ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.07.2021 | N 476 |
---|
Про затвердження Методичних рекомендацiй щодо
роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу,
виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi
контролю за правильнiстю визначення митної
вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний
кордон України
Вiдповiдно до пiдпункту 5 пункту 4 та пункту 9 Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 06 березня 2019 року N 227, з метою забезпечення єдиного пiдходу до органiзацiї роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв пiд час митного контролю та митного оформлення наказую:
1. Затвердити Методичнi рекомендацiї щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України, що додаються.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Державної фiскальної служби України вiд 11.09.2015 N 689 "Про затвердження Методичних рекомендацiй щодо роботи посадових осiб органiв доходiв i зборiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України".
3. Установити, що цей наказ набирає чинностi у день його видання.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В. о. Голови | Сергiй ЗВЯГIНЦЕВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 01 липня 2021 року N 476 |
Методичнi рекомендацiї щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України
1. Загальнi положення
1.1. Методичнi рекомендацiї щодо роботи посадових осiб митних органiв з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi перемiщуються через митний кордон України (далi - Методичнi рекомендацiї), розроблено вiдповiдно до положень роздiлiв III, XI Митного кодексу України вiд 13 березня 2012 року N 4495-VI (далi - Кодекс), Порядку здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв, розроблення i реалiзацiї заходiв з управлiння ризиками для визначення форм та обсягiв митного контролю, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України 31.07.2015 N 684, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 21.08.2015 за N 1021/27466 (у редакцiї наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 22 сiчня 2021 року N 32, далi - Порядок здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв), та Керiвництва з контролю митної вартостi Всесвiтньої митної органiзацiї.
1.2. Метою Методичних рекомендацiй є забезпечення єдиного пiдходу митних органiв до роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв пiд час митного контролю та митного оформлення (далi - аналiз, виявлення та оцiнка ризикiв).
1.3. У Методичних рекомендацiях термiни вживаються в значеннях, наведених у Кодексi та Порядку здiйснення аналiзу та оцiнки ризикiв.
1.4. При здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi посадовi особи, що провадять такий контроль, застосовують положення Методичних рекомендацiй з метою аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв щодо заявлення декларантом або уповноваженою ним особою неповних та/або недостовiрних вiдомостей про митну вартiсть товарiв, у тому числi неправильного визначення митної вартостi товарiв. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв може включати iншi заходи, передбаченi законодавством України з питань державної митної справи. Контроль за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв пiсля завершення їх митного контролю та митного оформлення здiйснюється шляхом:
направлення запитiв до iнших державних органiв, установ та органiзацiй, уповноважених органiв iноземних держав для встановлення автентичностi документiв, поданих митному органу вiдповiдно до пункту восьмого частини 1 статтi 336 Кодексу;
проведення документальних перевiрок в порядку, визначеному статтями 345 - 354 Кодексу.
1.5. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється, як правило, пiсля перевiрки правильностi класифiкацiї товарiв згiдно з УКТЗЕД та правильностi визначення країни походження товарiв.
1.6. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється посадовою особою митного органу, яка здiйснює контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, в межах строку, передбаченого статтею 255 Кодексу, крiм випадкiв, коли такий строк може бути перевищений на час, необхiдний для подання додаткових документiв вiдповiдно до частини третьої статтi 53 Кодексу в межах передбаченого нею строку, перебiг якого припиняється з моменту отримання митницею (митним постом) таких документiв чи письмової вiдмови декларанта або уповноваженої ним особи у їх наданнi.
2. Послiдовнiсть дiй посадових осiб митних органiв при роботi з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв
2.1. Робота з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв здiйснюється посадовою особою митного органу, яка здiйснює контроль за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв.
