ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державний бюджет України на 2021 рiк
Стаття 1. Визначити на 2021 рiк:
доходи Державного бюджету України у сумi 1.084.034.307,3 тис. гривень, у тому числi доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумi 959.854.312,4 тис. гривень та доходи спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 124.179.994,9 тис. гривень, згiдно з додатком N 1 до цього Закону;
видатки Державного бюджету України у сумi 1.320.152.623,2 тис. гривень, у тому числi видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумi 1.183.857.335,7 тис. гривень та видатки спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 136.295.287,5 тис. гривень;
повернення кредитiв до Державного бюджету України у сумi 8.585.108,9 тис. гривень, у тому числi повернення кредитiв до загального фонду Державного бюджету України - у сумi 8.045.945,7 тис. гривень та повернення кредитiв до спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 539.163,2 тис. гривень;
надання кредитiв з Державного бюджету України у сумi 19.102.293 тис. гривень, у тому числi надання кредитiв iз загального фонду Державного бюджету України - у сумi 4.904.312,3 тис. гривень та надання кредитiв iз спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 14.197.980,7 тис. гривень;
граничний обсяг дефiциту Державного бюджету України у сумi 246.635.500 тис. гривень, у тому числi граничний обсяг дефiциту загального фонду Державного бюджету України - у сумi 220.861.389,9 тис. гривень та граничний обсяг дефiциту спецiального фонду Державного бюджету України - у сумi 25.774.110,1 тис. гривень, згiдно з додатком N 2 до цього Закону;
оборотний залишок коштiв Державного бюджету України у розмiрi до 2 вiдсоткiв видаткiв загального фонду Державного бюджету України, визначених цiєю статтею.
Стаття 2. Затвердити бюджетнi призначення головним розпорядникам коштiв Державного бюджету України на 2021 рiк у розрiзi вiдповiдальних виконавцiв за бюджетними програмами, розподiл видаткiв на забезпечення здiйснення правосуддя мiсцевими, апеляцiйними судами та функцiонування органiв i установ системи правосуддя згiдно з додатками N 3, N 4 i N 7 до цього Закону.
Стаття 3. Затвердити на 2021 рiк мiжбюджетнi трансферти згiдно з додатками N 5 i N 6 до цього Закону.
Стаття 4. Затвердити перелiк кредитiв (позик), що залучаються державою до спецiального фонду Державного бюджету України у 2021 роцi вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, згiдно з додатком N 8 до цього Закону.
Дозволити Мiнiстерству фiнансiв України на пiдставi рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженого з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету, вносити змiни до розпису спецiального фонду Державного бюджету України з метою вiдображення фактичного надходження у 2021 роцi кредитiв (позик), залучених державою вiд iноземних держав, iноземних фiнансових установ i мiжнародних фiнансових органiзацiй для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, та витрат за вiдповiдними бюджетними програмами, перерозподiлу видаткiв бюджету i надання кредитiв з бюджету мiж такими бюджетними програмами головних розпорядникiв коштiв державного бюджету в межах загального обсягу залучення таких кредитiв (позик), затвердженого у додатку N 8 до цього Закону, з коригуванням вiдповiдних показникiв фiнансування, видаткiв та кредитування, граничних обсягiв дефiциту державного бюджету i державного боргу, визначених цим Законом.
Стаття 5. Визначити на 31 грудня 2021 року граничний обсяг державного боргу в сумi 2.544.899.928,5 тис. гривень та граничний обсяг гарантованого державою боргу в сумi 350.489.693,4 тис. гривень.
Стаття 6. Установити, що у 2021 роцi державнi гарантiї в обсязi до 88.671.562 тис. гривень можуть надаватися:
1) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України в обсязi до 40.000.000 тис. гривень:
а) для забезпечення часткового виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування iнвестицiйних проектiв, у тому числi за внутрiшнiми кредитами (позиками), що залучаються суб'єктом господарювання, який належить до сфери управлiння Мiнiстерства захисту довкiлля та природних ресурсiв України, для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв з реконструкцiї i модернiзацiї iнженерної iнфраструктури державних мелiоративних систем iз створення цiлiсних технологiчних комплексiв;
б) для забезпечення часткового виконання боргових зобов'язань за портфелем кредитiв банкiв-кредиторiв, наданих суб'єктам господарювання мiкропiдприємництва, малого та/або середнього пiдприємництва - резидентам України (в обсязi до 10.000.000 тис. гривень);
в) для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави (в обсязi до 20.000.000 тис. гривень).
Програми, пов'язанi з пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України до надання державних гарантiй.
Суб'єкти господарювання, щодо яких приймається рiшення про надання державних гарантiй для фiнансування програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України можуть звiльнятися вiд зобов'язання надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань та сплачувати до державного бюджету плату за їх отримання;
г) для забезпечення виконання боргових зобов'язань за запозиченнями Державного агентства автомобiльних дорiг України з метою фiнансового забезпечення розвитку мережi та утримання автомобiльних дорiг загального користування державного значення.
