УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про порядок пiдготовки та внесення проектiв актiв Президента України
1. Затвердити Положення про порядок пiдготовки та внесення проектiв актiв Президента України.
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
Указ Президента України вiд 20 серпня 1993 року N 346 "Про порядок пiдготовки i внесення актiв Президента України";
Указ Президента України вiд 13 жовтня 1993 року N 454 "Про внесення змiн до Положення про порядок пiдготовки i внесення проектiв указiв i розпоряджень Президента України та про порядок набрання чинностi цими актами";
Указ Президента України вiд 10 вересня 1994 року N 512 "Про внесення змiн i доповнень до Положення про порядок пiдготовки i внесення проектiв указiв i розпоряджень Президента України";
пункт 11 змiн, що вносяться до актiв Президента України, затверджених Указом Президента України вiд 27 сiчня 1999 року N 70 "Про змiни та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких актiв Президента України";
Указ Президента України вiд 26 сiчня 2002 року N 74 "Про внесення змiн до деяких указiв Президента України";
Указ Президента України вiд 17 квiтня 2002 року N 346 "Про внесення змiни до Указу Президента України вiд 20 серпня 1993 року N 346";
Указ Президента України вiд 27 травня 2003 року N 443 "Про внесення змiни до Указу Президента України вiд 20 серпня 1993 року N 346";
пункт 2 змiн, що вносяться до указiв Президента України, затверджених Указом Президента України вiд 5 березня 2004 року N 280 "Про внесення змiн та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України";
Указ Президента України вiд 21 квiтня 2005 року N 703 "Про внесення змiни до Указу Президента України вiд 20 серпня 1993 року N 346".
3. Цей Указ набирає чинностi з дня опублiкування.
Президент України | В.ЮЩЕНКО |
м. Київ
15 листопада 2006 року
N 970/2006
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 15 листопада 2006 року N 970/2006 |
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок пiдготовки та внесення проектiв актiв
Президента України
1. Це Положення визначає вимоги щодо порядку пiдготовки та внесення на розгляд глави держави проектiв актiв Президента України - указiв i розпоряджень.
2. У випадках, коли вимоги щодо пiдготовки, внесення проектiв актiв Президента України визначено законами України, такi проекти готуються та вносяться вiдповiдно до законiв України та з урахуванням вимог, передбачених цим Положенням.
3. Указами Президента України оформляються прийнятi Президентом України на основi та на виконання Конституцiї i законiв України рiшення про:
1) призначення та звiльнення глав дипломатичних представництв України в iнших державах i при мiжнародних органiзацiях;
2) призначення всеукраїнського референдуму щодо змiн Конституцiї України, проголошення всеукраїнського референдуму за народною iнiцiативою;
3) призначення позачергових виборiв до Верховної Ради України;
4) припинення повноважень Верховної Ради України;
5) призначення на посаду та звiльнення з посади Генерального прокурора України;
6) призначення на посади та звiльнення з посад членiв Ради Нацiонального банку України;
7) призначення на посади та звiльнення з посад членiв Нацiональної ради України з питань телебачення i радiомовлення;
8) зупинення дiї актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв Верховної Ради Автономної Республiки Крим;
9) скасування актiв Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, рiшень голiв мiсцевих державних адмiнiстрацiй;
10) призначення на посади та звiльнення з посад вищого командування Збройних Сил України, iнших вiйськових формувань;
11) використання Збройних Сил України та iнших вiйськових формувань у разi збройної агресiї проти України;
12) загальну або часткову мобiлiзацiю, введення воєнного стану в Українi або в окремих її мiсцевостях;
13) введення в Українi або в окремих її мiсцевостях надзвичайного стану, оголошення окремих мiсцевостей України зонами надзвичайної екологiчної ситуацiї;
14) призначення на посади та звiльнення з посад суддiв Конституцiйного Суду України;
15) утворення, лiквiдацiю судiв, визначення кiлькостi суддiв у судах;
16) присвоєння вищих вiйськових звань, вищих дипломатичних рангiв та iнших вищих спецiальних звань i класних чинiв;
17) нагородження державними нагородами; встановлення президентських вiдзнак та нагородження ними;
18) прийняття до громадянства України та припинення громадянства України, надання притулку в Українi;
19) помилування;
20) створення консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв i служб, їх лiквiдацiю, реорганiзацiю;