2.2. Аналiз, виявлення та оцiнка ризикiв здiйснюється шляхом:
2.2.1. перевiрки повноти iнформацiї, що мiститься у документах, якi подаються до митного оформлення;
2.2.2 перевiрки товаросупровiдних документiв щодо наявностi достатнього опису товарiв, що декларуються, їх кiлькостi, цiни за одиницю товару та загальної вартостi; iдентифiкацiї цих даних з товарами, що подаються до митного оформлення;
2.2.3. перевiрки пов'язаностi продавця i покупця та чи вплинули їх взаємовiдносини на цiну товарiв, якi подаються до митного оформлення;
2.2.4. вивчення обставин продажу товарiв мiж пов'язаними особами, якщо iснують сумнiви щодо прийнятностi цiни оцiнюваних товарiв. При цьому необхiдно розглянути вiдповiднi аспекти операцiї, зокрема спосiб, у який покупець i продавець органiзовують свої торговельнi вiдносини, i спосiб, у який була визначена цiна, про яку йдеться, щоб визначити, чи цi вiдносини вплинули на цiну;
2.2.5. перевiрки iнформацiї, наданої декларантом або уповноваженою особою, при продажу товарiв мiж пов'язаними особами щодо наближеностi митної вартостi товарiв, визначеної основним методом, до однiєї з операцiй, якi наведенi у частинi вiсiмнадцятiй статтi 58 Кодексу;
2.2.6. перевiрки наявностi продажу оцiнюваних товарiв на експорт в Україну;
2.2.7. перевiрки документiв, що мiстять вiдомостi про вартiсть перевезення оцiнюваних товарiв, вивчення маршруту транспортування товарiв та перевiрки достовiрностi декларування витрат на транспортування;
2.2.8. перевiрки документiв, що мiстять вiдомостi про вартiсть страхування (страхувальник, вигодонабувач, розмiр страхового покриття, розмiр витрат на страхування, наявнiсть додаткового покриття, валюта);
2.2.9. перевiрки включення/невключення складових митної вартостi, у тому числi, на пiдставi наявної в митного органу iнформацiї щодо наявностi таких складових митної вартостi (результати документальних перевiрок, вiдповiдi на запити для встановлення автентичностi тощо);
2.2.10. перевiрки наявностi розбiжностей у документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв.
2.2.11. перевiрки наявностi ознак пiдробки документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв;
2.2.12. вивчення характеристик товарiв, якi впливають на рiвень їх митної вартостi;
2.2.13. порiвняння рiвня заявленої митної вартостi товарiв з наявною в митного органу iнформацiєю про рiвень цiн на такi товари або вартiсть прямих витрат на їх виробництво, у тому числi сировини, матерiалiв та/або комплектувальних виробiв, якi входять до складу товарiв;
2.2.14. порiвняння рiвня заявленої митної вартостi товарiв з рiвнем митної вартостi iдентичних або подiбних (аналогiчних) товарiв, митне оформлення яких вже здiйснено.
При встановленнi, чи є одна вартiсть близькою щодо iншої, необхiдно врахувати рiзнi фактори, наприклад, характеристики товарiв, що iмпортуються, характернi риси галузi чи сектору промисловостi, яка виготовляє такi товари, перiод року, спосiб та умови продажу, чи є вiдмiнностi у вартостi комерцiйно важливими тощо.
При порiвняннi вартостей не використовуються вартостi угод тих iдентичних чи подiбних товарiв, вартiсть яких перевiряється додатково;
2.2.15. перевiрки особливостей формування вартостi окремих видiв товарiв вiдповiдно до роздiлу 3 Методичних рекомендацiй;
2.2.16. перевiрки рiвня заявленої митної вартостi товарiв при наявностi знижок/нарахувань з/до цiни оцiнюваних товарiв та їх обґрунтування i документального пiдтвердження;
2.2.17. перевiрки наявностi прийнятих митницями рiшень про коригування митної вартостi товарiв, що ввозились на виконання того ж зовнiшньоекономiчного договору (контракту) або документа, який його замiнює, що й оцiнюванi товари, або вiд цього ж продавця (контрагента) для продажу в У країну;
2.2.18. перевiрки та аналiзу документiв, додатково поданих митному органу декларантом або уповноваженою ним особою вiдповiдно до статтi 53 Кодексу;
2.2.19. порiвняння рiвня заявленої митної вартостi товару з iнформацiєю, наявною в автоматизованiй системi митного оформлення "Iнспектор";
2.2.20. перевiрки способу, умов та термiну оплати за товари;
2.2.21. перевiрки наявностi виплат за посередницькi послуги на користь третiх осiб. Питання, чи повиннi додаватись до цiни, що фактично сплачена або пiдлягає сплатi, платежi, здiйсненi покупцем посередникам, залежить вiд ролi, яку вiдiграє посередник, а не вiд термiну ("агент" або "брокер"), який йому надано;
2.2.22. перевiрки наявностi договору (контракту, угоди) покупця з третiми особами, якi можуть вплинути на визначення митної вартостi товарiв (посередництво, лiцензiйнi платежi, виплати за патенти, наявнiсть безоплатно переданих покупцем або за зниженими цiнами товарiв та послуг, сировини, матерiалiв, деталей, напiвфабрикатiв, комплектувальних виробiв, iнструментiв, штампiв, шаблонiв, мастильних матерiалiв, палива, iнженерних та дослiдно- конструкторських робiт, дизайну, художнього оформлення, ескiзiв та креслень, монтажу тощо).
