МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну полотен трикотажних ворсових (включаючи довговорсовi полотна) та полотен махрових походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея
28 травня 2009 року Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) на виконання вимог Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) розглянула поданi Мiнiстерством економiки України (далi - Мiнiстерство) матерiали про результати антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну полотен трикотажних ворсових (включаючи довговорсовi полотна) та полотен махрових (далi - Товар) походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея, а саме:
1. Щодо наявностi факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея.
У ходi проведення розслiдування заiнтересованим сторонам (китайським та корейським виробникам, експортерам) була надана можливiсть представити iнформацiю, яка б пiдтверджувала або спростовувала наявнiсть факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару. Однак заiнтересованi сторони не надали запитуваної iнформацiї, що дало пiдстави зробити висновок про ухилення ними вiд спiвпрацi з Мiнiстерством. У зв'язку з цим, Мiнiстерство встановило наявнiсть факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару на пiдставi найбiльш повної та розгорнутої iнформацiї, яка була у розпорядженнi. На пiдставi такої iнформацiї Мiнiстерство розрахувало демпiнгову маржу, яка становить для Китайської Народної Республiки 140 %, для Республiки Корея - 27,99 %. Вiдповiдно до частини четвертої статтi 16 Закону розрахований рiвень демпiнгової маржi є бiльшим 2 %, що дає пiдстави стверджувати, що демпiнгова маржа не є мiнiмальною.
2. Щодо наявностi факту iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi.
В перiод розслiдування (2007 рiк) порiвняно з 2005 - 2006 рр. мало мiсце зростання демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея:
вiдносно виробництва Товару ТОВ "ФИМ" (далi - Заявник): у 2007 роцi порiвняно з 2006 роком на 43 %, з 2005 роком - на 51 %;
вiдносно споживання Товару в Українi: у 2007 роцi порiвняно з 2006 роком на 21 %, з 2005 роком - на 30 %.
В 2005 - 2007 рр. цiни на Товар походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея були нижче цiн реалiзацiї Товару виробництва Заявника на внутрiшньому ринку України та нижчими за його собiвартiсть.
В 2007 роцi порiвняно з 2006 - 2005 рр. демпiнговий iмпорт Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея перешкоджав зростанню цiн продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України.
В 2007 роцi виробництво Товару Заявником та використання виробничих потужностей скоротилось на 52 % вiдносно 2005 року та на 43 % вiдносно 2006 року. Обсяги продажу Товару Заявником на внутрiшньому ринку України в 2007 роцi скоротились на 69 % вiдносно 2005 року та на 60 % по вiдношенню до 2006 року. Зайнятiсть на пiдприємствi Заявника в 2007 роцi скоротилась на 39 % вiдносно 2005 року та на 15 % вiдносно 2006 року. Разом iз цим рентабельнiсть Заявника вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України за вказаний перiод була вiд'ємною. Обсяги iнвестицiй у 2007 роцi порiвняно з 2005 роком зменшились на 85 % та на 79 % вiдносно 2006 року. При цьому прибуткiв вiд iнвестицiйної дiяльностi протягом 2007 - 2005 рр. Заявник не отримував. Середня заробiтна плата Заявника протягом дослiджуваного перiоду зросла, проте темпи росту офiцiйного рiвня мiнiмальної заробiтної плати випереджали темпи росту рiвня заробiтної плати Заявника.
3. Щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки i Республiки Корея та iстотною шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробниковi.
Демпiнговий iмпорт Товару в Україну походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея протягом 2005 - 2007 рр. здiйснювався за цiнами нижче за собiвартiсть та цiни продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України.
Рiвень цiн демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея, а також факт зростання його частки у споживаннi Товару в Українi вплинув на скорочення частки Заявника у споживаннi Товару на внутрiшньому ринку України на 44 % у 2007 роцi порiвняно з 2005 роком та на 40 % у порiвняннi з 2006 роком i на зменшення обсягiв продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України на 69 % у 2007 роцi порiвняно з 2005 роком та на 60 % у порiвняннi з 2006 роком.
В свою чергу скорочення обсягiв продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України в 2007 роцi порiвняно з 2005 - 2006 рр. призвело до скорочення обсягiв виробництва, використання виробничих потужностей, продуктивностi, обсягiв iнвестицiй та зайнятостi на пiдприємствi Заявника.
4. Щодо наявностi iнших факторiв, внаслiдок одночасної дiї яких заподiюється шкода нацiональному товаровиробниковi.
