ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
17.03.2022 | N 08-1/17/7/1535 |
---|
Керiвникам Волинської, Львiвської, Закарпатської, Чернiвецької, Вiнницької, Одеської митниць |
Щодо оптимiзацiї пропускної спроможностi
автомобiльних пунктiв пропуску
У зв'язку з воєнною агресiєю Росiйської Федерацiї завантаженiсть пунктiв пропуску для автомобiльного сполучення на захiдному кордонi України суттєво змiнилася: наприкiнцi лютого 2022 р. початку березня 2022 р. утворилися великi черги легкових автомобiлiв на виїзд з України, було вiдкрито пiшохiдний рух для громадян в напрямку "з України"; протягом останнього часу спостерiгається тенденцiя щодо утворення черг вантажних, вантажопасажирських транспортних засобiв, якi перемiщують вантажi гуманiтарної допомоги в Україну.
Умови вiйськового стану вимагають оперативного реагування на виникаючi надзвичайнi i нехарактернi для мирного часу навантаження на пункти пропуску для автомобiльного сполучення та вжиття заходiв щодо оптимiзацiї їх пропускних спроможностей. Одним iз шляхiв вирiшення таких питань є використання окремих смуг руху в реверсному напрямку. Так, наприклад, в разi утворення черг легкових автомобiлiв на виїзд з України, їх пропуск за межi митної територiї України можливо здiйснювати на окремих смугах руху, призначених для транспортних засобiв, що в'їжджають на митну територiю України. За аналогiчним принципом можливо проводити контрольнi процедури транспортних засобiв, що ввозять в Україну вантажi гуманiтарної допомоги з використанням смуг руху на дiлянцi пункту пропуску "виїзд з України", що дозволить суттєво збiльшити пропуск такої категорiї транспортних засобiв. Використання смуг руху в реверсному напрямку залежить вiд iнфраструктури пункту пропуску, забезпечення можливостi проведення контрольних процедур iншими контрольними службами, узгодженостi з сумiжною стороною.
Враховуючи наведене керiвникам митниць спiльно з представниками органiв охорони державного кордону вжити органiзацiйних заходiв по кожному пункту пропуску для автомобiльного сполучення щодо розроблення та узгодження потенцiйно можливих схем руху, в тому числi з використанням їх у реверсному напрямку, узгодити можливостi такого функцiонування пункту з сумiжною стороною та забезпечити в разi потреби використання узгоджених схем руху транспортних засобiв.
В. о. Голови | Вячеслав ДЕМЧЕНКО |