КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 1 квiтня 2005 р. | N 260 |
---|
Про затвердження Державної програми
"Контрабандi - СТОП" на 2005 - 2006 роки
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Державну програму "Контрабандi - СТОП" на 2005 - 2006 роки (далi - Програма), що додається.
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23 серпня 2002 р. N 1240 "Про затвердження Програми протидiї контрабандi та захисту внутрiшнього ринку на 2002 - 2005 роки" (Офiцiйний вiсник України, 2002 р., N 35, ст. 1648);
пункт 98 змiн, що вносяться до актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 4 вересня 2003 р. N 1402 (Офiцiйний вiсник України, 2003 р., N 37, ст. 1981);
постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 грудня 2003 р. N 1888 "Про доповнення Програми протидiї контрабандi та захисту внутрiшнього ринку на 2002 - 2005 роки" (Офiцiйний вiсник України, 2003 р., N 51, ст. 2666).
3. Мiнiстерствам, iншим центральним органам виконавчої влади, вiдповiдальним за виконання заходiв Програми, щокварталу до 20 числа мiсяця, що настає за звiтним перiодом, iнформувати Кабiнет Мiнiстрiв України про стан виконання Програми.
Прем'єр-мiнiстр України | Ю. ТИМОШЕНКО |
Iнд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 1 квiтня 2005 р. N 260 |
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
"Контрабандi - СТОП" на 2005 - 2006 роки
Загальна частина
Аналiз стану боротьби з контрабандою свiдчить про те, що, незважаючи на комплекс здiйснених органами виконавчої влади заходiв, вона продовжує поширюватись, а пов'язанi з нею негативнi процеси набувають дедалi витонченiших форм, що завдає значної шкоди економiцi України, негативно впливає на кримiногенну ситуацiю в державi.
Мають мiсце факти незаконного звiльнення товарiв вiд митного оформлення, їх ввезення на митну територiю України пiд виглядом транзиту, перемiщення товарiв через митний кордон поза пунктами пропуску, недекларування та приховання предметiв вiд митного контролю шляхом подання митному органу документiв, що мiстять неправдивi вiдомостi стосовно вартостi товару, кiлькостi вантажу, країни його походження, вiдправника товару тощо. При цьому активно використовуються фiктивнi фiрми або такi, що перебувають на облiку як учасники зовнiшньоекономiчної дiяльностi, але без укладення вiдповiдних контрактiв.
Найбiльшою є питома вага контрабандної продукцiї на ринку автомобiлiв, аудiо-, вiдеотехнiки, комп'ютерної та побутової технiки, виробiв легкої промисловостi, продуктiв харчування (насамперед цукру та м'ясної продукцiї), тютюну, алкогольних напоїв, нафтопродуктiв, ювелiрних виробiв.
Визначальними факторами поширення контрабанди є:
iснування економiчних передумов;
недостатня ефективнiсть митного i прикордонного контролю;
недосконалiсть нормативно-правової бази у сферi регулювання iмпорту та боротьби з контрабандою;
необлаштування державного кордону з державами СНД;
високi ставки ввiзного мита, акцизного збору та податку на додану вартiсть пiд час iмпорту;
неоднакове податкове навантаження на суб'єктiв господарювання;
наявнiсть значної рiзницi мiж свiтовими i внутрiшнiми цiнами на окремi групи товарiв;
корупцiя в митних органах, органах охорони державного кордону, iнших правоохоронних та контролюючих органах;
вiдсутнiсть належного контролю за реалiзацiєю товарiв на внутрiшньому ринку;
недосконалiсть обмiну iнформацiєю мiж державними органами, що здiйснюють контроль за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю.
Протиправнiй дiяльностi сприяють насамперед високi ставки ввiзного мита, акцизних зборiв та податку на додану вартiсть. Практично кожна ставка ввiзного мита, яка перевищує 10 - 15 вiдсоткiв митної вартостi, робить iмпорт неефективним i в разi попиту на цю продукцiю на ринку провокує суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi до пошуку схем ввезення, якi не передбачають сплату ввiзного мита, акцизних зборiв та податку на додану вартiсть. Така продукцiя на нацiональному ринку є бiльш конкурентоспроможною, нiж аналогiчна продукцiя нацiонального походження. У зв'язку з цим зниження ставок ввiзного мита, акцизного збору та податку на додану вартiсть створить належнi умови для дiяльностi на нацiональних ринках, усуне передумови для нелегального iмпорту та переорiєнтує товаропотоки в легальний обiг.
Проблемою залишається фiнансування заходiв, спрямованих на розбудову державного кордону i розвиток митних органiв. Iз затверджених у державному бюджетi обсягiв асигнувань за останнi два роки недофiнансовано 183,5 млн. гривень, що не дало змогу задовольнити нагальнi потреби та виконати вiдповiднi державнi програми. Через нестачу коштiв повiльними темпами здiйснюється будiвництво та облаштування пунктiв пропуску через державний кордон, залишається незадовiльним забезпечення митних органiв та органiв охорони державного кордону технiчними засобами контролю. Так, середня забезпеченiсть митних органiв технiчними засобами контролю становить 29 вiдсоткiв потреби, а моральне та фiзичне їх зношення - 71 вiдсоток.
Програма дiй, спрямованих на пiдтримання режиму державного кордону України i прикордонного режиму, розвиток Прикордонних вiйськ України та митних органiв України, на перiод до 2005 року, затверджена Указом Президента України вiд 16 листопада 2000 р. N 1241, недофiнансована на 282,2 млн. гривень. З передбачених 37 автомобiльних пунктiв пропуску через державний кордон збудовано лише 3.
