МIНIСТЕРСТВО ЕКОЛОГIЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСIВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
11.08.2017 | N 312 |
---|
Про затвердження положень про територiальнi
органи Держекоiнспекцiї
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 04 вересня 2017 р. за N 1080/30948 |
Вiдповiдно до статтi 21 Закону
України "Про центральнi органи виконавчої
влади", пункту 7 Положення про Державну
екологiчну iнспекцiю України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19
квiтня 2017 року N 275, та постанови Кабiнету
Мiнiстрiв України вiд 14 вересня 2011 року N 995
"Про утворення територiальних органiв
Державної екологiчної iнспекцiї" наказую:
1. Затвердити Положення про Державну екологiчну iнспекцiю в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, що додається.
2. Затвердити Положення про морськi екологiчнi iнспекцiї, що додається.
3. Державнiй екологiчнiй iнспекцiї України (Яковлєв I. О.) забезпечити:
1) подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому порядку;
2) розробку та затвердження положень кожної окремої державної екологiчної iнспекцiї та морської екологiчної iнспекцiї.
4. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України вiд 04 листопада 2011 року N 429 "Про затвердження положень про територiальнi органи Держекоiнспекцiї України", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 25 листопада 2011 року за N 1347/20085 (iз змiнами).
5. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Вакараша В. М.
Заступник Мiнiстра | В. М. Вакараш |
ПОГОДЖЕНО: | |
В. о. Голови Державної екологiчної iнспекцiї України | I. О. Яковлєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України 11 серпня 2017 року N 312 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 04 вересня 2017 р. за N 1080/30948 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну екологiчну iнспекцiю в Автономнiй
Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та
Севастополi
I. ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
1. Державна екологiчна iнспекцiя в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi (далi - Iнспекцiя) є територiальним органом Державної екологiчної iнспекцiї України (далi - Держекоiнспекцiя) та їй пiдпорядковується.
Голови мiсцевих державних адмiнiстрацiй координують дiяльнiсть Iнспекцiй та сприяють їм у виконаннi покладених на них завдань.
Повноваження Iнспекцiї поширюються на територiю Автономної Республiки Крим, вiдповiдної областi, мiст Києва та Севастополя, за винятком територiї та об'єктiв, вiднесених до зони дiяльностi морських екологiчних iнспекцiй (Державна Азово-Чорноморська екологiчна iнспекцiя, Державна Азовська морська екологiчна iнспекцiя та Державна екологiчна iнспекцiя Пiвнiчно-Захiдного регiону Чорного моря).
2. Iнспекцiя у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, дорученнями Прем'єр-мiнiстра України, наказами Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України, дорученнями Мiнiстра екологiї та природних ресурсiв, його заступникiв, наказами Держекоiнспекцiї, дорученнями Голови Держекоiнспекцiї, актами Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних державних адмiнiстрацiй, обласних рад, iншими актами законодавства України, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Iнспекцiї є реалiзацiя повноважень Держекоiнспекцiї у межах вiдповiдної територiї.
II. ФУНКЦIЇ IНСПЕКЦIЇ
1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, готує та вносить в установленому порядку пропозицiї до Держекоiнспекцiї щодо його вдосконалення.
2. Здiйснює державний нагляд (контроль) за додержанням територiальними органами центральних органiв виконавчої влади, мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування в частинi здiйснення делегованих їм повноважень органiв виконавчої влади, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi i господарювання, громадянами України, iноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства:
1) про екологiчну та радiацiйну безпеку, зокрема:
щодо виконання вимог висновкiв державної екологiчної експертизи;
у пунктах пропуску через державний кордон i в зонах митного контролю на митнiй територiї України пiд час iмпорту, експорту та транзиту товарiв i транспортних засобiв, у тому числi товарiв (предметiв) гуманiтарної допомоги;
пiд час здiйснення операцiй з металобрухтом;
пiд час провадження видiв дiяльностi, що становлять пiдвищену екологiчну небезпеку;
пiд час провадження дiяльностi на об'єктах, що становлять пiдвищену екологiчну небезпеку;
2) про охорону земель, надр, зокрема щодо:
консервацiї деградованих i малопродуктивних земель;
збереження водно-болотних угiдь;
виконання екологiчних вимог пiд час надання у власнiсть i користування, зокрема в оренду, земельних дiлянок;
здiйснення заходiв iз запобiгання забрудненню земель хiмiчними i радiоактивними речовинами, вiдходами, стiчними водами;
додержання режиму використання земель природно-заповiдного та iншого природоохоронного призначення, а також територiй, що пiдлягають особливiй охоронi;
додержання екологiчних нормативiв з питань використання та охорони земель;
ведення будiвельних, днопоглиблювальних робiт, видобування пiску i гравiю, прокладення кабелiв, трубопроводiв та iнших комунiкацiй на землях водного фонду;
установлення та використання водоохоронних зон i прибережних захисних смуг, а також додержання режиму використання їх територiй;
використання та охорони надр;
3) про охорону, рацiональне використання вод та вiдтворення водних ресурсiв, зокрема щодо:
виконання державних цiльових, мiждержавних та регiональних програм використання i охорони вод, вiдтворення водних ресурсiв;
наявностi та додержання умов дозволiв, установлених нормативiв гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лiмiтiв забору i використання води та скидання забруднюючих речовин;
права державної власностi на води;
ведення водокористувачами облiку забору та використання вод, здiйснення контролю за якiстю i кiлькiстю скинутих у воднi об'єкти зворотних вод i забруднюючих речовин та за якiстю води водних об'єктiв у контрольних створах, а також подання вiдповiдним органам звiтiв;
дотримання встановленого режиму господарської дiяльностi у зонах санiтарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, водоохоронних зонах, прибережних захисних смугах, смугах вiдведення та берегових смугах водних шляхiв, очисних та iнших водогосподарських споруд i технiчних пристроїв;
здiйснення водокористувачами заходiв iз запобiгання забрудненню водних об'єктiв стiчними (дощовими, снiговими) водами, що вiдводяться з їх територiї;
здiйснення заходiв з економного використання водних ресурсiв;
використання води (водних об'єктiв) вiдповiдно до цiлей та умов їх надання водокористувачам;
здiйснення погоджених у встановленому порядку технологiчних, лiсомелiоративних, гiдротехнiчних та iнших заходiв щодо охорони вод вiд вичерпання, полiпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених зворотних вод (стiчнi, шахтнi, кар'єрнi, дренажнi води), баластних та лляльних вод;
проведення робiт, пов'язаних iз лiквiдацiєю наслiдкiв аварiй, якi можуть спричинити погiршення якостi води;
дотримання екологiчних вимог пiд час проектування, розмiщення, будiвництва нових i реконструкцiї дiючих пiдприємств, споруд та iнших об'єктiв;