Дослiдження на предмет того, чи могли вплинути на погiршення становища Заявника iншi фактори, внаслiдок дiї яких шкода, завдана нацiональному товаровиробниковi не вважається шкодою, заподiяною демпiнговим iмпортом, а саме: обсяги та цiни iмпорту товару, який є об'єктом розгляду, не проданого за демпiнговими цiнами; звуження ринку або змiни у структурi споживання; запровадження торговельних обмежень українськими та iноземними виробниками i конкуренцiї мiж цими виробниками; розвитку технiки та технологiй; а також результатiв експортної дiяльностi та рiвня продуктивностi виробництва Заявника, показало, що шкода, заподiяна Заявниковi не могла бути наслiдком дiї вказаних факторiв.
5. Щодо коментарiв заiнтересованих сторiн на матерiали про основнi факти та висновки антидемпiнгового розслiдування.
За результатами розгляду матерiалiв, у встановленi строки до Мiнiстерства надiйшов коментар вiд юридичного представника Текстильної Торговельної Асоцiацiї Кореї (далi - представник Асоцiацiї), який був вiдхилений Мiнiстерством, оскiльки даний коментар не мiстив суттєвих i обгрунтованих фактiв та доказiв, якi б могли вплинути на змiну висновкiв, зроблених Мiнiстерством за результатами проведення антидемпiнгового розслiдування.
Також, за результатами розгляду матерiалiв до Мiнiстерства надiйшли добровiльнi зобов'язання щодо припинення демпiнгового iмпорту вiд корейських компанiй "Taekwang Industrial Co. Ltd.", "Well - Tex Co. Ltd.", "Hoshin Global, Inc.", "Insung Hitech Co., Ltd.".
Комiсiєю були розглянутi добровiльнi зобов'язання зазначених компанiй та пропозицiї Мiнiстерства щодо вiдхилення зобов'язань у зв'язку з неможливiстю зробити висновок щодо того, чи є, запропонований компанiями рiвень пiдвищення цiни, вищим нiж це необхiдно для усунення демпiнгового iмпорту Товару, що виробляють "Taekwang Industrial Co. Ltd.", "Well - Tex Co. Ltd.", "Hoshin Global, Inc.", "Insung Hitech Co., Ltd." та достатнiм для усунення шкоди, що заподiюється нацiональному товаровиробниковi цим iмпортом.
За результатами розгляду вказаних матерiалiв та висновкiв Мiнiстерства, а також вказаних зобов'язань Комiсiя зробила:
позитивний висновок стосовно наявностi факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея та методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;
позитивний висновок щодо наявностi факту iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi;
висновок щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея та iстотною шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробниковi;
висновок, що нацiональнi iнтереси України потребують застосування остаточних антидемпiнгових заходiв до Товару походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея;
висновок, що запропонованi корейськими компанiями "Taekwang Industrial Co. Ltd.", "Well - Tex Co. Ltd.", "Hoshin Global, Inc.", "Insung Hitech Co., Ltd." зобов'язання щодо припинення демпiнгового iмпорту є неприйнятними, оскiльки умови для прийняття зобов'язань, якi пропонуються даними компанiями, не дають можливостi зробити висновок стосовно того, чи є запропонований компанiями рiвень пiдвищення цiни вищим, нiж це необхiдно для усунення демпiнгового iмпорту, та достатнiм для усунення шкоди, що заподiюється нацiональному товаровиробниковi цим iмпортом.
Зважаючи на викладене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення N АД-204/2009/4402-35 (далi - Рiшення Комiсiї), згiдно з яким вирiшила:
застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну продукцiї походженням з Китайської Народної Республiки та Республiки Корея, що має такий опис:
полотна трикотажнi ворсовi (включаючи довговорсовi полотна) та полотна махровi, що класифiкуються згiдно з УКТЗЕД за кодом 6001.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосувати шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита, розмiр ставки якого становить:
для Китайської Народної Республiки - 140 вiдсоткiв,
для Республiки Корея - 27,99 вiдсотка.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосувати строком на п'ять рокiв.
Справляння антидемпiнгового мита здiйснювати вiдповiдно до опису зазначеного товару.
Iмпорт на митну територiю України Товару без сертифiката про походження здiйснювати зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита у максимальному розмiрi - 140 %.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосувати з моменту набрання чинностi Рiшенням Комiсiї.
Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 календарних днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.