Державне агентство автомобiльних дорiг України звiльняється вiд зобов'язань надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань за державними гарантiями та вносити плату за надання державних гарантiй;
ґ) для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання державного сектору економiки України, 100 вiдсоткiв акцiй яких належить державi та якi провадять дiяльнiсть у сферi виробництва електричної енергiї на гiдроелектростанцiях, за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування iнвестицiйних проектiв з метою створення (розбудови) маневрових (регулюючих) енергетичних потужностей.
Такi суб'єкти господарювання за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України можуть звiльнятися вiд зобов'язання надавати майнове або iнше забезпечення виконання зобов'язань та сплачувати до державного бюджету плату за надання державних гарантiй;
д) для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єктiв господарювання - резидентiв України, якi взяли на себе зобов'язання добудови об'єктiв житлового будiвництва, права iнвесторiв за якими були порушенi забудовниками, за кредитами (позиками), що залучаються для фiнансування добудови таких об'єктiв;
2) на пiдставi мiжнародних договорiв України за такими можливими напрямами: фiнансування iнвестицiйних, iнновацiйних, iнфраструктурних та iнших проектiв розвитку, якi мають стратегiчне значення та реалiзацiя яких сприятиме розвитку нацiональної економiки, проектiв, спрямованих на пiдвищення енергоефективностi та змiцнення конкурентних переваг українських пiдприємств (в обсязi до 24.671.562 тис. гривень);
3) за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України та/або на пiдставi мiжнародних договорiв України для забезпечення виконання боргових зобов'язань суб'єкта господарювання державного сектору економiки, який провадить дiяльнiсть у сферi передачi електроенергiї в Українi, перед мiжнародними фiнансовими органiзацiями та/або за кредитами (позиками), в тому числi вiд банкiв державного сектору, з метою пiдтримки його лiквiдностi та стiйкостi роботи (в обсязi до 24.000.000 тис. гривень).
Стаття 7. Установити у 2021 роцi прожитковий мiнiмум на одну особу в розрахунку на мiсяць у розмiрi з 1 сiчня - 2189 гривень, з 1 липня - 2294 гривнi, з 1 грудня - 2393 гривнi, а для основних соцiальних i демографiчних груп населення:
дiтей вiком до 6 рокiв: з 1 сiчня - 1921 гривня, з 1 липня - 2013 гривень, з 1 грудня - 2100 гривень;
дiтей вiком вiд 6 до 18 рокiв: з 1 сiчня - 2395 гривень, з 1 липня - 2510 гривень, з 1 грудня - 2618 гривень;
працездатних осiб: з 1 сiчня - 2270 гривень, з 1 липня - 2379 гривень, з 1 грудня - 2481 гривня;
працездатних осiб, який застосовується для визначення базового розмiру посадового окладу суддi: з 1 сiчня - 2102 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення посадових окладiв працiвникам iнших державних органiв, оплата працi яких регулюється спецiальними законами: з 1 сiчня - 2102 гривнi;
працездатних осiб, який застосовується для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури: з 1 сiчня - 1600 гривень;
осiб, якi втратили працездатнiсть: з 1 сiчня - 1769 гривень, з 1 липня - 1854 гривнi, з 1 грудня - 1934 гривнi.
Стаття 8. Установити у 2021 роцi мiнiмальну заробiтну плату:
у мiсячному розмiрi: з 1 сiчня - 6000 гривень, з 1 грудня - 6500 гривень;
у погодинному розмiрi: з 1 сiчня - 36,11 гривнi, з 1 грудня - 39,12 гривнi.
Стаття 9. Установити, що у 2021 роцi рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для призначення допомоги вiдповiдно до Закону України "Про державну соцiальну допомогу малозабезпеченим сiм'ям" у вiдсотковому спiввiдношеннi до прожиткового мiнiмуму для основних соцiальних i демографiчних груп населення становить: для працездатних осiб - 35 вiдсоткiв; для осiб, якi втратили працездатнiсть, та осiб з iнвалiднiстю - 100 вiдсоткiв; для дiтей - 130 вiдсоткiв вiдповiдного прожиткового мiнiмуму.
Рiвень забезпечення прожиткового мiнiмуму для визначення права на звiльнення вiд плати за харчування дитини у державних i комунальних закладах дошкiльної освiти вiдповiдно до Закону України "Про дошкiльну освiту" у 2021 роцi збiльшується вiдповiдно до зростання прожиткового мiнiмуму.
Стаття 10. Установити, що у загальному фондi Державного бюджету України на 2021 рiк:
до доходiв належать надходження, визначенi частиною другою статтi 29 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 11 цього Закону), з урахуванням особливостей, визначених пунктами 17, 171, 172 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також податок на дохiд, отриманий вiд азартних iгор з використанням гральних автоматiв, як складова частина податку на прибуток пiдприємств, iз застосуванням положень, визначених пунктом 2 частини другої статтi 29 Бюджетного кодексу України; надходження вiд реалiзацiї автомобiлiв, наземних, водних та повiтряних транспортних засобiв, сiльськогосподарської технiки, обладнання та устаткування, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету; надходження вiд Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, отриманi в рамках програми допомоги з пiдтримки комплексного реформування державного управлiння, а також у рамках програм допомоги i грантiв для боротьби з гострою респiраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавiрусом SARS-CoV-2, та її наслiдками;
джерелами формування у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною першою статтi 15 Бюджетного кодексу України, щодо державного бюджету (крiм надходжень, визначених статтею 12 цього Закону), в тому числi надходження вiд реалiзацiї державних резиденцiй, державних дач, будинкiв вiдпочинку, оздоровчих закладiв, iншого нерухомого майна, що перебувають на балансi органiв державної влади та iнших державних органiв, утворених органами державної влади пiдприємств, установ та органiзацiй, якi використовують кошти державного бюджету;
джерелами формування у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною другою статтi 30 Бюджетного кодексу України (крiм надходжень, визначених статтею 13 цього Закону).