здiйснення заходiв, пов'язаних iз запобiганням шкiдливiй дiї води i лiквiдацiєю її наслiдкiв;
дотримання регламентiв скидання промислових забруднених стiчних чи шахтних, кар'єрних, рудникових вод з накопичувачiв, норм i правил експлуатацiї технологiчних водойм (ставки-охолоджувачi теплових i атомних станцiй, рибоводнi ставки, ставки-вiдстiйники та iншi);
4) про охорону атмосферного повiтря, зокрема щодо:
виконання загальнодержавних, галузевих або регiональних природоохоронних програм;
наявностi та додержання умов дозволiв на викиди забруднюючих речовин;
забезпечення безперебiйної ефективної роботи i пiдтримання у справному станi споруд, устаткування та апаратури для очищення викидiв забруднюючих речовин;
додержання нормативiв у галузi охорони атмосферного повiтря;
додержання екологiчних показникiв нафтопродуктiв (бензину автомобiльного та дизельного палива), якi реалiзуються шляхом оптової та роздрiбної торгiвлi суб'єктами господарювання;
порядку провадження дiяльностi, спрямованої на штучнi змiни стану атмосфери i атмосферних явищ у господарських цiлях;
надання своєчасної, повної та достовiрної iнформацiї про стан атмосферного повiтря, визначення видiв i обсягiв забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повiтря;
5) про охорону, захист, використання та вiдтворення лiсiв, зокрема щодо:
законностi вирубки, ушкодження дерев i чагарникiв, знищення або ушкодження лiсових культур, сiянцiв або саджанцiв у лiсових розплiдниках i на плантацiях, а також молодняку природного походження й самосiвiв на площах, призначених пiд лiсовiдновлення;
повноти та законностi здiйснених заходiв щодо вiдтворення лiсiв, зокрема цiнними та рiдкiсними породами дерев, породами, притаманними вiдповiдному регiону, та повноти заходiв з догляду за лiсовими культурами на землях, призначених пiд вiдновлення лiсу;
рацiонального та невиснажливого використання лiсових ресурсiв;
добування продуктiв лiсу та використання лiсових ресурсiв;
здiйснення комплексу необхiдних заходiв захисту для забезпечення охорони лiсiв вiд пожеж, незаконних рубок, шкiдникiв i хвороб, пошкодження внаслiдок антропогенного та iншого шкiдливого впливу, застосування пестицидiв i агрохiмiкатiв у лiсовому господарствi та лiсах;
використання полезахисних лiсосмуг, водоохоронних i захисних лiсових насаджень;
заготiвлi деревини в порядку рубок головного користування та здiйснення лiсогосподарських заходiв;
експлуатацiї нових i реконструйованих пiдприємств, цехiв, агрегатiв, транспортних шляхiв, магiстральних трубопроводiв, комунальних та iнших об'єктiв, не забезпечених обладнанням, що запобiгає шкiдливому впливу на стан i вiдтворення лiсiв;
збереження корисної для лiсу фауни;
6) про рацiональне використання, вiдтворення i охорону об'єктiв тваринного свiту, зокрема щодо:
регулювання чисельностi диких тварин;
використання i вiдтворення рiдкiсних та таких, що перебувають пiд загрозою зникнення, видiв тварин, занесених до Червоної книги України;
утримання та розведення диких тварин, якi перебувають у станi неволi або в напiввiльних умовах;
наявностi документiв, що пiдтверджують законнiсть набуття диких тварин, у тому числi тих, що занесенi до Червоної книги України;
наявностi дозвiльних документiв на утримання та розведення диких тварин;
охорони середовища перебування, шляхiв мiграцiї, переселення, аклiматизацiї i схрещування диких тварин;
ввезення в Україну i вивезення за її межi об'єктiв тваринного свiту та знарядь їх добування;
захисту диких тварин вiд жорстокого поводження;
законностi набуття у приватну власнiсть об'єктiв тваринного свiту;
7) про охорону, використання i вiдтворення риби та iнших водних живих ресурсiв;
8) щодо наявностi дозволiв, лiмiтiв та квот на спецiальне використання природних ресурсiв, дотримання їх умов;
9) про охорону, утримання i використання зелених насаджень;
10) про використання, охорону i вiдтворення об'єктiв рослинного свiту;
11) щодо дотримання правил створення, поповнення, зберiгання, використання та державного облiку зоологiчних, ботанiчних колекцiй i торгiвлi ними;
12) з питань дотримання положень Конвенцiї про мiжнародну торгiвлю видами дикої фауни i флори, що перебувають пiд загрозою зникнення (CITES);
13) пiд час ведення мисливського господарства та здiйснення полювання;
14) про збереження об'єктiв рослинного та тваринного свiту, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження i використання екологiчної мережi;
15) про охорону i використання територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду, зокрема щодо:
додержання режиму територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;
наявностi лiмiтiв i дозволiв на спецiальне використання природних ресурсiв у межах територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду та дотримання їх обсягiв, вiдтворення природних ресурсiв на територiї природно-заповiдного фонду;
16) з питань поводження з вiдходами, зокрема щодо:
дотримання вимог документiв дозвiльного характеру на здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами;
складення i ведення реєстру об'єктiв утворення, оброблення та утилiзацiї вiдходiв, реєстру мiсць видалення вiдходiв;
перевезення небезпечних вiдходiв територiєю України та транскордонних перевезень вiдходiв;
збирання, перевезення, зберiгання, оброблення, утилiзацiї, знешкодження, видалення, захоронення вiдходiв (у тому числi недопущення змiшування та захоронення вiдходiв, якi можуть бути утилiзованi);
ведення первинного облiку кiлькостi, типу i складу вiдходiв, що утворюються, збираються, перевозяться, зберiгаються, обробляються, утилiзуються, знешкоджуються та видаляються, подання вiдповiдної статистичної звiтностi в установленому порядку та паспортизацiї таких вiдходiв;
дотримання вимог нормативно-технiчної та технологiчної документацiї, погодженої в установленому порядку, пiд час виробництва продукцiї (крiм дослiдних зразкiв) з вiдходiв чи з їх використанням;
дотримання правил i режиму експлуатацiї установок, виробництв з оброблення та утилiзацiї вiдходiв;
дотримання вимог екологiчної безпеки пiд час транспортування, зберiгання, використання, знешкодження та захоронення хiмiчних засобiв захисту рослин, мiнеральних добрив, токсичних речовин i вiдходiв;
своєчасного та повного здiйснення заходiв iз захисту земель вiд засмiчення та забруднення вiдходами;
17) у сферi хiмiчних джерел струму в частинi забезпечення екологiчної безпеки виробництва хiмiчних джерел струму та утилiзацiї вiдпрацьованих хiмiчних джерел струму, ведення облiку обсягiв накопичення вiдпрацьованих хiмiчних джерел струму та передачi їх для утилiзацiї;
18) щодо дотримання вимог реєстрацiї в суднових документах операцiй iз шкiдливими речовинами та сумiшами, баластними та лляльними водами;
19) щодо дотримання заходiв бiологiчної i генетичної безпеки стосовно бiологiчних об'єктiв природного середовища пiд час створення, дослiдження та практичного використання генетично модифiкованих органiзмiв у вiдкритiй системi.
3. Проводить перевiрки (у тому числi документальнi) iз застосуванням iнструментально-лабораторного контролю, складає вiдповiдно до законодавства акти за результатами здiйснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, надає обов'язковi до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здiйснює контроль за їх виконанням, здiйснює лабораторнi вимiрювання (випробування).
