ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
15.07.08 | N 14/922-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць (до уваги вiддiлiв митних платежiв) |
Щодо окремих питань з визначення країни
походження автотранспортних засобiв
У зв'язку iз запитами митниць надаємо методичнi рекомендацiї з визначення країни походження автотранспортних засобiв.
Преференцiйне походження.
Країни СНД.
Згiдно з Додатком 1 до Правил визначення країни походження товарiв вiд 30.11.00 (далi - Правила) автотранспортнi засоби (коди 8702-8704 УКТЗЕД) набувають статусу походження в країнах СНД за умови виготовлення їх, при якому вартiсть використаних вузлiв i деталей не повинна перевищувати 50% цiни кiнцевої продукцiї, а також за умови виконання технологiчних операцiй:
- виготовлення i фарбування кузова (кабiни);
- установка i закрiплення двигуна, пiдключення до двигуна механiзмiв керування;
- установка радiаторiв i пiдключення систем охолодження;
- крiплення амортизаторiв, пiдключення трансмiсiї;
- установка передньої пiдвiски i пiвосей, установка задньої пiдвiски;
- з'єднання рульового керування з маточинами переднiх колiс;
- установка колiс i регулювання затягування пiдшипникiв передньої
- маточини, установка котушки запалювання;
- заправлення i прокачування гiдросистеми рульового керування,
- гальмiвної системи, гiдрозчеплення;
- установка i пiдключення фар, переднiх i заднiх сигнальних лiхтарiв;
- установка глушителя i секцiй вихлопного трубопроводу;
- установка паливного бака пiдключення паливопроводу;
- установка генератора i регулювання натягу приводного ременя;
- установка i пiдключення акумулятора з перевiркою роботи бортових електричних ланцюгiв;
- дiагностика i регулювання двигуна;
- перевiрка ефективностi гальмiвної системи;
- консервацiя мiсць, що швидко ушкоджуються;
- усунення дефектiв пiсля зборки;
- нанесення iдентифiкацiйного номера на табличку й автомобiль;
- обкатка автомобiля.
Звертаємо увагу, що згiдно з пунктом 5 Правил такими, що не вiдповiдають критерiю достатньої обробки/переробки товару вважаються простi складальнi операцiї.
В рамках угод про вiльну торгiвлю, укладених Україною з країнами СНД походження автотранспортних засобiв пiдтверджується сертифiкатом походження форми СТ-1.
Республiка Македонiя.
Визначення країни походження автотранспортних засобiв, що ввозяться на митну територiю України в рамках Угоди про вiльну торгiвлю мiж Республiкою Македонiя та Україною здiйснюється згiдно з Перелiком видiв обробки чи переробки, що її необхiдно виконати щодо матерiалiв, що походять з третiх країн, аби вироблений продукт мiг набути статусу походження, затвердженим додатком II до Протоколу C Про визначення правил країни походження товарiв та методи адмiнiстративного спiвробiтництва.
Згiдно з цим додатком засоби наземного транспорту, крiм залiзничного або трамвайного рухомого складу, їх частин й устаткування (з групи 87 УКТЗЕД) набувають статусу походження в Республiцi Македонiя за умови виробництва їх, де вартiсть усiх використаних матерiалiв не повинна перевищувати 40 % цiни франко-завод продукту (за винятком простого збирання частин для отримання цiлiсної продукцiї).
В рамках Угоди про вiльну торгiвлю мiж Республiкою Македонiя та Україною походження автотранспортних засобiв пiдтверджується сертифiкатом походження форми EUR.1.
Непреференцiйне походження.
Згiдно зi статтею 277 Митного кодексу України країною походження товару вважається країна, в якiй товар був повнiстю вироблений або пiдданий достатнiй переробцi вiдповiдно до критерiїв, встановлених цим Кодексом.
Вiдповiдно до статтi 278 Митного кодексу України у разi якщо у виробництвi товару беруть участь двi або бiльше країн, походження товару визначається згiдно з критерiєм достатньої переробки, а саме: країною походження товару вважається країна, в якiй було здiйснено повне виготовлення товару або останнi операцiї з його переробки, достатнi для того, щоб товар одержав основнi характернi риси.
Критерiями достатньої переробки є:
1) правило, яке потребує в результатi переробки товару змiни класифiкацiйного коду товару за Українським класифiкатором товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТ ЗЕД) на рiвнi будь-якого з перших чотирьох знакiв;
2) правило адвалерної частки, яке полягає у змiнi вартостi товару в результатi його переробки, коли вiдсоткова частка вартостi використаних матерiалiв або доданої вартостi досягає фiксованої частки у вартостi кiнцевого товару;
3) виконання виробничих i технологiчних операцiй, якi можуть не вести в результатi переробки товару до змiни його коду або вартостi згiдно з правилом адвалерної частки, але з дотриманням певних умов вважаються достатнiми для визнання товару походженням iз тiєї країни, де такi операцiї мали мiсце.
