МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну теплоiзоляцiйних матерiалiв походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї
Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) за скаргою товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "ОБIО" рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 20.11.2020 N АД-468/2020/4411-03 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну теплоiзоляцiйних матерiалiв походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї (далi - розслiдування).
Згiдно iз зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:
теплоiзоляцiйнi матерiали (шлаковата, мiнеральна силiкатна вата i аналогiчнi види мiнеральної вати, за виключенням їх сумiшей), що класифiкуються за кодом ex 6806 10 00 00 згiдно з УКТЗЕД.
У рамках проведення розслiдування Мiнiстерство економiки України (далi - Мiнiстерство) не встановило наявностi виробництва в Українi товару, подiбного до субстрату мiнерального для вирощування рослин.
Як наслiдок, уточнено опис товару, що був об'єктом розслiдування, а саме:
теплоiзоляцiйнi матерiали (шлаковата, мiнеральна силiкатна вата i аналогiчнi види мiнеральної вати, за виключенням їх сумiшей та субстрату мiнерального для вирощування рослин (наприклад, методом гiдропонiки), що класифiкуються за кодом ex 6806 10 00 00 згiдно з УКТ ЗЕД (далi - товар).
Країнами походження товару є Республiка Бiлорусь та Росiйська Федерацiя.
Факти щодо наявностi та величини шкоди, що заподiюється нацiональному товаровиробнику, встановлювалися за перiод дослiдження: 01.01.2017 - 31.12.2020.
Факти щодо наявностi та величини демпiнгу при iмпорту в Україну товару встановлювалися за перiод розслiдування: 01.01.2020 - 31.12.2020.
Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством звiт та матерiали про результати проведення розслiдування i встановила:
ТОВ "ОБIО" є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 та статтi 11 Закону, оскiльки його частка в загальному виробництвi подiбного товару в Українi становила понад 50 %;
товар, що виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до товару, що є об'єктом розслiдування;
обсяги демпiнгового iмпорту в перiод розслiдування зросли на 6,8 % порiвняно з 2017 р. та на 28,6 % порiвняно з 2019 р.;
частка демпiнгового iмпорту вiдносно виробництва в перiод розслiдування збiльшилася на 64,1 % порiвняно з 2019 р. та на 23,5 % порiвняно з 2017 р., а вiдносно споживання - на 55,1 % та 30,5 % вiдповiдно;
факт наявностi загрози заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику. Незважаючи на зростання бiльшостi фiнансово-економiчних показникiв нацiонального товаровиробника, у перiод розслiдування вiдбулося погiршення ряду фiнансово-економiчних показникiв нацiонального товаровиробника у порiвняннi з попереднiм перiодом, зокрема зменшилися обсяги виробництва на 5,9 %, обсяги продажу на внутрiшньому ринку - на 7,6 %, фiнансовий результат вiд продажу на внутрiшньому ринку в доларовому еквiвалентi - на 10,6 %, у гривневому еквiвалентi - на 6,8 %, рiвень рентабельностi - на 22,3 %;
наявнiсть у Республiцi Бiлорусь та Росiйськiй Федерацiї значного експортного потенцiалу, що свiдчить про ймовiрнiсть значного зростання обсягiв демпiнгового iмпорту товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї;
демпiнговий iмпорт в Україну товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї здiйснювався за цiнами, що були нижчими за цiни продажу подiбного товару нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку України;
iншi фактори не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;
наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї та загрозою заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику;
нацiональнi iнтереси України потребують застосування остаточних антидемпiнгових заходiв.
Основнi факти та висновки Мiнiстерства в рамках проведення розслiдування надiслано всiм заiнтересованим сторонам та надано можливiсть надати коментарi.
Коментарi заiнтересованих сторiн не мiстили достатньо суттєвих та обґрунтованих аргументiв i фактiв, що могли б вплинути на змiну висновкiв, зроблених щодо наявностi факту демпiнгу, загрози заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику та причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними.
Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 06.12.2021 N АД-516/2021/4411-03 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну теплоiзоляцiйних матерiалiв походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Республiки Бiлорусь та Росiйської Федерацiї, що має такий опис:
теплоiзоляцiйнi матерiали (шлаковата, мiнеральна силiкатна вата i аналогiчнi види мiнеральної вати, за виключенням їх сумiшей та субстрату мiнерального для вирощування рослин (наприклад, методом гiдропонiки), що класифiкуються за кодом ex 6806 10 00 00 згiдно з УКТ ЗЕД.
Документальне пiдтвердження якiсних показникiв товару (iз зазначенням, у тому числi показника теплопровiдностi) забезпечується шляхом надання документа про якiсть (сертифiкат, паспорт тощо), складеного виробником товару, або висновку експертних установ (органiзацiй) вiдповiдно до частини третьої статтi 357 Митного кодексу України.
У разi вiдсутностi на момент митного оформлення зазначених документiв остаточне антидемпiнгове мито сплачується за найвищою ставкою.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою:
для виробника-експортера ВАТ "ГОМЕЛЬСТРОЙМАТЕРIАЛИ" (вул. Могильовска, 14, м. Гомель, Гомельська область, 246010, Республiка Бiлорусь) - 35,41 %;
для iнших виробникiв та експортерiв товару походженням з Республiки Бiлорусь - 35,41 %;
для виробникiв та експортерiв товару походженням з Росiйської Федерацiї - 76,38 %.
Виробник-експортер має бути одночасно виробником, експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України, на поставку товарiв в Україну.
Експортер (стосовно експорту товару виробника) має бути одночасно експортером товару та стороною зовнiшньоекономiчного контракту, укладеного з резидентами України, на поставку товарiв в Україну.
Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.
Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.
Остаточне антидемпiнгове мито стягується митними органами України незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).
Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.
Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита за найвищою ставкою.
Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.