2.3. При здiйсненнi заходiв, зазначених у попередньому пунктi, дозволяється змiнювати їх послiдовнiсть та обсяг залежно вiд характеру зовнiшньоекономiчної операцiї та результатiв аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв за вже проведеними заходами.
2.4. За результатами роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв посадова особа здiйснює заходи, передбаченi статтею 54 Кодексу.
2.5. Посадова особа здiйснює перевiрку вiдповiдностi обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартостi товарiв умовам, наведеним у главi 9 Кодексу.
2.6. При перевiрцi розрахунку, здiйсненого декларантом або уповноваженою ним особою при визначеннi митної вартостi товарiв за основним методом, та чисельного значення заявленої митної вартостi, зокрема, аналiзується:
включення всiх витрат (складових митної вартостi), зазначених у частинi десятiй статтi 58 Кодексу;
включення всiх платежiв, якi вiдповiдають вимогам, встановленим частинами п'ятою - восьмою статтi 58 Кодексу, до цiни, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi;
наявнiсть помилок при перенесеннi вiдомостей з документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв, до митної декларацiї та/або до декларацiї митної вартостi (далi - ДМВ);
наявнiсть арифметичних помилок у митнiй декларацiї, ДМВ або документах, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв;
наявнiсть помилок при перерахунку сум в iноземнiй та/або нацiональнiй валютах;
наявнiсть помилок при здiйсненнi нарахувань (наприклад, знижок);
наявнiсть помилок при перерахуваннi одиниць вимiру оцiнюваного товару на одиницi вимiру товару вiдповiдно до Митного тарифу України.
2.7. При перевiрцi розрахунку та числового значення заявленої митної вартостi товарiв здiйснюється перевiрка наявностi у пiдтверджуючих документах всiх вiдомостей у кiлькiсному виразi, використаних при обчисленнi митної вартостi, а саме:
ДМВ, яка подається у встановлених випадках;
митнiй декларацiї графи 12, 20, 22, 31 (в частинi зазначення характеристик товару, якi впливають виключно на рiвень митної вартостi), 42, 43, 44 (в частинi наявностi реквiзитiв документiв, якi пiдтверджують митну вартiсть товарiв), 45, 46;
документах, поданих для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, для декларування яких не застосовується митна декларацiя (в частинi зазначення характеристик товару, якi впливають виключно на рiвень його митної вартостi);
рахунку-фактурi або iншому документi, який визначає вартiсть товару.
3. Особливостi аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв окремих видiв товарiв
3.1. Посадова особа митного органу, яка здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв, повинна враховувати особливостi формування вартостi товарiв, якi реалiзуються в порядку бiржової торгiвлi.
Пiд час здiйснення аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв товарiв, якi є об'єктом бiржової торгiвлi, цiну договору щодо товару, який iмпортується (вартiсть операцiї), без урахування витрат на доставку, комiсiйних витрат, премiї або знижки за фактичну якiсть товару i премiї продавцю необхiдно порiвнювати зi значенням бiржових котирувань за перiод 10 днiв, що передує датi складання рахунка-фактури (iнвойсу) або додатка (специфiкацiї) до зовнiшньоекономiчного договору (контракту).
Пiд час здiйснення аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв на пiдставi сировинних складових ураховуються данi про вмiст та вартiсть сировини, що використовується для виготовлення цього товару.
За вiдсутностi даних про щоденнi бiржовi котирування для аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв використовується iнформацiя про середнi значення бiржових котирувань за календарний мiсяць, в якому здiйснювалось вiдвантаження товару.
3.2. Посадова особа враховує особливостi формування вартостi нафти та нафтопродуктiв.
