МIНIСТЕРСТВО IНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
11.08.2015 | N 307 |
---|
Про затвердження Положення про Комiсiю
Мiнiстерства iнфраструктури України з питань
застосування санкцiй за порушення вимог Закону
України "Про запобiгання та протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних
злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та
фiнансуванню розповсюдження зброї масового
знищення" та/або нормативно-правових актiв, що
регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та
протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 серпня 2015 р. за N 1029/27474 |
Вiдповiдно до статей 14, 24 та 28 Закону України "Про запобiгання та
протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення" наказую:
1. Затвердити Положення про Комiсiю Мiнiстерства iнфраструктури України з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення, що додається.
2. Вiддiлу з питань запобiгання та виявлення корупцiї забезпечити:
1) подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому законодавством порядку;
2) оприлюднення цього наказу на офiцiйному веб-сайтi Мiнiстерства iнфраструктури України.
3. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства iнфраструктури України вiд 26 листопада 2012 року N 708 "Про затвердження Положення про Комiсiю Мiнiстерства iнфраструктури України з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 13 грудня 2012 року за N 2069/22381.
4. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра - керiвника апарату Омеляна В. В.
Мiнiстр | А. Пивоварський |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державної регуляторної служби України | К. М. Ляпiна |
Голова Державної служби фiнансового монiторингу України | I. Б. Черкаський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства iнфраструктури України 11 серпня 2015 року N 307 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 26 серпня 2015 р. за N 1029/27474 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Комiсiю Мiнiстерства iнфраструктури України з
питань застосування санкцiй за порушення вимог
Закону України "Про запобiгання та протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних
злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та
фiнансуванню розповсюдження зброї масового
знищення" та/або нормативно-правових актiв, що
регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та
протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв,
одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню
тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї
масового знищення
I. Загальнi положення
1. Це Положення, розроблене вiдповiдно до статей 14, 24 та 28 Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далi - Закон), визначає завдання i функцiї Комiсiї Мiнiстерства iнфраструктури України з питань застосування санкцiй за порушення вимог Закону України "Про запобiгання та протидiю легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далi - Комiсiя), а також порядок розгляду нею справ про порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далi - справи про порушення вимог законодавства), суб'єктами первинного фiнансового монiторингу, державне регулювання i нагляд щодо яких у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення здiйснює Мiнiнфраструктури, а саме - операторами поштового зв'язку в частинi здiйснення ними переказу коштiв (далi - суб'єкти первинного фiнансового монiторингу).
2. У цьому Положеннi термiни вживаються у значеннях, наведених у Законi.
3. У своїй дiяльностi Комiсiя керується Конституцiєю України, законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, а також наказами Мiнiнфраструктури, цим Положенням, iншими нормативно-правовими актами.
II. Органiзацiя дiяльностi Комiсiї
1. Комiсiя утворюється у складi не менше п'яти членiв, у тому числi голови, заступника голови та секретаря.
2. Формою роботи Комiсiї є засiдання, що проводяться за рiшенням її голови.
Засiдання веде голова Комiсiї, а за його вiдсутностi - заступник голови Комiсiї.
У разi одночасної вiдсутностi голови та заступника голови Комiсiї члени Комiсiї обирають тимчасово виконуючого обов'язки голови Комiсiї.
3. Засiдання Комiсiї оформлюється протоколом, який веде секретар Комiсiї. Протокол засiдання Комiсiї пiдписується головуючим, усiма присутнiми на засiданнi членами та секретарем Комiсiї.
4. Засiдання Комiсiї вважається правомочним, якщо в ньому бере участь бiльше половини її членiв.
Рiшення Комiсiї приймаються вiдкритим голосуванням простою бiльшiстю голосiв вiд числа присутнiх на засiданнi членiв Комiсiї.
У разi рiвного розподiлу голосiв вирiшальним є голос головуючого на засiданнi.
5. Пiдготовку матерiалiв до розгляду Комiсiєю, ведення документацiї, облiк i забезпечення належного зберiгання справ про порушення вимог законодавства здiйснює секретар Комiсiї.
У разi вiдсутностi секретаря Комiсiї голова Комiсiї, заступник голови Комiсiї або виконуючий обов'язки голови Комiсiї призначає одного iз членiв Комiсiї виконувати обов'язки її секретаря.
6. Комiсiя має право запитувати необхiдну для розгляду справи про порушення вимог законодавства та здiйснення її повноважень iнформацiю як вiд суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу, так i вiд осiб, якi брали участь у проведеннi вiдповiдних перевiрок.
