МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну сiрникiв походженням з Республiки Iндiя
Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) за скаргою товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "Українська сiрникова фабрика" (далi - заявник) рiшенням Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) вiд 12.04.2024 N АД-559/2024/441-01 порушено антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну сiрникiв походженням з Республiки Iндiя та Пакистану (далi - розслiдування).
Зазначеним рiшенням Комiсiї об'єктом розслiдування встановлено товар, що має такий опис:
сiрники, призначенi для використання в побутi, що класифiкуються за кодом УКТ ЗЕД 3605 00 00 00 (далi - Товар).
Країни походження Товару: Республiка Iндiя та Пакистан.
Перiод дослiдження: 01.01.2021 - 31.03.2024.
Перiод розслiдування: 01.04.2023 - 31.03.2024.
Вiдповiдно до Закону Комiсiя розглянула поданi Мiнiстерством економiки України (далi - Мiнекономiки) звiт та матерiали про результати розслiдування та встановила:
заявник є належним нацiональним товаровиробником у розумiннi положень пункту 16 статтi 1 Закону, оскiльки його частка в загальному виробництвi Товару в Українi становила понад 50 %;
Товар, який виробляється нацiональним товаровиробником, у розумiннi положень пункту 26 статтi 1 Закону є подiбним до Товару, що є об'єктом розслiдування;
протягом перiоду розслiдування iмпорт в Україну Товару походженням з Республiки Iндiя здiйснювався за демпiнговими цiнами, iмпорт Товару походженням з Пакистану - вiдсутнiй;
демпiнгову маржу для Товару походженням з Республiки Iндiя розраховано на рiвнi 57,98 % шляхом порiвняння експортної цiни та нормальної вартостi, прирiвняних до однакових торговельних умов. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованостi методу, на пiдставi якого було визначено демпiнгову маржу;
обсяги демпiнгового iмпорту протягом перiоду дослiдження знизились на 47,3 % в абсолютних показниках, водночас зросли вiдносно загальних обсягiв виробництва Товару в Українi - на 27,8 %, вiдносно споживання - на 26,4 %;
факт заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику. За перiод дослiдження вiдбулося погiршення ряду фiнансово-економiчних показникiв нацiонального товаровиробника, зокрема зменшилися обсяги виробництва - на 58,7 %, рiвень використання виробничих потужностей - на 58,7 %, обсяги продажу на внутрiшньому ринку - на 58,1 %, фiнансовий результат вiд продажу на внутрiшнiй ринок у доларовому еквiвалентi - на 229,4 %, у гривневому - на 275,3 %, рентабельнiсть вiд продажу на внутрiшньому ринку - на 390,4 % та мала вiд'ємне значення, кiлькiсть працiвникiв, зайнятих у виробництвi - на 2,4 %, заробiтна плата - на 32,1 %, продуктивнiсть працi - на 57,7 %, обсяги здiйснених iнвестицiй - на 100 %, залишки на складах збiльшились на 134,1 %;
маржу шкоди визначено на рiвнi 35,7 % для Товару походженням з Республiки Iндiя;
наявнiсть в Республiцi Iндiя значного експортного потенцiалу, що свiдчить про ймовiрнiсть значного зростання обсягiв демпiнгового iмпорту Товару походженням з Республiки Iндiя в майбутньому;
демпiнговий iмпорт в Україну Товару походженням з Iндiя здiйснювався на таких умовах, що перешкоджали значному зростанню цiн на подiбний Товар нацiонального товаровиробника, яке мало б мiсце за умови вiдсутностi демпiнгового iмпорту;
наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом в Україну Товару походженням з Республiки Iндiя та шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробнику;
iншi фактори не мали визначального впливу на стан нацiонального товаровиробника;
застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну Товару походженням з Республiки Iндiя вiдповiдає нацiональним iнтересам України.
Основнi факти i висновки за результатами проведеного розслiдування Мiнекономiки надiслано заiнтересованим сторонам розслiдування.
Коментарi заiнтересованих сторiн не мiстили достатньо суттєвих та обґрунтованих аргументiв i фактiв, що могли б вплинути на змiну висновкiв, зроблених щодо наявностi фактiв демпiнгу, iстотної шкоди, заподiяної нацiональному товаровиробнику, та причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними.
Беручи до уваги зазначене та керуючись положеннями статтi 16 Закону, Комiсiя прийняла рiшення вiд 16.04.2025 N АД-572/2025/441-01 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну сiрникiв походженням з Республiки Iндiя", згiдно з яким вирiшила застосувати остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару походженням з Республiки Iндiя, що має такий опис:
сiрники, крiм пiротехнiчних виробiв товарної позицiї 3604, що класифiкуються за кодом 3605 00 00 00 згiдно з УКТ ЗЕД.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита за ставкою 35,7 %.
Остаточне антидемпiнгове мито справляється у вiдсотках до митної вартостi товару.
Сплата остаточного антидемпiнгового мита здiйснюється в готiвковiй чи безготiвковiй формi, або шляхом унесення суми мита на депозит, або оформлення вiдповiдного боргового зобов'язання, якщо iнше не передбачено законодавством України.
Остаточне антидемпiнгове мито справляється митними органами незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв).
Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв не повинно створювати перешкод для здiйснення митного оформлення товару.
Iмпорт на митну територiю України товару, що є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, без сертифiката про походження або iнших документiв про походження товару, визначених мiжнародними угодами про вiльну торгiвлю, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, та в разi неможливостi визначення його походження, здiйснюється зi сплатою остаточного антидемпiнгового мита.
Рiшення Комiсiї вiд 16.04.2025 N АД-572/2025/441-01 набирає чинностi через 30 днiв з опублiкування цього повiдомлення.