ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
16.08.06 | N 694 |
---|
Про затвердження Порядку розроблення профiлiв
ризику, Порядку взаємодiї структурних пiдроздiлiв
Держмитслужби України, митних органiв iз
Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту при
пiдготовцi та опрацюваннi пропозицiй щодо
розроблення профiлiв ризику та Положення про
Експертну комiсiю iз застосування системи аналiзу
та управлiння ризиками
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказами Державної митної служби України
вiд 28 листопада 2006 року N 1059,
вiд 30 березня 2007 року N 275
Вiдповiдно до наказу Держмитслужби України вiд 27.05.05 N 435 "Про затвердження Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю" i з метою практичного застосування системи аналiзу та управлiння ризиками, наказую:
1. Затвердити Порядок розроблення профiлiв ризику, Порядок взаємодiї структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, митних органiв iз Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту при пiдготовцi та опрацюваннi пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику (далi - Порядок взаємодiї), Положення про Експертну комiсiю iз застосування системи аналiзу та управлiння ризиками (далi - Положення про Експертну комiсiю), що додаються.
2. Начальниковi Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту, начальниковi Департаменту iнформацiйних технологiй та митної статистики забезпечити дотримання Порядку розроблення профiлiв ризику.
3. Начальникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, начальникам спецiалiзованих митних установ, зазначених у пунктi 5 Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю, затвердженого наказом Держмитслужби України вiд 27.05.05 N 435, i начальникам митних органiв забезпечити дотримання Порядку взаємодiї.
4. Заступниковi Голови Служби Пашку П.В. до 01.08.06 пiдготувати й подати на затвердження Головi Служби проект наказу Держмитслужби України про затвердження складу Експертної комiсiї iз застосування системи аналiзу та управлiння ризиками.
5. Загальну координацiю дiй, пов'язаних iз виконанням цього наказу, покласти на начальника Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту Жиляєва I.В.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка П.В.
Голова Служби | О.Б.Єгоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 16.08.06 N 694 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Експертну комiсiю iз застосування системи
аналiзу та управлiння ризиками
1. Експертна комiсiя iз застосування системи аналiзу та управлiння ризиками (далi - Комiсiя) створюється з метою затвердження (змiни, скасування) профiлiв ризику, а також координацiї роботи митних органiв i спецiалiзованих митних установ з вiдпрацювання механiзму затвердження профiлiв ризику та їх реалiзацiї в системi аналiзу та управлiння ризиками.
2. У своїй дiяльностi Комiсiя керується Конституцiєю й законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правовими актами Держмитслужби України, а також цим Положенням.
3. У своїй роботi Комiсiя взаємодiє з митними органами, спецiалiзованими митними установами та органiзацiями, представниками Ради з питань зовнiшньоекономiчної дiяльностi при Кабiнетi Мiнiстрiв України, суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
4. Склад Комiсiї затверджується наказом Держмитслужби України.
Головою Комiсiї призначається заступник Голови Держмитслужби України.
Заступником голови Комiсiї призначається начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту.
Голова Комiсiї в разi потреби може вносити керiвництву Держмитслужби України пропозицiї щодо змiни її складу.
5. Комiсiя провадить свою дiяльнiсть за планом, що затверджується головою Комiсiї.
Засiдання Комiсiї проводить голова Комiсiї або за його вiдсутностi - заступник голови Комiсiї не рiдше одного разу на мiсяць.
Засiдання Комiсiї є правомочним за наявностi двох третин членiв Комiсiї.
Рiшення Комiсiї приймаються простою бiльшiстю голосiв i оформлюються протоколом, який пiдписує головуючий.
При рiвнiй кiлькостi голосiв вирiшальним є голос головуючого.
Рiшення Комiсiї з питань, що належать до її компетенцiї, є обов'язковими для виконання митними органами й спецiалiзованими митними установами та органiзацiями.
На пiдставi рiшення Комiсiї про затвердження чи скасування профiлiв ризику, про внесення змiн до них видається наказ Держмитслужби України, яким уводяться в дiю вiдповiднi профiлi ризику, уносяться змiни до них.
(абзац сьомий пункту 5 у редакцiї наказу Державної митної служби України вiд 28.11.2006р. N 1059) |
На засiдання Комiсiї можуть запрошуватися представники митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, Ради з питань зовнiшньоекономiчної дiяльностi при Кабiнетi Мiнiстрiв України, суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
6. Iнформацiйно-аналiтичне забезпечення роботи Комiсiї здiйснюється Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту, органiзацiйно-технiчне забезпечення - Департаментом органiзацiї дiяльностi Голови Служби та Департаментом iнформацiйних технологiй та митної статистики.
Начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | I.В.Жиляєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 16.08.06 N 694 |
Порядок
розроблення профiлiв ризику
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок регулює дiяльнiсть митної служби з розроблення профiлiв ризику в частинi створення органiзацiйних умов формування, формалiзацiї та затвердження профiлю ризику.
1.2. У цьому Порядку термiни вживаються в таких значеннях:
1.2.1. Автоматизована система аналiзу та управлiння ризиками Держмитслужби України (далi - АСАУР) - сукупнiсть програмно-iнформацiйних комплексiв, якi забезпечують функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками Держмитслужби України (далi - САУР).
1.2.2. Модуль АСАУР - модуль, що входить до складу Автоматизованої системи митного оформлення товарiв та iнших предметiв (далi - АСМО) i забезпечує роботу АСАУР пiд час митного оформлення товарiв.
1.2.3. Митна безпека держави - стан захищеностi економiчних iнтересiв держави в галузi митної справи, який забезпечує в рiзних зовнiшнiх i внутрiшнiх умовах незалежно вiд будь-яких загроз:
- перемiщення через митний кордон України товарiв i транспортних засобiв;
- здiйснення митного регулювання, пов'язаного з установленням розмiрiв податкiв i зборiв та повнотою їх справляння;
- застосування митних процедур, заходiв митно-тарифного й нетарифного регулювання;
- боротьбу з контрабандою та порушеннями митних правил;
- виконання iнших покладених на митну службу завдань.