Стаття 11. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2021 рiк у частинi доходiв є надходження, визначенi частиною третьою статтi 29 Бюджетного кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 17 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) кошти вiд сплати особами з iнвалiднiстю часткової вартостi автомобiлiв та кошти вiд реалiзацiї автомобiлiв, повернутих особами з iнвалiднiстю;
2) надходження в рамках програм допомоги i грантiв урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, за винятком надходжень, отриманих у рамках програм допомоги i грантiв для боротьби з гострою респiраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавiрусом SARS-CoV-2, та її наслiдками;
3) плата за продукцiю, документи, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", "Про дорожнiй рух", "Про перевезення небезпечних вантажiв", "Про Нацiональну полiцiю" i "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Нацiональну полiцiю";
4) 50 вiдсоткiв коштiв вiд реалiзацiї надлишкового озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, нерухомого вiйськового майна Збройних Сил України та коштiв вiд вiдчуження земельних дiлянок, на яких розташованi об'єкти нерухомого вiйськового майна, що пiдлягають реалiзацiї, та земельних дiлянок, якi вивiльняються у процесi реформування Збройних Сил України;
5) 30 вiдсоткiв вартостi адмiнiстративної послуги, отриманої як частина адмiнiстративного збору за оформлення (у тому числi замiсть втрачених або викрадених), обмiн документiв, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус вiдповiдно до Закону України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус";
6) внески на регулювання, якi сплачуються суб'єктами господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферах енергетики та комунальних послуг, вiдповiдно до статтi 13 Закону України "Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг";
7) вiдсотки за користування пiльговим довгостроковим державним кредитом, наданим внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла, i пеня за порушення строку платежу з погашення кредиту;
8) плата за лiцензiї на провадження дiяльностi у сферi органiзацiї та проведення азартних iгор i за лiцензiї на випуск та проведення лотерей;
9) податок на прибуток пiдприємств i дивiденди (дохiд), нарахованi на акцiї (частки) господарських товариств, у статутних капiталах яких є державна власнiсть, що пiдлягають сплатi як грошове зобов'язання внаслiдок усунення порушень законодавства, виявлених у 2020 роцi Державною аудиторською службою України в результатi ревiзiї фiнансово-господарської дiяльностi акцiонерного товариства "Нацiональна акцiонерна компанiя "Нафтогаз України" за перiод з 1 жовтня 2018 року по 31 грудня 2019 року, акцiонерним товариством "Нацiональна акцiонерна компанiя "Нафтогаз України" та господарськими товариствами, акцiонером (засновником, учасником) яких є зазначене товариство.
Стаття 12. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2021 рiк у частинi фiнансування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 15 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження в рамках програм допомоги Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ;
2) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження вiд державного пiдприємства "Нацiональна атомна енергогенеруюча компанiя "Енергоатом" вiдповiдно до статей 7 i 8 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки", що надiйшли у минулi перiоди;
3) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження Державного агентства автомобiльних дорiг України, одержанi за рахунок запозичень, залучених пiд державнi гарантiї у попереднi роки;
4) залишок коштiв, джерелом формування яких були кошти, отриманi вiд продажу частин встановленої кiлькостi викидiв парникових газiв, передбаченого статтею 17 Кiотського протоколу до Рамкової конвенцiї Органiзацiї Об'єднаних Нацiй про змiну клiмату;
5) надходження вiд дострокового погашення векселiв Фонду гарантування вкладiв фiзичних осiб, що виданi ним в обмiн на облiгацiї внутрiшньої державної позики;
6) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження вiд Європейського iнвестицiйного банку, одержанi за рахунок запозичень;
7) залишок коштiв, джерелом формування яких були надходження спецiального фонду державного бюджету, передбаченi на здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України, який утворився на 1 сiчня 2021 року;
8) 70 вiдсоткiв надходжень вiд приватизацiї майна установ виконання покарань та слiдчих iзоляторiв, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства юстицiї України та безпосередньо не забезпечують виконання встановлених для них законодавством завдань i функцiй;
9) залишок коштiв, джерелом формування яких у 2020 роцi були надходження, визначенi пунктами 14, 15 та 16 статтi 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рiк".