Особливу роль у поширеннi контрабанди вiдiграє людський фактор. За iнформацiєю правоохоронних органiв, переважна бiльшiсть злочинiв, пов'язаних з незаконним перемiщенням вантажiв через державний кордон, скоюється з використанням корумпованих зв'язкiв з посадовими особами митних органiв, органiв охорони державного кордону та iнших контролюючих органiв. Найпоширенiшими протиправними дiями є:
незаконне звiльнення вантажiв вiд митного огляду;
оформлення документiв про вивезення за межi територiї держави товарiв, що мали перемiщуватися через територiю України транзитом, але були реалiзованi в Українi;
опломбування транспортних засобiв без огляду вантажу;
оформлення подвiйних митних документiв;
заниження митної вартостi товару;
здiйснення митного оформлення неiснуючих або з навмисно завищеною вартiстю вантажiв на експорт, що дає змогу незаконно вiдшкодовувати з державного бюджету податок на додану вартiсть.
Мета Програми
Метою Програми є проведення державної полiтики, спрямованої на здiйснення заходiв iз запобiгання i боротьби з контрабандою, забезпечення системного пiдходу до захисту внутрiшнього ринку вiд контрабандних товарiв i пiдтримки вiтчизняних товаровиробникiв, вирiшення питань наповнення державного бюджету та створення сприятливих умов для розвитку економiки.
Шляхи i способи розв'язання проблеми поширення контрабанди
Для розв'язання завдань з протидiї контрабандi передбачається:
1) внесення змiн до законiв з питань оподаткування з метою оптимiзацiї ставок ввiзного мита, акцизного збору, податку на додану вартiсть з урахуванням забезпечення необхiдного рiвня захисту внутрiшнього ринку:
перегляд надмiрно високих ставок ввiзного мита з метою виведення певних груп товарiв з тiньового обiгу;
унiфiкацiя ставок ввiзного мита на iдентичнi та подiбнi товари з метою уникнення надмiрної деталiзацiї та запобiгання зловживанням;
перегляд ставок акцизного збору та податку на додану вартiсть на товари, що iмпортуються, з метою встановлення їх обґрунтованого рiвня;
створення рiвних умов господарювання для iмпортерiв у частинi перегляду окремих податкових пiльг пiд час ввезення товарiв на митну територiю України;
вжиття заходiв для недопущення надання пiльг виробникам, якi використовують ввезенi на пiльгових умовах товари не за призначенням;
2) удосконалення процедури митного оформлення товарiв:
спрощення процедури митного оформлення товарiв;
скорочення та унiфiкацiя перелiку документiв, необхiдних для митного оформлення товарiв;
запровадження митними органами електронного декларування товарiв, електронного оформлення книжки МДП;
3) завершення процесу демаркацiї державного кордону:
облаштування державного кордону з Республiкою Бiлорусь, Республiкою Молдова та Росiйською Федерацiєю;
удосконалення оснащення прикордонної та митної iнфраструктури;
оптимiзацiя кiлькостi пунктiв пропуску через державний кордон;
4) удосконалення механiзму функцiонування пунктiв пропуску через державний кордон:
забезпечення пунктiв пропуску через державний кордон вiдповiдним обладнанням, зокрема встановлення систем спостереження та електронного зчитування номерних знакiв транспортних засобiв, електронних ваг та спецiальних рентгенiвських установок для сканування транспортних засобiв i вантажiв, iншого високотехнологiчного устатковання;
скорочення кiлькостi контролюючих органiв у пунктах пропуску через державний кордон, усунення їх розпорошеностi шляхом передачi функцiй попереднього документального контролю митним органам та прикордоннiй службi;
створення системи оформлення документiв на митному кордонi за принципом "єдиний офiс";
створення мережi вантажних митних комплексiв на митному кордонi та найбiльших залiзничних вузлових станцiях;
5) створення iнтегрованої iнформацiйної системи облiку перемiщення товарiв через державний кордон для забезпечення вiдстеження руху товарiв i даних на їх митне оформлення в режимi реального часу з наданням доступу до неї вiдповiдним правоохоронним та контролюючим органам;
6) удосконалення обмiну iнформацiєю мiж заiнтересованими державними органами:
створення системи обмiну iнформацiєю про стан розрахункiв за зовнiшньоекономiчними договорами (контрактами) щодо окремих суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, якi допустили порушення законодавства;
запровадження автоматизованого облiку транспортних засобiв, що перетинають державний кордон, у тому числi в режимi транзиту, запровадження обмiну iнформацiєю мiж Держмитслужбою та МВС щодо їх митного оформлення та реєстрацiї в органах МВС з наданням доступу до цiєї iнформацiї заiнтересованим державним органам;
створення системи обмiну iнформацiєю мiж Держмитслужбою та Мiнтрансзв'язку (спiльної бази даних) щодо перемiщуваних через митний кордон України контейнерiв у морських портах i на залiзницях.
Фiнансове забезпечення
Фiнансове забезпечення виконання Програми здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету.
