АДМIНIСТРАЦIЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
15.02.2005 | N 116 |
---|
Про затвердження Положення про орган охорони
державного кордону Державної прикордонної
служби України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11 березня 2005 р. за N 294/10574 |
Вiдповiдно до статтi 10 Закону
України "Про Державну прикордонну службу
України" та пункту 9 Положення про Адмiнiстрацiю
Державної прикордонної служби України,
затвердженого Указом Президента
України вiд 4 серпня 2003 року N 797, наказую:
1. Затвердити Положення про орган охорони державного кордону Державної прикордонної служби України (додається).
2. Начальникам регiональних управлiнь та органiв охорони державного кордону з отриманням Положення про орган охорони державного кордону Державної прикордонної служби України органiзувати його вивчення з офiцерським складом регiонального управлiння та органiв охорони державного кордону i керуватися ним в оперативно-службовiй дiяльностi.
3. Оперативному управлiнню Департаменту охорони державного кордону спiльно з управлiнням правового забезпечення Мiжнародно-правового департаменту подати цей наказ до Мiнiстерства юстицiї України для державної реєстрацiї.
4. Наказ довести до вiдома особового складу Державної прикордонної служби України.
Голова Державної прикордонної служби України генерал-полковник | М.М.Литвин |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України 15.02.2005 N 116 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 11 березня 2005 р. за N 294/10574 |
ПОЛОЖЕННЯ
про орган охорони державного кордону Державної
прикордонної служби України
1. Орган охорони державного кордону - це оперативно-службова та адмiнiстративно-господарська ланка Державної прикордонної служби України (далi - ДПСУ), яка безпосередньо виконує поставленi перед ДПСУ завдання у межах визначеної дiлянки щодо забезпечення недоторканностi державного кордону України.
2. Органом охорони державного кордону є прикордонний загiн, окремий контрольно-пропускний пункт та авiацiйна частина.
Прикордонний загiн є основною оперативно-службовою ланкою ДПСУ, на яку покладаються охорона визначеної дiлянки державного кордону самостiйно чи у взаємодiї з iншими органами охорони державного кордону та Морською охороною, забезпечення дотримання режиму державного кордону та прикордонного режиму, а також здiйснення в установленому порядку прикордонного контролю i пропуску через державний кордон України осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна.
Окремий контрольно-пропускний пункт є оперативно-службовою ланкою ДПСУ, на яку покладається здiйснення в установленому порядку прикордонного контролю i пропуску через державний кордон України осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна.
Авiацiйна частина є оперативно-службовою ланкою ДПСУ, на яку покладаються охорона державного кордону у взаємодiї з iншими органами охорони державного кордону i Морською охороною, забезпечення дотримання режиму державного кордону i прикордонного режиму, а також здiйснення охорони суверенних прав України в її виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi.
3. У своїй дiяльностi орган охорони державного кордону керується Конституцiєю i Законами України "Про Державну прикордонну службу України", "Про державний кордон України", iншими законами, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, мiжнародними договорами з прикордонних питань, директивами i наказами Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України, наказами регiонального управлiння, якому вiн пiдпорядкований, а також Положенням про орган охорони державного кордону Державної прикордонної служби України (далi - Положення).
Орган охорони державного кордону органiзовує безпосереднє застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, узагальнює практику застосування та подає вiдповiднi пропозицiї до вищестоящого органу управлiння.
4. Основними завданнями органу охорони державного кордону є:
охорона визначеної дiлянки державного кордону та суверенних прав України в її виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi, безпосереднє керiвництво пiдпорядкованими пiдроздiлами;
забезпечення недопущення незаконної змiни проходження лiнiї державного кордону, дотримання режиму державного кордону та прикордонного режиму на дiлянцi вiдповiдальностi;
здiйснення в установленому порядку прикордонного контролю i пропуску через державний кордон України осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, виявлення i припинення випадкiв незаконного їх перемiщення, а також дотримання режиму в пунктах пропуску через державний кордон;
здiйснення оперативно-розшукової дiяльностi;
участь у проведеннi прикордонних (спiльних) операцiй, планування та проведення локальних дiй, координацiя дiй пiдпорядкованих сил та засобiв пiд час їх проведення;
протидiя незаконнiй мiграцiї на державному кордонi та в межах контрольованих прикордонних районiв, участь у боротьбi з тероризмом i органiзованою злочиннiстю у взаємодiї з територiальними органами СБУ, МВС України, iншими правоохоронними органами України;
пiдтримання пiдпорядкованих пiдроздiлiв у постiйнiй готовностi до виконання раптово виникаючих завдань у мирний час та бойової готовностi при переходi з мирного на воєнний стан;
участь у заходах територiальної оборони держави в особливий перiод;
проведення заходiв морально-психологiчного забезпечення;
забезпечення правопорядку, i дисциплiни особового складу органу охорони державного кордону.