Стаття 13. Установити, що джерелами формування спецiального фонду Державного бюджету України на 2021 рiк у частинi кредитування є надходження, визначенi частиною третьою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а також такi надходження:
1) повернення коштiв, наданих з державного бюджету для кредитування окремих категорiй громадян, якi вiдповiдно до законодавства мають право на отримання таких кредитiв на будiвництво (придбання) житла, та науково-педагогiчних i педагогiчних працiвникiв, а також на будiвництво (реконструкцiю) i придбання житла для наукових, науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв, i пеня;
2) повернення кредитiв у сумi 6.745,1 тис. гривень, наданих у 2007 роцi з Державного бюджету України на реалiзацiю iнновацiйних та iнвестицiйних проектiв у галузях економiки, насамперед iз впровадження передових енергозберiгаючих технологiй i технологiй з виробництва альтернативних джерел палива;
3) повернення коштiв, наданих приватному акцiонерному товариству "Укргiдроенерго" на поворотнiй основi для реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку;
4) повернення кредитiв, наданих iз спецiального фонду державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам на придбання житла;
5) повернення кредитiв, наданих з державного бюджету внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла.
Стаття 14. Установити, що у 2021 роцi кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами частини третьої статтi 15, частини третьої статтi 29 i частини третьої статтi 30 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалiзацiю програм та здiйснення заходiв, визначених частиною четвертою статтi 30 Бюджетного кодексу України, а кошти, отриманi до спецiального фонду Державного бюджету України згiдно з вiдповiдними пунктами статей 11 - 13 цього Закону, спрямовуються вiдповiдно на:
1) придбання Фондом соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю автомобiлiв для осiб з iнвалiднiстю та iншi заходи щодо соцiального захисту осiб з iнвалiднiстю (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 11 цього Закону);
2) державну пiдтримку заходiв, спрямованих на зменшення обсягiв викидiв (збiльшення абсорбцiї) парникових газiв, у тому числi на утеплення примiщень закладiв соцiального забезпечення, розвиток мiжнародного спiвробiтництва з питань змiни клiмату (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 12 цього Закону);
3) реалiзацiю програм допомоги Європейського Союзу, урядiв iноземних держав, мiжнародних органiзацiй, донорських установ, що включає заходи щодо розвитку галузi енергетики, пiдтримки реалiзацiї державної екологiчної полiтики, пiдтримки реалiзацiї державної полiтики у сферi транспорту, пiдтримки регiональної полiтики, управлiння державним кордоном (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 12 цього Закону);
4) придбання Мiнiстерством енергетики України цiнних паперiв вiдповiдно до статтi 9 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних iз забезпеченням ядерної безпеки" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 12 та пунктом 2 статтi 13 цього Закону);
5) розвиток мережi та утримання автомобiльних дорiг загального користування державного значення (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 12 цього Закону);
6) надання кредитiв на будiвництво (реконструкцiю) i придбання житла для наукових, науково-педагогiчних та педагогiчних працiвникiв (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статтi 13 цього Закону);
7) виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими пiд державнi гарантiї, з метою реалiзацiї проектiв соцiально-економiчного розвитку (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 13 цього Закону);
8) закупiвлю продукцiї, документiв, що видаються пiд час надання адмiнiстративних послуг з придбання, перевезення, зберiгання i носiння зброї, а також вiдповiдно до законiв України "Про Єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", "Про дорожнiй рух", "Про перевезення небезпечних вантажiв", "Про Нацiональну полiцiю", "Про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Нацiональну полiцiю" (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статтi 11 цього Закону);
9) будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Збройних Сил України (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статтi 11 цього Закону);
10) розбудову iнфраструктури Єдиного державного демографiчного реєстру та функцiонування органiв розпорядника зазначеного Реєстру (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 11 цього Закону);
11) надання пiльгових iпотечних кредитiв внутрiшньо перемiщеним особам (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 та пунктом 4 статтi 13 цього Закону);
12) забезпечення функцiонування постiйно дiючого незалежного державного колегiального органу, що здiйснює державне регулювання, монiторинг та контроль за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статтi 11 цього Закону);
13) забезпечення функцiонування Фонду розвитку пiдприємництва (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статтi 12 цього Закону);
14) надання пiльгового довгострокового державного кредиту внутрiшньо перемiщеним особам, учасникам проведення антитерористичної операцiї (АТО) та/або учасникам проведення операцiї Об'єднаних сил (ООС) на придбання житла (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 11 та пунктом 5 статтi 13 цього Закону);
15) реалiзацiю проекту "Розвиток системи водопостачання та водовiдведення в мiстi Миколаїв" (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статтi 11 та пунктом 6 статтi 12 цього Закону);
16) фiнансове забезпечення заходiв iз забезпечення безпеки дорожнього руху вiдповiдно до державних програм, здiйснення державного контролю з питань безпеки на транспортi у порядку та обсягах, визначених рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України (яке може передбачати визначення нових бюджетних програм) (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статтi 12 цього Закону);
17) проведення будiвництва, реконструкцiї (реставрацiї) та капiтального ремонту об'єктiв Державної кримiнально-виконавчої служби України за бюджетною програмою "Виконання покарань установами i органами Державної кримiнально-виконавчої служби України" (код 3601020) (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 12 цього Закону);
18) фiнансове забезпечення заходiв з розвитку аеропортної iнфраструктури (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
19) створення сучасної клiнiчної бази для лiкування онкологiчних захворювань у Нацiональному iнститутi раку (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
20) здiйснення заходiв у сферi культури за бюджетною програмою "Фонд розвитку закладiв загальнодержавного значення" (код 3801340) (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
21) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на створення центрiв культурних послуг (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
22) субвенцiю з державного бюджету мiсцевим бюджетам на здiйснення заходiв щодо соцiально-економiчного розвитку окремих територiй (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
23) фiнансову пiдтримку Нацiональної суспiльної телерадiокомпанiї України (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статтi 11 цього Закону);
24) здiйснення заходiв, пов'язаних з вакцинацiєю населення i запобiганням поширенню на територiї України гострої респiраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавiрусом SARS-CoV-2, та боротьбою з її наслiдками, збiльшення заробiтної плати працiвникам медичних закладiв (за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статтi 11 та пунктом 9 статтi 12 цього Закону) за рiшеннями Кабiнету Мiнiстрiв України (у разi потреби з вiдкриттям нових бюджетних програм, включаючи трансферти мiсцевим бюджетам), погодженими з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Стаття 15. Установити, що у 2021 роцi Нацiональний банк України пiсля пiдтвердження зовнiшнiм аудитом та затвердження Радою Нацiонального банку України рiчної фiнансової звiтностi та формування Нацiональним банком України резервiв у порядку та розмiрах, визначених Законом України "Про Нацiональний банк України", перераховує до Державного бюджету України кошти на загальну суму не менш як 33.000.000 тис. гривень.