4. Надає територiальним органам центральних органiв виконавчої влади, мiсцевим органам виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування приписи щодо зупинення дiї чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволiв, лiцензiй, сертифiкатiв, висновкiв, рiшень, лiмiтiв, квот, погоджень, свiдоцтв на спецiальне використання природних ресурсiв, викиди i скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хiмiчними речовинами, транскордонне перемiщення об'єктiв рослинного i тваринного свiту (у тому числi водних живих ресурсiв), а також щодо встановлення нормативiв допустимих рiвнiв шкiдливого впливу на стан навколишнього природного середовища;
вносить до вiдповiдного органу лiцензування подання про позбавлення лiцензiата права на провадження виду господарської дiяльностi.
5. Звертається до суду iз позовом щодо обмеження чи зупинення дiяльностi пiдприємств i об'єктiв незалежно вiд їх пiдпорядкування та форми власностi, якщо їх експлуатацiя здiйснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволiв на використання природних ресурсiв, з перевищенням нормативiв гранично допустимих викидiв впливу фiзичних та бiологiчних факторiв i лiмiтiв скидiв забруднюючих речовин.
6. Розраховує розмiр шкоди, збиткiв i втрат, заподiяних внаслiдок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенцiї.
7. Вживає в установленому порядку заходiв досудового врегулювання спорiв, виступає позивачем та вiдповiдачем у судах.
8. Вживає вiдповiдно до закону заходiв щодо припинення самовiльного користування надрами та забудови площ залягань корисних копалин з порушенням установленого порядку.
9. Здiйснює розгляд звернень громадян, пiдприємств, установ та органiзацiй з питань, пов'язаних з її дiяльнiстю.
10. Складає протоколи про адмiнiстративнi правопорушення та розглядає справи про адмiнiстративнi правопорушення, накладає адмiнiстративнi стягнення у випадках, передбачених законом.
11. Вносить у встановленому порядку Головi Держекоiнспекцiї пропозицiї щодо: видачi, зупинення дiї чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволiв, лiцензiй, сертифiкатiв, висновкiв, рiшень, лiмiтiв, квот, погоджень, свiдоцтв на спецiальне використання природних ресурсiв, викиди i скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хiмiчними речовинами, транскордонне перемiщення об'єктiв рослинного i тваринного свiту (у тому числi водних живих ресурсiв), а також щодо встановлення нормативiв допустимих рiвнiв шкiдливого впливу на стан навколишнього природного середовища.
12. Вносить у встановленому порядку територiальним органам центральних органiв виконавчої влади, мiсцевим органам виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування вимоги щодо приведення у вiдповiднiсть iз законодавством прийнятих ними рiшень у сферi охорони навколишнього природного середовища, використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв.
13. Бере участь у формуваннi державного замовлення на пiдготовку фахiвцiв у вiдповiднiй сферi.
14. Забезпечує iнформування громадськостi про реалiзацiю державної полiтики з питань, що належать до її компетенцiї.
15. Виконує у межах повноважень функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери її управлiння.
16. Здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
III. ОРГАНIЗАЦIЯ ДIЯЛЬНОСТI IНСПЕКЦIЇ
1. Iнспекцiя з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх реалiзацiєю;
2) здiйснює добiр кадрiв, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) забезпечує ефективне i цiльове використання бюджетних коштiв;
5) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до її компетенцiї, виявляє та усуває причини, що призводять до подання громадянами скарг;
6) забезпечує доступ до публiчної iнформацiї, що перебуває у їх володiннi;
7) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно захисту iнформацiї з обмеженим доступом;
8) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
9) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.
2. Iнспекцiя для виконання покладених на неї завдань має право:
1) залучати у встановленому порядку до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв, працiвникiв органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками);
2) залучати працiвникiв правоохоронних органiв до здiйснення заходiв з державного нагляду (контролю) з питань, що належать до її компетенцiї;
3) одержувати безоплатно вiд органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй незалежно вiд форми власностi та їх посадових осiб, а також громадян та їх об'єднань iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на неї завдань;
4) скликати наради, утворювати комiсiї, робочi та експертнi групи, проводити вiдповiдно до законодавства науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до її компетенцiї;
5) користуватися безоплатно iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;
6) зупиняти транспортнi (в тому числi плавучi) засоби та проводити їх огляд та огляд знарядь добування об'єктiв рослинного та тваринного свiту (в тому числi риби та iнших водних живих ресурсiв) у мiсцях їх добування, зберiгання, перероблення та реалiзацiї;
7) вилучати в установленому порядку в осiб знаряддя добування об'єктiв тваринного свiту (в тому числi водних живих ресурсiв), транспортнi (в тому числi плавучi) засоби, обладнання та предмети, що є знаряддям добування об'єктiв тваринного свiту (в тому числi риби та iнших водних живих ресурсiв), незаконно добутi природнi ресурси i продукцiю, що з них вироблена, а також вiдповiднi документи (лiцензiї, дозволи тощо);
8) здiйснювати вiдповiдно до закону фотографування, звукозапис, кiно- i вiдеозйомку, зокрема з лiтальних апаратiв та iз застосуванням космiчних технологiй, як допомiжний засiб для запобiгання та розкриття порушень законодавства, здiйснення нагляду (контролю) за додержанням якого належить до її повноважень;
9) здiйснювати вiдбiр проб та iнструментально-лабораторнi вимiрювання показникiв складу та властивостей викидiв стацiонарних джерел забруднення атмосферного повiтря, вод лляльних, баластних, зворотних, поверхневих, морських, вимiрювання показникiв складу та властивостей пiдземних вод у пробах iз спостережувальних свердловин на об'єктах, що обстежуються; вимiрювання показникiв складу та властивостей викидiв пересувних джерел забруднення атмосферного повiтря та екологiчних показникiв нафтопродуктiв (бензину автомобiльного i дизельного палива), якi реалiзуються шляхом оптової та роздрiбної торгiвлi суб'єктами господарювання;
10) проводити перевiрку стану органiзацiї та здiйснення виробничого контролю за дотриманням суб'єктами господарювання нормативiв гранично допустимих викидiв забруднюючих речовин, за здiйсненням iнструментально-лабораторних вимiрювань параметрiв викидiв забруднюючих речовин iз стацiонарних i пересувних джерел та ефективностi роботи газоочисних установок, за дотриманням установлених нормативiв гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, за якiстю i кiлькiстю скинутих у воднi об'єкти зворотних вод i забруднюючих речовин та за якiстю води об'єктiв у контрольних створах i перевiрку дотримання правил визначення якостi вод;
11) проводити лабораторний аналiз стану забруднення земель, у тому числi радiоактивний, у зонах безпосереднього впливу викидiв i скидiв пiдприємствами забруднюючих речовин, а також у разi виникнення аварiй та надзвичайних ситуацiй;
12) викликати громадян та посадових осiб органiв державної влади, iнших державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування для одержання усних та письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї;
13) здiйснювати збирання, обробку та проводити аналiз iнформацiї щодо дотримання вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї;
14) безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку пiдприємства, установи та органiзацiї пiд час здiйснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сферi охорони навколишнього природного середовища, охорони земель, надр;
15) доставляти осiб, якi вчинили порушення вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, до правоохоронних органiв, органiв Держприкордонслужби або виконавчих органiв сiльських, селищних, мiських рад, якщо особу порушника неможливо встановити на мiсцi вчинення правопорушення;
16) передавати правоохоронним органам матерiали про дiяння, в яких вбачаються ознаки кримiнального правопорушення.