5. Орган охорони державного кордону вiдповiдно до покладених основних завдань:
1) здiйснює охорону державного кордону на сушi, морi, рiчках, озерах та iнших водоймах;
2) здiйснює керiвництво оперативно-службовою дiяльнiстю пiдпорядкованих пiдроздiлiв;
3) вивчає та узагальнює передовий досвiд пiдпорядкованих пiдроздiлiв i своєчасно запроваджує його в оперативно-службову дiяльнiсть;
4) опрацьовує пропозицiї щодо запровадження в оперативно-службову дiяльнiсть пiдпорядкованих пiдроздiлiв нових способiв несення служби з охорони державного кордону та забезпечує їх запровадження в оперативно-службову дiяльнiсть пiдпорядкованих пiдроздiлiв;
5) здiйснює безперервне добування, збирання, узагальнення та аналiз даних оперативної обстановки, прогнозує тенденцiї її розвитку;
6) здiйснює прикордонно-представницьку роботу, бере участь у роботi українських делегацiй та робочих груп на державному кордонi;
7) пiдтримує взаємодiю з територiальними органами центральних органiв виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, прикордонною охороною сумiжних держав з питань охорони державного кордону;
8) аналiзує дiяльнiсть iнспекторiв прикордонної служби, готує пропозицiї про їх використання в охоронi державного кордону та узагальнює їх передовий досвiд;
9) здiйснює керiвництво дiяльнiстю пiдроздiлiв охорони державного кордону щодо роботи з громадськими формуваннями з охорони державного кордону та мiсцевим населенням;
10) здiйснює координацiю дiяльностi державних органiв, що здiйснюють рiзнi види контролю пiд час перетинання державного кордону України або беруть участь у забезпеченнi режиму державного кордону, прикордонного режиму та режиму в пунктах пропуску через державний кордон України;
11) вживає заходiв, спрямованих на виконання державними органами, громадськими органiзацiями, посадовими особами i громадянами обов'язкiв, пов'язаних з дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму та режиму в пунктах пропуску через державний кордон;
12) органiзовує та здiйснює пропуск через державний кордон осiб, транспорту, вантажiв, майна в установлених пунктах i в установленому порядку за наявностi належно оформлених документiв та реєстрацiю iноземцiв й осiб без громадянства, якi тимчасово в'їжджають в Україну в пунктах пропуску через державний кордон України, на дiлянцi вiдповiдальностi;
13) органiзовує роботу щодо виявлення у пунктах пропуску осiб, якi переховуються вiд органiв дiзнання, слiдства та суду, ухиляються вiд вiдбуття кримiнальних покарань та виконання в установленому порядку iнших доручень правоохоронних органiв;
14) вирiшує питання з мiсцевими державними адмiнiстрацiями для вжиття заходiв з метою створення належних умов функцiонування пунктiв пропуску через державний кордон;
15) здiйснює оперативно-розшукову дiяльнiсть силами та засобами пiдпорядкованих оперативних пiдроздiлiв;
16) вживає заходiв, спрямованих на пiдтримання пiдпорядкованих пiдроздiлiв у постiйнiй готовностi до виконання раптово виникаючих завдань у мирний час та бойової готовностi при переходi з мирного на воєнний стан;
17) бере участь у взаємодiї з з'єднаннями (частинами) i пiдроздiлами оперативних командувань, Вiйськово-Морських Сил Збройних Сил України та iнших вiйськових формувань, у вiдбиттi вторгнення або нападу на територiю України, виконаннi завдань територiальної оборони, а також у межах своїх повноважень у заходах, спрямованих на додержання правового режиму воєнного i надзвичайного стану;
18) бере участь у проведеннi заходiв з реагування на надзвичайнi ситуацiї техногенного та природного характеру;
19) здiйснює заходи з оперативної пiдготовки;
20) здiйснює участь у заходах щодо органiзацiї охорони мiсць постiйного й тимчасового перебування Президента України та iнших посадових осiб, визначених у Законi України "Про державну охорону органiв державної влади України та посадових осiб";
