МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
РIШЕННЯ
Київ
вiд 7 вересня 2000 року | N АД-8/2000/52-39А |
---|
Про застосування попереднiх антидемпiнгових
заходiв щодо iмпорту в Україну ламп електричних
походженням з Росiйської Федерацiї
Вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального виробника вiд демпiнгового iмпорту" Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Мiжвiдомча комiсiя) на своєму засiданнi вiд 7 вересня 2000 року розглянула:
iнформацiю Мiнiстерства економiки України (далi - Мiнекономiки) про виконання Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї N 6/99 вiд 5 серпня 1999 р.;
"Звiт Мiнiстерства економiки України про результати антидемпiнгового розслiдування, що проводиться вiдповiдно до Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi N 6/99 вiд 5 серпня 1999 року" (далi - "Звiт Мiнекономiки");
рекомендацiї Мiнекономiки про доцiльнiсть застосування антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї.
1. Антидемпiнгове розслiдування.
1.1. Вiд дати одержання та реєстрацiї скарги ВАТ "Iскра" МЗЕЗторгом порушена та проведена антидемпiнгова процедура. У процесi антидемпiнгової процедури були розглянутi iнформацiя та докази, наданi у скарзi ВАТ "Iскра", iнформацiя Держкомстату та Держмитслужби, а також "Звiт МЗЕЗторгу про результати спецiального розслiдування, що проводиться вiдповiдно до Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi N 3/99 вiд 14 травня 1999 року".
1.2. З метою забезпечення вимог Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" МЗЕЗторг звернувся до вiдповiдних мiнiстерств i вiдомств з проханнями про передачу висновкiв стосовно доцiльностi порушення та проведення антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї.
1.3. 5 серпня 1999 р. на засiданнi Мiжвiдомчої комiсiї розглядався "Звiт МЗЕЗторгу про результати антидемпiнгової процедури щодо iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї". Протягом засiдання було встановлено, що вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" iснує достатня iнформацiя та докази для порушення та проведення антидемпiнгового розслiдування.
1.4. 7 вересня 1999 р., вiдповiдно до Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 5 серпня 1999 р. N 6/99, МЗЕЗторг закiнчив проведення антидемпiнгової процедури, порушив та проводить антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї.
1.5. 7 вересня 1999 р. у газетi "Урядовий кур'єр" було опублiковане рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 5.08.1999 р. N 6/99 про порушення та проведення антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї.
1.6. З метою забезпечення вимог Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" МЗЕЗторг звернувся до вiдповiдних мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади з проханнями про надання iнформацiї, що стосується такого розслiдування, а також до МЗС України про передачу вiдповiдних нот до компетентних органiв Росiйської Федерацiї.
1.7. 7 вересня 1999 р. нотою N 2-2/26-3598.0 МЗС України нотифiкувало Посольство Росiйської Федерацiї про порушення та проведення цього антидемпiнгового розслiдування та передало копiї вiдповiдних документiв.
1.8. Станом на 8 жовтня 1999р. (кiнцевий термiн подання вiдповiдей на запитальник та iншої необхiдної iнформацiї) не було зареєстровано будь-якої заiнтересованої сторони, яка б представляла iнтереси iноземних виробникiв, експортерiв, iмпортерiв або споживачiв, а також не було одержано будь-якої iнформацiї, доказiв, коментарiв, що стосуються цього антидемпiнгового розслiдування, та будь-яких вiдповiдей вiд iноземних виробникiв, експортерiв, iмпортерiв, споживачiв на запитальники МЗЕЗторгу, що були направленi до заiнтересованої країни експорту.
1.9. Вiдповiдно до Указу Президента України "Про змiну у структурi центральних органiв виконавчої влади" вiд 15.12.1999 року N 1573/99 Мiнiстерство зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України було лiквiдовано. Законом вiд 23 березня 2000 року N 1595-III "Про внесення змiн до деяких законiв України" функцiї по проведенню спецiальних, антидемпiнгових та антисубсидицiйних розслiдувань покладено на Мiнiстерство економiки України, яке вiдповiдно до вимог чинного законодавства продовжує всi незавершенi розслiдування.