3. Iнспекцiя пiд час виконання покладених на неї завдань взаємодiє з Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими державними адмiнiстрацiями та органами мiсцевого самоврядування, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями на вiдповiднiй територiї.
4. Iнспекцiя у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України, наказiв та доручень Держекоiнспекцiї видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру.
Акти Iнспекцiї можуть бути скасованi Головою Держекоiнспекцiї повнiстю чи в окремiй частинi, в тому числi за дорученням Мiнiстра екологiї та природних ресурсiв України або Мiнiстром екологiї та природних ресурсiв України в разi вiдмови Голови Держекоiнспекцiї скасувати такий акт.
5. Iнспекцiю очолює начальник, який має двох заступникiв, у тому числi одного першого.
Начальник та заступники начальника Iнспекцiї призначаються на посади та звiльняються з посад Головою Держекоiнспекцiї вiдповiдно до законодавства про державну службу.
Начальник Iнспекцiї за посадою є Головним державним iнспектором з охорони навколишнього природного середовища вiдповiдної територiї.
6. Начальник Iнспекцiї:
1) очолює Iнспекцiю, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, несе персональну вiдповiдальнiсть за органiзацiю та результати її дiяльностi, представляє iнтереси Iнспекцiї у вiдносинах з органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, громадськими органiзацiями, пiдприємствами, установами, органiзацiями незалежно вiд форм власностi, а також у судi;
2) органiзовує та забезпечує виконання Iнспекцiєю Конституцiї та законiв України, постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, доручень Прем'єр-мiнiстра України, наказiв мiнiстерства, доручень мiнiстра, його першого заступника та заступникiв, наказiв Держекоiнспекцiї, доручень Голови Держекоiнспекцiї, розпоряджень голови обласної держадмiнiстрацiї;
3) вносить Головi Держекоiнспекцiї пропозицiї щодо визначення прiоритетiв роботи Iнспекцiї i шляхiв виконання покладених на неї завдань, подає на затвердження плани роботи Iнспекцiї;
4) звiтує перед Головою Держекоiнспекцiї про виконання покладених на Iнспекцiю завдань, прiоритетiв та планiв роботи;
5) забезпечує в установленому порядку дiєву взаємодiю з обласною держадмiнiстрацiєю та обласною радою;
6) забезпечує надання обласнiй держадмiнiстрацiї iнформацiї, необхiдної для здiйснення нею державного контролю;
7) призначає громадських iнспекторiв з охорони довкiлля i видає їм посвiдчення, органiзовує їх роботу, надає їм методичну та практичну допомогу;
8) органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв;
9) призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв, iнших державних службовцiв та працiвникiв територiального органу, присвоює їм ранги державних службовцiв, приймає рiшення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi (крiм своїх заступникiв);
10) порушує перед Головою Держекоiнспекцiї питання про присвоєння рангiв державних службовцiв своїм заступникам, а також щодо заохочення та притягнення їх до вiдповiдальностi;
11) пiдписує накази;
12) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
13) затверджує положення про структурнi пiдроздiли Iнспекцiї i посадовi iнструкцiї працiвникiв;
14) подає Головi Держекоiнспекцiї на затвердження структуру, штатний розпис i кошторис;
15) проводить особистий прийом громадян;
16) скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенцiї Iнспекцiї;
17) дає у межах повноважень обов'язковi для виконання державними службовцями i працiвниками Iнспекцiї доручення;
18) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
7. Начальник Iнспекцiї пiдзвiтний та пiдконтрольний вiдповiдно Головi Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим щодо повноважень органiв виконавчої влади, наданих законом Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, та головi вiдповiдної обласної державної адмiнiстрацiї з питань здiйснення повноважень мiсцевих державних адмiнiстрацiй.
8. Перший заступник, заступник начальника Iнспекцiї за посадою є вiдповiдно першим заступником та заступником Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища вiдповiдної територiї.
Керiвники структурних пiдроздiлiв Iнспекцiї та їх заступники, якi безпосередньо проводять перевiрки, обстеження та здiйснюють iншi контрольно-наглядовi заходи, за посадою є старшими державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища, головнi спецiалiсти, якi безпосередньо проводять перевiрки, обстеження та здiйснюють iншi контрольно-наглядовi заходи, за посадою є державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища.
9. У Iнспекцiї для погодженого вирiшення питань, що належать до її компетенцiї, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання наказу Iнспекцiї.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Iнспекцiї можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний i персональний склад, положення про них затверджуються начальником Iнспекцiї.
10. Державнi iнспектори з охорони навколишнього природного середовища вiдповiдної територiї надiляються вiдповiдно до законодавства правом носiння форми встановленого зразка, правом носiння та зберiгання вогнепальної зброї в порядку, визначеному законодавством.
11. Державнi iнспектори з охорони навколишнього природного середовища вiдповiдної територiї за наказом Голови Держекоiнспекцiї можуть здiйснювати державний нагляд (контроль) на територiї, не вiднесенiй до їх повноважень.
12. Iнспекцiї дiють на пiдставi положень, що затверджуються вiдповiдно до цього Положення Головою Держекоiнспекцiї.
13. Держекоiнспекцiя утримується за рахунок державного бюджету.
Чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Iнспекцiї затверджує Голова Держекоiнспекцiї в межах граничної чисельностi працiвникiв, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України для територiальних органiв Держекоiнспекцiї.
Структура Iнспекцiї затверджується Головою Держекоiнспекцiї за погодженням iз Мiнiстром екологiї та природних ресурсiв.
Штатний розпис та кошторис Iнспекцiї затверджуються Головою Держекоiнспекцiї.
14. Iнспекцiї утворюються, лiквiдовуються, реорганiзовуються Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра екологiї та природних ресурсiв у порядку, передбаченому статтею 21 Закону України "Про центральнi органи виконавчої влади".
15. Iнспекцiя є юридичною особою публiчного права, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, емблему, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.
Заступник директора Департаменту - начальник вiддiлу нормотворчої дiяльностi Юридичного департаменту | Ю. В. Лiтош |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України 11 серпня 2017 року N 312 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 04 вересня 2017 р. за N 1081/30949 |
ПОЛОЖЕННЯ
про морськi екологiчнi iнспекцiї
I. ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
1. Морськими екологiчними iнспекцiями є Державна Азово-Чорноморська екологiчна iнспекцiя, Державна Азовська морська екологiчна iнспекцiя та Державна екологiчна iнспекцiя Пiвнiчно-Захiдного регiону Чорного моря (далi - Iнспекцiя), якi є територiальними органами Державної екологiчної iнспекцiї України (далi - Держекоiнспекцiя) та їй пiдпорядковуються.
Голови мiсцевих державних адмiнiстрацiй координують дiяльнiсть Iнспекцiй та сприяють їм у виконаннi покладених на них завдань.
2. Iнспекцiя у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, дорученнями Прем'єр-мiнiстра України, наказами Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України, дорученнями Мiнiстра екологiї та природних ресурсiв, його заступникiв, наказами Держекоiнспекцiї, дорученнями Голови Держекоiнспекцiї, актами Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних державних адмiнiстрацiй, обласних рад, iншими актами законодавства України, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Iнспекцiї є реалiзацiя повноважень Держекоiнспекцiї у межах вiдповiдної територiї.