21) бере участь у вжиттi вiдповiдно до законодавства України особливих заходiв державного захисту особового складу органу охорони державного кордону вiд перешкоджання виконанню покладених на них законом обов'язкiв i здiйсненню наданих прав, а так само вiд посягань на життя, здоров'я, честь, майно цих осiб та їх близьких родичiв у зв'язку зi службовою дiяльнiстю;
22) контролює правомiрнiсть використання та застосування зброї, спецiальних засобiв та заходiв фiзичного впливу пiд час охорони державного кордону та виключної (морської) економiчної зони України особовим складом пiдпорядкованих пiдроздiлiв;
23) органiзовує i безпосередньо здiйснює запобiгання злочинам та адмiнiстративним правопорушенням, протидiю яким законодавством вiднесено до компетенцiї ДПСУ, їх виявлення, припинення, проведення дiзнання, провадження у справах про адмiнiстративнi правопорушення згiдно iз законами;
24) здiйснює виконання актiв чинного законодавства України, визначених пунктом 3 цього Положення;
25) здiйснює заходи щодо готовностi до переходу з мирного на воєнний стан, вивчення мобiлiзацiйних ресурсiв, їх якiсний вiдбiр за призначенням, забезпечує виконання заходiв щодо матерiальнотехнiчного забезпечення приведення органу охорони державного кордону у вищi ступенi бойової готовностi пiд час мобiлiзацiї;
26) здiйснює попереднє вивчення складу призовникiв та здiйснює їх добiр у вiйськових комiсарiатах для служби в ДПСУ, а також перемiщення призовникiв до органiв ДПСУ;
27) проводить роботу вiдповiдно до законодавства України з добору та прийняття на вiйськову службу за контрактом i комплектування в пiдпорядкованих пiдроздiлах посад солдатiв (матросiв), сержантiв i старшин вiйськовослужбовцями вiйськової служби за контрактом;
28) здiйснює документальне оформлення проходження служби вiйськовослужбовцями строкової вiйськової служби та вiйськової служби за контрактом, контролює виконання у пiдпорядкованих пiдроздiлах законодавства з питань проходження вiйськової служби солдатами, матросами, сержантами й старшинами, проводить перемiщення солдатiв, сержантiв й старшин строкової вiйськової служби та здiйснює контроль за їх перемiщенням у межах органу охорони державного кордону, або за його межами;
29) узагальнює, опрацьовує й подає пропозицiї до вищестоящого органу управлiння щодо ефективного використання органiзацiйно-штатних структур пiдпорядкованих пiдроздiлiв та їх штатної чисельностi;
30) органiзовує систему зв'язку та автоматизацiї на дiлянцi вiдповiдальностi, готує пропозицiї щодо її удосконалення та функцiонування, контролює дотримання вимог безпеки зв'язку, керує оперативно-технiчною службою на вузлах зв'язку пiдроздiлiв охорони державного кордону та органiзовує роботу з безпечного використання спецiальних телекомунiкацiйних систем;
31) здiйснює та забезпечує проведення заходiв з прихованого управлiння;
32) здiйснює iнформацiйно-аналiтичну роботу та подає до вищестоящого органу управлiння поточнi оперативно-службовi (звiтно - iнформацiйнi) та звiтнi (узагальненi) документи;
33) здiйснює керiвництво науковою дiяльнiстю;
34) органiзовує повсякденну дiяльнiсть та контролює її стан;
35) органiзовує i керує у взаємодiї з органами та пiдроздiлами служби правопорядку у Збройних Сил та МВС України пошуком вiйськовослужбовцiв, якi самовiльно залишили пiдроздiл або мiсце служби пiдпорядкованого органу (як зi зброєю, так i без зброї);
36) органiзовує вартову та внутрiшню службу;
37) iнформує територiальнi органи центральних органiв виконавчої влади про данi та факти, що свiдчать про загрозу безпецi суспiльства i держави, а також про порушення законодавства про державний кордон України, пов'язанi зi службовою дiяльнiстю посадових осiб;
38) негайно iнформує вiдповiднi територiальнi органи центральних органiв виконавчої влади та мiсцевi органи про аварiї, пожежi, катастрофи, стихiйнi лиха та iншi надзвичайнi подiї на державному кордонi, у прикордоннiй смузi та контрольованих прикордонних районах;