Пiд час здiйснення аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв щодо митної вартостi нафти та нафтопродуктiв, якi iмпортуються в Україну, необхiдно враховувати значення котирувань, якi публiкуються свiтовими iнформацiйними агентствами (Platts, Argus тощо), вiдповiдно до перiоду поставки товарiв та умов купiвлi-продажу, зафiксованих у контрактi, регiону експорту, вiдомостi про числовi значення складових вартостi, розрахованої за формулою, а також практику формування цiни товару залежно вiд країни експорту, виробника, якостi товару тощо.
3.3. Посадова особа митного органу, яка здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв, повинна враховувати особливостi формування вартостi незареєстрованих лiкарських засобiв, якi ввозяться на митну територiю України з метою проведення доклiнiчних дослiджень i клiнiчних випробувань.
Вiдповiдно до статтi 58 Кодексу митною вартiстю за цiною договору щодо товарiв, якi iмпортуються, є вартiсть операцiї, тобто цiна, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну. У випадках коли продаж на експорт в Україну вiдсутнiй, тобто товари ввозяться лише з метою проведення клiнiчних дослiджень i клiнiчних випробувань, перший метод визначення митної вартостi товарiв (вартiсть операцiї) не може бути застосований. Оскiльки такi лiкарськi засоби новi або випробувальнi, як правило, не можуть бути застосованi методи визначення митної вартостi товарiв за цiною договору щодо iдентичних товарiв, а також за цiною договору щодо подiбних (аналогiчних) товарiв у зв'язку з вiдсутнiстю iмпорту iдентичних або подiбних товарiв. Якщо такi лiкарськi засоби не продаються в Українi, метод на основi вiднiмання вартостi також не може бути застосований для визначення їх митної вартостi. Це означає, що необхiдно застосовувати метод визначення митної вартостi на основi додавання вартостi (обчислена вартiсть).
При цьому метод визначення митної вартостi на основi додавання вартостi (обчислена вартiсть) може бути використаний тiльки за умови надання декларантом або уповноваженою ним особою митному органу iнформацiї вiд виробника товарiв, якi оцiнюються, про їх вартiсть, яка повинна складатися iз сум, визначених згiдно зi статтею 63 Кодексу.
Якщо декларант або уповноважена ним особа не може або не бажає надати iнформацiю, необхiдну для визначення митної вартостi на основi додавання вартостi (обчислена вартiсть), для визначення митної вартостi оцiнюваних товарiв використовується резервний метод вiдповiдно до статтi 64 Кодексу.
Митна вартiсть, визначена згiдно з положеннями статтi 64 Кодексу, повинна щонайбiльшою мiрою ґрунтуватися на ранiше визнаних (визначених) митними органами митних вартостях, однак при визначеннi митної вартостi вiдповiдно до цiєї статтi допускається гнучкiсть при застосуваннi методiв, зазначених у статтях 58 - 63 Кодексу.
Наприклад, вартiсть операцiї з iдентичними або подiбними (аналогiчними) товарами може бути "гнучко застосована", щоб дати змогу митному органу використати вартiсть операцiї ввезених товарiв того самого "класу або виду" та/або виготовлених у рiзних країнах походження.
Цей вид "гнучкого застосування" дає змогу митному органу використовувати митну вартiсть ранiше iмпортованих лiкарських засобiв, якi належать до тiєї ж фармацевтичної категорiї (наприклад, антигiстамiннi препарати, противоаритмiчнi засоби, антидепресанти тощо), або лiкарських засобiв подiбного хiмiчного складу й очiкуваного лiкарського ефекту з iнших країн походження, припустивши, що така iнформацiя доступна митному органу або декларанту.
У разi вiдсутностi iнформацiї щодо iмпорту лiкарських засобiв, якi належать до тiєї ж фармацевтичної категорiї засобiв, необхiдно використовувати митну вартiсть ранiше iмпортованих лiкарських засобiв, якi мають тотожну дiючу речовину.
При наявностi iнформацiї про лiкарськi засоби, що використовуються як препарати порiвняння, яка мiститься у вiдповiдних документах, визначених наказом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику у сферi охорони здоров'я, що подаються для клiнiчного випробування, необхiдно використовувати митну вартiсть ранiше iмпортованих препаратiв порiвняння.