Такi критерiї достатньої переробки, як правило адвалерної частки та виконання виробничих i технологiчних операцiй, встановлюються та застосовуються для конкретних товарiв або конкретної країни (країн) у порядку, що визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20.12.06 N 1765 затверджено Перелiк виробничих i технологiчних операцiй, за якими визначається країна походження товару.
До зазначеного Перелiку не входять автотранспортнi засоби.
Згiдно з частиною 4 статтi 278 Митного кодексу України якщо стосовно конкретного товару або конкретної країни (країн) такi критерiї достатньої переробки, як правило адвалерної частки та виконання виробничих i технологiчних операцiй не встановлено, то застосовується правило, згiдно з яким товар вважається пiдданим достатнiй переробцi, якщо в результатi його переробки змiнено класифiкацiйний код товару за УКТЗЕД на рiвнi будь-якого з перших чотирьох знакiв.
Таким чином, автотранспортi засоби набувають непреференцiйного походження та вважаються пiдданими достатнiй переробцi, якщо в результатi їх переробки змiнено класифiкацiйний код товару за УКТЗЕД на рiвнi будь-якого з перших чотирьох знакiв.
При цьому, вiдповiдно до статтi 280 Митного кодексу України не визнаються такими, що вiдповiдають критерiю достатньої переробки простi складальнi операцiї - операцiї, якi здiйснюються шляхом складання виробiв за допомогою простого крiпильного матерiалу (гвинтiв, гайок, болтiв тощо) чи клепання або монтажу готових вузлiв за допомогою зварювання (за винятком виготовлення складних виробiв шляхом зварювання), а також iншi операцiї (регулювання, контроль, заправка робочою рiдиною тощо), необхiднi у процесi складання i не пов'язанi з переробкою (обробкою) товарiв, незалежно вiд кiлькостi та складностi таких операцiй.
Вiдповiдно до Порядку визначення країни походження товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 12.12.02 N 1864 вiдомостi про країну походження товару, що перемiщується через митний кордон України, зазначаються декларантом в митнiй декларацiї на пiдставi сертифiката про походження товару чи декларацiї про походження товару.
У разi коли в декларацiї про походження товару та в iнших документах, що подаються митному органу для здiйснення митного контролю та митного оформлення, є розбiжностi у вiдомостях про країну походження товару або митним органом встановлено iншi вiдомостi про країну походження товару, нiж тi, що зазначенi в декларацiї, декларант має право надати митному органу для пiдтвердження вiдомостей про заявлену країну походження товару сертифiкат або додатковi вiдомостi.
Додатковими вiдомостями про країну походження є вiдомостi, що мiстяться в товарних накладних, пакувальних листах, вiдвантажувальних специфiкацiях, сертифiкатах (вiдповiдностi, якостi, фiтосанiтарних, ветеринарних тощо), митнiй декларацiї країни експорту, якими супроводжується товар, а також у паспортах, технiчнiй документацiї, висновках-експертизах митних та iнших уповноважених органiв, iнших матерiалах, що можуть бути використанi для пiдтвердження вiдомостей про країну походження товару.
Тобто у випадку, якщо в декларацiї про походження товару та в iнших документах є розбiжностi у вiдомостях про країну походження товару, декларантом для пiдтвердження заявленої країни походження автотранспортного засобу може бути використаний iдентифiкацiйний номер цього транспортного засобу - VIN-код (Vehicle Identification Number).
VIN-код транспортного засобу являє собою структуроване поєднання лiтеро-цифрових позначень, що надається виробником транспортному засобу з метою його iдентифiкацiї.
Структура i змiст VIN-коду визначаються мiжнародним стандартом ISO 3779-1983, гармонiзованим з державним стандартом України ДСТУ 3524-97 обов'язкового застосування в Українi.
У разi визначення VIN-коду вищезазначеними стандартами передбачено використання арабських цифр i великих букв латинського алфавiту (за винятком букв: "I", "O", "Q").
Структура VIN-коду складається iз трьох частин:
- мiжнародний код виробника транспортного засобу (World Manufacturers Identification) - першi три позицiї;
- описова частина (Vehicle Description Section) - з 4 по 9 позицiю;
- розпiзнавальна частина (Vehicle Identification Section) - з 10 по 17 позицiю.