7. Розгляд справи про порушення вимог законодавства на засiданнi Комiсiї розпочинається з доповiдi члена Комiсiї, який попередньо повинен вивчити акт та iншi матерiали перевiрки, що надiйшли на розгляд Комiсiї. Пiсля цього заслуховуються особа, яка представляє iнтереси суб'єкта первинного фiнансового монiторингу пiд час розгляду справи про порушення вимог законодавства, а за потреби - особи, якi брали участь у проведеннi перевiрки вiдповiдного суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, а також iншi члени Комiсiї, дослiджуються та аналiзуються поданi документи.
III. Основнi завдання та функцiї Комiсiї
1. Основними завданнями Комiсiї є:
розгляд справ про порушення вимог законодавства щодо суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу;
прийняття рiшення про накладення штрафу на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу або про закриття провадження у справi про порушення вимог законодавства;
визначення розмiру штрафу.
2. Комiсiя вiдповiдно до покладених на неї завдань:
розглядає справи про порушення вимог законодавства;
вiдкладає розгляд вiдповiдної справи про порушення вимог законодавства у разi нез'явлення особи, яка представляє iнтереси суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, на розгляд цiєї справи з поважних причин, що пiдтверджується вiдповiдними документами, та за вiдсутностi письмового клопотання про розгляд зазначеної справи без присутностi особи, яка представляє iнтереси суб'єкта первинного фiнансового монiторингу;
приймає рiшення у вiдповiднiй справi про порушення вимог законодавства.
3. З метою недопущення можливих проявiв корупцiї член Комiсiї зобов'язаний заявити про самовiдвiд, якщо:
вiн є членом сiм'ї або близькою особою (згiдно з визначеннями, наведеними у статтi 1 Закону України "Про запобiгання корупцiї") однiєї з посадових осiб суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, щодо якого вирiшується питання про застосування санкцiй за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, фiнансуванню тероризму та фiнансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
є iншi обставини, якi можуть вплинути на об'єктивнiсть члена Комiсiї пiд час розгляду справи про порушення вимог законодавства.
За наявностi зазначених у цьому пунктi пiдстав, якщо член Комiсiї не заявив про самовiдвiд, про вiдвiд цього члена Комiсiї заявляє голова, заступник голови або iнший член Комiсiї.
Про вiдвiд члена Комiсiї може заявити особа, яка представляє iнтереси суб'єкта первинного фiнансового монiторингу, щодо якого розглядається справа про порушення вимог законодавства, або будь-яка iнша особа, якiй стало вiдомо про участь у розглядi справи про порушення вимог законодавства та прийняттi рiшення члена Комiсiї, щодо якого виникає сумнiв у його об'єктивностi.
Вiдвiд (самовiдвiд) повинен бути вмотивованим i заявленим Комiсiї у письмовiй формi.
У разi заявлення вiдводу члена Комiсiї головуючий на засiданнi зобов'язаний ознайомити членiв Комiсiї iз заявою про його вiдвiд.
Рiшення про вiдвiд (самовiдвiд) члена Комiсiї приймається бiльшiстю присутнiх членiв на засiданнi шляхом таємного голосування, у якому не бере участi член Комiсiї, стосовно якого вирiшується питання про вiдвiд (самовiдвiд).
У разi задоволення заяви про вiдвiд (самовiдвiд) розгляд справи про порушення вимог законодавства та прийняття рiшення здiйснюються без участi члена Комiсiї, стосовно якого вирiшено питання щодо вiдводу (самовiдводу).
IV. Прийняття рiшення Комiсiєю
1. Розглянувши вiдповiдну справу про порушення вимог законодавства, Комiсiя приймає одне з таких рiшень:
про накладення штрафу на суб'єкта первинного фiнансового монiторингу за вчинене порушення;
про закриття провадження у справi про порушення вимог законодавства.
У разi незгоди з прийнятим рiшенням член Комiсiї має право надати свої зауваження в письмовому виглядi головуючому на засiданнi Комiсiї, якi обов'язково долучаються до протоколу засiдання Комiсiї.
2. На пiдставi протоколу засiдання Комiсiї рiшення Комiсiї оформлюється вiдповiдною постановою за встановленою законодавством формою.
3. Постанова оголошується негайно пiсля закiнчення розгляду справи про порушення вимог законодавства.
4. Рiшення Комiсiї може бути оскаржене суб'єктом первинного фiнансового монiторингу в установленому законодавством порядку.
Начальник Вiддiлу з питань запобiгання та виявлення корупцiї | Б. Шушковський |