II. ФУНКЦIЇ IНСПЕКЦIЇ
1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, готує та вносить в установленому порядку пропозицiї до Держекоiнспекцiї щодо його вдосконалення.
2. Здiйснює державний нагляд (контроль) за додержанням територiальними органами центральних органiв виконавчої влади, мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування в частинi здiйснення делегованих їм повноважень органiв виконавчої влади, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi i господарювання, громадянами України, iноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства:
1) про екологiчну та радiацiйну безпеку, зокрема:
щодо виконання вимог висновкiв державної екологiчної експертизи;
у пунктах пропуску через державний кордон i в зонах митного контролю на митнiй територiї України пiд час iмпорту, експорту та транзиту товарiв i транспортних засобiв, у тому числi товарiв (предметiв) гуманiтарної допомоги;
пiд час здiйснення операцiй з металобрухтом;
пiд час провадження видiв дiяльностi, що становлять пiдвищену екологiчну небезпеку;
пiд час провадження дiяльностi на об'єктах, що становлять пiдвищену екологiчну небезпеку;
2) про охорону земель, надр, зокрема щодо:
консервацiї деградованих i малопродуктивних земель;
збереження водно-болотних угiдь;
виконання екологiчних вимог пiд час надання у власнiсть i користування, зокрема в оренду, земельних дiлянок;
здiйснення заходiв iз запобiгання забрудненню земель хiмiчними i радiоактивними речовинами, вiдходами, стiчними водами;
додержання режиму використання земель природно-заповiдного та iншого природоохоронного призначення, а також територiй, що пiдлягають особливiй охоронi;
додержання екологiчних нормативiв з питань використання та охорони земель;
ведення будiвельних, днопоглиблювальних робiт, видобування пiску i гравiю, прокладення кабелiв, трубопроводiв та iнших комунiкацiй на землях водного фонду;
установлення та використання водоохоронних зон i прибережних захисних смуг, а також додержання режиму використання їх територiй;
використання та охорони надр;
3) про охорону, рацiональне використання вод та вiдтворення водних ресурсiв, зокрема щодо:
виконання державних цiльових, мiждержавних та регiональних програм використання i охорони вод, вiдтворення водних ресурсiв;
наявностi та додержання умов дозволiв, установлених нормативiв гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лiмiтiв забору i використання води та скидання забруднюючих речовин;
права державної власностi на води;
ведення водокористувачами облiку забору та використання вод, здiйснення контролю за якiстю i кiлькiстю скинутих у воднi об'єкти зворотних вод i забруднюючих речовин та за якiстю води водних об'єктiв у контрольних створах, а також подання вiдповiдним органам звiтiв;
дотримання встановленого режиму господарської дiяльностi у зонах санiтарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, водоохоронних зонах, прибережних захисних смугах, смугах вiдведення та берегових смугах водних шляхiв, очисних та iнших водогосподарських споруд i технiчних пристроїв;
здiйснення водокористувачами заходiв iз запобiгання забрудненню водних об'єктiв стiчними (дощовими, снiговими) водами, що вiдводяться з їх територiї;
здiйснення заходiв з економного використання водних ресурсiв;
використання води (водних об'єктiв) вiдповiдно до цiлей та умов їх надання водокористувачам;
здiйснення погоджених у встановленому порядку технологiчних, лiсомелiоративних, гiдротехнiчних та iнших заходiв щодо охорони вод вiд вичерпання, полiпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених зворотних вод (стiчнi, шахтнi, кар'єрнi, дренажнi води), баластних та лляльних вод;
проведення робiт, пов'язаних iз лiквiдацiєю наслiдкiв аварiй, якi можуть спричинити погiршення якостi води;
дотримання екологiчних вимог пiд час проектування, розмiщення, будiвництва нових i реконструкцiї дiючих пiдприємств, споруд та iнших об'єктiв;
здiйснення заходiв, пов'язаних iз запобiганням шкiдливiй дiї води i лiквiдацiєю її наслiдкiв;
дотримання регламентiв скидання промислових забруднених стiчних чи шахтних, кар'єрних, рудникових вод з накопичувачiв, норм i правил експлуатацiї технологiчних водойм (ставки-охолоджувачi теплових i атомних станцiй, рибоводнi ставки, ставки-вiдстiйники та iншi);
використання, вiдтворення i охорони морського середовища i природних ресурсiв внутрiшнiх морських вод, територiального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України, додержання норм екологiчної безпеки;
проведення навантажувально-розвантажувальних операцiй у портах, портових пунктах та на рейдах;
дотримання суднами, кораблями мiжнародних конвенцiй, договорiв та вимог природоохоронного законодавства України з питань запобiгання забрудненню морського середовища;
4) про охорону атмосферного повiтря, зокрема щодо:
виконання загальнодержавних, галузевих або регiональних природоохоронних програм;
наявностi та додержання умов дозволiв на викиди забруднюючих речовин;
забезпечення безперебiйної ефективної роботи i пiдтримання у справному станi споруд, устаткування та апаратури для очищення викидiв забруднюючих речовин;
додержання нормативiв у галузi охорони атмосферного повiтря;
додержання екологiчних показникiв нафтопродуктiв (бензину автомобiльного та дизельного палива), якi реалiзуються шляхом оптової та роздрiбної торгiвлi суб'єктами господарювання;
порядку провадження дiяльностi, спрямованої на штучнi змiни стану атмосфери i атмосферних явищ у господарських цiлях;
надання своєчасної, повної та достовiрної iнформацiї про стан атмосферного повiтря, визначення видiв i обсягiв забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повiтря;
5) про рацiональне використання, вiдтворення i охорону об'єктiв тваринного свiту, зокрема щодо:
регулювання чисельностi диких тварин;
використання i вiдтворення рiдкiсних та таких, що перебувають пiд загрозою зникнення, видiв тварин, занесених до Червоної книги України;
утримання та розведення диких тварин, якi перебувають у станi неволi або в напiввiльних умовах;
наявностi документiв, що пiдтверджують законнiсть набуття диких тварин, у тому числi тих, що занесенi до Червоної книги України;
наявностi дозвiльних документiв на утримання та розведення диких тварин;
охорони середовища перебування, шляхiв мiграцiї, переселення, аклiматизацiї i схрещування диких тварин;
ввезення в Україну i вивезення за її межi об'єктiв тваринного свiту та знарядь їх добування;
захисту диких тварин вiд жорстокого поводження;
законностi набуття у приватну власнiсть об'єктiв тваринного свiту;
6) про охорону, використання i вiдтворення риби та iнших водних живих ресурсiв щодо:
зариблення, здiйснення контрольного вилову, аклiматизацiї, рибництва, утримання i вiдтворення у неволi чи напiввiльних умовах з комерцiйною та iншими цiлями;
мелiоративного вилову малоцiнних i хижих видiв риб, шкiдливих водних органiзмiв;
достовiрностi звiтних даних про обсяги використання рибних та iнших водних живих ресурсiв;
охорони, використання, вiдтворення риби та iнших водних живих ресурсiв у виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України;
дотримання мiжнародних договорiв України в галузi регулювання риболовства;
штучного розведення, вирощування риби, iнших водних живих ресурсiв та їх використання в спецiальних товарних рибних господарствах;