Кошти, передбаченi у частинi першiй цiєї статтi, перераховуються Нацiональним банком України до Державного бюджету України вiдповiдно до графiка, встановленого Мiнiстерством фiнансiв України.
Стаття 16. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй банкiв та обмiн облiгацiй внутрiшньої державної позики на ринкових умовах, що були ранiше випущенi з метою поповнення статутних капiталiв банкiв, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням у тижневий строк Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 17. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України у разi потреби здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, в обмiн на такi облiгацiї векселiв, виданих Фондом гарантування вкладiв фiзичних осiб, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 18. Установити, що, як виняток з положень частини шостої статтi 108 Бюджетного кодексу України, розподiл субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю проектiв у рамках Надзвичайної кредитної програми для вiдновлення України мiж мiсцевими бюджетами здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 19. Установити, що у 2021 роцi реалiзацiя державних гарантiй медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантiй здiйснюється у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 20. Установити, що у 2021 роцi у зв'язку iз завершенням адмiнiстративно-територiальної реформи в частинi укрупнення адмiнiстративно-територiальних одиниць вiдповiдно до пункту 6 роздiлу VI "Прикiнцевi та перехiднi положення" Бюджетного кодексу України встановлюються вiдносини мiж державним бюджетом та бюджетами територiальних громад, визначеними згiдно з додатком N 5 до цього Закону.
Стаття 21. Установити, що господарськi товариства, у статутному капiталi яких 100 вiдсоткiв акцiй (часток) належать державi, та господарськi товариства, 100 вiдсоткiв акцiй (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 вiдсоткiв, якi не прийняли рiшення про нарахування дивiдендiв до 1 травня року, що настає за звiтним, сплачують до державного бюджету частину чистого прибутку на державну частку в розмiрi, визначеному за базовими нормативами вiдрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивiдендiв, установленими на вiдповiдний рiк, але не менше 90 вiдсоткiв, до 1 липня року, що настає за звiтним.
Господарськi товариства, у статутному капiталi яких є корпоративнi права держави, та господарськi товариства, 50 i бiльше вiдсоткiв акцiй (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 вiдсоткiв (крiм тих, що визначенi частиною першою цiєї статтi), якi не прийняли рiшення про нарахування дивiдендiв до 1 травня року, що настає за звiтним, сплачують до державного бюджету та iншим учасникам господарського товариства пропорцiйно розмiру їх акцiй (часток) у статутному капiталi господарського товариства частину чистого прибутку в розмiрi, визначеному за базовими нормативами вiдрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивiдендiв, установленими на вiдповiдний рiк, але не менше 90 вiдсоткiв, до 1 липня року, що настає за звiтним.
На суму несвоєчасно сплачених коштiв (частини чистого прибутку) до державного бюджету контролюючими органами нараховується пеня, яка сплачується до загального фонду Державного бюджету України з розрахунку подвiйної облiкової ставки Нацiонального банку України вiд суми недоплати, розрахованої за кожний день прострочення платежу, починаючи з наступного дня пiсля настання строку платежу i по день сплати включно.
Суб'єкти управлiння об'єктами державної власностi забезпечують реалiзацiю дивiдендної полiтики держави стосовно господарських товариств, у статутному капiталi яких є корпоративнi права держави, шляхом здiйснення вiдповiдних заходiв щодо прийняття в межах корпоративних прав держави рiшень про визначення розмiру, порядку та строкiв виплати дивiдендiв господарськими товариствами згiдно з їх установчими документами та законодавством.
Стаття 22. До законодавчого врегулювання питання функцiонування Верховного Суду України утримання суддiв Верховного Суду України та працiвникiв його апарату здiйснюється в межах бюджетних призначень, передбачених Верховному Суду.
