МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про порушення та проведення антисубсидицiйного розслiдування щодо iмпорту в Україну легкових автомобiлiв походженням з Росiйської Федерацiї
Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) 15 вересня 2014 року вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд субсидованого iмпорту" (далi - Закон) та з урахуванням положень Угоди про субсидiї i компенсацiйнi заходи СОТ розглянула скаргу, подану Асоцiацiєю автовиробникiв України "Укравтопром", яка дiє вiд iменi ПАТ "ЗАЗ" i ДП "АСЗ N 2" ПАТ "АК "Богдан Моторс", "Про порушення та проведення антисубсидицiйного розслiдування щодо iмпорту в Україну легкових автомобiлiв походженням з Росiйської Федерацiї" (далi - скарга) та звiт Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - Мiнекономрозвитку) про результати проведення антисубсидицiйної процедури щодо iмпорту в Україну легкових автомобiлiв походженням з Росiйської Федерацiї.
За результатами такого розгляду Комiсiя встановила таке.
У скарзi наведено достатньо вiдомостей, на пiдставi яких можна вважати, що її подано належним нацiональним товаровиробником.
У скарзi наведено достатньо обґрунтованої iнформацiї стосовно того, що росiйськi виробники легкових автомобiлiв користуються окремими пiльгами вiд субсидiй, якi надаються державними органами Росiйської Федерацiї для виробництва, продажу, переробки, транспортування та/або експорту легкових автомобiлiв, зокрема в рамках виконання пiдпрограми "Автомобiльна промисловiсть" державної програми Росiйської Федерацiї "Розвиток промисловостi i пiдвищення її конкурентоспроможностi".
У Росiйськiй Федерацiї iснують програми державної експортної пiдтримки, зокрема страхування росiйських експортерiв вiд пiдприємницьких та полiтичних ризикiв, державна гарантiйна пiдтримка експорту продукцiї тощо.
Федеральним законом Росiйської Федерацiї "Про федеральний бюджет на 2013 рiк та на плановий перiод 2014 та 2015 рокiв" було передбачено здiйснення у 2013 роцi видаткiв: на вiдшкодування частини витрат на сплату вiдсоткiв за кредитами та купонного доходу за облiгацiями, виданими росiйським автовиробникам; на реалiзацiю пiлотного проекту з розробки та постановки на виробництво росiйських автомобiлiв на базi єдиної модульної платформи; на перевезення автомобiлiв, вироблених на територiї далекосхiдного федерального округу, в iншi регiони країни тощо.
У скарзi мiститься достатньо вiдомостей про те, що iмпорт в Україну легкових автомобiлiв походженням з Росiйської Федерацiї здiйснювався в таких обсягах та на таких умовах, що мiг заподiювати значної шкоди нацiональному товаровиробнику. Зокрема, вiдбулося зростання обсягiв iмпорту вiдносно виробництва легкових автомобiлiв нацiонального товаровиробника. Рiвень цiн, за якими здiйснювався iмпорт легкових автомобiлiв походженням з Росiйської Федерацiї значною мiрою перешкоджав можливому зростанню цiн на легковi автомобiлi нацiонального товаровиробника, яке iнакше мало б мiсце. Негативнi наслiдки пiдтверджувались динамiкою погiршення ряду економiчних факторiв i показникiв: виробництво, завантаженiсть виробничих потужностей, обсяги продажу, частка на внутрiшньому ринку України, зайнятiсть, продуктивнiсть працi тощо.
Ураховуючи зазначене та керуючись положеннями частини тринадцятої статтi 15 Закону, Комiсiя прийняла рiшення N АС-321/2014/4421-06 "Про порушення та проведення антисубсидицiйного розслiдування щодо iмпорту в Україну легкових автомобiлiв походженням з Росiйської Федерацiї".