Для виконання заходiв щодо протидiї контрабандi, зазначених у додатку 1, необхiдно близько 240,5 млн. гривень, у тому числi для облаштування пунктiв пропуску через державний кордон та придбання технiчних засобiв для здiйснення митного контролю у 2005 роцi - 55,78 млн., 2006 роцi - 74,27 млн. гривень. Фiнансово-економiчне обґрунтування заходiв з облаштування державного кордону, удосконалення прикордонної та митної iнфраструктури, оснащення прикордонних i митних постiв технiчними i спецiальними засобами та вiдповiднi розрахунки наведено у додатках 2 - 6. Загальнодержавний рiвень проблеми протидiї контрабандi зумовлює обов'язковiсть централiзованого бюджетного фiнансування зазначених заходiв.
Очiкуванi результати
Виконання Програми дасть змогу досягти таких результатiв:
усунення економiчних передумов для контрабандної дiяльностi;
пiдвищення ефективностi митного i прикордонного контролю;
зменшення обсягiв контрабандної дiяльностi шляхом переорiєнтацiї контрабандного ввезення товарiв у легальний обiг;
вдосконалення iнформацiйної взаємодiї заiнтересованих державних органiв.
Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здiйснює Кабiнет Мiнiстрiв України.
Мiнiстерства, iншi центральнi органи виконавчої влади щокварталу подають Кабiнетовi Мiнiстрiв України звiт про хiд виконання Програми.
Контроль за використанням бюджетних коштiв, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здiйснюється у порядку, встановленому бюджетним законодавством.
Додаток 1 до Програми |
ЗАХОДИ
щодо протидiї контрабандi на 2005 - 2006 роки
1. Розробити проекти Законiв України:
Про внесення змiн до Митного кодексу України в частинi чiткого визначення обставин, за яких повинне застосовуватися стягнення у виглядi конфiскацiї товарiв за порушення митних правил (статтi 336, 339, 340, 348 - 353).
Мiнфiн, Держмитслужба, СБУ, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року; |
Про внесення змiн до Законiв України "Про державну пiдтримку сiльського господарства" та "Про операцiї з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах", в яких передбачити здiйснення операцiй з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах стосовно товарiв, що належать до 1 - 24 групи УКТЗЕД, лише за умови вивезення готової продукцiї за межi митної територiї України.
Мiнекономiки, Мiнагрополiтики, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року; |
Про визначення умов i механiзму заохочення громадян, якi виявили та припинили факти контрабанди чи порушення митних правил або поiнформували про них правоохороннi органи.
Мiнфiн, Мiн'юст, Мiнекономiки, Держмитслужба, СБУ, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Державна податкова адмiнiстрацiя, МВС, МОЗ, МНС, Мiнагрополiтики разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
2. Розробити i затвердити методику планування доходiв державного бюджету, надходження яких забезпечує Держмитслужба.
Мiнфiн, Держмитслужба. | |
До 1 липня 2005 року. |
3. Внести на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо введення мораторiю на прийняття нормативно-правових актiв стосовно надання податкових пiльг i вiдстрочок з виконання податкових зобов'язань пiд час ввезення товарiв на митну територiю України.
Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, Мiнекономiки, Мiн'юст, Мiнпромполiтики, Держмитслужба. | |
До 1 травня 2005 року. |
4. Вивчити питання та внести на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї стосовно доцiльностi запровадження штрафних санкцiй до платникiв податку на додану вартiсть на суму, визначену в податковому векселi, що оформлений пiд час ввезення давальницької сировини на митну територiю України, у разi реалiзацiї готової продукцiї в Українi.
Мiнфiн, Мiнекономiки, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, Мiнпромполiтики, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
5. Провести аналiз законодавства з питань контролю за реалiзацiєю товарiв на внутрiшньому ринку i за його результатами пiдготувати для розгляду Кабiнетом Мiнiстрiв України пропозицiї стосовно внесення змiн до вiдповiдних нормативно-правових актiв, спрямованих на запобiгання обiгу в державi контрабандної та контрафактної продукцiї.
Мiнфiн, Мiнекономiки, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, МВС, Мiнпромполiтики, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
6. З метою удосконалення митно-тарифного регулювання в частинi унiфiкацiї ставок ввiзного мита на iдентичнi та подiбнi товари, усунення їх надмiрної деталiзацiї, зменшення ставок ввiзного мита розробити проект Закону України "Про внесення змiн до Митного тарифу України".
Мiнекономiки, Мiнпромполiтики, Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 липня 2005 року. |
7. З метою удосконалення процедури контролю товарiв у пунктах пропуску через державний кордон, уникнення дублювання функцiй контролюючих органiв розробити пропозицiї щодо законодавчого врегулювання питань здiйснення попереднього документального контролю у цих пунктах митними органами та органами охорони державного кордону, а також запровадження контролю за принципом "єдиний офiс".
Мiнфiн, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Мiнтрансзв'язку, Мiнкультури, Мiнагрополiтики, СБУ, МОЗ, Мiнприроди, Мiнекономiки, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 липня 2005 року. |
8. Запровадити електронне декларування товарiв та електронне оформлення книжок МДП.
Мiнфiн, Держмитслужба, Мiнекономiки, СБУ, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 сiчня 2006 року. |
9. Удосконалити систему контролю за транзитом високолiквiдних товарiв, що перемiщуються нерезидентами.
Мiнфiн, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, СБУ, МВС, Державна податкова адмiнiстрацiя, Мiнекономiки, Мiн'юст разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 сiчня 2006 року. |
10. З метою удосконалення системи обмiну iнформацiєю мiж центральними органами виконавчої влади з питань контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю, зокрема про стан розрахункiв за зовнiшньоекономiчними операцiями, пiдготувати проекти вiдповiдних нормативно-правових актiв, у тому числi щодо внесення змiн у Закони України "Про державну податкову службу" i "Про банки i банкiвську дiяльнiсть".
Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, Мiнекономiки, СБУ, МВС, Мiн'юст разом з Нацiональним банком. | |
До 1 липня 2005 року. |
11. Пiдготувати пропозицiї щодо законодавчого врегулювання питань усунення пiдґрунтя для створення i дiяльностi фiктивних суб'єктiв господарської дiяльностi у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, Мiнекономiки, СБУ, МВС, Мiн'юст. | |
До 1 сiчня 2006 року. |
12. Розробити за результатами аналiзу обґрунтування ставок ввiзного мита та внести на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо удосконалення Митного тарифу України та УКТЗЕД з урахуванням домовленостей у рамках переговорного процесу стосовно вступу України до СОТ.
Мiнекономiки, Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, Мiнпромполiтики, Держмитслужба разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 вересня 2005 року. |
13. Провести аналiз законодавства у сферi облiку, зберiгання, оцiнки конфiскованого та iншого майна, що переходить у власнiсть держави, i розпорядження ним. Внести на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти нормативно-правових актiв про посилення контролю за оцiнкою та реалiзацiєю майна (зокрема цiнностей), конфiскованого за рiшеннями судiв у справах про контрабанду та порушення митних правил.
Мiн'юст, Мiнекономiки, Держмитслужба, Державна податкова адмiнiстрацiя, СБУ разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
14. Розглянути питання стосовно доцiльностi надання посадовим особам органiв охорони державного кордону повноважень iз складення протоколiв про адмiнiстративнi правопорушення у разi виявлення поза мiсцем розташування митного органу дiй, спрямованих на незаконне перемiщення товарiв через митний кордон України, де вiн збiгається з державним кордоном. За результатами розгляду подати Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї про внесення змiн до вiдповiдних нормативно-правових актiв.
Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Держмитслужба, СБУ. | |
До 1 травня 2005 року. |
15. Органiзувати систематичне проведення мiжвiдомчими мобiльними групами з питань боротьби з контрабандою (у разi їх утворення Мiжвiдомчою координацiйною радою з питань боротьби з контрабандою) спецiальних операцiй, спрямованих на запобiгання незаконному перемiщенню товарiв через митний кордон України, зокрема перевiрки митних документiв, митниць, митних постiв, складiв, баз тощо, митного оформлення, а в разi потреби переогляду товарiв i транспортних засобiв, особистого огляду громадян, затримання контрабандних товарiв, викриття органiзаторiв i корумпованих посадових осiб, якi сприяють незаконному перемiщенню через митний кордон України предметiв контрабанди. Про результати роботи iнформувати керiвника зазначеної Ради.
СБУ, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Державна податкова адмiнiстрацiя, МВС разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
Протягом 2005 року. |
16. Утворити при спецiальних пiдроздiлах по боротьбi з корупцiєю та органiзованою злочиннiстю експертно-аналiтичнi групи для проведення монiторингу у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, здiйснення контролю за товаропотоками i пiдготовки необхiдних матерiалiв для Мiжвiдомчої координацiйної ради з питань боротьби з контрабандою та мiжвiдомчих мобiльних груп з питань боротьби з контрабандою (у разi їх утворення зазначеною Радою).
СБУ, Держмитслужба, МВС, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держкомстат, Мiнпромполiтики, Мiнекономiки, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби. | |
До 1 травня 2005 року. |
17. Для роботи з iнформацiйними базами даних митних i податкових органiв, органiв внутрiшнiх справ, охорони державного кордону, статистики, Мiнекономiки, Мiнтрансзв'язку утворити на базi спецiальних пiдроздiлiв по боротьбi з корупцiєю i органiзованою злочиннiстю абонентськi пункти iнформацiйного обмiну в режимi реального часу. Забезпечити укладення в разi потреби центральними органами виконавчої влади додаткових угод про обмiн iнформацiєю.
СБУ, Держмитслужба, МВС, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держкомстат, Мiнекономiки, Мiнтрансзв'язку. | |
До 1 травня 2005 року. |
18. Забезпечити проведення щокварталу митними органами порiвняльного аналiзу даних митної статистики України i сумiжних держав та у разi потреби пiдписати вiдповiднi мiжвiдомчi мiжнароднi договори. Про результати порiвняльного аналiзу iнформувати експертно-аналiтичнi групи при спецiальних пiдроздiлах по боротьбi з корупцiєю та органiзованою злочиннiстю для використання пiд час проведення оцiнки поточної ситуацiї та розроблення заходiв щодо запобiгання, виявлення, документування та припинення контрабанди.
Мiнфiн, Держмитслужба, МЗС. | |
Протягом 2005 року. |
19. Вжити заходiв для внесення до Мiнекономiки подань про застосування в установленому порядку до пiдприємств, причетних до незаконного перемiщення товарiв через державний кордон та їх реалiзацiї на внутрiшньому ринку, спецiальних санкцiй, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".
У разi розгляду судами спорiв, якi виникають у зв'язку iз застосуванням спецiальних санкцiй вiдповiдно до статтi 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть", забезпечити представництво iнтересiв держави Мiнекономiки та державними органами, якi внесли подання про застосування санкцiй.