21) призначення на посади та звiльнення з посад голiв обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй, їх вiдставку;
22) перше призначення на посаду професiйного суддi, звiльнення з посади професiйного суддi протягом п'яти рокiв пiсля першого призначення; переведення суддiв, призначення та звiльнення з адмiнiстративних посад у судах;
23) призначення, припинення повноважень членiв Вищої ради юстицiї;
24) призначення на посади та звiльнення з посад Глави Секретарiату Президента України, перших заступникiв Глави Секретарiату Президента України, заступникiв Глави Секретарiату Президента України, Представника Президента України у Верховнiй Радi України, Представника Президента України у Кабiнетi Мiнiстрiв України, Представника Президента України у Конституцiйному Судi України, Прес-секретаря Президента України, радникiв Президента України;
25) введення в дiю рiшень Ради нацiональної безпеки i оборони України;
26) формування персонального складу Ради нацiональної безпеки i оборони України;
27) надання доручень Кабiнету Мiнiстрiв України;
28) утворення Представництва Президента України в Автономнiй Республiцi Крим, призначення на посаду та звiльнення з посади Постiйного Представника Президента України в Автономнiй Республiцi Крим;
29) внесення змiн до указiв Президента України, визнання такими, що втратили чиннiсть, указiв Президента України, офiцiйне тлумачення актiв Президента України.
Указами Президента України оформляються також iншi рiшення, виданi на основi та на виконання Конституцiї i законiв України, якщо хоча б одне з положень рiшення розраховано на постiйну або багаторазову дiю (має нормативний характер) або належить до таких, що оформляються указами Президента України згiдно з цим пунктом, а також рiшення, прийняття яких у формi указу передбачено законами України та указами Президента України.
4. Розпорядженнями Президента України оформляються прийнятi Президентом України на основi та на виконання Конституцiї i законiв України рiшення про:
1) надання доручень, рекомендацiй щодо здiйснення заходiв, розгляду, вирiшення питань (крiм рiшень, якi згiдно з пунктом 3 цього Положення оформляються указами);
2) проведення переговорiв, пiдписання мiжнародних договорiв України, надання повноважень на ведення переговорiв, на пiдписання мiжнародних договорiв України, вiдповiдних директив делегацiї чи представниковi України;
3) оперативнi, органiзацiйнi i кадровi питання (крiм рiшень, якi згiдно з пунктом 3 цього Положення оформляються указами);
4) призначення на посади та звiльнення з посад помiчникiв, референтiв Президента України;
5) внесення змiн до розпоряджень Президента України, визнання такими, що втратили чиннiсть, розпоряджень Президента України;
6) винесення на обговорення громадськостi проектiв законiв, якi передбачаються для внесення Президентом України на розгляд Верховної Ради України, проектiв актiв Президента України.
Розпорядженнями Президента України оформляються також iншi рiшення, прийняття яких у формi розпорядження передбачено законами України, актами Президента України.
5. Проекти актiв Президента України вносять:
Кабiнет Мiнiстрiв України;
Рада мiнiстрiв Автономної Республiки Крим;
Глава Секретарiату Президента України, його першi заступники та заступники;
Секретар Ради нацiональної безпеки i оборони України;
радники Президента України;
консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи i служби, утворенi Президентом України.
У випадках, передбачених Конституцiєю та законами України, актами i дорученнями Президента України, проекти актiв Президента України вносять iншi суб'єкти.
Мiнiстерства, iншi центральнi органи виконавчої влади України вносять проекти актiв Президента України через Кабiнет Мiнiстрiв України, крiм випадкiв, передбачених законами України, актами i дорученнями Президента України.
Структурнi пiдроздiли Секретарiату Президента України вносять проекти актiв через Главу Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - через Першого заступника, заступника Глави Секретарiату Президента України).
6. У разi надходження на iм'я Президента України, адресу Секретарiату Президента України звернень вiд громадян, пiдприємств, установ, органiзацiй, мiсцевих державних адмiнiстрацiй, органiв мiсцевого самоврядування, народних депутатiв України з пропозицiями щодо видання актiв Президента України такi пропозицiї розглядаються в установленому порядку. За результатами їх розгляду Секретарiатом Президента України, а за дорученням Президента України - iншими суб'єктами здiйснюється в разi необхiдностi пiдготовка проекту акта Президента України та внесення його в установленому порядку.
