Следующая >>
Стаття 20. Застосування програмно-цiльового методу у бюджетному процесi
1. У бюджетному процесi програмно-цiльовий метод застосовується на рiвнi державного бюджету та на рiвнi мiсцевих бюджетiв (за рiшенням Верховної Ради Автономної Республiки Крим, вiдповiдної мiсцевої ради).
2. Особливими складовими програмно-цiльового методу у бюджетному процесi є бюджетнi програми, вiдповiдальнi виконавцi бюджетних програм, паспорти бюджетних програм, результативнi показники бюджетних програм.
3. Бюджетнi програми визначаються головними розпорядниками бюджетних коштiв з урахуванням положень частини другої статтi 21 i пункту 2 частини п'ятої статтi 22 цього Кодексу.
4. Вiдповiдальний виконавець бюджетних програм визначається головним розпорядником бюджетних коштiв за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України (мiсцевим фiнансовим органом). Вiдповiдальним виконавцем бюджетних програм може бути головний розпорядник бюджетних коштiв за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом, та/або розпорядник бюджетних коштiв нижчого рiвня, який виконує бюджетнi програми у системi головного розпорядника.
Вiдповiдальний виконавець бюджетних програм у процесi їх виконання забезпечує цiльове та ефективне використання бюджетних коштiв протягом усього строку реалiзацiї вiдповiдних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.
5. Результативнi показники бюджетної програми використовуються для оцiнки ефективностi бюджетної програми i включають кiлькiснi та якiснi показники, якi визначають результат виконання бюджетної програми, характеризують хiд її реалiзацiї, ступiнь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетної програми. Такi показники мають пiдтверджуватися офiцiйною державною статистичною, фiнансовою та iншою звiтнiстю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрiшньогосподарського (управлiнського) облiку.
Перелiк результативних показникiв щодо кожної бюджетної програми розробляється головними розпорядниками бюджетних коштiв згiдно з нормативно-правовим актом Мiнiстерства фiнансiв України.
6. На всiх стадiях бюджетного процесу його учасники в межах своїх повноважень здiйснюють оцiнку ефективностi бюджетних програм, що передбачає заходи з монiторингу, аналiзу та контролю за цiльовим та ефективним використанням бюджетних коштiв. Оцiнка ефективностi бюджетних програм здiйснюється на пiдставi аналiзу результативних показникiв бюджетних програм, а також iншої iнформацiї, що мiститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звiтах про виконання кошторисiв та звiтах про виконання паспортiв бюджетних програм. Органiзацiйно-методологiчнi засади оцiнки ефективностi бюджетних програм визначаються Мiнiстерством фiнансiв України.
Результати оцiнки ефективностi бюджетних програм, у тому числi висновки органiв виконавчої влади, уповноважених на здiйснення фiнансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є пiдставою для прийняття рiшень про внесення в установленому порядку змiн до бюджетних призначень поточного бюджетного перiоду, вiдповiдних пропозицiй до проекту бюджету на плановий бюджетний перiод та до прогнозу бюджету на наступнi за плановим два бюджетнi перiоди, включаючи зупинення реалiзацiї вiдповiдних бюджетних програм.
7. За бюджетними програмами, здiйснення заходiв за якими потребує нормативно-правового визначення механiзму використання бюджетних коштiв, головнi розпорядники коштiв державного бюджету розробляють проекти порядкiв використання коштiв державного бюджету та забезпечують їх затвердження у термiни, визначенi Кабiнетом Мiнiстрiв України. За рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України порядки використання коштiв державного бюджету затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України або головним розпорядником коштiв державного бюджету за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України. Про затвердження таких порядкiв iнформується Комiтет Верховної Ради України з питань бюджету.
Порядки використання коштiв державного бюджету за бюджетними програмами, вперше визначеними законом про Державний бюджет України, затверджуються протягом 30 днiв з дня набрання ним чинностi.
Якщо реалiзацiя бюджетної програми продовжується у наступних бюджетних перiодах, дiя порядку використання бюджетних коштiв за такою бюджетною програмою (з урахуванням змiн до цього порядку, внесених у разi необхiдностi) продовжується до завершення її реалiзацiї.
Порядок використання бюджетних коштiв має мiстити:
цiлi та напрями використання бюджетних коштiв;
вiдповiдального виконавця бюджетної програми, пiдстави та/або критерiї залучення одержувачiв бюджетних коштiв до виконання бюджетної програми;
завдання головного розпорядника бюджетних коштiв, розпорядникiв бюджетних коштiв нижчого рiвня (одержувачiв бюджетних коштiв), що забезпечують виконання бюджетної програми, з визначенням порядку звiтування про її виконання (у тому числi щодо результативних показникiв) та заходiв впливу у разi її невиконання;
у разi потреби порядок, термiни та пiдстави, а також критерiї розподiлу (перерозподiлу) видаткiв мiж адмiнiстративно-територiальними одиницями у розрiзi розпорядникiв бюджетних коштiв нижчого рiвня та одержувачiв бюджетних коштiв з урахуванням вiдповiдних нормативно-правових актiв;
конкурснi вимоги до iнвестицiйних програм (проектiв), включаючи порядок та критерiї їх вiдбору, а також критерiї та умови визначення виконавцiв таких програм (проектiв);
критерiї та умови вiдбору суб'єктiв господарювання, яким надається державна пiдтримка з бюджету, а також визначення обсягу такої пiдтримки;
умови та критерiї конкурсного вiдбору позичальникiв та проектiв (програм), на реалiзацiю яких надаються кредити з бюджету; умови надання кредитiв з бюджету та їх повернення, включаючи положення щодо здiйснення контролю за їх поверненням;
положення щодо необхiдностi перерахування коштiв за бюджетними програмами, якi передбачають надання субвенцiй з державного бюджету мiсцевим бюджетам;
шляхи погашення бюджетної заборгованостi у разi її наявностi;
вимоги щодо необхiдностi вiдображення у первинному та бухгалтерському облiку отриманих (створених) оборотних i необоротних активiв бюджетними установами та одержувачами бюджетних коштiв, у тому числi отриманих (створених) в результатi проведення централiзованих заходiв;
у разi потреби - положення щодо здiйснення закупiвлi товарiв, робiт i послуг, визначення умов i термiнiв поставки та проведення розрахункiв;
iншi положення щодо особливостей бюджетної програми.
8. Головний розпорядник бюджетних коштiв розробляє та протягом 45 днiв з дня набрання чинностi законом про Державний бюджет України (рiшенням про мiсцевий бюджет) затверджує спiльно з Мiнiстерством фiнансiв України (мiсцевим фiнансовим органом) паспорт бюджетної програми.
Правила складання паспортiв бюджетних програм та звiтiв про їх виконання встановлюються Мiнiстерством фiнансiв України.
9. Програмно-цiльовий метод у бюджетному процесi передбачає складання прогнозу бюджету на наступнi за плановим два бюджетнi перiоди вiдповiдно до статтi 21 цього Кодексу.