ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
05.09.05 | N 11/4-30/11008-ЕП |
---|
Керiвникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй | |
Про припинення дiї договорiв про оренду майна
У додаток до листа Держмитслужби України вiд 26.08.05 N 11/4-30/10518-ЕП щодо припинення дiї договорiв про оренду майна повiдомляємо.
Законом України вiд 29.06.04 N 1905-IV "Про внесення змiн до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" частину другу статтi 4 цього Закону доповнено абзацом п'ятим, за яким не можуть бути об'єктами оренди об'єкти державної власностi, що мають загальнодержавне значення i не пiдлягають приватизацiї вiдповiдно до частини другої статтi 5 Закону України "Про приватизацiю державного майна".
Згiдно з частиною другою статтi 5 згаданого Закону України приватизацiї не пiдлягають об'єкти, що мають загальнодержавне значення, зокрема, майно органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, майно Збройних сил України (крiм майна, щодо якого цим Законом установлено особливостi приватизацiї), Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, правоохоронних i митних органiв.
Таким чином, з набранням чинностi зазначеним Законом митним органам заборонено надавати в оренду майно, що перебуває в їх оперативному управлiннi.
Разом з тим, згiдно зi статтею 27 Митного кодексу України вiд 11.07.02 N 92-IV товари, що перемiщуються через митний кордон України, крiм митного контролю можуть пiдлягати санiтарно-епiдемiологiчному, ветеринарному, фiтосанiтарному, радiологiчному, екологiчному контролю та контролю за перемiщенням культурних цiнностей.
Митне оформлення товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, завершується тiльки пiсля здiйснення встановлених законодавством України необхiдних для цього товару видiв контролю, зазначених у частинi першiй цiєї статтi.
З огляду на викладене, присутнiсть пiдроздiлiв контрольних служб, що здiйснюють державнi види контролю у пунктах пропуску є обов'язковою, а їх розмiщення за межами митного органу не буде сприяти спрощенню митних процедур.
Таким чином, договори оренди термiн дiї яких не закiнчився вважаються дiйсними, оскiльки одностороння вiдмова вiд зобов'язань або одностороння змiна його умов можуть бути визнанi недiйсними за рiшенням суду.
З метою недопущення кризової ситуацiї на митному кордонi України Держмитслужба України звернулася (лист вiд 25.02.05 N 25/1-15-38/1876) до Прем'єр-мiнiстра України з проханням видати розпорядження, яким дозволити митним органам надавати примiщення, якi перебувають в оперативному управлiннi Державної митної служби України, в оренду пiдроздiлам контролюючих служб, а також банкiвським установам. Порушене питання врегульовано у пунктi 3 проекту Закону України "Про внесення змiн до деяких законiв України" (розробленого Фондом державного майна України та надiсланого на погодження до Мiнiстерства юстицiї України листом вiд 28.02.05 N 10-16-2152), яким уточнено редакцiю абзацу п'ятого частини другої статтi 4 Закону України "Про оренду державного та комунального майна".
Так, вiдповiдно до запропонованого законопроекту скасовується норма, стосовно якої майно митних органiв не може бути об'єктом оренди.
Для вирiшення питання продовження термiну дiї договорiв оренди, вiдповiдно до статтi 17 Закону України вiд 23.12.97 N 768/97-ВР "Про оренду державного та комунального майна", Вам необхiдно звертатися за погодженням до Держмитслужби України.
З метою аналiзу та iнвентаризацiї майна, що надається в оренду, провести ревiзiю договорiв оренди за станом на 01.09.05 та надати iнформацiю до Департаменту ресурсного забезпечення, капiтального будiвництва та експлуатацiї об'єктiв митної iнфраструктури.
В.о. заступника Голови Служби | С.I. Мудрий |