КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 6 лютого 2024 р. | N 150 |
---|
Про реалiзацiю експериментального проекту з
впровадження та забезпечення функцiонування
iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi
державного експортного контролю
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Погодитися з пропозицiєю Мiнiстерства економiки та Державної служби експортного контролю стосовно реалiзацiї протягом двох рокiв з дня набрання чинностi цiєю постановою експериментального проекту з впровадження та забезпечення функцiонування iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi державного експортного контролю (далi - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалiзацiї експериментального проекту з впровадження та забезпечення функцiонування iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi державного експортного контролю, що додається.
3. Установити, що:
1) у межах реалiзацiї експериментального проекту електроннi публiчнi послуги у сферi державного експортного контролю надаються з використанням iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi державного експортного контролю та впроваджуються з урахуванням готовностi її програмних та технiчних засобiв;
2) координатором експериментального проекту є Державна служба експортного контролю;
3) учасниками експериментального проекту є центральнi органи виконавчої влади, розвiдувальнi органи, iншi державнi органи, уповноваженi згiдно iз законодавством здiйснювати заходи у сферi державного експортного контролю, суб'єкти господарювання, державнi замовники у сферi оборони;
4) суб'єкти господарювання, державнi замовники у сферi оборони добровiльно приймають рiшення щодо участi в реалiзацiї експериментального проекту. При цьому реалiзацiя експериментального проекту не впливає на можливiсть отримання публiчних послуг, якi надаються Державною службою експортного контролю в порядку, передбаченому законодавством.
4. Державнiй службi експортного контролю оприлюднити iнформацiю про реалiзацiю експериментального проекту на власному офiцiйному веб-сайтi.
5. Мiнiстерству економiки подати не пiзнiше нiж через два мiсяцi пiсля завершення реалiзацiї експериментального проекту Кабiнетовi Мiнiстрiв України:
1) звiт про результати реалiзацiї експериментального проекту;
2) пропозицiї щодо внесення змiн до законодавчих та iнших нормативно-правових актiв за результатами реалiзацiї експериментального проекту.
6. Державнiй службi експортного контролю, iншим центральним органам виконавчої влади забезпечити електронну iнформацiйну взаємодiю пiд час реалiзацiї експериментального проекту з використанням iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi державного експортного контролю.
Прем'єр-мiнiстр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Iнд. 21
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 6 лютого 2024 р. N 150 |
ПОРЯДОК
реалiзацiї експериментального проекту з
впровадження та забезпечення функцiонування
iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi
державного експортного контролю
1. Цей Порядок визначає механiзм реалiзацiї експериментального проекту з впровадження та забезпечення функцiонування iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi державного експортного контролю (далi - експериментальний проект).
2. Метою експериментального проекту є спрощення умов та порядку отримання документiв у сферi державного експортного контролю в електроннiй формi з використанням iнформацiйно-комунiкацiйної системи у сферi державного експортного контролю.
3. У рамках експериментального проекту передбачається надання Держекспортконтролем електронних публiчних послуг пiд час:
оформлення та видачi посвiдчення про реєстрацiю суб'єкта здiйснення мiжнародних передач товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання;
оформлення та видачi висновку про проведення переговорiв, пов'язаних з укладенням зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв);
оформлення та видачi висновку про здiйснення тимчасового ввезення/вивезення товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання;
оформлення та видачi висновку про транзит товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання територiєю України;
оформлення та видачi дозволу на здiйснення експорту/iмпорту товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання.
4. У цьому Порядку термiни вживаються в такому значеннi:
iнформацiйно-комунiкацiйна система у сферi державного експортного контролю (далi - система) - сукупнiсть iнформацiйних та електронних комунiкацiйних систем, призначених для автоматизацiї процесiв створення, обробки, систематизацiї, обмiну, зберiгання та вiдображення iнформацiї, пов'язаної з державним контролем за мiжнародними передачами товарiв, якi пiдлягають державному експортному контролю, та надання Держекспортконтролем електронних публiчних послуг у сферi державного експортного контролю;
власник системи - держава, в особi держателя системи - Держекспортконтролю, який водночас є її технiчним адмiнiстратором;
користувачi системи - учасники експериментального проекту, якi пройшли електронну iдентифiкацiю та мають вiдповiдний рiвень доступу до даних та iнформацiї в системi.
Iншi термiни вживаються у значеннi, наведеному в Законах України "Про державний контроль за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання", "Про iнформацiю", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-комунiкацiйних системах", "Про електроннi комунiкацiї", "Про електроннi документи та електронний документообiг", "Про електронну iдентифiкацiю та електроннi довiрчi послуги".