2. Нацiональний товаровиробник (заявник). У заявi ВАТ "Iскра" стверджується, що ВАТ "Iскра" є нацiональним товаровиробником. Згiдно з даними розслiдування, було встановлено, що сукупне виробництво товару на ВАТ "Iскра", становить основну частину всього обсягу виробництва в Українi даного товару. У цьому разi ВАТ "Iскра" є належним скаржником та визначається як нацiональний товаровиробник.
3. Товар, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування. Подiбний товар.
3.1. Вiдповiдно до скарги ВАТ "Iскра" товар, що е об'єктом антидемпiнгового розслiдування та iмпорт якого в Україну заподiює шкоду, є електричнi лампи, походженням з Росiйської Федерацiї. Вiдповiдно до рiшення Мiжвiдомчої комiсiї вiд 5.08.1999р. N 6/99 товар, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування, є лампи розжарювання електричнi iншi, потужнiстю не бiльше 200 Вт i напругою бiльше 100 В, походженням з Росiйської Федерацiї, що класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 8539 22 90 00 або класифiкуються згiдно з "Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 8539 22 900.
3. 2. У скарзi ВАТ "Iскра" стверджується та протягом антидемпiнгового розслiдування було пiдтверджено, що електричнi лампи нацiонального походження є подiбними електричним лампам походженням з Росiйської Федерацiї.
4. Iмпорт в Україну товару, що є об'єктом розслiдування.
У процесi розслiдування, на пiдставi даних заявника та органiв виконавчої влади України, було встановлено, що в 1-ий квартал 1999 року загальний обсяг iмпорту в Україну електричних ламп (код ТН ЗЕД 8539 22 900) походженням з Росiйської Федерацiї у порiвняннi з 1996 роком вирiс бiльш нiж в 3 рази. Протягом 1996р. - I-ого кв. 1999р. за даними органiв виконавчої влади України спостерiгається зростання обсягiв демпiнгового iмпорту в Україну товару, що е об'єктом цього антидемпiнгового розслiдування та експортується з Росiйської Федерацiї. При цьому темпи зростання є значними 6,19%; 141,58%; 206.46%.
Щорiчний обсяг iмпорту в Україну з Росiйської Федерацiї стосовно загального iмпорту зазначеного товару, а саме ламп електричних з 1996р.- по 1-ий кв. 1999р. значно зрiс. При цьому темп росту цього iмпорту становили 47.77%; 47,95%; 85,44%; 90.68%.
За перiод розслiдування (з 1 квiтня 1998 року по 31 березня 1999 року) середньо квартальний обсяг iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї у порiвняннi з вiдповiдними попереднiми перiодами (перший вiдповiдний перiод - з 1 квiтня 1997 року по 31 березня 1998 року, другий вiдповiдний перiод - з 1 квiтня 1996 року по 31 березня 1997 року) зросли, вiдповiдно на 148,19%; 592,33% в абсолютних показниках.
Протягом перiоду розслiдування обсяги демпiнгового iмпорту в Україну товару походженням з Росiйської Федерацiї, що є об'єктом цього антидемпiнгового розслiдування поквартально зростають у значних обсягах 74,6%, 359.25%, 794,24% в абсолютних величинах.
5. Виробниче, торговельне та фiнансове становище заявника.
Згiдно заяви ВАТ "Iскра" виробниче, торговельне та фiнансове становище заявника протягом перiоду розслiдування, погiршувалось.
В процесi антидемпiнгового розслiдування було встановлено, що обсяги виробництва заявником в перiод розслiдування скорочувались i поквартальне становили 5534%; 78,89%; 67,13% (темпи скорочення обсягiв виробництва скаржника стосовно II-ого кв. 1998р.) та на 47,13%; 57,52% вiд рiвня виробництва стосовно другого та першого перiодiв розслiдування. Темпи скорочення обсягiв продажу ламп електричних в перiод розслiдування становили 35,28%; 67,46%; 52.69% вiдповiдно вiд рiвня першого кварталу перiоду розслiдування. У перiод розслiдування та у порiвняннi з попереднiми вiдповiдними перiодами вiдбулося зниження прибуткiв, неповне використання виробничих потужностей, збiльшення запасiв готової продукцiї, зменшення обсягiв продажу подiбного товару, значне зниження коефiцiєнту лiквiдностi, неповна зайнятiсть на пiдприємствах заявника, зменшення частки ринку нацiонального товаровиробника тощо.