39) аналiзує суспiльно-полiтичну обстановку в регiонi, здiйснює правове, вiйськово-патрiотичне виховання особового складу, культурно-просвiтницьку роботу, вживає заходiв щодо змiцнення правопорядку, морально-психологiчного стану i дисциплiни, веде iнформацiйно-пропагандистську та роз'яснювальну роботу в iнтересах охорони державного кордону через рiзнi засоби розповсюдження iнформацiї;
40) забезпечує правовий i соцiальний захист вiйськовослужбовцiв та членiв їх сiмей i працiвникiв ДПСУ у пiдпорядкованих пiдроздiлах;
41) органiзовує взаємодiю з ветеранськими органiзацiями;
42) забезпечує розгляд звернень i скарг, що надiйшли до органу охорони державного кордону вiд юридичних осiб та громадян, у межах своєї компетенцiї;
43) запобiгає й протидiє корупцiйним дiям та злочинам вiйськовослужбовцiв та працiвникiв ДПСУ;
44) здiйснює роботу з кадрами офiцерiв, прапорщикiв (мiчманiв) та вiйськовослужбовцiв за контрактом згiдно iз законодавством України;
45) органiзовує згiдно з програмами навчання пiдготовку особового складу;
46) здiйснює заходи щодо забезпечення радiацiйного, хiмiчного, бiологiчного захисту та екологiчної безпеки на дiлянцi вiдповiдальностi;
47) здiйснює iнженерне та технiчне забезпечення охорони державного кордону;
48) здiйснює збирання та доведення до пiдроздiлiв даних про гiдрометеорологiчну (метеорологiчну) обстановку;
49) вживає заходiв, спрямованих на дотримання пiдпорядкованими пiдроздiлами та особовим складом вимог законiв та iнших правових актiв стосовно забезпечення безпеки дорожнього руху;
50) здiйснює заходи iз запобiгання травматизму та загибелi особового складу в пiдпорядкованих пiдроздiлах;
51) планує господарську дiяльнiсть i здiйснює забезпечення належними матерiально-технiчними засобами пiдпорядкованих пiдроздiлiв;
52) здiйснює заходи iз забезпечення охорони державної таємницi в процесi оперативно-службової дiяльностi, виявлення й закриття iмовiрних каналiв просочення секретної iнформацiї, а також здiйснює контроль за станом режиму секретностi та ведення дiловодства у пiдпорядкованих пiдроздiлах;
53) планує та виконує заходи технiчного захисту iнформацiї, здiйснює контроль за його належним станом та подає пропозицiї щодо його полiпшення;
54) здiйснює згiдно з законодавством розподiл видiленого житла для вiйськовослужбовцiв, працiвникiв, органiзовує контроль за станом утримання службового житла;
55) здiйснює забезпечення особового складу та пiдпорядкованих пiдроздiлiв фiнансовими, матерiальними та iншими ресурсами, вживає заходiв щодо забезпечення будiвництва, реконструкцiї, утримання, експлуатацiї та ремонту житлового фонду, об'єктiв вiйськового призначення;
56) здiйснює в межах установлених норм своєчасне забезпечення коштами оперативно-службової дiяльностi та пiдготовки особового складу, господарських, культурно-побутових i соцiальних потреб особового складу, утримання та експлуатацiї озброєння, технiки та майна;
57) здiйснює точне дотримання фiнансової та штатної дисциплiни, забезпечує законнiсть та господарсько-доцiльне витрачання коштiв i належне оформлення фiнансових операцiй;
58) забезпечує збереження грошей пiд час доставки з установ банку та в iнших випадках;
59) забезпечує належну органiзацiю фiнансового планування, фiнансового облiку, складання та подання встановленої звiтностi;
60) здiйснює своєчасне вжиття заходiв щодо вiдшкодування винними особами завданих збиткiв у порядку, встановленому законодавством;
61) складає кошторис видаткiв на утримання органу охорони державного кордону;
62) забезпечує своєчасне подання на затвердження штатних розписiв на утримання працiвникiв;
63) здiйснює систематичний контроль за рацiональним i господарсько-доцiльним використанням бюджетних коштiв;
64) у встановленому порядку веде правову роботу;
65) здiйснює роботу з питань охорони довкiлля i рацiонального використання природних ресурсiв пiдпорядкованими пiдроздiлами;
66) безпосередньо здiйснює органiзацiю прийняття заяв про надання статусу бiженця вiд осiб, затриманих за незаконне перетинання державного кордону та передає такi заяви до органу мiграцiйної служби;
67) виконує iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.
