ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
25.11.09 | N 11/6-10.18/11376-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць | |
Начальникам митниць |
ТЕРМIНОВО!
Iнформуємо, що в Українi
запроваджуються Технiчнi регламенти, в яких
визначаються характеристики продукцiї або
пов'язанi з нею процеси чи способи виробництва, а
також вимоги до послуг, включаючи вiдповiднi
положення, дотримання яких є обов'язковим.
1. Вiдповiдно до статтi 9 Закону України вiд 17.05.01 N 2406-III "Про пiдтвердження вiдповiдностi" процедура пiдтвердження вiдповiдностi в законодавчо регульованiй сферi для окремих видiв продукцiї, яка може становити небезпеку для життя та здоров'я людини, тварин, рослин, а також майна та охорони довкiлля, запроваджується технiчними регламентами.
Статтею 1 цього Закону визначено, що пiдтвердження вiдповiдностi - це видача документа (декларацiя про вiдповiднiсть або сертифiкат вiдповiдностi) на основi рiшення, яке приймається пiсля проведення вiдповiдних (необхiдних) процедур оцiнки вiдповiдностi, що довели виконання встановлених вимог.
Згiдно зi статтею 14 Закону України вiд 12.05.91 N 1023-XII "Про захист прав споживачiв" реалiзацiя продукцiї (у тому числi iмпортних товарiв) без маркування нацiональним знаком вiдповiдностi та/або без сертифiката вiдповiдностi чи декларацiї про вiдповiднiсть забороняється.
Пiдставою для митного оформлення iмпорту таких товарiв на територiю України є наявнiсть передбачених законодавством документiв, якi засвiдчують факт проходження ними процедури оцiнки вiдповiдностi.
Таким чином до компетенцiї митних органiв не належить перевiрка наявностi нацiонального знаку вiдповiдностi на продукцiї.
2. Статтею 13 Закону України вiд 01.12.05 N 3164-IV "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi" встановлено, що вiдповiднiсть введених в обiг в Українi продукцiї, процесiв та послуг технiчним регламентам є обов'язковою.
Вiдповiдно до статтi 1 Закону України "Про пiдтвердження вiдповiдностi" введення продукцiї в обiг - це виготовлення або ввезення на митну територiю України продукцiї з наступною самостiйною або опосередкованою її реалiзацiєю на територiї України.
З огляду на вищезазначене, товари, якi ввозяться на митну територiю України не для реалiзацiї, зокрема, в якостi гуманiтарної допомоги, мiжнародної технiчної допомоги, не потребують пiдтвердження вiдповiдностi вимогам технiчних регламентiв при здiйсненнi митного оформлення.
3. Для використання в роботi надсилаємо роз'яснення Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики, надiсланi до Держмитслужби України листом вiд 05.11.09 N 11505-1-4/17 (додається), щодо:
1. Особи, яка має право складати декларацiю про вiдповiднiсть; 2. Використання декларацiї вiдповiдностi суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi, якi безпосередньо не складали декларацiю вiдповiдностi; 3. Сертифiкатiв вiдповiдностi (свiдоцтв про визнання вiдповiдностi), строк дiї яких не закiнчився на продукцiю, яка включена до Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi та яка пiдлягає обов'язковiй оцiнцi вiдповiдностi вимогам технiчних регламентiв; 4. Термiну дiї декларацiї вiдповiдностi. |
4. Звертаємо увагу на те, що згiдно зi статтею 2 Закону України "Про стандарти, технiчнi регламенти та процедури оцiнки вiдповiдностi", положення цього Закону не застосовуються до товарiв, якi конфiскованi за вчинення адмiнiстративних правопорушень та перебувають у розпорядженнi митних органiв; непрофесiйної продукцiї кустарного виробництва; вживаної та вiдремонтованої продукцiї, що передається поза межами господарської дiяльностi; товарiв, змiнених споживачами пiсля їх придбання; виробiв мистецтва та унiкальних виробiв народного художнього промислу, якi ввозяться i використовуються для особистих потреб, якщо iнше не визначено законом.
Також iнформуємо, що вiдповiдно до статтi 32 цього Закону, оформлена вiдповiдно до вимог, установлених технiчним регламентом, декларацiя про вiдповiднiсть пiдлягає реєстрацiї центральним органом виконавчої влади у сферi технiчного регулювання.
Додаток: на 2 арк.
Заступник Голови Служби | О.О.Федоров |