Стаття 23. Установити, що, як виняток з положень частини шостої статтi 23 Бюджетного кодексу України, розподiл бюджетних призначень за бюджетною програмою "Забезпечення окремих видаткiв районних державних адмiнiстрацiй, пов'язаних з лiквiдацiєю районiв" (код 3511270) здiйснюється Кабiнетом Мiнiстрiв України у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Стаття 24. Установити, що у 2021 роцi, як виняток з положень частини четвертої статтi 1032 i частини четвертої статтi 1033 Бюджетного кодексу України, залишки коштiв освiтньої субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам та субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на надання державної пiдтримки особам з особливими освiтнiми потребами, що утворилися на рахунках районних бюджетiв станом на 1 сiчня 2021 року, перераховуються на рахунки бюджетiв вiдповiдних територiальних громад пропорцiйно кiлькостi учнiв, що станом на 5 вересня 2020 року навчалися у вiдповiдних закладах загальної середньої освiти, та пропорцiйно кiлькостi учнiв з особливими освiтнiми потребами, що станом на 5 вересня 2020 року навчалися в iнклюзивних класах вiдповiдних закладiв загальної середньої освiти.
Стаття 25. Дозволити, як виняток з положень частини четвертої статтi 1032 Бюджетного кодексу України, використовувати у 2021 роцi залишки коштiв освiтньої субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам, що утворилися станом на 1 сiчня 2021 року (крiм коштiв, що мають цiльове призначення, видiлених вiдповiдно до рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України у 2019 i 2020 роках), на закупiвлю товарiв, робiт i послуг, необхiдних для забезпечення безпечного навчального процесу у закладах загальної середньої освiти.
Стаття 26. Установити, що у 2021 роцi для всiх категорiй працiвникiв державних органiв застосовуються розмiри та умови оплати працi, що дiяли на 1 вересня 2020 року.
Стаття 27. Установити, що у 2021 роцi, як виняток з положень статтi 242 Бюджетного кодексу України, кошти спецiального фонду державного бюджету, передбаченi на здiйснення заходiв, визначених пунктом 4 частини третьої статтi 242 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на фiнансове забезпечення оновлення рухомого складу для перевезення пасажирiв залiзничним транспортом та модернiзацiю залiзничної iнфраструктури для розвитку пасажирських перевезень.
Стаття 28. Розподiл коштiв за напрямами (об'єктами, заходами) за бюджетними програмами "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Державної прикордонної служби України" (код 1002070), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Нацiональної гвардiї України" (код 1003090), "Будiвництво (придбання) житла для осiб рядового i начальницького складу Державної служби України з надзвичайних ситуацiй" (код 1006110), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Збройних Сил України" (код 2101190), "Будiвництво (придбання) житла для осiб рядового i начальницького складу Державної кримiнально-виконавчої служби України" (код 3601180), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Головного управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України" (код 5961040), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Служби безпеки України" (код 6521100), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Управлiння державної охорони України" (код 6601030), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Служби зовнiшньої розвiдки України" (код 6621030), "Будiвництво (придбання) житла для вiйськовослужбовцiв Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України" (код 6641060), "Здiйснення природоохоронних заходiв, зокрема з покращення стану довкiлля" (код 2701270) здiйснюється за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України, погодженим з Комiтетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Про використання коштiв державного бюджету за зазначеними бюджетними програмами у розрiзi напрямiв (об'єктiв, заходiв) вiдповiднi головнi розпорядники коштiв державного бюджету щокварталу iнформують Комiтет Верховної Ради України з питань бюджету.
Стаття 29. Установити, що для розподiлу коштiв за напрямами (об'єктами, заходами) за бюджетними програмами "Фонд розвитку закладiв фахової передвищої та вищої освiти" (код 2201140), "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на створення навчально-практичних центрiв сучасної професiйної (професiйно-технiчної) освiти" (код 2211210), "Субвенцiя з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалiзацiю програми "Спроможна школа для кращих результатiв" (код 2211260) Мiнiстерство освiти i науки України утворює комiсiю, до складу якої включаються представники Мiнiстерства освiти i науки України, члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 33 вiдсоткiв складу комiсiї) та Комiтету Верховної Ради України з питань освiти, науки та iнновацiй (не менше 33 вiдсоткiв складу комiсiї).
Стаття 30. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з подальшим придбанням у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй додаткової емiсiї акцiонерного товариства, 100 вiдсоткiв акцiй якого належать державi в особi Мiнiстерства фiнансiв України та яке провадить дiяльнiсть у сферi впровадження фiнансово-кредитних механiзмiв забезпечення громадян України житлом, зокрема для забезпечення громадян України житлом на умовах, визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням у тижневий строк Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 31. Надати право Мiнiстерству фiнансiв України здiйснювати за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України випуски облiгацiй внутрiшньої державної позики понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, у сумi не бiльше 1.800.000 тис. гривень з подальшим придбанням у державну власнiсть в обмiн на такi облiгацiї акцiй додаткової емiсiї Експортно-кредитного агентства, 100 вiдсоткiв акцiй якого належать державi в особi Кабiнету Мiнiстрiв України, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного цим Законом, а також iнформуванням у тижневий строк Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету.