1.2.4. Загроза - така конкретна чи безпосередня форма небезпеки на стадiї переходу її з можливостi в реальнiсть, яка характеризується сукупнiстю несприятливих умов i факторiв у вiдповiдних сферах економiки, конкретизується вiдповiдною формою прояву й способом впливу на економiчнi процеси, наслiдки якої можуть заподiяти будь-якої шкоди.
1.2.5. Виклик - прояв загрози, який потребує вiдповiдного реагування митних органiв з метою попередження або зменшення можливої шкоди.
1.2.6. Шкода - такi фактичнi або можливi економiчнi й соцiальнi втрати або погiршення природного середовища внаслiдок змiн, якi виникають у результатi будь-яких подiй, явищ, дiй i визначаються як економiчна кiлькiсна категорiя, що виражає вартiсть можливих збиткiв, проведених заходiв або робiт.
1.2.7. Вплив - залежнiсть мiж величиною дiї будь-якого шкiдливого фактора на об'єкт, який розглядається, i негативним ефектом вiд цiєї дiї.
1.2.8. Ступiнь ризику - числове значення, яке показує ймовiрнiсть порушення законодавства з питань митної справи в конкретному випадку та визначає адекватнi цьому ризиковi форми контролю.
1.2.9. Форми контролю - митнi процедури (далi - МП), якi потрiбно здiйснити посадовiй особi митного органу (далi - iнспектор) для перевiрки законностi проведення конкретної зовнiшньоекономiчної операцiї. Перелiк МП згiдно з Класифiкатором форм контролю, якi використовуються при розробленнi та застосуваннi профiлiв ризику (додаток 1 до цього Порядку) видається iнспекторовi у формалiзованому виглядi.
1.2.10. Селективнiсть профiлю ризику - показник профiлю ризику (далi - ПР), який кiлькiсно характеризує його вибiркову здатнiсть (числове значення вiд 0 до 100, яке показує вiдсоток митних оформлень, який ПР дає можливiсть вiдбирати iз загальної кiлькостi митних оформлень).
1.2.11. Негативна iсторiя ПР - числове значення (у межах вiд 0 до максимально допустимого значення для цiєї iсторiї), яке враховується при визначеннi ступеня ризику за ПР (у бiк пiдвищення ступеня ризику) i характеризує наявнiсть у певний перiод порушень митного законодавства, пов'язаних iз ризиком, описаним у ПР.
1.2.12. Позитивна iсторiя ПР - числове значення (у межах вiд 0 до максимально допустимого значення для цiєї iсторiї), яке враховується при визначеннi ступеня ризику за ПР (у бiк зниження ступеня ризику) i характеризує наявнiсть у певний перiод фактiв митного оформлення, якi пiдтвердили вiдсутнiсть порушень митного законодавства, описаних у ПР.
1.2.13. Оперативний ПР - ПР, який мiстить iнформацiю термiнового характеру стосовно можливих порушень законодавства конкретними суб'єктами ЗЕД чи стосовно iнших конкретних об'єктiв аналiзу, потребує невiдкладного впровадження й має чiтко обмежений та, як правило, короткий термiн дiї.
1.2.14. Iншi термiни вживаються в значеннях, що визначенi Митним кодексом України, законами України, Концепцiєю створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками, затвердженою наказом Держмитслужби України вiд 27.05.05 N 435 "Про затвердження Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю", та iншими нормативно-правовими актами України.
1.3. Порядок впровадження й застосування оперативних ПР визначається окремим наказом Держмитслужби України.
2. Профiль ризику
2.1. Митнi органи реалiзують САУР за допомогою ПР, якi є елементами САУР i можуть використовуватися в документальному (далi - документальний ПР) та електронному (далi - електронний ПР) виглядi. При цьому документальний ПР доводиться до митних органiв у паперовому виглядi (у виглядi документа), а електронний ПР розробляється й iмплементується до модуля АСАУР при можливостi здiйснити перевiрку iндикаторiв ризику за допомогою модуля АСАУР на пiдставi документiв, данi з яких заносяться до АСМО.
2.2. ПР застосовуються пiд час проведення митного контролю та митного оформлення товарiв i транспортних засобiв, якi перемiщуються через митний кордон України, i мають на метi попередити iнспектора про можливу наявнiсть ризику порушення митного законодавства пiд час здiйснення конкретної зовнiшньоекономiчної операцiї та дати iнспекторовi вказiвку щодо застосування певних форм контролю.
2.3. ПР носить обов'язковий характер у частинi, що мiстить вказiвки щодо застосування певних форм контролю.
2.4. ПР повинен бути представлений у таких формах: паспорта ПР (додаток 2 до цього Порядку) i програмного коду ПР.
2.4.1. Паспорт ПР формується для документальних та електронних ПР i використовується для їх документального опису ПР.
Паспорт ПР є документом для службового користування з наданням йому грифу "Для службового користування".
2.4.2. Програмний код ПР формується тiльки для електронних ПР, використовується для їх програмної реалiзацiї й iмплементовується до модуля АСАУР. Програмний код ПР формується вiдповiдним пiдроздiлом Департаменту iнформацiйних технологiй та митної статистики (далi - ДIТМС) на пiдставi паспорту ПР, наданому Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту (далi - ДАР).
Програмний код ПР є власнiстю Держмитслужби України. Доступ до читання чи модифiкацiї програмного коду ПР можуть мати тiльки особи, яким надано доступ вiдповiдного рiвня до роботи з цим програмним кодом ПР. Зберiгання й передача програмного коду ПР каналами зв'язку здiйснюється лише з використанням засобiв технiчного та (або) криптографiчного захисту iнформацiї.
2.5. До ПР формується також аналiтична довiдка (форму наведено в додатку 3 до цього Порядку) з метою врахування розглянутих у ПР проблем i для мiнiмiзацiї ризику, удосконалення митної справи.
3. Розроблення ПР
3.1. Вiдповiдно до глави 8 Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та глави 5 Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю, затверджених наказом Державної митної служби України вiд 27.05.05 N 435, митнi органи, спецiалiзованi митнi установи i органiзацiї формують i надають ДАР як пiдроздiлу, що здiйснює розроблення й монiторинг ПР, аналiтичнi матерiали згiдно з Порядком взаємодiї митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй з Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту при пiдготовцi та опрацюваннi пропозицiй щодо розроблення ПР.
