Перейти к основному содержанию

  • УКР
  • РУС

 logo

Четверг, Июнь 26, 2025 - 06:06
  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют
  • Единое окно для международной торговли
  • Партнеры
  • О компании
  • Контакты

Вы здесь

Главная

МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ

вiд 10.04.2007 р. N 24-24-72

 

Державнiй митнiй службi


     Мiнiстерство юстицiї за результатами розгляду листiв управлiння Служби безпеки у Донецькiй областi вiд 13 лютого 2007 року N 56/3/2-201нс та вiд 15 березня 2007 року N 56/3/2-409нт щодо нарахування та сплати податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) у разi реалiзацiї товарiв, вiд яких власник вiдмовився на користь держави, повiдомляє таке.

     Вiдповiдно до статтi 246 Митного кодексу України вiдмова на користь держави - це митний режим, вiдповiдно до якого власник вiдмовляється вiд товарiв, що перебувають пiд митним контролем, без будь-яких умов на свою користь. У режимi вiдмови на користь держави на товари не нараховуються i не справляються податки i збори, а також не застосовуються заходи нетарифного регулювання.

     Вiдмова вiд товарiв на користь держави допускається з дозволу митного органу, який видається у порядку, що встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв.

     Частинами четвертою - шостою статтi 172 Митного кодексу України встановлено, що товари, вiд яких власник вiдмовився на користь держави, пiдлягають реалiзацiї, а у випадках, передбачених законом, - безоплатнiй передачi у володiння i користування або знищенню у строки, встановленi законом.

     Товари i транспортнi засоби, зазначенi у частинах першiй - четвертiй цiєї статтi, реалiзуються на митних аукцiонах, товарних бiржах або через пiдприємства торгiвлi в порядку, встановленому законодавством.

     Реалiзацiя здiйснюється з нарахуванням усiх податкiв i зборiв, що пiдлягають сплатi при перемiщеннi зазначених товарiв, транспортних засобiв через митний кордон України, за ставками, чинними на день реалiзацiї, якщо такi податки i збори не були попередньо сплаченi.

     При цьому вiдповiдно до статтi 173 Митного кодексу України митнi аукцiони органiзуються у порядку, що встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Так, Кабiнет Мiнiстрiв постановою вiд 26 квiтня 2003 року N 607 затвердив Порядок органiзацiї митних аукцiонiв, реалiзацiї товарiв i транспортних засобiв на митних аукцiонах, товарних бiржах або через пiдприємства торгiвлi, а також розпорядження окремими видами товарiв, що не пiдлягають реалiзацiї (далi - Порядок), який зокрема визначає процедуру реалiзацiї на митних аукцiонах, товарних бiржах або через пiдприємства торгiвлi товарiв i транспортних засобiв, що перейшли у власнiсть держави, механiзм оцiнки та уцiнки таких товарiв i розрахункiв за реалiзованi товари.

     Вiдповiдно до пункту 3 Порядку лот - це одиниця товару, що виставляється для продажу на митному аукцiонi, або партiя аукцiонних товарiв, що пропонується для продажу як одне цiле. Стартова цiна лота - це цiна, яка формується виходячи з цiни аукцiонних товарiв (крiм випадкiв, коли оцiнка проводиться за регульованими цiнами) i до якої входять суми податкiв i зборiв, що пiдлягають сплатi пiд час перемiщення цих товарiв через митний кордон України, за ставками, що дiють на день реалiзацiї, якщо такi податки i збори не були попередньо сплаченi з урахуванням витрат на пiдготовку та проведення аукцiону.

     Проте листом Державної митної служби вiд 30 червня 2004 року N 25/4-14-34/8189-ЕП "Про реалiзацiю товарiв" встановлено, що у разi здiйснення реалiзацiї товарiв, що перейшли у власнiсть держави внаслiдок вiдмови власника на користь держави, податки та збори не справляються. Це не узгоджується iз вищевказаними нормами Митного кодексу України та Порядку i за своєю суттю є новою правовою нормою.

     Разом з цим наголошуємо, що законодавство України з питань митної справи складається з Конституцiї України, Митного кодексу України, законiв України та iнших нормативно-правових актiв з питань митної справи, виданих на основi та на виконання Конституцiї України, цього Кодексу та законiв України (стаття 7 Митного кодексу України). Листи не є нормативно-правовими актами, вони носять лише роз'яснювальний, iнформацiйний характер.

     При цьому слiд зазначити, що правовi норми можуть бути викладенi лише у нормативно-правовому актi, затвердженому вiдповiдним розпорядчим документом, погодженому iз заiнтересованими органами та зареєстрованому у Мiнiстерствi юстицiї в порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацiю.

     Враховуючи все викладене вище, лист Державної митної служби вiд 30 червня 2004 року N 25/4-14-34/8189-ЕП "Про реалiзацiю товарiв" пiдлягає вiдкликанню з мiсць застосування. Про зазначене просимо повiдомити Мiнiстерство юстицiї у термiн до 28 квiтня 2007 року.

Заступник Мiнiстра Л. М. Горбунова

Основное меню

  • Главная
  • Программное обеспечение
  • Загрузка
  • Форум
  • Курсы валют

Навигатор ВЭД

  • База документов
  • Каталог документов
  • Подборка документов
  • Украинская классификация товаров ВЭД
  • Единый список товаров двойного назначения
  • Классификационные решения ГТСУ
  • Средняя расчетная стоимость товаров согласно УКТВЭД
  • Справка по товару УКТВЭД
  • Таможенный калькулятор
  • Таможенный калькулятор для граждан (M16)
  • Расчет импорта автомобиля

Информационная поддержка

  • Электронное декларирование
  • NCTS Фаза 5
  • Единое окно для международной торговли
  • Время ожидания в пунктах пропуска
  • Проверить ГТД
  • Таможенный кодекс Украины
  • Кодексы Украины
  • Справочные материалы
  • Архив новостей
  • Обсуждение законопроектов
  • Удаленный контроль ГТД
  • Перечень тестовых заданий
  • Часто задаваемые вопросы
  • Реклама на сайте
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены.
Поддержка: support@qdpro.com.ua