На обсяг випущених облiгацiй внутрiшньої державної позики Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 32. Надати Мiнiстерству фiнансiв України право здiйснювати правочини з державними деривативами, включаючи їх обмiн, випуск, купiвлю, викуп та продаж, у тому числi, як виняток з положень частини першої статтi 16 Бюджетного кодексу України, за рахунок здiйснення державних запозичень понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону, з вiдповiдним коригуванням граничного обсягу державного боргу. Умови таких правочинiв визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
На обсяг здiйснених державних запозичень Мiнiстерство фiнансiв України збiльшує вiдповiднi показники фiнансування державного бюджету понад обсяги, встановленi додатком N 2 до цього Закону.
Стаття 33. Установити, що частина заборгованостi державного пiдприємства "Антонов" як правонаступника державного пiдприємства "Київський авiацiйний завод "Авiант" перед державою за виконання державою гарантiйних зобов'язань за облiгацiями, випущеними державним пiдприємством "Київський авiацiйний завод "Авiант" у 2009 роцi пiд державну гарантiю, погашається шляхом передачi у державну власнiсть вiд державного пiдприємства "Антонов" нежитлової будiвлi за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, 41 (лiтера А), за ринковою вартiстю, яка пiдтверджується звiтом про незалежну оцiнку.
Стаття 34. Установити, що у 2021 роцi, як виняток з положень пунктiв 2, 6 i 17 частини другої статтi 29, пункту 11 частини першої статтi 66 Бюджетного кодексу України, надходження, визначенi пунктом 9 статтi 11 та пунктом 9 статтi 12 цього Закону, зараховуються до спецiального фонду державного бюджету у повному обсязi.
Стаття 35. Мiнiстерство фiнансiв України для пiдготовки пропозицiй щодо розподiлу субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на здiйснення заходiв щодо соцiально-економiчного розвитку окремих територiй (включаючи пропозицiї щодо об'єктiв i заходiв, що можуть забезпечуватися за рахунок цiєї субвенцiї) утворює комiсiю, до складу якої входять члени Комiтету Верховної Ради України з питань бюджету за рiшенням цього комiтету (чисельнiстю не менше 50 вiдсоткiв складу такої комiсiї). Мiнiстерство фiнансiв України на пiдставi рiшення цiєї комiсiї подає Кабiнету Мiнiстрiв України для затвердження пропозицiї щодо розподiлу субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на здiйснення заходiв щодо соцiально-економiчного розвитку окремих територiй.
ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинностi з 1 сiчня 2021 року.
2. Додатки NN 1 - 8 до цього Закону є його невiд'ємною частиною.
3. Зупинити на 2021 рiк дiю:
абзацiв другого i третього частини першої статтi 14 Бюджетного кодексу України;
абзацу другого частини першої, частини другої статтi 18 Бюджетного кодексу України;
абзацу другого частини першої статтi 241 Бюджетного кодексу України;
пункту 431 частини першої статтi 64 Бюджетного кодексу України;
частини другої статтi 18 Закону України "Про судову експертизу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1994 р., N 28, ст. 232; 2017 р., N 48, ст. 436; 2018 р., N 6 - 7, ст. 43) щодо розмiру посадових окладiв судових експертiв;
частини першої статтi 121, частин першої, другої i п'ятої статтi 122 Закону України "Про використання ядерної енергiї та радiацiйну безпеку" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 12, ст. 81; 2010 р., N 1, ст. 3; 2013 р., N 14, ст. 90; 2014 р., N 20 - 21, ст. 712; 2020 р., N 28, ст. 188);
абзацу першого частини п'ятої статтi 4 Закону України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31);
статтi 35 Закону України "Про Центральну виборчу комiсiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2004 р., N 36, ст. 448; 2020 р., NN 7 - 9, ст. 48, N 36, ст. 273);
пунктiв 1 - 3 частини першої статтi 3, частини другої статтi 4, пункту 3 роздiлу "Прикiнцевi та перехiднi положення" Закону України "Про заходи, спрямована погашення заборгованостi, що утворилася на оптовому ринку електричної енергiї" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2020 р., N 47, ст. 407).
4. Установити, що норми частини дванадцятої статтi 29 Закону України "Про вiйськовий обов'язок i вiйськову службу" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2006 р., N 38, ст. 324; 2014 р., N 29, ст. 942; 2017 р., N 2, ст. 25); статей 11 i 12 Закону України "Про соцiальний i правовий захист вiйськовослужбовцiв та членiв їх сiмей" (Вiдомостi Верховної Ради України, 1992 р., N 15, ст. 190 iз наступними змiнами); частини п'ятої статтi 21 Закону України "Про Нацiональну гвардiю України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2014 р., N 17, ст. 594); статей 1, 9, 40 i 481 Житлового кодексу Української РСР (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1983 р., додаток до N 28, ст. 573); частини п'ятої статтi 23 Закону України "Про Державну кримiнально-виконавчу службу України" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 30, ст. 409; 2017 р., N 2, ст. 25); частин третьої, сьомої та одинадцятої статтi 119 Кодексу цивiльного захисту України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 34 - 35, ст. 458); статей 95 i 96 Закону України "Про Нацiональну полiцiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 40 - 41, ст. 379; 2017 р., N 2, ст. 25); Закону України "Про пробацiю" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2015 р., N 13, ст. 93); абзацу другого частини п'ятої статтi 4 та абзацу другого частини третьої статтi 10 Закону України "Про державнi фiнансовi гарантiї медичного обслуговування населення" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2018 р., N 5, ст. 31) застосовуються у порядку та розмiрах, що встановленi Кабiнетом Мiнiстрiв України з урахуванням наявних фiнансових ресурсiв державного i мiсцевих бюджетiв.