3.2. Розроблення ПР передбачає виконання таких дiй:
1) визначення iндикаторiв ризику;
2) оцiнку селективностi ПР, перегляд ПР при його низькiй селективностi. Значення показника, яке вiдповiдає високiй чи низькiй селективностi електронного ПР, визначається Експертною комiсiєю iз застосування системи аналiзу та управлiння ризиками (далi - Експертна комiсiя). Для ПР, якi характеризуються низькою селективнiстю, визначається окремий порядок застосування залежно вiд особливостей конкретного ПР;
3) оцiнку значимостi цього ПР для наповнення Держбюджету, митної безпеки держави чи для безпеки населення; оцiнку можливої шкоди в разi виникнення ризикiв, описаних у ПР;
4) визначення впливу негативної iсторiї ПР на ступiнь ризику (здiйснюється для електронних ПР). При цьому для кожного порушення, наведеного в Класифiкаторi порушень, якi враховуються при формуваннi негативної iсторiї профiлю ризику (додаток 4 до цього Порядку), Експертною комiсiєю визначається коефiцiєнт значимостi цього порушення для конкретного ПР;
5) визначення порядку обчислення ступеня ризику за ПР та визначення залежно вiд ступеня ризику адекватних цьому ризику форм контролю.
4. Формалiзацiя ПР
4.1. Формалiзацiя ПР передбачає формування паспорта ПР, програмного коду ПР i аналiтичної довiдки до ПР.
4.2. Поля паспорта ПР мають такi особливостi заповнення:
4.2.1. У полi "Дата розроблення ПР" зазначається дата документа, яким затверджено цей ПР.
4.2.2. У полi "Дiє з" зазначається дата, з якої ПР слiд застосовувати пiд час митного контролю та митного оформлення.
4.2.3. У полi "Дiє до" зазначається дата (включно), до якої ПР слiд застосовувати пiд час митного контролю та митного оформлення.
4.2.4. У полi "Профiль ризику N" зазначається номер ПР, який має таку структуру:
W/XX/YY/ZZZZZ,
де:
W - лiтерний код групи критерiїв ризику згiдно з главою 3 Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю, затвердженого наказом Держмитслужби України вiд 27.05.05 N 435 "Про затвердження Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю";
XX - код структурного пiдроздiлу, який є iнiцiатором розроблення ПР, згiдно з Класифiкатором структурних пiдроздiлiв, задiяних у розробленнi профiлiв ризику (додаток 5 до цього Порядку);
YY - двi останнi цифри року розроблення ПР;
ZZZZZ - порядковий номер ПР, який присвоюється пiсля того, як було прийнято рiшення про застосування ПР.
4.2.5. У полi "Назва ПР" зазначається коротка (до 100 символiв) унiкальна назва ПР.
4.2.6. У полi "Сфери ризику" зазначаються сфери ризику (код i назва) згiдно з Класифiкатором сфер ризику (додаток 6 до цього Порядку).
4.2.7. Поле "Iндикатори ризику" подiляється на два пiдполя: "Назва iндикатора" i "Значення iндикатора". Кожен iндикатор ризику може мати кiлька значень чи певний дiапазон значень. У цьому самому полi зазначаються за наявностi винятки з iндикаторiв ризику - уточнення, за яких обставин цi iндикатори не враховуються.
4.2.8. У полi "Оцiнка ступеня ризику. Опис алгоритму обчислення" описується порядок розрахунку ступеня ризику за наявностi описаних вище iндикаторiв ризику. Для електронного ПР обов'язково наводиться текст повiдомлення, яке буде видане АСМО iнспекторовi як коментар до МП у разi спрацювання ПР. (Для документального ПР у цьому полi зазначаються особливостi перевiрки iндикаторiв ризику та визначення ступеня ризику.)
4.2.9. У полi "Форми контролю" зазначається перелiк МП i заповнюються три пiдполя для кожної МП: "Код митної процедури" (згiдно з Класифiкатором форм контролю, якi використовуються при розробленнi та застосуваннi профiлiв ризику (додаток 1 до цього Порядку)), "Вид митної процедури" (обов'язкова чи необов'язкова) i "Порiг ступеня ризику" (мiнiмальне значення ступеня ризику, при якому застосовуватиметься конкретна МП).
4.2.10. У полi "Максимальне значення негативної iсторiї ПР" наводиться максимально допустиме значення негативної iсторiї ПР, що може бути враховане при визначеннi ступеня ризику за ПР. Для документальних ПР не заповнюється.
4.2.11. У полi "Максимальне значення позитивної iсторiї ПР" наводиться максимально допустиме значення позитивної iсторiї ПР, що може бути враховане при визначеннi ступеня ризику за ПР. Для документальних ПР не заповнюється.
4.2.12. Поле "Порушення, якi враховуються при розрахунку негативної iсторiї ПР" подiляється на два пiдполя: "Код порушення" (мiстить код причини вiдмови в митному оформленнi згiдно з графою 3 Класифiкатора порушень, якi враховуються при формуваннi негативної iсторiї профiлю ризику (додаток 4 до цього Порядку) i "Коефiцiєнт значимостi" (зазначається коефiцiєнт значимостi цього порушення для ПР). Для документальних ПР це поле не заповнюється.
4.2.13. У полi "Контактна особа" зазначається прiзвище, iм'я, по батьковi, посада посадової особи ДАР, уповноваженої подавати iнспектору роз'яснення щодо дiї ПР.
4.2.14. У полi "Телефон" зазначається номер службового телефону контактної особи.
4.2.15. У полi "Факс" зазначається номер факсу контактної особи.
4.2.16. У полi "Особиста поштова скринька в системi електронної пошти Держмитслужби України" зазначається назва особистої поштової скриньки контактної особи в системi електронної пошти Держмитслужби України.
4.3. Аналiтична довiдка до ПР мiстить вiдомостi з питання, яке описує ПР (загальнi, статистичнi данi, пояснення щодо стану справ), i має таку структуру:
4.3.1. У полi "Загроза. Суть проблеми" розкривається суть проблеми: описується сама проблема та її поточний стан, наводяться данi про виклики, при потребi уточнюється опис iндикаторiв ризику. Наводяться за наявностi статистичнi, аналiтичнi матерiали з цього питання.