порядку та умов здiйснення промислового, любительського, спортивного, наукового рибальства на водних об'єктах України;
забезпечення рибозахисним обладнанням водозабiрних споруд;
проведення рибозахисних заходiв на водозабiрних та iнженерних спорудах мелiоративних систем та вивчення технiчного стану рибозахисного обладнання;
7) щодо наявностi дозволiв, лiмiтiв та квот на спецiальне використання природних ресурсiв, дотримання їх умов;
8) про охорону, утримання i використання зелених насаджень;
9) про використання, охорону i вiдтворення об'єктiв рослинного свiту;
10) щодо дотримання правил створення, поповнення, зберiгання, використання та державного облiку зоологiчних, ботанiчних колекцiй i торгiвлi ними;
11) з питань дотримання положень Конвенцiї про мiжнародну торгiвлю видами дикої фауни i флори, що перебувають пiд загрозою зникнення (CITES);
12) про збереження об'єктiв рослинного та тваринного свiту, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження i використання екологiчної мережi;
13) про охорону i використання територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду, зокрема щодо:
додержання режиму територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду;
наявностi лiмiтiв i дозволiв на спецiальне використання природних ресурсiв у межах територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду та дотримання їх обсягiв, вiдтворення природних ресурсiв на територiї природно-заповiдного фонду;
14) з питань поводження з вiдходами, зокрема щодо:
дотримання вимог документiв дозвiльного характеру на здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами;
складення i ведення реєстру об'єктiв утворення, оброблення та утилiзацiї вiдходiв, реєстру мiсць видалення вiдходiв;
перевезення небезпечних вiдходiв територiєю України та транскордонних перевезень вiдходiв;
збирання, перевезення, зберiгання, оброблення, утилiзацiї, знешкодження, видалення, захоронення вiдходiв (у тому числi недопущення змiшування та захоронення вiдходiв, якi можуть бути утилiзованi);
ведення первинного облiку кiлькостi, типу i складу вiдходiв, що утворюються, збираються, перевозяться, зберiгаються, обробляються, утилiзуються, знешкоджуються та видаляються, подання вiдповiдної статистичної звiтностi в установленому порядку та паспортизацiї таких вiдходiв;
дотримання вимог нормативно-технiчної та технологiчної документацiї, погодженої в установленому порядку, пiд час виробництва продукцiї (крiм дослiдних зразкiв) з вiдходiв чи з їх використанням;
дотримання правил i режиму експлуатацiї установок, виробництв з оброблення та утилiзацiї вiдходiв;
дотримання вимог екологiчної безпеки пiд час транспортування, зберiгання, використання, знешкодження та захоронення хiмiчних засобiв захисту рослин, мiнеральних добрив, токсичних речовин i вiдходiв;
своєчасного та повного здiйснення заходiв iз захисту земель вiд засмiчення та забруднення вiдходами;
15) у сферi хiмiчних джерел струму в частинi забезпечення екологiчної безпеки виробництва хiмiчних джерел струму та утилiзацiї вiдпрацьованих хiмiчних джерел струму, ведення облiку обсягiв накопичення вiдпрацьованих хiмiчних джерел струму та передачi їх для утилiзацiї;
16) щодо дотримання вимог реєстрацiї в суднових документах операцiй iз шкiдливими речовинами та сумiшами, баластними та лляльними водами;
17) щодо дотримання заходiв бiологiчної i генетичної безпеки стосовно бiологiчних об'єктiв природного середовища пiд час створення, дослiдження та практичного використання генетично модифiкованих органiзмiв у вiдкритiй системi.
3. Проводить перевiрки (у тому числi документальнi) iз застосуванням iнструментально-лабораторного контролю, складає вiдповiдно до законодавства акти за результатами здiйснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, надає обов'язковi до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здiйснює контроль за їх виконанням i здiйснює лабораторнi вимiрювання (випробування).
4. Надає територiальним органам центральних органiв виконавчої влади, мiсцевим органам виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування приписи щодо зупинення дiї чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволiв, лiцензiй, сертифiкатiв, висновкiв, рiшень, лiмiтiв, квот, погоджень, свiдоцтв на спецiальне використання природних ресурсiв, викиди i скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хiмiчними речовинами, транскордонне перемiщення об'єктiв рослинного i тваринного свiту (у тому числi водних живих ресурсiв), а також щодо встановлення нормативiв допустимих рiвнiв шкiдливого впливу на стан навколишнього природного середовища; вносить до вiдповiдного органу лiцензування подання про позбавлення лiцензiата права на провадження виду господарської дiяльностi.
5. Звертається до суду iз позовом щодо обмеження чи зупинення дiяльностi пiдприємств i об'єктiв незалежно вiд їх пiдпорядкування та форми власностi, якщо їх експлуатацiя здiйснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволiв на використання природних ресурсiв, з перевищенням нормативiв гранично допустимих викидiв впливу фiзичних та бiологiчних факторiв i лiмiтiв скидiв забруднюючих речовин.
6. Розраховує розмiр шкоди, збиткiв i втрат, заподiяних внаслiдок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенцiї.
7. Вживає в установленому порядку заходiв досудового врегулювання спорiв, виступає позивачем та вiдповiдачем у судах.
8. Вживає вiдповiдно до закону заходiв щодо припинення самовiльного користування надрами та забудови площ залягань корисних копалин з порушенням установленого порядку.
9. Здiйснює розгляд звернень громадян, пiдприємств, установ та органiзацiй з питань, пов'язаних з її дiяльнiстю.
10. Складає протоколи про адмiнiстративнi правопорушення та розглядає справи про адмiнiстративнi правопорушення, накладає адмiнiстративнi стягнення у випадках, передбачених законом.
11. Вносить у встановленому порядку Головi Держекоiнспекцiї пропозицiї щодо: видачi, зупинення дiї чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволiв, лiцензiй, сертифiкатiв, висновкiв, рiшень, лiмiтiв, квот, погоджень, свiдоцтв на спецiальне використання природних ресурсiв, викиди i скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хiмiчними речовинами, транскордонне перемiщення об'єктiв рослинного i тваринного свiту (у тому числi водних живих ресурсiв), а також щодо встановлення нормативiв допустимих рiвнiв шкiдливого впливу на стан навколишнього природного середовища.
12. Вносить у встановленому порядку до територiальних органiв, центральних органiв виконавчої влади, мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування вимоги щодо приведення у вiдповiднiсть iз законодавством прийнятих ними рiшень у сферi охорони навколишнього природного середовища, використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв.
13. Здiйснює узгодження технологiї перевантаження вантажiв пiдприємствами морської галузi у внутрiшнiх морських водах i територiальному морi України, у тому числi у водах гирлових дiлянок рiчок, якi впадають у море, прибережних захисних смугах морiв та островах у внутрiшнiх морських водах.
14. Бере участь у формуваннi державного замовлення на пiдготовку фахiвцiв у вiдповiднiй сферi.
15. Забезпечує iнформування громадськостi про реалiзацiю державної полiтики з питань, що належать до її компетенцiї.
