiяльностi про можливостi провадження дiяльностi:

     без лiцензiї та без державної реєстрацiї джерел iонiзуючого випромiнювання;

     без лiцензiї - за умови здiйснення державної реєстрацiї джерел iонiзуючого випромiнювання в установленому законодавством порядку;

     пiсля подання заяви та отримання лiцензiї - за умови здiйснення державної реєстрацiї джерел iонiзуючого випромiнювання в установленому законодавством порядку.

     До отримання вiдповiдi вiд органу державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки на повiдомлення суб'єкт дiяльностi утримується вiд провадження будь-якої дiяльностi з джерелами iонiзуючого випромiнювання";

     4) у статтi 9:

     у частинi другiй слово "посадових" замiнити словом "посад";

     в абзацi першому частини третьої слова "посадовi особи" замiнити словами "посади осiб";

     5) у статтi 11:

     у назвi слова "у тому числi тих, дiяльнiсть з використання яких звiльняється вiд лiцензування" виключити;

     у частинi першiй слова "у тому числi тi, дiяльнiсть з використання яких звiльняється вiд лiцензування" замiнити словами "дiяльнiсть з використання яких пiдлягає державному регулюванню ядерної та радiацiйної безпеки";

     6) у статтi 12:

     у частинi третiй слова "або сховища для захоронення радiоактивних вiдходiв, джерел" замiнити словами "об'єкта, призначеного для поводження з радiоактивними вiдходами, джерела";

     частину восьму доповнити словами "i у разi наявностi пiдстав для залишення її без розгляду приймає вiдповiдне рiшення";

     пiсля частини восьмої доповнити новою частиною такого змiсту:

     "Пiдставами для залишення заяви на отримання лiцензiї без розгляду є:

     подання заяви на право провадження дiяльностi, що не пiдлягає лiцензуванню;

     подання не в повному обсязi документiв, що додаються до заяви на отримання лiцензiї;

     пiдписання заяви або хоча б одного з документiв, що додається до заяви на отримання лiцензiї, особою, яка не має на це повноважень, або оформлення iз порушенням вимог, складення не за встановленою формою або якщо такi заява або документ не мiстять даних, що обов'язково вносяться до них;

     подання заяви з порушенням строкiв, передбачених частиною тринадцятою цiєї статтi;

     вiдсутнiсть у Єдиному державному реєстрi юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань вiдомостей про заявника (суб'єкта дiяльностi) або наявнiсть вiдомостей про державну реєстрацiю його припинення;

     наявнiсть iнформацiї про здiйснення контролю за дiяльнiстю суб'єкта дiяльностi у значеннi, наведеному у статтi 1 Закону України "Про захист економiчної конкуренцiї", резидентами держав, що здiйснюють збройну агресiю проти України, у значеннi, наведеному у статтi 1 Закону України "Про оборону України".

     У зв'язку з цим частини дев'яту - п'ятнадцяту вважати вiдповiдно частинами десятою - шiстнадцятою;

     абзаци другий i третiй частини тринадцятої замiнити чотирма новими абзацами такого змiсту:

     "двох рокiв з дня надходження заяви на отримання лiцензiї на провадження дiяльностi на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки. Орган державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки в разi виникнення обставин, що зумовлюють необхiднiсть проведення додаткової перевiрки документiв, що засвiдчують рiвень безпеки ядерної установки, пiдтверджують спроможнiсть заявника дотримуватися умов провадження заявленого виду дiяльностi, проведення повторної державної експертизи, може встановлювати iнший строк, який не повинен перевищувати трьох рокiв, про що повiдомляє заявнику;

     одного року з дня надходження заяви на отримання лiцензiї на провадження дiяльностi на окремих етапах життєвого циклу сховища для захоронення радiоактивних вiдходiв. Орган державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки в разi виникнення обставин, що зумовлюють необхiднiсть проведення додаткової перевiрки документiв, що засвiдчують рiвень безпеки сховища для захоронення радiоактивних вiдходiв, пiдтверджують спроможнiсть заявника дотримуватися умов провадження заявленого виду дiяльностi, проведення повторної державної експертизи, може встановлювати iнший строк, який не повинен перевищувати двох рокiв, про що повiдомляє заявнику;

     чотирьох мiсяцiв з дня надходження заяви на отримання лiцензiї на провадження видiв дiяльностi з переробки та/або зберiгання радiоактивних вiдходiв, виробництва джерел iонiзуючого випромiнювання та видобування, переробки уранових руд;

     двох мiсяцiв з дня надходження заяви на отримання лiцензiї на провадження iнших видiв дiяльностi у сферi використання ядерної енергiї";

     у частинi шiстнадцятiй слово "переоформлення" виключити;

     доповнити частинами сiмнадцятою - двадцять четвертою такого змiсту:

     "Вилучення документiв з лiцензiйних справ здiйснюється в порядку, передбаченому законом.