7. Проекти актiв Президента України, якi вносяться, мають вiдповiдати Конституцiї i законам України, узгоджуватися з ранiше прийнятими актами Президента України, вiдповiдати мiжнародним зобов'язанням України та acquis communautaire.
8. Проект акта Президента України вноситься на паперовому носiї разом iз його електронною копiєю, а також iз супровiдним листом, пояснювальною запискою, довiдковими та аналiтичними матерiалами, довiдкою про погодження проекту (iз зазначенням посадових осiб, з якими погоджено проект акта), якщо iнше не передбачено законами України, актами Президента України.
Пояснювальна записка до проекту акта Президента України має мiстити обгрунтування необхiдностi видання акта, посилання на норми Конституцiї ( 254к/96-ВР ), законiв України, на основi i на виконання яких пропонується видання вiдповiдного акта Президента України, характеристику його основних положень, iнформацiю про нормативно-правове регулювання вiдповiдного питання, прогноз очiкуваних полiтичних, соцiально-економiчних, правових наслiдкiв його виконання, а також iнформацiю про вплив видання акта Президента України на видаткову, доходну частину державного бюджету.
У разi внесення проекту акта Президента України, виконання якого впливає на видаткову, доходну частину державного бюджету, разом iз проектом такого акта має бути подано фiнансово-економiчне обгрунтування можливих витрат iз зазначенням джерел їх покриття.
Якщо виконання акта Президента України, проект якого вноситься, не впливатиме на видаткову, доходну частину державного бюджету, про це зазначається у пояснювальнiй записцi до проекту.
До проектiв указiв, що за предметом правового регулювання належать до сфер, правовiдносини в яких регулюються правом Європейського Союзу, додається експертний висновок Мiнiстерства юстицiї України щодо вiдповiдностi проекту acquis communautaire. У разi коли за експертним висновком Мiнiстерства юстицiї України проект указу не вiдповiдає acquis communautaire, до проекту додається обгрунтування необхiдностi видання такого акта без урахування acquis communautaire, а в самому проектi має бути чiтко визначено строк дiї указу.
9. Проекти актiв Президента України мають бути завiзованi зазначеними у пунктi 5 цього Положення посадовими особами, керiвниками органiв, якi вносять проекти актiв.
10. Проекти актiв Президента України, що вносяться Кабiнетом Мiнiстрiв України, мають бути:
завiзованi Прем'єр-мiнiстром України (у разi його вiдсутностi - Першим вiце-прем'єр-мiнiстром України чи вiдповiдним Вiце-прем'єр-мiнiстром України), а також мiнiстрами (у разi їх вiдсутностi - заступниками мiнiстрiв), керiвниками центральних органiв виконавчої влади, до компетенцiї яких належать питання, що пропонуються до вирiшення проектом акта Президента України;
погодженi з Мiнiстерством юстицiї України - якщо вони мають нормативний характер;
погодженi з Мiнiстерством фiнансiв України - якщо їх видання впливає на видаткову, доходну частину державного бюджету.
Довiдка про погодження проекту акта Президента України, що подається Кабiнетом Мiнiстрiв України, має бути пiдписана Мiнiстром Кабiнету Мiнiстрiв України (у разi його вiдсутностi - першим заступником, заступником Мiнiстра Кабiнету Мiнiстрiв України).
Проект акта Президента України, внесений Кабiнетом Мiнiстрiв України, може бути вiдкликаний до його пiдписання Президентом України за письмовим зверненням Прем'єр-мiнiстра України (у разi його вiдсутностi - Першого вiце-прем'єр-мiнiстра України чи вiдповiдного Вiце-прем'єр-мiнiстра України) iз зазначенням причин вiдкликання.
Проект акта Президента України, внесений Кабiнетом Мiнiстрiв України на виконання акта Президента України, може бути вiдкликаний у порядку, передбаченому абзацом шостим цього пункту, лише за згодою Президента України.
У разi якщо проекти актiв Президента України вiдповiдно до законiв, актiв i доручень Президента України вносяться мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади України, такi проекти мають бути погодженi вiдповiдно до абзацiв третього - четвертого цього пункту.