5. Мiнiстерству оборони України, Державнiй спецiальнiй службi транспорту України, Головному управлiнню розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональнiй полiцiї України, Нацiональнiй гвардiї України, Державнiй прикордоннiй службi України, Службi зовнiшньої розвiдки України, Державнiй службi спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державнiй службi України з надзвичайних ситуацiй передбачати у межах видаткiв державного бюджету на їх утримання на вiдповiдний рiк протягом строку дiї вiдповiдних господарських договорiв про закупiвлю товарiв, робiт i послуг для виконання програм, пов'язаних iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, необхiднi кошти для їх оплати, включаючи щомiсячну сплату вiдсоткiв за користування кредитами (позиками), залученими пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України.
Мiнiстерство оборони України, Державна спецiальна служба транспорту України, Головне управлiння розвiдки Мiнiстерства оборони України, Нацiональна полiцiя України, Нацiональна гвардiя України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнiшньої розвiдки України, Державна служба спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України, Державна служба України з надзвичайних ситуацiй беруть бюджетнi зобов'язання за програмами, пов'язаними iз пiдвищенням обороноздатностi i безпеки держави, що реалiзуються iз залученням кредитiв (позик) пiд державнi гарантiї суб'єктами господарювання - резидентами України, а Державна казначейська служба України реєструє такi бюджетнi зобов'язання у межах вiдповiдних господарських договорiв та наданих на зазначену мету державних гарантiй.
6. Установити, що у 2021 роцi фiнансове забезпечення закладiв охорони здоров'я, якi належать до сфери управлiння Мiнiстерства охорони здоров'я України, Нацiональної академiї медичних наук України, Державного управлiння справами, Нацiональної академiї наук України, Мiнiстерства соцiальної полiтики України та не уклали з Нацiональною службою здоров'я України договiр про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантiй, здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету за бюджетними програмами головних розпорядникiв бюджетних коштiв, до сфери управлiння яких належать такi заклади охорони здоров'я.
7. Установити, що у 2021 роцi, як виняток з положень частини третьої статтi 18 Бюджетного кодексу України, гранична величина мiсцевого боргу щодо мiсцевих запозичень, залучених для виконання ремонтно-будiвельних робiт на автомобiльних дорогах загального користування мiсцевого значення та комунальної власностi, не застосовується за умови, якщо витрати, пов'язанi з таким боргом, не будуть перевищувати в наступних бюджетних перiодах 30 вiдсоткiв обсягу субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на фiнансове забезпечення будiвництва, реконструкцiї, ремонту i утримання автомобiльних дорiг загального користування мiсцевого значення, вулиць i дорiг комунальної власностi у населених пунктах, затвердженого цим Законом для вiдповiдного мiсцевого бюджету.
Дозволити обласним державним адмiнiстрацiям, що набули статусу вiйськово-цивiльних адмiнiстрацiй, в особi їх керiвникiв здiйснювати у 2021 роцi мiсцевi запозичення з урахуванням положень абзацу першого цього пункту.
8. Кабiнету Мiнiстрiв України:
вжити заходiв до забезпечення автономiзацiї закладiв вищої освiти; створити єдину електронну систему монiторингу працевлаштування випускникiв закладiв професiйної (професiйно-технiчної), фахової передвищої та вищої освiти;
забезпечити розмiщення державного замовлення на пiдготовку фахiвцiв, наукових та науково-педагогiчних кадрiв на конкурсних засадах у закладах вищої освiти незалежно вiд форми власностi;
включити показник зайнятостi випускникiв закладiв вищої освiти за рiвнями вищої освiти та формами здобуття вищої освiти до формули розподiлу видаткiв державного бюджету на вищу освiту мiж закладами вищої освiти.
9. Кабiнету Мiнiстрiв України за пiдсумками виконання Державного бюджету України у першому кварталi 2021 року, виходячи з наявних фiнансових ресурсiв державного бюджету та оцiнювання обґрунтованостi додаткової потреби у бюджетних коштах, розглянути питання щодо збiльшення видаткiв на забезпечення дiяльностi органiв судової влади, реалiзацiю програми державних гарантiй медичного обслуговування населення, розвиток закладiв фахової передвищої та вищої освiти, пiдтримку екологiчно безпечного стану у зонах вiдчуження i безумовного (обов'язкового) вiдселення, а також передбачення видаткiв на ремонт i придбання обладнання для їдалень (харчоблокiв) закладiв загальної середньої освiти.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
15 грудня 2020 року
N 1082-IX