3.4. При здiйсненнi митного контролю та митного оформлення комплектних об'єктiв посадова особа здiйснює контроль вартостi як комплектного об'єкта в цiлому, так i окремих його складових.
3.5. Посадова особа митного органу, яка здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв, повинна враховувати особливостi формування вартостi обладнання.
Так, необхiдно враховувати, що обладнання може бути новим, таким, що було в користуваннi, вiдновленим, морально застарiлим, знятим з виробництва. Також обладнання може бути в завершеному i незавершеному виглядi (при цьому набiр частин може мати ознаки завершеної машини), багатофункцiональним (комбiнованим, що складається з пристроїв рiзного типу, об'єднаних у один агрегат, якi послiдовно або одночасно виконують роздiльнi функцiї, що доповнюють одна одну, наприклад мiнi-заводи), серiйним або виготовленим за iндивiдуальним замовленням.
Пiд час аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi обладнання повиннi вживатися всi необхiднi заходи щодо його iдентифiкацiї, звертаючи увагу на такi характеристики: повне найменування моделi, торговельна марка, країна виробництва та виробник, серiйний (заводський) номер, рiк випуску, призначення обладнання, технiчнi характеристики (комплектнiсть, функцiї обладнання та його окремих складових частин, клас точностi, виробнича потужнiсть, габарити, продуктивнiсть, матерiал виготовлення основних компонентiв обладнання та його комплектуючих, трудомiсткiсть налагодження та пiдготовки до роботи робочих вузлiв (у разi проведення iнсталяцiї, встановлення програм тощо до ввезення на митну територiю України) та iншi характеристики згiдно з даними технiчної документацiї, дата початку експлуатацiї, iнтенсивнiсть експлуатацiї, вiдомостi про консервацiю i всi види (профiлактичний, поточний, капiтальний) ремонту (за наявностi), iнформацiя про фiзичний знос (якщо обладнання було в експлуатацiї), iнформацiя про повну та залишкову балансову вартiсть продавця на останню звiтну дату перед датою оцiнки, технiчний стан (наявнiсть дефектiв на дату оцiнювання), вироблений ресурс i ресурс до списання, мета ввезення (для продажу чи власного використання).
Для пiдтвердження заявлених вiдомостей про митну вартiсть декларантом або уповноваженою ним особою, зокрема, може надаватися технiчна документацiя виробника (паспорт обладнання, технiчнi описи, складальнi креслення, специфiкацiї тощо), iншi джерела iнформацiї, де наведено цiновi та якiснi характеристики таких товарiв.
При аналiзi, виявленнi та оцiнцi ризикiв пiд час здiйснення контролю за правильнiстю визначення митної вартостi нового обладнання необхiдно використовувати iнформацiю про вартiсть iдентичних або подiбних (аналогiчних) товарiв, митне оформлення яких вже здiйснено, комерцiйнi пропозицiї, розмiщенi на офiцiйних сайтах пiдприємств-виробникiв i посередникiв у мережi iнтернет iз зазначенням адреси цих сайтiв, висновки спецiалiзованих експертних органiзацiй, що мають вiдповiднi повноваження згiдно iз законодавством, бiржову iнформацiю про цiни на сировину, бiзнес-довiдники i бюлетенi цiн товарного ринку, iнформацiю виставок i ярмаркiв, вiдомостi спецiалiзованих видань, iншi iнформацiйнi джерела.
Пiд час аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв при здiйсненнi контролю за правильнiстю визначення митної вартостi обладнання, що становить єдиний комплекс, який складається з рiзних машин i призначений для виконання конкретної функцiї, необхiдно перевiряти данi щодо вартостi об'єктiв у складi технологiчного комплексу.
При аналiзi, виявленнi та оцiнцi ризикiв пiд час здiйснення контролю за правильнiстю визначення митної вартостi обладнання, яке було в користуваннi, враховується iнформацiя про його технiчний стан i ступiнь зносу, його лiквiдацiйну вартiсть.