6. Орган охорони державного кордону має право:
1) залучати спецiалiстiв органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi, громадських органiзацiй, створених вiдповiдно до законодавства (за згодою), для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
2) запитувати в установленому чинним законодавством України порядку вiд органiв виконавчої влади, державних пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю про хiд виконання завдань i здiйснення заходiв забезпечення дотримання режиму державного кордону, прикордонного режиму та режиму в пунктах пропуску через державний кордон;
3) скликати в установленому порядку наради за участю представникiв органiв виконавчої влади з питань, що належать до його компетенцiї;
4) брати участь у розробленнi пропозицiй щодо правового оформлення з питань проходження лiнiї державного кордону України iз сумiжними державами;
5) установлювати за погодженням з вiдповiдними органами в установленому чинним законодавством України порядку режим в пунктах пропуску через державний кордон України та здiйснювати контроль за його додержанням;
6) установлювати додатковi режимнi правила у примiщеннях i мiсцях, де здiйснюється прикордонний контроль, а також iншi обмеження для запобiгання незаконному перетинанню державного кордону в пунктах пропуску через державний кордон України.
7. Орган охорони державного кордону, виконуючи завдання з охорони державного кордону, взаємодiє з територiальними органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування, з'єднаннями (частинами) та пiдроздiлами оперативних командувань, Вiйськово-Морських Сил Збройних Сил України.
В охоронi державного кордону орган охорони державного кордону може використовувати допомогу органiв виконавчої влади, громадських органiзацiй, громадян з числа мiсцевих жителiв на добровiльнiй основi.
8. Керiвництво органом охорони державного кордону здiйснює начальник органу охорони державного кордону.
Призначення на посаду й звiльнення з посади начальника органу охорони державного кордону здiйснюється в порядку, встановленому Головою Державної прикордонної служби України.
Начальник органу охорони державного кордону пiдпорядковується начальнику вищестоящого органу управлiння. Вiн затверджує посадовi iнструкцiї першого заступника - начальника штабу, заступникiв, начальникiв окремих вiддiлiв, вiддiлень, груп та начальникiв пiдроздiлiв охорони державного кордону, а також особового складу, який безпосередньо пiдпорядкований йому.
Начальниковi органу охорони державного кордону пiдпорядковується весь особовий склад органу охорони державного кордону.
Керiвництво пiдпорядкованими пiдроздiлами начальник органу охорони державного кордону здiйснює особисто, через своїх заступникiв, комендантiв прикордонних комендатур та управлiння органу охорони державного кордону (штаб, вiддiли, служби, групи).
9. Начальник органу охорони державного кордону вiдповiдає за охорону визначеної дiлянки державного кордону, бойову й мобiлiзацiйну готовнiсть, стан охорони державного кордону, оперативно-розшукову дiяльнiсть, органiзацiю роботи управлiння органу охорони державного кордону, законнiсть провадження дiзнання, виконання покладених на нього завдань, укомплектованiсть, а також за морально-психологiчний стан, пiдготовку пiдпорядкованих пiдроздiлiв охорони державного кордону та пiдроздiлiв забезпечення, виховання, стан дисциплiни особового складу, здiйснює кримiнально - процесуальне та адмiнiстративне провадження у справах, що належать до компетенцiї ДПСУ.
Начальник органу охорони державного кордону зобов'язаний:
1) знати правову базу дiяльностi ДПСУ, обстановку, стан охорони державного кордону на дiлянцi вiдповiдальностi;
2) своєчасно приймати рiшення, ставити завдання пiдлеглим та вимагати їх неухильного виконання;
3) органiзовувати взаємодiю згiдно з планами взаємодiї, всi види забезпечення, планування й пiдготовку до виконання поставлених ним завдань;
4) чiтко здiйснювати управлiння пiдпорядкованими пiдроздiлами пiд час виконання поставлених завдань;
5) особисто готувати особовий склад штабу та iнших структурних пiдроздiлiв до виконання управлiнських функцiй;
6) iнформувати першого заступника - начальника штабу про вiдданнi пiдлеглим розпорядження;
7) знати можливостi та забезпеченiсть пiдроздiлiв, спрямуючi їх зусилля на виконання поставлених завдань.
Начальник органу охорони державного кордону особисто вiдповiдає за рiшення, що ним приймаються, за правильне застосування пiдпорядкованих пiдроздiлiв (пiдлеглих) та успiшне виконання ними поставлених завдань.
Начальник органу охорони державного кордону користується дисциплiнарними правами командира полку.