4.3.2. У полi "Протирiччя. Причини виникнення ризику" перелiчуються чинники, що спричинюють виникнення проблеми (наприклад, конкретнi колiзiї в законодавствi; заходи тарифного та нетарифного регулювання, що застосовуються до конкретних товарiв: висока ставка мита, заборони чи обмеження тощо; iнтереси суб'єктiв ЗЕД; iншi обставини).
4.3.3. У полi "Шкода. Оцiнка наслiдкiв ризику" наводиться оцiнка описаного ризику: який вплив може мати ця проблема на наповнення Держбюджету, на стан митної безпеки держави чи безпеки населення; якi можливi наслiдки виникнення ризику. Оцiнюється можлива шкода. Оцiнка пiдтверджується аналiтичними розрахунками.
4.3.4. У полi "Уникнення загрози. Пропонованi заходи мiнiмiзацiї ризику" наводяться пропозицiї щодо можливих заходiв, ужиття яких зможе зменшити описаний ризик, усунути причини його виникнення чи мiнiмiзувати можливу шкоду (можливе внесення змiн до нормативно-правових актiв, якi регулюють порядок митного контролю та митного оформлення, чи нормативно-правових актiв з iншої галузi регулювання економiки тощо).
5. Тестування ПР
5.1. Пiсля формування ПР ДАР проводить його тестування.
5.2. Тестування ПР може бути реалiзоване кiлькома методами. Основнi з них:
1) тестування ПР шляхом вибiрки даних iз баз даних Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби України (далi - ЄАIС) вiдповiдно до заданих у ПР iндикаторiв ризику - з допомогою програмно-iнформацiйного комплексу "Автоматизована система аналiзу ризикiв" ЄАIС чи з допомогою iнших програмних засобiв;
2) тестування програмного коду ПР шляхом перевiрки реакцiї АСМО на цей програмний код при введеннi декларацiї iз заданими значеннями граф.
5.3. Результатом тестування може бути рiшення ДАР про:
1) необхiднiсть доопрацювання ПР;
2) можливiсть унесення ПР на розгляд Експертної комiсiї.
6. Затвердження ПР
6.1. Пiсля тестування ПР, якщо ДАР прийняв рiшення про можливiсть унесення ПР на розгляд Експертної комiсiї, здiйснюються такi дiї:
1) ПР разом iз обґрунтованою iнформацiєю про нього вноситься на розгляд Експертної комiсiї;
2) Експертна комiсiя своїм рiшенням затверджує ПР або повертає його на доопрацювання.
6.2. У разi затвердження ПР йому присвоюється номер згiдно з пунктом 4.2.4 цього Порядку.
7. Облiк справ за ПР
7.1. ДАР здiйснює облiк справ ПР.
7.2. Кожний ПР зберiгається в справi за номером ПР. До справи пiдшиваються також супровiднi документи, пов'язанi з конкретним ПР: рiшення Експертної комiсiї, аналiтичнi матерiали, узагальнена iнформацiя, листування тощо.
7.3. Ведення справи здiйснюється в електронному та паперовому виглядi. В електронному виглядi облiк ПР здiйснюється за допомогою спецiального програмного забезпечення. Оскiльки не всi данi, зовнiшня iнформацiя та матерiали листування зберiгаються на електронних носiях, матерiали справи ведуться також i в паперовiй формi. Документується кожний етап роботи над справою (розроблення ПР, його тестування, затвердження, перегляд, припинення дiї тощо).
7.4. Справа в паперовiй формi зберiгається в ДАР протягом дiї ПР, але не менше 3 рокiв пiсля припинення його дiї. Облiк, зберiгання й використання справи у паперовому виглядi здiйснюються згiдно з Iнструкцiєю про порядок облiку, зберiгання i використання документiв, справ, видань та iнших матерiальних носiїв iнформацiї, якi мiстять конфiденцiйну iнформацiю, що є власнiстю держави, затвердженою постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.11.98 N 1893 (зi змiнами).
7.5. В електронному виглядi справа зберiгається в ДАР постiйно з дати занесення ПР до бази даних ПР.
Доступ до справи в електронному виглядi здiйснюється лише за правилами розмежування доступу до бази даних ПР, установленими ДАР, i надається тiльки iдентифiкованим та автентифiкованим користувачам.
Пiд час обробки справи в електронному виглядi повинен забезпечуватися захист її даних вiд несанкцiонованого та неконтрольованого доступу (ознайомлення, модифiкацiї, знищення, копiювання, поширення).
8. Упровадження ПР
8.1. Iмплементацiю електронних ПР до модуля АСАУР здiйснює вiдповiдний пiдроздiл ДIТМС. Пiсля iмплементацiї ПР використовується модулем АСАУР для оцiнки ризику за конкретною вантажною митною декларацiєю (далi - ВМД) i для формування перелiку форм контролю.
8.2. Документальнi ПР доводяться до регiональних митниць, митниць листом Держмитслужби України.
9. Контроль ефективностi ПР
9.1. На пiдставi iнформацiї про результати застосування ПР, а також iнших даних, пов'язаних iз дiєю ПР, ДАР здiйснює контроль ефективностi ПР.
9.2. Пiд час розроблення ПР установлюються термiни проведення заходiв щодо визначення ефективностi ПР. Визначаючи термiн здiйснення контролю ефективностi ПР, слiд брати до уваги термiн дiї ПР та його селективнiсть: чим частiше спрацьовуватиме ПР, тим меншим повинен бути iнтервал до першого здiйснення контролю ефективностi ПР.
9.3. Метою проведення контролю ефективностi ПР є насамперед з'ясування таких питань:
1) чи сприяло застосування ПР отриманню очiкуваних результатiв?
ДАР здiйснює обробку даних про результати оцiнки ризику за ВМД i про результати застосування форм контролю пiд кутом зору обсягу заходiв, яких було вжито, та результатiв, яких досягнуто;
2) чи можна визнати досягнутi результати задовiльними?
Якщо ДАР виявив, що застосування ПР дало очiкуванi результати, то здiйснюється перевiрка: чи iснує ризик i надалi; чи слiд уживати заходiв у тому самому обсязi; чи слiд розширити коло заходiв;
3) чи можна вважати досягнутi результати незадовiльними?