11. Внесенi проекти актiв Президента України реєструються та опрацьовуються в Секретарiатi Президента України в порядку, що затверджується Главою Секретарiату Президента України. При цьому для опрацювання проектiв актiв Президента України з кадрових питань за рiшенням Глави Секретарiату Президента України може утворюватися вiдповiдна комiсiя.
Внесенi проекти актiв Президента України опрацьовуються в Секретарiатi Президента України протягом тридцяти календарних днiв, а проекти, що мають термiновий характер, - у визначенi Главою Секретарiату Президента України, його Першим заступником, заступником строки.
У разi потреби строки, передбаченi в абзацi другому цього пункту, можуть бути продовженi Главою Секретарiату Президента України, Першим заступником, заступником Глави Секретарiату Президента України.
12. Якщо пiд час опрацювання внесеного проекту акта Президента України в Секретарiатi Президента України виникли розбiжностi з його розробниками, щодо яких не досягнуто згоди, Глава Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - Перший заступник, заступник Глави Секретарiату Президента України) доповiдає про них Президентовi України.
13. Внесенi Кабiнетом Мiнiстрiв України проекти актiв Президента України, що у процесi опрацювання в Секретарiатi Президента України зазнали змiн концептуального характеру, за рiшенням Глави Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - Першого заступника, заступника Глави Секретарiату Президента України) можуть бути надiсланi Кабiнету Мiнiстрiв України для погодження в установленому порядку.
Внесенi iншими суб'єктами проекти актiв Президента України, якими пропонується вирiшити питання, що пов'язанi з компетенцiєю Кабiнету Мiнiстрiв України, також можуть бути надiсланi за рiшенням Глави Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - Першого заступника, заступника Глави Секретарiату Президента України) для погодження до Кабiнету Мiнiстрiв України.
У разi якщо Кабiнетом Мiнiстрiв України не погоджено надiсланий вiдповiдно до абзацiв першого чи другого цього пункту для погодження проект акта Президента України, Глава Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - Перший заступник, заступник Глави Секретарiату Президента України) доповiдає про це Президентовi України. Про прийняте Президентом України щодо такого проекту рiшення Глава Секретарiату Президента України, Перший заступник, заступник Глави Секретарiату Президента України iнформує Кабiнет Мiнiстрiв України.
14. Проекти актiв Президента України, якi передбачають вирiшення важливих питань загальнодержавного значення, пов'язанi з реалiзацiєю прав i свобод людини i громадянина, за рiшенням Президента України можуть бути винесенi на обговорення громадськостi.
15. Проекти актiв Президента України, пiдготовленi та внесенi з порушенням вимог, передбачених законами України, актами Президента України, цим Положенням, а також такi, що викликають зауваження концептуального характеру, може бути повернуто за рiшенням Глави Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - Першого заступника, заступника Глави Секретарiату Президента України) суб'єктам, якi їх внесли.
16. Опрацьованi в Секретарiатi Президента України проекти актiв мають бути завiзованi: Главою Секретарiату Президента України, Першим заступником та заступником Глави Секретарiату Президента України, до компетенцiї яких належить питання, що пропонується до вирiшення проектом акта Президента України, а також керiвниками структурних пiдроздiлiв Секретарiату Президента України, що здiйснювали опрацювання проекту акта, а проекти актiв з питань нацiональної безпеки та оборони - i Секретарем Ради нацiональної безпеки i оборони України.
Керiвник структурного пiдроздiлу Секретарiату Президента України, на який покладено правове забезпечення дiяльностi Президента України, вiзує кожну сторiнку проектiв актiв Президента України, крiм проектiв указiв з питань нагородження, громадянства, помилування.
17. Проекти актiв подаються на пiдпис Президентовi України Главою Секретарiату Президента України (у разi його вiдсутностi - Першим заступником, заступником Глави Секретарiату Президента України).
18. У разi якщо Президент України вiдхилив проект акта, такий проект повертається у триденний строк суб'єкту, який його вносив.
Якщо Президентом України висловлено зауваження до поданого на пiдпис проекту акта, такий акт доопрацьовується в Секретарiатi Президента України, погоджується, вiзується в установленому цим Положенням порядку та повторно подається на пiдпис Президентовi України.
Глава Секретарiату Президента України | В.БАЛОГА |