VIN-код транспортного засобу | |||||||||||||||||
Стандарт | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
ISO 3779 | Мiжнародний код виробника (WMI) |
Описова частина (VDS) |
Розпiзнавальна частина (VIS) |
||||||||||||||
Виробник виготовляє бiльше нiж 500 транспортних засобiв за рiк | Iдентифiкацiя виробника | Характеристики транспортного засобу | Контрольна цифра | Модельний рiк | Завод-виробник | Послiдовний номер | |||||||||||
Виробник виготовляє менше нiж 500 транспортних засобiв за рiк | Iдентифiкацiя виробника | Характеристики транспортного засобу | Контрольна цифра | Модельний рiк | Завод-виробник | Iдентифiкацiя виробника | Послiдовний номер |
Першi три символи VIN-коду (World Manufacturers Identification) визначають географiчну зону, коди країни i виробника автотранспортного засобу .
Перелiк кодiв країн наведено у Додатку.
Наприклад:
1-й символ VIN-коду "Країна виробник" | |
1, 4, 5 - США; 2 - Канада; 3 - Мексика; 9 - Бразилiя; J - Японiя; K- Пiвденна Корея |
S-Великобританiя; V-Iспанiя; W -Нiмеччина; Y - Швецiя. |
2-й символ VIN-коду "Виробник транспортного засобу" | |
1 - Chevrolet; 2 або 5 - Pontiac; 3 - Oldsmobile; 4 - Buick; 6 - Cadillac; 7 - GM Canada; 8 - Saturn; A - Audi; A - Jaguar; A - Land Rover; B - BMW; U - BMW (США); В - Dodge; D - Dodge; С - Chrysler; D - Mercedes Benz; J - Mercedes Benz (USA); J - Jeep; F - Ford; F - Ferrari; |
F - Fiat; F - Subaru; G - General Motors; H - Honda; H - Acura; L - Lincoln; M - Mercury; M - Mitsubishi; А - Mitsubishi (США); M - Skoda; M - Hyundai; N - Nissan; N - Infiniti; O - Opel; P - Plymouth; S - Isuzu; S - Suzuki; T - Toyota; T - Lexus; V- Volvo; V- Volkswagen. |
Третiй символ VIN-коду визначає вид транспортного засобу або пiдроздiл виробника транспортного засобу.
Якщо виробник виготовляє менше нiж 500 транспортних засобiв за рiк, то третiй символ VIN-коду зазначається цифрою "9", а виробник транспортного засобу визначається подальшими трьома символами.
Лiтеро-цифровi позначення в описовiй частинi VIN-коду (позицiї з четвертої до дев'ятої) мiстять кодованi данi про тип автомобiля, його конструкцiю, тип кузова, тип двигуна, конструкцiю приводу, робочий об'єм двигуна тощо.
Дев'ята позицiя VIN-коду - це контрольна цифра VIN-коду, яка визначає коректнiсть VIN-коду.
Сукупнiсть знакiв з першої до дев'ятої позицiї VIN-коду дає змогу визначити марку i модель транспортного засобу.
Десята позицiя VIN-коду визначає календарний або модельний рiк виготовлення транспортного засобу (наступний модельний рiк починається, як правило, пiсля 1 липня поточного календарного року).
За рiк виготовлення транспортного засобу приймається календарна дата його виготовлення (день, мiсяць, рiк).
Календарний i модельний роки виготовлення можуть також визначатися за розпiзнавальною частиною iдентифiкацiйного номера (останнi 8 знакiв VIN-коду).
Десята позицiя VIN-коду "Модельний рiк" | |||||||
Код | Рiк | Код | Рiк | Код | Рiк | Код | Рiк |
A | 1980 | L | 1990 | Y | 2000 | A | 2010 |
B | 1981 | M | 1991 | 1 | 2001 | B | 2011 |
C | 1982 | N | 1992 | 2 | 2002 | C | 2012 |
D | 1983 | P | 1993 | 3 | 2003 | D | 2013 |
E | 1984 | R | 1994 | 4 | 2004 | E | 2014 |
F | 1985 | S | 1995 | 5 | 2005 | F | 2015 |
G | 1986 | T | 1996 | 6 | 2006 | G | 2016 |
H | 1987 | V | 1997 | 7 | 2007 | H | 2017 |
J | 1988 | W | 1998 | 8 | 2008 | J | 2018 |
K | 1989 | X | 1999 | 9 | 2009 | K | 2019 |
Одинадцята позицiя VIN-коду мiстить iнформацiю про завод-виробника транспортного засобу.
Останнi чотири символи VIN-коду повиннi бути обов'язково цифрами.
У країнах, де застосування мiжнародного стандарту ISO 3779-1983 є не обов'язковим або частково обмеженим, кодування номерiв кузова може бути з вiдхиленням вiд рекомендацiй цього стандарту.
Додаток: на 2 арк.