СБУ, Держмитслужба, Державна податкова адмiнiстрацiя, МВС, Мiнекономiки. | |
Протягом 2005 року. |
20. Вивчити результати роботи, проведеної в 2004 роцi суб'єктами господарської дiяльностi, з якими укладенi договори про реалiзацiю конфiскованого майна. Розiрвати в установленому порядку договори з тими суб'єктами, якi допустили порушення законодавства.
Мiн'юст, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
21. Проаналiзувати ефективнiсть установлених строкiв зберiгання товарiв пiд митним контролем та внести у разi потреби пропозицiї щодо зменшення їх обсягу.
Мiнфiн, Держмитслужба, Державна податкова адмiнiстрацiя разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
22. Органiзувати проведення спiльних заходiв з перевiрки митних лiцензiйних складiв, складiв тимчасового зберiгання товарiв, складiв та ангарiв вiйськових частин, аеропортiв, складських примiщень морських i рiчкових портiв, складiв i сховищ iнших пiдприємств, особливо колишнiх оптових баз i постачальницьких органiзацiй, з метою виявлення мiсць накопичення, зберiгання або перевантаження тютюнової та лiкеро-горiлчаної продукцiї, на якiй вiдсутнi вiтчизнянi марки акцизного збору, харчової продукцiї без маркування українською мовою на її упаковцi, оргтехнiки та товарiв широкого вжитку iноземного виробництва, що ввезенi в Україну з порушенням встановлених правил.
Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, МВС, СБУ, Держмитслужба, Мiноборони. | |
Протягом 2005 року. |
23. Вжити заходiв до посилення режиму зон митного контролю, розмiщених поза пунктами пропуску через державний кордон, переглянути практику надання дозволiв на перебування в них товарiв, транспортних засобiв i громадян, а також розташування будiвель i споруд, проведення господарських робiт у пунктах пропуску через державний кордон.
Мiнфiн, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби. | |
До 1 травня 2005 року. |
24. Максимально обмежити дiяльнiсть пiдприємств сфери обслуговування у пунктах пропуску через державний кордон i забезпечити їх дiяльнiсть у сервiсних зонах.
Мiнфiн, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби. | |
До 1 травня 2005 року. |
25. Вивчити питання щодо вiдповiдностi Конституцiї та законам України наказiв i листiв Держмитслужби, якi стосуються регулювання митної справи, та вжити заходiв до скасування та вiдкликання тих, що їм не вiдповiдають.
Мiн'юст, СБУ, Держмитслужба, Держпiдприємництво разом з Генеральною прокуратурою України та Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
26. Провести позачергову атестацiю керiвного складу митних органiв, окремих пiдроздiлiв органiв СБУ та Адмiнiстрацiї Держприкордонслужби, що вiдповiдають за органiзацiю боротьби з контрабандою, з метою встановлення вiдповiдностi посадових осiб квалiфiкацiйним вимогам у цих органах. За результатами атестацiї прийняти рiшення стосовно доцiльностi перебування на займаних посадах тих осiб, якi не вiдповiдають встановленим квалiфiкацiйним вимогам.
Держмитслужба, СБУ, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби разом з Радою iмпортерiв при Кабiнетi Мiнiстрiв України. | |
До 1 травня 2005 року. |
27. З метою посилення охорони державного кордону:
прискорити демаркацiю державного кордону України з Республiкою Бiлорусь, Республiкою Молдова та Росiйською Федерацiєю.
МЗС, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Мiнфiн. | |
Протягом 2006 року; |
завершити опрацювання проекту Концепцiї удосконалення функцiонування та розвитку системи пунктiв пропуску через державний кордон i забезпечити розроблення програми дiй, спрямованих на реалiзацiю положень зазначеної Концепцiї.
Мiнтрансзв'язку, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Мiнфiн. | |
Протягом 2005 року; |
органiзувати встановлення у пунктах пропуску через державний кордон систем спостереження та електронного зчитування номерних знакiв транспортних засобiв, електронних ваг та спецiальних рентгенiвських установок для сканування транспортних засобiв i вантажiв; запровадити застосування електронних пломб для здiйснення контролю за транзитними перевезеннями товарiв.
Мiнтрансзв'язку, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Мiнфiн. | |
Протягом 2006 року; |
забезпечити облаштування пунктiв пропуску через державний кордон програмно-технiчними комплексами автоматизацiї прикордонного контролю "Гарт-1/П" та створення на їх базi автоматизованої системи облiку осiб i транспортних засобiв, що перетинають митний кордон України.
Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Держмитслужба, Мiнфiн. | |
Протягом 2006 року. |
28. Переглянути календарнi плани встановлення абонентських пунктiв iнформацiйного обмiну та пiдключення їх до центрального серверу iнтегрованої мiжвiдомчої автоматизованої системи обмiну iнформацiєю про контроль осiб, транспортних засобiв та вантажiв, що перетинають державний кордон (система "Аркан"); завершити третю чергу створення системи "Аркан".
Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, СБУ, МВС, МЗС, Держмитслужба, Державна податкова адмiнiстрацiя. | |
До 1 грудня 2005 року. |
29. Посилити контроль за ввезенням на територiю України автотранспортних засобiв, забезпечити законнiсть їх митного оформлення та державної реєстрацiї. З цiєю метою забезпечити пiдготовку проекту нормативно-правового акта щодо запровадження паспорта транспортного засобу та паспорта шасi транспортного засобу.
МВС. | |
До 1 травня 2005 року. |
30. Створити єдину комп'ютерну систему облiку транспортних засобiв, у тому числi тих, що ввозяться на територiю України.
