МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну молочної кислоти походженням з Китайської Народної Республiки
28 травня 2009 року Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) на виконання вимог Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) розглянула поданi Мiнiстерством економiки України (далi - Мiнiстерство) матерiали про результати антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну молочної кислоти (далi - Товар) походженням з Китайської Народної Республiки, а саме:
1. Щодо наявностi факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки.
В ходi проведення розслiдування заiнтересованим сторонам (китайським виробникам, експортерам) була надана можливiсть представити iнформацiю, яка б пiдтверджувала або спростовувала наявнiсть факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару. Однак заiнтересованi сторони не надали запитуваної iнформацiї, що дало пiдстави зробити висновок про ухилення ними вiд спiвпрацi з Мiнiстерством. У зв'язку з цим, Мiнiстерство встановило наявнiсть факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару на пiдставi найбiльш повної та розгорнутої iнформацiї, яка була у розпорядженнi. На пiдставi такої iнформацiї Мiнiстерство розрахувало демпiнгову маржу, яка становить 31,8 %. Вiдповiдно до частини четвертої статтi 16 Закону розрахований рiвень демпiнгової маржi є бiльшим 2 %, що дає пiдстави стверджувати, що демпiнгова маржа не є мiнiмальною.
2. Щодо наявностi факту iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi. В перiод розслiдування (2007 рiк) порiвняно з 2005 - 2006 рр. мало мiсце зростання демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки:
в абсолютних показниках: в 2007 роцi порiвняно з 2006 роком на 98,2 %, порiвняно з 2005 на 265,5 %;
вiдносно виробництва Товару ВАТ "Завод молочної кислоти" (далi - Заявник): у 2007 роцi порiвняно з 2006 роком частка демпiнгового iмпорту Товару походженням з Китайської Народної Республiки збiльшилась на 124,6 %, а порiвняно з 2005 роком на 500,4 %;
вiдносно споживання Товару в Українi: у 2007 роцi порiвняно з 2006 роком частка демпiнгового iмпорту Товару походженням з Китайської Народної Республiки збiльшилась на 113,8 %, а порiвняно з 2005 роком на 275,4 %.
В 2007 - 2005 рр. цiни на Товар походженням з Китайської Народної Республiки були нижче цiн реалiзацiї Товару виробництва Заявника на внутрiшньому ринку України та нижчими за його собiвартiсть.
В 2007 роцi порiвняно з 2006 - 2005 рр. демпiнговий iмпорт Товару походженням з Китайської Народної Республiки перешкоджав зростанню цiн продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України.
В 2007 роцi виробництво Товару Заявником та використання виробничих потужностей скоротилось на 39,2 % вiдносно 2005 року та на 11,7 % по вiдношенню до 2006 року. Обсяги продажу Товару Заявником на внутрiшньому ринку України скоротились на 38,2 % вiдносно 2005 року та на 13,6 % по вiдношення до 2006 року. Зайнятiсть на пiдприємствi Заявника скоротилась на 30,7 % вiдносно 2005 року та на 16,13 % по вiдношенню до 2006 року. Разом з цим рентабельнiсть Заявника вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України за вказаний перiод зменшилась на 50 % i, як наслiдок, прибутки скоротились на 52,19 %. Обсяги iнвестицiй у 2007 роцi порiвняно з 2005 роком зменшились на 29,81 % та на 16,23 % по вiдношенню до 2006 року.
3. Щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та iстотною шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробниковi.
Демпiнговий iмпорт Товару в Україну походженням з Китайської Народної Республiки протягом 2005 - 2007 рр. здiйснювався за цiнами, що є нижчими за собiвартiсть, та цiни продажу Заявником товару на внутрiшньому ринку України. При цьому цiни iмпорту Товару походженням з Китайської Народної Республiки були нижчими за цiни iмпорту Товару походженням з iнших країн. Водночас Заявник не мiг знизити свої цiни продажу Товару на внутрiшньому ринку України до рiвня цiн iмпорту Товару походженням з Китайської Народної Республiки, оскiльки такий рiвень цiн не давав би змоги забезпечувати позитивний рiвень рентабельностi Заявника.
Рiвень цiн демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки, а також факт його зростання призвiв до зменшення обсягiв продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України на 38,2 % у 2007 роцi порiвняно з 2005 роком та на 13,6 % у порiвняннi з 2006 роком i до скорочення частки Заявника у споживаннi Товару на внутрiшньому ринку України на 32,9 % у 2007 роцi порiвняно з 2005 роком та на 23,5 % у порiвняннi з 2006 роком.
В свою чергу скорочення обсягiв продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України в 2007 роцi порiвняно з 2005 - 2006 рр. призвело до скорочення обсягiв виробництва, використання виробничих потужностей, прибуткiв, рентабельностi та зайнятостi на пiдприємствi Заявника.
4. Щодо наявностi iнших факторiв, внаслiдок одночасної дiї яких заподiюється шкода нацiональному товаровиробниковi.
Дослiдження на предмет того, чи могли вплинути на погiршення становища Заявника iншi фактори, внаслiдок дiї яких шкода, завдана нацiональному товаровиробниковi не вважається шкодою, заподiяною демпiнговим iмпортом, а саме: обсяги та цiни iмпорту товару, який є об'єктом розгляду, не проданого за демпiнговими цiнами; звуження ринку або змiни у структурi споживання; запровадження торговельних обмежень українськими та iноземними виробниками i конкуренцiї мiж цими виробниками; розвитку технiки та технологiй; а також результатiв експортної дiяльностi та рiвня продуктивностi виробництва Заявника, показало, що шкода, заподiяна Заявниковi, не могла бути наслiдком дiї вказаних факторiв.
За результатами розгляду вказаних матерiалiв та висновкiв Мiнiстерства Комiсiя зробила:
позитивний висновок стосовно наявностi факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;
позитивний висновок щодо наявностi факту iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi;
висновок щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республiки та iстотною шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробниковi;
висновок, що нацiональнi iнтереси України потребують застосування остаточних антидемпiнгових заходiв до Товару походженням з Китайської Народної Республiки.
Зважаючи на викладене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 28.05.2009 N АД-203/2009/4402-36 (далi - Рiшення Комiсiї), згiдно з яким вирiшила:
застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну продукцiї походженням з Китайської Народної Республiки, що має такий опис: молочна кислота, яка класифiкується згiдно з УКТЗЕД за кодом 2918 11 00 00.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосувати шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита, розмiр ставки якого становить 31,8 вiдсотка.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосувати строком на п'ять рокiв.
Справляння антидемпiнгового мита здiйснювати вiдповiдно до опису зазначеного товару.
Iмпорт на митну територiю України молочної кислоти без сертифiката про походження здiйснювати зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита у розмiрi - 31,8 вiдсотка.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосувати з моменту набрання чинностi Рiшенням Комiсiї.
Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 календарних днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.