16. Виконує у межах повноважень функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери її управлiння.
17. Здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
III. ОРГАНIЗАЦIЯ ДIЯЛЬНОСТI IНСПЕКЦIЇ
1. Iнспекцiя з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх реалiзацiєю;
2) здiйснює добiр кадрiв, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) забезпечує ефективне i цiльове використання бюджетних коштiв;
5) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до її компетенцiї, виявляє та усуває причини, що призводять до подання громадянами скарг;
6) забезпечує доступ до публiчної iнформацiї, що перебуває у їх володiннi;
7) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно захисту iнформацiї з обмеженим доступом;
8) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
9) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.
2. Iнспекцiя для виконання покладених на неї завдань має право:
1) залучати у встановленому порядку до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв, працiвникiв органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками);
2) залучати працiвникiв правоохоронних органiв до здiйснення заходiв з державного нагляду (контролю) з питань, що належать до її компетенцiї;
3) одержувати безоплатно вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй незалежно вiд форми власностi та їх посадових осiб, а також громадян та їх об'єднань iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на неї завдань;
4) скликати наради, утворювати комiсiї, робочi та експертнi групи, проводити вiдповiдно до законодавства науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до її компетенцiї;
5) користуватися безоплатно iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;
6) зупиняти транспортнi (в тому числi плавучi) засоби та проводити їх огляд та огляд знарядь добування об'єктiв рослинного та тваринного свiту (в тому числi риби та iнших водних живих ресурсiв) у мiсцях їх добування, зберiгання, перероблення та реалiзацiї;
7) вилучати в установленому порядку в осiб знаряддя добування об'єктiв тваринного свiту (в тому числi водних живих ресурсiв), транспортнi (в тому числi плавучi) засоби, обладнання та предмети, що є знаряддям добування об'єктiв тваринного свiту (в тому числi риби та iнших водних живих ресурсiв), незаконно добутi природнi ресурси i продукцiю, що з них вироблена, а також вiдповiднi документи (лiцензiї, дозволи тощо);
8) здiйснювати вiдповiдно до закону фотографування, звукозапис, кiно- i вiдеозйомку, зокрема з лiтальних апаратiв та iз застосуванням космiчних технологiй, як допомiжний засiб для запобiгання та розкриття порушень законодавства, здiйснення нагляду (контролю) за додержанням якого належить до її повноважень;
9) здiйснювати вiдбiр проб та iнструментально-лабораторнi вимiрювання показникiв складу та властивостей викидiв стацiонарних джерел забруднення атмосферного повiтря, вод лляльних, баластних, зворотних, поверхневих, морських, вимiрювання показникiв складу та властивостей пiдземних вод у пробах iз спостережувальних свердловин на об'єктах, що обстежуються; вимiрювання показникiв складу та властивостей викидiв пересувних джерел забруднення атмосферного повiтря та екологiчних показникiв нафтопродуктiв (бензину автомобiльного i дизельного палива), якi реалiзуються шляхом оптової та роздрiбної торгiвлi суб'єктами господарювання;
10) проводити перевiрку стану органiзацiї та здiйснення виробничого контролю за дотриманням суб'єктами господарювання нормативiв гранично допустимих викидiв забруднюючих речовин, за здiйсненням iнструментально-лабораторних вимiрювань параметрiв викидiв забруднюючих речовин iз стацiонарних i пересувних джерел та ефективностi роботи газоочисних установок, за дотриманням установлених нормативiв гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, за якiстю i кiлькiстю скинутих у воднi об'єкти зворотних вод i забруднюючих речовин та за якiстю води об'єктiв у контрольних створах i перевiрку дотримання правил визначення якостi вод;
11) проводити лабораторний аналiз стану забруднення земель, у тому числi радiоактивний, у зонах безпосереднього впливу викидiв i скидiв пiдприємствами забруднюючих речовин, а також у разi виникнення аварiй та надзвичайних ситуацiй;
12) викликати громадян та посадових осiб органiв державної влади, iнших державних органiв, органiв мiсцевого самоврядування для одержання усних та письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї;
13) здiйснювати збирання, обробку та проводити аналiз iнформацiї щодо дотримання вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї;
14) безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку пiдприємства, установи та органiзацiї пiд час здiйснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сферi охорони навколишнього природного середовища, охорони земель, надр;
15) доставляти осiб, якi вчинили порушення вимог законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, до правоохоронних органiв, органiв Держприкордонслужби або виконавчих органiв сiльських, селищних, мiських рад, якщо особу порушника неможливо встановити на мiсцi вчинення правопорушення;
16) передавати правоохоронним органам матерiали про дiяння, в яких вбачаються ознаки кримiнального правопорушення;
17) оглядати в пунктах пропуску через державний кордон, на митницях призначення та вiдправлення транспортнi засоби у порядку, визначеному законодавством, з метою виявлення екологiчно небезпечних i заборонених до вивезення з України та ввезення в Україну вантажiв;
18) вимагати затримання у встановленому законом порядку будь-яких суден, кораблiв та iнших плавучих об'єктiв, що перебувають у внутрiшнiх морських водах i територiальному морi та виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України, незалежно вiд форм власностi та господарювання для з'ясування причин та обставин скидання або втрат речовин, шкiдливих для водних об'єктiв та водних живих ресурсiв, здiйснювати перевiрки правильностi реєстрацiї у суднових документах операцiй з цими речовинами.
3. Iнспекцiя має повноваження здiйснювати свою дiяльнiсть у таких межах:
1) територiя вiд гирла рiчки Дунай, що обмежується урiзом води рiчки Дунай, i далi вiд гирлової її частини по урiз води вздовж Чорного та Азовського морiв, навколо Кримського пiвострову, до державного кордону України з Росiйською Федерацiєю;
2) усi об'єкти, розташованi в зонi дiяльностi Iнспекцiї, та всi українськi й iноземнi судна, кораблi та iншi плавучi об'єкти та засоби i морськi споруди незалежно вiд форм власностi та пiдпорядкування, дiяльнiсть яких вiдбувається у внутрiшнiх морських водах, територiальному морi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України та на континентальному шельфi України;
3) морськi порти та портовi пункти; морськi причали (елiнги) яхт-клубiв; морськi споруди; пiдприємства, господарська дiяльнiсть яких пов'язана з виловом та переробкою водних живих ресурсiв, а також господарська дiяльнiсть яких має вплив на морське середовище та безпосередньо або опосередковано пов'язана з дiяльнiстю морських портiв та портових пунктiв, суднобудiвних та судноремонтних пiдприємств, якi розташованi в акваторiї морських портiв та в морськiй акваторiї;
4) внутрiшнi морськi води, територiальне море, виключна (морська) економiчна зона України, континентальний шельф України.
Розподiл функцiй на морському середовищi здiйснюється на пiдставi наказу Держекоiнспекцiї та положення щодо кожної окремої морської екологiчної iнспекцiї.