МВС, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Держмитслужба. | |
Протягом 2006 року. |
31. Звернутися до Верховного Суду України з пропозицiєю надати пiдготовленi на основi узагальнення судової практики роз'яснення судам з питань застосування законодавства у разi звiльнення суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi вiд сплати податкiв i митних зборiв з урахуванням iнформацiї правоохоронних i контролюючих органiв про випадки постановлених судами необґрунтованих рiшень щодо звiльнення зазначених суб'єктiв вiд сплати податкiв.
Мiн'юст, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, СБУ, МВС. | |
До 1 травня 2005 року. |
32. Переглянути показники державного оборонного замовлення на 2005 рiк з урахуванням потреби у фiнансуваннi робiт, передбачених цими заходами.
Мiнекономiки, Мiнпромполiтики, Мiнфiн. | |
До 1 червня 2005 року. |
33. Забезпечити iнформування громадян через засоби масової iнформацiї про змiст законодавства, суть i результати здiйснених заходiв, спрямованих на посилення боротьби з контрабандою та реалiзацiєю на внутрiшньому ринку незаконно ввезених товарiв. З цiєю метою запровадити систематичне проведення "круглих столiв" з представниками суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi - iмпортерiв та iнших заходiв для урахування їх пропозицiй щодо пiдвищення ефективностi боротьби з контрабандою та удосконалення законодавства з цих питань.
Мiнфiн, Держмитслужба, СБУ, Державна податкова адмiнiстрацiя, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби. | |
Протягом 2005 року. |
34. Пiдготувати пропозицiї стосовно включення до Державної програми соцiально-економiчного розвитку України на 2006 рiк питань завершення роботи з демаркацiї державного кордону, облаштування прикордонної та митної iнфраструктури, оптимiзацiї кiлькостi пунктiв пропуску через державний кордон, забезпечення пунктiв пропуску через державний кордон вiдповiдним високотехнологiчним оснащенням, а також забезпечення органiв охорони державного кордону супутниковим зв'язком.
Мiнекономiки, Мiнфiн, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, Держмитслужба, Мiнтрансзв'язку. | |
До 1 жовтня 2005 року. |
35. Створити систему обмiну iнформацiйними ресурсами автоматизованого облiку транспортних засобiв, якi перетинають державний кордон, їх митного оформлення та реєстрацiї в органах Державтоiнспекцiї МВС.
Мiнфiн, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби, СБУ, Державна податкова адмiнiстрацiя, МВС. | |
Протягом 2006 року. |
36. Створити систему обмiну iнформацiєю мiж Держмитслужбою та Мiнтрансзв'язку (спiльної бази даних) про перемiщення через митний кордон України контейнерiв i залiзничних транспортних засобiв.
Мiнфiн, Держмитслужба, Мiнтрансзв'язку, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби. | |
Протягом 2006 року. |
37. З метою забезпечення обмiну iнформацiєю мiж вiдповiдними державними органами створити при Мiнфiнi Єдиний iнтегрований iнформацiйно-аналiтичний центр на базi iнформацiйних ресурсiв Мiнфiну, Державної податкової адмiнiстрацiї, Держмитслужби, Державного казначейства, Мiнекономiки, МВС, Нацiонального банку.
Мiнфiн, Державна податкова адмiнiстрацiя, Держмитслужба, Державне казначейство, Мiнекономiки, МВС разом з Нацiональним банком. | |
Протягом 2006 року. |
38. Удосконалити прикордонну та митну iнфраструктуру.
Мiнфiн, Держмитслужба, Адмiнiстрацiя Держприкордонслужби. | |
Протягом 2005 - 2006 рокiв. |
39. Подати пропозицiї щодо оптимiзацiї кiлькостi пунктiв пропуску через державний кордон.
Мiнфiн, Держмитслужба. | |
Протягом 2006 року. |
Додаток 2 до Програми |
ФIНАНСОВО-ЕКОНОМIЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
заходiв з облаштування державного кордону,
удосконалення прикордонної та митної
iнфраструктури, оснащення прикордонних i митних
постiв технiчними i спецiальними засобами
1. Загальна укомплектованiсть органiв охорони державного кордону технiчними i спецiальними засобами для здiйснення прикордонного контролю згiдно з обсягами, визначеними вiдповiдним табелем, становить 23 вiдсотки.
У 2005 роцi на закупiвлю технiчних i спецiальних засобiв для огляду транспортних засобiв, виявлення зброї та наркотичних речовин, радiацiйного контролю, аудiо-, вiдео- i фотодокументування правопорушень передбачено 902 тис. гривень. Для забезпечення виконання заходiв з протидiї контрабанднiй дiяльностi необхiдне додаткове фiнансування в сумi 6 млн. гривень (додаток 3 до Програми).
Економiчний ефект
Освоєння зазначених коштiв у 2005 роцi дасть змогу забезпечити мiжнароднi та мiждержавнi пункти пропуску через державний кордон приладами для огляду транспортних засобiв, виявлення зброї та наркотичних речовин, радiацiйного контролю на 80 вiдсоткiв i пiдвищити ефективнiсть прикордонного контролю на 30 вiдсоткiв потреби. Це сприятиме реальнiй протидiї спробам незаконного перемiщення через державний кордон товарiв i вантажiв, у тому числi зброї, боєприпасiв, радiоактивних матерiалiв i наркотичних речовин, проведенню аудiо-, вiдео- i фотодокументування правопорушень.