10. Начальник органу охорони державного кордону:
1) видає накази й розпорядження з усiх питань оперативно - службової дiяльностi пiдпорядкованих пiдроздiлiв;
2) видає накази про встановлення режиму в пунктах пропуску через державний кордон України за погодженням з вiдповiдними органами, а в мiсцевих пунктах пропуску з органами мiсцевого самоврядування про встановлення додаткових режимних правил у примiщеннях i мiсцях, де здiйснюється прикордонний контроль, а також iнших обмежень для запобiгання незаконному перетинанню державного кордону в пунктах пропуску через державний кордон України. Зазначенi накази пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому порядку;
3) уводить особистим рiшенням (знiмає особистим рiшенням) посилену охорону державного кордону (iз доповiддю начальнику вищестоящого органу управлiння) на термiн залежно вiд обстановки, що складається на дiлянцi вiдповiдальностi. У разi загострення обстановки на кордонi, виникнення безпорядкiв у пунктах пропуску через державний кордон уводить додатковi режимнi обмеження вiдповiдно до законодавства;
4) затверджує матерiали, що подаються в судовi органи для отримання санкцiї на проведення оперативно-технiчного заходу з метою запобiгання злочинам, їх припинення та розкриття;
5) виносить постанови щодо обмеження мореплавства та заборони виходу у море українських невiйськових суден i плавзасобiв незалежно вiд форми власностi, якi допустили порушення встановленого порядку плавання i перебування у територiальному морi та внутрiшнiх водах України;
6) визначає перелiк спецiальних заходiв державного захисту особового складу, засоби та методи їх застосування, у разi потреби змiнює i доповнює цi заходи, вимагає вiд органiв, якi здiйснюють заходи безпеки, застосування додаткових заходiв, а також вiдмiняє здiйснюванi заходи повнiстю або частково;
7) подає пропозицiї на термiновi вильоти повiтряних суден авiацiйної частини регiонального управлiння для виконання оперативних завдань з метою захисту державних iнтересiв України;
8) органiзовує та особисто здiйснює контроль за службовою дiяльнiстю пiдпорядкованих пiдроздiлiв;
9) здiйснює самостiйно або спiльно iз взаємодiйними та заiнтересованими органами виконавчої влади пiдготовку пропозицiй до вищестоящого органу управлiння з усiх питань оперативно-службової дiяльностi та всебiчного забезпечення;
10) реалiзує повноваження керiвника органу дiзнання вiдповiдно до законодавства України;
11) звiльняє вiйськовослужбовцiв строкової служби, якi вислужили встановлений строк, а також за погодженням з вищестоящим органом управлiння й тих, хто має право на дострокове звiльнення вiдповiдно до законодавства, на пiдставi наказу Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби України;
12) здiйснює перемiщення солдатiв (матросiв), сержантiв та старшин у межах пiдпорядкованих пiдроздiлiв пiд час їх комплектування;
13) присвоює черговi вiйськовi звання вiд старшого солдата (старшого матроса) до старшого сержанта (головного старшини);
14) понижує у вiйськовому званнi на один ступiнь, починаючи з вiйськового звання старший сержант (головний старшина) та нижче ;
15) позбавляє вiйськового звання старший солдат (старший матрос);
16) здiйснює призначення на всi посади прапорщикiв (мiчманiв) органу охорони державного кордону, у якому начальник цього органу має за штатом граничне вiйськове звання полковника (капiтана 1 рангу) та вище;
17) заохочує вiйськовослужбовцiв, працiвникiв та службовцiв взаємодiйних органiв i структур та цивiльних установ вiдповiдно до законодавства;
18) вживає заходiв щодо запобiгання розкраданню, знищенню чи псуванню вiйськового майна та притягнення винних до вiдповiдальностi;
19) здiйснює контроль за дотриманням режимно-секретних заходiв та веденням секретного дiловодства в структурних пiдроздiлах, а в разi виявлення порушень i вимог технiчного захисту iнформацiї та режиму секретностi забороняє обробку iнформацiї з обмеженим доступом;
20) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством.
11. Органiзацiйно-штатну структуру та чисельнiсть вiйськовослужбовцiв i працiвникiв за трудовим договором органу охорони державного кордону затверджує Голова Державної прикордонної служби України.
Фiнансування видаткiв та забезпечення дiяльностi органу охорони державного кордону здiйснює Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби України.
12. Орган охорони державного кордону є юридичною особою, має печатки iз зображенням малого Державного Герба України i дiйсним та умовним найменуванням.
Перший заступник директора Департаменту охорони державного кордону - начальник оперативного управлiння генерал-майор | Ю.В.Потомський |