Якщо застосування ПР не дало очiкуваних результатiв, то слiд проаналiзувати причини цього, перевiрити особливо ретельно: чи не були наданi вказiвки щодо застосування форм контролю неадекватними iндикаторам ризику; чи контрольнi пiдроздiли змогли застосувати форми контролю на практицi; чи не занадто неточним виявився ПР; чи не надто коротким був термiн його дiї. Пiсля проведення аналiзу слiд прийняти рiшення про застосування певних форм контролю чи про вiдмову вiд них.
9.4. Пiсля здiйснення контролю ефективностi ПР ДАР повинен унести цей ПР на розгляд Експертної комiсiї зi своїми пропозицiями:
1) залишити ПР чинним без змiн;
2) унести змiни до ПР;
3) припинити дiю ПР.
9.5. Якщо ПР залишається чинним без змiн або до нього вносяться змiни, то слiд призначити новий термiн здiйснення контролю ефективностi ПР.
9.6. Експертна комiсiя один раз на рiк переглядає всi чиннi ПР.
Начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | I.В. Жиляєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 16.08.06 N 694 |
Порядок
взаємодiї митних органiв, спецiалiзованих митних
установ та органiзацiй з Департаментом аналiзу
ризикiв та аудиту при пiдготовцi та опрацюваннi
пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок розроблено з метою реалiзацiї пункту 5 Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю, затвердженого наказом Держмитслужби України вiд 27.05.05 N 435 "Про затвердження Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю" (зi змiнами).
1.2. У цьому Порядку термiни вживаються в значеннях, що визначенi Митним кодексом України, законами України, Концепцiєю створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками, затвердженою наказом Держмитслужби України вiд 27.05.05 N 435 "Про затвердження Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками та Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю" (зi змiнами) (далi - Наказ), та iншими нормативно-правовими актами України.
2. Порядок взаємодiї
2.1. Митний орган чи спецiалiзована митна установа, органiзацiя, якi надають пропозицiї Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту (далi - Департамент) щодо розроблення профiлiв ризику (далi - структурний пiдроздiл), згiдно з пунктом 5 Положення про систему аналiзу й селекцiї факторiв ризику при визначеннi окремих форм митного контролю, затвердженого Наказом, надсилають їх щокварталу до 5 числа мiсяця, наступного за звiтним, електронною поштою до Департаменту iз зазначенням iндикаторiв ризику й можливих форм контролю.
2.2. За наявностi вiдомостей щодо ризику порушення законодавства України з питань митної справи й потреби їх термiнового вирiшення пропозицiї можуть надсилатися ранiше зазначеного строку.
2.3. Пропозицiї щодо розроблення профiлiв ризику слiд розподiляти за такими групами (посилаючися на вiдповiдну групу):
2.3.1. Ризики, пов'язанi з митним контролем i митним оформленням товарiв, що ввозяться на митну територiю України або вивозяться за її межi юридичними особами
Пропозицiї надаються за формою, наведеною в додатку до цього Порядку, i повиннi мiстити данi про: сфери ризику; суть проблеми (ризику); чинники, що спричинили виникнення ситуацiї, та iндикатори ризику, за якими можна вiдстежувати ризик порушення та запобiгати йому; форми контролю. До пропозицiй додається пояснювальна записка, у якiй наводяться конкретнi приклади iз зазначенням даних про товари групи ризику (групи прикриття), про суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (їх коди за ЄДРПОУ), про пункти пропуску, можливi (понесенi) збитки Державного бюджету тощо.
У супровiдному листi до пропозицiй зазначається, чи були повiдомленi регiональнi митницi, митницi про проблемну ситуацiю та чи були наданi їм вiдповiднi рекомендацiї.
Пiсля отримання пропозицiй Департамент протягом одного мiсяця здiйснює їх опрацювання та аналiз. Якщо iнформацiя, що мiститься в пропозицiях, носить термiновий характер, то Департамент здiйснює її опрацювання протягом семи робочих днiв, за результатами чого керiвництвом Департаменту приймається рiшення про доцiльнiсть (недоцiльнiсть) розроблення профiлю ризику.
У разi прийняття рiшення про недоцiльнiсть розроблення профiлю ризику Департамент протягом п'яти робочих днiв мотивовано iнформує про це структурний пiдроздiл - iнiцiатора розроблення профiлю ризику.
У разi прийняття рiшення про доцiльнiсть розроблення профiлю ризику Департамент протягом мiсяця розробляє профiль ризику, погоджує його зi структурним пiдроздiлом - iнiцiатором розроблення профiлю ризику та вносить цей профiль ризику на розгляд Експертної комiсiї iз застосування системи аналiзу та управлiння ризиками.
2.3.2. Ризики, пов'язанi з митним контролем та митним оформленням особистих речей, товарiв i транспортних засобiв, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територiю України й вивозяться з цiєї територiї (далi - товари громадян):
а) у разi здiйснення митного контролю та митного оформлення на умовах, установлених законодавством України для пiдприємств - юридичних осiб, тобто iз застосуванням вантажної митної декларацiї (далi - ВМД), взаємодiя здiйснюється в порядку, аналогiчному наведеному в пунктi 2.3.1 цього Порядку;
б) у разi здiйснення митного контролю та митного оформлення iз застосуванням митних декларацiй форм МД-1, МД-4, МД-7 тощо пропозицiї надаються в довiльнiй формi з чiтким розкриттям сутi проблеми (ризику), чинникiв, що спричинили виникнення ризику, i зазначенням заходiв його мiнiмiзацiї або запобiгання йому. У пояснювальнiй записцi до пропозицiй наводяться конкретнi приклади iз зазначенням даних про товари групи ризику (групи прикриття), прiзвищ громадян (їх iдентифiкацiйних кодiв), пунктiв пропуску (митниць), можливих (понесених) збиткiв Державного бюджету України тощо.
У супровiдному листi до пропозицiй зазначається, чи були повiдомленi регiональнi митницi, митницi про проблемну ситуацiю та чи були наданi їм вiдповiднi рекомендацiї.
2.3.3. Iншi ризики
До цiєї групи належать ризики, якi, на думку структурного пiдроздiлу, не можуть бути вiднесенi до груп, наведених у пiдпунктах 2.3.1 та 2.3.2 цього Порядку.