6. Визначення причинно-наслiдкового зв'язку мiж обсягами iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, та заподiянням шкоди нацiональному товаровиробнику.
Вiдповiдно до статтi 10 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" в процесi антидемпiнгового розслiдування дослiджувалась наявнiсть причинно-наслiдкового зв'язку мiж обсягами та умовами здiйснення iмпорту в Україну ламп електричних та заподiяння шкоди нацiональному товаровиробнику.
Було встановлено, що обсяги демпiнгового iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї протягом останнiх рокiв значно зросли. В той же перiод соцiально-економiчнi та фiнансовi показники роботи ВАТ "Iскра" суттєво погiршились.
Таким чином спостерiгається прямий причинно-наслiдковий зв'язок мiж тенденцiєю росту демпiнгового iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї та погiршення виробничого, торговельного. та фiнансового становища нацiонального товаровиробника.
7. Встановлення ставки попереднього антидемпiнгового мита.
Вiдповiдно до статтi 14 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту", Мiжвiдомча комiсiя у своєму рiшеннi встановлює розмiр ставки попереднього антидемпiнгового мита, яким обкладається товар кожного постачальника (виробника, експортера, iмпортера), iмпорт якого в Україну є об'єктом застосування антидемпiнгових заходiв, або, у разi неможливостi визначення всiх постачальникiв вiдповiдного товару, - всiх країн експорту.
Матерiали цього антидемпiнгового розслiдування пiдтверджують факт зростання обсягiв антидемпiнгового iмпорту в Україну, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування, а також наявнiсть прямого причинно-наслiдкового зв'язку мiж обсягами демпiнгового iмпорту в Україну та обсягами виробництва та реалiзацiї подiбного товару нацiональним товаровиробником.
Виходячи з вище наведеного, враховуючи iнтереси нацiонального товаровиробника, нацiональних споживачiв та мiжнароднi економiчнi iнтереси України, а також з метою сприяння добросовiсної конкуренцiї на внутрiшньому ринку ламп електричних, керуючись статтею 14 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi ВИРIШИЛА:
1) Застосувати попереднi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну ламп електричних походженням з Росiйської Федерацiї. Зазначенi попереднi антидемпiнговi заходи застосовуються шляхом справляння попереднього антидемпiнгового мита щодо iмпорту в Україну:
- ламп розжарювання електричних iнших, потужнiстю не бiльше 200 Вт i напругою бiльше 100 В, що класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 8539 22 90 00 або класифiкуються згiдно з "Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 8539 22 900.
2) Розмiр ставки попереднього антидемпiнгового мита становить 62,31 вiдсоткiв.
3) Тридцять ламп електричних, зазначених у пунктi 3.1. цього рiшення, є мiнiмальною партiєю, якi без сплати попереднього антидемпiнгового мита можуть ввозитися (пересилатися) на митну територiю України.
4) Мiнекономiки забезпечити публiкацiю цього рiшення в газетi "Урядовий кур'єр".
5) Мiнiстерству закордонних справ України нотифiкувати компетентнi органи Росiйської Федерацiї про це рiшення.
6) Управлiнню торговельних обмежень та недобросовiсної конкуренцiї Мiнекономiки пiдготувати Наказ "Про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв щодо iмпортних поставок ламп електричних в Україну походженням з Росiйської Федерацiї".
7) Вiдповiдно Статтi 13 Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" подовжити строк антидемпiнгового розслiдування.
8) Будь-якi заiнтересованi сторони можуть передавати до Мiнекономiки iнформацiю та докази, що стосуються цього розслiдування. Коментарi, вимоги стосовно проведення слухань у Мiнекономiки тощо направляються до Мiнекономiки (адреса Мiнекономiки: 04655. МСП-655, Київ-53, Львiвська площа, 8, Мiнекономiки України, департамент торговельних обмежень та контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю, управлiння торговельних обмежень та недобросовiсної конкуренцiї, вiддiл захисту внутрiшнього ринку) у 30-денний строк з дати опублiкування цього рiшення Мiжвiдомчої комiсiї.
9) Це рiшення набуває чинностi з дня його опублiкування.
Перший заступник голови комiсiї | А. ГОНЧАРУК |