     Орган державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки зобов'язаний зробити копiї (фотокопiї) документiв, що вилучаються з лiцензiйної справи, пронумерувати, прошити та завiрити їх печаткою.

     До лiцензiйної справи долучаються документи, визначенi законом, на пiдставi яких було вилучено документи з лiцензiйної справи.

     Витребування документiв з лiцензiйних справ здiйснюється на пiдставi судового рiшення.

     Орган державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки зобов'язаний зробити копiї (фотокопiї) документiв, що витребовуються з лiцензiйної справи, пронумерувати, прошити та завiрити їх печаткою.

     До лiцензiйної справи долучаються судове рiшення про витребування документiв, супровiдний лист або документ, яким суд уповноважив особу на їх одержання, та копiя (фотокопiя) опису витребуваних документiв.

     Оригiнали витребуваних документiв надсилаються поштовим вiдправленням з описом вкладення до суду або передаються безпосередньо особi, уповноваженiй судом на їх одержання.

     Вилучення документiв з лiцензiйної справи не є пiдставою для вiдмови органу державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки у здiйсненнi передбачених цим Законом дiй, крiм випадку одержання органом державного регулювання ядерної та радiацiйної безпеки судового рiшення про заборону їх вчинення";

     7) абзаци другий i третiй частини першої статтi 13 виключити;

     8) у статтi 14:

     в абзацi одинадцятому частини четвертої слово "посадових" замiнити словом "посад", а слова "фiзичного захисту ядерних установок, ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання" виключити;

     у частинi шостiй:

     в абзацi другому слова "радiоактивних вiдходiв вiдповiдно до передбачуваної поданими документами тривалостi вiдповiдного етапу" замiнити словами "радiоактивних вiдходiв - на етап";

     доповнити абзацом четвертим такого змiсту:

     "на провадження дiяльностi персоналу та посадових осiб експлуатуючої органiзацiї - на строк не менше двох рокiв";

     у частинi сьомiй слова "чи здiйснювати переоформлення лiцензiї" виключити;

     частину восьму викласти в такiй редакцiї:

     "Пiдставами для внесення змiн до лiцензiї є:

     змiна найменування або мiсцезнаходження лiцензiата - юридичної особи або прiзвища, iменi та по батьковi, мiсця проживання лiцензiата - фiзичної особи - пiдприємця (без змiни мiсця провадження дiяльностi), крiм змiни найменування у зв'язку iз змiною типу акцiонерного товариства або перетворенням акцiонерного товариства в iнше господарське товариство. У такому разi товариство має право на провадження дiяльностi у сферi використання ядерної енергiї на пiдставi виданої ранiше такому товариству лiцензiї;

     змiна мiсця або територiї провадження окремих видiв дiяльностi у сферi використання ядерної енергiї;

     реорганiзацiя лiцензiата, крiм перетворення акцiонерного товариства в iнше господарське товариство;

     намiр лiцензiата поширити дiю лiцензiї на додатковi ядернi установки, об'єкти, призначенi для поводження з радiоактивними вiдходами, урановi об'єкти, будiвлi чи об'єкти, додатковi джерела iонiзуючого випромiнювання, а також розширити межi майданчика, на якому розмiщено ядерну установку або об'єкт, призначений для поводження з радiоактивними вiдходами;

     намiр лiцензiата продовжити строк дiї лiцензiї;

     внесення змiн до чинних, набрання чинностi новими нормативно-правовими актами з ядерної та радiацiйної безпеки;

     виявлення у процесi провадження дiяльностi або пiд час здiйснення державного нагляду за виконанням умов лiцензiї обставин, що потребують перегляду i змiни умов лiцензiї";

     частини дев'яту - одинадцяту виключити;

     у частинi дванадцятiй:

     у першому реченнi слова "та її переоформлення здiйснюються" замiнити словом "здiйснюється";

     друге речення пiсля слiв "до закiнчення строку дiї лiцензiї" доповнити словами "не пiзнiше нiж";

     доповнити реченням такого змiсту: "Подання заяви про внесення змiн до лiцензiї у зв'язку з продовженням строку її дiї з порушенням строкiв, передбачених статтею 12 цього Закону, є пiдставою для залишення вiдповiдної заяви без розгляду";

     у частинi тринадцятiй слова "або в її переоформленнi" виключити.

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня, наступного за днем його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України у шестимiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     прийняти нормативно-правовi акти, необхiднi для реалiзацiї цього Закону;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом.

Президент України В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ
16 листопада 2022 року
N 2755-IX

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.