Пропозицiї надаються в довiльнiй формi з чiтким розкриттям сутi проблеми (ризику), чинникiв, що спричинили виникнення ризику, i зазначенням заходiв його мiнiмiзацiї або запобiгання йому. У пояснювальнiй записцi до пропозицiй наводяться конкретнi приклади iз зазначенням даних про товари групи ризику (групи прикриття), прiзвищ громадян (їх iдентифiкацiйних кодiв), пунктiв пропуску (митниць), можливих (понесених) збиткiв Державного бюджету України тощо.
У супровiдному листi до пропозицiй зазначається, чи були повiдомленi регiональнi митницi, митницi про проблемну ситуацiю та чи були наданi їм вiдповiднi рекомендацiї.
3. Прикiнцевi положення
3.1. З метою системного пiдходу до застосування системи аналiзу та управлiння ризиками в митнiй службi й пiдготовки тих проектiв листiв Держмитслужби України, департаментiв, управлiнь Держмитслужби України, спецiалiзованих митних установ, органiзацiй (далi - профiльнi департаменти та управлiння) на адресу митних органiв, що мiстять iнформацiю про проблемнi питання (сфери ризику) i конкретну область застосування таких листiв, критерiї, за якими слiд вiдбирати для контролю тi чи iншi об'єкти (iндикатори ризику), i вказiвки щодо застосування конкретних форм митного контролю чи iнших заходiв мiнiмiзацiї ризику, а також iнформацiю, за якою можна згiдно з визначенням профiлю ризику вiдповiдно до Концепцiї створення, упровадження i розвитку системи аналiзу та керування ризиками, затвердженої Наказом, створити профiлi ризику, профiльнi департаменти й управлiння повиннi надсилати до Департаменту пропозицiї для розроблення профiлiв ризику вiдповiдно до глави 2 цього Порядку.
3.2. Робота з узагальнення даних, отриманих у процесi розроблення профiлiв ризику та аналiзу зворотної iнформацiї про результати їх застосування, здiйснюється Департаментом систематично.
3.3. Департамент формує раз на квартал i направляє Головi Держмитслужби України збiрник аналiтичних матерiалiв, який мiстить узагальнену iнформацiю про наявнi ризики, проблеми та протирiччя, що призвели до виникнення цих ризикiв, оцiнку наслiдкiв їх дiї, можливi шляхи мiнiмiзацiї ризикiв чи шкоди вiд їх дiї.
Начальник Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | I.В.Жиляєв |
Додаток до Порядку взаємодiї митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй з Департаментом аналiзу ризикiв та аудиту при пiдготовцi та опрацюваннi пропозицiй щодо розроблення профiлiв ризику |
|
Форма |
Пропозицiї щодо розроблення профiлю ризику*
Пропонована коротка назва профiлю ризику:
Сфери ризику: | ||
Iндикатори ризику: | Назва iндикатора: | Значення iндикатора: |
Опис профiлю ризику: |
Загроза. Суть проблеми: | |
Протирiччя. Причини виникнення ризику: | |
Продовження додатка
Шкода. Оцiнка наслiдкiв ризику: | |
Уникнення загрози. Пропонованi заходи мiнiмiзацiї ризику: | |
Форми контролю: |
* Примiтка. Поля наведеної вище форми заповнюються з урахуванням таких особливостей:
1) у полi "Сфери ризику" зазначаються код та назва сфери ризику згiдно з Класифiкатором сфер ризику (додаток 6 до Порядку розроблення профiлiв ризику). Зазначення сфери ризику має на метi показати основнi напрями виникнення ризику;
2) поле "Iндикатори ризику" розподiляється на два пiдполя: "Назва iндикатора" i "Значення iндикатора". Кожен iндикатор ризику може мати кiлька значень чи певний дiапазон значень. Наприклад, iндикаторами ризику можуть виступати певнi коди товару згiдно з УКТЗЕД, країна походження товару, iншi данi, що мiстяться у ВМД, тощо. У цьому ж полi зазначаються за наявностi винятки з iндикаторiв ризику - уточнення, за яких обставин iндикатори не враховуються. Це поле повинно бути точно й чiтко заповнене, оскiльки вiдхилення вiд описуваних у ньому параметрiв дають можливiсть здiйснювати вiдбiр об'єкта контролю. Якщо важко визначити назву iндикатора ризику (наприклад, iндикатором виступає складна умова тощо), то слiд навести словесний опис цього iндикатора в довiльному виглядi;
3) у полi "Загроза. Суть проблеми" слiд розкрити суть проблеми: описати саму проблему, її поточний стан, навести данi про виклики, уточнити при потребi опис iндикаторiв ризику. Навести в додатках до пропозицiй статистичнi, аналiтичнi матерiали з цього питання (за наявностi);
4) у полi "Протирiччя. Причини виникнення ризику" слiд зазначити чинники, що спричинили виникнення проблеми (наприклад, конкретнi колiзiї в законодавствi; заходи тарифного та нетарифного регулювання, застосовуванi до конкретних товарiв: високу ставку мита, заборони чи обмеження тощо; iнтереси суб'єктiв ЗЕД; iншi обставини);
5) у полi "Шкода. Оцiнка наслiдкiв ризику" наводиться оцiнка структурним пiдроздiлом описаного ризику (який вплив може мати наявнiсть цiєї проблеми на наповнення Держбюджету, на стан митної безпеки держави чи безпеки населення; якi можливi наслiдки ризику), можливої шкоди, що пiдтверджується аналiтичними розрахунками;
6) у полi "Уникнення загрози. Пропонованi заходи з мiнiмiзацiї ризику" зазначаються заходи (унесення змiн до нормативно-правових актiв, що визначають порядок здiйснення митного контролю та митного оформлення чи регулюють iншу галузь економiки, тощо), якi, на думку структурного пiдроздiлу, можна здiйснити для зменшення цього ризику, усунення причини його виникнення чи з метою мiнiмiзацiї можливої шкоди, а також обґрунтування пропонованих форм контролю;
7) поле "Форми контролю" мiстить перелiк форм контролю й потребує заповнення двох пiдполiв для кожної з цих форм: "Код митної процедури" (код за Класифiкатором форм контролю, наведеним у додатку 1 до Порядку розроблення профiлiв ризику) i "Вид митної процедури" (обов'язкова чи необов'язкова).