4. Об'єктами контролю Iнспекцiї є:
1) усi українськi та iноземнi судна, кораблi та iншi плавучi об'єкти, а також засоби i морськi споруди незалежно вiд форм власностi та пiдпорядкування, дiяльнiсть яких вiдбувається у внутрiшнiх морських водах, територiальному морi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України та на континентальному шельфi України;
2) морськi порти та портовi пункти, суднобудiвнi та судноремонтнi пiдприємства, якi розташованi в акваторiї морських портiв; кораблi, судна, iншi плавучi об'єкти та засоби, береговi об'єкти (у тому числi тi, що належать Мiнiстерству оборони України, органам внутрiшнiх справ, Службi безпеки України, Адмiнiстрацiї Державної прикордонної служби України); морськi причали (елiнги) яхт-клубiв; морськi споруди; пiдприємства, господарська дiяльнiсть яких:
пов'язана з виловом та переробкою водних живих ресурсiв;
має вплив на морське середовище та безпосередньо або опосередковано пов'язана з дiяльнiстю морських портiв та портових пунктiв, суднобудiвних та судноремонтних пiдприємств, якi розташованi в акваторiї морських портiв та в морськiй акваторiї;
може чинити негативний вплив на морське середовище, зокрема скидання стiчних вод у морськi води у зонi дiяльностi Iнспекцiї.
5. Iнспекцiя пiд час виконання покладених на неї завдань взаємодiє з Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими державними адмiнiстрацiями та органами мiсцевого самоврядування, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями на вiдповiднiй територiї, iншими територiальними органами Держекоiнспекцiї.
6. Iнспекцiя у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв, наказiв та доручень Держекоiнспекцiї видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру.
Акти Iнспекцiї можуть бути скасованi Головою Держекоiнспекцiї повнiстю чи в окремiй частинi, в тому числi за дорученням Мiнiстра екологiї та природних ресурсiв України або Мiнiстром екологiї та природних ресурсiв України в разi вiдмови Голови Держекоiнспекцiї скасувати такий акт.
7. Iнспекцiю очолює начальник, який має двох заступникiв, у тому числi одного першого.
Начальник та заступники начальника Iнспекцiї призначаються на посади та звiльняються з посад Головою Держекоiнспекцiї вiдповiдно до законодавства про державну службу.
Начальник Iнспекцiї за посадою є Головним державним iнспектором з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря, Азовського моря та Азовського i Чорного морiв.
8. Начальник Iнспекцiї:
1) очолює Iнспекцiю, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, несе персональну вiдповiдальнiсть за органiзацiю та результати її дiяльностi, представляє iнтереси Iнспекцiї у вiдносинах з органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами, органiзацiями незалежно вiд форм власностi, а також у судi;
2) органiзовує та забезпечує виконання Iнспекцiєю Конституцiї та законiв України, постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, доручень Прем'єр-мiнiстра України, наказiв мiнiстерства, доручень мiнiстра, його першого заступника та заступникiв, наказiв Держекоiнспекцiї, доручень Голови Держекоiнспекцiї, розпоряджень голови обласної держадмiнiстрацiї;
3) вносить Головi Держекоiнспекцiї пропозицiї щодо визначення прiоритетiв роботи Iнспекцiї i шляхiв виконання покладених на неї завдань та подає на затвердження плани роботи Iнспекцiї;
4) звiтує перед Головою Держекоiнспекцiї про виконання покладених на Iнспекцiю завдань, прiоритетiв та планiв роботи;
5) забезпечує в установленому порядку дiєву взаємодiю з обласною держадмiнiстрацiєю та обласною радою;
6) забезпечує надання обласнiй держадмiнiстрацiї iнформацiї, необхiдної для здiйснення нею державного контролю;
7) призначає громадських iнспекторiв з охорони довкiлля i видає їм посвiдчення, органiзовує їх роботу, надає їм методичну та практичну допомогу;
8) органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв;
9) призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв, iнших державних службовцiв та працiвникiв територiального органу, присвоює їм ранги державних службовцiв, приймає рiшення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi (крiм своїх заступникiв);
10) порушує перед Головою Держекоiнспекцiї питання про присвоєння рангiв державних службовцiв своїм заступникам, а також щодо заохочення та притягнення їх до вiдповiдальностi;
11) пiдписує накази;
12) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
13) затверджує положення про структурнi пiдроздiли Iнспекцiї i посадовi iнструкцiї працiвникiв;
14) подає Головi Держекоiнспекцiї на затвердження структуру, штатний розпис i кошторис;
15) проводить особистий прийом громадян;
16) скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенцiї Iнспекцiї;
17) дає у межах повноважень обов'язковi для виконання державними службовцями i працiвниками Iнспекцiї доручення;
18) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
9. Начальник Iнспекцiї пiдзвiтний та пiдконтрольний вiдповiдно Головi Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим щодо повноважень органiв виконавчої влади, наданих законом Радi мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, та головi вiдповiдної державної адмiнiстрацiї з питань здiйснення повноважень мiсцевих державних адмiнiстрацiй.
10. Перший заступник, заступник начальника Iнспекцiї за посадою є вiдповiдно першим заступником та заступником Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря, Азовського моря та Азовського i Чорного морiв.
Керiвники структурних пiдроздiлiв Iнспекцiї та їх заступники, якi безпосередньо проводять перевiрки, обстеження та здiйснюють iншi контрольно-наглядовi заходи, за посадою є старшими державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря, Азовського моря та Азовського i Чорного морiв, головнi спецiалiсти, якi безпосередньо проводять перевiрки, обстеження та здiйснюють iншi контрольно-наглядовi заходи, за посадою є державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря, Азовського моря та Азовського i Чорного морiв.
11. У Iнспекцiї для погодженого вирiшення питань, що належать до її компетенцiї, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання наказу Iнспекцiї.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Iнспекцiї можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний i персональний склад, положення про них затверджуються начальником Iнспекцiї.
12. Державнi iнспектори з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря, Азовського моря та Азовського i Чорного морiв вiдповiдно до законодавства мають право носiння форми встановленого зразка, носiння та зберiгання вогнепальної зброї в порядку, визначеному законодавством.
13. Державнi iнспектори з охорони навколишнього природного середовища Чорного моря, Азовського моря та Азовського i Чорного морiв за наказом Голови Держекоiнспекцiї можуть здiйснювати державний нагляд (контроль) на територiї, не вiднесенiй до їх повноважень.
14. Iнспекцiї дiють на пiдставi положень, що затверджуються вiдповiдно до цього Положення Головою Держекоiнспекцiї.
15. Iнспекцiя утримується за рахунок державного бюджету.
Чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Iнспекцiї затверджує Голова Держекоiнспекцiї в межах граничної чисельностi працiвникiв, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України для територiальних органiв Держекоiнспекцiї.
Структура Iнспекцiї затверджується Головою Держекоiнспекцiї за погодженням iз Мiнiстром екологiї та природних ресурсiв.
Штатний розпис та кошторис Iнспекцiї затверджуються Головою Держекоiнспекцiї.
16. Iнспекцiї утворюються, лiквiдовуються, реорганiзовуються Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра екологiї та природних ресурсiв у порядку, передбаченому статтею 21 Закону України "Про центральнi органи виконавчої влади".
17. Iнспекцiя є юридичною особою публiчного права, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, емблему, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.
Заступник директора Департаменту - начальник вiддiлу нормотворчої дiяльностi Юридичного департаменту | Ю. В. Лiтош |