Начальник Управлiння митно-тарифного регулювання | В.I.Демченко |
Додаток |
"A-H"=Африка | "J-R"=Азiя | "S-Z"=Європа | "1-5"=Пiвнiчна Америка | "6-7"=Океанiя | "8-9"=Пiвденна Америка" |
AA-AH: ПIВДЕННА АФРИКА | JA-JT: ЯПОНIЯ | SA-SM: ВЕЛИКОБРИТАНIЯ | 1A-10: США | 6A-6W: АВСТРАЛIЯ | 8A-8E: АРГЕНТИНА |
AJ-AN: КОТ-Д'IВУАР | KA-KE: ШРI-ЛАНКА | SN-ST: НIМЕЧЧИНА | 2A-20: КАНАДА | 6X-60: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | 8F-8K: ЧIЛI |
AP-A0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | KF-KK: IЗРАЇЛЬ | SU-SZ: ПОЛЬША | 3A-3W: МЕКСИКА | 7A-7E: НОВА ЗЕЛАНДIЯ | 8L-8R: ЕКВАДОР |
BA-BE: АНГОЛА | KL-KR: ПIВДЕННА КОРЕЯ | S1-S0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | 3X-37: КОСТА-РIКА | 7F-70: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | 8S-8W: ПЕРУ |
BF-BK: КЕНIЯ | KS-K0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | TA-TH: ШВЕЙЦАРIЯ | 38-30: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | 8X-82: ВЕНЕСУЕЛА | |
BL-BR: ТАНЗАНIЯ | LA-L0: КИТАЙ | TJ-TP: ЧЕХIЯ | 4A-40: США | 83-80: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | |
BS-B0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | MA-ME: IНДIЯ | TR-TV: УГОРЩИНА | 5A-50: США | 9A-9E: БРАЗИЛIЯ | |
CA-CE: БЕНIН | MF-MK: IНДОНЕЗIЯ | TW-T1: ПОРТУГАЛIЯ | 9F-9K: КОЛУМБIЯ | ||
CF-CK: МАЛАЙЗIЯ | ML-MR: ТАЙЛАНД | T2-T0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | 9L-9R: ПАРАГВАЙ | ||
CL-CR: ТУНIС | MS-M0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | UA-UG: РЕЗЕВНI ПОЗИЦIЇ | 9S-9W: УРУГВАЙ | ||
CS-C0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | NF-NK: ПАКIСТАН | UH-UM: ДАНIЯ | 9X-92: ТРИНIДАД I ТОБАГО | ||
DA-DE: ЄГИПТ | NL-NR: ТУРЦIЯ | UN-UT: IРЛАНДIЯ | 93-99: БРАЗИЛIЯ | ||
DF-DK: МАРОККО | NS-N0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | UU-UZ: РУМУНIЯ | 90: РЕЗЕРВНА ПОЗИЦIЯ | ||
DL-DR: ЗАМБIЯ | PA-PE: ФIЛIППIНИ | U1-U4: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | |||
DS-D0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | PF-PK: СIНГАПУР | U5-U7: СЛОВАЧЧИНА | |||
EA-EE: ЕФIОПIЯ | PL-PR: МАЛАЙЗIЯ | U8-U0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | |||
EF-EK: МОЗАМБIК | PS-P0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | VA-VE: АВСТРIЯ | |||
EL-E0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | RA-RE: ОАЕ | VF-VR: ФРАНЦIЯ | |||
FA-FE: ГАНА | RF-RK: ТАЙВАНЬ | VS-VW: IСПАНIЯ | |||
FF-FK: НIГЕРIЯ | RL-RR: В'ЄТНАМ | V3-V5: ХОРВАТIЯ | |||
FF-FK: МАДАГСКАР | RS-R0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | V6-V0: ЕСТОНIЯ | |||
FL-F0: РЕЗЕВНI ПОЗИЦIЇ | WA-W0: НIМЕЧЧИНА | ||||
FL-F0: РЕЗЕВНI ПОЗИЦIЇ | XA-XE: БОЛГАРIЯ | ||||
GA-G0: РЕЗЕВНI ПОЗИЦIЇ | XF-XK: ГРЕЦIЯ | ||||
HA-H0: РЕЗЕВНI ПОЗИЦIЇ | XL-XR: НИДЕРЛАНДИ | ||||
XS-XW: РОСIЯ | |||||
XX-X2: ЛЮКСЕМБУРГ | |||||
X3-X0: РОСIЯ | |||||
YA-YE: БЕЛЬГIЯ | |||||
YF-YK: ФIНЛЯНДIЯ | |||||
YL-YR: МАЛЬТА | |||||
YS-YW: ШВЕЦIЯ | |||||
YX-Y2: НОРВЕГIЯ | |||||
Y3-Y5: БIЛОРУСЬ | |||||
Y6-Y0: УКРАЇНА | |||||
ZA-ZR: IТАЛIЯ | |||||
ZS-ZW: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ | |||||
ZX-Z2: СЛОВЕНIЯ | |||||
Z3-Z5: ЛИТВА | |||||
Z6-Z0: РЕЗЕРВНI ПОЗИЦIЇ |