2. Завдання щодо запобiгання незаконному перемiщенню товарiв i вантажiв виконує 51 прикордонна застава. Напрямками найбiльш активної контрабандної дiяльностi є Донецька, Луганська, Харкiвська, Сумська, Чернiгiвська, Житомирська, Рiвненська, Волинська, Львiвська, Закарпатська, Чернiвецька, Вiнницька i Одеська областi.
Для посилення протидiї правопорушенням слiд додатково забезпечити прикордоннi застави на кордонi з Росiйською Федерацiєю та Республiкою Бiлорусь сучасними зразками технiчних i спецiальних засобiв для охорони кордону, засобами зв'язку, пально-мастильними матерiалами на суму 7 млн. 570 тис. гривень (додаток 4 до Програми).
Економiчний ефект
Освоєння зазначених коштiв дасть змогу значно пiдвищити рiвень охорони державного кордону, ефективно протидiяти контрабанднiй дiяльностi.
3. У пунктах пропуску через державний кордон встановлено 82 програмно-технiчнi комплекси автоматизацiї прикордонного контролю "Гарт-1/П". Додаткова ж потреба становить 133 одиницi. Для їх придбання необхiдно 69 млн. 800 тис. гривень.
На виконання розпорядження Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 червня 2002 р. N 323 "Про затвердження перелiку завдань (проектiв) Нацiональної програми iнформатизацiї на 2002 рiк, їх державних замовникiв та обсягiв фiнансування" (Офiцiйний вiсник України, 2002 р., N 24, ст. 1179) Держприкордонслужба продовжує розробляти iнтегровану мiжвiдомчу автоматизовану систему обмiну iнформацiєю щодо осiб, транспортних засобiв та вантажiв, якi перетинають державний кордон (система "Аркан"). Для закiнчення третьої черги розроблення системи у 2005 роцi додатково необхiдно 6,5 млн. гривень.
Економiчний ефект
Освоєння зазначених коштiв дасть змогу забезпечити посилення прикордонного контролю в пунктах пропуску через державний кордон, зменшення часу, що витрачається на його проведення, накопичення iнформацiї про осiб, транспортнi засоби i вантажi, якi перетинають державний кордон, оперативне користування зазначеною iнформацiєю iншими правоохоронними органами.
4. Передача iнформацiї з програмно-технiчних комплексiв автоматизацiї прикордонного контролю "Гарт-1/П" до центрального сховища даних Держприкордонслужби здiйснюється з допомогою цифрових каналiв зв'язку. З метою забезпечення такої передачi Держприкордонслужба продовжує здiйснювати роботи з установлення супутникових станцiй зв'язку в пунктах пропуску через державний кордон та нарощування потужностей iснуючої цифрової мережi зв'язку. Для цiєї мети у 2005 роцi додатково необхiдно 19 млн. 700 тис. гривень.
Економiчний ефект
Освоєння зазначених коштiв дасть змогу передавати в режимi реального часу iнформацiю про осiб, транспортнi засоби i вантажi, якi перетинають державний кордон, з пунктiв пропуску до центрального сховища даних Держприкордонслужби, забезпечити цi пункти телефонним зв'язком, оперативно отримувати данi про змiну обстановки в пунктах пропуску та вiдповiдним чином на неї впливати.
Додаток 3 до Програми |
ПЕРЕЛIК
технiчних засобiв, що необхiдно додатково
придбати для здiйснення прикордонного контролю, i
розрахунок витрат на 2005 - 2006 роки
N пп |
Найменування технiчних засобiв | Потреба, одиниць | Цiна* одиницi, гривень | Загальна сума, тис. гривень |
1. | Технiчнi засоби для огляду транспортних засобiв i вантажiв | |||
Оглядовий прилад з вiдеомонiтором та вiдеокамерою | 130 | 5300 | 689 | |
Набiр оглядових дзеркал | 350 | 1100 | 385 | |
Ручне оглядове дзеркало | 42 | 500 | 21 | |
Комплект iнструменту для огляду транспортних засобiв | 134 | 5000 | 670 | |
Лiхтар оглядовий | 2000 | 230 | 460 | |
2. | Технiчнi засоби для виявлення зброї | |||
Ручний металошукач | 200 | 1500 | 300 | |
3. | Технiчнi засоби для радiацiйного контролю | |||
Переносний пошуковий дозиметр-радiометр | 400 | 6200 | 2480 | |
4. | Технiчнi засоби для виявлення вибухових i наркотичних речовин | |||
Засоби для iдентифiкацiї наркотичних речовин | 150 | 800 | 120 | |
5. | Технiчнi засоби для аудiо-, вiдео- i фотодокументування | |||
Диктофон | 450 | 500 | 225 | |
Вiдеокамера цифрова | 100 | 3000 | 300 | |
Вiдеомагнiтофон | 100 | 1000 | 100 | |
Фотоапарат цифровий | 100 | 2500 | 250 | |
Усього | 6000 |
____________
* Орiєнтовно визначена на основi
цiн, за якими здiйснювалася Адмiнiстрацiєю
Держприкордонслужби i Держмитслужбою
централiзована закупiвля аналогiчних засобiв за
рахунок коштiв державного бюджету.