Додаток 1 до Порядку розроблення профiлiв ризику (у редакцiї наказу Державної митної служби України вiд 30 березня 2007 р. N 275) |
Класифiкатор форм контролю, якi використовуються при розробленнi та застосуваннi профiлiв ризику
Код форми контролю | Назва форми контролю | Код митної процедури | Назва форми контролю. Назва митної процедури |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Перевiрка документiв та вiдомостей | 101 | Перевiрка документiв та вiдомостей. Контроль за правильнiстю визначення митної вартостi iз залученням фахiвцiв вiдповiдного спецiалiзованого пiдроздiлу митного органу |
102 | Перевiрка документiв та вiдомостей. Контроль за правильнiстю визначення коду товару згiдно з УКТ ЗЕД iз залученням фахiвцiв вiдповiдного спецiалiзованого пiдроздiлу митного органу | ||
103 | Перевiрка документiв та вiдомостей. Контроль за правильнiстю визначення країни походження товару iз залученням фахiвцiв вiдповiдного спецiалiзованого пiдроздiлу митного органу | ||
2 | Митний огляд | 201 | Митний огляд. Контроль вiдповiдностi кiлькостi та опису товарiв i транспортних засобiв даним, зазначеним у товаросупровiдних документах |
202 | Митний огляд. Контроль за правильнiстю визначення країни походження товарiв | ||
203 | Митний огляд. Контроль за правильнiстю визначення митної вартостi iз залученням фахiвцiв вiдповiдного спецiалiзованого пiдроздiлу митного органу | ||
204 | Митний огляд. Контроль за правильнiстю визначення коду товару згiдно з УКТ ЗЕД iз залученням фахiвцiв вiдповiдного спецiалiзованого пiдроздiлу митного органу | ||
205 | Митний огляд. Контроль вiдповiдностi кiлькостi та опису товарiв i транспортних засобiв даним, зазначеним у товаросупровiдних документах, iз залученням фахiвцiв пiдроздiлу боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил | ||
206 | Митний огляд. Контроль за правильнiстю визначення країни походження товарiв iз залученням фахiвцiв вiдповiдного спецiалiзованого пiдроздiлу митного органу | ||
207 | Митний огляд. Контроль за товарами, що мiстять об'єкти права iнтелектуальної власностi, iз залученням вiдповiдних фахiвцiв митного органу | ||
3 | Облiк товарiв i ТЗ | 301 | Перевiрка правильностi облiку товарiв i транспортних засобiв за окремими ознаками |
5 | Перевiрка системи звiтностi та облiку товарiв | 501 | Перевiрка системи звiтностi та облiку товарiв на пiдприємствах - учасниках ЗЕД посадовими особами митного органу |
502 | Перевiрка системи звiтностi та облiку товарiв на пiдприємствах - учасниках ЗЕД посадовими особами митного органу iз залученням представникiв податкових органiв | ||
503 | Перевiрка системи звiтностi та облiку товарiв на пiдприємствах - учасниках ЗЕД посадовими особами митного органу iз залученням посадових осiб вiддiлу контролю службової дiяльностi митних органiв та аудиту Департаменту аналiзу ризикiв та аудиту | ||
7 | Iншi форми контролю та способи їх реалiзацiї | 701 | Перевiрка правильностi визначення митної вартостi на пiдставi документiв, виданих країною експорту |
702 | Iдентифiкацiя товарiв i транспортних засобiв шляхом здiйснення цифрової фотозйомки (реєстрацiйний номер, митне забезпечення на транспортному засобi, характернi особливостi товару) | ||
703 | Перевiрка правильностi визначення коду товару згiдно з УКТ ЗЕД iз залученням фахiвцiв з лабораторних дослiджень та експертної роботи вiдповiдних пiдроздiлiв у митнiй службi | ||
704 | Експертна оцiнка вартостi товару iз залученням фахiвцiв з лабораторних дослiджень та експертної роботи вiдповiдних пiдроздiлiв у митнiй службi | ||
705 | Перевiрка правильностi визначення митної вартостi товару. Iнiцiювання запиту до митного органу iншої країни щодо пiдтвердження вартостi товару (фактурної чи контрактної), заявленої декларантом | ||
706 | Перевiрка факту перемiщення товарiв i транспортних засобiв через кордон сумiжної країни. Iнiцiювання запиту до митного органу сумiжної країни | ||
707 | Перевiрка iнформацiї про контрагента українського суб'єкта ЗЕД. Iнiцiювання запиту до митного органу iншої країни | ||
708 | Звiрення даних про товар i його кiлькiсть (опис, вага тощо). Iнiцiювання запиту до митного органу iншої країни | ||
709 | Верифiкацiя сертифiката про походження товару. Iнiцiювання запиту до вiдповiдного органу iноземної країни, уповноваженого на видачу сертифiкатiв про походження товару | ||
710 | Спiльний з представниками ДПА контроль товарiв, що експортуються | ||
711 | Застосування технiчних засобiв митного контролю | ||
712 | Застосування ваговимiрювальних пристроїв | ||
713 | Застосування рентгенапаратури | ||
714 | Повiдомлення органу ДПА за мiсцем реєстрацiї суб'єкта ЗЕД про здiйснену зовнiшньоекономiчну операцiю |
(додаток 1 у редакцiї наказу Державної митної служби України вiд 30.03.2007р. N 275) |
Додаток 2 до Порядку розроблення профiлiв ризику |
Форма паспорта профiлю ризику
Зображення має графiчний вигляд. Не наводиться.