5. Пiд час реалiзацiї експериментального проекту передбачається:
забезпечення електронного документообiгу мiж Держекспортконтролем та користувачами системи вiдповiдно до вимог законодавства з питань електронного документообiгу, використання електронних документiв, електронних довiрчих послуг та електронної iдентифiкацiї;
забезпечення електронної iнформацiйної взаємодiї мiж державними електронними iнформацiйними ресурсами;
забезпечення користувачiв системи прозорими та зрозумiлими механiзмами подання заяв про отримання електронних публiчних послуг та проведення монiторингу стану їх опрацювання;
проведення мiжвiдомчого узгодження в процесi надання електронних публiчних послуг у сферi державного експортного контролю;
систематизацiя отриманої в процесi державного експортного контролю iнформацiї;
iнтеграцiя з Єдиним державним вебпорталом електронних послуг з метою надання Держекспортконтролем електронних публiчних послуг (у разi технiчної реалiзацiї).
6. Подання заяви про отримання електронної публiчної послуги здiйснюється через робочий кабiнет користувача системи, який забезпечує можливiсть внесення базової iнформацiї щодо користувача, вибору електронної публiчної послуги, завантаження необхiдних документiв, здiйснення листування з Держекспортконтролем, iнформування про результати надання таких послуг.
7. Володiльцем iнформацiї, що обробляється в системi, є Держекспортконтроль.
Захист iнформацiї в системi здiйснюється вiдповiдно до законодавства у сферi захисту iнформацiї в iнформацiйних, електронних комунiкацiйних та iнформацiйно-комунiкацiйних системах.
8. У системi обробляється iнформацiя з обмеженим доступом з найвищим грифом обмеження "для службового користування". Заборонено опрацьовувати в системi iнформацiю, що мiстить державну таємницю.
Доступ до iнформацiї з обмеженим доступом здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-комунiкацiйних системах".
9. Iнформацiя, яка обробляється i зберiгається в системi, використовується її власником та користувачами виключно в цiлях державного експортного контролю.
10. Доступ до системи здiйснюється на безоплатнiй основi через вiдкритий iнформацiйний ресурс, який має офiцiйну адресу в Iнтернетi esec.dsecu.gov.ua.
11. Електронна iнформацiйна взаємодiя електронних iнформацiйних ресурсiв здiйснюється засобами системи електронної взаємодiї державних електронних iнформацiйних ресурсiв "Трембiта".
У разi вiдсутностi технiчної можливостi передачi даних засобами системи електронної взаємодiї державних електронних iнформацiйних ресурсiв "Трембiта" електронна iнформацiйна взаємодiя може здiйснюватися з використанням iнших iнформацiйно-комунiкацiйних систем iз застосуванням у них вiдповiдних комплексних систем захисту iнформацiї з пiдтвердженою вiдповiднiстю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Обсяг та структура даних, якими обмiнюються суб'єкти електронної iнформацiйної взаємодiї через програмнi iнтерфейси електронних iнформацiйних ресурсiв (сервiсiв), визначаються договорами про iнформацiйну взаємодiю, укладеними вiдповiдно до Порядку електронної (технiчної та iнформацiйної) взаємодiї, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 вересня 2016 р. N 606 "Деякi питання електронної взаємодiї електронних iнформацiйних ресурсiв" (Офiцiйний вiсник України, 2016 р., N 73, ст. 2455; 2021 р., N 52, ст. 3216; 2023 р., N 11, ст. 721).
12. Для ефективного функцiонування системи її користувачi забезпечують внесення до неї достовiрної та повної iнформацiї, а також своєчасне iнформування держателя системи про проблеми, що виникають пiд час її функцiонування.
13. Технiчний адмiнiстратор системи забезпечує:
надання/припинення користувачам системи доступу до iнформацiйних ресурсiв системи пiсля електронної iдентифiкацiї особи iз застосуванням квалiфiкованого електронного пiдпису;
технiчну та iнформацiйну пiдтримку користувачiв системи;
органiзацiйне, iнформацiйне, технiчне i програмно-технологiчне забезпечення функцiонування системи;
електронну iнформацiйну взаємодiю системи з iншими державними електронними iнформацiйними ресурсами;
розроблення, впровадження, модернiзацiю, розвиток, адмiнiстрування, функцiонування та технiчну пiдтримку програмного забезпечення системи;
взаємодiю з користувачами системи;
збереження i захист iнформацiї, яка внесена до системи;
проведення постiйного монiторингу технiчного стану системи, аналiзу ефективностi її функцiонування та захищеностi iнформацiї, що в нiй мiститься;
проведення перевiрки повноти та актуальностi iнформацiйних ресурсiв системи;
проведення аналiзу структури та змiсту iнформацiйних ресурсiв системи з метою пiдвищення рiвня iнформацiйної взаємодiї користувачiв системи;
ведення облiку користувачiв системи, яким надано доступ до iнформацiйних ресурсiв системи з використанням засобiв електронної iдентифiкацiї особи, з фiксацiєю вiдомостей про дату i час отримання доступу, обсягу iнформацiї, до якої отримано доступ;
навчання користувачiв системи пiд час її впровадження та функцiонування.
14. Джерелами фiнансування експериментального проекту є кошти державного бюджету, iншi джерела, не забороненi законодавством.