МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну склотари походженням з Республiки Бiлорусь
Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) згiдно заяви, поданої Асоцiацiєю пiдприємств скляної промисловостi "Скло України", рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 22.12.2021 N АД-526/2021/4411-03 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну склотари походженням з Республiки Бiлорусь (далi - розслiдування).
Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:
склянi ємностi, а саме:
банки для консервування (стерилiзацiйнi банки) з номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, що класифiкуються за кодом 7010 90 10 90 згiдно з УКТ ЗЕД;
пляшки для харчових продуктiв i напоїв:
з безбарвного скла номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, але менше як 2,5 л, що класифiкуються за кодами 7010 90 41 00, 7010 90 43 00, 7010 90 45 00 згiдно з УКТ ЗЕД;
з кольорового скла номiнальною мiсткiстю бiльш як 0,33 л, але менше як 1 л, що класифiкуються за кодом 7010 90 53 00 згiдно з УКТ ЗЕД походженням з Республiки Бiлорусь (далi - Товар).
Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України матерiали про хiд проведення розслiдування та, за результатами їх розгляду, встановила:
ТОВ "Склянний Альянс", ПрАТ "Ветропак Гостомельський Склозавод", ТОВ "Малинiвський Склозавод", ПрАТ "Костопiльський Завод Скловиробiв", ТОВ "Пiскiвський Завод Скловиробiв", ПрАТ "Рокитнiвський Скляний Завод" та ПрАТ "Вераллiя Україна" є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки частка в загальному виробництвi Товару в Українi становить понад 50 %;
товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару, що є об'єктом розслiдування;
попереднiй позитивний висновок щодо наявностi демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було попередньо визначено демпiнгову маржу для Республiки Бiлорусь на рiвнi 31,37 %;
попереднiй позитивний висновок щодо зростання за перiод дослiдження обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь як в абсолютних показниках (на 198 %), так i вiдносно загального виробництва (на 153 %) та споживання (на 186 %) в Українi подiбного Товару;
попереднiй позитивний висновок щодо заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi, а саме протягом 2018 - 2021 рр. зменшились обсяги продажу Товару на внутрiшньому ринку на 7,5 %, зменшення частки нацiонального товаровиробника на внутрiшньому ринку на 10,96 %, зниження рентабельностi вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку на 42,31 % тощо;
попереднiй позитивний висновок щодо негативного впливу демпiнгового iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь на цiни подiбного Товару нацiонального товаровиробника;
попереднiй позитивний висновок щодо наявностi причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Республiки Бiлорусь та заподiянням iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику. Iншi фактори, окрiм демпiнгового iмпорту, не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;
нацiональнi iнтереси вимагають застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв з метою запобiгання заподiянню шкоди.
Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 14 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 02.11.2022 N АД-538/2022/441-01 "Про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну склотари походженням з Республiки Бiлорусь", згiдно з яким вирiшила застосувати попереднi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Республiки Бiлорусь, що має такий опис:
склянi ємностi, а саме:
банки для консервування (стерилiзацiйнi банки) з номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, що класифiкуються за кодом 7010 90 10 90 згiдно з УКТ ЗЕД;
пляшки для харчових продуктiв i напоїв:
з безбарвного скла номiнальною мiсткiстю 0,15 л або бiльше, але менше як 2,5 л, що класифiкуються за кодами 7010 90 41 00, 7010 90 43 00, 7010 90 45 00 згiдно з УКТ ЗЕД;
з кольорового скла номiнальною мiсткiстю бiльш як 0,33 л, але менше як 1 л, що класифiкуються за кодом 7010 90 53 00 згiдно з УКТ ЗЕД.
Попереднi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на чотири мiсяцi шляхом запровадження справляння попереднього антидемпiнгового мита за ставкою 31,37 %.
Попереднє антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.
Сплата попереднього антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.
Попереднє антидемпiнгове мито стягується митними органами незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).
Застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.
Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та у разi неможливостi визначення його походження, здiйснюється зi сплатою попереднього антидемпiнгового мита.
Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 10 днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.