МIНIСТЕРСТВО ФIНАНСIВ УКРАЇНИ
26.05.05 | N 31-17500-3-8/3652 |
---|
Щодо оподаткування ПДВ операцiй з тимчасового
ввезення (вивезення)
Статтею 209 Митного кодексу України визначено, що звiльнення вiд сплати податкiв пiд час перемiщення товарiв у режимi тимчасового ввезення (вивезення) регулюється виключно податковими законами України.
Мiнiстерством економiки України розроблено проект Закону України "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України", яким передбачено внесення змiн до Закону України "Про податок на додану вартiсть" в частинi запровадження звiльнення вiд оподаткування операцiй з тимчасового ввезення (вивезення) на митну територiю України товарiв за перелiком та на строк згiдно статтi 206 та 208 Митного Кодексу України.
Вказаними статтями Кодексу передбачено надання дозволу на тимчасове ввезення на митну територiю України з умовним повним звiльненням вiд оподаткування пiд зобов'язання про зворотне вивезення товарiв на строк, що становить один рiк з дня ввезення на митну територiю України i може бути продовжений вiдповiдним митним органом.
Мiнiстерство фiнансiв України пiдтримало вищезазначений проект Закону України. Таким чином, в разi прийняття законопроекту порушене питання буде вирiшене.
Щодо оподаткування ПДВ гуманiтарної допомоги
Згiдно пункту 11.4 статтi 11 Закону України "Про податок на додану вартiсть" змiни порядку оподаткування податком на додану вартiсть можуть здiйснюватися лише шляхом внесення змiн до цього Закону окремим законом з питань оподаткування цим податком. У разi якщо iншим законом, незалежно вiд часу його прийняття, встановлюються правила оподаткування цим податком, вiдмiннi вiд зазначених у цьому Законi, прiоритет мають норми цього Закону. Це правило не поширюється на мiжнародний договiр (угоду), згода на обов'язковiсть якого (якої) надана Верховною Радою України.
Крiм того, нормами пiдпункту 3.2.5 пункту 3.2 статтi 3 та пiдпункту 5.1.21 пункту 5.1 статтi 5 Закону України "Про податок на додану вартiсть" чiтко визначенi умови для застосування iншого, нiж передбаченого цими нормами податкового режиму, зокрема, це наявнiсть мiжнародного договору, згода на обов'язковiсть якого надана Верховною Радою України.
Щодо запровадження авалювання векселiв при здiйсненнi операцiй з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах
Iснування розгалуженої системи схем ухилення вiд сплати податку на додану вартiсть, зокрема фiктивними суб'єктами господарської дiяльностi з використання давальницької сировини, потребує державного втручання для їх руйнування.
В зв'язку з цим Кабiнетом Мiнiстрiв України були затвердженi, постановою вiд 01.04.05 N 260 "Про затвердження Державної програми "Контрабандi СТОП" на 2005-2006 роки", заходи щодо протидiї контрабандi на 2005 - 2006 роки, зокрема, в частинi законодавчого врегулювання питань усунення пiдґрунтя для створення i дiяльностi фiктивних суб'єктiв господарської дiяльностi у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
Так, першим кроком Уряду стало внесення змiн до Закону України "Про операцiї з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах", вiдповiдно до якого здiйснення сплати ввiзного мита, податкiв та зборiв (крiм митних зборiв) провадиться українським виконавцем шляхом видачi органу державної податкової служби за мiсцезнаходженням виконавця простого авальованого векселя.
Згiдно Постанови Правлiння Нацiонального банку України вiд 16.12.02 N 508 зареєстрованої в Мiнiстерствi юстицiї України 28.02.03 за N 174/7495 "Про затвердження Положення про порядок здiйснення банками операцiй з векселями в нацiональнiй валютi на територiї України" питання необхiдностi застави майна i зниження вiдсоткiв за авалювання вищезазначеного векселя необхiдно врегульовувати з вiдповiдними банками, що здiйснюють таку операцiю.
Крiм того, листом Нацiонального банку України вiд 07.04.05 N 40-112/570-3517 встановлено, що у випадках надання банком зобов'язання шляхом авалювання податкового векселя, передбаченого Законом України вiд 25.03.05 N 2505-1V "Про внесення змiн до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рiк" та деяких iнших законодавчих актiв", до часу сплати банком коштiв за таким опротестованим податковим векселем це зобов'язання вважається таким, що не несе ризику, та вiдповiдно до пункту 1.5 Положення про порядок формування та використання резерву для вiдшкодування можливих втрат за кредитними операцiями банкiв, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 06.07.2000 N 279, не вимагає формування резервiв.
Отже, вищезгаданий лист Нацiонального банку України створив умови для розгляду банками можливостi регулювання вiдсоткiв за авалювання векселя в сторону їх зниження з метою зменшення витрат платникiв податкiв.
Водночас, Мiнiстерство фiнансiв України при узгодженнi вiдповiдно до Тимчасового регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України проекту Закону України "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України", яким передбачено внесення змiн до Закону України "Про податок на додану вартiсть" запропонувало включити норму щодо надання права Кабiнету Мiнiстрiв України приймати рiшення про видачу пiдприємствами окремих галузей, що здiйснюють ввезення на митну територiю України давальницької сировини з метою виготовлення готової продукцiї, простого векселю iз строком платежу, що дорiвнює строку здiйснення операцiй з давальницькою сировиною.