Додаток 4 до Програми |
ПЕРЕЛIК
технiчних i спецiальних засобiв, що необхiдно
додатково придбати для здiйснення прикордонного
контролю, i розрахунок витрат на 2005 - 2006 роки
Найменування технiчних i спецiальних засобiв та пально-мастильних матерiалiв | Потреба, одиниць | Цiна одиницi, гривень | Загальна сума, тис. гривень |
Легковий автомобiль пiдвищеної прохiдностi типу УАЗ | 102 | 40000 | 4080 |
Снiгохiд | 26 | 10000 | 260 |
Радiостанцiя переносна | 260 | 1800 | 468 |
Радiостанцiя автомобiльна | 102 | 2400 | 244,8 |
Прилад нiчного бачення | 92 | 7800 | 717,6 |
Станцiя тепловiзiйного спостереження (радiус дiї до 0,8 кiлометра) | 10 | 15000 | 150 |
Цифровий фотоапарат | 100 | 1200 | 120 |
Пально-мастильнi матерiали (бензин марки А-80), тонн | 612 | 2500 | 1530 |
Усього | 7570,4 |
Додаток 5 до Програми |
ПЕРЕЛIК
робiт з облаштування пунктiв пропуску через
державний кордон i розрахунок витрат на 2005 - 2006
роки
(тис. гривень)
Найменування робiт | Рiк початку та завершення | Кошторисна вартiсть | Передбачено на 2005 рiк | Потреба на 2006 рiк |
Сумська область | 6944,29 | 14519,589 | ||
Будiвництво пункту пропуску Бачiвськ Глухiвської митницi | 1993 2006 |
19362,09 | 6902,29 | 8407,165 |
Облаштування за постiйною схемою пункту пропуску Велика Писарiвка Сумської митницi | 2004 2006 |
6300 | 42 | 6112,424 |
Волинська область | 1173 | |||
Проведення пiдготовчих робiт з облаштування за постiйною схемою пункту пропуску Дольськ Волинської митницi | 2005 2005 |
1173 | 1173 | |
Львiвська область | 449,4 | |||
Розширення в'їзної частини територiї пункту пропуску Шегинi Галицької митницi | 2004 2005 |
431,59 | 149,4 | |
Облаштування стоянок для затриманих автотранспортних засобiв в пунктi пропуску Краковець Галицької митницi | 2005 2005 |
300 | 300 | |
Чернiвецька область | 94,591 | 6088,123 | ||
Проведення робiт з газифiкацiї митного поста Мамалига Кельменецької митницi | 2004 2005 |
265,398 | 64,591 | |
Облаштування за постiйною схемою пункту пропуску Росошани Кельменецької митницi | 2004 2006 |
6500 | 30 | 6088,123 |
Луганська область | 108,767 | 2083,014 | ||
Облаштування за постiйною схемою пункту пропуску Просяне Луганської митницi | 2004 2007 |
4232,645 | 108,767 | 2083,014 |
Закарпатська область | 11,8 | 4213,674 | ||
Облаштування за постiйною схемою пункту пропуску Солотвина Закарпатської митницi | 2004 2006 |
4225,474 | 11,8 | 4213,674 |
Одеська область | 19 | 6095,6 | ||
Облаштування за постiйною схемою пункту пропуску Табаки Придунайської митницi | 2004 2006 |
6300 | 19 | 6095,6 |
Будiвництво в морському порту м. Iллiчiвська примiщення для розташування комплексу "Полiскан-3", що використовується для контролю морських контейнерiв та автофургонiв | 2005 | 8000 | 8000 (пiдлягає додатковому видiленню) | |
Усього | 16800,848 | 33000 |
Додаток 6 до Програми |
ПЕРЕЛIК
технiчних засобiв, що необхiдно додатково
придбати для здiйснення митного контролю, i
розрахунок витрат на 2005 - 2006 роки
Найменування технiчних засобiв | Вартiсть одиницi, тис. гривень | 2005 рiк | 2006 рiк | ||
кiлькiсть | сума, тис. гривень | кiлькiсть | сума, тис. гривень | ||
Детектор вибухових i наркотичних речовин | 232 | 10 | 2320 | 15 | 3480 |
Детектор прихованих порожнеч | 14,4 | 10 | 144 | 10 | 144 |
Детектор дорогоцiнних металiв | 9,6 | 30 | 288 | 30 | 288 |
Комплект оглядових ендоскопiв | 42 | 50 | 2100 | 50 | 2100 |
Набiр оглядових дзеркал | 1,2 | 15 | 18 | 15 | 18 |
Iнтроскоп рентгенотелевiзiйний транспортерний | 320 | 8 | 2560 | 10 | 3200 |
Iнтроскоп рентгенотелевiзiйний прямопоказувальний | 140 | 4 | 560 | 4 | 560 |
Прилад нiчного бачення | 2,0 | 20 | 40 | 20 | 40 |
Рентгенофлюориметр портативний | 150 | 2 | 300 | 3 | 450 |
Рентгеноапарат портативний | 150 | 3 | 450 | 3 | 450 |
Рентгеноапарат для перевiрки великовантажних автомобiлiв та контейнерiв, модульний або мобiльний | 13250 | 2 | 26500 | 2 | 26500 |
Система автоматичного зчитування автомобiльних номерiв | 70 | 40 | 2800 | 40 | 2800 |
Комплект експрес-аналiзаторiв наркотичних речовин | 0,5 | 650 | 325 | ||
Вiдеоапаратура | 7,2 | 20 | 144 | 20 | 144 |
Телевiзор | 1,44 | 10 | 14,4 | 10 | 14,4 |
Фотоапарат цифровий | 2 | 20 | 40 | 20 | 40 |
Радiостанцiя переносна | 2,5 | 280 | 700 | 285 | 712,5 |
Усього | 38978,4 | 41265,9 |