Следующая >>
Стаття 22. Розпорядники бюджетних коштiв
1. Для здiйснення програм та заходiв, якi реалiзуються за рахунок коштiв бюджету, бюджетнi асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштiв. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштiв подiляються на головних розпорядникiв бюджетних коштiв та розпорядникiв бюджетних коштiв нижчого рiвня.
2. Головними розпорядниками бюджетних коштiв можуть бути виключно:
1) за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноваженi забезпечувати дiяльнiсть Верховної Ради України, Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України в особi їх керiвникiв; мiнiстерства, Конституцiйний Суд України, Верховний Суд України, вищi спецiалiзованi суди та iншi органи, безпосередньо визначенi Конституцiєю України, в особi їх керiвникiв, а також Нацiональна академiя наук України, Нацiональна академiя аграрних наук України, Нацiональна академiя медичних наук України, Нацiональна академiя педагогiчних наук України, Нацiональна академiя правових наук України, Нацiональна академiя мистецтв України, iншi установи, уповноваженi законом або Кабiнетом Мiнiстрiв України на реалiзацiю державної полiтики у вiдповiднiй сферi, в особi їх керiвникiв;
2) за бюджетними призначеннями, визначеними рiшенням про бюджет Автономної Республiки Крим, - уповноваженi юридичнi особи (бюджетнi установи), що забезпечують дiяльнiсть Верховної Ради Автономної Республiки Крим та Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, а також мiнiстерства та iншi органи влади Автономної Республiки Крим в особi їх керiвникiв;
3) за бюджетними призначеннями, визначеними iншими рiшеннями про мiсцевi бюджети, - мiсцевi державнi адмiнiстрацiї, виконавчi органи та апарати мiсцевих рад (секретарiат Київської мiської ради), головнi управлiння, управлiння, вiддiли та iншi самостiйнi структурнi пiдроздiли мiсцевих державних адмiнiстрацiй, виконавчих органiв мiсцевих рад в особi їх керiвникiв.
3. Головнi розпорядники коштiв Державного бюджету України визначаються вiдповiдно до пункту 1 частини другої цiєї статтi та затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень.
4. Головнi розпорядники коштiв мiсцевих бюджетiв визначаються рiшенням про мiсцевий бюджет вiдповiдно до пунктiв 2 i 3 частини другої цiєї статтi.
5. Головний розпорядник бюджетних коштiв:
1) розробляє плани дiяльностi на плановий та наступнi за плановим два бюджетнi перiоди (включаючи заходи щодо реалiзацiї iнвестицiйних програм (проектiв));
2) органiзовує та забезпечує на пiдставi плану дiяльностi та iндикативних прогнозних показникiв бюджету на наступнi за плановим два бюджетнi перiоди складання проекту кошторису та бюджетного запиту i подає їх Мiнiстерству фiнансiв України (мiсцевому фiнансовому органу);
3) отримує бюджетнi призначення шляхом їх затвердження у законi про Державний бюджет України (рiшеннi про мiсцевий бюджет); приймає рiшення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштiв нижчого рiвня та/або одержувачами бюджетних коштiв, розподiляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань;
4) затверджує кошториси розпорядникiв бюджетних коштiв нижчого рiвня (плани використання бюджетних коштiв одержувачiв бюджетних коштiв), якщо iнше не передбачено законодавством;
5) розробляє проекти порядкiв використання коштiв державного бюджету за бюджетними програмами, передбаченими частиною сьомою статтi 20 цього Кодексу;
6) розробляє та затверджує паспорти бюджетних програм i складає звiти про їх виконання, здiйснює аналiз показникiв виконання бюджетних програм (у разi застосування програмно-цiльового методу у бюджетному процесi);
7) здiйснює управлiння бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцiнку ефективностi бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне i цiльове використання бюджетних коштiв, органiзацiю та координацiю роботи розпорядникiв бюджетних коштiв нижчого рiвня та одержувачiв бюджетних коштiв у бюджетному процесi;
8) здiйснює контроль за своєчасним поверненням у повному обсязi до бюджету коштiв, наданих за операцiями з кредитування бюджету, а також кредитiв (позик), отриманих державою (Автономною Республiкою Крим чи територiальною громадою мiста), та коштiв, наданих пiд державнi (мiсцевi) гарантiї;
9) здiйснює внутрiшнiй контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов'язань розпорядниками бюджетних коштiв нижчого рiвня та одержувачами бюджетних коштiв i витрачанням ними бюджетних коштiв;
10) забезпечує органiзацiю та ведення бухгалтерського облiку, складання та подання фiнансової i бюджетної звiтностi у порядку, встановленому законодавством;
11) забезпечує доступнiсть iнформацiї про бюджет вiдповiдно до законодавства та цього Кодексу.
6. Розпорядник бюджетних коштiв може уповноважити одержувача бюджетних коштiв на виконання заходiв, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротнiй чи поворотнiй основi) в межах вiдповiдних бюджетних асигнувань. Одержувач бюджетних коштiв використовує такi кошти на пiдставi плану використання бюджетних коштiв, що мiстить розподiл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисi цього розпорядника бюджетних коштiв.
Критерiї визначення одержувача бюджетних коштiв встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України з урахуванням напрямiв, досвiду i результатiв дiяльностi, фiнансово-економiчного обґрунтування виконання заходiв бюджетної програми та застосування договiрних умов.