Додаток 3 до Порядку розроблення профiлiв ризику |
|
Форма |
Аналiтична довiдка до профiлю ризику
Опис ПР: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Додаток 4 до Порядку розроблення профiлiв ризику |
Класифiкатор порушень, якi враховуються при формуваннi негативної iсторiї профiлю ризику
Вид порушення | Вид причини вiдмови в митному оформленнi | ||
Код | Назва | Код | Опис |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Помилки | 0101 | Помилки в оформленнi ВМД |
1 | Помилки | 0102 | Не подано всi необхiднi документи |
1 | Помилки | 0103 | Вiдсутнiсть попередньої оплати |
2 | Заниження чи завищення митної вартостi | 0201 | Заниження митної вартостi при iмпортi |
2 | Заниження чи завищення митної вартостi | 0202 | Завищення митної вартостi при експортi |
3 | Неправильна класифiкацiя | 0301 | Не могла призвести до зменшення платежiв |
3 | Неправильна класифiкацiя | 0302 | Могла призвести до зменшення платежiв |
3 | Неправильна класифiкацiя | 0303 | Могла призвести до ухилення вiд застосування заходiв нетарифного регулювання |
4 | Невiдповiднiсть кiлькостi товарiв заявленим | 0402 | Могла призвести до зменшення платежiв |
4 | Невiдповiднiсть кiлькостi товарiв заявленим | 0403 | Могла призвести до ухилення вiд застосування заходiв нетарифного регулювання |
5 | Невiдповiднiсть опису товарiв заявленим | 0501 | Не могла призвести до зменшення платежiв |
5 | Невiдповiднiсть опису товарiв заявленим | 0502 | Могла призвести до зменшення платежiв |
5 | Невiдповiднiсть опису товарiв заявленим | 0503 | Могла призвести до ухилення вiд застосування заходiв нетарифного регулювання |
6 | Недекларування товарiв | 0602 | Могло призвести до зменшення платежiв |
6 | Недекларування товарiв | 0603 | Могло призвести до ухилення вiд застосування заходiв нетарифного регулювання |
7 | Неправильнi данi про країну походження товарiв | 0701 | Не могли призвести до зменшення платежiв |
7 | Неправильнi данi про країну походження товарiв | 0702 | Могли призвести до зменшення платежiв |
7 | Неправильнi данi про країну походження товарiв | 0703 | Могли призвести до ухилення вiд застосування заходiв нетарифного регулювання |
8 | Незаконне перемiщення | 0801 | Наркотичних засобiв, психотропних речовин |
8 | Незаконне перемiщення | 0802 | Зброї та боєприпасiв |
8 | Незаконне перемiщення | 0803 | Отруйних, радiоактивних або вибухових речовин |
8 | Незаконне перемiщення | 0804 | Iсторичних i культурних цiнностей |
9 | Порушення прав iнтелектуальної власностi | 0901 | Порушення порядку перемiщення об'єктiв iнтелектуальної власностi |
10 | Iнше | 1001 | Затримки у зв'язку з потребою проведення додаткової перевiрки |
Додаток 5 до Порядку розроблення профiлiв ризику |
Класифiкатор структурних пiдроздiлiв, задiяних у розробленнi профiлiв ризику
Цифровий код | Найменування структурного пiдроздiлу |
---|---|
1 | Департамент аналiзу ризикiв та аудиту |
2 | Департамент iнформацiйних технологiй та митної статистики |
3 | Департамент митної статистики |
4 | Департамент митних платежiв |
5 | Управлiння митно-тарифного регулювання |
6 | Управлiння митної вартостi |
7 | Департамент заходiв торговельної полiтики |
8 | Центральне митне управлiння лабораторних дослiджень та експертної роботи |
9 | Департамент органiзацiї митного контролю |
10 | Департамент декларування та митних режимiв |
11 | Управлiння контролю за перемiщенням вантажiв |
12 | Юридичний департамент |
13 | Департамент органiзацiї боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил |
14 | Департамент кадрової роботи |
15 | Департамент внутрiшньої безпеки |
16 | Департамент органiзацiї дiяльностi Голови Служби |
17 | Управлiння дослiджень та стратегiчного розвитку |
18 | Управлiння справами |
19 | Департамент мiжнародного митного спiвробiтництва |
20 | Фiнансово-економiчне управлiння |
21 | Управлiння бухгалтерського облiку та звiтностi |
22 | Контрольно-ревiзiйний вiддiл |
23 | Київський центр пiдвищення квалiфiкацiї та перепiдготовки кадрiв |
24 | Хмельницький центр пiдвищення квалiфiкацiї та перепiдготовки кадрiв |
25 | Академiя митної служби україни |
26 | Регiональнi митницi, митницi |
Додаток 6 до Порядку розроблення профiлiв ризику |
Класифiкатор сфер ризику
Роздiл | Код | Назва сфери ризику |
---|---|---|
1. Митний режим | 101 | Iмпорт |
102 | Реiмпорт | |
103 | Експорт | |
104 | Реекспорт | |
105 | Транзит | |
106 | Тимчасове ввезення (вивезення) | |
107 | Митний склад | |
108 | Спецiальна митна зона | |
109 | Магазин безмитної торгiвлi | |
110 | Переробка на митнiй територiї України | |
111 | Переробка за межами митної територiї України | |
112 | Знищення або руйнування | |
113 | Вiдмова на користь держави | |
2. Можливий характер порушення | 201 | Неправильна класифiкацiя товару |
202 | Неправдивi данi про походження товару | |
203 | Заниження/завищення митної вартостi товару | |
204 | Недекларування товару | |
205 | Контрабанда/приховування вiд митного контролю | |
3. Можлива мета порушення | 301 | Уникнення сплати/зменшення розмiру ввiзного мита |
302 | Уникнення сплати/зменшення розмiру вивiзного мита | |
303 | Уникнення сплати особливого виду мита (антидемпiнгового, спецiального, компенсацiйного) | |
304 | Вiдшкодування ПДВ | |
305 | Уникнення сплати акцизного збору | |
306 | Використання митних пiльг | |
307 | Уникнення нетарифних обмежень | |
4. Вид товару, стосовно якого може бути вчинене порушення | 401 | Товари сiльськогосподарського виробництва |
402 | Метали та брухт | |
403 | Товари, якi мiстять об'єкти права iнтелектуальної власностi | |
404 | Отруйнi, радiоактивнi, вибуховi речовини, небезпечнi вiдходи | |
405 | Наркотичнi засоби, психотропнi речовини | |
406 | Зброя та боєприпаси | |
407 | Iсторичнi та культурнi цiнностi | |
408 | Мiжнародна торгiвля дикими видами тварин та рослин, що перебувають пiд загрозою зникнення |