Опис товару, що є об'єктом розслiдування: автомобiлi легковi та iншi моторнi транспортнi засоби, призначенi головним чином для перевезення людей, новi, з двигуном внутрiшнього згоряння з iскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механiзмом чи з двигуном внутрiшнього згоряння iз запалюванням вiд стиснення (дизелем або напiвдизелем) або оснащенi електричними двигунами (за винятком транспортних засобiв, спецiально призначених для пересування снiгом, спецiальних автомобiлiв для перевезення спортсменiв на майданчики для гри в гольф та аналогiчних транспортних засобiв та моторних транспортних засобiв, обладнаних для тимчасового проживання людей), якi можуть класифiкуватися згiдно з Українською класифiкацiєю товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТЗЕД) за товарною позицiєю 8703.
Країною походження вищезазначеного товару є Росiйська Федерацiя.
Проведення антисубсидицiйного розслiдування доручено Мiнекономрозвитку.
У разi якщо можливе застосування компенсацiйних заходiв будь-яким чином стосується iнтересiв фiзичних або юридичних осiб, такi особи мають право надсилати до Мiнекономрозвитку iнформацiю, що може бути корисною для цiлей проведення антисубсидицiйного розслiдування.
Iнформацiя, яка подається Мiнекономрозвитку, повинна базуватися на фактах, а не на голослiвних твердженнях чи припущеннях. Вiдповiдно до частини другої статтi 3 Закону вiдомостi, письмовi докази та iнша iнформацiя, поданi Мiнекономрозвитку або Комiсiї, враховуються ними в процесi антисубсидицiйного розслiдування за умови їх викладення державною мовою України та у строки, що передбаченi статтею 5 Закону.
Протягом 30 днiв з дати опублiкування цього повiдомлення Мiнекономрозвитку здiйснює реєстрацiю заiнтересованих сторiн антисубсидицiйного розслiдування та розглядає вимоги щодо проведення слухань. Для реєстрацiї заiнтересованою стороною необхiдно зазначити назву, вид господарської дiяльностi, адресу, телефон/факс, адресу робочої електронної поштової скриньки.
Протягом 60 днiв з дати опублiкування цього повiдомлення Мiнекономрозвитку розглядає письмово викладенi коментарi та iнформацiю стосовно порушення та проведення антисубсидицiйного розслiдування.
Адреса Мiнекономрозвитку:
вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008.
Контактний телефон: 286-03-23; факс: 226-31-81.
Адреса електронної пошти: meconomy@me.gov.ua.
Iнформацiя та докази, що надаються Мiнекономрозвитку однiєю iз заiнтересованих сторiн пiд час антисубсидицiйного розслiдування, надсилаються цiєю заiнтересованою стороною усiм iншим заiнтересованим сторонам. У разi якщо iнформацiя та докази не надсилаються Мiнекономрозвитку або заiнтересованим сторонам або якщо цю iнформацiю та докази неможливо перевiрити, така iнформацiя та докази не враховуються Мiнекономрозвитку у процесi антисубсидицiйного розслiдування.
У разi надання матерiалiв, якi мiстять конфiденцiйну iнформацiю, заiнтересованi сторони повиннi позначити таку iнформацiю надписом "КОНФIДЕНЦIЙНО" та супроводити її неконфiденцiйним резюме. Це резюме повинно бути настiльки деталiзованим, щоб була зрозумiлою суть конфiденцiйно переданої iнформацiї.
Вiдповiдно до статтi 30 Закону в разi, якщо заiнтересована сторона вiдмовляє в доступi до необхiдної iнформацiї або не подає її у строки, установленi Законом, або перешкоджає антисубсидицiйному розслiдуванню, Мiнекономрозвитку може на пiдставi iнформацiї, якою воно володiє, робити вiдповiднi позитивнi або негативнi попереднi чи остаточнi висновки щодо необхiдностi термiнового застосування компенсацiйних заходiв. У разi якщо заiнтересована сторона повнiстю або частково ухиляється вiд спiвпрацi з Мiнекономрозвитку та у зв'язку з цим не подається iнформацiя, що стосується антисубсидицiйного розслiдування, результат антисубсидицiйного розслiдування для цiєї сторони може бути менш сприятливим, нiж у разi коли сторона не ухиляється вiд спiвпрацi.
Рiшення Комiсiї вiд 15 вересня 2014 року N АС-321/2014/4421-06 набирає чинностi з дня опублiкування цього повiдомлення.