Якщо декларантом або уповноваженою ним особою для пiдтвердження митної вартостi обладнання, яке було в користуваннi, не надано необхiдних документальних пiдтверджень щодо його фiзичного зносу, а документи, що пiдтверджують митну вартiсть такого обладнання, мiстять розбiжностi, наявнi ознаки пiдробки або не мiстять всiх вiдомостей, що пiдтверджують числовi значення складових митної вартостi, чи вiдомостей щодо цiни, що була фактично сплачена або пiдлягає сплатi за це обладнання, необхiдно письмово надiслати вимогу стосовно надання висновкiв про якiснi та вартiснi характеристики, пiдготовленi спецiалiзованими експертними органiзацiями.
При аналiзi, виявленнi та оцiнцi ризикiв пiд час здiйснення контролю за правильнiстю визначення митної вартостi обладнання необхiдно брати до уваги як основнi одиницi вимiру, так i додатковi (наприклад, штуки). При цьому вартiсть обладнання не може бути нижче вартостi матерiалу (сировини), що використовується при виготовленнi обладнання.
4. Взаємодiя посадової особи, що здiйснює аналiз, виявлення та оцiнку ризикiв, з посадовими особами iнших пiдроздiлiв територiальних органiв та апарату Держмитслужби
4.1. Пiд час аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв посадова особа, що здiйснює контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, взаємодiє з пiдроздiлами територiальних органiв i апарату Держмитслужби, якi забезпечують виконання таких функцiй митних органiв:
митних платежiв та митної вартостi;
таргетингу та профiлювання митних ризикiв;
митно-тарифного та нетарифного регулювання;
запобiгання та протидiї контрабандi та порушенням митних правил;
митного оформлення;
митного аудиту;
iнформацiйних технологiй та митної статистики;
лабораторних дослiджень та експертизи.
За необхiдностi посадова особа, що здiйснює контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, має право звернутись до посадових осiб iнших територiальних органiв, в зонi дiяльностi яких здiйснювався митний контроль та митне оформлення товарiв, що перемiщувались на виконання зовнiшньоекономiчного договору щодо оцiнюваних товарiв.
4.2. Пiсля випуску товарiв у вiльний обiг посадова особа, що здiйснює таку роботу, має право звертатися у встановленому порядку до вiдповiдних структурних пiдроздiлiв Держмитслужби про:
надання пропозицiй та документально пiдтверджених матерiалiв для проведення перевiрок у порядку, передбаченому законодавством;
стан розрахунку податкiв, якi пiдлягають сплатi/поверненню у зв'язку з прийняттям рiшення про коригування митної вартостi товарiв;
отримання вiдповiдних аналiтичних матерiалiв щодо iмпортно-експортних операцiй;
складовi митної вартостi на iдентичнi та подiбнi товари;
направлення проєкту запиту до митних органiв iноземних держав з метою перевiрки даних, поданих декларантом для пiдтвердження заявленої митної вартостi товарiв пiд час їх митного оформлення з урахуванням встановлених вимог.
5. Джерела довiдкової iнформацiї, якi можуть бути використанi пiд час роботи з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв
Пiд час робiт з аналiзу, виявлення та оцiнки ризикiв можуть використовуватися такi джерела iнформацiї:
спецiалiзованi програмно-iнформацiйнi комплекси Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби;
спецiалiзованi видання, якi мiстять iнформацiю про цiни, сформованi на свiтовому ринку;
iнформацiя, отримана Держмитслужбою, про цiни на товари та/або сировину, матерiали, комплектуючi, якi входять до складу товарiв;
iнформацiя, отримана вiд митних органiв iноземних держав за результатами перевiрки автентичностi документiв, якi подавалися пiд час митного контролю та митного оформлення товару;
iнформацiя, отримана за результатами здiйснення митного контролю, в тому числi, за результатами проведення документальних перевiрок дотримання вимог законодавства з питань митної справи;
iнформацiя, отримана вiд державних органiв, установ та органiзацiй на запити територiальних органiв та/або Держмитслужби;
цiнова iнформацiя, отримана в рамках домовленостей, укладених мiж Держмитслужбою та асоцiацiями, спiлками та iншими об'єднаннями iмпортерiв та виробникiв;
висновки про якiснi та вартiснi характеристики товарiв, пiдготовленi спецiалiзованими експертними органiзацiями, що мають вiдповiднi повноваження згiдно iз законодавством;
iнформацiя, отримана з мережi iнтернет.
Директор Департаменту митних платежiв, контролю митної вартостi та митно-тарифного регулювання ЗЕД | Андрiй ВОЙЦЕЩУК |